Kyaw Thu – FFSS Yangon Activity,

July 22, 2013

အေမွာင္ထဲမွ အလင္းတန္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
ေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း – ရန္ကုုန္)
ဇူလုုိင္ ၂၂၊ ၂၀၁၃

မံႈပ်ပ် ခန္းမထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္႐ိွသြားေသာအခါ ခန္းမတစ္ခုလံုး ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ခန္းမ ထဲ႐ိွ အစီအရီခ်ထားေသာ ထိုင္ခံုမ်ားေပၚတြင္ ထိုင္ေနေသာသူအားလံုးသည္ တုတ္တုတ္မွမလႈပ္၊ အာ႐ံု တစ္ခုကို စူးစိုက္လွ်က္႐ိွေနသည္။ ထိုခန္းမသည္ကား ဝိပႆနာက်င့္ႀကံရာ တရားဓမၼအားထုတ္ရာ ခန္းမ တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ခန္းမအတြင္းသို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္႐ိွ ေနရာယူ ၿပီးေသာအခါ ေ႐ွ႕ဆံုးစာပြဲထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ဦးသည္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားေျပာ ကာ ကၽြန္ေတာ္၏ အထၳဳပတၱိအက်ဥ္းခ်ဳပ္အား ခန္းမတြင္း႐ိွ လူအမ်ားထံ ဖတ္ၾကားေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အား စကားေျပာေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည္။

တခ်ိန္တည္း ကၽြန္ေတာ္ခန္းမေ႐ွ႕႐ိွ စကားေျပာ စင္ထပ္သို႔ သြားေရာက္ကာ “ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခင္က သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ “မင္းသားေက်ာ္သူ” ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ သို႔ေပမယ့္ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ “မသာမင္းသား” ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာျပည္အႏွ႔ံ လွည့္လည္ၿပီးေတာ့ ေက်း႐ြာ၊ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားေရာက္ၿပီး နာေရးကူညီမႈ အယူသီးမႈ အေၾကာင္းေတြသာ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ ေနရသည့္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္ နက္တည္း လက္ခုပ္ၾသဘာသံမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ကိုင္ေပးဆပ္လွ်က္ ႐ိွေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံု၊ ေက်းဇူး႐ွင္ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဘဘဦးသုခအေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမႈေရးသမားမ်ား ေပးဆပ္ လွ်က္႐ိွေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းရပ္အားလံုးအား Slide Show ႐ုပ္ပံုလႊာမ်ားအား Projecter ျဖင့္ ပိတ္ကား ျပင္ထက္တြင္ ျပသရင္း မိုက္ခ႐ိုဖုန္းျဖင့္ ေဟာေျပာခဲ့သည္။ ခန္းမတြင္း႐ိွ လူႀကီးလူငယ္ ကေလးမ်ားမက်န္ စိတ္ဝင္တစား ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ရင္း အားေပးခ်ီးျမႇင့္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ယင္းေနာက္ ခန္းမတြင္း႐ိွ သူမ်ား၏ သိခ်င္ေသာအေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္မ်ားအား တစ္ဦးခ်င္း ေမးျမန္းမႈတို႔အား ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးခဲ့ရသည္။ ထိုသူတို႔၏ ေမးျမန္းေသာ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ အျခားေသာ ျပည္တြင္း/ ပႏိုင္ငံမ်ား႐ိွ ေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ သာမာန္လူတို႔၏ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားနက္႐ိႈင္းမႈတို႔ကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၌ ေမးျမန္းခဲ့ေသာ “ဦးေက်ာ္သူ ဘာျဖစ္လို႔ ဆံပင္႐ွည္၊ မုတ္ဆိတ္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးထားရတာလဲ” ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳးႏွင့္မတူ သူတို႔၏ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားသည္ “အခု လို မြန္ျမတ္လွသည့္ ဦးေက်ာ္သူတို႔ရဲ႕အသင္းအဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)က ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ အသင္းခြဲေပါင္းမည္မွ်႐ိွၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုေတြကို ကူညီေဖးမေပးေနပါသလဲ”၊ “အခုလို ဦးေက်ာ္သူ တို႔ နာေရးေတြလုပ္ကိုင္ၾကေတာ့ အခ်ိဳ႕ေရာဂါေဝဒနာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေသသြားၾကတဲ့ အေလာင္းေတြကို သြားသယ္ ၾကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုနည္းစနစ္၊ နည္းပညာ ေတြနဲ႔ လုပ္ေပးပါသလဲ”၊ “ဦးေက်ာ္သူတို႔ နာေရးေတြသြားသယ္ၾကၿပီးေတာ့ ထမင္းစားတာ၊ စားစရာေတြ ကိုေရာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ စားေသာက္ၾကပါသလဲ၊ ဒီလိုအေလာင္းေတြကိုင္ၿပီး အသုဘခ်ၿပီးေတာ့ စားလို႔ ေသာက္လို႔ေရာ ဝင္ရဲ႕လား” အစ႐ွိသည့္ ေမးခြန္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခင့္ ယခင္ေဟာေျပာပြဲ မ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားစြာ ကၽြန္ေတာ္ဝမ္းေျမာက္၊ ၾကည္ႏူး၊ အံ့ၾသမိေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုရေသာ္ ယခုသြားေရာက္ ေဟာေျပာရေသာခန္းမသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္မ်က္မျမင္ေက်ာင္း (ခဝဲၿခံ)ျဖစ္ၿပီး ေဟာေျပာခ်က္မ်ားအား နားေထာင္အားေပး ေမးျမန္းၾကသူမ်ားမွာလည္း လူမ်ိဳးဘာသာ ေပါင္းစံုျဖစ္ၾက ေသာ အျမင္အာ႐ံု ခ်ိဳ႕တဲ့ေနၾကေသာ (မ်က္မျမင္) မ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

လူတို႔တြင္ ျမင္မႈ၊ ၾကားမႈ၊ အနံ႔အာ႐ံုခံစားမႈ၊ အရသာအာ႐ံုခံစားမႈ၊ ထိေတြ႔မႈတည္းဟူေသာ အာ႐ံု ငါးပါး႐ိွမွ ၿပီးျပည့္စံုသည့္ လူသားတစ္ဦးျဖစ္သည္ဟု အဆို႐ိွခဲ့ေသာ္လည္း ယခုဆိုလွ်င္ ထိုအဆိုျပဳခ်က္ အား တြန္းလွန္တိုက္ဖ်က္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မ်က္မျမင္မ်ားသည္ အျမင္အာ႐ံုကို အသံုးမျပဳႏိုင္ၾက ေသာ္လည္း ၾကားမႈ၊ အနံ႔အာ႐ံုခံစားမႈ၊ အရသာအာ႐ံုခံစားမႈ၊ ထိေတြ႔မႈမ်ားအား ထိေရာက္ထက္ျမက္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ၾကၿပီျဖစ္သည္။

တစ္ခ်ိန္က ႐ုပ္႐ွင္ေလာကတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝ က်င္လည္စဥ္က ေက်းဇူး႐ွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဘဘဦးသုခႏွင့္ “အေဖႏွင့္သား” ဟူေသာ ဇာတ္လမ္း႐ိုက္ကူးစဥ္ အခ်ိန္ကာလကလည္း ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရဖူး သည္။ ဘဘဦးသုခသည္ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် မ်က္စိအျမင္အာ႐ံု အားနည္းလာခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ဘဘဦးသုခမွ စီစဥ္ညႊန္ၾကား႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခုတြင္ ကြယ္လြန္သူ အစ္ကိုႀကီး ဦးေဇာ္လင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား သားအဖခ်င္း စကားမ်ားေသာ ဇာတ္ဝင္ခန္း ႐ိုက္ကြက္တစ္ခုအား ႐ိုက္ကူးေနစဥ္ ဘဘဦးသုခသည္ ႐ိုက္ကြင္းျပင္ပဘက္သို႔ မ်က္ႏွာလႊဲၿပီးေနသည္ကို သတိထားမိသည္။ ထိုဇာတ္ဝင္ခန္း ႐ိုက္ကူးၿပီးခ်ိန္တြင္ ဘဘဦးသုခမွ ကၽြန္ေတာ့္အား “ေမာင္ေက်ာ္သူေရ ေနာက္တစ္ေခါက္ေလာက္ ျပန္႐ိုက္ေပးပါကြာ … မင္းရဲ႕သ႐ုပ္ေဆာင္အိုက္တင္ နည္းနည္းေလ်ာ့ေနတယ္” ဟုေျပာလိုက္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္အလြန္အံ့ၾသမိပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေနေသာဘက္သို႔ ဘဘဦးသုခ ၾကည့္႐ႈေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဘာေၾကာင့္မ်ား ကၽြန္ေတာ့္၏ သ႐ုပ္ ေဆာင္မႈ (အိုက္တင္)ကို ေလ်ာ့ေနတယ္ဟု ေတြးမိျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဘဘဦးသုခ၏ သား တပည့္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးႏွင္းမိုးႏွင့္ ဝါရင့္ကင္မရာမန္းႀကီးျဖစ္သူ ဦးဖိုးေထာင္တို႔မွ ကၽြန္ေတာ့္အား “ေက်ာ္သူ ေရ … ဘဘက အျမင္အာ႐ံုနည္းေပမဲ့ အၾကားအာ႐ံု အစြမ္းထက္တယ္ကြ၊ မင္းေျပာတဲ့ စကားသံရဲ႕ အတိမ္အနက္ကို နားေထာင္ၿပီး မင္းရဲ႕သ႐ုပ္ေဆာင္အိုက္တင္ကို အတိအက်သိႏိုင္တယ္ကြ” ဟူ၍ တိုးတိုး ကေလး ေျပာျပခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္ေသာ သင္ခန္းစာပညာရပ္ တစ္ခုအား ရ႐ိွခဲ့ကာ ကၽြန္ေတာ္ထပ္မံ၍ ႀကိဳးစားေျပာဆိုသ႐ုပ္ေဆာင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘဘဦးသုခ ေက်နပ္ပီတိျဖစ္သြားခဲ့ေတာ့သည္။


ဤကဲ့သို႔ပင္ ထူးျခားအံ့ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု႐ိွခဲ့ေပသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမွာ ယမံုနာ႐ုပ္႐ွင္ ထုတ္ လုပ္ေရးပိုင္႐ွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဦးႀကီးျမင့္၏ သမီးျဖစ္သူ ဒါ႐ိုက္တာ အိအိခိုင္႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၊ မခိုင္(ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္)၊ ဖိုးေသာၾကာ၊ ပုလဲဝင္းတို႔ပါဝင္ေသာ “ရတနာ” ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီး ျပသစဥ္ အခ်ိန္ကာလကျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က  ဒါ႐ိုက္တာအိအိခိုင္မွ ႐ုပ္႐ွင္အထူးပြဲစဥ္ ျပသပြဲတစ္ပြဲအား ထူးျခား စြာ စီစဥ္ခဲ့သည္။ ထိုပြဲစဥ္သည္ကား မ်က္မျမင္ေက်ာင္းမွ အျမင္အာ႐ံု ခ်ိဳ႕တဲ့သူမ်ားတို႔အား “ရတနာ” ဇာတ္ကားႀကီးအား ျပသေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႐ုပ္႐ွင္ပြဲ ျပသၿပီးခဲ့စဥ္ မီဒီယာမ်ားမွ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားအား မ်က္မျမင္မ်ားမွ ျပန္လည္ေျဖၾကားရာတြင္ “ဘယ္အခန္းမွာ ဦးေက်ာ္သူ အရမ္း ေကာင္းတယ္၊ ဟိုအခန္းမွာ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္ကိုႀကိဳက္တယ္” စသျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားေသာအခါ မီဒီယာမ်ားမွ ဦးေက်ာ္သူ ေကာင္း တယ္လို႔ မည္ကဲ့သို႔သိသနည္းဟု ျပန္လည္ေမးျမန္းရာတြင္ သူတို႔သည္ မ်က္မျမင္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း အၾကားအာ႐ံု ခံစားမႈမ်ား႐ိွေၾကာင္း၊ ပိတ္ကားထက္တြင္ ေျပာၾကားေနေသာ စကားလံုးမ်ား၊ စကားသံမ်ား မွ တဆင့္ မိမိတို႔၏ ဦးေႏွာက္႐ိွ အျမင္အာ႐ံု ခံစားမႈမ်ားမွ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ လွဳပ္႐ွားေျပာဆိုေနမႈမ်ားကို သိ႐ိွႏိုင္သည္ဟု ျပန္လည္၍ ေျဖၾကားခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္မျမင္မ်ား မလုပ္ႏိုင္ေသာ အလုပ္ဟူ၍ မ႐ိွသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ ပန္းကေလး တပြင့္ကို လက္တြင္စမ္းသပ္၍ အနံ႔ခံၾကည့္႐ံုမွ်ျဖင့္ မည္သည့္ပန္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားႏိုင္သည္။ ကြန္ျပဴ တာ၊ အင္တာနက္၊ IT ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း တက္ကၽြမ္းေသာ ပညာ႐ွင္မ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ လက္မႈပညာ႐ွင္မ်ားစြာလည္း ထြန္းကားလာခဲ့သည္။ ဂီတပညာ႐ွင္မ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ တတ္သိပညာ႐ွင္မ်ားစြာလည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ သူတို႔တြင္ အမ်ားသူငါထက္ အစြမ္းသတၱိ႐ိွေသာ ၾကားမႈ၊ အနံ႔အာ႐ံုခံစားမႈ၊ အရသာအာ႐ံုခံစားမႈ၊ ထိေတြ႔မႈတို႔အျပင္ ထူးျခားထက္ျမက္စြာ ေတြးေခၚႏိုင္ ေသာ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္မ်ားလည္း ေပါင္းစပ္ထားၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔အား မ်က္စိအျမင္အာ႐ံုခ်ိဳ႕တဲ့ေနေသာ အေမွာင္ေလာကႀကီးအတြင္းမွ ထူးျခား ထက္ျမက္ေသာ အျမင္အာ႐ံု၊ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အလင္းတန္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ကမ႓ာေျမျပင္ ႀကီးအား တန္ဖိုး႐ိွစြာ ဖန္တီးတည္ေထာင္ေပးႏိုင္ေသာ အဖိုးတန္လူသားမ်ားဟု တင္စား၍ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ရပါ ေတာ့သည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေက်ာ္သူ နဲ႔ နာေရးကူညီမႈအသင္း

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊ အခ်ိန္မီ ထြက္ပါျပီ

By

  မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊...

Read more »

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္