fbpx

Po Khwar , SOng Writer – In Memory – Nyein Chan Aye

May 26, 2013

မထင္မရွား ေတးျပဳသူမ်ား (ေတးေရး ဖိုုးခြား)
ျငိမ္းခ်မ္းေအး၊ ေမ ၂၆၊ ၂၀၁၃
Pho Khwar Photo shared by Win Maw (ShweThanZin)ေတးေရး ဖိုးခြား ၊ ဓာတ္ပံု မွ်ေဝသူ ကိုဝင္းေမာ္ (ေရႊသံစဥ္)
ေတးေရး ဖိုးခြား ကြယ္လြန္ျခင္း တႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ (၂၅၊ ေမ၊ ၂၀၁၃)
“… ကိုဖိုးခြား သီခ်င္းေတြက ကိုဖိုးခြားနဲ႔ တထပ္ထဲ (တည္း)ပဲ..၊ အားလံုး ေအးေအးေဆးေဆး.. ၿငိမ္႔ၿငိမ္႔ေညာင္းေညာင္း.. သာသာယာယာ..၊ ကိုဖိုးခြားသီခ်င္းေတြနားေထာင္ရတာ ကိုဖိုးခြားကို ျမင္ရသလိုပဲ..။”
(ကိုေနမ်ိဳးေဆး (ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရး/ေတးဆို) ၏ ဖိုးခြား အမွတ္တရ စကား)
“… ကိုဖိုးခြါး နဲ႔ ၈၈ အေရးအခင္း မျဖစ္ခင္ ကတည္းကသိၾကတာေပါ့။  ၁၉၉၄ က ဆုံးသြားခဲ့တဲ့ ေရႊသံစဥ္ရဲ႕ Drummer ကိုသာဓု နဲ႔လည္း အရက္ ေသာက္ေဖၚေသာက္ဖက္ေပါ့။  ကိုဖိုးခြါးနဲ႔ အစ္ကို ဘယ္ေလာက္ရင္းႏွီးသလဲဆိုရင္ သူ႔သီခ်င္းေတြကို အစ္ကို ၾကိဳက္သလိုသုံးၿပီး ၾကံဳမွ သူ႔ကို ေျပာခဲ့တာ မ်ားတယ္။
သႏၱာဦး ဆိုခဲ့တဲ့ “အမွတ္တရ… ခ်စ္သူႏွင္းဆီ” စီးရီးထဲက “ခ်စ္ရတာလည္းမလြယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ၂၀၀၄ ခုနွစ္မွာ ျမဝတီ ရုပ္သံ ႏွစ္ပါတ္လည္ အတြက္ “NO” အဖြဲ႕ အတြက္ အစ္ကို Rap စာသားေတြ ျဖည့္ၿပီး ရုိက္ကူး လႊင့္တာ သူ TV မွာ ေတြ႕မ ွသိသြားတယ္။  ဘာမွမေၿပာဘူး။  ေရးခလည္း မေတာင္းဘူး။  အဲဒီေလာက္အထိ သူနဲ႔ အစ္ကိုနဲ႔ ခင္တယ္၊ နားလည္မႈ ရွိတယ္။
၁၉၈၉ ေလာက္ကေပါ့။  ရန္ကုန္မွာ ညမထြက္ရ အမိန္႔ ထုတ္ထားခ်ိန္..။  ဖိုးစိန္လမ္းက Holiday က အျပန္ အာဏာရွင္ေဟာင္းၾကီးရဲ႕ တူနဲ႔ ‘ကိြဳင္’ တက္ၿပီး စစ္တပ္က ကားေတြ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ သူနဲ႔ အစ္ကို စစ္ဖိနပ္ေတြကို အန္တုၿပီး အသက္လု ေျပးခဲ့ၾကတာေလးကိုေတာ့ အခုထိ အမွတ္ရေနတုန္းပဲ။
ဒီေလာက္ပါပဲ..။  ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရးဘဝနဲ႔ ေသတဲ့အထိ ရပ္တည္ သြားခဲ့တဲ့ ကိုဖိုးခြါး ကို ေလးစားသတိရလ်က္..။”
(ကိုဝင္းေမာ္ (ေရႊသံစဥ္) ၏ ဖိုးခြား အမွတ္တရ စကား)

ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယိုေတး ေတးေရး/ေတးဆို (ကို) ဖိုးခြား တေယာက္ ဆံုးတာ ၂၅-ေမ-၂၀၁၃ မွာ တႏွစ္ျပည့္တယ္။  သူဆံုးတုန္းက ဝါသနာရွင္ တခ်ိဳ႕ကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ အမ်ားစုေတာ့ အမႈမဲ့၊ အမွတ္မဲ့ပဲ။  ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္ သတင္းေတြမွာလည္း မထင္မရွားပဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ထင္တယ္။  ေတးျပဳသူေတြဘဝကိုကလည္း ေနာက္ကြယ္က ပံ့ပိုးသူလိုျဖစ္ေနၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ သိပ္ေပၚေပၚထင္ထင္ မရွိၾကဘူးကိုး..။

ဒါေပမယ့္ ဝါသနာရွင္ေတြၾကားမွာေတာ့ ေတးစီးရီး အယ္လ္ဘမ္ တခု ထြက္လာရင္ ေတးေရး ဘယ္သူေတြပါသလဲဆိုတာ အေလးထား ေစာင့္ၾကည့္၊ ရွာေဖြတဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိၾကပါတယ္။  ကိုယ္တိုင္လည္း ငယ္ငယ္ကတည္းက အျမဲပဲ အက်င့္တခုလို လုပ္ခဲ့တယ္။  ေနာက္ပိုင္း ဝါသနာတူ ဂီတခ်စ္သူ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္ေတာ့လည္း သူတို႔လည္း တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို အက်င့္ရွိၾကတာ သိရတယ္။

ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဘုရားေတြ ျဖစ္တဲ့ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ မဇၥ်ိမလႈိင္း အုပ္စု (ကိုေနဝင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္ အမွဴးျပဳတဲ့ သူတို႔ အုပ္စု ေတးေရးေတြ)၊ ေစာဘြဲ႕မႉး၊ ဆလိုင္းသႊေအာင္၊ ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း အုပ္စု က စလို႔  ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေတြမွာ ႏိုင္ျမန္မာ၊ မႏၱေလးသား နန္းေရွ႕က ဆူး ၊ သူ႔အကို ကဗ်ာဆရာ ပိုင္သ အလယ္ ၁၉၈၀ ေႏွာင္း နဲ႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေတြမွာ ေစာခူဆဲ၊ ညီညီသြင္၊ ညီညီစံ၊ ဖုိးခြား၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ အယ္လ္ျဖဴ၊ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ အဆံုး ဘယ္သူေရး သီခ်င္းေတြပါသလဲဆိုတာ အေခြ တေခြထြက္ရင္၊ အထူးသျဖင့္ အဆိုေတာ္သစ္ ဆိုရင္ ဂရုတစိုက္ မွတ္ရပါတယ္။  ဒါမွ ဒီအဆိုေတာ္က ဘယ္လိုင္း၊ ဘယ္ သီခ်င္း အမ်ိဳးအစား ဆိုၿပီး အလြယ္တကူ ခြဲႏိုင္ပါတယ္။  (စကားခ်ပ္ – အထက္မွာ ဆုိခဲ့တဲ့ ေတးေရး နာမည္ေတြက ဥပမာ သာ ျဖစ္ပါတယ္။  ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရးဆရာ မ်ားစြာ က်န္ပါေသးတယ္။  စာေရးသူ စိတ္ႀကိဳက္ ေတးေရး နာမည္ခ်ည္းကို အမ်ားႀကီး က်န္ခဲ့ပါတယ္။)

သာမန္ ေပၚပင္ ပရိသတ္ အၾကားမွာေတာ့ ေတးေရး ဘယ္သူဆိုတာ အေလးဂရု မျပဳၾကတာ မ်ားပါတယ္။  ေတးေရးဘဝေတြထက္ ပို အပယ္ခံ၊ အေမ့ခံ ျဖစ္ေလ့ရွိတာကေတာ့ ေတးဂီတသံစဥ္ တီးခတ္ေပးတဲ့ ဝိုင္းေတာ္သားေတြ၊ သံစဥ္စီမံခန္႔ခြဲေပးတဲ့ ဂီတမႉးေတြ၊ စတူဒီယိုေတြမွာ အသံဖမ္းေပးတဲ့ စက္မႈပညာရွင္ေတြပဲ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။

ရွမ္း ဂီတစာဆို ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ကေတာ့ သူ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ တေလွ်ာက္လံုး ေအာင္ျမင္လာခဲ့မႈကို ေရးသူေရာ၊ ဆိုသူေရာ၊ တီးၾကသူေတြပါ အားလံုးကိုယ္စီ ဉာဏ္ နဲ႔ ဝီရိယ စိုက္ထုတ္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ လို႔ သံုးသပ္ဖူးပါတယ္။  ေနာက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္ ရဲ႕ “စန္း” ဆိုတဲ့ မရွိမျဖစ္ အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ လို႕လည္း ဆိုပါတယ္။

မွန္ပါတယ္..။  ပရိသတ္ လက္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ဟာ ေတးေရး၊ ေတးဆို၊ တီးခတ္သူ၊ သံစဥ္စီမံသူ၊ အသံဖမ္းသူ အားလံုးရဲ႕ စိုက္ထုတ္မႈ အလုပ္ နဲ႔ ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာ အရည္အေသြးတို႔ ေၾကာင့္ ေတာက္ေျပာင္ ဝ့ံၾကြားၿပီး အဆင္သင့္ ခံစား၊ စားသံုးႏိုင္ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ပရိသတ္ အမ်ားစုၾကား တျပည္လံုး အတိုင္းအတာ နဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လူသိ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားဖို႕အတြက္ကေတာ့ သီဆိုသူ အဆိုေတာ္ ရဲ႕ အႏုပညာ အရည္အေသြး၊ ပါရမီ အျပင္ ဆရာလိတ္ ဆိုခဲ့သလို စန္းဇာတာလည္း ေကာင္းဖို႔ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ပါတယ္။  “စန္း” မရွိလို႔ အရည္အခ်င္း ရွိလ်က္ မေအာင္ျမင္ (မ “ေပါက္”) ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။  တပါတည္း သီဆိုသူ အဆိုေတာ္ ရဲ႕ “စန္း” မရွိမႈေၾကာင့္ သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြလည္း လူမသိ၊ သူမသိ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

ဆိုခဲ့သလို အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ လူပုဂၢိဳလ္၊ ကံဇာတာ အားလံုး အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္သြားရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ သီခ်င္း နဲ႔ ထင္ရွားတဲ့ အဆိုေက်ာ္ ဆိုတာေတြ ေမြးဖြားလာပါတယ္။

ဒီလို လူႀကိဳက္မ်ား၊ ေစ်းကြက္ဝင္ သြားၾကေတာ့လည္း အမ်ားစုက ဆိုခဲ့တဲ့အတိုင္း ဝါသနာႀကီးသူေတြ မဟုတ္ဘဲ ေပၚပင္ ေရပန္းစားလိုက္ ပရိသတ္ ျဖစ္ေတာ့ အသံၾကား၊ အရုပ္ ျမင္ေနရတဲ့ အဆိုေတာ္ ကိုပဲ အဓိက အားေပး၊ အသိအမွတ္ျပဳၾကတာ မ်ားပါတယ္။

Cartoon - shared by Yar Zarကာတြန္းျပန္လည္ မွ်ေဝသူ – ကိုရာဇာ

ဆိုေတာ့.. ဂီတ၊ သံစဥ္၊ စာသားေတြ ရဲ႕ မူလ ဖခင္ ေတးျပဳစာဆိုေတြမွာေတာ့ ေနာက္ကြယ္က ပီတကိုစားရင္းနဲ႔ပဲ ေက်နပ္၊ အႏုပညာေျမာက္ဂုဏ္ကိုပဲ ယူၾကရပါတယ္။ ေအာင္ျမင္၊ လူႀကိဳက္မ်ား၊ လူသိမႈဂုဏ္ကိုေတာ့ ရၾကတာ ရွားပါတယ္။  ေတးေရး အမ်ားစုကလည္း ဒီလို ဘဝမ်ိဳးကို အျပည့္အဝ နားလည္ၿပီး ေနတတ္၊ ေက်နပ္ၾကတာလို႕ ယူဆပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေတးေရး ဆရာေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အႏုပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခြင့္၊ ရပိုင္ခြင့္ေတြကိုေတာ့ အျပည့္အဝ ကာကြယ္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။  ခုေခတ္မွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ျပန္ဆိုေတးေတြ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကား ေတးဂီတ အစီအစဥ္ေတြ၊ အက္ဖ္အမ္ ေရဒီယိုလိုင္းေတြ၊ စင္တင္ေတးဂီတပြဲေတြ အားလံုးမွာ ေတးသီခ်င္းေတြရဲ႕ မူလပိုင္ရွင္ ေတးျပဳစာဆို ေတြရဲ႕ နာမည္ကို အထင္အရွား ေဖာ္ျပတာ၊ ေျပာဆိုတာ၊ မူလ သီဆိုသူ အဆိုေတာ္ နာမည္ေတြ အသိအမွတ္ျပဳ တင္ျပတာေတြကို အေလးအနက္ထား လုပ္သင့္ပါတယ္။  ေတးျပဳသူ နဲ႔ မိသားစု အတြက္ မူပိုင္ခြင့္ ေငြေၾကးခံစားခြင့္လည္း အျမဲတမ္း မပ်က္မကြက္ ရရွိေနသင့္ပါတယ္။ မူပိုင္ခြင့္ ျပႆနာဟာ ဗမာ့ဂီတေလာကမွာ အျမဲ ျမင္ေတြ႕ၾကားေနရတဲ့ ကိစၥ တခုပါ။ ဂီတအစည္းအရံုး အေနနဲ႔ လက္ရွိ အေျခအေနထက္ပိုၿပီး ဂီတစာဆို ေတးျပဳသူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေပးဖို႔ ၾကံစည္လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။

ေတးျပဳသူဆိုတာ အစကတည္းက ပရိသတ္ အမ်ားစုၾကား ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား၊ နာမည္ႀကီးခြင့္ရတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာ ရပိုင္ခြင့္ကိုေတာ့ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ခု ကြယ္လြန္ရွာတာ တႏွစ္ျပည့္တဲ့ ေတးေရး ဖိုးခြား ကလည္း ဆိုခဲ့တဲ့ အမ်ားစု ေတးျပဳသူေတြရဲ႕ ဘဝလိုပါပဲ လူသိမ်ား၊ ထင္ရွားမႈေတာ့ သိပ္မရွိခဲ့လွပါဘူး။  ဒါေပမယ့္ သူေရး သီခ်င္းေတြကေတာ့ တခ်ိန္က ဗမာတျပည္လံုး အႏွံ႔ လူႀကိဳက္မ်ား၊ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ့ပါတယ္။  ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေႏွာင္း ပိုင္း ကာလမ်ား နဲ႔ ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္မွာ လူငယ္ ျဖစ္ဖူးရင္ ဖိုးခြား သီခ်င္းကို နားမေထာင္ဖူးတဲ့ လူငယ္၊ မဆိုဖူးတဲ့ လူငယ္၊ မႀကိဳက္ဖူးတဲ့ လူငယ္ရယ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ ဘာသာဘာဝ အခ်စ္ ဆိုတဲ့ အရာတခုသာ ဘဝ မွာ အဓိက လိုျဖစ္ေနတဲ့ အရြယ္၊ “ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္” ကိုသာ အားထားရာ၊ “ခ်စ္သူကို” သာ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခ်စ္နတ္ဘုရား ဖမ္းစားေစဖို႔၊ အခ်စ္ ကို ခံစားဖို႔၊ အလြမ္းကို ေျဖေဖ်ာက္ဖို႔၊  ခ်စ္သူကို ေခ်ာ့ျမဴဖို႔၊ ခ်စ္သူထံ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ ေရႊနားေတာ္သြင္း ေဂၚရည္ေသြး ဖိုသံေပးဖို႔ အစရွိတဲ့ ခ်စ္သူေရးရာ ကိစၥ အဝဝ၊ တနည္းအားျဖင့္ လူငယ့္ေရးရာေတြမွာ ဖိုးခြား သီခ်င္းေတြဟာ သူသူ၊ ကိုယ္ကိုယ္ အတြက္ အေရးပါခဲ့ဖူးမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ခ်စ္သူ မ်က္ေမွာင္တခ်က္က်ံဳ႕ရင္ ဘဝပ်က္မေလာက္ ခံစားတတ္တဲ့ အရြယ္ေတြမွာ ဖိုးခြား ရဲ႕ “ေသာက.. က်င္႔စဥ္.. ေတြကို.. ႏွလံုးသားထဲ.. ထည့္ခဲ့ေလသလားကြယ္..” ဆိုတဲ့ ေတးစာသားလိုမ်ိဳးေတြဟာ ခံစားခ်က္နဲ႔ တထပ္တည္း ကြက္တိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

တို႕က ဘဝသမား၊ ေျမႀကီးေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ လူထဲက လူ ပါ ဆိုၿပီး ဆင္းရဲတာကို ဂုဏ္လုပ္၊ ခ်စ္သူကို ဆင္စြယ္နန္းေတာ္ေပၚတင္ ဘဝခ်င္း ကြာျခားလွခ်ည္းရဲ႕လို႕ ေဆြးခ်င္ေနတဲ့ လူငယ္ သဘာဝ စိက္ကူးယဥ္ ခံစားခ်က္မွာ “နန္းထိုက္တဲ့.. ေတာ္၀င္သူကို.. တို႔.. လက္နဲ႔.. မထိရက္.. ပါဘူးကြယ္..” ဆိုတဲ့ ဖိုးခြား ရဲ႕ စကားလံုးေတြက လူငယ္ေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲ.ကို စူးနစ္ေစခဲ့ပါတယ္။  သႊေအာင္ ရဲ႕ “ၿမိဳင္နန္းစံပန္းတပြင့္” က စလို႕ ဖိုးခ်ိဳ ရဲ႕ “ပိုင္စုိးမႈဧကရီ” အလယ္ ဖိုးခြားရဲ႕ “ေကသရီ” အဆံုး ခ်စ္သူကို အထြက္အျမတ္ထား ဦးခိုက္တတ္တဲ့ ေတးစာသားသီခ်င္းေတြဟာ ေခတ္အဆက္အဆက္ လူငယ္ထုရင္ဘတ္ ႏွလံုးသား ကို စိုးမိုး သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဖန္တရာေတ၊ ေခါက္ရိုးက်ိဳး အခ်စ္၊ အလြမ္း သီခ်င္းေတြပါ လို႔ ကဲ့ရဲ႕ ျပစ္တင္ခ်င္သူေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ေပမယ့္ လူငယ္ေတြကို ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ခံစား စားသံုးေစျခင္းဟာ အမုန္းတရာ ပြားေစခ်င္ထက္ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးပါတယ္။  ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ဆရာလိတ္ ေတးစာသား နဲ႔ ဆိုရရင္ ရွင္ဘုရင္  မဆိုထားနဲ႔ သူေတာင္းစား ေတာင္မွ နိမ့္က်ေပမယ့္ အခ်စ္ ရွိပါတယ္။  ဆိုေတာ့ အခ်စ္ခံစားမႈ ခ်စ္သူဘြဲ႕ ေတးသီခ်င္းေတြဟာလည္း လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုး အာဟာရေတြ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးလွပါတယ္။

ဖိုးခြားဟာ အခ်စ္ဘြဲ႕ ေတးေကာင္းေတြ ဖန္တီးရာမွာ ေတာ္ခဲ့သလိုမ်ိဳး သူ႔ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “အတၱ” လို လူ႔သဘာဝကို သဘာဝက်က်၊ အျပည့္အဝ ေဖာ္က်ဴးႏိုင္တဲ့ ဘဝနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အေတြးအေခၚ သီခ်င္းေတြကိုလည္း ဖန္တီးႏို္င္စြမ္း ရွိသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ေတးေရး ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ အျပင္ ဖိုးခြားဟာ ဗမာျပည္ အေနအထားအရ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလွတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရး ဘဝကို တစိုက္မတ္မတ္ ေလွ်ာက္ခဲ့သူ အျဖစ္လည္း ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳသင့္္တယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ေပၚပင္လိုက္၊ သံစဥ္မရွာဘဲ ေတးစာသားခ်ည္းပဲ ေရးလည္း ေအာင္ျမင္၊ ေငြရ လုပ္စားလို႔ ရတဲ့ ေခတ္မွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သမားဆိုတာကလည္း ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဖိုးခြား ႏွစ္လည္မွာ “မထင္မရွား ေတးျပဳသူမ်ား” ဘဝ ကို တေစ့တေစာင္း လွစ္ဟာျပရင္း ဖိုးခြားအမွတ္တရ အစီအစဥ္ေလး ကို ဖိုးခြား ေရး သီခ်င္းေတြ၊ ဖုိးခြား ကိုယ္တိုင္ ဆိုခဲ့ဖူးတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ မိုးမခ မွာ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။  ဒီအစီအစဥ္အတြက္ မအားတဲ့ၾကားက တကူးတက အမွတ္တရ စကားခ်ီးျမွင့္ေပးတဲ့ ဦးဝင္းေမာ္ (ေရႊသံစဥ္ ဂီတမႉး/ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမားေဟာင္း) နဲ႕ ကိုေနမ်ိဳး (ေဆး) (ပန္းခ်ီ/ေတးေရး/ေတးဆို) တို႔ကို အထူး ေက်းဇူးတင္ ရွိပါတယ္။

ဖိုးခြား အမွတ္တရ အျဖစ္ မိုးမခ ပရိသတ္ ကို ေအာက္ပါ သီခ်င္းေတြ မွ်ေဝ လိုက္ပါတယ္။  သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြကို ခံစား၊ နားဆင္ရင္း ဖိုးခြား ကိုလည္း အမွတ္တရ ရွိေနၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

၁) ေကသရီ ဆို – တူးတူး ၊ ေရး – ဖိုးခြား (၁၉၈၆)

Music Video URL: http://youtu.be/FaeDmcERcrk

http://www.youtube.com/watch?v=FaeDmcERcrk

၂) ခ်စ္သူကို ၊ ဆို – ဖိုးခ်ိဳ ၊ ေရး – ဖိုးခြား (၁၉၈၉)

Music Video URL: http://youtu.be/So6sJUdGapA

http://www.youtube.com/watch?v=So6sJUdGapA

၃) ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္ Two Versions ဖိုးခ်ိဳ (၁၉၉၀) ၊ ဖိုးခြား (၁၉၉၈)

Music Video URL: http://youtu.be/uxuUoAUaK7E

http://www.youtube.com/watch?v=uxuUoAUaK7E

၄) မၾကင္နာသူသို႔ ၊ ဆို – ကိုမိႈး ၊ ေရး – ဖိုးခြား (၁၉၉၁)

Music Video URL: http://youtu.be/_v1ip6TY9a0

http://www.youtube.com/watch?v=_v1ip6TY9a0

၅) ခ်စ္သူႏွင္းဆီ Two Versions တာရာ ၊ ဖိုးခြား (၁၉၉၂)

Music Video URL: http://youtu.be/FzKllHMpBtI

http://www.youtube.com/watch?v=FzKllHMpBtI

၆) အတၱ ၊ ဆို – ေမဆြိ ၊ ေရး – ဖိုးခြား (၁၉၉၂)

Music Video URL: http://youtu.be/vkfH2FffWuQ

http://www.youtube.com/watch?v=vkfH2FffWuQ

၇) စာနာတတ္သူမို႔ ေရး/ဆို ဖိုးခြား (၁၉၉၇)

Music Video URL: http://youtu.be/1z_cAW832u4

http://www.youtube.com/watch?v=1z_cAW832u4

ကိုဖိုးခြား တေယာက္ ျမင့္ျမတ္ရာဘံုဘဝ မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..။  သံသရာ တပတ္ေက်ာ့လို႔ လူ႔ဘဝကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ရင္လည္း ေတးသံစဥ္၊ စာသား ေအးေအးခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းသူပဲ ထပ္ျဖစ္ပါေစ..။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

၂၆၊ ေမ ၊ ၂၀၁၃


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:Memories, Nyein Chan Aye, Portraits

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း

By

  မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း ထြက္ေတာ့မယ္ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)