>May Ka – Twilight over Burma.

November 11, 2011

>

ျမဴတိမ္ေ၀ေ၀ … ေတာင္ခုိးေ၀းေ၀း (၁၅)
ေမခ
ႏုိ၀င္ဘာ ၁၁၊ ၂၀၁၁



စက္တင္ဘာေန႔ရက္မ်ား ကုန္လြန္ေသာအခါ အေရွ႕စံအိမ္ေတာ္တခုလံုး စိတ္လႈပ္ရွားစြာျဖင့္ ဆူညံေနၾကေတာ့သည္။ ေဗဒင္ဆရာ ဆရာ ဘဟန္က ၁၁ လပိုင္း လဆန္း ၁၁ ရက္ေန႔သည္ မဂၤလာပဲြျပဳလုပ္ဖုိ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးေန႔ဟု သတ္မွတ္ေပးသည္။ စ၀္က သူမ၏ေမြးေန႔နွင့္ နကၡတ္တာရာမ်ားကိုအေသအခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီး မဂၤလာေန႔ရက္ကို ဆံုးျဖတ္ခိုင္းေလသည္။

အေသးစိတ္ျပင္ဆင္ခိ်န္မွာ၂ လမွ်သာက်န္ရိွေတာ့ေလသည္။ အခမ္းအနားအတြက္ အျပင္လူမ်ား၀င္ေရာက္လာလွ်င္ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္း ၾကားထားဖုိ႔ လိုအပ္ေၾကာင္းဆံုးျဖတ္ထားခဲ့သည္။ သူ၏ ပဲြျဖစ္ေျမာက္ေရး၀န္ႀကီးမ်ားကို သူက ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာ အပ္နံွထားေလသည္။

မႏၱေလးမွလာၾကေသာ ရတနာကုန္သည္၊ ပိုးရက္ကန္းသည္၊ အပ္ခ်ဳပ္သမ၊ ဒီဇိုင္းဆရာတုိ႔သည္ သုစႏၵာကိုျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ အေရွ႕ စံအိမ္ေတာ္ ကို ေရာက္ရိွလာၾကေတာ့သည္။ ဧည့္ခန္းသည္ ကာလာေရာင္စံုျဖင့္ အ၀တ္အစားျပပဲြလိုျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ျမန္မာလက္မႈပညာ သည္မ်ား သည္ သူတုိ႔၏ ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ပိုးထည္နမူနာမ်ားနွင့္ လက္ျဖင့္ထိုးထားေသာ ျပင္သစ္၀ိုင္ ဘာဂန္ဒီေရာင္ေကာေဇာမ်ား ကို ျပၾကသည္။

အရပ္ရွည္ရွည္ ကုလားရတနာကုန္သည္က ကတၱီပါလင္ပန္းေပၚတင္ထားသည့္ လင္းလက္ေတာက္ပေနေသာ စိန္မ်ား ပတၱျမားမ်ားကို အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္းရေသာေနရာတြင္ ျပသေနၾကသည္။ သုစႏၵာေယာင္းမ ခ်ယ္ရီက သိမ္ေမြ႕လွပယဥ္ေက်းမည့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ရတနာ ပိုးထည္ ကတၱီပါစတုိ႔ကို ကူေရြးခ်ယ္ေပးသည္။ မႏၱေလးပိုးခိ်တ္မ်ားသည္ တိုင္းယိုင္ပိုးခိ်တ္ထက္ ပိုမိုေလးလံၿပီး ႐ႈပ္ေထြးလွပေသာ ဒီဇိုင္းမ်ားျဖင့္ တရက္လွ်င္ နွစ္လက္မမွ်သာ ရက္လုပ္နိုင္ေလသည္။

သုစႏၵာသည္ အကြက္စိတ္ဒီဇိုင္းပံုစံကို ပန္းေရာင္ရင့္ရင့္နွင့္ အျဖဴေနာက္ခံေပၚတြင္ အ၀ါေရာင္ေတာက္ေတာက္ျဖစ္ေသာ ဂႏၱ၀င္ ထီးဟန္ နန္းဟန္ အ၀တ္မ်ဳိးကိုေရြးလိုက္သည္။ မႏၱေလးမွ အပ္ခ်ဳပ္သမမ်ားေရာက္လာေသာအခါ သူမကို အက်ႌကိုယ္တိုင္းၾကသည္။ခ်ဳပ္မည့္ပံုမွာ ပိုက္ဆံအလြန္ျဖဳန္းတီးကာ ရာစုနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ၀တ္ခဲ့ၾကေသာပံုမ်ဳိးကိုခ်ဳပ္ၾကေလသည္။ ထိုထိုင္မသိမ္းအက်ႌက ရိုးေသာ္လည္း လွ ေလ ၏။ကိုယ္ၾကပ္အက်ႌ ရွည္လ်ားေသာအနား ေျခခတ္တြင္ လက္ျဖင့္ရက္ေဖာက္ထားေသာပိုးထမီကို ေရြးလိုက္သည္။ သူမက စမ္း ၀တ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ထိတ္လန္႔သြားရသည္ “မိြဳင္း လုပ္ပါဦး။ က်မ လမ္းေလွ်ာက္လုိ႔မရေတာ့ဘူး။ တုန္႔ေနၿပီ။ ထမီ၀တ္က်င့္ရဦးမယ္ ထင္တယ္”

“ဟုတ္ပါ့ မယ္မယ္ ရယ္။ နည္းနည္းေလာက္ က်င့္လိုက္ရင္ အသားက်သြားမွာပါ” သူမ၏ အထိန္းေတာ္ႀကီးက ၾကည္လင္ရႊင္ပ်စြာျဖင့္ေျပာရင္း က တုန္႔ေနေသာထမီျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ပံုကို သင္ျပေလသည္။

“တိုင္းယိုင္ခြန္မိန္းရဲ့ မဟာေဒ၀ီေတြအားလံုးနဲ႔ ျမန္မာဘုရင္ရဲ့မိဖုရားေတြအားလံုး ဒီလို နန္းစဥ္ထမီမ်ဳိးပဲ၀တ္ၾကတာ” မြဳိင္းက ထပ္ျဖည့္ေျပာ ေလသည္။

“ထိုင္ရတာကလဲြလုိ႔ ဒီလိုအ၀တ္အစားနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ားေနထိုင္ၾကမလဲ က်မေတာ့ ေတြးၾကည့္လုိ႔ကိုမရပါဖူး” သုစႏၵာေျပာရင္းက ထိုင္ခံုေပၚ တြင္ က်က္သေရရိွစြာထိုင္ခ်လိုက္သည္။ ထိုအခိ်န္တြင္ ထမီအသားျခင္း ညိႇသံထြက္ေပၚလာသည္ကို သူမၾကားလိုက္ရသည္။ သည္ထမီျဖင့္ နည္းနည္းပါးပါးေလွ်ာက္တာကလဲြလုိ႔ ၀တ္ရအေတာ္ ဒုကၡေရာက္မွာပဲဆိုတာ သိလိုက္ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ မြဳိင္းက အပ္ခ်ဳပ္သမကိုေခၚၿပီး ထမီ၀တ္ေလ့မရိွေသာ အေနာက္တိုင္းသူ တေယာက္အတြက္ တိုင္းယိုင္ရိုးရာထမီကို တိုင္းယိုင္အၾကည့္တြင္ ေၾကာင္ေလွ်ာက္သလိုေလွ်ာက္ႏုိင္ၿပီး အဆင္ေျပေျပ၀တ္နိုင္ရန္ အနည္းငယ္ျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ သူကပဲ ဦးစီးစီမံေျပာဆိုခိုင္းလိုက္ေလသည္။

ပဲြေတာ္က်င္းပေရးဆိုင္ရာ၀န္ႀကီး ခြန္ထြန္းသည္ ေန႔စဥ္သူတာ၀န္အေနျဖင့္ အေရွ႕စံအိမ္ေတာ္ကို ေရာက္ရိွလာသည္။ သုစႏၵာက စံုစမ္း သည္။ “ဖိတ္စာ ဘယ္ေလာက္ပိုထားၿပီးၿပီလဲ”

“ငါးရာ ပါ မဟာေဒ၀ီ” သုစႏၵာထံမွ ေနာက္ထပ္တိုးပို႔လုိ႔ေျပာေလမလားဟု သူမ်က္ႏွာမွာ စိုးရံြ႕ေနဟန္ျပရင္းက ေျဖေလသည္။
“ရွင္ထပ္ၿပီး ဖိတ္စာေတြပိုရလိမ့္ဦးမယ္” ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးဟန္ျဖင့္ သူမကေျပာလိုက္သည္။

“က်မၾကားတာကေတာ့ သိပ္အေရးႀကီးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တဒါဇင္ေလာက္ အခုထိ ဖိတ္စာမရၾကေသးဖူးတဲ့”
“ေတာင္းပန္ပါတယ္ မဟာေဒ၀ီ၊ ဖိတ္ဖုိ႔က်န္တဲ့လူစာရင္း ကြၽန္ေတာ့္ကိုေပးပါ” ခြန္ထြန္း ေတာင္းပန္ေလသည္။

“က်မဘယ္သြားသြား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာရိွတဲ့ ဖိတ္စာေတာင္းတဲ့လူေတြ အတင္းလိုက္ေနတာပဲ။ က်မတုိ႔က အေရွ႕စံအိမ္ေတာ္မွာ အထူး ဧည့္သည္ေတာ္ ငါးရာစာပဲတက္ေရာက္ဖုိ႔ ျပင္ထားတာမဟုတ္လား ။ ဒါေပမဲ့ က်န္တဲ့လူေတြအတြက္က တပတ္လံုးပဲြလုပ္ေပးၿပီး ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ တက္နိုင္တာပဲ”
“မယ္ဘုရားမွန္တယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္”

သုစႏၵာက စိတ္ပ်က္စြာျဖင့္ေျပာလိုက္သည္။ “ရွင့္အတြက္ ဖိတ္ရမဲ့နာမည္ေတြ ေကာင္းေကာင္းထားခဲ့ပါ့မယ္”

နမ့္ပန္းက လူေတြသည္ ေစ်းမွာ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ အိမ္ေတြမွာ မဂၤလာပဲြအေၾကာင္းပဲ ေဆြးေႏြး ေနၾကေလ သည္။ သူတုိ႔က အလြန္အေရးႀကီးေသာ ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ အၾကံေပးၾကသည္။ ဘယ္သူေတြကို ဖိတ္မွာလဲ၊ ၀ိညာဥ္ေတြက သေဘာက်တဲ့ လကၡဏာျပမျပႏွင့္ သူတုိ႔မဟာေဒ၀ီ ဘာ၀တ္မွာလဲ။

လူအမ်ားစုသည္ သူတုိ႔ေကာင္းကင္၏အရွင္ ခြန္မိန္းအတြက္ ေပ်ာ္ၾကၿပီး ၀မ္းသာၾကသည္။ ထိုအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သူတုိ႔အတြက္ ပဲြလုပ္ေပးရျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ေနာက္ဆံုး၌ၾကည္လင္ေသာ နို၀င္ဘာနံနက္ခင္းတြင္ အေရွ႕နမ့္ပန္းရိွလူေတြသည္ ပဲြစဖုိ႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ ေနေလၿပီ။ ပထမထပ္အတြင္းရိွ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂမ်ားအားလံုးဖယ္ထုတ္လိုက္ၿပီး ကြၽန္းပါေကးၾကမ္းခင္းေပၚ ထူထဲသည့္ ေကာေဇာမ်ား ကို ခန္းလံုးျပည့္ခင္းထားလိုက္သည္။ ဆယ္စုနွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္သိမ္းဆည္းထားခဲ့ေသာ ေရႊပလႅင္ကို ဧည့္ခန္းက်ယ္ႀကီးထဲရိွ စင္ေလးေပၚ ျပန္တင္ ထားလိုက္သည္။ ပလႅင္ေပၚတြင္ ေရႊခ်ည္ထိုးထားေသာ နီရဲရဲ ကတၱီပါအခင္းကိုလႊမ္းထားရာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ၿပီး ဖိတ္ေခၚေနသလိုရိွေလ သည္။ စ၀္က ပလႅင္ကိုၾကည့္လိုက္ၿပီး ပလႅင္ေထာင့္ေလးေထာင့္တြင္တပ္ထားေသာ ႀကီးမားေသာ ထီးျဖဴေလးလက္ကို အေစာင့္မ်ားအား ျဖဳတ္ခိုင္းလိုက္သည္။

ထီးျဖဴေလးလက္သည္ သူ႔အဖိုးစ၀္ခြန္စိန္္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ပ်က္စီးသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ စံအိမ္ေတာ္ေဟာင္းအတြက္သာသင့္ေတာ္ၿပီး အခု ေခတ္သစ္စံအိမ္ေတာ္္အတြက္မဟုတ္ဟု ဆိုေလသည္။

သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း အခမ္းအနားကို ေန႔လယ္တနာရီတြင္ စတင္ခဲ့ေလသည္။ ဧည့္သည္မ်ားသည္ နံနက္ေစာေစာကပင္တဖဲြဖဲြေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ စံအိမ္ေတာ္မွ ေတးဂီတမ်ားျဖင့္ေဖ်ာ္ေျဖေနသည္။ ဧည့္ခံဖုိ႔ လူမ်ားအသင့္ရိွေနၾကသည္။ စားစရာ ေသာက္စရာမ်ားလည္း အသင့္ျဖစ္ေနေလသည္။ သုစႏၵာသည္ မနက္ဆယ္နာရီကစလုိ႔အ၀တ္အစားမ်ား ျပင္ဆင္ေလသည္။ သူမအား မြဳိင္း၊ မ်ားစြာေသာ ညီအမမ်ား၊ နမ့္ပန္းျပည္နယ္၏ ၀န္ႀကီးကေတာ္မ်ား က၀ိုင္း၀န္းကူညီေပးၾကေလသည္။ သူမ၏ အိပ္ခန္းက ကုတင္ႀကီးေပၚတြင္ သူမ၀တ္မည့္ အ၀တ္အစားမ်ား ၊ ဆံထံုးမ်ား၊ နွင့္ လက္၀တ္ရတနာမ်ားကို တင္ထားလိုက္သည္။ သူတုိ႔သည္ သူမ၏ ရင္ပံုကို တင္းတင္းဖိၿပီး ၾကပ္ၾကပ္စည္းၾကေလသည္။ သူမကို တိုင္းယိုင္မေတြလို ရင္သားျပားျပားဟန္ျဖစ္ေစခ်င္ၾကပံုရေလသည္။ ၿပီးေနာက္သူမ၏ ဒူးထိရွည္ေသာဆံပင္ကို လိမ္က်စ္ ဆဲြေဆာင့္ေနၾကေသာေၾကာင့္ သူမက ျဖတ္ပစ္လိုက္တာပဲေကာင္းပါတယ္ဟု ျခိမ္းေျခာက္လိုက္မွ ရပ္ၾကေလသည္။ သူမသာမေျပာလွ်င္ နာက်င္ေသာ ေ၀ဒနာကို အခိ်န္မည္မွ်ၾကာေအာင္ ခံေနရမည္ မသိေခ်။

ေနာက္ဆံုးမေတာ့ သံုးနာရီအၾကာတြင္ ေခတ္သစ္ ေမာ္ဒန္မိန္းမတေယာက္သည္ ပံုျပင္ထဲက မင္းသမီးပံုသုိ႔ လံုး၀ အၿပီးဘ၀ေျပာင္း သြားေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သုစႏၵာသည္ သံုးဘက္ျမင္ကိုယ္လံုးေပၚမွန္ႀကီးေရွ႕တြင္ ရပ္ၿပီးတည့္တည့္ရင္ဆိုင္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ သူမ၏မ်က္လံုးကိုပင္ မယံုႏုိင္ျဖစ္ရေလသည္။ ပန္းေရာင္ အ၀ါေရာင္နွင့္ အျဖဴေရာင္ေပၚတြင္ ေလးလံေသာ ေရႊေဒါင္းပံုကို ဇာပန္းထိုးထား သည့္ နန္းဆန္နန္းဟန္အကသည္ သူမကိုယ္ႏွင့္ ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ အေနေတာ္ျဖစ္ေနသည္။ သူမ၏ သြယ္လ်လ် ျမင့္ျမင့္အရပ္ကို တင္းတင္း ဖက္ထားသလို ထိုင္မသိမ္းထမီက လိုက္ဖက္ေနသည္။ပု၀ါတြင္လည္း ေရႊေဒါင္းပံု ဇာပန္းထိုးထားျပန္သည္။ လည္ဆဲြမွာမူ စိန္ကို ေရႊမ်ား အိေနေအာင္ ရံထားသည္။ သူမ၏ ေရႊအိုေရာင္ဆံစရွည္ရွည္ကို ရိုးရိုး ေရွးဂႏၱ၀င္ဟန္ နန္းဆန္ဆန္ထံုးထားေပးသည္။

သဘာ၀ သရဖူေဆာင္းထားသလို ဆံထံုးေပၚတြင္ ငါးကာရက္စီရိွေသာစိန္တံုးမ်ားကို ဘီးေပၚတြင္ဖဲခ်ပ္ေလးေတြလို စီထည့္ထားေလသည္။၀င္း၀င္းေတာက္ေနေသာ စိန္လက္ေကာက္ လက္လက္ထေနေသာလက္စြပ္တုိ႔ျဖင့္ သူမသည္ ပီဘိပံုျပင္ထဲက မင္းသမီးေလးလိုခံစားေနရ ေလသည္။ သုစႏၵာအံ့အားသင့္ ၾကက္ေသေသမိေတာ့သည္။ မွန္ထဲမွာေတြ႕ေနရေသာ ေကာင္မေလးသည္ ဂ်ာမဏီက သာမာန္ေကာင္ မေလး တေယာက္ျဖစ္သည္။ ထိုေကာင္မေလးသည္ ေတာင္တက္တတ္ၿပီး သူမအေဖ၏စက္ဘီးေနာက္ကစီးၿပီး ေက်ာင္းတက္ရသည္။

သုစႏၵာသည္ အခန္းအျပင္သုိ႔မထြက္မီွ သူမ၏ အိပ္ခန္းလံုျခံဳမႈအတြက္ တြန္႔ဆုတ္ေနမိသည္။ မွန္ထဲမွာျမင္ေနရေသာ ပံုျပင္ထဲက မင္းသမီး ေလးသည္ သည္အခိ်န္မွာေပၚလာေသာ အရိပ္သ႑ာန္တခုမဟုတ္တာကို ေသခ်ာေအာင္လုပ္ဖုိ႔လိုအပ္သည္။ သူမသည္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း သုိ႔ ဂ်ာမဏီမွေရာက္လာခဲ့ေသာ ခ်ည္အက်ႌ၀တ္ထားသည့္ ေကာင္မေလးျဖစ္တာအလြန္ ေသခ်ာသည္။ သူမသည္ စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး မာန္မာန မရိွသလိုခံစားရသည္။ ၿပီးေနာက္ သူမသည္ စ၀္၏ေဘးတြင္ ပို၍ယံုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ေနႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ သည္အျဖစ္တခုက အပါအ၀င္ျဖစ္ေလသည္။

သုိ႔ေသာ္ ထိုအခိ်န္တြင္ မြဳိင္းသည္ ေရးႀကီးသုတ္ျပာ စိတ္လႈပ္ရွားစြာျဖင့္ အေထာက္ေတာ္အေနနွင့္ေရာက္ရိွလာၿပီး သုစႏၵာကိုေျပာသည္။ “စ၀္ဘုရားက အေပၚထပ္မွာ ေစာင့္ေနတယ္။ မယ္ဘုရားကိုေစာင့္ၿပီး အခမ္းအနားကိုေခၚလာခဲ့ပါတဲ့” ေနာက္မိနစ္အနည္းငယ္တြင္ လူငါးရာေက်ာ္၏ စူးစမ္းေသာ မ်က္လံုးအစံုေတြက သူမအေပၚ စုျပံဳၾကည့္ၾကေတာ့မည္ကိုေတြးၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ရုတ္တရက္ ေၾကာက္ရံြ႕လာၿပီး ေပ်ာ့ေခြက်သြားမတတ္ခံစားရေလသည္။ သူမ၏လက္နွင့္ေျခတုိ႔သည္ ေရခဲလိုေအးစက္သြားေသာ္လည္း ခန္းမႀကီး အတြင္းမွာေတာ့ နို၀င္ဘာ၏ေနေၾကာင့္ ေႏြးေနသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:Uncategorized

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မုိးမခ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း ၾသဂတ္စ္ ၂၀၁၇ ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္