အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၁၈) – ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကာဘိ၀ံသ

May 4, 2012

အရွင္ပညာနႏၵ
ေမ ၄၊ ၂၀၁၂
(၁)

၁၉၉၀ ခုႏွစ္က မႏၱေလးမွာျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့သမုိင္း၀င္ ပတၱနိကုဇနကံေေဆာင္ပြဲမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအမ်ားအျပား န၀ တ စစ္အစုိးရရဲ႕ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ေထာင္ခ်တာခံခဲ့ရပါတယ္။ မႏၱေလးမွာျဖစ္ပြားတဲ့ ပတၱနိကုဇနကံေဆာင္မႈဟာ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီျဖစ္ပါ တယ္ လုိ႔ ေထာက္ခံခဲ့ၾကလုိ႔ ရန္ကုန္မွာသီတင္းသုံးတဲ့ ေမဒိနီဆရာေတာ္၊ မဟာေဗာဓိဆရာေတာ္၊ တိပိဋကဆရာေတာ္ စတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီး (၉) ပါး အဖမ္းခံရပါတယ္။

အဲဒီ (၉) ပါးထဲမွာ အဖမ္းခံရတဲ့ဆရာေတာ္တပါးကေတာ့ အင္းစိန္ ရြာမ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္က ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကာဘိ၀ံသပါ။ ဆ ရာေတာ္ ဦးတိေလာကာဘိ၀ံသဟာ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္တပါးျဖစ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ရဟန္းရွင္လူေတြကုိ အဘိဓမၼာသင္တန္းပုိ႔ခ်ေပးေနတဲ့ဆရာ ေတာ္တပါးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ န၀တစစ္အစိုးရက သကၤန္း၀တ္ေတြ သံဃာအတုအေယာင္ေတြ ဆူပူေအာင္လႈ႔ံေဆာ္ သူေတြလုိ႔ အေျခအျမစ္မရွိစြပ္စြဲၿပီး အတင္းအဓမၼသကၤန္းဆြဲခြၽတ္ၿပီး ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခဲ့တာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ တပည့္ေတြကေထာင္၀င္စာသြားေတြ႔တဲ့အခါမွာ ဦးတိေလာကဆုိရင္ ေတြ႔ခြင့္မရဘဲ လူနာမည္ဦးတင္လွဆုိမွ ေပးေတြ႔ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကုိေထာင္၀င္စာေတြ႔ဘူးသူ ဒကာတေယာက္ကေျပာဘူးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ပတၱနိကုဇနကံေဆာင္တယ္ဆုိတာ သံဃာေတြကုိညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဘာသာေရးအရ ဆက္ဆံမႈမလုပ္ ဘဲေနတာပါ။

မေကာင္းမႈအကုသုိလ္က်ဳးလြန္သူမ်ားအျမင္မွန္ရၿပီး ေနာက္ထပ္တဖန္မက်ဴးလြန္မိေအာင္ အကုသုိ္လ္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္ဆုိတဲ့ မြန္ ျမတ္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း စစ္အာရွင္ေတြဆုိတာ သူတုိ႔အက်ဳိးစီးပြားကုိထိခုိက္လာမယ္၊ သူတုိ႔အာဏာပါ၀ါကုိထိခုိက္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကုိမဆုိထားနဲ႔ ဘုရားကုိေတာင္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္း ခ်မဲ့သူေတြပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ဖမ္းဆီေထာင္ခ်႐ုံနဲ႔အားမရေသးဘဲ ေက်ာင္းဒကာစီမံခ်က္ေတြေရးဆြဲၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအ၀င္ အထြက္ စစ္ေဆးျခင္း၊ သာသနာ၀င္မွတ္တမ္းစစ္ေဆးျခင္း၊ ဧည့္စာရင္းစစ္ျခင္း စစ္အစုိးရကုိဆန္႔က်င္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ျခင္း စတာေတြကုိျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသလုိ စစ္အစုိးရအလုိက် အႀကဳိက္ေဆာင္လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့သံဃာေတာ္ေတြကုိဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူး ေတြေပးၿပီး တပ္မေတာ္ ၾကည္းေရေလမိသားစုေတြစုေပါင္းၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္လွဴျခင္း စတာကုိျပဳလုပ္ၿပီး ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြမညီမညြတ္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးးခြဲလႈ႔ံေဆာ္စည္း႐ုံးခဲ့ၾကတာ န၀တစစ္အာဏာရွင္ေတြပါ။

ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိႏုိင္ဖုိ႔ကုိ ေနလင္းေရးသားတဲ့ လူရွင္သခ်ဳႋင္းမ်ားအေၾကာင္းစာအုပ္ထဲမွထုတ္ ႏႈတ္ၿပီး ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္။

(၂)

က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ အင္းစိန္ေထာင္ အေဆာင္ (၃) ကို ေထာင္က်ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား (၃) ေယာက္ ေရာက္လာတယ္ဆိုလို႔ ေထာင္ထဲက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသမားေတြရဲ႕အၾကည့္ေတြအားလံုးဟာ ေထာင္မွဴး႐ုံးခန္းေရွ႕မွာ ပံုစံထိုင္ေနရတဲ့ အက်ဥ္းသား (၃) ေယာက္ဆီ ေရာက္ရွိသြား ပါတယ္။

ေထာင္မွဴး႐ုံးခန္းေရွ႕မွာ ပံုစံထိုင္ေနတဲ့သူေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မိမွ သံဃာေတာ္ေတြျဖစ္ေနတာကို စိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ ေတြ႔လိုက္ရပါ တယ္။ န၀တက ဆရာေတာ္ေတြကို “သကၤန္း၀တ္ေတြ သံဃာအတုအေယာင္ေတြ” လို႔ ယုတ္မာေကာက္က်စ္စြာ စြပ္စြဲထားတာျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို လူ၀တ္လဲထားတာကို ရင္နင့္ဖြယ္ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြဟာ သက္ေတာ္အားျဖင့္ (၆၀) ၀န္းက်င္ခန္႔ ရွိၾက ၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဥပဓိ႐ုပ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဘုရားတလိုက္မိပါတယ္။

ေထာင္မွဴးက လိုအပ္တဲ့ေထာင္က်စာရင္းေတြသြင္းၿပီး ေထာင္တြင္းေနထိုင္မႈစည္းကမ္းေတြ ၫႊန္ၾကားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စည္းကမ္းထိန္း လို႔ေခၚတဲ့ ေထာင္က်အက်ဥ္းသားအရာရွိ သန္းေအာင္က ေထာင္မွဴးလာတဲ့အခါ၊ ေထာင္ပိုင္လာတဲ့အခါ ထိုင္ရမယ့္ပံုစံနည္းေတြကို သင္ ၾကားပါေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေထာင္ထဲကို လူသစ္ေရာက္ရင္ ေမာင္းတဲ့ပံုစံအတိုင္း ဆရာေတာ္ေတြကို ႀကိမ္းေမာင္းပါတယ္။

“ခင္ဗ်ားတို႔ ေထာင္အျပင္မွာ ဘာေကာင္ႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ဂုဏ္ျဒပ္ေတြအားလံုးကို ေထာင္ဗူး၀မွာ ခ်ိတ္ထားခဲ့။ ေထာင္ထဲမွာ ဘုန္း ႀကီး၊ သံဃာဆိုတာမရွိဘူး။ နာမည္ေခၚရင္ လူနာမည္ပဲေခၚ၊ ေျပာ။ ထမင္း (၁) နပ္စားတာေတြ၊ (၂) နပ္စားတာေတြ မလိုခ်င္ဘူး။ ႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ ယွက္လုပ္တာ မႀကိဳက္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကတံုးမတံုးရဘူး။ ဒီစည္းကမ္းေတြမလိုက္နာရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေက်ာေပၚ တုတ္ေရာက္ၿပီသာမွတ္။ သန္းေအာင္ ဘာလညး္ဆိုတာ သိခ်င္ရင္ စမ္းၾကည့္စမ္း ”

သံံဃာေတာ္ေတြကို ယုတ္ယုတ္မာမာစကားလံုးေတြနဲ႔ဟိန္းေဟာက္ၿပီး န၀တကေပးတဲ့အာဏာကို အသံုးခ်ပါတယ္။ ပံုစံထိုင္တာေတြၿပီး တဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္တို႔ကို က်ေနာ္တို႔အေဆာင္က အိပ္ခန္း (၂) မွာ ေနရာခ်ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြဟာ ေထာင္ထဲမွာ န၀တရဲ႕ယုတ္ မာမႈေၾကာင့္ လူ၀တ္လဲခံထားရေပမယ့္ ရဟန္းတို႔ေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့ ၀ိနည္း၊ သိဏၡာေတာ္ေတြကို ဆက္လက္ေစာင့္ဆည္း ထိန္းသိမ္းၾကပါ တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို န၀တက ေထာင္ခ်အေရးယူခဲ့တာနဲ႔ပက္သက္ၿပီး ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါမွာ အျဖစ္မွန္ကို သိ လိုက္ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ (၃) ပါးအနက္ (၂) ပါးက ရန္ကုန္တိုင္း သာေကတၿမိဳ႕နယ္ မဟာေဗာဓိ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္က စာခ်ဆရာေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး က်န္ဆရာေတာ္တပါးက ရန္ကုန္တိုင္း အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္က တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသ ဆရာ ေတာ္ဘုရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္တို႔ရဲ႕ အမႈျဖစ္ပြားခဲ့ပံုအေၾကာင္းကိုေျပာျပရရင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကေနစတင္ၿပီး ေျပာရပါလိမ္႔မယ္။

၁၉၉၀ျပည့္ ၾသဂုတ္လ (၈) ရက္ေန႔မွာ (၈၈၈၈) အထိမ္းအမွတ္ေန႔အျဖစ္ ဆြမ္းေလာင္းပြဲကို မႏၲေလးခ႐ုိင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ (အေျခခံပညာ)ကေနဦးေဆာင္ၿပီး (၈၄) လမ္းမေပၚရွိ လူထုဦးလွ၊ လူထုေဒၚအမာတို႔အိမ္ေရွ႕မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကို ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္ စြာဆြမ္းေလာင္းေနခ်ိန္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕က တာ၀န္က်စစ္သားေတြက ဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာလႊင့္ထူထားတဲ့ အနက္ေရာင္ခြပ္ေဒါင္းအလံကို (အ နက္ေရာင္တပ္ဆင္ရျခင္းအဓိပၸါယ္က က်ဆံုးသြားတဲ့ရဲေဘာ္ေတြအတြက္ ၀မ္းနည္းတဲ့အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ပါတယ္) အတင္းအဓမၼ ဇြတ္ျဖဳတ္ခ် ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား ကိုမိုးေက်ာ္ကတားဆီးတာေၾကာင့္ ကိုမိုးေက်ာ္ကို ဖမ္းဆီးလိုက္ပါတယ္။

အဲဒီီလိုမျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ ဆြမ္းခံထြက္လာတဲ့သံဃာေတာ္ေတြကေတာင္းဆိုလိုက္တဲ့အခါမွာ စစ္သားေတြက သံဃာေတာ္ေတြကို ေဆာင့္ တြန္းလိုက္ပါတယ္။ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ သတိေပးမႈတစ္စံုတစ္ရာမရွိပဲ ပစ္ခတ္လိုက္ပါတယ္။ တခဏအတြင္းမွာပဲ (၈၄) လမ္းမႀကီး တ ခုလံုး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားပါတယ္။

လမ္းမထက္ေပၚမွာ ယမ္းေငြ႕ေတြေၾကာင့္ သပိတ္ေတြ လြင့္က်၊ ဆြမ္းေတြျပန္႔ၾကဲ၊ လဲၿပိဳေနတဲ့ရဟန္းေတြ ဒဏ္္ရာရသြားတဲ့ အခ်ဳိ႕ရဟန္း သံဃာေတြကို အိမ္ေတြအခ်ဳိ႕က ကူညီျပဳစုၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕ကို ေဆး႐ုံကိုေခၚေဆာင္သြားပါတယ္။ စစ္ တပ္ကလည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိသြားတဲ့သံဃာအခ်ိဳ႕ကို စစ္ကားေပၚတင္ေဆာင္သြားပါတယ္။

မၾကာမီ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ေသြးစြန္းသြားတ (၈၄) လမ္းမႀကီးေပၚကို မီးသတ္ကားေတြနဲ႔ ေဆးေၾကာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီျဖစ္ပြားတဲ့ညပဲ မႏၱေလးတိုင္းမွဴးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္က ေျပာၾကားတဲ့အခါမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္တစ္ပါးမွ ထိခိုက္ဒဏ္ရာျဖစ္မႈမရွိဘူးလို႔ ေျပာဆိုသြား ပါတယ္။ တိက်ခိုင္လံုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ရရွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ (ဗကသ) နဲ႔ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ လူငယ္သမဂၢ (ဗကလ) တို႔ပူးေပါင္းၿပီး စံုစမ္းမႈအဖြဲ႔ကို မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာဖြဲ႕လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မႏၲေလးဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္မွာ စံုစမ္း စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။

အဲဲဒီမွာ သိရွိရတာကေတာ့ ထီးလင္းေက်ာင္းတိုက္က ကိုရင္တစ္ပါး ဒဏ္ရာျပင္းျပင္းထန္ထန္ရရွိသြားတာေၾကာင့္ မႏၱေလးေဆး႐ံုႀကီးကို ပို႔လိုက္ရပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက ေစာင့္ေရွာက္ေနစဥ္ အေျခအေနဆိုးရြားလာတာေၾကာင့္ စစ္တပ္က စစ္ေဆး႐ုံမွာကုသဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာၿပီး ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ ကိုရင္ေလးသတင္းမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တကေျပာျပရာတြင္ အဲဒီအေရးအခင္းျဖစ္ပြားရာတြင္ ရဟန္းမ်ားပ်ံလြန္ေတာ္မူတာေတြ အမ်ား အျပားရွိေၾကာင္း၊ ဒဏ္ရာရတဲ့ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေၾကာင္း၊ စစ္တပ္က လူကို ေသေစႏိုင္တဲ့အထိ ရည္ရြယ္ပစ္ခတ္တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သာဓကအေနနဲ႔ က်ည္ဆံထိမွန္ထားတဲ့ သပိတ္၊ သကၤန္းနဲ႔ ေသြးစြန္းေနတဲ့ သကၤန္းေတြရွိေၾကာင္း၊ သပိတ္ကို ရဟန္းမ်ားက ရင္မွာပိုက္ၿပီး ဆြမ္းခံထြက္တာမို႔ သပိတ္ကိုက်ည္ဆံထိမွန္တာကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူကိုခ်ိန္ရြယ္ပစ္ခတ္တာဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ေစာ္ကား တာျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ရွင္းျပခဲ့ဖူးပါတယ္။

အဲဲဒီအမႈအခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိက်ခိုင္မာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြစုေဆာင္းမိခ်ိန္မွာေတာ့ ပရိတၱိသာသနာထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ဗုဒၶ ဘာသာစာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈအျပည့္ရွိတဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ သံဃာေတာ္ေတြ အားလံုးစု႐ုံးၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ၊ ရဟန္းေတြကို သတ္ျဖတ္တဲ့၊ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ေစာ္ကားဖ်က္ဆီးတဲ့ စစ္တပ္နဲ႔ အေပါင္းအပါေတြကို ဘာသာေရးအရ ဒဏ္ခတ္တဲ့အေနနဲ႔ စစ္တပ္နဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ အေပါင္းအပါ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြက ကပ္လွဴတဲ့ကိစၥအမႈအစုစုကို လက္မခံျခင္း၊ သာေရး၊ နာေရးပင့္ဖိတ္တာေတြကို လက္ မခံေတာ့ျခင္းျဖင့္ န၀တကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ စတင္ပါေတာ့တယ္။

န၀တနဲ႔ ဘာသာေရးအရ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳလုပ္ေတာ့ပဲ ဘာသာေရးအရ ဒဏ္ခတ္သပိတ္ေမွာက္တဲ့ “ပတၱနိကုဇၹန ကံေဆာင္ ျခင္း” အမႈကို ျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္းေလးရပ္ သံဃာ့သမဂၢီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကဦးေဆာင္ဆင္ႏႊဲတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ျခင္း ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးေတြကို တမဟုတ္ခ်င္း ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါေတာ့တယ္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ကေန ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတဲ့ ကံေဆာင္သပိတ္ပြဲေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ရဟန္းရွင္လူ၊ ျပည္သူလူထုအၾကား နာမည္ ႀကီးတဲ့ ဆရာေတာ္ (၂) ပါးကို န၀တက ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္း ကံေဆာင္သပိတ္ ဦးေဆာင္ဆင္ႏႊဲတယ္လို႔ န၀တက စြပ္စြဲလိုက္တဲ့ ဆရာေတာ္ (၂) ပါးကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းမွာတည္ရွိတဲ့ မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္က တိပိဋကဓရဘြဲ႔ရ တိုက္အုပ္စာခ်ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလလကၤာရနဲ႔ ေနာက္ဆရာေတာ္တပါးကေတာ့ အင္းစိန္ရြာမ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္က တိုက္အုပ္စာခ် ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပပါဦးမယ္။

ဆရာေတာ္ဟာ အင္းစိန္ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးၿပီးရဟန္းမ်ား၊ သီလရွင္မ်ားကို စာသင္ၾကားပို႔ခ်ေနတဲ့ ဆရာ ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ အဘိဓမၼာပညာရပ္မ်ားမွာ အထူးတတ္ကြၽမ္းနားလည္ၿပီး စာသင္ၾကားတဲ့အခါမွာလည္း ရွင္းလင္း ေအာင္သင္ၾကားႏိုင္တဲ့အရည္အေသြးရွိတဲ့ စာခ်တိုက္အုပ္ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ သင္ၾကားမႈေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က သံဃာေတာ္ေတြ အျမဲလို ႂကြခ်ီလာတတ္တာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ရဲ႕ေက်ာင္းတိုက္မွာ ႏွစ္စဥ္သံဃာအပါး (၅၀၀) နီးပါး ရွိတတ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကုိယ္တိုင္ ေရးသားထုတ္ေ၀တဲ့ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာက်မ္းစာ အုပ္ေတြဟာ ရဟန္းသံဃာအမ်ား မရွိမျဖစ္ကိုင္ေဆာင္တတ္တဲ့စာအုပ္ေတြအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားလွပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေတြကိုလည္း ဗုဒၶစာ ေပေတြ ျဖန္႔ခ်ီေရာင္းခ်တဲ့ဆိုင္ေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးမွဴးတဲ့ အင္းစိန္ပရိယတၱိစာသင္တိုက္က ရဟန္းေတြလည္း သံဃာ့စာေမးပြဲမ်ားမွာ ပထမေက်ာ္အဆင့္အထိ ရရွိတတ္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအရ ကံေဆာင္သပိတ္ေမွာက္မႈကို ရန္ကုန္တိုင္းရွိ သံဃာအမ်ားအျပားၾကား လႈံ႕ေဆာ္၀ါဒျဖန္႔တယ္လို႔ န၀တကစြပ္စြဲလိုက္ၿပီး “ပိဋိကတ္ကိုဖ်က္တဲ့ ႂကြက္စုတ္” ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို ဆရာေတာ္ကေရးသားတာျဖစ္တယ္လို႔ ထပ္မံစြပ္စြဲပါတယ္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ဘာသာေရး ကံေဆာင္သပိတ္ေမွာက္မႈ အရွိန္ျမင့္တက္ေနခ်ိန္မွာ ကံေဆာင္သပိတ္ေမွာက္ေနတဲ့ ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းတိုက္ ကုိ သပိတ္လွန္ဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ မ၀တဥကၠဌနဲ႔ သာသနာေရးဦးစီးဌာနက ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးအံ့ေမာင္တို႔ ေရာက္ရွိလာပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းတုိုက္ရဲ႕၀င္ေပါက္မွန္သမွ်ကို စစ္တပ္နဲ႔ပိတ္ဆို႔လိုက္ၿပီး ရဟန္းသံဃာအားလံုး တစ္ပါးမွ ဆြမ္းခံမထြက္ၾကရန္နဲ႔ အ ၀င္အထြက္ လံုး၀မလုပ္ၾကဖို႔ တားျမစ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ၿပီးေတာ့ အင္းစိန္မ၀တနဲ႔ သာသနာေရးဦးစီးဌာနကေန ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ဘာမွတုန္႔ျပန္ေျပာဆိုျခင္းမရွိပဲေနလိုက္ၿပီး ဆြမ္းစားခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ တုန္းေမာင္းေခါက္လိုက္ပါတယ္။

စာသင္သား သံဃာေတြဟာ ဆြမ္းစားေဆာင္အတြင္း တန္းစီႂကြလာၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သံဃာအမ်ားကို ဒီကေန႔ ဆြမ္းအလွဴရွင္က ေတာ့ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ မ၀တ ဥကၠဌနဲ႔ သာသနာေရးဦးစီးဌာနတို႔က ဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရဟန္းတို႔အေနနဲ႔ ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားကို ေမတၱာပို႔စားသံုးႏိုင္ေၾကာင္း ႁမြက္ၾကားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဆြမ္းစားေဆာင္အတြင္းေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ သံဃာအပါး (၅၀၀) ခန္႔ဟာ ဆြမ္း ဘုဥ္းမေပးေတာ့ပဲ ေနရာကေန တစ္ပါးမက်န္ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားၾကပါေတာ့တယ္။

အင္းစိန္မ၀တဥကၠဌဟာ အႀကီးအက်ယ္အရွက္ရၿပီး သံဃာအေပၚ အမ်က္ထြက္သြားပါတယ္။ ဆရာေတာ္က အင္းစိန္မ၀တဥကၠဌနဲ႔ ဦးအံ့ ေမာင္တို႔ကို ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ သံဃာေတြအေပၚ လႈံ႕ေဆာ္စည္း႐ုံးမႈမရွိေၾကာင္း၊ သံံဃာေတာ္အမ်ားရဲ႕ဆႏၵကို ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ မ လြန္ဆန္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပေျပာဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရွက္တရားနဲ႔ ေဒါသ၊ ေမာဟမီးေတြ ေတာက္ေလာင္ေနသူေတြက ဒီဘာသာေရး သပိတ္ကိုမလွန္ရင္ ျဖစ္လာမယ့္ေနာက္ဆက္တြဲအက်ဳိးဆက္ေတြကို လံုး၀တာ၀န္မယူေၾကာင္းေျပာဆိုၿပီး ထြက္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ တံခါးေတြကိုလည္း (၁၂) နာရီေက်ာ္မွ ျပန္လည္ဖြင့္ေပးပါတယ္။ သံံဃာေတာ္ေတြ ဆြမ္းငတ္ခဲ့ပါတယ္။ မၾကာမီပါပဲ ဆရာေတာ္ကို လာ ေရာက္ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားပါတယ္။
န၀တ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြနဲ႔ရဲေတြပူးေပါင္းၿပီး ဆရာေတာ္ကို ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။ စားပြဲတစ္လံုးေပၚမွာ တုတ္ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ပုဆိုးတစ္ထည္တင္ထားၿပီး “ႀကိဳက္တာေရြးစမ္း။ အသားမနာခ်င္ရင္ ပုဆိုး၀တ္လိုက္။ ခင္ဗ်ားဟာ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး လူျဖစ္ သြားၿပီ။ ခင္ဗ်ားတို႔က သကၤန္း၀တ္ေတြ၊ သံံဃာအတုအေယာင္ေတြ” ဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ကို စြပ္စြဲၿပီး “ခင္ဗ်ားစစ္ခံု႐ုံးမွာ၀န္ခံရင္ ႏွစ္နည္းမယ္။ ၀န္မခံရင္ ႏွစ္လည္းမ်ားမယ္၊ အ႐ုိက္လည္းခံရမယ္။ အသက္ႀကီးမွ အ႐ုိက္မခံခ်င္စမ္းပါနဲ႔။ အသက္ႀကီးမွမိုက္ၾကတာကိုး ႀကီးမိုက္ေတြရဲ႕”

႐ုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ကိုေစာ္ကားပါတယ္။ ဆရာေတာ္မွာ စစ္ခံု႐ုံးမွာ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ ျပန္လည္ေခ်ပ ေျပာ ဆိုခြင့္မရပဲ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္း ကံေဆာငသပိတ္ေမွာက္မႈ ျဖစ္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္မႈျဖင့္ အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ (၁၅) ႏွစ္ ရင့္ရင့္သီးသီး အမိန္႔ခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။ န၀တစစ္ဘီလူးေတြက သံံဃာေတာ္ေတြကို ဖမ္းဆီး၊ အတင္းအဓမၼ လူ၀တ္လဲေစၿပီး သိကၡာခ်ေပမယ့္လည္း ရဟန္းတို႔အေနနဲ႔ စိတ္အတြင္းမွ သိကၡာခ်ျခင္း၊ လူအျဖစ္အသိအမွတ္မျပဳပါက ရဟန္းအရာေျမာက္ဆဲပဲျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အားလံုး ေထာင္အတြင္းမွာလည္း ရဟန္းတို႔ရဲ႕ သိကၡာပုဒ္၊ ၀ိနည္းေတြ ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္။

ဆရာေတာ္ကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်အၿပီးမွာ ၁၉၉၀ ႏွစ္မွာ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းတိုက္က သံံဃာတစ္ပါးက သံံဃာ့စာေမးပြဲမွာ ပထမေက်ာ္ရရွိခဲ့ ေပမယ့္ ကံေဆာင္သပိတ္ေမွာက္မႈထဲပါ၀င္တဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆုကိုမေပးပဲ ထားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ အဖမ္းမခံရခင္ အခ်ိန္အထိ ကမာၻေအး သာသနာ့တကၠသိုလ္မွာ အဘိဓမၼာပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သံံဃာ့၀န္ေဆာင္အဖြဲ႔မွာ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို အင္းစိန္ေထာင္အတြင္း (၁) ႏွစ္နီးနီး ဖမ္းဆီးၿပီးအၾကာမွာ ဆရာေတာ္ကို ခံ၀န္ခ်က္ေတာင္မထိုးခိုင္းေတာ့ပဲ ခ်က္ခ်င္း ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္ ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ေထာင္ကျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ယခင္လုပ္ေဆာင္ေနၾက သာသနာ့တာ၀န္ေတြကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ ပါတယ္။ ေထာင္ကလြတ္ေျမာက္လာၿပီး (၁) ႏွစ္နီးနီးအခ်ိန္အထိ န၀တရဲ႕အေထာက္အပံ့ကုိလံုး၀မယူပဲ ေက်ာင္းတိုက္ရွိ သံံဃာအပါး (၅၀၀) ေက်ာ္၏ ေနထိုင္ေရး၊ စာသင္ၾကားေရးတို႔ကို ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။

၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္အေၾကာင္းကိုၾကားသိတာနဲ႔ ေဒၚစုနဲ႔အတူ အင္း စိန္ၿမိဳ႕နယ္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္တာ၀န္ခံ ဗိုလ္ႀကီး၀င္းထိန္ (အၿငိမ္းစား)၊ သခင္ဦးအုန္းျမင့္တို႔လိုက္ပါၿပီး ဆရာေတာ္ကို သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ဆရာေတာ္ကုိဖူးေျမာ္ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာပဲ သာသနာေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ဒု၀န္ႀကီးက ဆရာေတာ္ေက်ာင္းကုိေရာက္လာပါတယ္။ အင္းစိန္ရြာမ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္ကို တပ္မေတာ္ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ၊ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆားေပးအပ္လွဴဒါန္းမည့္ပြဲကို အက်ဥ္းဦးစီးဌာနအား အမိန္႔နဲ႔ဖယ္ရွားၿပီး ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္းလို႔ေခၚတဲ့ ၾကံ့ ဖြတ္အသင္းဌာနခ်ဳပ္ကေန အဓမၼ၀င္ေရာက္လွဴဒါန္းတာေတြ ျပဳလုပ္ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ န၀တ အတြင္းေရးမွဴး (၂) ေရာက္ရွိလာၿပီး ဆရာေတာ္ကို ကန္ေတာ့ပါတယ္။ န၀တဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊနဲ႔ ေဒၚႀကိဳင္ ႀကိဳင္တို႔က (၃) ထပ္တိုက္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းဖို႔အတြက္ ေရစက္ခ်ပြဲေတြလုပ္ၿပီး သူတို႔မွားေလသမွ်အတြက္ ေဒ၀ဒတ္တို႔ ေတာင္းပန္ၾကေလသလားဆိုတာ ကာယကံရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ပဲ သိပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံအာဏာကိုသိမ္းယူၿပီးကတည္းက ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ရဟန္းသံံဃာေတြကို ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံနဲ႔ လက္ေရာက္ေစာ္ကားမႈေတြအတြက္ ပ်ားရည္နဲ႔၀မ္းခ်ပြဲေတြလုပ္ၿပီး သာသ နာ့ဒကာေတာ္ေတြအျဖစ္ ဖန္တီးေနၾကပါေတာ့တယ္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ န၀တက သူတို႔ကိုယ္တိုင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ပိုင္းေလးအတြင္းကမွ သကၤန္းခြၽတ္၊ လူ၀တ္လဲေစၿပီး သကၤန္း ၀တ္ေတြ၊ ရဟန္းတု၊ ရဟန္းေယာင္ေတြလို႔ မၾကား၀ံ့မနာသာ ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားခဲ့ၿပီး အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ (၁၅) ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ဆရာ ေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသကို သာသနာေရးမွာ ဒုတိယအဆင့္ရွိ “အဂၢမဟာပ႑ိတ” ဘြဲ႔ကို ဆပ္ကပ္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ န၀တရဲ႕ဘာသာေရး မ်က္လွည့္ျပပြဲကို က်ေနာ္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွနားမလည္တတ္ေအာင္ ျဖစ္မိပါတယ္။

န၀တ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာေမာင္ (ကြယ္လြန္) ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ “ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ယံုၾကည္ထားတဲ့အတိုင္း ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို တပည့္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္” တဲ့။

သာသနာကို ဖ်က္ဆီး၊ ဘုရားသာသနာရဟန္းမ်ားကို ညႇဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္၊ သကၤန္း၀တ္ေတြလို႔ ရင့္ရင့္သီးသီးပုတ္ခတ္ခဲ့တဲ့ န၀တ တို႔ သူတို႔လုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္ (ကံ) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ သူတို႔ခံစားၾကရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
…………….

• • •ေနာက္ဆက္တြဲ
• ဆရာေတာ္ အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ၏ ေထရုပၸတိၱအက်ဥ္း
……………..
• ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
ဆရာေတာ္ဘဒၵႏ ၱတိေလာကာဘိ၀ံသသည္ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ပင္သာရြာ၊ ခမည္းေတာ္ ဦးဘေဖ + မယ္ေတာ္ ေဒၚေစာ စိန္တို႔မွ ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ တေပါင္းလဆန္း ၁ ရက္၊ စေနေန႔နံနက္ ၄ နာရီအခ်ိန္တြင္ဖြားျမင္ေသာ စတုတၳေျမာက္သားရတနာျဖစ္ပါသည္။

• ရွင္ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူျခင္း
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာသည္ ၆ ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၁၅ ႏွစ္သားအရြယ္တြင္တစ္ႀကိမ္၊ ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ပင္သာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱဣႏၵ၀ံသကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳ၍ ခမည္းေတာ္ + မယ္ေတာ္တို႔၏ ပစၥာယာႏုဂၢဟကိုခံယူကာ ရွင္သာမေဏအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ေတာ္ မူခဲ့ပါသည္၊ ဘြဲ႕ေတာ္မွာရွင္တိေလာက ျဖစ္ပါသည္။ ၁၃၂၀ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လဆန္း ၁၀ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔ သက္ေတာ္ ၂၀ အရြယ္တြင္ ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ ပကြဲေက်ာင္းေဟာင္းဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱစႏၵာ၀ရကို ဥပဇၥၥၥၥ်ာယ္ျပဳ၍ ေညာင္ပင္သာေက်းရြာေန ေနာင္ေတာ္ျဖစ္သူ ဦးမ်က္ျပဴး + ေဒၚသိန္းရင္တို႔၏ ပစၥယာႏုဂၢဟကိုခံယူကာ ေညာင္ပင္သာေက်ာင္း ခ႑သိမ္ေတာ္၌ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့ပါ သည္။

• စာေပပရိယတၱိ သင္ၾကားဆည္းပူးေတာ္မူျခင္း
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာသည္ ေညာင္ပင္သာရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ႏွင့္ေညာင္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ကံႀကီးကုန္းရြာ ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦး၀ါသ၀တို႔ထံတြင္ အေျခခံမွစ၍ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားကို သင္ယူဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၁၃၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမင္းျခံၿမိဳ႕၊ ကိုးေဆာင္တိုက္ဆရာ ေတာ္ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု ၊ အဘိဓဇအဂၢမဟာသဒၵမၼ ေဇာတိကဓဇ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ ဘဒၵႏ ၱေသာဘိတထံတြင္ မူလတန္းမွ၊ အစိုးရ ဓမၼာစရိယၿပီးသည့္တိုင္ေအာင္ ၉ ႏွစ္ခန္႔ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားကို သင္ယူဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မႏၱ ေလးၿမိဳ႕၊ ခ်မ္းသာႀကီးတိုက္၊ ေညာင္ကန္တိုက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေျခာက္ထပ္ႀကီးတိုက္တို႔တြင္ လွည့္လည္သီတင္းသံုးလ်က္ စာခ်အေက်ာ္ ဆရာ ေတာ္မ်ားထံတြင္ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကိုု ေလ့လာသင္ယူေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

• ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ စာေမးပြဲမ်ား
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ – ၃ဆင့္၊ ဋီကာေက်ာ္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ – ၃ဆင့္၊ ဇ လြန္ၿမိဳ႕နယ္ လယ္ဦးေက်ာင္း၌က်င္းပေသာ ၀ိနယမူလတန္းႏွင့္ ၀ိနယႏၱရိက သၿဂႋဳဟ္တန္း၊ ျမင္းျခံၿမိဳ႕၊ ကိုးေဆာင္တိုက္ သဒၶမပါလ စာေမးပြဲ ပထမငယ္၊ ပထမလတ္၊ ပထမႀကီး၊ စာခ်တန္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ပထမငယ္၊ ပထမလတ္၊ ပထမႀကီး၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဒုတိယ) သာသနဓဇ သိရီပ၀ရ ဓမၼာစရိယ (ပဋိသမၻိဒါမဂ္ျမန္မာဂုဏ္ထူး) မႏၱေလး သက်သီဟ စာသင္တန္း၊ ဓမၼာစရိယတန္းတို႔ကို ေအာင္ ျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

• စာေပက်မ္းဂန္သင္ၾကားပို႔ခ်ေတာ္မူျခင္း
ေညာင္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ကံႀကီးကုန္းရြာ၌ ၁၃၂၈-၂၉ ခုႏွစ္တြင္ ဘကမူလတန္းဆရာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျမင္းၿခံၿမိဳ႕၊ ကိုးေဆာင္တိုက္၌ ၁၃၂၉ ခုႏွစ္တြင္ စာခ်ဂဏ၀ါစကအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္၌ ၁၃၃၂ ခုႏွစ္မွ ယေန႔တိုင္ေအာင္ တာ၀န္ခံစာခ်အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ စာေပပရိယတၱိမ်ားကိုု ပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) စတင္ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္မွစ၍ ၁၃၅၀ ခုႏွစ္အထိ ၄ ႏွစ္ခန္႔ အဘိဓမၼမဟာဌာန နာယက (ပါေမာကၡ) ၊ ဒုတိယနာယကခ်ဳပ္(ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္) အျဖစ္တာ၀န္ယူ၍ စာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

• ေရးသားျပဳစုေသာ က်မ္းစာမ်ား
စာေပပရိယတ္ပို႔ခ်ေတာ္မူရင္း စာသင္သားမ်ားႏွင့္ သုေတသီတို႔အတြက္ က်မ္းဂန္မ်ား ျပဳစုေရးသားခဲ့သည္။ ယင္းက်မ္းစာမ်ားမွာ …

၁။ အေျဖစံု ၇ က်မ္း (စနစ္ေဟာင္းငယ္၊ လတ္၊ ႀကီး အေျဖစံု ၃ က်မ္း၊ စနစ္သစ္မူလ၊ ငယ္၊ လတ္၊ ႀကီး အေျဖစံု ၄ က်မ္း)

၂။ လက္ေဆာင္က်မ္း ၁၁ က်မ္း (မာတိကာဓာတုကထာ လက္ေဆာင္၊ ယမက လက္ေဆာင္ ၂ က်မ္း၊ ပ႒ာန္းလက္ေဆာင္၊ ပ႒ာန္းပို႔ခ်စဥ္လက္ ေဆာင္၊ အဘိဓမၼာလက္ေဆာင္၊ ဆန္းလက္ေဆာင္၊ ပါဠိသဒၵါအသံုးအႏူန္းႏွင့္ ပါဠိစာေပေကာက္ႏုတ္ခ်က္လက္ေဆာင္၊ သဒၵါလက္ေဆာင္၊ သုတ္နက္လက္ေဆာင္၊ သဒၵါႀကီးနိႆယလက္ေဆာင္)။

၃။ ဗဟုသုတပညာေပး ၆ က်မ္း (ရဟန္းခံရွင္ျပဳအေၾကာင္း၊ ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာသိစရာႏွင့္ဗုဒၶသာသနာ့သမိုင္း၊ ေစတီပုထိုး၊ မဲလံဆံေတာ္ရွင္၊ သက်မုနိ၊ လက္ေရြးစင္ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ပရိတ္ + ဂါထာ + မႏၱန္စေသာ ပံုႏွိပ္ၿပီး က်မ္းေပါင္း ၂၄ က်မ္းႏွင့္ ဂႏၳာဘရဏႏွင့္ ဘုရားႀကီးနိယံ လက္ေဆာင္၊ အ႒သာလိနီအေျဖစံု စေသာ ပံုမႏွိပ္ရေသးသည့္က်မ္းမ်ားကို ေရးသားျပဳစုေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ယခု ေနာက္ဆုံး ေရးသားခဲ့သည္မွာ ျမန္မာ့သာသနာ့သမိုင္းတြင္ အထင္ကရအေနျဖင့္ သမိုင္းတြင္က်န္ရစ္မည့္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ေရးသားခဲ့ သည့္ ပရိတ္ႀကီးဋီကာသစ္ေခၚ ပရိတၱအဘိန၀ဋီကာက်မ္းႏွင့္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္သစ္က်မ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။

• သာသနာေရး အားေပးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူျခင္း
ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအဖြဲ႕အစည္း ပထမအႀကိမ္ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္တိုင္း ၀ိနည္းဓိုရ္၊ ဒုတိယအႀကိမ္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကအဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒၊ တတိယအႀကိမ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဗဟို သံဃာ့၀န္ေဆာင္ႏွင့္ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳ ၾသ၀ါဒါစရိယ၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ပထမျပန္စာေမးပြဲႀကီးၾကပ္ ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုုန္) အဘိဓမၼပါေမာကၡ၊ ဒုတိယနာယကခ်ဳပ္ (ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္)၊ ပဥၥမအႀကိမ္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယက၊ ဆ႒မအႀကိမ္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက ဒုတိယဥကၠ႒၊ အဘိဓမၼာျပန္႔ပြားေရးအသင္း ပရိယတၱိႏုဂၢဟအသင္း စေသာအသင္းမ်ား၏ ၾသ၀ါဒစရိယတာ၀န္မ်ားကို ထမ္း ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ၎ျပင္ ေႏြရာသီ ယမိုက္ + ပ႒ာန္း + ဆန္း စေသာသင္တန္းမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မဂၤလာဗ်ဴဟာအသင္း၌ ၃ ႏွစ္၊ အင္းစိန္ရြာမ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၌ ၁၄ ႏွစ္၊ ပဲခူး၊ မႏ ၱေလး၊ ေတာင္ႀကီး၊ ကေလးၿမိဳ႕တို႔၌ အခါအားေလ်ာ္စြာ လွည့္လည္ပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ပါ သည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ အဘိဓမၼာသင္တန္းမ်ားကိုလည္း အဘိဓမၼာစာေမးပြဲမ်ားေျဖဆိုႏိုင္သည္အထိ ၁ ႏွစ္ ၂ ႀကိမ္ခန္႔ပို႔ခ် ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ရဟန္းခံ သိမ္သမုတ္စေသာ ကံႀကီး၊ ကံငယ္ သံဃာ့ကိစၥမ်ားကိုလည္း ဆက္စပ္ေနသည့္ေနရာတုိင္း ဦးေဆာင္ဦး ရြက္ျပဳကာ အေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးေတာ္မူေလ့ရွိသည္။

• ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ထူးျခားေသာဂုဏ္ရည္မ်ား
ဆရာေတာ္သည္ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို ျမတ္ျမတ္ႏိုုးႏိုုး ကိုယ္ႀကိဳးမငဲ့ပဲ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိျခင္း၊ စာေပဗဟုသုတ အကူအညီ ေတာင္းခံလာသူ မွန္သမွ်အား ပုဂၢိဳလ္မေရြး၊ အခ်ိန္အခါမေရြး အမ်ားအတြက္ကိုမဆိုထားႏွင့္ သာမန္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုပင္ ထက္သန္စြာကူညီေပးေလ့ ရွိျခင္း၊ သင္နည္းစနစ္မ်ားကိုလညး္ လြယ္သည္ထက္လြယ္ေအာင္ ေခတ္မီေအာင္ တီထြင္ၾကံဆၿပီး သင္ၾကားပို႔ခ်ေရးသားေလ့ရွိျခင္း၊ အမ်ား ႏွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ ဟိတ္ဟန္မရွိပဲ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးစြာ ႐ုိး႐ုိးသားသား ဆက္ဆံေလ့ရွိျခင္း၊ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ၂ မ်ဳိးလံုးကို ျမတ္ႏိုးစြာ မိမိအတြက္ေရာ သူတစ္ပါးအတြက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးေလ့ရွိျခင္း၊ ပစၥည္းလာဘ္လာဘကို တြယ္တာမႈမရွိဘဲ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့ရွိျခင္း၊ တပည့္မ်ားအေပၚ မိဘသဖြယ္ ေစတနာေမတၱာထား၍ ေစာင့္ေရွာက္ခ်ီးေျမႇာက္ေလ့ရွိျခင္း၊ ေျပာဆိုဆံုးမရာ၌ အမိန္႔ေပး သည့္သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ က်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိျပ၍ တရားဓမၼျဖင့္ ညင္သာစြာဆိုဆံုးမေလ့ရွိျခင္း ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအေပၚတြင္ တြယ္ တာ မက္ေမာမႈမထားပဲ ကုေလသု အနႏုဂိဒၶဂုဏ္ႏွင့္ ညီႏိုင္သမွ်ညီေအာင္ လုိက္နာက်င့္သံုးေလ့ရွိျခင္း စေသာဂုဏ္တို႔သည္ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို႔၏ ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္းခံရေသာ ဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္ရည္မ်ားျဖစ္ပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ

2 Responses to အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၁၈) – ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကာဘိ၀ံသ

  1. U AYE on May 4, 2012 at 11:02 pm

    THEY ARE NOT HUMAN BEING. THESE CRUEL EVENTS SHOULDN’T HAPPENED ANY MORE.

  2. Sithu on May 5, 2012 at 9:37 am

    Thank အရွင္ပညာနႏၵ for the article of Sayagyi.
    Beginning of 1991, U Tilawka, U Eingitha, U Wisitta (Shwe Phone Pwint) and Ma Soe Yain Sayadaw are in Room 7. U Eingitha is known as Parikari Sayadaw from Thaketa. Sayagyi was sentenced for 7 years and spent 1990, 1991, 1992, 1993 years if I correctly remembered.
    ေျပာဆိုဆံုးမရာ၌ အမိန္႔ေပး သည့္သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ က်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိျပ၍ တရားဓမၼျဖင့္ ညင္သာစြာဆိုဆံုးမေလ့ရွိျခင္း ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအေပၚတြင္ တြယ္ တာ မက္ေမာမႈမထားပဲ ကုေလသု အနႏုဂိဒၶဂုဏ္ႏွင့္ ညီႏိုင္သမွ်ညီေအာင္ လုိက္နာက်င့္သံုးေလ့ရွိျခင္း စေသာဂုဏ္
    These words are absolutely right for Sayagyi U Tilawka Biwantha.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)