စိန္စတင္း မ်ဳိးဆက္ / Mar Mar Aye – 427

June 24, 2012

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၂၇)

မာမာေအး
ဇြန္ ၂၄၊ ၂၀၁၂


“—မိတၳီလာ အုိေလ ကန္ေတာ္ေအာက္ဆီကအကုိ၊ ဖါးပါရင္ တေကါင္ႏွစ္ေကါင္ေပးပါ့ဆုိလုိ႔ ကုိယ္တုိ႔ပ်ဳိတုိ႔လူပ်ဳိ၊ ေမာင္လူပ်ဳိရယ္ ကုိယ္တုိ႔လူပ်ဳိ၊ ငယ္ငယ္ေလးပါေမာင္ရယ္ မ်က္လုံးေၾကာင္ေတါင္ ဖါးေကါင္ကဆုိ၊ စားလဲစားတယ္သူဆုိ၊ ၀ါးလဲ၀ါးတယ္၊ ေၾကာင္ႀကီးကလဲ ညည္းျပန္သကုိ ျမီးတန္တုိ—“


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … တုိင္းေရးျပည့္ေရး မဲဆႏၵေတြလဲ ေပးျပီးသြားၾကျပီ ဆုိေတာ့ ကြန္ျပဴတာေလးထဲ ဟုိေမာ့ေမာ့ သည္ေမာ့ေမာ့ ျဖစ္မေနေတာ့ဘူးေလ၊ ကုိယ္ထဲကုိယ္ယာ မ်ဳိးဆက္ရွာက ဆက္လုပ္ရဦးမွာေပါ့။

မာေအး ေျပာခ့ဲျပီးတ့ဲ အစီအစဥ္မွာ ေနာင္က်ရင္ အဆုိေတာ္ဘဲလုပ္ပါေတာ့မယ္ လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ျပီးမွ သီခ်င္းဆုိတ့ဲ မာေအးရဲ႕လက္ကတုံးေတာင္ေ၀ွး စႏၵရားေမာင္ကေလး ထိပ္တင္၀င္းရဲ႕သားကေလး ဗုိလ္မွဴး ေခၚတ့ဲ ရဲနႏၵ အသံ ၾကားရတာ ခတ္ႏဲြ႔ႏြဲ႔ဘဲရွင့္။ ေရြးထားတ့ဲ သီခ်င္းေတြက မုိးဘဲြ႔ေတြခ်ည္းမုိ႔ ႏဲြ႔တ့ဲအသံနဲ႔ေတာ့ လုိက္ဖက္ပါတယ္။ ဆုိေပါက္ေတြကေတာ့ ခဏခဏ ၾကားရသလုိဘဲ၊ စည္း၀ါး သေဘာေပါက္ – ေနာက္ဆုတ္၀င္ဆုိတ့ဲနည္းမ်ဳိးဟာ တရံတခါ ၾကားခ့ဲရင္ အရသာစိမ့္ပါတယ္။ အၿမဲ ဒါမ်ဳိးခ်ည္းဘဲ ဆုိျဖစ္ေနရင္ မမီွမကမ္း ျဖစ္တာလုိ႔ အထင္ခံရလိမ့္မယ္ – သတိထား ဘာညာနဲ႔ သင္ေပးဘုိ႔ ေငါက္ေပးဘုိ႔ အနားက အဆုိေတာ္ႀကီးေတြကုိ မွာထားဦးမွပါဘဲ၊ ကုိယ္ျပန္ျဖစ္ျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ပညာေပးစကါးေျပာပဲြေလးေတြ လုပ္ေပးခ့ဲရမယ္ လုိ႔ မွတ္ထားရဦးမွာေပါ့ရွင္။

မာေအးရဲ႕ ေသာတရွင္ေတြက ကံေကါင္းတယ္လုိ႔ ေျပာခ့ဲဖူးတာ မွတ္မိရဲ႕မဟုတ္လား။ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ကုိ ေျပာျပခ်င္ျပီ ဆုိရင္ ဓါတ္ျပားေတြ အဆင္သင့္ေရာက္လာတတ္လုိ႔ေလ၊ ခုလဲ ကုိယ္ထဲကုိယ္ယာ မ်ဳိးဆက္ရွာဘုိ႔ “ေရႊအလကၤါစိ္န္မင္းနုိင္” ဧည့္ခံဆုိင္း ရလာပါတယ္။ အဲဒီ ဆုိင္းေခါင္းေဆာင္ ရြာစားေက်ာ္“ေရႊအလကၤါစိ္န္မင္းနုိင္” ဆုိတာေလးက – မာေအးတုိ႔ဆရာ ေစါင္းဦးဘသန္းရဲ႕ သားတပည့္ – နုိင္ငံေက်ာ္ ရြာစားစိန္စတင္း နဲ႔ ေတးသံရွင္ ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ ႏုိင္ႏုိင္ေမာ္တုိ႔ရဲ႕ ရင္ေသြး တ့ဲ။

ဒါဆုိ သူ႔အေဖနဲ႔အေမအေၾကာင္း အရင္ရွင္းရမယ့္သေဘာဘဲ ေသာတရွင္တုိ႔ရဲ႕။ မာေအး ဒီဖက္ထြက္မလာခင္က စိန္မင္းႏုိင္ျဖစ္လာတ့ဲ ဒီခေလးဟာ ဆုိင္းဆရာေတြၾကား၊ ဆုိင္းႀကိဳဆုိင္းၾကား ၀င္ကစားေနတ့ဲ ငခြ်တ္ကေလးဘဲ ရိွေသးတာကုိး။ မ်ဳိးရင္းဇစ္ျမစ္ – ဧရာ၀တီသားအစစ္၊ ဓႏုျဖဴျမိဳ႕နယ္ ေညာင္ေခ်ာင္းေက်းရြာသား ျဖစ္တ့ဲ စိန္စတင္းကုိ မာေအးဆရာ ေစါင္းဦးဘသန္း ဂီတအေမြေပးေနတုန္းကါလက သူ႔ကုိအုပ္ထိန္းေစာင့္ေရွာက္ေနတ့ဲ အိမ္ေတာ္ရာေက်ာင္းတုိက္ ဆရာေတာ္ႀကီး အသွ်င္ေရ၀တဘိ၀ံသရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္မွာ ေတြ႔ခ့ဲတာပါ။ ဆရာက တဆရာထဲတပည့္ေမာင္ႏွမ လုိ႔ မွတ္ရမယ္ ဆုိျပီး ဆရာေတာ္ေရွ႕မွာ အပ္ေတာ့ ေမာင္စတင္းေလး အသက္ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ ရိွဦးမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး – ဗမာကုရင္ လူပ်ဳိေပါက္စ၊ လက္ပါသလားမေမးနဲ႔၊ ဆုိင္းတီးတီး၊ ပတၱလါးေခါက္ေခါက္၊ သူ႔ေလာက္ေကါင္းတာ သူဘဲ လုိ႔ ဟုိတုန္းကတဲက ျမင္ထားခ့ဲတာပါ။ သူ႔ကုိ ေဗ်ာင္းေဗ်ာင္းပါေအာင္ တီးႏုိင္လုိ႔ စတင္းဂန္းေသနပ္ ပမာထား နာမည္မွည့္တာလားလုိ႔ သူ႔အမ်ဳိးေတြကုိ ေမးေတာ့ တုိင္းျပည္ မျငိမ္းခ်မ္းတ့ဲကါလ ဗုံးက်င္းထဲ ခုိေနရသခုိက္ စတင္းသံ ဘရင္းသံေတြအၾကားမွာ အေမ့၀မ္းၾကာတုိက္က ထြက္က်လာလုိ႔ ‘စတင္း’ လုိ႔ ေခၚလာၾကတာပါ တ့ဲ။ မိဘတုိ႔က ေပးတ့ဲ နာမည္ရင္းကေတာ့ ‘ကုိတင္ေအာင္’ ေပါ့ရွင္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ ေခၚတာ မၾကားဖူးပါဘူး။ မာေအးလဲ တခါမွ အဲဒီလုိ မေခၚခ့ဲဘူး။ ေမာင္စတင္းဘဲ ေခၚပါတယ္။ မာေအးရဲ႕ နာမည္ရင္း ‘မေအးျမင့္’ ဆုိတာ ေပ်ာက္သြားတာလုိမ်ဳိးျဖစ္မွာပါဘဲ။

အစက မာေအးနဲ႔ ေမာင္စတင္း တဲြအလုပ္လုပ္ျဖစ္ၾကတာ အေတာ္ရွားပါတယ္။ ဓါတ္ျပားေခတ္မွာ တခ်ပ္ႏွစ္ခ်ပ္ေလာက္ပါဘဲ။ ကက္ဆက္ေခတ္မွာလဲ နယ္ေရာက္သြားတ့ဲဆရာကုိ ေထာက္ပ့ံရေအာင္ “လိႈင္ေတးသံသြင္း” အတြက္ အေခြသြင္းေပးဘုိ႔ႀကဳံေတာ့မွ ျပန္တဲြၾကပါတယ္။ သူကလဲ တႏွစ္လုံး ဆုိင္းပဲြေတြနဲ႔ မုိးအခါ နားေတာ့လဲ ဆုိင္းသင္တပည့္ေတြနဲ႔ အခ်ိန္မရ၊ ကုိယ္ကလဲ အသံသြင္းရက္ယူထားတ့ဲအခါ စတူဒီယုိက ရွားေတာ့ ျပင္လုိ႔ဖ်က္လုိ႔ မရ၊ ဒါနဲ႔ မလုပ္မျဖစ္ဖူး ဆုိမွဘဲ တဲြမိၾကပါတယ္။

ေမာင္စတင္း ဇဲြေကါင္းပုံမ်ား နမူနာထားေလာက္တာ ကုိယ္ေတြ႔ပါဘဲ။ ‘အာယားမ’ အေခြ အသံသြင္းဘုိ႔ စီစဥ္ေနတ့ဲအခ်ိန္ကေပါ့ရွင္။ စစ္သည္ေစါင္းသံကုိေအးခ်ဳိ စီစဥ္ထားတာက တျခားနာမည္ေက်ာ္ ဆုိင္းပညာရွင္နဲ႔ပါ၊ မိဘရပ္ထံ ျပန္ကန္ေတာ့ၾကတ့ဲ အစဥ္အလာတခုဟာ ဆုိင္းေလာကမွာရိွသလား မေျပာတတ္ပါဘူး၊ စီစဥ္ျပီးသား ဆုိင္းအဖဲြ႔သားေတြ ခဏ ျပန္ခုိက္ ဖ်က္ထားလုိက္တ့ဲ အသံသြင္းရက္ – တရက္ ျပန္ယူဘုိ႔ ရန္ကုန္စတူဒီယုိကုိ သြားတ့ဲအခါ – အဲဒီဆုိင္းအဖဲြ႔ဟာ တျခား အဆုိေတာ္တေယာက္နဲ႔ မာေအးတုိ႔ေရြးထားတ့ဲ အာယားမအေခြအတြက္ သီခ်င္းေတြကုိ အသံသြင္းေနၾကတာနဲ႔ တုိးေနလုိ႔ စိတ္ဆုိးဆုိးနဲ႔ ကုိယ့္ေမာင္ဆီ ေျပးရေတာ့တာ၊ စီစစ္ေရးလဲ က်ျပီးသားမုိ႔ ျပန္ျပင္ဘုိ႔ အခ်ိန္မေပးနုိင္၊ ကုိယ့္ဂတိဖ်က္တာလဲ မခံနုိင္တာပါတယ္ေပါ့ေလ။ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးပါေပါ့။ မာေအးက လူမုိက္ေလ။ ေကါင္းျပီးသားလူကုိ – မင္းနာမည္ပုိမတက္ရင္ ငါ့-ဇက္ျဖတ္လုိက္ေတြ ဘာေတြ ေျပာျပီး လာတီးခုိင္းခ့ဲတာ ဟားဟား၊ အတီးပုိင္းမွာ ဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိ မတီးတတ္ပါဘူး၊ အၾကားအျမင္မ်ားျပီး နားက သူ႔ဟာသူ တတ္ေနလုိ႔၊ အတီးဆရာေတြကုိ ဟုိလုိတီးေပး၊ ဒီလုိတီးေပးနဲ႔ နည္းလဲေပး ဂ်ီးလဲေပးေတာ့ လုပ္မိပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အတဲြညီညီ ကုိယ္ဆုိခ်င္တ့ဲသေဘာကုိ အတီးနဲ႔တပါတည္းေရာနုိင္ေအာင္ က်ဳိးစားရတာပါ။ တကယ့္ရင္ထဲမွာရိွတာကုိ အမွန္သိရင္ မာေအးကုိ ဆရာလုပ္တယ္လုိ႔ ထင္မွာ မဟုတ္ဖူးမုိ႔လားရွင္။ အဲဒီလုိ ခတ္မုိက္မုိက္ အမေျပာသမွ် ‘မမစိတ္ခ်မ္းသာရင္ျပီးေရာ-က်ေနာ္လုိက္တီးေပးမယ္’ လုိ႔ အာမခံတ့ဲအတုိင္း ၊ အသံသြင္းလုိက္ၾကတာ – မဟာျမိဳင္စတူဒီယုိမွာ (၂) ရက္ကုိ သုံးေခြရေအာင္ ဆုိျဖစ္တီးျဖစ္ခ့ဲပါတယ္။

‘အာယားမ’ရယ္၊ ‘ကြ်ဲမ’ ရယ္၊ ‘ေကါက္စုိက္မ’ ရယ္၊ အဲဒီသုံးေခြမွာ နားေထာင္ၾကည့္ပါ၊ စိန္စတင္းရဲ႕ လက္သံကုိ ေရွးက ဆုိင္းဆရာႀကီးေတြလုိ တီးတ့ဲ စံနစ္မ်ဳိးနဲ႔ တည္တည္ခန္႔ခန္႔ လုံးေစ့ပတ္ေစ့ ဘ၀င္ေခြ႔ေအာင္ ၾကားရဘုိ႔ရိွပါတယ္၊ ဘလာပဲြအတီးေက်ာ္တ့ဲသူမုိ႔ အသံသြင္းေနပါလား သတိမထားမိေအာင္ စိတ္ေျပာင္းတာမ်ဳိးလဲ လုပ္ေပးရတယ္၊ ဒီကေလးဟာ ဒီအေခြကုိ တျခားတဖဲြ႔က တီးထားတာလဲ သိတယ္၊ ေနာက္တခါျပန္တီးဘုိ႔အခ်ိန္ သူ႔မွာလဲမရိွဘူး၊ သူ႔အမေတာ္မွာလဲ မရိွဘူး ဆုိတာ သိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေန႔က ဒူလာ၀မ္းေလွ်ာျဖစ္ေနတ့ဲၾကားက ဇဲြထားတီးသြားခ့ဲတာ ဆုိင္းထဲကမထြက္သေလာက္ပဲ လုိ႔ လြမ္းမိတယ္။ ကုိယ္ျပန္ရင္ေတြ႔ရေအာင္ က်န္းမာပါေစ လုိ႔ ဆုေတာင္းရင္း သီခ်င္းနားေထာင္ဦးမယ္ေနာ္။

* (အာယားမမွ)
ခေလးရူးမရယ္ ၾကြခ့ဲပါဦးဆုိ ေမးၾကသကုိ၊ တုိးတုိးေလးနဲ႔ ကုိယ္၀မ္းထဲမွာ ကုိယ္ဖါသာဘဲကုိယ့္၀မ္းထဲမွာ ကုိယ့္ဖါသာဘဲဆုိ – လုိ႔ (ေမာင္ေမာင္ ကုိကုိ ဘုိေကလါရင္ ခေလးႀကီးနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္ထဲ က်ိန္ဆုိ ေပါင္ဆဲြလိမ္သကုိ) ၂ xxx ေတြးၾကည့္ပါ ခင္အပ်ဳိရယ္ တ့ဲ၊ ခေလးခ်ီတာအရင္လုိတယ္ တ့ဲ၊ လြန္လြန္းလွသကုိ သူ႔ကုိယ္တုိင္ ေျပာတာပင္၊ ေမာင့္ကုိယ္တုိင္ေျပာတာပင္၊ ကုိင္း ခ်ီဘူး ခ်ီဘူး၊ ခ်ီဘူးေနာက္ခါကုိ အာယားမေလး ေတးခ်င္းစပ္လုိ႔ဆုိ၊ လူကေလး ေရႊေသြး ေအေအး ေအေအးအုိ xxx မိတၳီလာ အုိေလ ကန္ေတာ္ေအာက္ဆီကအကုိ၊ ဖါးပါရင္ တေကါင္ႏွစ္ေကါင္ေပးပါ့ဆုိလုိ႔ ကုိယ္တုိ႔ပ်ဳိတုိ႔လူပ်ဳိ၊ ေမာင္လူပ်ဳိရယ္ ကုိယ္တုိ႔လူပ်ဳိ၊ ငယ္ငယ္ေလးပါေမာင္ရယ္ မ်က္လုံးေၾကာင္ေတါင္ ဖါးေကါင္ကဆုိ၊ စားလဲစားတယ္သူဆုိ၊ ၀ါးလဲ၀ါးတယ္၊ ေၾကာင္ႀကီးကလဲ ညည္းျပန္သကုိ ျမီးတန္တုိ၊ ရမယ္ရွာကါ အာယားမေလးေတးခ်င္းစပ္လုိ႔ဆုိ၊ လူကေလး ေရႊေသြး … ေအေအး …. ေအေအးအုိ ….

 

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


စာစီစာရုိက္ – မ်ဳိးေဇာ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ပင္တိုင္က႑, မာမာေအး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မုိးမခ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း ၾသဂတ္စ္ ၂၀၁၇ ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္