ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက

November 16, 2013

တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
နုုိ၀င္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၃


“တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက” ေၾကြးေၾကာ္သံ က ဒီရက္ပိုင္း ေပၚျပဴလာ ျပန္ ျဖစ္လာတယ္။  အရင္တေခါက္ လို အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ အလြဲ “Animism” ဆိုတာေတာ့ မပါေတာ့ဘူး။  ဒီ့အတြက္ ဘဝင္ေလဟပ္တဲ့ ေဂါက္ ေရာဂါရွိရင္ ကိုယ့္ဘာသာ ဘဝင္ ျမင့္ ရင္း “ငါ့ေက်းဇူးမကင္းဘူးေဟ့..” လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။  အဲဒီတုန္းက “Animism” ဆိုတဲ့ သေဘာ အက်ဥ္းကို ရွင္းျပခဲ့မိတာကိုး။
ဒီတခါ အဂၤလိပ္ စကားလံုး မပါေတာ့ ဒုကၡေရာက္တာလည္း ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။  (သူတို႔) ဆိုလိုခ်င္တဲ့ ပထမ စာေၾကာင္း ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း နားလည္တယ္။  အဲဒီသေဘာနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေဆာင္းပါးလည္း မိုးမခ မွာ ေရးဖူးခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒုတိယ စာေၾကာင္း “တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက” ကိုက် လိုက္မမီ နားမလည္ ေဝဝါး ျဖစ္ရတယ္။
“တိရစာၦန္ဝါဒ” ဆိုတာ ဘာလဲ နားလည္ေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာ စဥ္းစားရတယ္။  “သားေဖာက္ႏႈန္း ျမန္ျခင္း” ကို “တိရစာၦန္ဝါဒ” နဲ႔ ပံုေဖာ္လို႔ ရလား၊ တိရစာၦန္ေတြရဲ႕ မ်ိဳးပြားပံု၊ မ်ိဳးပြာႏႈန္း၊ လိင္ဆက္ဆံမႈပံုစံ စတဲ့ ဆက္စပ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေတြးရေတာ့တယ္။
ဇီဝ/သတၱ ေဗဒ ဟာ ကိုယ္ အားနည္း တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေပမယ့္ လူသာမန္ လူၿပိန္း အသိေတာ့ ရွိတယ္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ထင္မိတယ္။
ဉာဏ္မီသေလာက္ ဆိုရရင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ မဟုတ္တဲ့ အျခား တိရစာၦန္ ေတြမွာလည္း လူေတြလိုပဲ အလား သဏၭာန္ တူညီတဲ့ မိတ္လိုက္ပံုစံစနစ္ (Mating System) ရွိၾကတယ္။  လူေတြလိုပဲ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ (Monogamy)၊ လင္ၿပိဳင္/မယားၿပိဳင္ စနစ္ (Polygamy) ရွိၾကတယ္။ လင္ၿပိဳင္/မယားၿပိဳင္ မွာ မွ တခါ လူအတိုင္းပဲ အဖို တစ္ဦး (တစ္ေကာင္) တည္းက အမ အမ်ားႀကီး နဲ႔ လိင္ဆက္ဆံတဲ့ မယားၿပိဳင္စနစ္ (Polygyny)၊ အမ တစ္ဦး (တစ္ေကာင္) တည္းက အဖို အမ်ားႀကီးနဲ႔ မိတ္လိုက္တဲ့ လင္ၿပိဳင္စနစ္ (Polyandry) စသလို လူ႔စနစ္ အတိုင္း ရွိၾကတယ္။  လူတခ်ိဳ႕ ဆႏၵအလို၊ ရာဂ အလို၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အလို႔ငွာ က်င့္သံုးေလ့ရွိတဲ့ အုပ္စုဖြဲ႕မိတ္လိုက္ျခင္း သေဘာ နီးစပ္ Polygynandry ပံုစံ လည္း တိရစာၦန္ေတြမွာ ရွိတယ္။  ဒါ့အျပင္ လူေတြလိုပဲ လိင္တိမ္းညြတ္မႈ မွာလည္း လိင္ကြဲ ကာမတိမ္းညြတ္မႈ (Heterosexuality)၊ လိင္တူ ကာမတိမ္းညြတ္မႈ (Homosexuality)၊ လိင္တူ/လိင္ကြဲ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ကာမတိမ္းညြတ္မႈ (Bisexuality) စတဲ့ တိမ္းညြတ္မႈ ပံုစံမ်ိဳးစံုကို တိရစာၦန္ေတြမွာလည္း ေတြ႕ရတယ္။
ဆိုေတာ့ ဗမာျပည္မွာေတာင္ တစ္လင္တစ္မယာစနစ္ က အျပည့္အဝ မျဖစ္ေသးဘဲ မယားၿပိဳင္ ထားခြင့္ ဥပေဒအရ ရေနေသးေတာ့ လိင္ဆက္ဆံမႈ စနစ္၊ မိတ္လိုက္ျခင္း ပံုစံ ကို မူတည္ၿပီး တိရစာၦန္ေတြကို မတရား တဖက္ေစာင္းနင္း ဥပမာ ယူ မဆိုအပ္ဘူး လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။  အေၾကာင္းက လူ႔စနစ္ နဲ႔ တိရစာၦန္စနစ္ (Technically Speaking) သေဘာတူေနတာကိုး။  တျခားတဖက္ က စဥ္းစားၾကည့္ျပန္ရင္လည္း လူ႔ အစာ အလို႔ငွာ ေမထုန္မဲ့သားစပ္ တိရစာၦန္ေတြကို ေမြးျမဴေနၾကတဲ့ေခတ္မွာ ေမထုန္အမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး တိရစာၦန္ ကို ဆြဲထည့္စရာ အေၾကာင္းမရွိလို႔ ဆိုႏိုင္ျပန္တယ္။  လိင္တိမ္းညြတ္မႈ မွာလည္း ဆိုခဲ့သလို လူ နဲ႔ တိရစာၦန္မွာ ကြဲျပားမႈမရွိ သဘာဝ အတိုင္း ပံုစံမ်ိဳးစံု ျဖစ္တည္ေနတာပါပဲ။
မ်ိဳးပြားျခင္း၊ သားေဖာက္ျခင္း အခ်က္ ကို စဥ္းစားၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ေမထုန္မွီဝဲျခင္း လိင္မႈ ကိစၥကို တစ္သက္မွာ တစ္ခါ ပဲ က်င့္သံုးလို႔ မ်ိဳးပြားမႈ အင္မတန္နည္းၿပီး ရွားပါး မ်ိဳးေစ့ စာရင္း ဝင္ မ်ိဳးတုံးလု ျဖစ္ေနတဲ့ တိရစာၦန္ အမ်ိဳးအစား ေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေနျပန္တယ္။  ေယဘုယ် သေဘာဆိုရရင္ တိရစာၦန္ မွာ သဘာဝ အရ ရာသီအလိုက္ ပဲ ေမထုန္ျပဳျခင္း၊ သားေဖာက္ျခင္း အမႈ ျပဳၾကေလ့ရွိတယ္။ “ေၾကာင္ျပာသို၊ ေခြးေတာ္သလင္း၊ လူ တကၠသိုလ္” ဆိုၿပီးေတာင္ ဟာသ သေဘာ မိတ္လိုက္ခ်ိန္ သဘာဝ ကို ဆိုၾကတယ္။  ေခြးေတြ၊ ေၾကာင္ေတြေတာင္ လူေတြရဲ႕ အက်င့္ေတြ ကူးကုန္လို႔ မိတ္လိုက္ခ်ိန္ေတြ ေျပာင္း၊ အခါ မေရြး လိင္ဆက္ဆံ လာၾကတယ္လို႔ ဆိုေလ့ရွိၾကေသးတယ္။
ဆိုေတာ့ သားေဖာက္ျခင္း နဲ႔လည္း ဆက္စပ္ “တိရစာၦန္ ဝါဒ” ကို ပံုမေဖာ္ႏိုင္ျပန္ဘူး။  ပံုေဖာ္ရင္လည္း လူသား ရဲ႕ မတရားမႈပဲ ျဖစ္ေပမယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ (သူတို႔) ဆိုလိုတဲ့ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ကို နားလည္ဖို႔ ခက္ေနေတာ့ နီးစပ္ အဂၤလိပ္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆက္ စဥ္းစားၾကည့္ရျပန္တယ္။
ဒႆနိကေဗဒ မွာ ”Animalism” ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ သီအိုရီ တခု ရွိတယ္။  လူသား ဟာ အျခား သက္ရွိ သတၱဝါ ေတြ ျဖစ္တဲ့ တိရစာၦန္ မ်ိဳးႏြယ္ ေတြလိုပဲ သဘာဝ ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တခု ( a part of nature) အျဖစ္သာ ခံယူၿပီး လူသား သီးသန္႔ တည္ေဆာက္ယူထားတဲ့ သတၱေလာက သက္ရွိ ဘဝ ပံုစံ ထင္ေယာင္မွားမႈ (တနည္း ႀကီးက်ယ္မႈ) အျမင္ကို စြန္႔လႊတ္ျခင္း အေတြးအေခၚ ျဖစ္တယ္။
ဒီ့အတြက္ ”Animalism” အေတြးအေခၚ ကို ခံယူတဲ့ “Animalists” ေတြကို လူသား မဆန္ဘူးလို႔ မဆိုႏိုင္ဘဲ သဘာဝ နဲ႔ တသားတည္း ရပ္တည္ တည္ရွိတဲ့ တကယ့္ လူစိတ္ ရွိသူမ်ားလို႔ေတာင္ ဆိုခ်င္ ဆိုႏိုင္တယ္။  လူနဲ႔ အဟိတ္ တိရစာၦန္ မွာ မတူညီကြဲျပားမႈေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ မွန္ေပမယ့္ သဘာဝ အရ တူညီတဲ့ ဗီဇ ေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာကို အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ ကာမဆက္ဆံမႈ၊ တိမ္းညြတ္မႈ ပံုစံေတြ အျပင္ အသက္ရွင္ေနထိုင္လိုျခင္း၊ ဘဝ/အသက္ လံုျခံဳရာ ရွာလိုျခင္း၊ သူတပါး အေပၚ စိုးမိုးလိုျခင္း အစရွိတဲ့ အက်င့္၊ အၾကံတူ အျခား အခ်က္အလက္မ်ားက သက္ေသျပဳတယ္။  ”Animalism”  ဟာ တနည္း ရွင္းေအာင္ ဆိုရရင္ လူသား နဲ႔ သဘာဝ ကိုခြဲျခား လူ႔ ဘဝင္ ရူး ရူးကာ သဘာဝ ကို ဖ်က္ဆီး၊ တျခား သက္ရွိ သတၱဝါ နဲ႔ ရုကၡ ေလာက ကို အႏိုင့္အထက္ ျပဳေနတဲ့ ေခတ္သစ္ လူသားဆိုးေတြ အတြက္ လိုအပ္တယ္၊ အလားတူ ရႈေထာင့္က စဥ္းစား ဆင္ျခင္ က်င့္ၾကံဖို႔လိုတဲ့ က႑ေတြ ရွိတယ္လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္္တယ္။
ဗုဒၶ အေတြးအေခၚ အရ စဥ္းစားရင္ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ တိရစာၦန္၊ ျပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ အားလံုးဟာ “သတၱေလာက” မွာ “သတၱ၀ါ” ေခါင္းစဥ္ေအာက္ အတူတူ တည္ရွိတယ္။  ဒီ “သတၱဝါ ေတြ” ကိုမွ အမ်ိဳးအစား ျပန္ခြဲရင္ “ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္” နဲ႔ “အရိယာ ပုဂၢိဳလ္” ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳး ရတယ္။  “ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္” ကို ထပ္ခြဲရင္ တိရစာၦန္၊ ျပိတၱာ၊ အသုရကာယ္၊ ငရဲသား အမ်ိဳးအစား ဝင္ “ဒုဂၢတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္” ဆိုတာ ရွိမယ္။  နတ္ျပိတၱာ၊ ဘုမၼစိုး၊ ရုကၡစိုး နဲ႔ လူထဲက ဆြံ႕အ၊ ဒုကၡတ၊ စိတ္မႏွံ႔ နဲ႔ နပုန္းပ႑ဳက္ ပါမက်န္ အက်ံဳးဝင္တဲ့ “သုဂတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္” ဆိုတာ ရွိမယ္။
(စကားခ်ပ္ – ဒီထဲမွာ မသန္စြမ္း လူသား၊ စိတ္ေဝဒနာရွင္ နဲ႔ မိန္းမလွ်ာ ကို ခြဲထည့္ထားတာဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ၊ စဥ္းစားစရာ ရွိတယ္။  ဒါက တက႑၊ ထားလိုက္ပါ။)
တတိယ “ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္” တမ်ိဳးက အေမာဟ မပါ အေလာဘ၊ အေဒါသ ဟိတ္ႏွစ္ပါး နဲ႔ သာ ပဋိသေႏၶ တည္ေနၿပီး စ်ာန္ မဂ္ဖုိလ္ ရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဉာဏ္မပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး “ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္” ဆိုတာ ရွိမယ္။  စတုတၳ နဲ႔ ေနာက္ဆံုး တမ်ိဳးက အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဟိတ္သံုးပါး နဲ႔ ပဋိသေႏၶ တည္ေနၿပီး စ်ာန္ မဂ္ဖုိလ္ ရႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဉာဏ္ပါတဲ့ “တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္” အမ်ိဳးအစားျဖစ္တယ္။  ဒီ (၄) မ်ိဳးက “အရိယာ ပုဂၢိဳလ္” မဟုတ္တဲ့ “သတၱ၀ါ” အမ်ိဳးအစား “ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္” ေတြ ျဖစ္တယ္။
ဆိုလိုခ်င္တာက ဗုဒၶ အလို အရ မွာလည္း အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားသတ္မွတ္ (classify) လုပ္ထားေပမယ့္ လူ နဲ႔ တိရစာၦန္ ဟာ “သတၱ၀ါ” အမ်ိဳးအစားဝင္ အတူတူ ျဖစ္တယ္။  ဆိုေတာ့ (သူတို႔) ဆိုလိုခ်င္တဲ့ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ပံုက မေပၚလာဘဲ ျဖစ္ေနေသးတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ တဖန္ နီးစပ္ အဂၤလိပ္ စကားလံုး ဘက္ ျပန္လွည့္ရျပန္တယ္။  ဖတ္ဖူးတဲ့ စာေတြမွာ “တိရစာၦန္ဝါဒ”သေဘာ ေဖာ္ညႊန္းႏိုင္တဲ့ “Animalism” အေၾကာင္း ပါ/မပါ ျပန္စဥ္းစားရတယ္။
Orwell က သူ႔ရဲ႕ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စု ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ကို သေရာ္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဝတၳဳ “Animal Farm” မွာ “Animalism” ဆိုတဲ့ စကားလံုး သံုးခဲ့ဖူးတယ္။  အမွန္ေတာ့ “Animal Farm” က မာ့က္စ္ ဝါဒ ကို တိုက္ရိုက္ သေရာ္ျခင္းသေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ၁၉၁၇ ရုရွား လူထု ေတာ္လွန္ေရးႀကီး အၿပီး ေဖာက္ျပန္သြားတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္မႈ အေၾကာင္းနဲ႔ စတာလင္ ေခတ္ ဆိုဗီယက္ အာဏာရွင္ စနစ္ ကို သေရာ္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။
“Animal Farm” မွာ (တိရစာၦန္ ရူေထာင့္က ၾကည့္ရင္) လူသားေတြရဲ႕ မိစၦာ အျပဳအမူ၊ အက်င့္အၾကံ ေတြကို တိရစာၦန္ေတြ လိုက္လံ အတုခိုး က်င့္သံုးမႈကို ကာကြယ္တားဆီးႏိုင္ဖို႔ရာ ေျခေလးခ်ာင္း ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ပိုင္္း က  “တိရစာၦန္ဝါဒ (Animalism)” ကို ခ်မွတ္တယ္။  “တိရစာၦန္ဝါဒ” မွာ ပညတ္ေတာ္ (၇) ပါး ပါတယ္။  တိရစာၦန္ မည္သည္ အဝင္အစား မဝတ္ရ၊ အိပ္ရာေပၚမွာ မအိပ္ရ၊ အရက္ မေသာက္ရ၊ အျခား တိရစာၦန္  ေတြကို မသတ္ရ၊ ေျခႏွစ္ေျခာင္း အေပၚ ရပ္သူမွန္သမွ် ရန္သူ၊ အေတာင္ပံ ပါ (သို႔) ေျခေလးေခ်ာင္း အေပၚ ရပ္သူ သာ မိတ္ေဆြ၊ တိရစာၦန္ မွန္သမွ် သာတူညီမွ် တန္းတူ ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ပညတ္ခ်က္ေတြ ပါတယ္။ 
ဒီ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာလည္း ေနာက္ပိုင္း ေဖာက္ျပန္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေၾကာင့္ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ေတြ ျဖစ္ကုန္ျပန္တယ္။  “တိရစာၦန္ခ်င္း မသတ္ရ” မွာ “တိရစာၦန္ခ်င္း အေၾကာင္းမရွိဘဲ မသတ္ရ” ေတြ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။  “တခ်ိဳ႕ တိရစာၦန္ ေတြက တခ်ိဳ႕ တိရစာၦန္ေတြထက္ ပို သာတူညီမွ် ရွိတယ္” ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။  “ကုလား အလွဴ ငါတို႔ မယူ၊ ငါ့ကို ေပးက အိုေက ဗ်” သေဘာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။  ထားပါ။  ဆိုခ်င္တာက Orwell က ဆိုခဲ့သလို “Animal Farm” မွာ “တိရစာၦန္ဝါဒ (Animalism)” စကားလံုး ကို စတာလင္ ဝါဒ ဆိုဗီယက္ လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာရွင္စနစ္ ကို သေရာ္ရင္း သံုးဖူးခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ အခု “တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက” ေၾကြးေၾကာ္သံ ဟစ္ေၾကြးသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဟာ Orwell ေတြ၊ “Animal Farm” ေတြ ထား၊ သခင္ဘေသာင္း ရဲ႕ “ေျခေလးေခ်ာင္း ေတာ္လွန္ေရး” နဲ႔ေတာင္ နီးစပ္ဖူးဟန္ မရွိေတာ့ ဒီ Orwell “Animalism” က လည္း သူတို႔ ရဲ႕ “တိရစာၦန္ဝါဒ” အတြက္ အေျဖ မေပးႏိုင္ျပန္ဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ ဒီ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ဇာတ္ထုပ္ က မိုးမလင္းႏိုင္၊ ဒီစာလည္း အဆံုးမသတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ကို တျခား မွာ သြားမရွာဘဲ ကိုယ့္ဘာသာပဲ ျပန္ရွာရင္း အဆံုးသတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရေတာ့တယ္။
စာေရးသူ ယံုၾကည္တဲ့ “တိရစာၦန္ဝါဒ” အေၾကာင္း ကို စာေရးသူ ေရးဖူးတဲ့ ယခင္ ေဆာင္းပါး ေဟာင္း အမ်ားအျပား မွာ ထည့္သြင္း ပံုေဖာ္ခဲ့ဖူးတယ္။
“အမွန္တရား သည္သာ အင္အား (Right is Might)” မျဖစ္ဘဲ “အင္အားသည္သာ အမွန္တရား (Might is Right)” ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး ဟာ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ျဖစ္တယ္။  ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညွင္း အင္အားႀကီးသူ ႏိုင္စတမ္း ေတာတြင္း ဥပေဒသ “The Law of the Jungle” ဟာ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ျဖစ္တယ္။  လူအုပ္စု တခု၊ လူတစ္စု၊ လူတန္းစား တခု အခြင့္ထူးခံရေနျခင္းဟာ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ျဖစ္တယ္။  အင္အားႀကီးတဲ့ လူအမ်ားစု က လူနည္းစု ကို ဖိႏွိပ္၊ ခြဲျခား ဆက္ဆံျခင္း ဟာ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ျဖစ္တယ္။
လိုအပ္တဲ့ အခါတိုင္း လက္နက္ထုတ္သံုး၊ ေသနတ္ပစ္ျပတတ္တဲ့ “ဗမာျပည္က ေကာင္းဘြိဳင္” ဆယ္စုႏွစ္ ငါးစု ေက်ာ္ ႀကီးစိုးေနတဲ့ ဗမာျပည္ဟာ အင္အားကသာ အမွန္တရား ျဖစ္ေစတဲ့ “Might makes Right” ရွင္သန္ရာ၊ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ထြန္းကားရာ ေနရာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရဲ႕ တရားမဲ့မႈ၊ လူမဆန္မႈ၊ အဓမၼမႈ အျဖစ္ဆိုးေတြ က သမိုင္းသက္ေသ ရွိတဲ့အျပင္ ရင္ဘတ္မွာ ေသနတ္ က်ည္ေပါက္ရာ နဲ႔ ရင္နင့္ဖြယ္ ျမင္ရတဲ့ လက္တေလာ သတင္းဓာတ္ပံု တခု က ဒီအခ်က္ကို ထပ္ေလာင္း သက္ေသျပဳေနတယ္။
စနစ္ဆိုး နဲ႔ လူဆိုးေတြ ရဲ႕ အင္အားႀကီးသူ ရွင္သန္ ရပ္တည္ဖို႔ရာ အင္အားနည္းသူ က ခ်နင္း စေတးခံ ျဖစ္ေနရျခင္းဟာ “တိရစာၦန္ဝါဒ” “ေတာတြင္းဥပေဒသ” သရုပ္ကို အေကာင္းဆံုး ပံုေဖာ္ႏိုင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ စာေရးသူ ကလည္း ဗမာျပည္က စနစ္ဆိုး နဲ႔ လူဆိုးေတြရဲ႕ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္လိုတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ နဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ အေမြ ဆက္ခံသူ ေတြရဲ႕ အက်င့္အၾကံ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ကို ဆန္႔က်င္ၾကပါ။
“အင္အားႀကီးသူ” က “အင္အားနည္းသူ” ကို ဖိႏွိပ္ ေတာတြင္း အရိုင္းဥပေဒ သ က်င့္သံုး လိုသူ အရိုင္း “တိရစာၦန္ဝါဒီ” မည္သူကို မဆို ဆန္႔က်င္ၾကပါ။
“အင္အားႀကီးအုပ္စု” တခု ခုက “အင္အားနည္း အုပ္စု” တခု ခု ကို မတရား ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ကို ဆန္႔က်င္ၾကပါ။
ဆိုေတာ့ စာေရးသူကလည္း သံတူေၾကာင္းကြဲ ဟစ္ေၾကြးပါတယ္။
တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက။  တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက။  တိရစာၦန္ဝါဒ ဆန္႔က်င္ၾက။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ စာေရးသူ ရဲ႕ “တိရစာၦန္ဝါဒ” ရွာပံုေတာ္ က နိဂံုးခ်ဳပ္ရတယ္။

“တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕” တဲ..။  ဘုရားေဟာမ်ား သိပ္ အသံုးတည့္ ပါ့ကလား..။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ

By

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈ စာေရးဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္...

Read more »

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္

By

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ၾသဂုတ္ ၁၇၊ ၂၀၁၈...

Read more »

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ (မိုးမခ)...

Read more »

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္