င ရဲ တံ ခါး ပိ တ္ ပါ စုိ႔

October 26, 2012

အရွင္နႏၵဝံသ (ရမည္းသင္း)
ေအာက္တုိဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၂
• ကေလးဘဝကတည္းက နားရည္ဝခဲ့တဲ့စကားေလး

ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔ရဲ႕အသုိင္းအဝုိင္းမွာ အျမဲၾကားရတတ္တာက ငရဲမွာအပ ဝဋ္မွာအျမဲ …တဲ့။ နားထဲမွာစြဲေနခဲ့တဲ့ ဆုိ႐ုိးေလးတစ္ခုပါ။ ဘာကုိ ဘယ္လုိ ဆုိလုိသည္ကုိေတာ့ တကယ္ ေရေရလည္လည္မသိခဲ့။ မေကာင္းတာ၊ မဟုတ္တာလုပ္ရင္ ငရဲႀကီးမယ္၊ ဝဋ္လုိက္လိမ့္မယ္လုိ႔ လူႀကီး၊ မိဘ၊ ဆရာသမားေတြရဲ႕ သြန္သင္ဆုံးမစကားေတြကေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္းအတြက္ ကေလးဘဝကတည္းကစၿပီး ရင္းႏွီးကြၽမ္း ဝင္ခဲ့တဲ့စကားေလးေတြ ျဖစ္မယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။

• ငရဲႀကီးတယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိပါလိမ့္ ?
အေတြးအေခၚ ဗဟုုသုတ မႂကြယ္ဝေသးသည့္ကေလးဘဝကုိလြန္ေျမာက္လုိ႔ အရြယ္ေလးေရာက္လာေတာ့ ငရဲဆုိတဲ့စကားရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ကုိ အနည္းငယ္ သိနားလည္စျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမ်ားသင္ယူရတဲ့အခါမွာေတာ့ ခ်မ္းသာကင္း၍ အျမဲဆင္းရဲဒုကၡခံစားေနရေသာ ဘုံ႒ာနကုိ ငရဲဘုံလုိ႔ေခၚၿပီး အဲဒီလုိဘုံဘဝမွာ အျမဲဆင္းရဲျခင္းနွင့္ ဒုကၡအတိျပည့္ေနခံစားေနရသူကုိ ငရဲသားလုိ႔ေခၚတယ္ဆိုတာ နားလည္ သိရွိ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ငရဲျပည္မွာ ငရဲခံရတယ္။ ငရဲႀကီးတယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္လုိဟုေတာ့ နားမလည္ခဲ့ေပမယ့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝလမ္းတစ္ေလွ်ာက္က ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ လူေနမႈ႐ႈခင္းကုိ ေလ့လာခံစားၾကည့္ၿပီးေတာ့ အနည္းငယ္သေဘာေပါက္သလုိပါပဲ။

• အသက္ရွင္လွ်က္ ..ငရဲက်သူ
စာေရးသူရဲ႕ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လူေနအိမ္မ်ားလည္း ကပ္လုိ႔ တည္ေနၾကပါတယ္။ ေနဝင္မုိးခ်ဳပ္ၿပီဆုိရင္ ဆဲသံ ဆုိသံေတြနဲ႔အတူ ရုိက္နွက္သံ၊ ငုိေႂကြးသံေတြဟာ မၾကားခ်င္အဆုံးပါပဲ။ စားဝတ္ေနေရးမေျပလည္လုိ႔ကတစ္မ်ဳိး၊ လင္မယားခ်င္းရန္ျဖစ္ ႐ုိက္ႏွက္ၾကလုိ႔ တစ္သြယ္၊ ေမြးထားတဲ့ကေလးငယ္ေတြက ထမင္းဆာလုိ႔ကတစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ဆုိးခဲ့ပါတယ္။ ခုအခါ ျပန္ေတြးမိေတာ့မွ သူတုိ႔ဟာလဲ အသက္ရွင္လွ်က္နဲ႔ ငရဲခံေနရသလုိျဖစ္ေနေၾကာင္း သေဘာေပါက္ခဲ့တယ္။

အိႏၵိယနုိင္ငံရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြအသီးသီးကုိ ေလ့လာေရးေရာက္ခဲ့တဲ့အခါ လမ္းေဘးမွာေနထုိင္သူအမ်ားစုကုိ ေတြ႕ခဲ့ရဘူးပါတယ္။ တစ္ ေနရာတည္းမွာပဲ ကေလး လူႀကီး စုစည္းေနၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနၾကရ ထုိင္ၾကရပါတယ္။  အဲဒီလုိ လမ္းေဘးေနလူတန္းစားကုိေတြ႕ျမင္ရတဲ့အခါမွာလဲ ေနာက္ဘဝခံရမည့္ငရဲထက္ လူ႕ျပည္တြင္ အသက္ရွင္လ်က္နဲ႔ငတ္ျပတ္ဆင္းရဲ ေနရျခင္းကုိလဲငရဲလုိ႔ ေျပာနုိင္မလား ေတြးခဲ့ မိျပန္ပါတယ္။

မေလးရွားေနစဥ္ကာလတုန္းကလည္း ရာဝမ္းအရပ္ဘက္ရွိ ျမန္မာနုိင္ငံသား ေဆး႐ုံဆင္းလူနာေတြကုိ လက္ခံျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ထားရာ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးစခန္း တစ္ခုကုိ သြားေရာက္ လွဴဒါန္းခဲ့ဘူးပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ခြဲစိတ္ကုသခံယူထားသူေတြ၊ အ ျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးစုံနဲ႔ ေျချပတ္ လက္ျပတ္ေတြျဖစ္ၿပီး ခုိကုိးရာမဲ့ျဖစ္ေနၾကသူေတြ မ်ားစြာကုိေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ဆုိ မစင္သြားဖုိ႔ေနရာမပါခဲ့လုိ႔ ဗုိက္ကေနခြဲၿပီး ပုိက္ထုတ္ထားရသည္ကုိ ေတြ႕သိခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ဒါေတြအျပင္ မိမိတုိ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အဆင္မ ေျပမႈေတြမ်ားစြာေၾကာင့္ ေသာကေတြပူေနရ၊ ပရိေဒဝမီးေတြ ေတာက္ေလာင္ေနၾကရတာေတြ၊ ကုိယ္အဂၤါခ်ဳိ႕တဲ့ၿပီး လူစဥ္မမွီသူေတြ၊ စားရ မဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ခုိကုိးရာမဲ့ ဆင္းရဲသားေတြ အေျမာက္အမ်ားကုိလဲ ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိေနေပရတဲ့အခါ ဒါသည္ပင္လွ်င္ အသက္ရွင္လွ်က္ ငရဲ က်ေနသူမ်ားလို႔ ခံစားနားလည္မိလုိက္ပါတယ္။

• ကုိယ္ျပဳသည့္ကံ …ကုိယ္သာခံ
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ တဲအိမ္အတြင္းမွအဘုိးအုိသည္ မိမိကုိယ္ကုိမိမိ အျပစ္တင္ျခင္းမွတပါး အျခားလုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရာ မရွိျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အိႏၵိယစကားပုံတစ္ခုမွာဖတ္ဖူးတာကေတာ့ ညဘက္မွာ အိမ္မက္ေကာင္းေကာင္းမက္ေအာင္ ေန႔ခင္းဘက္မွာ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ပါ တဲ့။ ျမန္မာစကားပုံမွာေတာ့ ေနပူတုန္း ေကာက္႐ုိးလွန္း၊ မုိးရြာတုန္း ေရခံ၊ လသာတုန္း ဗုိင္းငင္ စသည္ျဖင့္ ေရွးလူႀကီးေတြဆုိ႐ုိးစကား ထားခဲသည္ကုိ ဖတ္႐ႈရဖူးပါတယ္။ အသက္ႀကီးေသာအခါ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာ ေသာကကင္းဖုိ႔ဆုိရင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ႀကိဳးစားအလုပ္ လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္ဆုိတာကုိ ပညာေပးခ်င္တာလုိ႔ နားလည္ခဲ့မိပါတယ္။ လူမုိက္နဲ႔ပညာရွိ၊ လူခ်မ္းသာနဲ႔ လူဆင္းရဲတုိ႔ရဲ႕ ဘဝလမ္းခြဲဟာ ေက်ာင္း ဝင္းထဲမွာ ရွိပါတယ္္။ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍စာေတာ္ေအာင္ ႀကဳိးစားခဲ့သူမ်ားအေနျဖင့္ ပညာတတ္မယ္ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ စည္းစိမ္ႀကီးလုိ႔ ေကာင္း သည္ထက္ေကာင္းေအာင္ လွဴနုိင္ တန္းနုိင္ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္နုိင္ခါ ဘဝအဆင့္ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္ၾကရေပမဲ့ ငယ္စဥ္က ပ်င္းအားႀကီး စာမၾကဳိးစားပဲ အေဖၚမက္ၿပီီး အေပ်ာ္အပ်က္ဘက္အတြက္ အခ်ိန္ကုန္မ်ားခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပညာမဲ့ျဖစ္မယ္ ဆင္းရဲမယ္ လူေတာမတုိး လူရာမဝင္တာမ်ဳိးကုိ ဆုိလုိတာလုိ႔ အေတြးခ်ဲ႕ နားလည္မိပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ့လဲ ငယ္ငယ္ကေတာ့ လိမၼာ႐ုိးသား ႀကဳိးစားခဲ့ၾကပါရဲ႕.. အရြယ္ေလးေရာက္လာတာနဲ႕အမွ် စိတ္ကစားမႈေတြနဲ႔အတူ မေကာင္းသူမ်ား၏အမူအက်င့္ကုိမွ အျမင့္ထင္ၿပီး အတုယူလြဲမွားၾကလုိ႔ ပ်က္ စီးေနၾကသူေတြလဲ မနဲပါဘူး။ ထုိကဲ့သုိ႕သူေတြရဲ႕ ဆင္းရဲၾကမ္းတမ္းေသာ ေလာကဓံေတြနဲ႔သာ ဆုံဆည္းၿပီး ပူပင္ေသာက ဗ်ာပါဒေတြနဲ႔ အသက္ရွင္လွ်က္ ငရဲခံေနၾကရျခင္းဟာလဲ အရင္းစစ္ေတာ့ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံ ကုိယ္ျပန္ခံရတာလုိ႔ပဲ ဆုိခ်င္မိပါေတာ့တယ္။

• ငရဲနဲ႔ေျခာက္ မေၾကာက္ၾကဘူး
အျမဲတမ္း ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔သာ ခံစားရေနတဲ့ ငရဲ ျပည္ဆုိတာ ခဏတျဖဳတ္ အလည္္ေတာင္မွသြားမလည္သင့္တဲ့ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အကုသိုလ္အမႈနဲ႔မွ အက်ဳိးေပးေကာင္းၿပီး ခ်မ္းသာေနသူ ေအာင္ျမင္ေနသူတစ္ခ်ဳိ႕ကလဲ ငရဲေလာက္ေတာ့ မေၾကာက္မယုံ မျဖဳံၾကျပန္ဘူး။ အဆိပ္ေသာက္ရင္ ေသတတ္တယ္ဆုိတာကုိ မယုံလုိ႔ လက္ေတြ႕စမ္းၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုကၡဆုိတာ ရလဒ္ျဖစ္သြားမွာပဲလုိ႔ ထင္မိတယ္။ ေနာက္ဘဝခံရမည့္ ငရဲဆုိတာ ထားလုိက္ပါဦး။ ဒီဘဝမွာတင္ အဆင္မေျပမႈ ဗလပြနဲ႔ဒုကၡေတြေရာက္ၾကရ၊ ကုိယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ၾက ရနဲ႔အပူေတြမ်ားဟာ ပူျပင္းလွပါတယ္။ အျပင္ကရာသီဥတု ဘယ္ေလာက္ပူပူ အတြင္းက ကိေလသာအပူကုိေတာ့ မမွီပါဘူး ။ ေလာဘေဇာ တက္ၿပီး ပူရတာရွိသလုိ ေဒါသေတြထြက္လုိ႔ ပူရတာလဲရွိပါတယ္။ သားရွိေသာသူ သားေၾကာင့္ပူရသလုိ ကားရွိေသာသူ ကားေၾကာင့္ ပူေန ရတာပါပဲ။ ပူျပင္းပါတဲ့ ငရဲဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ပူသလဲမသိေပမယ့္ ေလာကရဲ႕ေသာကအပူကေတာ့ ပူျပင္းလွေၾကာင္း ကုိယ္ေတြ႕ေတြနဲ႔ သိခဲ့ရပါျပီ။

• ငရဲ ဘာေၾကာင့္လားရတယ္ ?
ဒီေတာ့ ငရဲဘာေၾကာင့္လားရသလဲဆုိတာ ေမးစရာ ေတြးစရာတခုျဖစ္လာပါတယ္။ အတုိခ်ဳံးၿပီး ေျဖရရင္ေတာ့ ငရဲေရာက္ေၾကာင္း မေကာင္း မႈ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိ ျပဳမိမွားလုိ႔ျဖစ္တယ္လုိ႔ေျပာရင္ မမွားေလာက္ဘူးထင္ပါရဲ႕။ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေတြး ၾကည့္ရင္ျဖင့္….

• အပါးလယ္လုိ႔ အပါယ္လားတယ္
တစ္ခ်ဳိ႕ေသာသူတုိ႔ဟာ စီးပြားေရး လူမႈေရး ဘာသာေရး စသည္ျဖင့္ အမ်ားႏွင့္ စုေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္သည့္အမႈကိစၥမ်ားတြင္ အပါး ခုိေနေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳရာမွာလဲ ဒီနည္းတူပါပဲ။ ေကာင္းတာၾကံဖုိ႔ ေျပာဖုိ႔ လုပ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဝန္ေလးေနၿပီးေတာ့ ေသာက္မယ္ စားမယ္ ေပ်ာ္မယ္ ပါးမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ထိပ္ဆုံးက ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိ ကုသုိလ္အပါးမဝပဲ အကုသုိလ္အပါးဝသူေတြဟာ စိတ္ေကာင္း နွလုံးေကာင္းလဲ မရွိလုိ႔ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ အသင္းအဖြဲ႕ေတြမွာ ေနရာေတာ့ဝင္ယူကာ သူတုိ႔နာမည္ေတာ့ပါဝင္ေစလုိၿပီး တကယ္ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရာမ်ားမွာေတာ့ အပါးခုိေနၾကျခင္းဟာလည္း လူပါးဝေနျခင္းတစ္မ်ဳိးလုိ႔ နားလည္မိပါတယ္။ သတၱဝါေတြက်င္လည္ရာ သုံး ဆယ့္တစ္ဘုံကုိ အစဥ္အတုိင္း အထက္ေအာက္စီၾကည့္မယ္ဆုိရင္ လူ႔ျပည္ႏွင့္အနီးဆုံး ေအာက္ဘုံဟာ ငရဲဘုံ ျဖစ္ေနတာကုိေတြ႕ နုိင္ပါ တယ္။ ငရဲဆုိတာ အပါယ္ေလးပါးမွာ တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ သူတပါးရဲ႕မ်က္ခုံးေမြးေပၚတြင္ စႀကၤန္ေလွ်ာက္လုိၿပီး ေကာင္းတဲ့ အရာ လုပ္ဖုိ႔ေတြမွာေတာ့ လူပါးဝ အပါးလယ္သူေတြဟာ အပါယ္လားၿပီး ငရဲသြားရတယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါလိမ့္မယ္။

• အမ်ဳိးအမည္ကြဲျပား ..ငရဲမ်ား
တကယ္ေတာ့ ငရဲဆုိတဲ့စကားလုံးဟာ ျမန္မာစကားအားျဖင့္မူ င နွင့္ ရဲ ေပါင္းထားတဲ့ နွစ္လုံးေသာစကားေလးမွ်သာပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဒီ ငရဲဘုံကုိက်ေစနုိင္တဲ့ မေကာင္းမႈ၊ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ုိက္ ကြဲျပားျခားနားသည္ႏွင့္အမွ် ဆိုးက်ဳိးခံစားရတာကလဲ ကြဲျပားေလတဲ့အခါ၊ ဒုစ႐ုိက္ သမား လူယုတ္မာမ်ားစြာအတြက္ လားေရာက္ရာ ငရဲဆုိတာလဲ အမ်ဳိးအမည္အားျဖင့္ မ်ားစြာကြဲျပားသြားပါေတာ့တယ္။

တံလွ်ပ္ကုိေရထင္ ေရႊသမင္ အလုိက္မွားဆုိတာလုိ မေကာင္းတာကုိမွ အေကာင္းထင္္ၿပီးလွ်င္ မဟုတ္တာကုိမွ အဟုတ္ထင္လုပ္ခ်င္သည့္ ဒုစ႐ုိက္ေကာင္ ငမုိက္သားတုိ႔မွာလဲ ငရဲလားသည့္အခါ မိမိျပဳခဲ့သည့္အကုသုိလ္အမႈ အႀကီးအေသးအလိုက္ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ခံရပါ ေတာ့တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကမာၻ႔နုိင္ငံအသီးသီးက က်င့္သုံးလ်က္ရွိေသာ ျပစ္မႈဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားမွာလဲ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ားကုိ္ အျပစ္ေပး ရာတြင္ အျပစ္က်ဴးလြန္သူ၏ အမႈ အႀကီး အေသးအေပၚမူတည္ၿပီး ပုဒ္မတပ္ အျပစ္ေပး အေရးယူ ျပစ္ဒဏ္ေပးခံရသလုိျဖစ္ပါတယ္။ ျပစ္မႈ ႀကီးလြန္းရင္လဲ ေသဒဏ္ေပး ၾကသလုိ အကုသုိလ္အျပစ္ ဒုစရုိက္ အင္အား ႀကီးမားလြန္းေတာ့လဲ အဝိိီိစိဆိုတဲ့ငရဲမွာပင္ ကမာၻအဆက္ဆက္ ဒုကၡခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

• ငရဲႀကီး..ငယ္ အသြယ္သြယ္
မဟုတ္တာ အလုပ္မ်ားသူတုိ႔ အဟုတ္သြားရမည့္ ငရဲဘုံဆုိတာဟာလဲ အႀကီးနဲ႔အငယ္ ႏွစ္သြယ္ ကြဲျပားပါတယ္။ လူသိမ်ားတာက ငရဲဆုိ သည့္စကားလုံးမွာ နွစ္လုံးမွ်သာျဖစ္ေပမဲ့ ငရဲႀကီးက (၈) ထပ္ေတာင္ရွိၿပီး ငရဲငယ္က ေလးထပ္ရွိပါတယ္။ ငရဲငယ္ေလးခုကုိ အရပ္ေလး မ်က္ႏွာျဖင့္ ေျမႇာက္ပါက ငရဲ ငယ္ ၁၆ ထပ္ရွိလာၿပီး ဒါကုိပဲ ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္နွင့္ ထပ္မံေျမႇာက္ပြားပါက ဒုစရုိက္သမားတုိ႔ခံစားရမဲ့ ငရဲဘုံ အျပားဟာ တစ္ရာေက်ာ္သြားပါေတာ့တယ္။

•  ငရဲတံခါးဖြင့္ေနသူမ်ား
ငရဲေရာက္ႏုိင္သည့္ အကုသုိလ္ကံေတြအေၾကာင္းအရာကုိ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ အမ်ားစုသည္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း စေသာ ငါးပါးသီလ ကုိယ္က်င့္တရား ခ်ဳိ႕ယြင္းၾကလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အျပင္ မျပစ္မွားသင့္ေသာ အနေႏာၱ အနႏၱငါးပါးတုိ႔အား ျပစ္မွားေစာ္ကားျခင္း၊ ခင္ပြန္းႀကီး ဆယ္ပါးအေပၚဝယ္ ျပစ္မွားျခင္း စေသာ အကုသုိလ္ ကံေတြကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါတြင္မက သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္မွာ ဗုဒၶျမတ္စြာ မိန္႔မွာခဲ့သည့္ က်င့္ဝတ္အေထြေထြကုိ မေက်ပြန္ရင္လဲ ငရဲလားနုိင္တာပါပဲ။ ဥပမာအားျဖင့္ တာပနငရဲဆုိတာဟာ အဂတိတရားလုိက္စားသူ၊ လင္ေယာ က်ာ္းကုိ မထီမဲ့ျမင္ အေရးမထား မေလးမစားလုပ္ အနုိင္က်င့္သူ၊ ဝတၱရားမေက်ပြန္သူတုိ႔ရဲ႕ လားေရာက္ရမည့္ငရဲတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

သုိ႔ဆုိပါလွ်င္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ကုိ္ယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားေနသူေတြ၊ လင္ျဖစ္ပါလွ်က္ လင္ဝတၱရား မေက်၊ မယားျဖစ္ပါ လွ်က္ မယားဝတၱရားမေက် ၊ သားသမီးျဖစ္ပါလွ်က္ သားသမီးဝတၱရား ေက်ႁပြန္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္သူ စသည့္သူမ်ားဟာ ငရဲတံခါးကုိ ဖြင့္ေနသူမ်ားလုိ႔ ဆုိလုိက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

• ငရဲတံခါး… ပိတ္စုိ႔လား
ငရဲဆုိတာဟာ ခ်မ္းသာကင္းၿပီး အျမဲ ဆင္းရဲ ပူေလာင္စြာခံစားရတဲ့ေနရာ၊ ဘုံလုိ႔ အက်ဥ္းအားျဖင့္ နားလည္ခဲ့ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ ငရဲ လားေရာက္ရမွာကုိ ေၾကာက္လာမိပါတယ္။ အဲဒီေၾကာက္စိတ္နဲ႔အတူ ကပ္ပါလာတာကေတာ့ ငရဲမေရာက္ခ်င္ရင္ ငရဲေရာက္ေစမယ့္ မ ေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ ဒုစရုိက္ေတြမလုပ္မွ ျဖစ္မယ္ဆုိတာပါပဲ။ ဒီအျပင္ ေရွာင္အပ္တဲ့ ဝါရိတၱသိီလ၊ ေဆာင္အပ္တဲ့ စာရိတၱ သီလလုိ႔ ေခၚ ဆုိရတဲ့ ကုိယ္က်င့္တရားေတြကုိလဲ ျမႇင့္တင္ရအုံးမယ္လုိ႔ ကုိယ့္ဘာသာ နားလည္ခဲ့မိပါတယ္။

ဒီလုိသာ ေကာင္းတာကုိသာ ၾကံ၊ ေကာင္းတာေတြသာ ေျပာ၊ ေကာင္းမႈေတြသာလုပ္မယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ဝဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာအပလုိ႔ ငယ္ငယ္က ၾကားခဲ့ဖူးသည့္ စကားအတုိင္းပင္ ငရဲမင္းက ကုိယ့္ကုိ အပျပဳ ဖယ္ၾကဥ္ပါလိမ့္မယ္္။ ငရဲဆုိတာသည္ ကုိယ္အတြက္လားရာမဟုတ္ေတာ့ပဲ ငရဲတံခါးသည္လည္း ပိတ္ေနလိမ့္မယ္လုိ႔ တဆက္တည္း ေတြးမိလုိက္ပါေတာ့တယ္္။

• မိဘဘုိးဘြား ကန္ေတာ့ပါစုိ႔
ကြၽႏု္ပ္တုိ႔အတြက္ ပူပင္ေသာက ဗ်ာပါဒကင္း၍ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ကုိယ္က်န္းမာစြာ လုိရာဆႏၵ ျပည့္စုံရေအာင္ဆုိရင္ ငရဲလားေရာက္ေၾကာင္း မေကာင္းမႈေတြကုိ အပျပဳေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ အဓိကက်တယ္လုိ႔ ေတြးမိၿပီးတဲ့အဆုံးမွာေတာ့ ဓမၼမိတ္ေဆြအားလုံးကုိလဲ ငရဲလားေၾကာင္း မ ေကာင္းမႈေတြရွိခဲ့ရင္ေတာင္မွ ေျပေလွ်ာ့ရေအာင္၊ ကုသုိလ္ေတြတုိးပြားၿပီး မေကာင္းေဘးမ်ား ေရွာင္ရွားရေအာင္ အနေႏာၱ အနႏၱငါးပါး၊ ခင္ ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးတုိ႔ကုိ ဒီလုိဝါကြၽတ္ခ်ိန္ခါမွာ ကန္ေတာ့ၾကပါစုိ႕လုိ႔တုိက္တြန္းလုိက္ခ်င္တာပါ။

ဒီလုိ သက္ရြယ္ႀကီးမား မိဘ ဘုိးဘြား ဆရာသမားေတြကုိ ကန္ေတာ့ျခင္းဟာ မိမိအတြက္ ကုသုိလ္ေတြတုိးသလုိ ေဘးဆုိးကုိလဲ လုံေစ၊ အပါယ္ေဘးကုိလဲအထုိက္အေလွ်ာက္ တားဆီးေပးနုိင္တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလုံးကုိ ေဘးရန္ကင္းကြာ ကုိယ္စိတ္နွစ္ျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ စုိးရိမ္ပူေဆြးငိုေႂကြးျခင္းေဘးက လြန္ေျမာက္နုိင္ပါေစဟု ဝါကြ်တ္ဆုမြန္ျပဳရင္း ငရဲတံခါးပိတ္ပါစုိ႔လုိ႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ ရပါေတာ့တယ္။

အရွင္နႏၵဝံသ (ရမည္းသင္း)
ေဇယ်သုခ ဓမၼရိပ္သာ အမာရီလုိၿမိဳ႕၊ တက္ကစက္ျပည္နယ္ ၊
အေမရိကန္ နုိင္ငံ

သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္ခ်ီအား ဤေနရာမွ ယူပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ

One Response to င ရဲ တံ ခါး ပိ တ္ ပါ စုိ႔

  1. အ၇ွင္ဘု၇ားတပည့္ေတာ္တိုမိသားစုလည္းင၇ဲတံခါးပိတ္ေအာင္တတ္နိူင္သေလာက္ၾကီဳးစားေနပါတယ္ဘု၇ား။အ၇ွင္ဘု၇ားအား၇ည္မွန္းၿပီး၇ိွခိုးကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ဘု၇ား

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ

By

 မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ (မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၇ ကမၻာဟာအၾကမ္းပညာနဲ႔...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး ခ်မ္းျမ စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္