ကြန္ကရစ္ေတာထဲက သားေကာင္၊ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲက ခ်ဳိးငွက္ – အပုိင္း (၉)

January 10, 2014

အရွင္ဇဝန (ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)
ဇန္န၀ါရီ ၁၀၊ ၂၀၁၄
တန္းပိတ္ သံေခ်ာင္းသည္ ေန႔တစ္ေန႔၏ အနားသတ္မ်ဥ္းကို ဆြဲလုိက္သည္။ ညနိဒါန္း မဖြင့္ေသးေသာ္လည္း ေန႔နိဂံုးကေတာ့ ၿပီးဆုံးသြားၿပီ။ ေထာင္တစ္ခုလုံး ေသာ့ခေလာက္မ်ား၏ ထိမ္းခ်ဳပ္မွဳေအာက္သို႔ က်ေရာက္လွ်က္၊ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲရွိ လူသားမ်ားက ကမၻာသစ္ တစ္ခု ဖန္တီးမွဳအတြက္ ျပင္ေနၾကသည္။ သူတို႔ဖန္တီးေသာ ကမၻာသည္ က်ဆုံးႏွဳိင္ေသာ စ္ိတ္ဓာတ္ကို ေမာင္းတင္းရန္ ဝီရရသ စိုက္ထည့္ ထားသလို အသစ္ ေရာက္ရွိလာသူတို႔အတြက္ ေႏြးေထြးမွဳကိုပါ စိုက္ပ်ိဳးထားၾကသည္။ အိမ္လြမ္းစိတ္ျဖင့္ အျမင့္ပ်ံေနေသာ ဝိညာဥ္ငွက္တို႔ကို သံတိုင္ထဲရွိ မူလေနရာသို႔ ျပန္လည္ေခၚ ထားၾကသည္။ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ တထပ္တည္း ရွိေအာင္ ဘိုးဘိုးၾကီး၏ ႏွဳိးေဆာ္သံက ရုတ္တရက္ ထြက္လာခဲ႔သည္။ 

 

“စားထားၾကေဟ့ ခနေန  စမယ္္”

 

သံတိုင္ အတြင္းထဲမွ ညအလွဆင္ပြဲ ဆိုတာဘာေတြလဲဟု ရင္ခုန္ေနမိသည္။ ေပ်ာ္စရာ တစ္ခုခုေတာ့ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု တြက္ဆလို႔ရသည္။ ကိုယ့္ အခန္းထဲမွာလည္း သီခ်င္းဆိုတတ္သူကိုေရြး ထားလိုက္သည္။ ေဇာ္ဟန္ႏွင့္ထြန္းထြန္းဦး တို႔သီဆိုၾကမည္။ ကိုယ္ကေတာ့အေျခေန ၾကည့္ျပီး ကဗ်ာရြတ္မည္ ။

 

လူသားတို႔ကိုသံတိုင္ႏွင့္ ေသာ့ခေလာက္တိုျဖင့္ထိမ္းခ်ဳပ္ထားေသာ္လည္း ထိမ္းခ်ဳပ္၍ မရေသာ အရာတစ္ခုကိုေတာ့ လူတိုင္းကိုယ္စီ ပုိင္ဆိုင္ထားၾကသည္ ။  ထိုအရာကား မွန္ကန္ေသာ အလုပ္တစ္ခုကိုငါတို႔ လုပ္ခဲ႔ၾကသည္ ထိုအလုပ္အတြက္ ေနာင္တ တရားဘယ္ေတာ့မွမရ ဟူေသာစိတ္။  ထိုစိတ္ႏွင့္အတူ ယုၾကည္ရာ ခရီးကို ဆက္ေလွ်ာက္မည္ဆိုေသာစိတ္ကို ဘယ္သူကမွ ခ်ဳပ္ေႏွာင္၍ မရ။

 

“က်ေနာ္တို႔၂ေဆာင္မွာရွိေနတဲ႔ ရဲေဘာ္မ်ားခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ဆီကို မၾကာမွီ ကမွ ေရာက္ရွိလာတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ က လွဳိက္လွဳိက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆိုတဲ႔အေနနဲ႔  က်ေနာ္တို႔အႏုပညာကိုဖြင့္ထုတ္ၾကပါစို႔ ကဲ တစ္ခန္းက စမယ္”

 

ဘိုးဘိုးႀကီး၏စကားသံ အဆုံးမွာ ေစာေစာက စကားေျပာသံတို႔ျဖင့္ လႊမ္းအုပ္ထားေသာ ၂ ေဆာင္ေအာက္ထပ္တစ္ခုလုံး တိတ္ဆိတ္သြား သည္။ အတန္ငယ္ၾကာသည္အထိ ဘာမွထြက္မလာေသး။

 

“ေဟ႔ ဝက္ခေလး ဝက္ခေလး စေတာ့ေလကြာ ”

“ဝက္ခေလးတို႔ စာကေလးတို႔ စပါေတာ့ဗ်ိဳ႕႕”

 

အျခားအခန္းေတြက ေအာ္သံေတြပါထြက္လာသည္။ သူတို႔ေတြ နာမည္ေျပာင္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေခၚဆိုေနတာကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ၏ ရင္ႏွီးခ်စ္ၾကည္မွဳကိုပါ ျမင္လိုက္ရသည္။ သူတို႔က ေဘာ္ဒါေဆာင္ေရာက္ေနတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြလိုပါပဲလား ။အျခား သိျမင္လိုက္ရတာ တစ္ခုကေတာ့ အာဏာရွင္ရဲ႕ ရက္စက္ ယုတ္မားမွဳေၾကာင့္ သူတို႔ေတြ၏ စိတ္ဓာတ္မ်ား ၿပိဳက် မသြားျခင္းအလွ်င္းမရွိတာကိုပါေတြ႔လိုက္ရသည္။

 

“ကဲစမယ္ က်ေနာ္စာကေလးက စ ဆိုပါမယ္ စားလို႔ေသာက္လို႔ခုမွၿပီးတာဗ်ဳိ႕”

 

သူတို႔ ခ်က္ျခင္း သီခ်င္းစမဆို ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းကိုရွင္းျပျပီ တဆက္တည္း သီးခ်င္းသံ ထြက္လာသည္။ သူဆိုသည့္သီခ်င္းက ခိုင္ထူး၏ အားလုံးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ ျဖစ္သည္။ သူသီဆိုေနစဥ္ ေတးသီခ်င္းထဲက စာသားမ်ားကိုပါ လိုက္ပါခံစားေနမိသည္။ အဆိုးေတြ ဆိုတာ လဲ ဘဝမွာေတြ႔ရတတ္တာပါပဲ။ ေသာကေတြထဲက ေန ေခၚထုတ္ ႏွဳိင္စြမ္း ရွိေနသည္က ေသခ်ာလြန္းသည္။ သီခ်င္းသံအဆုံးမွာ ေကာင္းဗ်ိဳ႕ ေကာင္းဗ်ိဳ ဟူေသာအသံ ႏွင့္ ဒီးဒီး ဟူေသာေအာ္သံမ်ားအခန္းတိုင္းကထြက္လာသည္။

 

“၂ခန္း ကတေယာက္ခ်ီးျမွင့္ေပးပါဗ်ိဳ႕”

 

၂ ခန္းတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးခရစ္ယန္ဘုန္းၾကီး တစ္ပါးရွိသည္။ သူက ဆုေတာင္းစကားေျပာေပးသည္။ တစ္ခန္းျပီးတစ္ခန္း ဆက္ဆိုလာၾက သည္မွာ အခုေတာ့ (၇) ခန္းအလွည့္ကိုေရာက္လာသည္။ ထြန္းထြန္းဦး သံတိုင္နား တြင္ေနရာယူလိုက္သည္ ။သံတိုင္ကိုင္ျပီး သီခ်င္း ကိုစဆိုသည္။ သူသီဆိုသည့္ သီခ်င္းက

“ပ်ံသာပ်ံပါ ခြပ္ေဒါင္းနီ…….. ”

 

သီခ်င္း စာသားထဲက စကားလုံးမ်ားက စိတ္ကို အျမင့္ဆုံး ဒီဂရီအထိ ဆြဲေခၚသြားခဲ႔သည္။ အခန္းတိုင္းအခန္းတိုင္း၏ ေကာင္ခ်ီးေပးသံကား ေဝေဝဆာဆာ ထြက္ေပၚလာသည္။ ေထာင္ထဲ ေရာက္စတစ္ေယာက္တြင္ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရေသာ စိတ္ဓာတ္ကိုပါ ရဲေဘာ္ေတြကိုျပသလိုက္သလိုရွိသည္။ တစ္ခန္းျပီးတစ္ခန္း ဆက္ဆိုလာၾကည္မွာ ယခုဆိုလွ်င္ ၁၂ ခန္းအလွည့္သို႔ေရာက္လာသည္ ။ ဘိုးဘိ္ုးၾကီး က ယခုအလွည္႔က်တာကေတာ့ (၁၂) ခန္းျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ႔စကားအဆုံးမွာ -သံၿပိဳင္ထြက္လာသည္က

 

“ကုလား ႏွင့္ညားတဲ႔ ငါ့ရည္းစား ဆိုပါေဟ့ ”

“ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္ ေထာက္ခံပါတယ္ ”

 

တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေနာက္ေနမွန္းသိသာသည္။  ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပ်ာ္စရာေတာ့ေကာင္းေနသည္။ ေထာင္ဆိုတာ ေၾကာက္စရာ လန္႔စရာ အျဖစ္ ေျပာသံၾကားဘူးခဲ႔တာေတြကို ခုထက္ထိေတာ့မေတြ႔ရေသး။ (၅-ည) အားလုံး စုစည္းေနမွဳကို ရန္သူသာသိရင္ ေတာ္ေတာ္ေက်ကြဲမည္။ သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္သည္က ေသာကေတြနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ခ်ံဳးခ်ံဳးက် ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ခုေတာ့ လူေတြအားလုံး အျပံဳးမပ်က္ ။

 

ညသည္ ေတးသီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ လန္းဆန္းေနသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေနာက္ေျပာင္ ေျပာဆိုေနၾကသည္ကလည္း ၾကည္ႏူးမွဳတစ္ခုက္ို ဖန္တီးေနသလိုရွိသည္။ အနဳပညာ၏ အစြမ္းေၾကာင့္လား ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္ေတြ ခိုင္မာေနသလား ဆိုတာက ခြဲျခားရခက္ေနသည္။ ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ေရာယွက္ထား တာလည္းျဖစ္ႏွဳိင္သည္။ ခု(၁၂) ခန္းကပင္ ျပန္စဆိုမည္ ။ အသံကို ၾကားလိုက္သည္ႏွင့္ သားေလး အသံမွန္း ခ်က္ျခင္းသိလိုက္သည္။ သူ႔သီခ်င္းၾကားမွပင္ ကိုယ္ေတြမရွဳံးမွန္းသေဘာေပါက္လိုက္သည္။  ဘာတဲ႔ သူ႔သီခ်င္းစာကသားက

 

“ေမေမရဲ႕ သားႏိုင္တယ္  အႏၱရာယ္ေတြရင္ဆိုင္ႏႊဲ တိုင္း ”

 

ယုံၾကည္ခ်က္ျဖင့္ စိုက္ထူထားေသာေန႔ရက္မ်ားသည္ မယိုင္လဲေသာ ေန႔ရက္တို႔ပင္ ။ ေထာင္ထဲက ညေတြကိုဘယ္လိုျဖတ္ေက်ာ္ၾကသည္ ဆိုတာ ကိုလက္ေတြ႔သင္ယူေနရသလိုရွိသည္။  စာရြက္စာတန္းကိုလက္ဖဝါး တစ္ခုစာေတာင္ ထားလို႔မရေသာ ေနရာတြင္ အခက္အခဲ ေပါင္းမ်ားစြာၾကားက ဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ ရဖို႔ ဆိုတာ လူ႔ျပည္က အပ္တစ္စင္းနဲ႔ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္ ပင္။ ညေတြကို စာေတြဖတ္ျပီးေက်ာ္ဖို႔ဆိုတာ လုံးဝ မျဖစ္ႏွဳိင္ေသာကိစၥ ။ဒီေတာ့ သီခ်င္းေတြဆိုၾကမည္။ သူ႔အေတြ႔အၾကံဳ ကိုယ့္အေတြ႕အၾကံဳ ဖလွယ္ ျပီး အခ်ိန္ေတြကို ျဖိဳခ် ပစ္ရမည္။

 

“(၇) ခန္းက ကဗ်ာရြတ္ပါ ဗ်ိဳ႕  ဦးဇင္း အလွည့္ေရာက္ျပီ ”

 

ကိုယ့္က ကဗ်ာရြတ္မည္ဟု ဂတိေပးထားျပီးသားမို႔ သူတို႔ကလည္းေတာင္းဆိုၾကသည္။ ထိုင္ျပီးသူတို႔သီဆိုေနၾကသည္ကို နားေထာင္ရင္း ကိုယ့္အလွည့္ အတြက္ သံတိုင္နားကိုတိုးကပ္လာခဲ႔သည္။

 

“ဦးဇင္းအခုရြတ္မည့္ ကဗ်ာက သဘင္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖၚျပခဲ႔ျပီးပါၿပီ သီခ်င္းဆိုတဲ႔ လူေတြလိုေတာ့ အသံမေကာင္း နားေထာင္မေကာင္းျဖစ္ခဲ႔ ရင္ သည္းခံၿပီး နားေထာင္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္”

 

“နားေထာင္ပါမယ္ဗ်ိဳ႕႕ ရြတ္ပါ ”

 

အခန္းတစ္ခန္းမွာ အသံထြက္လာသည္။ လည္ေခ်ာင္းကိုတစ္ခ်က္ရွင္းၿပီး

“ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္က -ေပတရား- လို႔ေပးထားပါတယ္ ”

 

တူသည္

ရင္မွီ ခိုကိန္း၊ ေဒါသ ပိန္းပိတ္

ဗဟိဒၶ ဆီ..

ေပ

ေဝဒနာေတြ၊ မျဖန္႔ေဝပဲ

ရင္ထဲစုက်က္ ၊ဒဏ္ခ်က္ရင့္ႏု

အမွဳမထား ၊ သူ႔တရားႏွင့္

မေရြ႕ရွားတည္။

ေပတရား

ပြားမ်ား ေလ႔က်က္ ၊ ထုႏွက္ျခင္းဒဏ္

ရင္းစည္းခံရင္း

အဆင္းသစ္ေလာင္း ထုိသံေခ်ာင္း

ဓားေကာင္းတစ္လက္ျဖစ္လာသည္ ။  ။

 

“ေကာင္းဗ်ိဳ႕ ေကာင္းဗ်ိဳ႕ ”

 

အခန္းေတြထဲက ထြက္လာေသာအသံတို႔ ညံသြားသည္။သူတို႔ေတြသီခ်င္းေတြ ဆက္ဆိုေနၾကသည္။ ညတစ္ခုလုံး ေတးသံလႊမ္းေနေတာ့ သည္။ သီးခ်င္းဆိုပြဲအၿပီးမွာ မွတ္မွတ္သားသားရွိလိုက္ေသာ နာမည္တခိ်ဳ႕ကိုအခ်င္းခ်င္းအခန္းထဲျပန္လည္ အတည္ျပဳ ၾကသည္။ အရွည္ေလးနဲ႔သားေလးအျပင္ တစ္ခန္းက -ကိုကိုႀကီး -သန္ထိုက္ဝင္း -ဝက္ကေလး- စာကေလး တို႔ ၂ခန္းက ဖထီး -၃ ခန္းမွာ ဦးေမာင္ေမာင္ -ႏိုင္နိုင္ – ေနာက္အခန္းေတြ ထဲက ဆရာ ဦးေက်ာ္တင့္ -မာမီ (အားလုံးကခ်စ္စႏိုးနဲ႔ေပးထားေသာနာမည္) ဦးေက်ာ္စိန္ – ကိုသန္ေဌး- ကိုေဇယ် – ဦးသက္တင္စိုး – ေနာက္ကိုေအာင္လင္း  ေနာက္ရက္ေနာက္ရက္ေတြမွာ က်န္ေနေသးသူမ်ား၏နာမည္ကို ထပ္မွတ္ရဦးမည္ဆိုတာ ကေတာ့ေသခ်ာသည္။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ, အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ

By

 မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ (မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၇ ကမၻာဟာအၾကမ္းပညာနဲ႔...

Read more »

မိုုးမခ မတ္၊ ၂၀၁၇ ထြက္ပါျပီ

By

  မိုုးမခ မတ္၊ ၂၀၁၇ ထြက္ပါျပီ (မတ္ ၉ ၊ ၂၀၁၇)...

Read more »

မိုးမခ ေဖေဖာ္ဝါရီကို အိမ္အေရာက္ မွာယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခ ေဖေဖာ္ဝါရီကို အိမ္အေရာက္ မွာယူႏိုင္ပါၿပီ (မုိးမခ) ဇန္နဝါရီ ၄၊ ၂၀၁၇ တရားမွ်တဖို႔ အတြက္...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္းကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ အိမ္အေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးေနပါတယ္

By

မိုးမခမဂၢဇင္းကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႔  အိမ္အေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးေနပါတယ္ (မုိးမခ) ဇန္နဝါရီ ၆၊ ၂၀၁၇ ၂၀၁၆...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး ခ်မ္းျမ စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္