စကၤာပူမွ ေဒၚမာမာေအး ၏ ဂီတပြဲေတာ္ အမွတ္တရခံစားမိသည္မ်ား ( မတ္လ ၃ရက္ ၂၀၁၃)

January 29, 2014
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

 

စကၤာပူမွ ေဒၚမာမာေအး ၏ ဂီတပြဲေတာ္ အမွတ္တရခံစားမိသည္မ်ား ( မတ္လ ၃ရက္ ၂၀၁၃)

ကိုသန္းလြင္၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၉၊ ၂၀၁၄

 မာမာေအး ဂီတပြဲေတာ္ရွိသည္ဆို မနက္အေစာၾကီး ကြ်န္ေတာ္ အိပ္ရာမွ ထရေလသည္၊ ကြ်န္ေတာ့္ ဆိုင္က တနဂၤေႏြေန့ပါ ဖြင့္ေသာ ဆိုင္ျဖစ္ရာ လုပ္စရာ ရွိတာေတြကို ဆိုင္ သို့ ေစာေစာသြား လုပ္ရပါသည္၊ ပြဲေတာ္က်င္း ပမည့္ အစီအစဥ္ ေၾကာ္ျငာစာမွာ ညေန ၃ နာ ရီမွ ည ဂနာရီအထိဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ဆိုင္မွ မြန္းလြဲ ၂ နာရီတြင္ ကြ်န္ေတာ္ ထြက္ခဲ့ ပါသည္၊

 Ayer Theater ကိုကြ်န္ေတာ္ မေရာက္ဖူးပါ၊ Outtran Park ဘူတာ အနီးမွာ ရွိသည္ဆို၍ ဘူတာအထိ လာခဲ့ေသာ္လည္း ဘယ္အေပါက္မွ ထြက္ရမည္ကို ကြ်န္ေတာ္မသိ၊ Control Tower ကိုေမးမွ Pearl Center ႏွင့္ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္မွာရွိတယ္ ဟု ညႊန္ လိုက္ ပါသည္၊ ဘူတာႏွင့္သိတ္ မေ၀းေတာ့ပါ၊ ဘူတာက ထြက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာ အေဖၚေတြေတြ့ပါျပီ၊ သူတို႔သြား ရာေနာက္ကို လိုက္သြားရံု ႏွင့္ ဇတ္ရံု ကိုေရာက္ပါသည္၊

 ၂ နာရီခြဲ မွာ ဇတ္ရံုေဘး ေရာက္သြားေသာအခါ ျမန္မာေတြ တအုပ္ၾကီး ဖြဲ႔ ျပီးေစာင့္ေန ၾက တာကို ေတြ႔ ရပါသည္၊ ဇတ္ရံုကိုငွားထားသည္မွာ ၃ နာရီခြဲမွ ဂ နာရီ အထိ ဟုဆိုပါသည္၊ ေလေအးစက္ ဖြင့္ မေပးေသး၍ ထင္ပါ၏၊ ကြ််န္ေတာ္တို႔ ရံုထဲကို ၀င္ခြင့္မရ၊ စုေ၀းေနေသာ လူအုပ္ကို ၾကည့္ လိုက္မွ ကြ်န္ေတာ့္ လို အသက္ ၆၀ နီးေသာ အဖိုးၾကီး အဖြား ၾကီးေတြ ကို ဘဲ ေတြ႔ ရပါသည္၊ ဆံပင္ေတြ ျဖဴကုန္ၾကျပီ၊ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ကို မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႔ ရ၊ အခ်ိဳ႔ သားသမီးေတြ ပါၾကေသာ္လည္း ေျပးၾက ေဆာ့ ၾက တံုး အရြယ္ေတြသာျဖစ္ပါ၏၊ အခုေခတ္ ကေလးေတြက မာမာေအး ကို မသိၾက ေတာ့ျပီ၊

 ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းေၾကာင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ဂီတ သမိုင္းေၾကာင္းကိုျဖစ္ေစ ေဖၚျပမည္ဆိုလ်င္ အဆိုေတာ္ မာမာေအးအေၾကာင္းမပါဘဲ မျပည့္စံုႏိုင္ပါ၊ မာမာေအးသည္ တေခတ္တြင္ တေယာက္ ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ တံခြန္ ထူခဲ့သူျဖစ္ပါသည္၊ ကြ်န္ေတာ္ တို႔သည္ ဗမာ့ဂီတ ကို ကမၻာကသိရမည္ဟု မရည္ရြယ္ခဲ့ၾကပါ၊ မာမာေအး၏ ေတးမ်ားသည္ ကမၻာ ကိုေတာ့ မလႊမ္းမိုးခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာတိုင္း၏ ႏွလံုးသားမ်ားတြင္ေတာ့ မာမာေအး ၏ ဂီတ သံသာသည္ အျမစ္တြယ္ေနၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္၊

 Ayer  ကပြဲရံုသည္ ေနာက္ဆံုးေပၚ အီလက္ထေရာနစ္ ကရိယာေတြႏွင့္ တည္ေဆာက္ ထားေသာ ကပြဲ ရံု ျဖစ္သည္၊ အဆိုေတာ္ သန္းျမတ္စိုး ႏွင့္ ပါလာေသာ သံစံု တီး၀ိုင္းမွာ လူ ၅ ေယာက္ ထက္မပိုပါ၊ သို႔ေပမဲ့ ျငိမ့္ေညာင္း သာယာေသာ ေတးသံသာသည္ တရံု လံုးကို လႊမ္းျခံဳ သြားျပီ ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္၊

 မာမာေအး ကိုမျမင္ရမီ အဆိုေတာ္ သန္းျမတ္စိုးႏွင့္ မင္းေအာင္လႈိင္တို့ ကေဒၚမာမာေအး၏ အထုပၸတၱိ ကိုစတင္ဖတ္ ျပေနၾကသည္၊ ကြ်န္ေတာ့္ေရွ့ ကထိုင္ေနၾကေသာ ကေလးတစု က ၾကြက္စီ ညံေအာင္ တေယာက္တေပါက္ စကားေတြ ေျပာေနၾကေလသည္၊ ရယ္သံသဲ့သဲ့ ကိုလည္းၾကားေနရ၏။

 ခဏ ၾကာမွ ေဒၚမာမာေအးအသံကိုစတင္ၾကားရပါသည္၊ “ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ ၾကပါေစ” ဆိုေသာ သီခ်င္ ကိုဦးဆံုး ဆိုပါသည္၊  “ေဖေဖလဲ ခ်မ္းေျမ့ပါေစ ေမေမလဲ ခ်မ္းေျမ့ပါေစ” ဟု စဦး ဆိုလိုက္ေသာ ေတးသံသာသည္ တရံု လံုးကို မင္သက္မိသြားေစပါသည္၊ အသက္ၾကီး ျပီ ဆိုေသာ္လည္း အသံသည္ ခ်ိဳျမတံုး၊ ေရွ့က ၾကြက္စီၾကြက္စီ ေျပာေနၾကေသာ စကားသံ ေတြ လည္း တိတ္သြားေလျပီ၊ အသံေကာင္းလိုက္တာ ေဒၚမာမာေအး ရယ္ဟု ခ်ီးက်ဳးေန သံကို ၾကားေနရသည္၊

 ေတးေရးဆရာ ေမာင္လြမ္းၾကင္ က “ဒီညကဗ်ာေရးပါဦး” ဟု ေရးလိုက္ေသာ ကဗ်ာကို စႏၵယား ခ်စ္ေဆြ က အသံသြင္းေပးေသာအခါ ဆြတ္ပ်ံ့ဘြယ္ ေတးတပုဒ္ကိုရသည္၊ ေဒၚမာမာေအး က ထိုသီခ်င္း ျဖစ္ေပၚလာပံု ကို ရွင္းျပေနသည္မွာ သိဂၤါရ ရသ ေျမာက္ သည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္၊

 ကြ်န္ေတာ္တို့ ငယ္ငယ္က ေတးသီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ဘို့ ျမန္မာ့ အသံကိုသာ အားကိုး ၾကရ ပါသည္၊ ညပိုင္း ဂနာရီ ၁၅ မိနစ္ ဆိုလ်င္ ဓါတ္ျပားရ သီခ်င္းအသစ္ေတြ ကို လႊင့္ ေပးတတ္ သည္၊ မာမာေအးကိုယ္တိုင္၏ သီခ်င္းသံ ကို အစဦးဆံုး ကြ်န္ေတာ္ နားေထာင္ဘူးသည္မွာ တကၠသိုလ္ ေရာက္စ ၁၉၇၀ ႏွစ္မ်ားဆီက ျဖစ္ပါသည္၊ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ကို ရန္ကုန္ မွာ ရပ္ကြက္မ်ား အလိုက္ က်င္းပၾကျမဲ ျဖစ္ပါသည္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း လို ေနရာ ေတြမွာ ဇတ္ခံုေတြထိုး ျပီး အဆိုေတာ္ေတြ သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖ ၾကပါသည္၊ သန္းေဖေလး၊ ခ်ိဳျပံဳး တင္တင္ျမ စသည္ျဖင့္ အဆိုေတာ္ေပါင္းစံု သီဆို ၾကပါသည္၊ ေျမာက္ေလ ေတြ တသုန္သုန္ တိုက္ျပီး ခိုက္ခိုက္တုန္ ေအာင္ ခ်မ္းေအးလွေသာ ေဆာင္းည မ်ားမွာ ခ်ိဳေအး ေသာ ဂီတသံ ကို ၾကားၾကရပါသည္၊ ထိုင္သူထိုင္ ထသူထ ျဖစ္ခ်င္ တိုင္း ျဖစ္ေနေသာ ပရိတ္သတ္ သည္ ဘာဘဲ လုပ္ေနေန မာမာေအး၏ ဂီတေရယဥ္ေၾကာ မွာေမ်ာပါေနၾက သည္ကေတာ့ သိသာလွ ပါသည္၊

 ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေသာ ထိုတညတြင္ မာမာေအး ဆိုေသာ သီခ်င္းမွာ “ႏွစ္ေယာက္ထဲ” ျဖစ္ပါ၏၊ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးကို စာရြက္သဘြယ္ျပဳ၊ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ၾကီးမွာ ကေလာင္သဘြယ္၊ သမုဒၵရာ ေရျပင္ က်ယ္မွာ မင္ေရေတြျဖစ္ ျပးီ ခ်စ္တာေတြကို စာစီကုံး ျပေနပါသည္၊ ေဒၚမာမာေအး သရုပ္ေဖၚျပေနေသာ အခ်စ္ဆိုသည္ကို ပရိတ္သတ္ၾကီး က ျငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ျပီး ဂီတ လႈိင္း ကိုစီးခဲ့ၾကပါသည္၊

 တခါတံုးက ပုဂံ သံတဲေဟာ္တယ္မွာ ညစာစား အျပီး ဧရာ၀တီ ျမစ္ကမ္းနေဘးတြင္ ထိုင္ကာ၊ မာမာေအး၏ “ထူးမျခားနား “သီခ်င္းကို နားေထာင္ခဲ့ရဘူးသည္၊ ေရႊနန္းရွင္ ဘုရင္လုပ္သူက နန္းျပဴတင္းမွေန၍ နန္းဦးေစတီမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္သည္ကို ဖူးေတြ့လိုက္ရသည္၊ ဘုရင္ က ျမ၀တီမင္းၾကီးဦးစကို သီခ်င္းစပ္ဆိုေစရန္ အမိန့္ ေတာ္ထုတ္သည္၊ ဦးစ က အတုလ ဆရာေတာ္ ကို ေျခာက္ျဖာေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္အေၾကာင္း ကို ေမးျမန္း ရသည္ဟု မွတ္သားရဘူးသည္၊ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ၊ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပုဂံ ေဟာ္တယ္ ေဘးမွာ နားေထာင္ခဲ့ရေသာ မာမာေအး ၏သီခ်င္းသံကို တသက္လံုးကြ်န္ေတာ္ မေမ့ႏိုင္ ေတာ့ေပ၊ အျခား အဆိုေတာ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ သီဆိုဘူးခဲ့ၾကေသာ္လည္း မာမာေအး ကိုမွီသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္မထင္၊ အသံ ကေ၀မ ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚခဲ့ ၾကေသာ အဆိုေတာ္ မာမာေအးသည္ ပါရမီ ထူးသူ ပညာရွင္တဦးလည္း ျဖစ္ပါေပသည္၊

 “စိန္၀ဇီ… သိဂၢီေရာင္အေသြးနဲ့” ဆိုေသာ ေရာင္ေတာ္ဖြင့္ သီခ်င္းမွာလည္း ထိုနည္းတူ မာမာေအး ကို မွီေအာင္ ဆိုႏိုင္သူ မရွိခဲ့ပါ၊ ဘိတ္သိပ္ ဆရာမ်ားကအလႈပြဲ မ်ားမွာ၄င္း၊၊ ေရဒီယိုမွ အဆိုေတာ္မ်ားစြာ က၄င္း သီဆိုခဲ့ ၾကပါသည္၊ မာမာေအးအသံကို ၾကားရမွ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ အေရာင္ကို ၾကည္ညိဳ ႏိုင္ၾကျပီဟုထင္ မိသည္၊

 အခုစဥ္ျမင့္ေပၚမွ ေဒၚမာမာေအး မွာ အသက္ရေနပါျပီ၊ ရ၀ ေက်ာ္ျပီဟုလည္းသိရပါ၏ ႏွလံုးကလည္း ခြဲထားရသည္ဆိုပါ၏၊ “ ၀ါဆိုေတာင္မွ ျပာသိုနားတြင္ ထားလိုက္ခ်င္ရဲ့ “ ဟု “တေရးခ်စ္ခြင့္ျမင္ရႏိုး “ဆိုသံကို ၾကားေသာ္ ငယ္စဥ္က ႏွစ္ခ်ိဳက္စြား နားေထာင္ရေသာ သီခ်င္းသံ ကို သတိရမိသည္၊၊ မာမာေအး၏ ငယ္ကပံုရိပ္ ငယ္ကအသံ ကိုၾကားရျပီဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္၊

 အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ “ပန္းပိေတာက္ကိုခ်စ္တယ္” ဟု အဆိုေတာ္ မင္းေအာင္လိႈင္ ကတိုင္ေပးတာ ကို မွီေအာင္ မဆိုႏိုင္ေတာ့ပါ၊ သီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္ သံုးပုဒ္ ဆိုျပီးတိုင္းလည္း နားေနသည္ကို ျမင္ၾကရပါသည္၊ မာမာေအး ထိုင္ျပီးနားေနတာကိုျမင္မွ ကြ်န္ေတာ္ တို့လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ၾကရမည့္ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာကို ေတြးမိျပီ ကြ်န္ေတာ္ရင္ေလးမိသည္၊ မာမာေအးကို မွီေအာင္ ဆိုႏိုင္သူ ရွိမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ မထင္ေပ၊

 သီခ်င္းဆိုတံုး စိတ္စူးစိုက္ေနရတံုးမွာ စဥ္ေအာက္ကတက္လာျပီး ပန္းေပးသူေတြသူႏွင့္ သီဆိုသူမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေလသည္၊ ပြဲစီစဥ္သူေတြက သတိထားဘို့ေကာင္းသည္၊ ကြ်န္ေတာ္တို့သည္ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းမွတ္တိုင္ကို စိုက္ထူေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ေပ်ာ္တိုင္းတက္ျပီး ပန္းေပးသူေတြ ကိုၾကည့္ ရသည္မွာ ပရိတ္သတ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစသည္၊

 ယေန့ျမန္မာတို့မွာ မာမာေအးကို မွီေအာင္ ဆိုႏိုင္သူ မရွိၾကသလို ယဥ္းေက်းမႈအစဥ္အလာ ကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ေသာ သီခ်င္းေရး ဆရာမ်ားလည္းရွားပါးသြားပါျပီ၊ ျမန္မာ့ဂီတသည္ ဟိုေရွးေခတ္ က ျမန္မာဘုရင္မ်ား ထီးနန္းစိုးစံရာ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း ဘ၀ေတြကတည္းက စခဲ့ၾကပါသည္၊ ျမန္မာမင္းမ်ား ဘုန္းတံခိုးေတဇာ ၾကီးမားခဲ့ၾကသည္ကအစ ေတာေတာင္ေရေျမ အလွအပ ေတြကို ကဗ်ာ ေအးျခင္း သီခ်င္းဂီတ ေျဖေဖ်ာ္စရာ ေပါင္းစံုျဖင့္ ျမန္မာတို့၏ ယဥ္းေက်းမႈ ကို စတင္ထိမ္းသိမ္းလာခဲ့ၾကပါသည္၊

 မာမာေအးသည္ ေရွးေခတ္ေဟာင္း အႏုပညာ သီခ်င္း ကၾကိဳး ကကြက္မ်ားမွသည္ ေခတ္ေပၚ စတီရီယို ေတးဂီတမ်ားအထိ သီဆိုခဲ့သူ စြယ္စံု ပညာရွင္ျဖစ္ပါသည္၊၊ နန္းေတာ္ေရွ့ ဆရာတင္၊ သဟာရ ဆရာတင္ ဆရာျမိဳ့မျငိမ္း စသည္ျဖင့္ ေရွးေခတ္ သီခ်င္းေရး ဆရာမ်ား၏ သီခ်င္း မ်ားကို သီဆိုခဲ့သည့္နည္းတူ ယေန့ ေမာ္ဒန္ တူရိယာ အသစ္မ်ား ႏွင့္ တီးခတ္ေသာ သီခ်င္း မ်ားကိုလည္း သီဆိုခဲ့သူ တဦးျဖစ္ပါသည္၊ ျမန္မာဘုရင္မ်ား၏ ျမင္းခင္းေတာ္ ေရခင္းေတာ္ စသည္ျဖင့္ ထြက္ေတာ္မူပံု ပြဲသဘင္ ဆင္ယင္ က်င္းပပံုတို ့ ကို ေရွးမူ မပ်က္ သီဆိုႏိုင္ ပါ ေပသည္၊

 “ေမ့ကြက္ကိုရွာ “သူ တေယာက္ေၾကာင့္ ခ်စ္ဒုကၡ အပူအပင္ေတြကို ခါးဆီးခံရသူတေယာက္ ၏ ေ၀ဒနာ ကို ျပည္သူေတြ မွ်ေ၀ခံစားခဲ့ၾကပါသည္၊ သူက “ႏွင္းေရနဲ့မ်ား ျဖန္းရမတတ္ပါဘဲ ေမာင္ရယ္ “ ဆိုေတာ့ သူ့ရင္ထဲ မွ အပူကို ျပည္သူတို့ နားလည္ ခဲ့ၾကပါ၏၊ သူက “အခ်စ္၏ အဓိပါယ္ “ ကို ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ျပျပန္ေတာ့လည္း ခ်စ္သူ့ အေပၚမွာ အျပစ္မယူဘဲ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ ၾကရ မည္ဟု သေဘာေပါက္ခဲ့ ၾကပါသည္၊

 ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ တက္စေခတ္ မွာ မာမာေအး၏အသံသည္ ခ်ိဳျမေအးၾကည္တံုး ျဖစ္ပါသည္၊ “ေနရစ္ေလေတာ့ ေခတ္ေဟာင္း “ စသည္ျဖင့္ ေျမအုပ္ တို႔ ျပိဳေလလ်င္ ေက်ာက္ဆစ္ ေက်ာက္သားတို့ ျဖင့္တည္ေဆာက္မည္ဆိုေတာ့ ျပည္သူတို့ က တခဲနက္ ေထာက္ခံခဲ့ၾက ပါသည္၊ ေခတ္ၾကီးေျပာင္းေတာ့ မည္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္ခဲ့ၾကပါသည္၊ “ေမာင္ အလုပ္သမား ဆိုလ်င္ ပ်ိဳကပင္ စတင္ခ်စ္ပါရေစရွင္” ဆိုေတာ့ အလုပ္သမားတို့ ဘ၀ ကို စာနာတတ္ ခဲ့ ၾကရပါ၏၊

 တတိုင္းျပည္လံုး ဒီမိုကေရစီေရးလႈတ္ယွားသူ မ်ား က ဖိႏွိပ္သူကို တုန့္ ျပန္ခဲ့ၾကတုန္းကလည္း မာမာေအးသည္ သူသီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ျပည္သူေတြကိုု အားတက္ေစခဲ့ပါ၏

 ဒီမိုကေရစီေရး ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ႏိွပ္ကြပ္ခ်ိန္မွစျပီး မာမာေအး၏အသံ ျမန္မာျပည္မွ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရပါသည္၊ အႏုပညာရွင္အမ်ားအျပား စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ ဟန္မပ်က္ ဆက္ လက္ေနခဲ့ ၾကေသာ္လည္း ေဒၚမာမာေအး မွာ ျပည္ပကိုေရာက္ေနျပီး BBC မွသူ့အသံကို ကြ်န္ေတာ္ တို့ ဆက္လက္ၾကား ေနခဲ့ရပါသည္၊ ဆြတ္ပ်ံ့ ဘြယ္ေသာ သီခ်င္းသံကိုကား မၾကားရေတာ့ျပီ

 ျပည္တြင္းမွာဆက္ေနၾကေသာ ဆရာတင္မိုး တို႔ကို စစ္အစိုးရ ၏ရက္စက္ေသာ ႏွိပ္ကြပ္မႈ မ်ား ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေအာ့ႏွလံုး နာခဲ့ၾကရပါသည္၊ ႏိုင္ငံ့ အျပင္ကို ထြက္ေျပးခဲ့ တာ ေဒၚမာမာေအး ၏မွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ သာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုလို သူ့ ဂီတပြဲကို တက္ေရာက္ ႏိုင္ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊

 ဆိုင္မွာအလုပ္ရွိေသာေၾကာင့္ အနားခဏ ေပးခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္ခဲ့ရပါသည္၊ စိတ္မေကာင္း စရာ တခုကေတာ့ ဆရာျမိဳ႔မျငိမ္း ေရးစပ္ေသာ ေတး တပုဒ္တေလမွ သီဆိုမသြားျခင္းပင္၊ အဆိုေတာ္ က ဆိုႏိုင္ေစဦး တီးသူက တီးႏိုင္ပါမွ သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္ေျမာက္ရပါေလသည္၊

 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေရျခားေျမျခား ျမန္မာမ်ား

One Response to စကၤာပူမွ ေဒၚမာမာေအး ၏ ဂီတပြဲေတာ္ အမွတ္တရခံစားမိသည္မ်ား ( မတ္လ ၃ရက္ ၂၀၁၃)

  1. Zarni Gyi on January 29, 2014 at 7:57 am

    သံဃာအေရးခင္း ၂၀၀၇ မွာ ေဒၚမာမာေအးရဲ့ အလြန္ေျပာင္ေျမာက္လွေသာ ဝမ္းနည္းဖြယ္၊ သဃာေတာ္ေသြးေျမက် သီခ်င္းေၾကာင့္ မ်က္ရည္မ်ားစြာက်ခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရသမား စံျပ အႏုပညာ္ရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ပါသည္။

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊ အခ်ိန္မီ ထြက္ပါျပီ

By

  မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊...

Read more »

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္