ဘုရားဒကာႀကီး ဗိုလ္ခင္ၫႊန္႔နဲ႔ အဓိပတိ စကားစစ္ထိုးပြဲ

February 8, 2014

ဘုရားဒကာႀကီး ဗိုလ္ခင္ၫႊန္႔နဲ႔ အဓိပတိ စကားစစ္ထိုးပြဲ

အဓိပတိဂ်ာနယ္ ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈၊ ၂၀၁၄

ယခင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားအျပင္ အႁခားေသာဘုရားမ်ားကိုပါ ျပင္ဆင္တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဘုရားဒကာေက်ာင္းဒကာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံခဲ့ရတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္းဦးခင္ၫြန္႔က လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္က တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ႃပီး ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ ႃမိဳ႕ေတာ္ပုဂံရွိ သမိုင္းဝင္ တန္ခိုးႀကီးေရွးေဟာင္း ဓမၼရာဇာကဘုရားၾကီးကို ဒုတိယအၾကိမ္မြမ္းမံေရႊခ်ရာေဒသခံမ်ားကန္႔ကြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြက ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈေတြကို စနစ္တက်နဲ႔ ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းဖို႔ေျပာဆိုေနတဲ့ၾကားကေန ျပဳျပင္ခဲ့သူပါ။
ကာယကံရွင္ျဖစ္သူ ဦးခင္ၫြန္႔ကို အဓိပတိဂ်ာနယ္က သြားေရာက္ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။
ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းအေနျဖင့္ေဖာ္ျပရန္ အခြင့္မသာေတာ့ဘဲ စကားစစ္ထိုးတ့ဲအေနအထားကို ေရာက္ရွိသြားတဲ့အတြက္ အဓိပတိဂ်ာနယ္က သြားေရာက္ေမးျမန္းခဲ့တဲ့ သတင္းေထာက္ ၾကည္ႃငိမ္းေသာ္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ဘုရားဒကာႀကီး ခင္ၫြန္႔တို႔ရဲ႕ စကားစစ္ထိုးပြဲကို ေအာက္ပါအတိုင္းေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ရႁခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အယ္ဒီတာ

အဓိပတိ ။  ။  ဓမၼရာဇာကဘုရားႀကီးကို ဘဘေရႊခ်တယ္လို႔ သိရတယ္။
အဲ့ဒါနဲ႔ပတ္သတ္ႃပီးေျပာျပေပးပါဦး။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ဓမၼရာဇာကဘုရားႀကီးက  ဘက္စံုျပဳျပင္မြန္းမံလုပ္ငန္းေတြက အဘတာဝန္ယူႃပီးလုပ္ခဲ့တာ ၾကာ လွႃပီ။  လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀)ေလာက္ကတည္းကိုက ဒီဘုရားႀကီးကို အဘမြန္းမံျပဳျပင္ႃပီး ထီးေတာ္ပါ အဘ တင္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ဒီဘုရားႀကီးက အခုဆိုေရႊကမရွိေတာ့ဘူးေလ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကာလဆိုေတာ့ ေရႊေတြ အကုန္လံုး ပ်က္စီးကုန္တာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ဒီဘုရားႀကီးကိုျပန္ႃပီးေတာ့ သပၸာယ္ေအာင္၊ တင့္တယ္ေအာင္လို႔ေရႊခ်မွ ျဖစ္မယ္လို႔ဆိုႃပီးေတာ့မွ ဘဘလည္း ေရႊေငြေၾကးေပါ့။
တတ္နိုင္သေလာက္လွဴတန္းတယ္။  အလွဴရွင္ေတြကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ဝိုင္းႃပီးလွဴၾကတန္းၾကရင္းနဲ႔ ေရႊသကၤန္းကပ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။

အဓိပတိ ။  ။  ဟုတ္ကဲ့ပါဘဘ ေရႊသကၤန္း ကပ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒါကေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြကေျပာၾကတယ္။
ေျပာၾကတယ္ဆိုေတာ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လံုးဝမျပဳမျပင္ဘဲထားမွသာ ဒါသူ႔တန္ဖိုးေပါ့ေနာ္။  ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြကိုေရႊခ်တာနဲ႔ပတ္သတ္ႃပီး ေျပာၾကတယ္ဆိုေတာ့ ဘဘအေနနဲ႔ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ဘယ္သူေတြကေျပာၾကသလဲ။

အဓိကတိ ။  ။  ပညာရွင္ေတြပါ ဘဘ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ပညာရွင္ဆိုတာ ဘယ္လို ပညာရွင္မ်ိဳးလဲဟင္။

အဓိပတိ ။  ။ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းတဲ့ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြပါ ဘဘ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ေအးအဲ့ဒါဆိုရင္ ေရႊစည္းခံုဘုရားႀကီးက်ေတာ့ ဘာလို႔ေရႊသကၤန္းကပ္လဲ။

အဓိပတိ ။  ။  ဟုတ္ကဲ့ပါ။  အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ပုဂံက ယူနက္စကုိ မဝင္ေတာ့ဘူးလို႔လည္းေျပာပါတယ္။  စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔မကိုက္ညီလို႔ေပါ့ေနာ္။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။ တို႔ျမန္မာ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈက ဘုရားဆိုတာေရႊရွိရတယ္ကြဲ႕။
အဲ့ေတာ့ ဒို႔ပုဂံေဒသမွာဆိုရင္ ေရွးေဟာင္းဘုရားေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ကြာ။
အဲ့ဒီမွာမွ အထင္ကရဘုရားႀကီးေတြကေတာ့ ေရႊရွိရမယ္ကြဲ႕။  ယခင္ကတည္းကိုက ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာက ေရႊသကၤန္းကပ္ခဲ့တဲ့ဘုရားေတြက ေရႊစည္းခံုဘုရားရွိတယ္။  ရွင္အာနႏၵာဘုရားရွိတယ္ အဲ့ဒီဘုရားႀကီးေတြက အႃမဲတမ္းေရႊသကၤန္းကပ္တယ္  ေနာက္ႃပီးေတာ့ က်န္တဲ့ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဘုရားေတြလည္းရွိေသးတယ္။  ကန္ေတာ့ပလႅင္တို႔ဘာတို႔ေပါ့။  အဲ့ဒီလို ႀကီးက်ယ္တဲ့ခမ္းနားတဲ့ ဘုရားႀကီးေတြကိုက်ေတာ့  ေရႊသကၤန္းကပ္တာေပါ့ကြယ္။
ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ ဒို႔ကေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြကြ။  ဟုတ္ႃပီလား။  တႁခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔မတူဘူး တႁခားႏိုင္ငံေတြဆိုတာကေတာ့  ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံ ေတြမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘာမွလည္းမျပဳျပင္ဘူး။  ေရွးေဟာင္းအတိုင္းပဲထားတာ တို႔ကေတာ့ဗုဒၶဘာသာေတာင္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကြ။  ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံဆိုတာက ဘုရားဆိုရင္ ေရႊရွိရတယ္ကြဲ႕။  အဲ့ေတာ့ အားလံုးဘုရားေတြကို ေရႊသကၤန္း  ကပ္တာမဟုတ္ဘူး။
အထင္ကရဘုရားႀကီး ေတြကိုပဲ ေရႊသကၤန္းကပ္တယ္။  က်န္တဲ့ ေနရာေဒသေတြကေတာ့ က်န္တဲ့ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈေဒသေတြကေတာ့ ေရွးေဟာင္းအတိုင္းပဲထားတယ္။  ဘဘက ေရွးေဟာင္းကို အင္ မတန္မွ ျမတ္ႏိုးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ပါကြာ။

အဓိပတိ ။  ။  ေရႊသကၤန္း ကပ္လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ နဂိုမူလလက္ရာပ်က္သြားတယ္ဆိုႃပီးလို႔ေျပာတယ္။  ဘဘအေနနဲ႔က သိရဲ႕သားနဲ႔သိသိႀကီးနဲ႔လုပ္တာလား၊ ေစတနာနဲ႔လား၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အယူအဆကေတာ့၊ ေရႊရွိမွ တင့္တယ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ေလ။  အဲ့ဒီ့ဘုရား ဆိုတာ ေရႊရွိမွတင့္တယ္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္စီးသြားတယ္လို႔ေျပာတယ္။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ဘယ္သူကေျပာလဲ။  အဲ့ဒီလိုပ်က္စီးတယ္လို႔ေျပာတဲ့ပုဂိၢဳလ္ကိုနာမည္ေျပာျပ။  ေျပာ၊ နာမည္ေျပာ။

အဓိပတိ ။  ။  က်ေတာ္တို႔က နာမည္ ေျပာခြင့္မရွိပါဘူး။ Source ကို ထိန္းသိမ္းရ မွာမို႔လို႔ပါ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ဟင္၊ ဒါဆိုငါ့က်ေတာ့ဘာျဖစ္လို႔ လာေမးလဲ ။

အဓိပတိ ။  ။  လာေမးတာေတာ့မဟုတ္ဘူး က်ေနာ္တို႔က ႏွစ္ဖက္မွ်ေအာင္ ေမးရရတဲ့ သေဘာပါ။
ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  မင္းကဘယ္ကလဲ…။

အဓိပတိ ။  ။  ဟုတ္ကဲ့ အဓိပတိဂ်ာနယ္ကပါ။  ၾကည္ႁငိမ္းေသာ္ပါ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ေအးဟ။  မင္းတို႔ကေရးတာသားတာမွာ ဘက္မလိုက္နဲ႔ကြ။
မီဒီယာဆိုတာက ဘက္လိုက္လို႔မရဘူး။  တို႔ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ။
မင္းဗုဒၶဘာသာလား ဘာလဲ။

အဓိပတိ ။  ။  ဗုဒၶဘာသာပါ။  ဟုတ္ကဲ့က်ေနာ္တို႔က ဘက္လိုက္ဖို႔ေရးတာမဟုတ္လို႔ ဘဘကိုလူကိုယ္တိုင္လာႃပီး ေမးတာပါ။    ဘဘရဲ႕ေစတနာနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ေပါ့။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ငါ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈေတြ အကုန္ထိမ္းခဲ့တာကြဲ႕။
ပုဂံႃမိဳ႕ႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို ငါကိုယ္တိုင္ထိန္းခဲ့တာ။   ေရွေဟာင္းနန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ငါတည္ေထာင္ခဲ့တယ္။
အခု ဟံသာဝတီကနန္းေတာ္ႀကီးကို ငါျပန္တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။  မႏၱေလးနန္းေတာ္ႀကီး ျပန္တည္ေဆာက္ေတာ့လည္း ငါကူညီပံ့ပိုးခဲ့တယ္။ တည္ ေဆာက္ခဲ့တာကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္ကတည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ မႏၱေလး ေဒသကေန ေရွးေဟာင္းဘုရားအေမြအႏွစ္ ေတြ အကုန္လံုး ငါျပန္ႃပီးထိန္းသိမ္းခဲ့တာကြဲ႕။
အဲ့ဒါကို မင္းကဘာလို႔ ငါ့ကိုလာႃပီးေမးခြန္းထုတ္ရတာလဲ။

အဓိပတိ ။  ။  ေမးခြန္းထုတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းရမယ္ဆိုတာလည္း လက္ခံတယ္။
မထိန္းသိမ္းရင္ေတာ့ပ်က္သြားမွာေပါ့ေနာ္။   ဒါေပမဲ့ ထိန္းသိမ္းရမယ္ဆိုတဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတြ႕ေနရတာက အရင္အစိုးရလက္ထက္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ ထားလိုက္ေတာ့ေပါ့ေနာ္။  အခုခ်ိန္မွာက ျပင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာက တကယ့္အသိပညာ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ နဲ႔ မလုပ္ဘဲနဲ႔ သာမန္လက္သမားဆရာေလာက္က ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ကို ဘိလပ္ေျမကိုင္ေနတာကို။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ေနဦး။  ငါ့ကို သာမာန္အလုပ္သမားနဲ႔ခိုင္းတယ္လို႔ မင္းကယူဆေနသလား။  ဘာလို႔ မင္းငါ့ကို အဲ့လိုေမးခြန္းထုတ္တာလဲ။

အဓိပတိ ။  ။  ဘဘကိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။
အခုလည္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒါနဲ႔ပတ္ သတ္ႃပီး ဘာေျပာခ်င္လဲလို႔ေမးတာပါ။

ဦးခင္ၫြန္႔ ။  ။  ေအး …  ဒါက ေထရဝါဒဗုဒၶ ဘာသာႏိုင္ငံကြ။  ပညာရွင္ဆိုတာက ပညာရွင္ပဲ။  ငါဒီမယ္ ငါေရွးေဟာင္းဘုရားေတြ ျပဳျပင္မြမ္းမံတဲ့အခ်ိန္တုန္းက ငါ့ကိုဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ သမိုင္းပညာရွင္ေတြကေျပာတယ္။
ဒါေတြဆက္ႃပီးထားပါတဲ့။  ဘာမွမျပဳျပင္ပါနဲ႔တဲ့။  အဲ့လိုမျပဳျပင္ဘဲထားရင္ တို႔ အဲ့ဒါေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပ်က္စီးကုန္မွာေပါ့။  ပုဂံဘုရားေတြက ယခင္တုန္းကပုဂံဘုရားေတြ။  မင္းအဲ့ဒီမွာ ဘုရားေပါင္းအေရ အတြက္ဘယ္ေလာက္ရွိလဲၾကည့္။  အဲ့ထဲက တစ္ဝက္က အခုေတာ့ပ်က္စီးသြားႃပီ။  အဲ့ဒါ မျပဳျပင္လို႔ကြ အခုတို႔လက္ထက္မွာ တို႔ လက္ထက္ ဆိုတာက ေနာက္ပိုင္းကာလေပါ့။ ဘုရားကုန္းေတြကိုျပန္ႃပီးေတာ့ ဘုရားေတြ ျပန္ေဖာ္တယ္။
တခ်ိန္တုန္းက ဘုရားကုန္း ဆိုတာမရွိဘူး။  ေျမႀကီးမို႔မို႔ေလး။  ဒီေျမႀကီးေတြကို ျပန္ေဖာ္လိုက္ေတာ့မွ ေအာက္က အုတ္ေတြထြက္လာတယ္။
ဒါေတြကိုျပန္ႃပီးေတာ့ ဘုရားျပန္ႃပီးေတာ့ မူလပံုစံမပ်က္ျပန္ႃပီး ထူေထာင္ခဲ့တယ္။  အဲ့ဒီလိုလုပ္ရမယ္ကြဲ႕။  အဲ့ဒီလိုမလုပ္ပဲနဲ႔ ယူနက္စကိုက အကူအညီလိုခ်င္လို႔၊ ဒါေတြမျပဳျပင္ဘဲနဲ ့ ဒီအတိုင္းထားမယ္ဆိုရင္ တို႔သမိုင္းပ်က္သြားမွာေပါ့။  ပ်က္စီးသြားမွာေပါ့။
ဘုရားေတြအားလံုးပ်က္စီးသြားရင္ တို႔သမိုင္းပ်က္စီးသြားမယ္။  အဲ့ဒီေတာ့ ယူနက္စကိုက ေျပာတိုင္းလည္း လိုက္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။  ဟုတ္ႃပီလား။
တို႔႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတာ့ထိန္းရမယ္။  အဲ့ဒီေတာ့ ယူနက္စကို ယူနက္စကို ေျပာတိုင္းေျပာတိုင္းလည္း လိုက္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။  တို႔ရဲ႕႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာကို ထိန္း ရမွာပဲ။
(မွတ္ခ်က္ – အဓိပတိဂ်ာနယ္ https://www.facebook.com/chancellorweekly တြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ သေရာ္စာျဖစ္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သေရာ္စာ

2 Responses to ဘုရားဒကာႀကီး ဗိုလ္ခင္ၫႊန္႔နဲ႔ အဓိပတိ စကားစစ္ထိုးပြဲ

  1. minko on February 8, 2014 at 3:26 pm

    ဘာ ဘုရားဒကာလဲဗ်ာ- သေရာ္တဲ့ စာမွန္းသိပါတယ္- ဒါေပမဲ ့ ဒီစကားလုံးနဲ ့ သေရာ္ဘို ့ ဒင္း နဲ ့ ထိုက္တန္ရဲ ့လား- ခြဲျခားၾကည့္ပါဦး-

  2. catwoman on February 9, 2014 at 1:36 am

    bad kamma such as killing the monks and imprisoning them, torturing them, sending them away from their own monestaries will not go away just by putting gold on the pagoda or statutes.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ

By

 မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ (မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၇ ကမၻာဟာအၾကမ္းပညာနဲ႔...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး ခ်မ္းျမ စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္