fbpx

ေမာင္ရစ္ – အာဃာတ၊ သံသယ၊ မိုးခါးေရနဲ႔ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္တဲ့ကိစၥ

February 26, 2014

အယ္ဒီတာ့လက္ေရး – ၃၂
အာဃာတ၊ သံသယ၊ မိုးခါးေရနဲ႔ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္တဲ့ကိစၥ
ေမာင္ရစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၆၊ ၂၀၁၄

ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရ့ဲ “ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၁၉၈၈ အေရးအခင္း” စာအုပ္ရယ္၊ ျမတ္ခိုင္ရဲ့ “ခင္ညြန္႔နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါး” စာအုပ္ရယ္၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြရဲ့ “ေထာင္စာအုပ္မ်ား” ရယ္ကို ဖတ္ျပီးေတာ့ ဒီစာကို ေရးတယ္ ဆိုၾကပါစုိ႔။

 

ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ့ စာအုပ္နဲ႔ ခင္ညြန္႔ရဲ့ အင္တာဗ်ဴးမ်ားက ေျပာတဲ့ သူတို႔သေဘာထားေတြ အယူအဆေတြအရက အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ သူတို႔အာဏာရေတြ၊ အာဏာရွင္ေတြဟာ အလြန္အက်ဴးကို အာဃာတၾကီးတာပဲလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ သူတို႔ရဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ၊ သေဘာထားေတြ၊ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကို စိန္ေခၚတဲ့ လက္နက္မဲ့ျပည္သူလူထုေတြ၊ အတိုက္အခံေတြ၊ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ေတြကို သူတို႔ေတြက အေတာ္ကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ပါတယ္။ သူတို႔(ေစတနာ၊ အနစ္နာ၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားမႈေတြ) ကို ေစာ္ကားေလျခင္း၊ ျခိမ္းေျခာက္ေလျခင္း၊ အႏၱရာယ္ေပးေလျခင္းရယ္လို႔ သူတို႔တေတြက ျပန္ျပီး အေရးယူရတယ္၊ လက္တုန္႔ျပန္ရတယ္၊ ဆုံးမပညာေပး လိုက္ရတယ္လို႔ သူတို႔ေတြက တသက္လုံး ေသရာေညာင္ေစာင္းအထိကုိ မမွိတ္မသုံ ဆြဲကိုင္သြားတယ္ဆိုတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

 

မဆလပါတီ အာဏာရွင္ (ဦး)ေန၀င္းက ‘ဆႏၵျပသူေတြကို တပ္ကပစ္ရင္ တည့္တည့္ပစ္တယ္’လို႔ ေျပာခဲ့တာကို ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က တရားမွ်တမႈရွိတဲ့ စကားျဖစ္တယ္လို႔ သူ႔စာထဲမွာ ေရးပါတယ္။ တိုင္းျပည္ကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္တဲ့သူေတြကို သူတို႔တေတြက ဒီလိုအေရးယူရမွာပဲဆိုျပီးေတာ့ သေဘာထားပါတယ္။ ပါတီစုံေပးပါ့မယ္၊ ဆႏၵခံယူပြဲေတြ လုပ္ေပးပါ့မယ္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ျပန္ေဆာက္ေပးပါ့မယ္၊ ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေပးပါ့မယ္လို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာတဲ့ၾကားထဲက ဆူပူဆႏၵျပသူေတြ၊ အာဏာပါ၀ါမက္သူေတြ ဟာ ရပ္တန္းက မရပ္ၾကလို႔ သူတို႔ပါတီကလည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အဆုံး ‘လက္ပါ’ ရေတာ့တဲ့အတြက္ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ ရတယ္လို႔ သူက စီရင္ခ်က္ခ်လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵျပသူေတြထဲက သူတို႔နဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္နဲ႔ ေနာက္ေပါက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ စာေပနဲ႔ သတင္းစာသမားေတြ၊ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အလုပ္သမားလယ္သမား ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြ၊ တပ္မေတာ္ေခါင္း ေဆာင္ေဟာင္းေတြကို လက္နက္ခ်ေတြ၊ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ၊ အလံနီေတြ၊ ခြဲထြက္ေရးသမားေတြ၊ ေျမေအာက္အၾကမ္းဖက္ေတြ၊ အာဏာမက္သူေတြ၊ ဘက္ေျပာင္းတဲ့သူေတြ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ တံဆိပ္ေတြ ကပ္ျပီးေတာ့ ရႈပ္ခ် သေရာ္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ တိုင္းျပည္ဟာ ထိန္းသိမ္းလို႔မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနျဖစ္လာတယ္၊ တပ္မေတာ္ကိုပါ အၾကမ္းဖက္ ရန္စမႈေတြ ျဖစ္လာေနတာေၾကာင့္ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းရတယ္၊ လိုအပ္တဲ့ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းမႈေတြ လုပ္ရတယ္၊ အဲသည္ထဲမွာ ပစ္ခတ္တဲ့တပ္မေတာ္ဖက္ကေတာင္ သင္ကန္း၀တ္ ရဟန္းဆိုသူေတြက ပါၾကတယ္လို႔ေတာင္ ေရးထားပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းက တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းမႈ အဆက္ဆက္ဟာ တရားမွ်တယ္၊ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က အျမဲေရးပါတယ္။ သူတို႔ကို အတိုက္အခံလုပ္တဲ့သူေတြကို ေသြးဆာေနသူေတြ၊ အခြင့္အေရးသမားေတြ၊ အာဏာမက္သူေတြ၊ ခြဲထြက္လိုသူေတြ၊ ကြန္ျမဴနစ္အစြန္းေရာက္ေတြအျဖစ္ အျမဲပုံေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ သည္ေတာ့ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေျပာတဲ့ မဆလအာဏာရွင္ေတြရဲ့ ပုံျပင္မွာ သူတို႔နဲ႔မတူကြဲျပားတဲ့ အျခားတဖက္ကသူေတြ အဖြဲ႔ေတြ အကုန္လုံးအေပၚမွာ အာဃာတတရား၊ မုန္းတီးမႈ၊ ရြံရွာမႈကို မဖုံးႏိုင္ မဖိႏိုင္ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

 

ေနာက္တအုပ္ကေတာ့ (ဦး)ခင္ညြန္႔နဲ႔ ျမတ္ခိုင္ရဲ့ အင္တာဗ်ဴးစာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ညြန္႔ရဲ့အဆိုကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ တာ၀န္ရွိသူေတြက ခိုင္းေစတဲ့အတိုင္း သူဟာ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ရသူဆိုျပီး အသနားခံသလို ေလသံနဲ႔ ေျပာေနေပမယ့္ အာဏာသိမ္းတဲ့ဆီမွာေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ အျခားဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို ၀န္ခံထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဦးေန၀င္းကို သြားေရာက္ ေျပာဆို တိုက္တြန္းတယ္၊ ဦးေန၀င္းက လက္ရွိအာဏာရ မဆလပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေက်ာ္ျပီး တပ္မေတာ္က သူ႔ကို လာတိုင္ပင္လို႔ ျပန္လည္ စိစစ္ျပီး အားလုံး (INCLUSIVE) ပါ၀င္တဲ့ အသိေပးမႈေတြလုပ္ကိုင္ျပီး တပ္ကေန ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကယ္တင္လိုက္တယ္၊ အာဏာသိမ္းလိုက္ၾကတယ္လို႔ ေျပာဆိုထားတာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္မွာလည္း ခင္ညြန္႔ကိုယ္ တိုင္ကလည္း ၈၈ အေရးအခင္းမွာ ‘မလုိလားအပ္တဲ့’ အုပ္စုေတြ၊ အင္အားေတြက အေရးအခင္းကို အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ အျမတ္ထုတ္မႈေတြ၊ အာဏာမက္မႈေတြ ျခိမ္းေျခာက္လာလို႔ သူတို႔ လုပ္ရတာျဖစ္တယ္လို႔ (JUSTIFIED) တရားသျဖင့္စီရင္ခ်က္ခ်မႈ ျပဳထားပါတယ္။

 

သူတို႔ ၂ ဦးရဲ့ ထပ္တူညီမႈကေတာ့ အတိုက္အခံလုပ္တဲ့သူေတြအေပၚ အားလုံးကို အာဃာတ ထားရွိမႈပါပဲ။ အဲသည္အတြက္ အာဏာ သိမ္းစဥ္ကလည္း လက္နက္မဲ့ျပည္သူေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းခဲ့ၾကတယ္။ လမ္းေပၚတင္မွာ ႏွိမ္နင္းရုံတင္သာမက ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သူေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြ၊ မိသားစုေတြ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ၊ သက္ၾကီးရြယ္အို လူၾကီးသူမေတြ လူထု လူတန္းစား အားလုံးကို ကြန္ျမဴနစ္ေတြ၊ ကိုလိုနီလက္သစ္ေတြ၊ အၾကမ္းဖက္သမားေတြ၊ အားေပးကူညီသူေတြအျဖစ္ တံဆိပ္မ်ဳိးစုံကပ္ျပီးေတာ့ ရက္ရက္စက္စက္ လိုက္လံဖမ္းဆီး၊ ႏွိပ္စက္ ညွင္းပန္း၊ အက်ဥ္းခ်၊ နည္းမ်ဴိးစုံနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေခ်မႈန္းပစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေတြက သူတို႔ေတြဖက္က အာဃာတေတြ မရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္လို အျခားေသာအေၾကာင္းအရင္းခံနဲ႔ လုပ္ရက္ခဲ့ၾကသလဲ၊ ရက္စက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္လို႔မရပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲကို လုပ္ေပးခဲ့တယ္ဆုိရေအာင္ကလည္း အဖမ္းအဆီး အႏွိပ္အကြပ္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြဟာ ေနရာတိုင္း အခ်ိန္တိုင္း လူတိုင္းဆီမွာ ျဖစ္ပြားခံစားခဲ့ၾကရတာပါ။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအေပၚမွာ ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာထားတယ္ဆိုရင္ (အာဃာတ မထားဘူးသာဆိုရင္) ဒီလိုမ်ဳိး ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ႏိုင္ငံသားေတြအေပၚမွာ ရက္စက္စြာ ႏွိမ္နင္း ဖိႏွိပ္ ဖ်က္စီးရက္ပါ့မလား၊ ရဲပါ့မလား။

 

လူမဆန္တဲ့ ျပစ္မႈေတြကို အာဏာရွင္ေတြ၊ သူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြက (သည္အာဃာတေတြနဲ႔) က်ဳးလြန္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဘာကို သက္ေသထားျပီး ေျပာႏိုင္ရသလဲဆိုေတာ့ … ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ အျပိဳင္းအရိုင္းေပၚလာတဲ့ သမိုင္းရဲ့ အရုိးတြန္သံေတြေၾကာင့္ပါ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးကေန လြတ္ေျမာက္လာၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြက သူတို႔ရဲ့ အေတြ႔အၾကဳံခံစားခ်က္ေတြ ကို သူတို႔ရဲ့ ‘ေထာင္စာအုပ္၊ ေထာင္မွတ္တမ္း’ ေတြကေန ပကတိအတုိင္း အမွန္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေရးသားလိုက္ၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြမေျပာပါနဲ႔ဦး … အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လက္ပါးေစေတြ၊ ေနာက္လိုက္ေတြ၊ ေထာက္လွမ္းေရးေတြ၊ ပါးကြက္သားေတြ၊ အလိုေတာ္ရိ တရားရုံး၊ ေထာင္၊ လက္နက္ကိုင္၀န္ထမ္းေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြနဲ႔ သူတို႔မိသားစုေတြအေပၚမွာ လူမဆန္စြာ ရက္စက္စြာ ႏွိပ္စက္ ညွင္းပန္း နင္းေခ် ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာကို အကြင္းလိုက္ အကြင္းလိုက္ ျမင္ေတြ႔ ဖတ္ရႈ သိရွိၾကရလို႔ပါပဲ။

 

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ျခင္း ခံရတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြအားလုံးဟာ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ အလိုေတာ္ရိေတြ ၀န္ထမ္းေတြရဲ့ စိတ္တိုင္းက် အတားအဆီးမဲ့ အဓမၼက်င့္ ေစာ္ကားျခင္းကို ၾကံ့ၾကံ့ခံ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတယ္ဆိုတာကို အထင္အရွားေတြ႔ရပါတယ္။ အဲသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲေဘာ္ေတြ မိသားစုေတြဟာ အရွင္လတ္လတ္ ‘လူ႔ငရဲ’ ကို ရင္စီးခံၾကတယ္၊ ရဲရဲရင့္ရင့္နဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကတယ္။ လူသားအခ်င္းခ်င္းအေပၚမွာ အမုန္းစိတ္ေတြ၊ အာဃာတေတြ၊ အညိဴးအေတးေတြန႔ဲ တိရစာၦန္ေတြကဲ့သို႔ က်င့္ၾကံျခင္း ခံခဲ့ရတယ္ဆိုတာ သူတို႔စာေတြထဲကေန ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ရတယ္။ ဒါ သက္ေသပါပဲ။

 

ဒါေပမယ့္လည္း အဲသည္ ေထာင္စာအုပ္ေတြကေန လက္တုန္႔ျပန္မယ္ဆိုတဲ့ အာဃာတေတြ၊ ကလဲ့စားေခ်လိုစိတ္ေတြ၊ အမုန္းတရားေတြ အလ်ံလ်ံအညီးညီး ေလာင္ကၽြမ္းေနတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာက အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အင္အားစုေတြရဲ့ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ သစၥာတရားျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရွိရတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္တို႔လို ခင္ညြန္႔တို႔လို အာဏာပိုင္ေတြ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ အာေဘာ္ေတြမွာ ကုိယ္နဲ႔မတူ ကိုယ့္ရန္သူဆိုတဲ့ အာဃာတအမုန္းတရားေတြ ေလာင္ျမိဳက္ေနတာကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သား ေထာင္စာအုပ္ေတြမွာကေတာ့ျဖင့္ ကိုယ္ယုံၾကည္တာကို အမွန္တရားကို တရားသျဖင့္နည္းနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းလမ္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္း ရုန္းကန္ ရင္ဆိုင္ၾက၊ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾက၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံျပီး ပါရမီလမ္းေလ်ာက္ခဲ့ၾကရတာကို အားလုံးက ေဖာ္က်ဳးထားတာကို ေတြ႔ရတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

 

အခုအခ်ိန္မွာ အာဃာတစကားေတြ ေျပာေနရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆုိခ်င္ဆိုၾကပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက အာဏာရွင္ေတြ၊ အာဏာရွိသူေတြဟာ သာမာန္အျခားတဖက္က လူထုေတြ၊ လူတန္းစားေတြထက္ကို အာဃာတ ရွိၾကတယ္၊ ရွိခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာပါ။ အတိုက္အခံေတြဟာ အာဃာတ၏ ဒဏ္ကို အသက္ေသြးေခၽြးမ်ားစြာျဖင့္ ေပးဆပ္ ရင္းႏွီး ခံစားခဲ့ၾကေသာ္လည္း အာဃာတရန္ညိဳးျဖင့္ တုန္႔ျပန္ဖို႔ထက္ အမွန္တရားနဲ႔ တရားမွ်တမႈ ျဖစ္ေျမာက္ ေရာက္ရွိဖို႔ကိုသာ မမွိတ္မသုံ အာရုံထားၾကတယ္ ဆိုတာပါ။

 

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ယခုအခ်ိန္မွာ အမ်ဳိးသားညီလာခံၾကီးေတြလည္း ျပီး၊ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒၾကီးလည္း ျပီး၊ သူတို႔စိတ္တုိင္းက် ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးလည္းျပီး၊ သူတို႔စိတ္တိုင္းက် အစုိးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ၾကီးလည္း ျပီးေျမာက္ခဲ့ပါျပီ။ ေရွ႔ဆက္ျပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားနဲ႔ တရားမွ်တမႈအတြက္ ဆက္လက္ ရုန္းကန္ ေဆာင္ရြက္ၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ေတြဆီမွာ အာဃာတတရားေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ျဖတ္သန္းမႈေပါင္းမ်ားစြာကေန သက္ေသရွိထားတဲ့ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြဆီမွာကေတာ့ျဖင့္ ‘သံသယ’ ဆိုတာကေတာ့ ရွိေနတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

 

‘သံသယ’ဆိုတာကေတာ့ သည္လိုအာဃာတေတြနဲ႔ သူတို႔စိတ္တိုင္းက် လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္၊ လုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အာဏာရွင္မ်ဳိး ဆက္ ေတြ၊ အုပ္စုေတြ၊ အေပါင္းအပါေတြဟာ ခုခ်ိန္ခါမွာ တကယ္တမ္း ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာတရားေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိး အားလုံး အတူတကြ သာတူညီမွ် ျငိမ္းခ်မ္းသာယာစြာ အသြင္ကူးေျပာင္းၾကမယ့္ ေလာကလူ႔ေဘာင္သစ္ၾကီးဆီသို႔ ညင္သာ ေပ်ာ့ေျပာင္းစြာ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါ့မလား ဆိုတာပါပဲ။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ျဖင့္ သူတို႔ေတြအေပၚစီးက လက္နက္ စီးပြားအင္အား အသာရေနလို႔ စိတ္တိုင္းက် ခ်ယ္လွယ္ႏိုင္လို႔သာ ရာသီဥတု သာေတာင့္သာယာျဖစ္ေနတာပါ။ အလွည့္အေျပာင္းမသင့္လို႔ စိတ္တိုင္းမက်ရင္ သူတို႔လက္ခုပ္ထဲက တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူေတြကို ေမွာက္ခ်င္တိုင္း ေမွာက္၊ လွန္ခ်င္တိုင္း လွန္ လုပ္ၾကေလမလား ဆိုတဲ့ သံသယပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဘာလို႔ ဒီလိုမ်ဳိး သံသယထားၾကရျပန္တာလဲ။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စာအုပ္ကို ျပန္ကိုးကားရမယ္ဆိုရင္ ဥကၠဌၾကီး ဦးေန၀င္းကိုယ္တိုင္က ‘ပါတီစုံသြားၾက၊ မင္းတို႔ ၾကည့္လုပ္လိုက္ၾကေတာ့’ ဆိုလိုက္တဲ့အခါ သူရဲ့ တသက္လုံး ေရငုံ ႏႈတ္ပိတ္ျပီး ဥကၠဌၾကီးသေဘာ ဆိုျပီး ေခါင္းငုံေနၾကတဲ့ ပါတီကိုယ္စားလွယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ပါတီညီလာခံၾကီးကေန ‘ပါတီစုံလည္း မေပးႏိုင္ဘူး၊ အာဏာလည္း မလႊဲႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ ပါတီတြင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ျပီးေတာ့ သည္အတိုင္းဆက္သြားၾကမယ္’ ဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ဦးစိန္လြင္ကို ေခါင္းေဆာင္တင္ျပီး မိုက္ရူးရဲဆန္ခဲ့ၾက၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ပစ္ပယ္ခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အဲသည္ကေန ဦးစိန္လြင္လည္း သားသတ္သမားအျဖစ္နဲ႔ ပါတီေခါင္းေဆာင္ကေန ျပဳတ္၊ ေနာက္ေတာ့မွ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ကို တင္ၾကေသာ္လည္း အဲသည္အာဏာရ ပါတီက အဆင့္ဆင့္ေသာ ပါတီကုိယ္စားလွယ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၊ ေကာင္စီကိုယ္စားလွယ္ အားလုံးဟာ တေသြးတသံတည္း မဆလပါတီနဲ႔ ငါတို႔ အဓြန္႔ရွည္ေရးကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတယ္၊ အဲသည္အတြက္ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။ အဲသည္လို အာဏာရွင္ေတြ၊ အာဏာရမ်ဳိးဆက္အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ ဆက္လက္ တည္တံ့ ခိုင္ျမဲေရး၊ ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္ျဖစ္ေရးကိုပဲ ေရွ႔တန္းတင္ တာေၾကာင့္ သူတို႔နဲ႔ တလက္တည္း တမ်ဳိးတည္းထြက္ျဖစ္တဲ့ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုပဲ ရက္ရက္ေရာေရာၾကီး အာဏာသိမ္းဖို႔ လမ္းေၾကာင္းခဲ့ၾက၊ အာဏာသိမ္းစခန္းေရာက္တဲ့အထိ ေရာက္ေအာင္ ေလ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။

 

သည္လိုမ်ဳိး ဟိုေခတ္ ဟိုအခါကတည္းက မဆလပါတီရဲ့ အာဏာ၊ ပါ၀ါ၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ၊ အခြင့္အေရးဆိုတာေတြကို ယစ္မူးသာယာတဲ့ အာဏာရွင္ေနာက္လိုက္ေတြ၊ အာဏာရွင္မ်ဳိးဆက္အဆင့္ဆင့္ေတြဟာ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ မိုးခါးေရကို ေသာက္သုံးျပီးေတာ့ ရွင္သန္ ၾကီးထြား က်ယ္ျပန္႔ေနတာ အခု စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ေျပာင္း ကာလၾကီးအဆက္ဆက္ထိ တုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ဟိုးေခတ္ကေန သည္ဖက္ေခတ္အထိ အာဃာတရဲ့ သားေကာင္ အာဏာရွင္မ်ဳိးဆက္အဆင့္ဆင့္ရဲ့ လက္ေအာက္၊ ေနာက္လိုက္၊ အေပါင္းအပါ မိုးခါးေရေသာက္ထားသူ အင္အားစုၾကီးဆိုတာဟာ တကယ္တမ္း အေျပာင္းအလဲဆိုတာကို လက္သင့္ခံရဲ ေျပာင္းလဲရဲၾကမလား ဆိုတာကလည္း ေမးခြန္းတခု၊ သံသယၾကီး တခုပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ သည္လိုမိုးခါးေရေသာက္ထားသူေတြကေန ‘တာ၀န္အရ’ ‘ႏီုင္ငံေတာ္အတြက္’ ဆိုျပီးေတာ့ အတိုက္အခံလုပ္သူေတြကို ျပင္းထန္စြာ ေခ်မႈန္း ႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။

 

ျငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ ျမန္မာျပည္ေထာင္စု ေလာကလူ႔ေဘာင္သစ္ကို သြားၾကတဲ့ဆီမွာ အာဃာတသမား အာဏာရွင္မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ မိုးခါးေရေသာက္ၾကသူ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါေတြအေပၚ ဒီမိုကေရစီအေရး လိုလားသူ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြရဲ့ သံသယအက်ဳိးကေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ ရွိေနျမဲ ရွိေနမွာပါပဲ။ တေလာက ေျပာၾကသလို ‘ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ဖို႔က အဓိက’ လို႔ ဆိုရင္ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ေတြရဲ့ သံသယေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြဖက္ကေန အလုပ္နဲ႔ သက္ေသျပဖို႔ေတာ့ လိုေနပါေသးတယ္။ အနည္းဆုံးအဆင့္ကေတာ့ ဟိုတခ်ိန္တခါက သူတို႔အားလုံး အမုန္းတရား၊ အာဃာတတရားေတြနဲ႔ မဟုတ္မတရားလုပ္ခဲ့ၾကတာကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လိုက္ၾကဖို႔ပါပဲ။ အာဃာတလက္ညိဴးၾကီး တထိုးထိုးနဲ႔ အရိုးစြဲေနတဲ့ သူေတြက ‘ေဆာရီးပဲ’ လို႔ ေျပာရဲၾကျပီလား။        ။

(ေနာက္တိုုး ထပ္ျဖည့္တဲ့စာ – မေတာင္းပန္ခ်င္ရင္လည္း ေနပါ၊ အနည္းဆုုံးကေတာ့ သူတိုု႔ အာဃာတအၾကီးၾကီးထားျပီး ေရးဆြဲထားခဲ့တဲ့ အနာဂတ္ဒီမိုုကေရစီိကုုိပါ သင္းကြပ္ထားတဲ့ ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒကိုုသာ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲေပးျခင္းျဖင့္လည္း လူထုုနဲ႔ အတိုုက္အခံရဲ့ သံသယေတြကိုု ေျဖရွင္းေပးရာ ေရာက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:Op-Ed, ေမာင္ရစ္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)