fbpx

ကြန္ကရစ္ေတာထဲက သားေကာင္၊ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲက ခ်ဳိးငွက္ – အခန္း (၂၈)

March 2, 2014

အရွင္ဇ၀န (ႏုုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)
မတ္လ ၂၊ ၂၀၁၄

 

တန္ဘိုးမသ္ိသူ၏ လက္ထဲ ျပည္တန္ပတၱျမားသည္လည္း လမ္းေဘးေက်ာက္ခဲပမာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အတၱႏွင့္ ေရာေမႊ ထားေသာ အုပ္စိုးသူတို႔သည္ မံသ-ပညာ ႏွစ္ျဖာေသာစကၡဳတို႔၌ အာဏာအဆိပ္ပါ ခတ္မိထားၾကျပန္သည္။ ထိုအခါ ကလပ္အထက္ တင္ရမည္ ႔ ရတနာတ႔ိုကို  အမႈိက္ျခင္းထဲ ပစ္ထည့္ ထားၾကကုန္၏။ သည္အေျခေန သည္အျဖစ္တို႔ျဖင့္ ေခတ္ကာလကို ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းခိုက္ ထိုတန္ဖိုးရွိ ရတနာတခုကို အမိအရ ေတြ႔ရွိလိုက္သူတို႔အဖို႔ အိမ္မက္ေတြ ပဲ႔ေၾကြက်လာသည္ကို ေထြးေပြ႕လိုက္ရသလိုရွိမည္။ မထင္မွတ္ပဲ ေရႊ အိုးႀကီးလိမ္႔လာတာဟု တင္စားလို႔လည္း ရမည္ထင္သည္။

 

ထိုေန႔မနက္က သာယာဝတီေထာင္ သီးသန္႕ အေနာက္တိုက္ အတြက္ ထူးျခားမွႈရွိေနသည္။ တန္းဖြင့္လွ်င္ဖြင့္ျခင္း အခန္းနံပါတ္(၁)၌ အားလုံးစုရံုးေရာက္ရွိေနၾကသည္။ ဝမ္းသာအားရ ဆီးႀကိဳ စကားေတြႏွင့္ ေဝစည္ေနသည္။ အျပန္အလွန္ႏွဳတ္ဆက္ စကားတို႔ျဖင့္ ဆူညံေနသည္။ တကယ္ေတာ့ အခုမနက္ ကို္ယ္ေတြေနရာကို ေရာက္လာသူမို႔ ႏွစ္ေထာင္း အားရရွိေနၾကေသာ္လည္း သူက ကိုယ္ေတြထက္ ဤေထာင္ကို ေလးႏွစ္ေလာက္ေစာျပီး ေရာက္ႏွင့္ခဲ႔သူ။ ကိုယ္ေတြ မေရာက္ခင္ေလးကမွ အခု အေနာက္တိုက္ကေန သီးသန္႔အေရွ႕တိုက္ကို ေရႊ႕ထားသည္ဟုဆိုသည္။ သူရွိရာေနရာတိုင္း လူေတြစုျပီးသားျဖစ္ေနေလေတာ့ ဆရာ့ကို ထိုအေရွ႕တိုက္မွာထားျခင္းထက္ အခ်ိန္အကန္႔သန္႔ႏွင့္ ဖြင္႔ေပးေနေသာ အေနာက္တိုက္တြင္ လူစုစု အျဖစ္ကို ဟန္႔တားႏွဳိင္မည္ဟု ေထာင္မွ တြက္ဆပုံ ရသည္။ တန္းဖြင့္လွ်င္ ဖြင့္ျခင္း ေဒါက္တာေအးခ်မ္း ဒီဘက္တိုက္ကို ေရာက္လာျပီေဟ့ ဆိုေသာ ႏွဳတ္ဆင့္ကမ္းသံက အားလုံးကို လွဳပ္လွဳပ္ရြရြ ျဖစ္သြားေစခဲ႔သည္။ မိနစ္ပိုင္းမွ်သာ ဖြင့္ေသာ ကိုယ္ေတြအတြက္ ကမန္းကတန္း ကုိယ္ပိုင္ကိစၥတို႔ကို လုပ္ၿပီး ဆရာရွိရာ (၁) ခန္းကို အမ်ားနည္တူ အေျပးအလႊား သြားေရာက္ခဲ႔သည္။

 

ဆရာက အားလုံးကိုျပန္လည္ဧည္ခံ စကားေျပာေနသည္။ က်န္သူမ်ားကို ဖြင့္ေပးထားၿပီး ဆရာ့တေယာက္တည္းကိုသာပိတ္ထားသည္။ ထိုပိတ္ထားေသာကိစၥ အတြက္ ဆရာက စိတ္မပူ သူဘာမွ အျပစ္မလုပ္ထား၍ သူကိုဖြင့္ေပးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပေနသည္။ သမိုင္းဆိုင္ရာကိစၥရပ္ေတြကို စိတ္ဝင္တစားရွိေသာ မိမိအတြက္ ေရငတ္တုန္း ေရတြင္းထဲက်တာ ဟုဆိုမည္လား သို႕မဟုတ္ -မုတ္ဆိတ္ ကို ပ်ားလာစြဲေသာ အေနထားဟုပင္ ေျပာရေတာ့မည္ထင္သည္။  ဆရာႏွင့္ေတြေတြ႔ခ်င္းမိတ္ဆက္စကားေျပာအၿပီး သိခ်င္တာကို ခ်က္ျခင္း ေမးလိုက္မိေတာ့သည္။

 

“ဆရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္က ပီအိတ္ခ်္ဒီ ဘြဲ႔ရ ေဒါက္တာ တဲ႔ဗ်ာ အရည္းႀကီးေတြကို ခ်ီးမြမ္းထားတယ္ (လို႔ထင္တယ္ စကားလုံး အတိအက် မဟုတ္) အဲ႔ဒါ ဘယ္သူ႔ကိုေျပာတာလဲ အရည္းႀကီးေတြက တကယ္ ဆိုးခဲ႔တယ္ဆိုတဲ႔စကား ဟုတ္မဟုတ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္  ခြန္းတုံ႕ျပန္ခဲ႔ရျခင္း အေၾကာင္းကိုရွင္းျပေပးပါလား ”

 

ဆရာက ထိုကိစၥ ေနာက္က်လွ်င္ ေျပာျပမည္ဟုဆိုသည္။ ေနာက္တိုက္လူေတြ အမ်ားႀကီးထဲ ကိုယ္တေယာက္ထဲ ထူးထူးဆန္းဆန္း သမိုင္းဆိုင္ရာ မသိတာ ေမးသည္ကို သတိျပဳမိပုံေပၚသည္။ ဆရာ႔ အမႈ အေၾကာင္းကို ၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလေလာက္က သတင္းစာမွာ ဖတ္ဖူးခဲ႔တာကို ျပန္အမွတ္ရသည္။ တပည့္ေတြကို ခ်စ္ခင္ တပည့္ေတြႏွင့္ တသားတည္းဆက္ဆံတတ္ေသာ ဆရာ တပည့္ေတြေၾကာင့္ပင္ ဒီဘဝကိုေရာက္ခဲ႔ရသည္။ (ေနာက္ပိုင္း ေထာင္တြင္းတြင္ တပည့္ေတြ ပူဆာသည္ကို ေဆာင္ရြက္ေပးသျဖင့္ ျပႆနာတက္ တိုက္အပိတ္ခံရတာေတြကိုပါ သိလာရေတာ့ ဆရာ၏ တပည့္ေတြအေပၚထားေသာစိတ္ထားကို တေလးတစား ျဖစ္ရ ျပန္ပါသည္။)

 

အင္းစိန္ေထာင္မွ သာယာဝတီ ေထာင္ ေရာက္လာခဲ႔ပုံကို ဆရာေျပာျပေတာ့ ၁၉၉၀ စက္တင္၂၅ ေထာင္တြင္းနာမည္ေက်ာ္ -စာဥသီခ်င္းႏွင့္ ဒုတ္စၾကာမိုးရြာေသာ အျဖစ္အပ်က္တို႔ိကုိ ေသခ်ာသိလိုက္ရသည္။ ထိုစဥ္က ဆရာတကိုယ္္လုံး ဒဏ္ရာေတြ ဗရဗြႏွင့္ ။ အမ်ားနည္းတူ သူလည္း ေခတ္ဆိုး ႀကီးကို မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ ပက္ပင္းတိုးခဲ႔ရမႈေတြ၏ ရလာဒ္ကိုခံစားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ထိုစက္တင္ဘာ ၂၅ရက္ေန႔က ဆရာတို႔ကို ရိုက္ႏွက္ၿပီး ေန႔ခ်င္းပင္ သာယာဝတီေထာင္ကို ေျပာင္းေပးလိုက္သည္ဟု ဆရာက ေျပာသည္။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျပႆနာကို ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ဟု မ်က္ႏွာလႊဲေနတတ္သည့္အက်င့္ မရွိျခင္းက သူ႕ကိုဒီေနရာသို႔ ေရာက္ေစခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာကို ျမင္မိခိုက္  ဗန္ေမာ္တင္ေအာင္ ေျပာဖူးသည့္ လူတေယာက္၏ တန္ဖိုးကိုဘာႏွင့္ တိုင္းတာရမလဲ ဆိုတာ သူ႕ေခတ္က ပခုံးေပၚ တင္ေပးလိုက္ေသာ တာဝန္ကို ဘယ္ေလာက္ေက်သလဲ ဆိုတာႏွင့္ တိုင္းတာ ရမည္ဟူေသာ စကားအား အမွတ္ရမိေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း အတူေနကာလေတြေၾကာင့္ ဆရာ့အတြက္ေတာ့ ေခတ္တေခတ္ ဆိုေသာ ကာလအရွည္ကို မဆိုထားႏွင့္ ေန႔တေန႕က ေပးေသာ လူသားတေယာက္၏ တာဝန္ကိုပါ ေက်ပြန္သူဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။

 

ကိုယ္ေတြ အတြက္ ထိုေန႔က သူႏွင့္ စကားေျပာခြင့္ ခဏသာရသည္။ ေမးခ်င္တာေတြ သိခ်င္တာေတြကို တန္းစီၿပီးရွိေနသည္။ ကိုယ္ေတြက အခန္းထဲျပန္ဝင္ၿပီး ဆရာကို တေယာက္ထဲ ဖြင့္ေပးလိုက္သည္။ ဒီတိုက္တြင္ သူက ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနၿပီးခဲ႔သူ။ ဒီေတာ့  ဘာယာ (ကင္းသမား)မ်ားႏွင့္ ပါ တရင္းတႏွီးရွိျပီးသား ။ဆရာ့ကို အားလုံးက တေလးတစား ဆက္ဆံတာကို ေတြ႔ရသည္။ ခဏ အၾကာမွာ ဆရာ အခန္းထဲက ထြက္လာသည္။ ေဘာင္ဘီတိုတို ႏွင့္ မိလႅာ ဂန္ဖလားကို လက္တဖက္ျဖန္႔ ပင့္မၿပီး အျပင္ဖက္မွာ သြားေနသည့္ဟန္က ေထာင္တြင္း တေလွ်ာက္လုံး ျမင္ေတြ႔ရမည့္ပုံသ႑ာန္ျဖစ္သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းကို ဆိုညည္းရင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပင္ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနသည္။ ဤသည္ကား စစခ်င္း ဆရာႏွင့္ ၾကံဳဆုံရသည့္ ျမင္ေတြ႔မႈ နိဒါန္းအစ ရက္တရက္ က အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္သည္။

 

ေန႔စဥ္ ၾကံဳဆုံရမႈမ်ားစြာထဲက အမွတ္ရစရာေတြကို အျဖစ္အပ်က္လိုက္ မွတ္ဥာဏ္ ေသတၱာငယ္ထဲ သိမ္းထားမိတာလည္းရွိ။ မသိမ္းထားမိတာလည္းရွိမည္။ ပညာျဖင့္ ေနထိုင္သူတေယာက္ဆီက သာမန္ အလႅာပ သလႅာပ စကားေတြသည္ပင္ မွတ္သားစရာမ်ား ပါေနသည္ခ်ည္း။ ပညာရွင္တေယာက္ အတြက္ ေျပာဆိုသည့္ စကားတခြန္းသည္ အေထာက္အထား အခ်က္အလက္မခိုင္လုံပဲ ေျပာ၍မရ ။ထိုအေလ့အက်င့္က သာမန္အခ်ိန္မွာလည္း ဆရာကို တပ္ဆင္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆ အစုံတို႔ တည္ရွိရာ ဒီရပ္ဝန္းတြင္ ဆရာ့ဆီမွ ထြက္က်လာမည့္ စကားတခြန္းသည္ သမိုင္းဆိုင္ရာ အသိဥာဏ္လိုအပ္ခ်က္ အတြက္ မရွိမျဖစ္ ျဖည့္ဆည္းေပးရာ လည္းျဖစ္ေနသည္။ အစာငတ္သူ အတြက္ အစားတလုတ္ ကမ္းလင့္ျခင္းကိုပင္ ျမန္မာ အစဥ္အလာက ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ တန္ဖိုးထား ၾကသည္။ ပညာသင္ခ်ိန္တြင္ စာသင္ခန္းတံခါးကိုပိတ္ျပီး ေထာင္တံခါး ဖြင့္ထားေသာေခတ္မွာ လူငယ္မ်ား အတြက္ ပညာမိုးေပါက္ကို ေသာက္သုံးခြင္႔ရျခင္းသည္လည္း ဒုလႅဘ တခုလို႔ သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဒီအရပ္ေဒသကို ဘဝ တကၠသိုလ္ဟု သတ္မွတ္သည္မွာ အခုမွ တကယ့္ ဗ်ဳပၸတ္ႏွင့္လိုက္ေလွ်ာေပၿပီ။

 

သမိုင္းလိုပညာရပ္ဆိုင္ရာ စကား မဟုတ္ပဲ ဆရာ ပညာသင္စဥ္ တေန႔တာလွဳပ္ရွားမွႈ အေၾကာင္းကို နားေထာင္ရသည္ကပင္ မဂၢဇင္းထဲက ေဆာင္းပါးေကာင္းတပုဒ္လို ျပည္႔စုံေနသည္။ နားႏွင့္ဖတ္ခြင့္ရေသာ သက္ရွိစာအုပ္ႀကီးက္ို အေရွ႕တိုက္မွ အေနာက္တိုက္ ေရႊ႕ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုဆိုရမည္။   လူမခိုးေသာ ေရႊအိုးကို ဆရာပိုင္ထားသည္။ ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ အရင္းအျမစ္ကို အလဟႆ မထား။ အခ်ိန္တိုင္း ျပန္လည္ျဖန္႔ေဝ ေနျခင္းက အတိုးႏွဳံး ေန႔စဥ္တက္ေနေသာ ပစၥည္းကို ရင္ႏွီးၿပီး ေရႊအိုးအသစ္ျပန္လည္ျမွဳပ္ႏွံ ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေထာင္တြင္း ဂ်ပန္စာ ဂ်ပန္စကား သင္ေသာ သင္တန္း၊ သမိုင္းဆိုင္ရာ ေဟာေျပာမႈ ၊ေန႔တိုင္းတခုမဟုတ္တခု ဆရာ႔ အတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ေနသည္။ အေနာက္တိုက္မွ လူသစ္မ်ား အတြက္ တခုခု ေျပာေပးရန္ ဝိုင္းေတာင္းဆိုၾကသည္ ။ ဒီေတာ့လည္းဆရာမျငင္း။ မိမိ အိတ္ကပ္ထဲမွ ဖိတ္က် ရသည္ကို သူေပ်ာ္ေနသည္။ ေပးဆပ္ျခင္း အတြက္ေထာင္ထဲေရာက္ၿပီး၊ ေဝငွ ျခင္းျဖင့္ေနထိုင္ရသည္ကို သူေက်နပ္ေနသည္။  သူရေသာ အဖိုးအခကား ပီတိျဖစ္မည္။ ေခါင္းစဥ္သီးသန္႔မထားပဲ ၾကံဳႀကီဳက္တုန္း အမွတ္တမဲ႔ ထြက္က်လာေသာ စကားေတြသည္ပင္ သိမ္းဆည္းထားစရာ ျဖစ္ေနသည္။ မွတ္မိသမွ်ကို သီးသန္႔ စာတပုဒ္ အျဖစ္ ဖန္တီးဖိို႕ႀကိဳးစားပါဦးမည္။

 

ေဆးဖက္ဝင္ သစ္တပင္မွ ေၾကြလြင့္လာေသာသစ္ရြက္တရြက္သည္လည္း အမွႈိက္ဘဝသို႔ မေရာက္။ သိမ္းဆည္းထားသူအတြက္ တန္ဖိုးက ရွိေနသည္။ ဆရာက ဒီလိုေျပာဖူးးတယ္ဆိုသည့္ စကားကို  စကားဝိုင္းအတြင္းခ်ခင္းျပီး အကိုးအေထာက္ျပရျခင္းကိုက ျပသူအတြက္ ဂုဏ္ကိုတက္ေစခဲ႕သည္။ သင္ထားဆည္းပူးထားေသာပညာေတြသည္ စာသင္ခန္းအတြင္း သုံးရန္ဟုသာဟု သတ္မွတ္ ထားပါက ဆရာဘဝ ရွင္လွ်က္ေသ သူျဖစ္မည္ ။ ယခုေတာ့ လိုခ်င္သူရွိလွ်င္ ေပးမည္ဟု ခံယူထားအဖို႔ ေရာက္ေလရာ ရွင္သန္္ ေနေတာ့သည္။

 

က်ေရာက္လာမည့္ ေဘးဒဏ္ကိုစိုးရြြံ႕စိတ္ျဖင့္ တာဝန္မဲ႔ ေနခဲ႔ပါက သူဒီေနရာ ေရာက္လာစရာမရွိ။ လူအမ်ား မိုးခါးေရေသာက္ေသာ ေခတ္ႀကီးတြင္ မိုးခါးေရကိုျငင္းပယ္ခဲ႔ျခင္းက ရာထူးဌာနႏၱရတို႔ႏွင့္ ကင္းေဝးခဲ႔ရသည္။ မိုးခါးေရေသာက္သူတို႔က ေဘာဂသမၸတၱိ တို႔ျဖင့္ျပည့္ဝေနခ်ိန္ ဆရာ့ကို သိကၡာႏွင့္ ေပးဆပ္မႈ တို႔ အတြက္ေတာ့ ပခုံးျခင္းယွဥ္ဝံ႔ၾကမည္မထင္။  သူယခု သမိုင္းကို ေလ့လာသူ မဟုတ္ သမိုင္းကို ဖန္တီးသူျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဤစာစုကို ဆရာဗန္ေမာ္တင္ေအာင္၏ ၿမိဳင္ ဝတၳဳထဲက စာသားေလးႏွင့္သာအဆုံး သတ္ခ်င္ျပီးဆရာ့ကို ဂုဏ္ျပဳလိုက္ခ်င္ပါသည္။

 

အႏိွပ္စက္ခံရမွာ ေၾကာက္လို႕ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ အသတ္ခံ ရမွာ ေၾကာက္လို႕ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ တိုးတက္မူ႕နဲ႕ အမွန္တရား ဘက္က ရပ္တည္မယ္႕ သူေတြသာ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေပၚေပါက္မလာဘူးဆိုင္ရင္ လူ႕ေလာကဟာ တိရစာၦန္ ေလာက သာသာ ေလာက္ပဲ ရွိ႕ေနဦးေတာ့ မွာေပါ့ ……ၿမိဳင္ရယ္ ။ 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ, အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)