fbpx

ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ကဏန္း ကိုယ္ထည္

March 12, 2014

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မတ္ ၁၂၊ ၂၀၁၄

 

Copyright © James Mackay / enigmaimages.net

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၆ ႏွစ္ က ဒီလို ေန႔ မတ္လ (၁၂) ရက္ စေနေန႔ ညခ်မ္း အခ်ိန္ ရန္ကုန္ အေနာက္ႀကိဳ႕ကုန္ အရပ္ အာဏာရွင္ႀကီး ရဲ႕ သမီးေတာ္ တပါး နာမည္ နဲ႔ တူေနတဲ့ စႏၵာဝင္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ မွာ ရန္ကုန္စက္မႈ ေက်ာင္းသား တစု နဲ႔ အရပ္သား တစု စတီရီယို သီခ်င္းေခြ သူ႔ အႀကိဳက္၊ ကိုယ့္ အႀကိဳက္ ဖြင့္ခိုင္းျခင္းကေန အစျပဳၿပီး စကားမ်ား ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။  အရပ္သားဘက္မွာ ရပ္ကြက္ေကာင္စီ လူႀကီးသား ပါေနခဲ့ျခင္းနဲ႔ အတူ ဒီျဖစ္စဥ္ကို အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ကိုင္တြယ္ပံု က မတရား ဘက္လိုက္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။  ဒီအေနအထားမွာ မဆလ စစ္အစိုးရ ရဲ႕ ၁၉၈၇ စက္တင္ဘာ ေငြစကၠဴ ဖ်က္သိမ္းမႈ အေရးအခင္း ကတည္းက ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ အေထြအေထြ မေက်နပ္မႈ လိပ္ခဲတည္းလည္း အေျခအေန ဟာ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီး ေနာက္တေန႔ မတ္လ (၁၃) မွာ ဆႏၵျပပြဲ ဆက္ျဖစ္၊ စစ္အစိုးရ ကလည္း ထံုးစံအတိုင္း အၾကမ္းဖက္ နဲ႔ ကိုဖုန္းေမာ္ က်ဆံုး၊ ေသြးစြန္းတဲ့ တနဂၤေႏြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။  ဒီလိုနဲ႔ တပါတီ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ဟာ အစျပဳခဲ့တယ္။

 

အေရးေတာ္ပံုႀကီးး ရဲ႕ လင္ငင္းအေၾကာင္း စ ျဖစ္ခဲ့ရာ မတ္လ (၁၂) ရက္ ဟာ သမိုင္းတိုက္ဆိုင္မႈလို႔ ဆိုရမလားပဲ အေရးေတာ္ပံု သံမဏိ တပ္သားႀကီး တေယာက္ျဖစ္လာမယ့္ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္ (၁၉၃၀ ဖြား) ရဲ႕ ေမြးေန႔ လည္း ျဖစ္ေနတယ္။  ႏိုင္ငံ့ တာဝန္ ကို ေခတ္အဆက္ဆက္ သတင္းစာသမား၊ စာေရးဆရာ အျဖစ္ ေခတ္ဝန္ကို ထမ္း၊ ေခတ္လွမ္းကို ေလွ်ာက္လာခဲ့တဲ့ ဆရာ ဦးဝင္တင္ ဟာ ဒီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာပဲ ႏိုင္ငံေရး သမား အျဖစ္ကိုေရာက္ခဲ့၊ ကမၻာေက်ာ္ (၁၉) ႏွစ္ၾကာ ယံုၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသမား ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

 

ဒီလို ေန႔ရက္ တိုက္ဆိုင္မႈ တင္မကပါ။  ဆရာ ဦးဝင္တင္ ဟာ အေရးေတာ္ပံုႀကီး အစပ်ိဳး ရာ အဲဒီကာလဦးမွာ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး ေတာ္လွန္ေရး တပ္လွန္႔သံ စာတပုဒ္ ကိုလည္း ျပည္သူ႔ဘက္က အျမဲရပ္ တတ္တဲ့ သူ႔ရဲ႕ ကေလာင္စြမ္းနဲ႔ ႏိႈးေဆာ္ခဲ့ပါေသးတယ္။  ဒါကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “ကဏန္းမ်က္စိ” ပါပဲ။

 

၁၉၈၇ ဒီဇင္ဘာ နာတာလူး ပြဲေတာ္ အခ်ိန္အခါ မွာ ဆရာ ဦးဝင္းတင္ က မိတ္ေဆြ စာနယ္ဇင္း သမားေတြနဲ႔ အတူ အားကစား ကေလာင္ရွင္ ေမာင္ရဲဝင္း ရဲ႕ ေမွာ္ဘီ က ျခံ ကို ေပ်ာ္ပြဲစားဖို႔ သြားခဲ့တယ္။  လမ္းမွာ သတင္းေထာက္ ဦးလွထြန္း အရွင္ သယ္လာတဲ့ ကဏန္းေကာင္ ေတြ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္း ျဖစ္ရင္း ကဏန္းေတြရဲ႕ သဘာဝ ကို သူ သိလိုက္ရတယ္။  စစ္သံခ်ပ္ကာ ကားလို မာေက်ာ ခိုင္မာ ထုထည္ ရွိတဲ့ ကဏန္းေကာင္ ရဲ႕ မ်က္ခြံမပါ မ်က္စိ ဟာ အထိအခိုက္ မခံႏိုင္ဘဲ ျခင္ကိုက္ရင္ေတာင္ ေသႏိုင္တာေၾကာင့္ တရုတ္တန္း က ကဏန္းေမြးေရာင္းသူ မ်ားဟာ ကဏန္းအရွင္ေတြကို ျခင္ေထာင္ နဲ႔ထည့္ ထား ေမြးရေၾကာင္း ဦးလွထြန္းက ေျပာျပေတာ့ ဆရာဦးဝင္တင္ က ခရီးအျပန္ မွာ “ကဏန္းမ်က္စိ” ေဆာင္းပါး ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။

 

ေဆာင္းပါး မွာ ဓားက်ိဳးလို႔ လွံေခြ ဆိုသလို ကာယ သိဒိၶၿပီးတဲ့ ေရွးေခါမ သူရဲေကာင္းႀကီး အာခိလိစ္ မွာ အားနည္းတဲ့ ေျခဖေနာင့္ ရွိတယ္၊ မာေက်ာ တဲ့ ကိုယ္ထည္ ရွိတဲ့ ကဏန္းေကာင္ မွာ အကဲဆတ္၊ အထိအပါး နည္းနည္းမွ မခံႏိုင္တဲ့ မ်က္စိ ရွိတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာတဲ့ စနစ္ အဖြဲ႕အစည္း၊ အေဆာင္အအံု မဆို အားနည္းခ်က္ ကို ရွာ တိုက္ႏိုင္ရင္ ဗုန္းဗုန္လဲက် မွာ မလြဲဧကန္ ဓမၼတာပဲ ျဖစ္တယ္ သေဘာ ေရးခဲ့တယ္။  ဦးဝင္တင္ က စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ လူထု အံုၾကြမႈကို မခံႏိုင္ျခင္းကို အသံုးခ် မဆလ စစ္အစိုးရ ကို တခ်က္တည္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထိုးႏွက္ တိုက္ရင္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး မ်ိဳးျပဳတ္ မွာပဲ ဆိုတဲ့ သေဘာ ကဏန္းမ်က္စိ ဥပမာျပဳ ပံုဖ်က္၊ လူထု ေတာ္လွန္ေရး ႏိႈးေဆာ္ တပ္လွန္႔ ဆိုခဲ့သလို ေဆာင္းပါးေရးခဲ့ၿပီး ရဲေဘာ္ႀကီး ဆရာ ေမာင္ဝံသ (၁၉၄၅-၂၀၁၃) ကို ေပးလိုက္တယ္။

 

ေမာင္ဝံသ က သူ႔ရဲ႕ အေတြးအျမင္ မွာ ထည့္ဖို႔ စာေပစီစစ္ေရးကို တင္တယ္၊ စစ္အစိုးရ စာေပ ကင္ေပတိုင္ ကလည္း ေဆာင္းပါး ရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ အဓိပၸာယ္ အႏွစ္ သေဘာကို နားမလည္ေတာ့ ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။  ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၈၈ ႏွစ္ဦး အေတြးအျမင္ မွာ ဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ “ကဏန္းမ်က္စိ” ေဆာင္းပါး ပါလာခဲ့တယ္။  ေဆာင္းပါး က အစမွာ သာမန္လူေတြ သတိမျပဳမိေပမယ့္ ေက်ာင္းသား စာေစာင္ေတြ၊ အရုဏ္ဦး လို ကြန္ျမဴနစ္ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈ စာေစာင္ ေတြမွာ ထပ္ဆင့္ ေဖာ္ျပၾကရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုး တိုင္းျပည္ အႏွံ႔ ေရာက္၊ နယ္ေတြက နံရံကပ္စာေစာင္ေတြ မွာ အထိ သက္ေရာက္သြားၿပီး လူထုအၾကား ကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပ်ံ႕သြားခဲ့တယ္။  ဒီလိုနဲ႔ “ကဏန္းမ်က္စိ” ၈၈ လုထု အေရးေတာ္ပံုႀကီး ရဲ႕ ျပယုဂ္၊ လံႈ႕ေဆာ္ေရး စာ တပုဒ္ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။

 

တကယ္ေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ ဒီလို ျမင္းမိုရ္ေတာင္ႀကီး ကို ဇီးေစ့ ေသးေသးေလးေတြ နဲ႔ မေပါက္ခ်င္ပါနဲ႔ အရံႈးေပးဝါဒ ခံယူခ်က္ နဲ႔ ေျပာင္းျပန္ အားလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္ စုစည္းၿပီး ခ်က္ေကာင္းကို ဝိုင္းေပါက္ရင္ ၿပိဳလဲႏိုင္ေၾကာင္း ႏိႈးေဆာ္ သံ “ကဏန္းမ်က္စိ” ဟာ ၁၉၈၈ ဝန္းက်င္ ဗမာ့ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ အတြက္ ေရွ႕ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့ရံုသာမက စစ္ေအးေခတ္ အဆံုးသတ္ခါနီး ကာလ အဲ့ဒီေခတ္ ကမၻာ့ အေနအထား အတြက္ပါ အနာဂတၱိ စာတပုဒ္လို႔လည္း ဆိုခ်င္ ဆိုႏိုင္တယ္။

 

အဲ့ဒီ အခ်ိန္ က ကြန္ျမဴနစ္ ဝါဒ ကို တလြဲ အသံုးခ် ၿပီး တပါတီ အာဏာရွင္ လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ကာ ျပည္သူ လူထု ကို ဆင္းရဲတြင္းနက္ေစခဲ့တဲ့ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုႀကီး နဲ႔ လက္ဝဲ အာဏာရွင္ ႏိုင္ငံေတြ ရဲ႕ ေနဝင္ဆည္းဆာ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။  ဘိလပ္ က ငါးသံုးလံုး အမွတ္တံဆိပ္ ေဆးလိပ္ ေလာက္ေတာင္ သက္တမ္း မရွည္ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္လို႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ ေျပာစမွတ္ ျပဳဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဆိုဗီယက္ တပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္ ဟာ အေျခခံ ေကာင္းမြန္ ျပည့္ဝတဲ့ လက္ဝဲ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ ေတြကို ပံုဖ်က္ၿပီး အာဏာ ကို အရင္းတည္၊ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အေၾကာက္တရား ကို လႊမ္းမိုးေစၿပီး သံမဏိ ကြန္ခ်ာ တည္ေဆာက္ ကမၻာတည္သေရြ႕ မၿပိဳလဲႏိုင္ေတာ့ လို႔ အဲ့ဒီ အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူအမ်ား ယူဆခဲ့ၾကဖူးတယ္။  ဒါေပမယ့္ အာဏရွင္ တစု တည္ေဆာက္ထားတဲ့ သံမဏိ ကန္႔လန္႔ကာေတြဟာ ျပည္သူ႔အား (People Power) နဲ႔ ေတြ႕တဲ့ အခ်ိန္မွာ ထိခိုက္ ကြဲရွ ပ်က္စီးလြယ္တဲ့ ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ေတြသာ ျဖစ္ကုန္တယ္။

 

ဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ “ကဏန္းမ်က္စိ” သေဘာ ဟာ မွန္ကန္ေၾကာင္း ကို သမိုင္း သက္သက္ ျဖစ္စဥ္ေတြ ေဆာင္းပါး ထြက္ၿပီး ေနာင္ ႏွစ္အနည္းငယ္ အၾကာ မွာပဲ ကမၻာမွာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

 

ဦးဝင္းတင္ မူရင္း ရြယ္ရည္ ေရးသား လံႈ႕ေဆာ္ခဲ့တဲ့ ဗမာ့ အေရးမွေတာ့ “ကဏန္းမ်က္စိ” ဟာ အသက္ျပင္းခဲ့တယ္။  လူထု အား ကို အသံုးခ် ၿပီး မဆလ စစ္အစိုးရ ကို ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဟာ နာမည္တမ်ိဳးနဲ႔ ဝမ္းနည္း၊ နာၾကည္း၊ ခံျပင္းဖြယ္ အသက္ဆက္ခဲ့တယ္။  ဒီလို သက္ဆိုးရွည္ခဲ့မႈေၾကာင့္ လူထု အေရးေတာ္ပံု တပ္သားႀကီး ဦးဝင္းတင္ တေယာက္လည္း အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး မ်ိဳးျဖဳတ္ေရး အတြက္ ကေလာင္ လက္နက္ တင္မက၊ ႏိုင္ငံေရး လက္နက္ပါ ဆြဲကိုင္ကာ ဆက္လက္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ရေတာ့တယ္။  ဒီလိုနဲ႔ နာမည္ေျပာင္း နဝတ၊ နအဖ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ ရဲ႕ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ျခင္းကို ခံခဲ့ရတယ္။

 

လက္ရွိ စစ္အုပ္စု အသြင္ေျပာင္း စစ္တပိုင္း အစိုးရ ေခတ္မွာလည္း ဆရာ ဦးဝင္းတင္ တေယာက္ ေထာင္ အျပင္ ေရာက္၊ အထိုက္္အေလ်ာက္ လြတ္လပ္မႈရ၊ ကေလာင္ကို ျပန္ဆြဲ ျပည္သူ႔ဘက္ကေန အသံက်ယ္က်ယ္ ဟစ္ႏိုင္ၿပီ ဆိုေသာ္ျငားလည္း လြပ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ တန္းတူညီမွ်ျခင္း လူမႈ၊ စီးပြား၊ ႏိုင္ငံေရး ကင္းမဲ့ေနတဲ့ ဗမာျပည္ ကေတာ့ စစ္အုပ္စု ရဲ႕ မတရားမႈ ဒဏ္၊ ဖိႏွိပ္မႈ ဒဏ္ ကို ဆက္လက္ခံေနရဆဲ၊ အက်ဥ္းေထာင္ အႀကီးစားႀကီး ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္။

 

ဒါေၾကာင့္ လူတစု နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္ လူထု နဲ႔သာ တသက္လံုး တသားတည္း ေနခဲ့၊ ရပ္ခဲ့သူ၊ ၾကတ္ေျပး အရပ္ က သူေယာင္ ဒီမိုကေရစီ မ်က္လွည့္ပြဲ ကို မ်က္စိမလည္၊ နားေယာင္မလြယ္သူ ဦးဝင္းတင္ တေယာက္ ဟာ အက်ဥ္းက်ေနဆဲ ဗမာျပည္ႀကီး အမွတ္သေကၤတ ေထာင္ဝတ္စံု ကို လက္ရွိ အခ်ိန္ထိ မခၽြတ္သလို ဦးေခါင္းေတြ မညြတ္၊ ဒူးေခါင္းေတြ တကယ္ မေပ်ာ့၊ အသံေတြ မာေနဆဲ ျဖစ္ကာ အသက္ (၂၀) ဆယ္ ေက်ာ္ အရြယ္ မွာ စခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔ စာနယ္ဇင္းသမား၊ စာေရးဆရာ  ဘဝ နဲ႔ အသက္ (၅၈) ႏွစ္မွာ စခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သမား ဘဝ ႏွစ္ခု စလံုးကို မယိုင္မလဲ ရပ္တည္မႈ၊ ျဖစ္တည္မႈ မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖင့္ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းကာ လူထုဒီမိုကေရစီ ပန္းတိုင္ အတြက္ အသက္ (၈၄) ျပည့္သည္ အထိ ေခတ္ဝန္ကို ထမ္းေနဆဲ ျဖစ္တယ္။

 

၁၉၉၅ မတ္ လ အင္းစိန္ ေထာင္တြင္း တရားရံုးမွာ တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ အာမခံ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ “က်ဴပ္ အခု အသက္ (၆၅) ႏွစ္ျပည့္ၿပီ၊ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ မၿပီးဆံုးေသးဘူး၊ ဆက္တိုက္ရဦးမယ္၊ က်ဴပ္လည္း ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ အသက္ ရွည္၊ တိုက္ပြဲဝင္ဦးမယ္” ဆိုခဲ့တဲ့ ရဲရဲေတာက္ စကားနဲ႔ အညီ လက္ရွိ အခ်ိန္တိုင္ ေနထိုင္၊ က်င့္ၾကံ၊ ျပဳမူ၊ ေျပာဆို ေနဆဲ ျဖစ္တယ္။

 

ဒီေန႔ ဆရာဦးဝင္းတင္ အသက္ (၈၄) ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ မဂၤလာ အခ်ိန္အခါ မွာ သူ႔ အေၾကာင္း ျပန္ေတြးမိေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ဆိုခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါး “ကဏန္းမ်က္စိ” နဲ႔ ဆက္စပ္ “ကဏန္းကိုယ္ထည္” ကို မ်က္စိထဲ ျမင္မိတယ္။  “ကဏန္းကိုယ္ထည္” ရဲ႕ ပံုပန္း သဏၭာန္ က ဆရာ ဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ ဘဝ ေနထိုင္မႈ ဟန္ပန္ နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ကို အေကာင္းဆံုး ပံုေဖာ္ႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။  ဦးဝင္းတင္ ဟာ အမွန္တရား အတြက္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ မာလိုက္တာမွ တကယ့္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္တယ္။  အင္းစိန္ ေထာင္ မွာ၊ ေခြးတိုက္မွာ တဦးတည္း တိုက္ပိတ္ခံရစဥ္၊ စစ္ေၾကာေရး စခန္းေတြ မွာ လူ႔ ငရဲခန္း ျဖစ္သန္းေနရစဥ္၊ သြားေတြ မရွိေတာ့ တဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ ေရာဂါ ဘယ ထူေျပာ ႏွိပ္စက္ေနစဥ္ အစရွိတဲ့ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလွတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို အသက္ (၆၀) ေက်ာ္၊ (၇၀) ေက်ာ္ အဘိုးႀကီး တေယာက္ အေနနဲ႔ ၾကံ့ၾကံခံ ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့တာဟာ ဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ ခိုင္မာ သန္စြမ္း မာေက်ာလွ တဲ့ “ကဏန္းကိုယ္ထည္” စိတ္ဓာတ္ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္။

 

ဒါ့အျပင္ ရပ္တည္ခ်က္ မာေက်ာ ၾကံ့ခိုင္ မေျပာင္းလဲရာမွာလည္း သူဟာ “ကဏန္းကိုယ္ထည္” ပဲျဖစ္တယ္။  အေျခခံ ျပည္သူလူထု အမ်ားစု ေက်ာမြဲ ေတြ ဘက္က ရပ္တည္ ေျပာဆို၊ ေရးသားဖို႔ရာ ဆိုရင္ သူ အျမဲ ေလးစား ေခါင္းေဆာင္တင္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတာင္ မခ်န္ ေျပာဆို စရာ ရွိရင္ မာမာထန္ထန္ ေျပာပစ္လိုက္တာပဲ။  သူ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္ ေတြ ဟာလည္း ႏွစ္ကာလ ၾကာေလ ခိုင္မာလာေလပဲ ျဖစ္တယ္။

 

ဒီလို မာေက်ာ၊ ေရရွည္ ခိုင္မာ မွန္ကန္ ခံယူခ်က္ ရွိတဲ့ “ကဏန္းကိုယ္ထည္ ဦးဝင္းတင္” မွာ “ကဏန္းမ်က္စိ” လို အားနည္းခ်က္မ်ိဳးလည္း ကင္းတယ္။  ရာထူး၊ အာဏာ၊ ေငြေၾကး၊ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ဘာနဲ႔မွ ေပး ဝယ္လို႔ မရ၊ ဘယ္လို သီလ အားနည္းခ်က္ မ်ိဳးမွ မရွိဘဲ က်င့္ဝတ္၊ သိကၡာ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ သမိုင္းအတြက္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏိုင္ခဲ့တယ္။

 

ဒီလို ၾကံ့ခိုင္ သန္စြမ္း မာထန္တဲ့ စိတၱ ႏွလံုးရည္ သေဘာ အျပည့္ ရွိတဲ့ ဦးဝင္းတင္ ကို စစ္အုပ္စု ေနာက္ၿမီးဆြဲ ဝင္း-ဝင္း ဖေယာင္တိုင္ သမား  အေရေပ်ာ္လြယ္သူမ်ား က တယူသန္ႀကီး၊ တေဇာက္ကန္းႀကီး၊ ေစ့စပ္လို႔ မရသူႀကီး၊ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီး ဆိုခ်င္ၾကတယ္။  ဒီလို ထင္ေနသူမ်ားက တကယ္ေတာ့ ဦးဝင္းတင္ သမိုင္း ေကာင္းေကာင္း မသိသူမ်ား၊ သိလ်က္နဲ႔ ပလူးပလဲ ေပါင္းစားေရး ပနံသင့္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္ အပင္းဆို႔ မ်က္ကြယ္ျပဳေနသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။

 

သတင္းစာ ဆရာ ဘဝ ကို ခ်စ္လို႔ လုပ္ခဲ့၊ ႏိုင္ငံေရး သမား ဘဝ ကို က်င့္ဝတ္ တာဝန္ အသိ အရ ေခတ္ ဝန္ထမ္း ခဲ့ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဦးဝင္းတင္ ဟာ စိတ္ႏွလံုး ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသူ၊ ေမတၱာ တရား ေရွ႕ထားသူ၊ စာနာ နားလည္ စိတ္ အျပည့္ ရွိသူ ျဖစ္ရံုသာမက ရသ အႏုပညာ ခံစားမႈ အျပည့္ရွိသူလည္း ျဖစ္တယ္။  အႏုသုခုမ ကဗ်ာ၊ ပန္းခ်ီ ဝါသနာႀကီး သူ၊ ကဗ်ာေတြ ေရးခဲ့သူ၊ အႏုပညာ ရသ ခံစားမႈ ပန္းခ်ီ ေဆာင္းပါးေတြလည္း အမ်ားအျပား ေရးခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။

 

ဆရာ ဦးဝင္းတင္ အတြက္ အႏုပညာ ရသ က ျမတ္ႏိုးရတဲ့ ငယ္ခ်စ္၊ စာနယ္ဇင္းသမား ဘဝ က ေပါင္းသင္းရတဲ့ ဇနီး မယား လို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။  ႏိုင္ငံေရး သမား ဘဝ ကိုေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး ပေထြး က အလိုမတူဘဲ အဓမၼ ျပဳ အႏိုင္က်င့္ ႏွိပ္စက္ ရန္ျပဳခံေနရတဲ့ ဗမာျပည္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီငယ္ တေယာက္ ကို ကာကြယ္ လိုတာေၾကာင့္ ဒုတိယ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းလို႔ ဆိုႏိုင္မယ္။

 

ဆရာ ဦးဝင္းတင္ ေလသံ မာမာ၊ အသံက်ယ္က်ယ္ ဟစ္ေနရျခင္းက ဗမာျပည္ အႏွံ႔ က အသံ မထြက္ႏိုင္တဲ့ နင္းျပား လူထု အတြက္ မာေနရျခင္း ျဖစ္တယ္၊ အမွန္တရား အတြက္ က်ယ္ ေနရျခင္း ျဖစ္တယ္၊ လြတ္ေျမာက္မႈ အတြက္ ဟစ္ ေနရျခင္း ျဖစ္တယ္၊ ျပည္သူ႔ ဒီမိုကေရစီ စစ္စစ္ အတြက္ ေအာ္ ေနရျခင္း ျဖစ္တယ္။

 

“ကဏန္းကိုယ္ထည္ ဦးဝင္းတင္” ဟာ တကယ့္ ျပည္သူ အတြက္ သက္သက္ ျဖစ္တယ္။  ဦးဝင္းတင္ ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ကန္ေၾကာင္း က သမိုင္း သက္ေသ ျပဳၿပီး ျဖစ္တယ္။  မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေလသံေပ်ာ့၊ ဒူးေထာက္၊  ေခ်ာတိုင္တက္ ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ မျဖစ္ေၾကာင္း ကလည္း တေန႔ ထက္ တေန႔ ထင္ရွားလာတဲ့ စစ္အုပ္စု၊ ခရိုနီ နဲ႔ လက္ေဝခံ လူတစု ေကာင္းစားေရး ေပါကၡရ ဝႆ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းက သက္သက္ျပဳေနတယ္။

 

ဒါေၾကာင့္ “ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ကဏန္း ကိုယ္ထည္” တေယာက္ ဆက္လက္ မာ ႏိုင္ပါေစ၊ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ျပည္သူ႔ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ အဆံုးတိုင္ ဆင္ႏႊဲဖို႔ အသက္ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစ ဆုေတာင္းရင္း အသက္ (၈၄) ေမြးေန႔ျပည့္ ဆုေတာင္း ေမတၱာ လက္ေဆာင္စာ ပို႔၊ ကန္ေတာ့ လိုက္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မတ္ ၁၂၊ ၂၀၁၄
 
ဆရာ ဦးဝင္းတင္ အေၾကာင္း စာေရးသူ ၏ ဆက္စပ္ ေဆာင္းပါး ဖတ္ရန္ –
http://moemaka.com/?p=21380 (အပိုင္း – ၁)
http://moemaka.com/?p=21402 (အပိုင္း – ၂)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား, ျငိမ္းခ်မ္းေအး

One Response to ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ကဏန္း ကိုယ္ထည္

  1. minko on March 14, 2014 at 4:30 pm

    ေအာ္ ဘဘ ဦး၀င္းတင္ေတာင္ ၈၄ ႏွစ္ျပည့္ပါေပါ့လား- ဘဘ က်မၼာပါေစ-လို ့ရိုးရိုးေလးဘဲ ဆုေတာင္းေမတၱာပို ့ပါတယ္။

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)