ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) – ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ႏွင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈ

April 6, 2014

ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ႏွင့္ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈ
ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)
ဧၿပီ ၆၊ ၂၀၁၄

သႀကၤန္ပြဲေတာ္ရက္နီးလာၿပီဆိုေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းသံေတြ မၾကာခဏဆိုသလို ၾကားလာရၿပီ။ ျမဴးႂကြတဲ့ ေတးသံေတြ၊ သင္းပ်ံ႕တဲ့ ပန္းပိ ေတာက္ေတြ၊ ေအးျမတဲ့ သႀကၤန္ေရေတြေၾကာင့္ သႀကၤန္၏ပုံရိပ္သည္ ျမန္မာတို႔၏ႏွလုံးသား၌ ေနရာယူထားႏိုင္၏။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ေတြထဲတြင္ သႀကၤန္ရုိးရာပြဲသည္ အစည္ကားဆုံးပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္သလို အထင္ရွားဆုံးပြဲေတာ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနျခင္းပါ။ ငယ္စဥ္ ဘ၀က လူတိုင္းနီးပါး သႀကၤန္ေရပက္ကစားဖူးခဲ့တာေၾကာင့္ သႀကၤန္ေရာက္လာလွ်င္ ငယ္ဘ၀ေလးမ်ားကို သတိတရရွိေနၾကရင္း ပိ ေတာက္ေတြ ဖူးမဲ့ရက္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသူေတြကလည္း ဒုႏွင့္ေဒးပါ။ သင္းပ်ံ႕တဲ့ပိေတာက္ေတြ မၾကာခင္မွာပဲ အလည္ေရာက္လာၾက ေတာ့မယ္ … ။

သႀကၤန္ပြဲႏွင့္အတာေရ၊ သႀကၤန္ေရႏွင့္ ပိေတာက္ဖူး၊ ျမဴးႂကြတဲ့ေတးသံသာ၊ ပ်ဳငွာယဥ္က်းတဲ့ သူတို႔ရဲ့ကဟန္ေတြ အတာသႀကၤန္မွာ ဆုံ ဆည္းၾကျပန္ေတာ့မယ္။ ျခဳံငုံၾကည့္ေတာ့ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ ေတာ္၀င္ၿပီး၊ ထီးမူနန္းဟန္ဆန္တဲ့့ပြဲျဖစ္လို႔ ႀကိဳဆိုမိျခင္းပါ။ ေတာ္၀င္တဲ့ ပိ ေတာက္ပန္းေတြဟာ သႀကၤန္ရာသီမွာ ပြင့္တတ္ၿပီး၊ ပိေတာက္ကို မခ်စ္တတ္သူရယ္လို႔ ရွိမွမရွိႏုိင္တာ။ ေနာက္ၿပီး ဘာသာေပါင္းစုံ၊ လူမ်ဳိး ေပါင္းစုံ၊ အရြယ္ေပါင္းစုံ၊ အလႊာေပါင္းစုံ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲတဲ့ ပြဲျဖစ္လို႔ သႀကၤန္ပြဲကို ျမတ္ႏိုးမိျခင္းပါ။

ျမန္မာတို႔အတြက္ သႀကၤနေတာ္္ပြဲဟာ အသြင္ထူးျခားလွတာေၾကာင့္ သႀကၤန္ရဲ့အဓိပၸါယ္ႏွင့္ သမိုင္း ေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္မိတယ္။  ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ သကၤႏၲ၊ သကၠဋဘာသာအားျဖင့္ “သႀကၤႏၲ”  မွ ဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရျဖစ္တဲ့ “သႀကၤန္” ရယ္လို႔ ျမန္မာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္။ အဓိပၸါယ္က “ကူးေျပာင္းျခင္း၊  ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို႔ေရာက္ရွိျခင္း” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ပါ။

သႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ (၁၂) လ ရာသီပြဲေတာ္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ တန္ခူးလမွာ ဆင္ယင္က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က – ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ အရြယ္စုံ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲ ႏိုင္တဲ့ပြဲမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ဘက္ေပါင္းစုံမွ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္တယ္။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ယဥ္ေက်းစြာ ေရပက္ကစားျခင္းျဖင့္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈမ်ား တိုးပြားျခင္း၊ ဂုဏ္တံတိုင္း၊ ပကာသနတံတုိင္းမ်ားကို ဖယ္ရွားလွ်က္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို လူတိုင္းပါ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းမ်ဳိးလည္းျဖစ္တယ္။  ျမန္မာႏိုင္ငံေရာက္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ပင္ သႀကၤန္ပြဲကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာပါ၀င္ဆင္ႏႊြဲလာတာေၾကာင့္ ထူးျခားတဲ့ ရာသီပြဲေတာ္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္တယ္။ သႀကၤန္မွာ အျပန္အလွန္ ေရပက္ ဖ်န္းတဲ့ဓေလ့သည္ မဟာအတာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ရဲ့ပုံရိပ္ကို သႀကၤန္ပြဲကို ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲတိုင္းရဲ့ စိတ္အစဥ္ကို ထာ၀ရညႇဳိ႕ယူထားႏိုင္တဲ့ စြမ္းအား ေတြလည္း ပါ၀င္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ထိုေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး က်င္းပတဲ့ပြဲမ်ဳိးျဖစ္လို႔ သႀကၤန္ေရကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ကစားၾကဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ေၾကာင္း အထူးေျပာေနစရာပင္ လိုမည္မထင္ပါ။

သႀကၤန္မွာ ပုိ၍ထူးျခားေနတာက ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ သႀကၤန္အခါရက္မ်ားအတြင္း စတုဒီသာေကၽြးျခင္း၊ ဘုရားဆင္းတုမ်ား၊ သက္ေတာ္၀ါေတာ္ ႀကီးရင့္ၾကေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအား ေရသတ္ပယ္ျခင္း၊ သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ားအား ေရခ်ဳိးေပးျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ လက္သည္းေျခသည္းမ်ား လွီးေပးျခင္း၊ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္သုံးျခင္း၊ စုေပါင္း ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳပြဲမ်ား၊ သိကၡာရွင္ (သီလရွင္) ၀တ္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ တရားရိပ္သာ ၀င္ျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာကို ပြားမ်ားျခင္းစတဲ့ မြန္ျမတ္ တဲ့ ကုသုိလ္ထူးမ်ားကုိ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္းမွာ ထူးထူးျခားျခား ဆည္းပူးၾကျခင္းပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္မွ တရား၀င္ ရက္ရွည္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားျခင္းကလည္း သႀကၤန္ရဲ့ဂုဏ္ေရာင္ကို ပုိ၍ထြန္းေျပာင္ေစျခင္းပါ။ ငယ္သူက ေရပက္၊ ႀကီးသူက တရားဖက္တဲ့ ဒီယဥ္ ေက်းမႈဟာ ျမန္မာတို႔အတြက္ ထူးျခားတဲ့ယဥ္ေက်းမႈလို႔ ဆိုႏုိင္ျခင္းပါ။

သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္း၌ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေရပက္ကစားျခင္း၏ အႏွစ္သာရမွာ – ႏွစ္ေဟာင္းမွ အညစ္အေၾကးမ်ား၊ မေကာင္းတဲ့ သေဘာကိုေဆာင္ေနသည့္ နိမိတ္ဆိုးမ်ား၊ စိတ္ဓာတ္မ်ား၊ မေကာင္းတဲ့့ ကံမ်ားကို (အတာေရလုိ႔ေခၚတဲ့) သႀကၤန္ေရစင္ျဖင့္ ေဆးေၾကာ ေပးႏုိင္ရန္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေရၾကည္၊ ေရေအး နံ႔သာေရေမႊးတို႔ျဖင့္ သေျပခက္ကို ေရဖလားမွာႏွစ္လွ်က္ အခ်င္းခ်င္းပက္ဖ်န္းၿပီး၊ ႏွစ္ဦးအစ မွာ မဂၤလာယူေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရွးမင္းမ်ားက မ်ားျပည္သူအမ်ား ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့ ဒီသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပေပးခဲ့ တယ္လို႔ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားအရ သိရျခင္းပါ။ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ တိုင္းသား ျပည္သူေတြ အတူတကြ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကေစရန္ ေရွးမင္း မ်ားအဆက္ဆက္ ဆင္ယင္က်င္းပေပးခဲတဲ့ ရိုးရာပြဲေတာ္တစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္ျခင္းပါ။

သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါက စတင္ခဲ့တာဆိုတာကို သမိုင္းအေထာက္အထားျဖင့္ အတိအတိအက် ေဖၚျပရန္ ခက္ခဲေသာ္ လည္း ျမန္မာစာေပႏွင့္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ သႀကၤန္ေရကစားမႈပြဲေတာ္ကို ပုဂံေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း၊ နရသီဟပေတ့မင္း (တ႐ုတ္ ေျပးမင္း) လက္ထက္၌ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို အထင္အရွား က်င္းပေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရွင္ဘုရင္မွအစ ျပည္သူျပည္သားအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲေနခဲ့ၾကေၾကာင္း သမိုင္းအစအနမ်ားကို ေတြ႔ရွိရျခင္းပါ။
သို႔ေသာ္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ ေႏွာင္းေခတ္ကာလ၌ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္လာကာ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈအစဥ္ အလာမ်ား တစ္စတစ္စ အားနည္း လာၿပီး၊ ျမန္မာတို႔ရဲ့ တာသႀကၤန္ရဲ့အႏွစ္သာရသည္ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္သြားခဲ့ရျခင္းပါ။ ထိုေၾကာင့္ ၾကည္လင္ေသာသႀကၤန္ေရတို႔သည္ ေနာက္က်ဳလာခဲ့ရၿပီး၊ ေမႊးထုံေသာ နံသာေရတို႔သည္လည္း ႏြ႔ံနံ႔ေတြသင္းလာျခင္းပါ။ မလုံ႔တလုံ၊ မေပၚတေပၚ ၀တ္စားဆင္ယဥ္မႈမ်ား၊ အသားကို ေဖါက္ထြင္းျမင္ႏိုင္တဲ့ အသားကပ္ အ၀တ္အစားမ်ားကို၀တ္ဆင္ၿပီး သႀကၤန္ပြဲကို ႏႊဲခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈထဲသို႔ တျဖည္းျဖည္း ေရာေထြးစိမ့္၀င္လာျခင္းပါ။ ထိုေၾကာင့္ ရိုးရာသႀကၤန္ႏွင့္ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းထား လိုသူတို႔အတြက္ ရင္ထုမနာျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ သႀကၤန္ႏွစ္မ်ားပါ။

႐ႈပ္ေထြးျခင္းသည္ မသဲကြဲျခင္း၏အဓိပၸါယ္ကို ေဖၚေဆာင္ႏိုင္ၿပီး၊ (အျဖဴအမဲ) မသဲကြဲျခင္းသည္ ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္တာျဖစ္လို႔ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈ ဤႏွစ္ခုတို႔အၾကား သဲကြဲစြာ သိထားႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။

လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ လြတ္ထြက္ျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းႏွင့္ အေပ်ာ္လြန္ျခင္း၊ ေအးျမျခင္းႏွင့္ ပူေလာင္ျခင္းစတဲ့ တူမေယာင္ေယာင္ႏွင့္ အသြင္ကြဲ ေနတဲ့ ဤႏွစ္မ်ဳိးတို႔၏ ျခားနားခ်က္ကို လူငယ္လူရြယ္မ်ား သတိျပဳစရာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္လာျခင္းပါ။ သႀကၤန္အတြင္း၌ အေပ်ာ္လြန္လွ်က္ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း၊ မူးယစ္ျခင္း၊  ခုိက္ရန္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားျခင္းစေသာ ဤအမႈမ်ား မ်ားျပားလာ၍ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ ကာလအတြင္း ေသဆုံးသူေပါင္း ရာခ်ည္အထိ ရွိလာျခင္းပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယဥ္ေက်းလွပါသည့္ဆိုတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ့ တာသႀကၤန္ ေရသဘင္ပြဲ သည္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ ပေဟဠိဆန္ေသာ ပုစာၦတစ္ပုဒ္လို ျဖစ္ေနျခင္းပါ။

ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ကို သင္ခန္းစာယူတတ္လွ်င္ အက်ဳိးတရားမ်ား ျဖစ္ထြန္းႏိုင္သည္ ဆိုတဲ့ ပညာရွိတို႔ရဲ့ ဆိုထုံးအတိုင္း ယခုႏွစ္တြင္ ျပည္သူမ်ားရဲ့ အတာသႀကၤန္ကို စနစ္တက်ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ လုံျခဳံေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ သႀကၤန္မ႑ပ္ မ်ားလိုက္နာရန္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ခဲ့၍ ႀကိဳဆိုမိျခင္းပါ။ မ႑ပ္ႀကီးမ်ားတြင္ လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းမ်ား (Security Service) ကို အနည္းဆုံး ၁၅ ဦးႏွင့္ မ႑ပ္လတ္မ်ားတြင္ အနည္းဆုံး ၁၀ ဦးကို ခန္႔ထားရမည္ျဖစ္သည္။ လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ယူနီေဖါင္းမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားရမည္ျဖစ္ၿပီး ေန႔ေန႔ ညည တာ၀န္အျပည့္ကို ခ်ထားေပးရမည္။

သႀကၤန္မ႑ပ္မ်ားတြင္ ျမန္မာ့ရိုးရာ အတာသႀကၤန္ကို ပုံေဖၚထားသည့္ ပန္းခ်ီ ဒီဇုိင္းမ်ားျဖင့္သာ မ႑ပ္၏ ေနာက္ခံကားခ်ပ္ အျပင္အဆင္ကို ေရးဆြဲထားရမည္။ ျမန္မာရိုးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ကခုန္သီဆိုမႈစသည့္ သရုပ္ ပ်က္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအား လုံး၀ (လုံး၀) မျပဳလုပ္ရဟု စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ထားသည္။ ျမန္မာရိုးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဆန္႔ က်င္ေသာ မဖြယ္မရာဆိုင္းဘုတ္မ်ား ေရးသားျခင္း၊ သႀကၤန္မ႑ပ္မ်ားေပၚတြင္ အရက္၊ ဘီယာ၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး မ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္း၊ သုံးစြဲျခင္းမ်ား သႀကၤန္မ႑ပ္မ်ားအေပၚတြင္ တုတ္ ဓား လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္မ်ားကို အထူးတားျမစ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရ၍ အံ့ၾသ၀မ္း သာေနမိျခင္းပါ။ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းေပလိုတဲ့ ေစတနာကို လႈိက္လွဲစြာ ႀကိဳဆိုပါ၏။

ပိေတာက္ပန္းဟာ သႀကၤန္ရဲ့ဂုဏ္ေရာင္ကို ထြန္းေျပာင္ေအာင္ျပဳေပးတာမို႔ ပိေတာက္ပန္းကို မႏြမ္းေစခ်င္ရင္ ေကသာမွာ ပန္ဆင္ထားဖို႔ပါ။ သႀကၤန္ေရကို မေနာက္က်ဴေစခ်င္ရင္ သရုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈ အေရာင္ေတြ၊ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈအေရာင္ေတြကို သႀကၤန္ေရမွာ မထည့္မိ၊ မဆိုးမိၾကဖို႔ပါ။ တန္ဖိုးႀကီးမားတဲ့ ျမန္မာရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြႏွစ္ျဖစ္တဲ့ အတာသႀကၤန္ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းထား လိုၾက တယ္ဆိုလွ်င္ စည္းကမ္းရွိရွိျဖင့္ အတာသႀကၤန္ကို ဆင္ႏြဲၾကဖို႔ပါ။ ျမန္မာရုိးရာ အတာသႀကၤန္ကို စည္းကမ္းရွိရွိ ေပ်ာ္ရႊင္ ျခင္းျဖင့္္ ျမန္မာရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြႏွစ္ကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသတည္း။

ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏုိင္ၾကပါေစ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ, ေဒါက္တာဓမၼပီယ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)