ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ – ကဏန္းမ်က္စိ

April 21, 2014

ကဏန္းမ်က္စိ

ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္

အေတြးအျမင္၊ ၁၉၈၈ ေမလ (မိုးမခ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း)

ဧၿပီ ၂၁၊ ၂၀၁၄

မွ်ေဝသူ ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္း

@ https://www.facebook.com/aungmyo.tun.52?fref=nf

မိတ္ေဆြ တဦးက ေျပာျပသည္။  ကဏန္းေကာင္သည္ ျခင္ကိုက္ခံရလွ်င္ ေသသည္ ဟူသတတ္။

ကဏန္းေကာင္သည္ ေရ သတၱ၀ါျဖစ္သည္။  သံခ်ပ္ကာ စစ္ယာဥ္ႏွင့္တူသည္ဟူ၍ ႏိႈင္းခိုင္းရဖြယ္ ရွိေလာက္ေအာင္ အင္အားခိုင္ၿဖီးေသာ အေကာင္မ်ိဳးျဖစ္သည္။  ႏူးညံ့ေသာအသားကို ထူထဲ မာေက်ာေသာ အခြံျဖင့္ ဖံုးကာထားသည္။  အသား ေနရာလပ္ မက်န္။  ေျခေခ်ာင္း၊ လက္ေခ်ာင္းတို ့သည္ပင္လွ်င္ သံေခ်ာင္းတမွ် မာေက်ာေသာအခြံျဖင့္ လႊမ္းအုပ္လ်က္ရွိသည္။

ကဏန္း၏အခြံသည္ အခြံ ဟု ဆိုရေသာ္လည္း သာမန္ ငါး ပုစြန္တို ့၏ အေၾကးခြံမ်ိဳး မဟုတ္။  သတၱ၀ါႏွင့္ မမွ်ေအာင္ မာေက်ာေသာအခြံ၊ ထူထဲေသာအခြံျဖစ္သည္။  ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ ၀မ္းဗိုက္သား ေနရာတြင္ပင္လွ်င္ ငါးၾကင္းၿမီးကြက္ အေၾကးခြံထက္ ပိုမို မာေက်ာထူထဲေသာ အခြံမ်ား အခ်ပ္အခ်ပ္ ထပ္လ်က္ ဖံုးကာထားေသးသည္။  ကဏန္းေကာင္တြင္ အသားေပၚသည့္ေနရာ အလ်ဥ္းမရွိဟူ၍ ဆိုရမေလာက္ျဖစ္သည္။

ယင္းသို ့ေသာ အအုပ္ အခြံ၊ အကာအကြယ္ေၾကာင့္ ထိုသတၱ၀ါသည္ မေသႏိုင္၊ မေပ်ာက္ႏိုင္ေသာ အဆင့္အေျခသို ့ မေရာက္။  အလြယ္ႏွင့္ပင္ ေသႏိုင္သည္။ ဆင္ေျပာင္ၾကီး နင္းခံရ၍ ေသျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္၊ ျခင္ေကာင္ေလး ကိုက္၍ ေသျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။  ထိုအခ်က္သည္ မယံုခ်င္စရာပင္ ျဖစ္သည္။

မိတ္ေဆြျဖစ္သူက ထိုအခ်က္ကို အခိုင္အမာ ဆိုသည္။ သက္ေသထူႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေရျဖည့္အိုးခြက္ စသည္တို ့တြင္ အဖံုးအကာ အလံုပိတ္၍ ကဏန္းကို ထည့္ထားမွသာ စိတ္ခ်ရသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက အခန္းတြင္းရွိ ျခင္ေကာင္တို ့က ကဏန္းကို ကိုက္လိမ့္မည္၊ ျခင္ကိုက္ခံရလွ်င္ ကဏန္းေသလိမ့္မည္။

ကဏန္း၏ ကိုယ္ေပၚတြင္ ျခင္ကိုက္စရာ ေနရာမရွိ။ မွန္သည္။  သို႔ရာတြင္ ျခင္ေကာင္က ကိုက္၍ရသည့္ ေနရာကို ရွာတတ္သည္။ ထိုေနရာမွာ ကဏန္း၏ မ်က္စိျဖစ္ေသာ ဟူ၏။

ကဏန္းမ်က္စိသည္ မ်က္ႏွာအျပင္၏ အေပၚသို ့ စူးေထာင္ ထြက္ေနသည္။  မွိတ္၍ မရ၊ ပိတ္၍ မရ။ မ်က္လံုးအိမ္အတြင္း ငုပ္လွိ်ဳးသြင္း၍ မရ။ ဇက္ပုသလို ပုရံု ပု၍ ရသည္။  ခရုခြံထဲ ခရုေကာင္ လွိ်ဳး၀င္သလို လွိ်ဳး၀င္၍ မရ။ မ်က္စိက အျပဴးသား က်န္ျမဲ က်န္သည္။  ထိုမ်က္စိကို ျခင္ေကာင္က ကိုက္သည္။  မ်က္စိ ျခင္ကိုက္ခံရေသာ္ ကဏန္း ေသသည္။

သံခ်ပ္ကာ စစ္ယာဥ္လို ထူထဲေသာ အအုပ္အခြံ ကာဖံုးထားသည့္ ကဏန္း၏ မ်က္စိကို ျခင္ကိုက္ႏိုင္သည္။ မ်က္စိ ျခင္ကိုက္ခံရလွ်င္ ကဏန္း ေသသည္။

ထိုအခ်က္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ ေတြးၾကည့္စရာ သေဘာတရပ္ ေပၚလာသည္။  ထိုသေဘာမွာ ဤသို ့ျဖစ္သည္။

မည္မွ်ေလာက္ အထိပင္ ဂုဏ္ဟိတ္သိကၡာ၊ အင္အားစြမ္းရည္ ၾကီးမားေသာ အရာပင္ျဖစ္ေစ ေပ်ာ့ကြက္၊ ဟာကြက္၊ အားနည္းခ်က္ ရွိသည္သာ ျဖစ္ရသည္ ဆိုေသာ အခ်က္ေပတည္း။ ထို ေပ်ာ့ကြက္၊ ဟာကြက္၊ အားနည္းခ်က္ကို ထိုးႏွက္ ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံရသည့္အခါ ထိုအရာသည္ ၾကီးမားေသာ အကာအကြယ္မ်ား ရွိေနသည့္ၾကားမွပင္ ျပိဳကြဲပ်က္စီးျခင္းအျဖစ္သို ့ ေရာက္ရသည္သာ ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ေပတည္း။

ထိုသေဘာသည္ ေရွးပေ၀ဏီအခါမွစ၍ လူ႔ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ့ေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။  ထိုသေဘာကို ထင္ရွားေစေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အေက်ာ္အၾကား တည္ရွိခဲ့သည္။

ပုဂံ အေနာ္ရထာမင္း သထံုျပည္ကို ခ်ီတက္သိမ္းပိုက္ရာ၌ ၿမိဳ႕ အေစာင့္အၾကပ္ ထူေျပာ၍ လုပ္ၾကံမရႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။  ေနာက္ဆံုးတြင္မွ ျမိဳ ့ရိုးတေနရာ၌ အကာအကြယ္ ၾကက္မ တ၀ပ္စာ အလစ္အလပ္ရွိေၾကာင္း သိလာသည္။   ထိုေနရာမွ ၀င္တိုက္သည္။ သထံုက်သည္။

“ကဏန္းမ်က္စိ” သေဘာကို ထင္ရွားေစေသာ သမိုင္းျဖစ္ရပ္တခု ျဖစ္ေလသည္။

မြန္ သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္းႏွင့္ တရုတ္စစ္သည္ေက်ာ္ ဂါမဏိတို ့၏ စီးခ်င္းထိုးပြဲလည္း ထိုသေဘာ၏ ထင္ရွားေသာ ျပယုဂ္ျဖစ္သည္။

ဂါမဏိသည္ သံကြန္ခ်ာ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာကို ကိုယ္လံုးျပည့္ ၀တ္လ်က္ သမိန္ဗရမ္းႏွင့္ စီးခ်င္းထိုးသည္။  ဂါမဏိ၏ သံကြန္ခ်ာ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာသည္ ဓားမေပါက္၊ လွံမေပါက္၊ မီးမေပါက္ အကာအကြယ္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ အျပင္ပန္းအျမင္ ျဖစ္သည္။  သမိန္ဗရမ္းက ထိုသို ့မျမင္။ သမိန္ဗရမ္း ျမင္သည္မွာ ဂါမဏိ၏ သံကြန္ခ်ာ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ လက္ေမာင္းခ်ိဳင္းၾကား၌ လွံတဖ်ားစာ အကြက္အလပ္၊ အလစ္အဟင္းရွိေနသည္ ဆိုေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။

သမိန္ဗရမ္းသည္ ထိုအကြက္အလပ္ကို အဲ ေမာင္း လွံ ပ်ံ စိုက္သည္။ ဂါမဏိက်သည္။

အေနာက္တိုင္း စာေပႏွင့္ သမိုင္းတို ့တြင္လည္း တ္သေဘာတည္းေသာ အခ်င္းအရာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္တို ့ကို ေမာ္ကြန္းမွတ္တမ္းမ်ားအျဖစ္ ေတြ ့ႏိုင္သည္။

ေခါမစာဆိုၾကီး ဟိုးမား၏ အီလိယက္ ေမာ္ကြန္းကဗ်ာၾကီးမွ သူရဲေကာင္းတဦးျဖစ္သူ အာခ်ိလိျဖစ္ရပ္သည္လည္း ထိုသေဘာ၏ ျပယုဂ္ျဖစ္သည္။

အာခ်ိလိ ေမြးကင္းစအရြယ္တြင္ျဖစ္သည္။ မိခင္ျဖစ္သူ ပင္လယ္နတ္သမီးက စတိုက္ျမစ္ထဲတြင္ သားကို ေရႏွစ္သည္။ ျမစ္ေရျဖင့္ တကိုယ္လံုးကို စြတ္စိုေစသည္။  သားျဖစ္သူအား ဓားလွံက်ည္မီး ျပီးျငိမ္းလံုျခံဳေစရန္ ျဖစ္သည္။  မိခင္ျဖစ္သူက သားငယ္အား အသက္ရွည္စြာ အနာမဲ့ေၾကာင္း ေဆးစြမ္းေကာင္းျဖင့္  ထံုမႊမ္း ကာကြယ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မိခင္လက္ ဆုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ သားငယ္၏ ဖေနာင့္ေျခဖ်ားသည္ စတိုက္ျမစ္ေရ စြတ္စိုႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့။  သို႔ျဖင့္ ထိုေနရာသည္ ဓားလွံမီးေပါက္ ကူးေရာက္ထိရွမႈ ကင္းလြတ္ျခင္း မရွိေခ်ေလ။

အာခ်ိလိ လူလားေျမာက္ခ်ိန္ႏွင့္ ဟယ္လင္မင္းသမီးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထရိုဂ်င္ စစ္ပြဲၾကီးျဖစ္ပြားခ်ိန္ ဆံုၾကိဳက္သည္။  ထိုစစ္ပြဲၾကီးတြင္ အာခ်ိလိ ၀င္ေရာက္ တိုက္ခိုက္သည္။ ေအာင္ပြဲအလီလီ ရသည္။ ထရိုဂ်င္ေခါင္ခ်ဳပ္ သူရဲေကာင္း ဟက္တာကို စီးခ်င္းထိုးၿပီး သုတ္သင္သည္။  ေနာက္ဆံုး အာခ်ိလိ ကိုယ္တိုင္လည္း တိုက္ပြဲတြင္က်သည္။ ရန္သူ ့ဘက္မွ ပစ္လႊတ္ေသာျမားက အာခ်ိလိ၏ ေျခဖေနာင့္ကို လာစိုက္သည္။  ဓားက်ိဳး၍လွံေခြ မနာမေသသူဟု ေက်ာ္ၾကားေသာ မဟာသူရဲေကာင္းၾကီး အာခ်ိလိက်သည္။

(စကားစပ္၍ဆိုရလွ်င္ ထရိုဂ်င္ သူရဲေကာင္း ဟက္တာ က်ဆံုးရသည္မွာလည္း ဟက္တာ၏ သံခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ ေခါင္းစြပ္အဆက္ လည္ပင္းေနရာ၌ အလပ္ေပၚသည္ကို အာခ်ိလိ လွံပစ္စိုက္၍ က်ဆံုးရျခင္း ျဖစ္သည္)

ထိုသမိုင္း ဒ႑ာရီကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ အေနာက္တိုင္း ဆိုရိုးစကား၌ “အာခ်ိလိဖေနာင့္” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ အသံုးတြင္လာခဲ့သည္။

ဧရာမ အရာ၀တၳဳ၊ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ၊ လူပုဂၢိဳလ္တို ့၏ ေပ်ာ့ကြက္၊ ဟာကြက္၊ ၿပိဳကြက္၊ ပ်က္ကြက္တို ့ကို ရည္ညႊန္းတင္စားေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။

ကမာၻ ့သမိုင္းတြင္ “အာခ်ိလိဖေနာင့္” ျဖစ္ရပ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ရွိခဲ့သည္။  ထိုအာခ်ိလိဖေနာင့္ ျဖစ္ရပ္တို႔သည္ လူ႔ ဖြဲအစည္းမ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ လက္နက္ ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး ျပိဳကြဲျခင္း၊ မင္းဧကရာဇ္မ်ား၊ စစ္သူၾကီး၊ စစ္သူရဲေကာင္းမ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မ်ား၊ “ေလွ်ာက်ေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏” အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစခဲ့သည္။

လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အခ်င္းကိစၥ မ်ားစြာ၌သာ အာခ်ိလိဖေနာင့္ ရွိသည္မဟုတ္။  မ်က္ေမွာက္ေခတ္၌ အထြတ္အထိပ္သို ့ ေရာက္လ်က္ရွိေသာ စက္မႈနည္းပညာကဲ့သို ့ နည္းက်စနစ္က် လုပ္ငန္းမ်ား၌ပင္လွ်င္ ေပ်ာ့ကြက္၊ ဟာကြက္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေန၍ ဧရာမ လုပ္ငန္း စီမံခ်က္ၾကီးမ်ား ပ်က္ျပားရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳေနၾကရသည္။  ေငြေၾကးကုေဋကုဋာ ဆံုးရံႈးမႈမ်ား ေပၚေပါက္ေနရသည္။  လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသေၾကမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနရသည္။

ဆိုဗီယက္ႏွင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတို ့တြင္ အဏုျမဴဓာတ္ေပါင္းဖိုၾကီးမ်ား ဓာတ္ေရာင္ျခည္ ယိုစိမ့္ျခင္း၊ ေပါက္ကြဲျခင္း စသည္တို ့ ျဖစ္ပြားေနရသည္မွာ အမိႈက္ကစ ျပသာဒ္မီးေလာင္ ဆိုသကဲ့သို ့ “အာခ်ိလိဖေနာင့္” ကိစၥမ်ား၏ ခၽြတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ ေငြေၾကးကုေဋကုဋာ ဆံုးရံႈးမႈၾကီးမ်ား ၾကံဳေတြ႕ ေနျခင္းျဖစ္သည္။

အိႏၵိယျပည္၌ ဘိုပါးလ္ျမိဳ ့ ဓာတ္ေငြ ့စက္ရံုၾကီး ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ လူေပါင္းေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ရျခင္းမ်ိဳးသည္လည္း အေသးအဖြဲ စက္ကိရိယာတခု၏ ေပ်ာ့ကြက္၊ အားနည္းခ်က္ၾကာင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ အာကာသ လြန္းပ်ံယာဥ္ၾကီး “ခ်ဲလင္ဂ်ာ” ေပါက္ကြဲမႈမွာလည္း ပစၥည္းေလးတခု၏ အားနည္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။  တြန္းတင္ဒံုးပ်ံၾကီး၏ ကိုယ္ထည္ႏွစ္ပိုင္း အဆက္ေနရာတြင္ ၾကားခံထည့္ထားသည့္ “အိုကြင္း” ေခၚ ဆီလံုကြင္းေနရာမွ မီးေလာင္ေပါက္ထြက္ျပီး ဒံုးပ်ံၾကီးတခုလံုး ပ်က္စီးခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။  အျမင့္ေပ ၁၅၀ နီးပါး တြန္းတင္စြမ္းအား ေပါင္ခ်ိန္ သံုးသန္း နီးပါးရွိေသာ ဒံုးပ်ံၾကီး၏ ဧရာမ ကိုယ္ထည္ၾကီး ႏွစ္ခုၾကားမွ ဆီလံုကြင္းေလးသည္ “ကဏန္းမ်က္စိ” ပင္ ျဖစ္ေခ်၏။  ထို ဆီလံုကြင္းေလး ေပ်ာ့ကြက္ေၾကာင့္ ေဒၚလာ ကုေဋ ၃၀၀ ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားရသည့္ အာကာသ လြန္းပ်ံယာဥ္ စီမံကိ္န္းၾကီး ပ်က္ရမတတ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ေလာက၌ မည္သည့္အရာမွ လံုး၀ဥႆံု ခိုင္ျမဲျခင္း၊ လံုျခံဳျခင္း၊ အားၾကီးျခင္း၊ ေဘးမဲ့ျခင္းဟူ၍ မရွိေခ်။ အရာရာ၌ “အာခ်ိလိဖေနာင့္” ဟူ၍ ရွိျမဲ။ အရာရာ၌ “ကဏန္းမ်က္စိ” ဟူ၍ ရွိျမဲ။ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ကိစၥရပ္မ်ား၌ သူ႔ အား ကိုယ့္အား ခ်င့္တြက္ခ်ိန္ဆရာ၌ ထိုသေဘာကို  ေစ့ေစ့ႏွလံုးသြင္းတတ္၊ျမဲျမဲနွလံုးသြင္းႏိုင္ဖို ့ လိုအပ္လွေပသည္။

၀င္းတင္

(၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ေမလထုတ္ “အေတြးအျမင္” စာေစာင္တြင္ ပါရွိေသာ ဆရာဦး၀င္းတင္၏ “ကဏန္းမ်က္စိ” ေဆာင္းပါးကို ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။  စာရိုက္မူရင္းမွ်ေဝသူ ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္းကို  မိုးမခက ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိေၾကာင္း  မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:U Win Tin, ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္, ဦး၀င္းတင္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

Junior Win ၏ My Life will go on (အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ရုပ္စုံ) စာအုပ္ ထြက္ပါျပီ

By

  Junior Win ၏ My Life will go on...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ

By

  ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ဇူလိုင္...

Read more »

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္