fbpx

အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) – အစဥ္အလာ

September 2, 2014

  – အစဥ္အလာ
စက္တင္ဘာ ၂၊ ၂၀၁၄
 
 

ၾကားဖူးတဲ့ ပုုံျပင္တစ္ပုုဒ္ကုုိ ျပန္လည္ မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။ ပုုံျပင္ရဲ႕ ေနာက္ခံတည္ေနရာအရပ္ေဒသက အိႏၵိယႏုုိင္ငံ ရြာတစ္ရြာရဲ႕ ဟိႏၵဴဘုုရား ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရြာသူရြာသားမ်ားဟာ ညေနခင္းေရာက္တုုိင္း ဘုုရားေက်ာင္းကုုိ လာၿပီး ဟိႏၵဴနတ္ဘုုရားကုုိ ပူေဇာ္ၾက တယ္။ ဘုုရားေက်ာင္းမွာ ေမြးထားတဲ့ေၾကာင္တစ္ေကာင္လည္း ရွိတယ္။ ထုုိေၾကာင္ဟာ ဟိႏၵဴနတ္ဘုုရားကုုိ ပူေဇာ္ရာေနရာမွာ လာေရာက္ ေဆာ့ကစားေလ့ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုုိင္ျဖစ္တဲ့ ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးဟာ ဘုုရားပူေဇာ္ခ်ိန္မတုုိင္မွီမွာ ေၾကာင္ကုုိ ဖမ္းၿပီး တစ္ေနရာရာမွာ ပိတ္ေလွာင္ထားရတယ္။ ဤနည္းျဖင့္ ဘုုရားပူေဇာ္ခ်ိန္မတုုိင္မွီ ေၾကာင္ဖမ္းရတဲ့အလုုပ္ဟာ ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးရဲ႕ ေန႔စဥ္ပုုံမွန္အလုုပ္ တစ္ခုု ျဖစ္လာတယ္။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာၿပီး တစ္ေန႔မွာ ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးကြယ္လြန္ေတာ့ လက္ေထာက္ျဖစ္တဲ့ ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးက ယခင္ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီး တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ အလုုပ္ေတြကုုိ ဆက္လက္တာဝန္ယူရတယ္။ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ေမြးထားတဲ့ ေၾကာင္လည္း ေသဆုုံးသြားခဲ့တယ္။ ဒုုတိယေျမာက္ ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးဟာ ေၾကာင္မရွိေတာ့တာေၾကာင့္ ဘုုရားပူေဇာ္ခ်ိန္မတုုိင္မွီ လုုပ္ေနက်  ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းတာဝန္လည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သုုိ႔ေသာ္ ထုုိေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးဟာ ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းတာဝန္ မပါဝင္တဲ့ ဘုုရားပူ ေဇာ္ျခင္းဟာ ျပည့္စုုံတဲ့ ဘုုရားပူေဇာ္ျခင္းမျဖစ္ဘူးလုုိ႔ မွတ္ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရြာထဲမွ အျခားေၾကာင္တစ္ေကာင္ကုုိ ရွာယူခဲ့ၿပီး ေက်ာင္း မွာ ေမြးျမဴခဲ့ျပန္တယ္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးဟာ ယခင္ကလိုုပဲ ဘုုရားပူေဇာ္ခ်ိန္မတုုိင္မွီမွာ ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းတာဝန္ကုုိ ဆက္လက္လုုပ္ေဆာင္ႏုုိင္ခဲ့တယ္။ ပုုံျပင္က ဒီမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီပုုံျပင္ရဲ႕ ဆုုိလုုိရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကုုိ စာဖတ္သူမ်ား သေဘာေပါက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ထုုံးတမ္းအစဥ္အလာတစ္ခုုကိုု  မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ လုုိက္နာက်င့္သုုံးခ်င္တတ္ၾကတဲ့ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားကုုိ ပညာေပးခ်င္တဲ့ ပုုံျပင္တစ္ပုုဒ္လုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မူလဟိႏၵဴေက်ာင္းထုုိင္ဘုုန္းႀကီးလုုပ္ခဲ့ရတဲ့ ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းအလုုပ္ဟာ လုုိအပ္ခ်က္အရ လုုပ္ခဲ့ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုုိ႔ေသာ္ ေနာက္ဆက္ခံတဲ့ ေက်ာင္းထုုိင္ဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးက်ေတာ့ ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းအလုုပ္ကုုိ ဘုုရားပူေဇာ္ရာမွာ လုုိက္နာက်င့္ေဆာင္ရမယ့္ အစဥ္အလာအဂၤါရပ္တစ္ခုုအျဖစ္ မွတ္ယူခဲ့တယ္။ ေၾကာင္ဖမ္းတာ မပါတဲ့ ဘုုရားပူေဇာ္ျခင္းဟာ ျပည့္စုုံတဲ့ ဘုုရားပူေဇာ္မႈ မဟုုတ္ဘူးလုုိ႔ မွတ္ထင္ယူဆခဲ့တာေၾကာင့္ ထုုိဟိႏၵဴဘုုန္းႀကီးဟာ အျခားေၾကာင္တစ္ေကာင္ကုုိ ရွာယူေမြးျမဴကာ ေၾကာင္ဖမ္းျခင္းအလုုပ္ကုုိ ဆက္လက္လုုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ဘဲ ေရွးအစဥ္အလာေတြကုုိ လက္ခံယုုံၾကည္ လုုိက္နာက်င့္သုုံးတတ္ၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုုိ သိျမင္ေတာ္မူ တဲ့ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ဟာ ေရွးေရွးက အစဥ္အလာက်င့္သုုံးလာခဲ့တဲ့ ဓေလ့ထုုံးတမ္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ရုုံမွ်ျဖင့္လည္း အဟုုတ္အမွန္လုုိ႔ မမွတ္ ယူၾကဖုုိ႔ရန္ ကာလာမသုုတ္မွာ ထည့္သြင္းလမ္းညႊန္ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးအစဥ္အလာဓေလ့ထုုံးတမ္းတုုိင္းလည္း အမွန္မဟုုတ္။ ပညာရွိမ်ား ခ်ီးမြမ္းၾကတဲ့ တရားလည္း ျဖစ္တယ္။ မွန္တယ္၊ အျပစ္ကင္းတယ္၊ အက်ိဳးရွိတယ္လုုိ႔ ကုုိယ္တုုိင္သိျမင္နားလည္ၿပီးမွသာ ယုုံၾကည္လက္ခံက်င့္သုုံးၾကဖုုိ႔ရန္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ မိန္႔မွာထားခဲ့တာပါ။

သုုိ႔ေသာ္ လူအမ်ားစုုအေနနဲ႔ မွားယြင္းတဲ့ အစဥ္အလာတစ္ခုုကုုိ တြန္းလွန္ဖယ္ရွားရန္ထက္ အသားက်ၿပီးသား အစဥ္အလာေတြေနာက္ကုုိ မွားမွားမွန္မွန္  ေဝဖန္ပုုိင္းျခားမေနေတာ့ဘဲ လြယ္လြယ္ကူကူ လက္ခံစီးေမ်ာလုုိက္ပါေနၾကတာက မ်ားပါတယ္။

ေထရဝါဒဗုုဒၶဘာသာျမန္မာႏုုိင္ငံမွာ ကာလာမသုုတ္လာ ဗုုဒၶရဲ႕ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ကုုိ ဘယ္ေလာက္အထိ လိုုက္နာက်င့္သုုံးမႈ ရွိေနၾကပါ သလဲ။ ဆန္းစစ္သင့္လွပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ အာဏာရွင္စစ္အုုပ္စုုရဲ႕ အာဏာအပိုုင္စီးမႈ အစဥ္အလာမွ စၿပီး ျပည္သူျပည္သားမ်ားရဲ႕ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္းေတြကုုိ အေလးမထားမႈ အစဥ္အလာ၊ ၿမိဳ႔ရြာသန႔္ရွင္းသပ္ရပ္ေရးကုုိ အေရးမစိုုက္ဘဲ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့အမႈိက္ပစ္မႈ အစဥ္အလာအဆုုံး ေခါက္ရုုိးက်ိဳးေနတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အစဥ္အလာေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ စီးေမ်ာလုုိက္ပါေနၾကသူေတြက ပုုိၿပီး မ်ားေနတာပါ။

၁၉၆၂ ခုုႏွစ္မွ စၿပီး ဦးေနဝင္းဟာ ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာ အာဏာရွင္စနစ္ကုုိ စတင္ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ၁၉၆၂ မွ ၁၉၇၄ ခုုႏွစ္အထိ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီစစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ ၁၉၇၄ မွ ၁၉၈၈ ခုုႏွစ္အထိ ျမန္မာ့ဆုုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကုုိ က်င့္သုုံးခဲ့တယ္။ ၁၉၈၈ မွ ၂၀၁၁ ခုုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုုိင္းအထိ နဝတ နအဖ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုုိ ဦးေနဝင္းကုုိ ဆက္ခံတဲ့ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဆက္လက္က်င့္သုုံးခဲ့တယ္။ ၂၀၁၁ ခုုႏွစ္မွစၿပီး အရပ္ဝတ္ေျပာင္း စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကပဲ စစ္တပ္လႊမ္းမုုိးတဲ့ ဒီမုုိကေရစီအမည္ခံ အာဏာရွင္စနစ္ကုုိ ဆက္လက္က်င့္သုုံး လာခဲ့တာ ယေန႔အထိပါ။

၁၉၆၂ ခုုႏွစ္မွ ယေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ၾကာ တုုိင္းျပည္အာဏာကုုိယူထားၾကသူအဆက္ဆက္ဟာ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြသာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမၼတဦးသန္းစိန္ရဲ႕ အစုုိးရဟာ အရပ္သားဒီမုုိကေရစီအစုုိးရမဟုုတ္ဘူးလားလုုိ႔ ေစာဒကတက္ရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြကုုိ လွည့္ စားထားတဲ့ ဒီမုုိကေရစီအတုုသာ ျဖစ္တယ္လုုိ႔ ေျဖရပါလိမ့္မယ္။ ယခင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္အတုုိ္င္း စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ လႊမ္းမိုုးခ်ဳပ္ကုုိင္ခြင့္ ရထားတဲ့ ေရေရာဒီမုုိကေရစီသာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဟာ ယေန႔က်င့္သုုံးေနတဲ့ ဒီမုုိကေရစီအတုုရဲ႕ ေၾကာရုုိးပါ။ ေၾကာရုုိးျဖစ္တဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကုုိ လက္ခံက်င့္သုုံး ေနသေရြ႕  ၁၉၆၂ ခုုနွစ္မွ စခဲ့တဲ့ ဦးေနဝင္းခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္အစဥ္အလာဟာ ရွင္သန္ႀကီးထြားေနအုုံးမွာပါ။ ျမန္မာႏုုိင္ငံကုုိ ကမၻာ့ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနိမ့္ဆုုံးႏုုိင္ငံစာရင္းဝင္ေစခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္အစဥ္အလာကုုိ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္အဆက္ဆက္က လက္ဆင့္ကမ္းလာခဲ့တာဟာ ယေန႔ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တုုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေၾကာရုုိးျဖစ္တဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒတည္ၿမဲေနေသး သေရြ႕ စစ္အာဏာရွင္အစဥ္အလာကုုိ အနာဂတ္စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြက လက္ဆင့္ကမ္းသြားၾကပါလိမ့္အုုံးမယ္။

တနည္းအားျဖင့္ အဓမၼဝါဒ အာဏာရွင္စနစ္ဆုုိးႀကီးရဲ႕ အတြင္းအဇၥ်တၱျဖစ္တဲ့ ကုုိယ္က်ိဳးအတၱ ဝိသမေလာဘ ေဒါသအာဃာတ ေမာဟ စတဲ့ ဦးေနဝင္း စတင္မီးေမႊးခဲ့တဲ့ ကိေလသာအပူမီးဟာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ကူးစက္ေလာင္ၿမဳိက္သြားခဲ့တာ ယေန႔အထိပါ။ ယခုုဆုုိလွ်င္ ထုုိအတြင္းအဇၥ်တၱမီးရဲ႕ အပူရွိန္နဲ႔ ပမာဏဟာ ယခင္ကထက္ အဆမတန္ ျပင္းထန္ႀကီးထြားလာခဲ့ပါၿပီ။ ထုုိအဇၥ်တၱမီးဟာ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကုုိသာမက ခရုုိနီေတြဆီကုုိလည္း ကူးစက္ေလာင္ၿမိဳက္သြားပါၿပီ။ ထုုိအဇၥ်တၱမီးဟာ ငရဲမီးနဲ႔ ကူးလူးဆက္ဆံ သြားႏုုိင္ဖြယ္ ရွိေနပါတယ္။

အာဏာရွင္စနစ္အစဥ္အလာကုုိ ၁၉၈၈ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပုုံကာလက လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူ တစ္ရပ္လုုံးက အဆုုံးသတ္ဖယ္ရွားဖုုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြက အာဏာရွင္စနစ္အစဥ္အလာရဲ႕ အတြင္းအဇၥ်တၱကိ ေလသာမီးကုုိ ဆက္လက္ေလာင္ၿမိဳက္ေစခဲ့ျပန္တာ ယေန႔အထိတုုိင္ပါ။

အတြင္းအဇၥ်တၱကိေလသာမီးက မီးေတာင္တစ္ခုုရဲ႕ အတြင္းမွ ေခ်ာ္ရည္ပူနဲ႔ အလားသ႑ာန္တူၿပီး အာဏာရွင္စနစ္အစဥ္အလာကေတာ့ ျပင္ပကုုိ ေပါက္ကြဲစီးထြက္လာတဲ့ ေခ်ာ္ရည္ပူနဲ႔ အလားသ႑ာန္တူတယ္လုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္ပါတယ္။

ဂ်ပန္ႏုုိင္ငံဟာ သဘာဝမီးေတာင္ရွင္ေတြ အလြန္ေပါမ်ားတဲ့ ႏုုိုုင္ငံတစ္ႏုုိင္ငံပါ။ သုုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာ ထုုိသဘာဝမီးေတာင္ေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ ရွင္သန္ေပါက္ကြဲေနဆဲ ကုုိယ္က်ိဳးအတၱဝိသမေလာဘမီးေတာင္ႀကီးေတြနဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ေခ်ာ္ရည္ ပူေတြ ေျမျပင္အႏွံ႔ ျပန္႔ႀကဲစီးဆင္းေနဆဲ ႏုုိင္ငံတစ္ႏုုိင္ငံ ျဖစ္ပါတယ္။

မီးေတာင္ႀကီးေတြ ရွင္သန္ေနသေရြ႕ ေခ်ာ္ရည္ပူေတြလည္း ဆက္လက္ေပါက္ကြဲစီးဆင္းေနအုုံးမွာပါ။  မီးေတာင္ရွင္ႀကီးေတြကုုိ မီးေတာင္ ေသေတြျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုုိလုုပ္ရပါ့မလဲ။ တကယ္ေတာ့ ခက္ခဲတဲ့ အရာေတာ့ မဟုုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ကာလာ မသုုတ္မွာ လမ္းညႊန္ခ်က္ရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္ကုုိ လက္ေတြ႕က်င့္သုုံးရန္သာ လုုိအပ္ေနတာပါ။ လုုိအပ္ခ်က္က မွားယြင္းတဲ့ အစဥ္အလာေတြကုုိ စြန္႔ပယ္ရန္သာ ျဖစ္ပါတယ္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)