ကိုုေအာင္မွဳိင္း – ေျခတေပါင္က်ဴိး အဘိဓမၼာနဲ ႔မ်က္ေစ့တဖက္ကန္း ေတာ္လွန္ေရး

October 18, 2014

ကိုုေအာင္မွဳိင္း – ေျခတေပါင္က်ဴိး အဘိဓမၼာနဲ ႔မ်က္ေစ့တဖက္ကန္း ေတာ္လွန္ေရး
(မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၄

က်ေနာ္တိုု႔ျမန္မာလူမ်ဴိးအမ်ားစုုဟာ အဘိဓမၼာ လိုု႔ဆိုုလိုုက္တာနဲ ႔တြန္႔သြားတတ္ၾကပါတယ္။ အမ်ားစုုက အဘိဓမၼာဆိုတာ ဆရာေတာ္ သမားေတာ္ႀကီးေတြကိစၥ၊ ပညာရွင္ဆိုုတဲ့ပုုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကိစၥလိုု႔ တဖက္သတ္မွတ္ယူထားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ငါတိုု႔ဆင္းရဲသူဆင္းရဲသားေတြနဲ႔ နဲနဲမွ မအပ္စပ္တဲ့ကိစၥလိုု႔လဲ ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အင္မတန္မွ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူအေနနဲ ႔  အဘိဓမၼာဆိုုတာ သက္ဆိုုင္ရာလူတန္းစားအလိုုက္ အျမင္ေတြဘဲဆိုုတာ ရွင္းရွင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။

အလုုပ္သမားေတြ လယ္သမားေတြစတဲ့ အေျခခံလူတန္းစားေတြမွာ သူတိုု႔ဘ၀လြတ္ေျမာက္ဘိုု႔ အဘိဓမၼာေတြ အခိုုင္အမာရွိသလိုု တိုုင္းရင္းသားလူမ်ဴိးစုုေတာ္လွန္ေရးေတြမွာလဲ ခိုုင္မာတဲ့ အဘိဓမၼာေတြရွိၾကပါတယ္။ လူလတ္တန္းစားေတြျဖစ္တဲ့  ပညာတတ္ေတြနဲ ႔ အေျခခံ လက္လုုပ္လက္စား ကုုန္သည္ပြဲစားေလးေတြမွာလဲ သူတိုု႔အတြက္ကိုုယ္ပိုုင္အဘိဓမၼာေတြ ရွိၾကသလိုု အရင္းရွင္ႀကီးေတြ ခရိုုနီႀကီးေတြမွာ လဲ ကိုုယ္ပိုုင္အဘိဓမၼာေတြ ရွိေနတယ္ဆိုုတာေတြ ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဆင္းရဲသားတေယာက္ဘာေၾကာင့္ဆင္းရဲတယ္ဆိုုတာ ဆင္းရဲသားတိုုင္းစဥ္းစားမိၾကမွာပါ။ တခ်ဴိ ႔ကေတာ့ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း စဥ္းစားၾကတယ္။တခ်ဴိ ႔ကေတာ့ တိုုတိုုေတာင္းေတာင္းပဲ စဥ္းစားမိၾကတယ္။ ပိုုက္ဆံမရွိလိုု႔။ စာမတတ္လိုု႔။ ငါ့အေဖကိုုယ္တုုိင္ကိုုက ဆင္းရဲလိုု႔။ အရင္ဘ၀က အလွဳအတန္းမလုုပ္ခဲ့လိုု႔။ ဒီေလာက္နဲ ႔ရပ္ၾကတယ္။ ငါ့ အေဖလဲဆင္းရဲတယ္ ငါလဲဆင္းရဲတယ္ ငါ့သားလဲဆင္းရဲဦးမွာဘဲ ။ ဒါဆိုုရင္ လူျဖစ္ရတာ တခုုခုုေတာ့မွားေနၿပီလိုု႔ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ဒါထက္နဲနဲေလာက္ပိုုစဥ္းစားရင္ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြ တအားခ်မ္းသာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။သူတိုု႔မိဘေတြခ်မ္းသာလိုု႔လား။ လခေကာင္း လိုု႔လား။ ဒါထက္နဲနဲေလာက္ ပိုုစဥ္းစားရင္ ကိုုယ့္ရပိုုင္ခြင့္ေတြဆံုုးရွဳံးတာေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆံုုးရတာေတြစတဲ့ ေသြးစုုတ္မွဳသ႑ာန္ ေတြကိုု သိကိုုသိလာမွာပါ။ ဒါေတြဟာ ဘ၀ထဲမွာျဖစ္ေနတဲ့ အရွိတရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာဆိုုတာ လူတန္းစားအက်ဴိးစီးပါြးကိုု တိုုက္ရိုုက္ေဖၚျပေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ ႔အစည္းရဲ ႔ပံုုရိပ္ေတြဘဲလိုု႔ေျပာလိုုပါတယ္။

(အေၾကာင္းက အဘိဓမၼာဆိုုတာ လူမွဳတိုုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ခြဲျခားလိုု႔ မရေအာင္္ဆက္စပ္ေနတယ္။လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း လူသားေတြဟာ အဘိဓမၼာႏွင့္ ကင္းလြတ္လိုု႔ မရ။     (ေတာ္လွန္ေသာအဘိဓမၼာ-သၡင္ျမသန္း))

လူတန္းစားအသီးသီး လူ႔အလႊာအသီးသီးမွာ မိမိတိုု႔နဲ ႔သက္ဆိုုင္တဲ့ အဘိဓမၼာေတြကိုုယ္စီရွိေနၾကသလိုု စစ္အစိုုးရေတြ စစ္အာဏာရွင္ ေတြမွာလဲ သူတိုု႔အက်ဴိးစီးပြါးအေျခခံေပၚက အဘိဓမၼာေတြ အခိုုင္အမာရွိေနၾကတယ္ဆိုုတာကိုု က်ေနာ္တင္ျပလိုုရင္းျဖစ္ပါတယ္။

“တပ္မေတာ္အင္အားရွိမွ ျပည္သူအင္အားရွိမည္”

အေတာ္ကိုုယုုတ္ယုုတ္မာမာ ပက္ပက္စက္စက္နဲ ႔ ျပည္သူလူထုုကိုု ထာ၀ရကၽြန္ျပဳခ်င္တဲ့ ေျခတေပါင္က်ဴိးအဘိဓမၼာတခုု လိုု႔ေျပာလိုုပါ တယ္။ ေျခတေပါင္က်ဴိးအဘိဓမၼာလိုု႔သံုုးရတာက ဒီအဘိဓမၼာေၾကာင့္ သန္းခ်ီတဲ့လူထုုဟာ ဆင္းရဲအတိဒုုကၡေရာက္ၾကရၿပီး လက္ေတြ႔အမွန္တရားက “ျပည္သူအင္အားရွိမွ တပ္မေတာ္အင္အားရွိမည္”ဆိုုတာကိုု ေျပာင္းျပန္လွန္ထားတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဘိဓမၼာေၾကာင့္ ကေလးစစ္သားေတြကိုု ေတြ႔ေနၾကရတယ္။ အရပ္ထဲမွာ ခိုုးဆိုုးလုုယက္ ရမ္းကားေနတဲ့ ကေလကေခ်ေတြဟာ စစ္တပ္ထဲမွာ တရား၀င္လက္နက္ကိုုင္ၿပီး ခိုုးဆိုုး လုုယက္ခြင့္ရသြားၾကတယ္။ ေလာဘရွိေနတဲ့ စစ္ဗိုုလ္ေတြဟာ ဒီလုုပ္ရဲကိုုင္ရဲတဲ့ လူရမ္းကားေတြနဲ ႔ တရားမ၀င္စီးပြါးရွာခြင့္ေတြ၊ လုုပ္ခ်င္တာလုုပ္ခြင့္ေတြ ရသြားၾကတယ္။ စစ္တပ္ဟာ ၾကာလာေလ မာဖီးယားဂိုုဏ္းနဲ ႔တူလာေလျဖစ္လာတယ္။ က်ေနာ္ စစ္သားအားလံုုး အရာရွိအားလံုုးကိုု ဆိုုလိုုတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုုကေတာ့ ဒီစနစ္ေအာက္က မလြန္ဆန္နိဳင္ၾကတာ အမွန္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

စစ္ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ တပ္မေတာ္အင္အားရွိမွ ဆိုုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ေလယာဥ္ပ်ံေတြ စစ္သေဘၤာေတြ လက္နက္ေတြ၀ယ္ခြင့္ရသြားၾကတယ္။ ဆိိုုလိုုတာက ဒီအေပၚကေန လက္နက္ပြဲစားေတြနဲ ႔ေပါင္းၿပီး ေကာ္မရွင္ေတြ တနင့္တပိုုး အိတ္ထည့္ခြင့္ရသြားၾကတယ္။ ေလယာဥ္ဆိုုလဲ အေဟာင္းေဆးသုုတ္၊ စစ္သေဘာၤဆိုုလဲ အေဟာင္းေဆးသုုတ္၊ က်န္တာေတြက တရုုတ္လက္နက္ … နိဳင္ငံတကာမွာေခတ္မမီွေတာ့တဲ့ အစုုတ္ပလုုပ္ေတြကိုု ႏြားမရြံ ႔ပိတ္ေပးတာခံၿပီး ၀ယ္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတိုု႔အက်ဴိးရွိသေလာက္ လူထုုစားမယ့္ ထၼင္းလုုပ္ေတြ ေအာက္ကိုု ျပဳတ္ၾကကုုန္တယ္။ ဒီေတာ့ဘာျဖစ္သလဲ။ မူလတန္းေတာင္ၿပီးဆံုုးေအာင္ စာဆက္မသင္နိဳင္တဲ့ ကေလးေတြ ဗမာျပည္တျပည္လံုုးဆိုု ၄၀ရာခိုုင္နဳန္းေက်ာ္ရွိေနတယ္။ ဒီကေလးေတြဘဲ စစ္ထဲေတြေရာက္ၾက။ စစ္သားေတြျဖစ္ၾက။ ဘယ္လိုုလုုပ္ ႏိုင္ငံတကာစစ္ကိုု ဗမာ့တပ္မေတာ္ ဆင္ႏြဲနိဳင္မွာလဲ။ လူထုုကလဲ ဆင္းရဲအတိဒုုကၡေတြနဲ႔ဆိုုေတာ့ စစ္တပ္ကိုု ကူနိဳင္မွာမဟုုတ္သလိုု၊ ကူခ်င္မွာလဲမဟုုတ္ဘူး။ စစ္ဗိ္ုုလ္ခ်ဴပ္ေတြနဲ႔ ခရိုုနီေတြအိပ္ကပ္ထဲကေငြ ဆိုုတာကလဲ လူထုုအတြက္ေရာ စစ္တပ္အတြက္ေရာ သံုုးလိုု႔ရတာမွ မဟုုတ္တာဆိုုေတာ့ တိုုင္းျပည္လဲမြဲ၊ လူထုုလဲမြဲ၊ စစ္တပ္လဲ လူစဥ္မမီွတဲ့ကိန္း ပါပဲဗ်ာ။

ျပည္သူအင္အားရွိမွ လူထုုလဲ ခ်မ္းသာ တိုုင္းျပည္လဲ တိုုးတက္ စစ္တပ္အတြက္ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ပညာတတ္ တပ္မေတာ္သားေကာင္းႀကီးေတြ၊ စစ္ပစၥည္းေကာင္းေတြနဲ ႔ နိဳင္ငံတကာမွာ ရင္ေကာ့ လက္မေထာင္နိဳင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိုုမွမဟုုတ္ ရင္ေတာ့ဗ်ာ ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့သလိုု ဟိုုလူကိုုလဲ မ်က္ႏွာေသြးရ၊ ဒီလူကိုုလဲမ်က္ႏွာေသြးရ၊ ဖာသည္နိဳင္ငံျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုုတာ … အခုုအေျခအေနကိုုမ်ား ေျပာေနသလားလိုု႔ထင္ရတယ္။ တရုုတ္လဲေၾကာက္ရ ကုုလားလဲေၾကာက္ရ ထိုုင္းဆိုုလဲ ပေထြးေကာက္ေတာ္လိုုက္ရ ေျပာရရင္ေတာ့ဗ်ာ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြမွာ ရွက္ေၾကာမ်ားျပတ္ေနၾကသလားဘဲ။

“တပ္မေတာ္သည္အမိ တပ္္မေတာ္သည္အဖ”

လူတိုုင္းေတြ႔ျမင္ေနၾက ဆိုုင္းဘုုတ္ေဟာင္းတခုုပါ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဇိုးေစရွည္ဘိုု႔ (တနည္းေျပာရရင္) စစ္ဗိုုလ္စစ္သားေတြကိုု ထာ၀ရကၽြန္ျပဳဘိုု႔ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြရဲ ႔ ကိုုယ္ပိုုင္အဘိဓမၼာတခုုပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ဗ်ာ။ ေျခတေပါင္က်ဴိးအဘိဓမၼာတခုုေပါ့။ တပ္မေတာ္ဆိုုတာဘယ္သူေတြလဲ။ သူတိုု႔ေျပာတဲ့တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲဆိုုသူလား။ ဒါမွမဟုုတ္ ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြကိုုေျပာတာလား။ ေရာခ်ထားတာေပါ့ဗ်ာ။ စစ္သားေတြ စစ္ဗိ္ုုလ္ေတြရဲ ႔စိတ္မွာကိုု ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြရဲ့ ထာ၀ရကၽြန္ျပဳမွဳကိုုခံရတာဟာ တရားတယ္ ဆိုုတဲ့အယူအဆကိုု မလိမ့္တပတ္နဲ ႔ စစ္တပ္ထဲ ဆြဲသြင္းလိုုက္တာပါ။ ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြ အမိန္႔ေပးရင္ ျပည္သူကိုု သတ္နိဳင္တယ္၊ ရိုုက္နိဳင္တယ္၊ ထိုုးႀကိတ္ နိဳင္တယ္။ စစ္တပ္ရဲ့အေဖ၊ အေမအရင္းဟာ ငါတိုု႔ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြျဖစ္တယ္။ လူထုုဟာ စစ္တပ္ရဲ ႔ရန္သူပဲ ဆိုုတဲ့ အယူအဆပါ။ စစ္တပ္ဟာ သီးသန္႔လူတန္းစားျဖစ္တယ္ဆိုုတဲ့ ဒီအယူအဆကိုု တစိမ့္စိမ့္နဲ ႔ေအာက္ေျခ၊ အရာရွိအရာခံ အၾကပ္တပ္သားေတြရဲ ႔ ဦးေႏွာက္ထဲ သြတ္သြင္းခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္တပ္ကိုု ဦးေႏွာက္ေဆးေၾကာလိုုက္တာပါ။

တကယ့္ေဆာင္ပုုဒ္က “ ျပည္သူသာအမိ ျပည္သူသာအဖ” ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူကိုု မိဘသဖြယ္ ေလးစားရမယ္။ ေက်းဇူးထားရမယ္။ျပည္သူကိုု ကူညီရမယ္။ ငါတိုု႔ဟာ ျပည္သူေကၽြးတဲ့ ထၼင္းကိုုစားေနၾကတာျဖစ္လိုု႔ ျပည္သူ႔အက်ဴိးကိုု ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုုတဲ့  အသိကိုု ေဖ်ာက္ခ်င္ေတာ့ ျပည္သူအစား တပ္မေတာ္ဆိုုတာ ထည့္ၿပီး ယုုတ္ယုုတ္မာမာကိုု တပ္မေတာ္တခုုလံုုးကိုု လုုပ္ၾကံလိုုက္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကေန႔ ဗမာ့တပ္မေတာ္ဟာ ဦးေႏွာက္ေဆးတာ Brainwash လုုပ္တာကိုု ခံေနရတဲ့ အဖြဲ ႔အစည္းတခုုျဖစ္ေနၿပီး စိတ္ဓါတ္အရ paralysis သြက္ခ်ာပါဒလိုုက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဴိ ႔တပ္မေတာ္သားေတြဟာ သူတိုု႔ေရွ ႔မွာျမင္ေနရတဲ့ လူထုုဘ၀ေတြနဲ႔ သူတိုု႔ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြရဲ့ လူေနမွဳဘ၀ေတြ သိပ္ကုိကြါျခားေနၾကတာေတြ႔တဲ့အခါ အေတာ္ကိုု နားမလည္နိဳင္ေအာင္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ အရာရွိငယ္ေတြက ပိုုဆိုုးတာေပါ့။ လူထုုၾကည့္ေတာ့လဲ စားစရာမရွိ စုုတ္ျပတ္သတ္လိုု႔ ။  သူ႔တပ္ၾကည့္ေတာ့လဲ ေဘာင္းဘီဖင္ေပါက္နဲ႔ စာမတတ္ေပမတတ္ကေလးေတြနဲ႔။ သူကိုုယ္တိုုင္ဘ၀ကလဲ ေတြ႔တဲ့လူ အဘ ေခၚေနရတဲ့ဘ၀ ဆိုုေတာ့ အေတာ္ကိုု ရွဳတ္ရွဳတ္ေထြးေထြးျဖစ္ေနခ်ိန္လို႔ ေျပာရမွာပါ။

ဒီေဆာင္ပုုဒ္ေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လူထုုနဲ႔စစ္တပ္ကိုု ထာ၀ရကၽြန္ျပဳခ်င္တဲ့ အဘိဓမၼာက လာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုု  အက်ဴိးျပဳတဲ့အဘိဓမၼာေတြမဟုုတ္လိုု႔ က်ေနာ္ေတာ့ ေျခတေပါင္က်ဴိးအဘိဓမၼာေတြလိုု႔ပဲ ကင္ပြန္းတပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚ အစုုတ္အျပတ္ေတြကိုုျပင္ဘိုု႔ အဓိကတာ၀န္ရွိတာက တပ္မေတာ္သားေတြပါ။ လူထုုကိုု ေစာ္ကားခ်င္သလား။ လူထုုကိုု ကူညီခ်င္သလား။ လူထုုကိုု သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္တာလား။ လူထုုကိုု ကာကြယ္ခ်င္တာလား။ ဘာေၾကာင့္ စစ္ထဲ၀င္ရတာလဲ။ ကိုုယ္ကိုုယ္တိုုင္ ေရြးခ်ယ္ဘိုု႔ပါ။

“ႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေရးတို႔ကုိ အစဥ္တစိုက္ဦးတည္သည္။”  အေျခခံမူမ်ား ပုဒ္မ – ၆ (စ)

ပထမဆံုုးေျပာခ်င္တာက စစ္တပ္က ရာစုုႏွစ္၀က္ေလာက္ နိဳင္ငံအာဏာကိုု လက္နက္အားကိုုးဓားျပတိုုက္ရယူခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ဒီအတြက္ က်ေနာ္တိုု႔နိဳင္ငံ ဘယ္လိုုအေျခအေနမ်ဴိးေရာက္ေနၿပီလဲ။ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာသြားၾကၿပီလဲ။ ဒီေမးခြန္းေလာက္နဲ႔တင္ စစ္တပ္က နိဳင္ငံေတာ္ရဲ ႔အမ်ဴိးသားနိဳင္ငံေရးေခၚေခၚ အမ်ဴိးသမီးနိဳင္ငံေရးေျပာေျပာ ဘယ္နိဳင္ငံေရးမွာမွ မပါ၀င္သင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဟိရိၾသတၱပရွိၾကရင္ ရွက္တတ္ၾကမယ္ဆိုုရင္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ ငါရရင္ၿပီးေရာဆိုုတဲ့ တဘိုု႔ထဲစိတ္မ်ဴိးေတြ မထားၾကရင္ေပါ့ဗ်ာ။ နိဳင္ငံေရးကေန ေက်းဇူးျပဳၿပီး ခပ္ေ၀းေ၀းေနေပးပါလိုု႔ဘဲ ေမတၱာရပ္ခံရမွာပါ။ စစ္တပ္က ဘာေၾကာင့္ နိဳင္ငံေရးမွာဦးေဆာင္ခ်င္ရတာလဲ။ နိဳင္ငံေရးကိုု ဦးေဆာင္ဘိုု႔ေရာလိုုသလား။ နိဳင္ငံေရးကိုု ဦးေဆာင္ဘိုု႔ေရာ အရည္အခ်င္းရွိရဲ ႔လား။ ခက္တာက စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြရဲ ႔အက်ဴိးစီးပြါးကိုု ကာကြယ္ဘိုု႔ အမ်ဴိးသားနိဳင္ငံေရးဆိုုတာကိုု ဗန္းျပၿပီး စစ္တပ္ကိုု ခုုတုုံးလုုပ္၊ အသံုုးခ်ခ်င္တဲ့အဘိဓမၼာက လာတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေျခတေပါင္က်ဴိးအဘိဓမၼာေတြကလာတဲ့ ေျခတေပါင္က်ဴိးအေတြးအေခၚေတြပါ။ ျပည္သူကိုုတကယ္ခ်စ္တဲ့ ျပည္သူေတြရဲ ႔ဘ၀ေတြကိုု တကယ္စာနာစိတ္ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြကိုုယ္တိုုင္ ရာသက္ပန္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္သက္ဇိုးရွည္ဘိုု႔ စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြ အက်ူိးစီးပြါးကိုုကာကြယ္ဘိုု႔ ေရးဆြဲထားတဲ ဒီအဓမၼအမိန္႔ေတြ ဥပေဒေတြကိုု ရိုုက္ခ်ဴိးၾကဘိုု႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ကေန႔ဗမာျပည္မွာ တိုုင္းျပည္ကိုုကယ္တင္မဲ့ သူရဲေကာင္းေတြ တကယ္လိုုအပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။

မ်က္ေစ့တဖက္ကန္း ေတာ္လွန္ေရး

က်ေနာ္တိုု႔ျမန္မာနိဳင္ငံရ့ဲ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ ႔ပါတ္သက္ၿပီး စာေလးတေစာင္ေတာ့ ေရးဖို႔လိုုမယ္ထင္ပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနကိုု မွတ္တမ္းတင္တာလဲ တမ်ဴိးျဖစ္မွာပါ။ လက္နက္ကိုုင္ေတာ္လွန္ေရးကိုု ရည္ရြယ္တာပါ။ လက္နက္ကိုုင္ေတာ္လွန္ေရးဆိုုတာ လက္ နက္နဲ ႔ မိမိရည္မွန္းခ်က္ကိုု ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကတာပါ။ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အမ်ဴိးမ်ဴိးရိွမွာပါ။ တိုုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး ေတြမွာ တန္းတူေရး၊ ကိုုယ္ပိုုင္ျပဌာန္းခြင့္ေတြဟာ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ေတြျဖစ္ၾကၿပီး၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီလိုု ပါတီႀကီးအတြက္ကေတာ့  ျပည္သူ႔ဒီမိုုကေရစီရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လက္နက္နဲ႔ တုုိက္ပြဲ၀င္ၾကတာပါ။ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္လိုု လက္နက္ကိုုင္အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ကေတာ့ ဒီမိုုကေရစီရည္မွန္းခ်က္အတြက္ လက္နက္နဲ ႔တိုုက္ပြဲ၀င္ၾကတာပါ။ အဓိကအဘိဓမၼာကေတာ့ ရန္သူကလက္နက္နဲ႔ ဖိႏွိပ္လိုု႔ လက္နက္နဲ႔ ခုခံကာကြယ္တာ တရားတယ္ဆိုုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလဲ ခုခံစစ္ေတြ ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကတာ အထင္အရွားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးကိုုလဲ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းပဲ လုုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အေျခခံေဒသေတြ က်ယ္လာလိုုက္၊ က်ဥ္းသြားလိုုက္၊ ေရွ ႔တိုုးလိုုက္၊ ေနာက္ဆုုတ္လိုုက္ ဆိုုတဲ့ ျဖစ္စဥ္အတိုုင္း ခ်ီတက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သေဘာတရားအရလဲ မွန္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာအရလဲ မွန္တယ္လိုု႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေန႔အေျခအေနကေတာ့ ထူးျခားမွဳရွိလာၿပီလိုု႔ ေျပာရေတာ့မယ္ထင္ပါတယ္။

လူေတြဟာ မ်က္ေစ့ႏွစ္ဖက္လံုုး ျမင္မွ လမ္းေလွ်ာက္ရတာ ေျဖာင့္တန္းတယ္လိုု႔ ဆိုုစမွတ္ရွိပါတယ္။ မ်က္ေစ့တဖက္ မျမင္ရတာနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခါ ျပႆနာရွိေတာ့တာပါဘဲ။ ဘယ္ဘက္မ်က္ေစ့မျမင္ရရင္ ဘယ္ဘက္မွာရွိတဲ့ ခလုုပ္ကန္သင္းေတြကိုု တိုုက္မိ ခိုုက္မိေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီလိုုဘဲ ညာဘက္မ်က္ေစ့မျမင္ရျပန္ရင္လဲ ညာဘက္ကခလုုပ္ကန္သင္းေတြကိုု တိုုက္မိ ခိုုက္မိေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအခါမွာ လူကလဲ တဘုုန္းဘုုန္းလဲေတာ့ ကြဲေတာ့တာပါဘဲ။ က်ေနာ္အထင္ေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးေတြ ကေန ႔တဘုုန္းဘုုန္းလဲၿပီး၊ တအုုန္းအုုန္းကြဲၾကတဲ့ အေျခအေနလိုု႔ သံုုးသပ္ရင္မွားမယ္မထင္ပါ။ အဓိကေတာ့ ေတာ္လွန္တဲ့အဘိဓမၼာ အားနည္းၾကလိုု႔လိုု႔ ေျပာရမွာပါ။

“စစ္တပ္က စစ္ဗိုုလ္ခ်ဴပ္ေတြ အက်ဴိးစီးပြါးကိုုကာကြယ္ေနသမွ် ဘယ္ေတာ့မွ စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရနိဳင္ပါဘူး”။ ဒါဟာ လက္ေတြ႔က လာတဲ့ အမွန္တရားပါ။ ဒီအတြက္ မိမိရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ မိမိအင္အား၊ မိမိလက္နက္၊ မိမိလူထုုနဲ႔အတူ ခုုခံစစ္အတြက္ ဆက္လက္ ျပင္ဆင္ၾကရမွာပါ။ စစ္အုုပ္စုုက မီးစတဖက္၊ ေရမွဳတ္တဖက္လုုပ္ေနၾကတာပါ။ တဖက္က အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ တဖက္က စစ္တိုုက္ၿပီး ေခၽြစစ္ကိုု ဆင္ႏြဲေနတာပါ။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဴိ ႔ကိုု ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးတာကမ္းတာေတြ လုုပ္ၿပီး  ခြဲထုုတ္ေနတာပါ။ တခ်ဴိ ႔အ၀ယ္ခံလိုုက္ရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တခ်ဴိ ႔က မိမိအဖြဲ ႔အစည္းအတြင္း ခေလာက္ဆန္ေတာ့တာပါဘဲ။တခ်ဴိ႔အဖြဲ ႔ေတြဆိုု ေတာ္လွန္ေရးဆိုုတဲ့ အသံုုးအႏုုံးကိုုေတာင္ စစ္အုုပ္စုုနဲ ႔မ်က္ႏွာပ်က္မွာစိုုးလိုု႔ မသံုုးဖို႔အထိ လွဳံ ႔ေဆာ္ခံၾကရတာ ေတြ ႔ရပါတယ္။

မိမိရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ၿပီလား။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုုပ္တာနဲ႔ ဒီမိုုကေရစီရၿပီလား။ ဒါမွမဟုုတ္ ကိုုယ္ပိုုင္ျပဌာန္းခြင့္ကိုု အာမခံ နိဳင္ၿပီလား။ အားလံုုးဟာ မေရမရာျဖစ္ေနခ်ိန္ပါ။ ဒါထက္နဲနဲၾကာလာတာနဲ ႔ က်ားသနားမွႏြားခ်မ္းသာ ဆိုုသလုုိ စစ္အုုပ္စုုသနားမွ ထၼင္းစားရမဲ့ အေျခအေနကိုု ေရာက္ၾကေတာ့မွာ ေသခ်ာသေလာက္ပါဘဲ။ ဒီအခါ ေတာ္လွန္ေရးလဲ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေျပာစရာလဲ မလိုုေတာ့ပါဘူး။ လက္နက္ ခ်လိုုက္ဘိုု႔ပါဘဲ။ သီရိလကၤာမွာ စစ္တပ္က တမီးလ္ေပ်ာက္က်ားေတြကိုု အျပတ္ရွင္းတာကိုု စစ္အုုပ္စုုက အားက်ေနတယ္။ ဗမာျပည္မွာလဲ ဒီလိုုဘဲ အျပတ္ရွင္းဘို႔ ျပင္ဆင္ေနတာဘဲ။ ဒီလိုုေရးေနတာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုုမလိုုခ်င္လိုု႔ မဟုုတ္ပါ။ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္ဘိုု႔ လိုုပါတယ္။ ပဋိပကၡရဲ့ ဘက္ႏွစ္ဘက္လံုုးက ရိုုးသားမွ စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမွာပါ။ စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမွလဲ တိုုင္းျပည္တိုုးတက္ ႀကီးပြါး ခ်မ္းသာမွာပါ။

ကေန႔စစ္အုုပ္စုုဟာ စစ္တပ္ေပၚလစီကိုု နဲနဲမွေလွ်ာ့ေပးတာ မေတြ ႔ရဘူး။ တိုုင္းျပည္ရဲ ႔ အုုပ္ခ်ဴပ္ေရးအာဏာ၊ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ စတဲ့ အာဏာႀကီး ၃ရပ္ကိုု ကိုုင္ၿပီး လူထုုကိုု ပက္ပက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္ေနတုုန္းပါဘဲ။ ကေန႔ စစ္တပိုုင္းအစိုုးရက အမိန္႔ေတြကိုု ေလွ်ာ့လိုုက္တင္းလိုုက္နဲဲ႔ စစ္တပ္လိုုပါဘဲ။ စစ္တိုုက္လိုုက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလုုပ္လိုုက္နဲ႔ ေခၽြစစ္ကိုုက်င့္သံုုးသလုုိ နိဳင္ငံေရးသမားေတြကိုုလည္း ေခၽြစစ္က်င့္သံုုးေနတဲ့ေပၚလစီအဆက္လိုု႔ ေျပာလိုုပါတယ္။

ကေန႔အေျခအေနက တခ်ဴိ ႔ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ ႔အစည္းေတြ မ်က္လံုုးတဖက္ကန္းကုုန္ၾကၿပီး၊ တခ်ဴိ႔ဆိုု စံုုလံုုးကန္းလိုု႔ ေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူေတြ စစ္တပ္မွာ ဗိုုလ္မွဳးႀကီးေတြ၊ ဘာေတြေတာင္ျဖစ္ကုုန္ၾကတာေတြ႔ေနရေတာ့ … မ်က္လံုုးတဖက္ကန္းဖို႔ တာစူေနသူေတြ၊ စံုုလံုုးကန္းဖို႔ တာစူေနသူေတြအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးသတိရွိၾကဘိုု႔နဲ ႔ စစ္တပ္ကိုုယ္တိုုင္လဲ ရိုုးသားေျဖာင့္မတ္မွသာ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုု တည္ေဆာက္ နိုဳင္မွာျဖစ္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ကိုေအာင္မိႈင္း, ေ၀ဖန္ေရးရာ

2 Responses to ကိုုေအာင္မွဳိင္း – ေျခတေပါင္က်ဴိး အဘိဓမၼာနဲ ႔မ်က္ေစ့တဖက္ကန္း ေတာ္လွန္ေရး

  1. Zarni Gyi on October 21, 2014 at 5:58 pm

    Dear Ko Aung Hmaing..Excellent writing. Wish you to write more..Anyway, i did not see those slogan anymore in public. It is inside the room. We must take picture those signboards and post in web/facebook. Thanks

  2. saiwannli on October 22, 2014 at 12:34 pm

    အားလုံးလိုလိုဒီထဲက နိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရတာဗဟုသုတရပါတယ္ ေနွာင္လည္းအဆက္မျပတ္အားေပးသြားမယ္လို႔

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မုိးမခ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၇ ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခမဂၢဇင္း ေနာက္ဆံုးထုတ္ကို WE မွာ ဝယ္ပါ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ေနာက္ဆံုးထုတ္ကို WE မွာ ဝယ္ပါ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခထုတ္ ေမာင္စြမ္းရည္စာအုပ္ WE မွာ ဝယ္ပါ

By

မိုးမခထုတ္ ေမာင္စြမ္းရည္စာအုပ္ WE မွာ ဝယ္ပါ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မုိးမခ ၾသဂတ္စ္ ထြက္ၿပီ

By

မုိးမခ ၾသဂတ္စ္ ထြက္ၿပီ ၾသဂတ္စ္ ၁၅၊ ၂၀၁၇ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကေလာင္ရွင္ေတြရဲ႕...

Read more »

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္