ေမာင္ရစ္ – သမိုင္းေနာက္ခံ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ – ဒို႔ဗမာသခင္

December 2, 2014

ေမာင္ရစ္ –  သမိုင္းေနာက္ခံ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ – ဒို႔ဗမာသခင္

(သခင္ခင္ညြန္႔ ႏွစ္ ၁၀၀ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္မွ) ၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၊ ၂၀၁၄

သခင္ခင္ညြန္႔ ရာျပည့္အမွတ္တရ စာေရးမယ္လို႔ စဥ္းစားေတာ့ သမိုင္းေနာက္ခံ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြ ႏိုင္ငံေရးအုပ္စုေတြအေၾကာင္း ေတြးမိပါတယ္။ ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီလက္ေအာက္မွာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအတိ႔ု ဂ်ီစီဘီေအတို႔က အရင္ဦးဆုံးေပၚလာၾကတဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ေတြပါ၊ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္ကို ႏႈိးေဆာ္ရာကေန ႏိုင္ငံေရးဘက္ကူးၾကတဲ့အခါၾကေတာ့ ျဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ  ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြကို ျမန္မာျပည္လုံး၀လြတ္ေျမာက္ေရးလုပ္ေဆာင္ရာမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြက အားကိုးမရတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေခတ္က လုံး၀လြတ္ေျမာက္ေရးကို ဦးတည္တဲ့ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးၾကီး ေပၚထြန္းလာရတယ္လို႔ ဆင္ျခင္မိပါတယ္။ အဲသည္က ဒုိ႔ဗမာသခင္ေတြဆိုတာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြနဲ႔ လူထုလူတန္းစားအစုအဖြဲ႔အသီးသီးကေန ႏိုင္ငံေရးဖက္ကိုကူးလာၾကတဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္သန္းထြန္း စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအျဖစ္ အမ်ားအျပား ေပၚထြန္းလာၾကပါတယ္။ သခင္ၾကီးေတြက လုံး၀လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကရာမယ္ ျဗိတိသွ်ကို လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ျခင္း၊ ဂ်ပန္ကုိလည္း တန္ျပန္ေတာ္လွန္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးနည္းေပါင္းစုံနဲ႔ ျဗိတိသွ်ထံက ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရး အရယူျခင္းတို႔ကို ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ သမိုင္းမွာ သခင္ေတြဟာ ဂုဏ္ယူအားကိုးရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြ ႏိုင္ငံေရးအုပ္စုေတြအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရပါတယ္။

သူတို႔သခင္ေတြေကာ အကြဲအျပဲေတြ၊ သေဘာထားလမ္းစဥ္ အျငင္းပြားမႈေတြ မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူးလားလို႔ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးလည္း ၂ ျခမ္းေတာ့ ကြဲခဲ့ေသးတာပါပဲ။ ဘယ္လိုပင္ကြဲခဲ့ေသာ္လည္း ဒို႔ဗမာသခင္ေတြရဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈမွာ ကို္ယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံျပီး အစြမ္းကုန္ တိုင္းျပည္အတြက္ အလုပ္လုပ္သူေတြသာ လူထုေထာက္ခံ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈကို ရရွိျပီး လြတ္လပ္ေရးအလုပ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံး သခင္မ်ဳိးဆက္ဟာ သမိုင္းမွာ ေရွ႔ဆုံးတန္းက ေနရာေပးျခင္းကို ခံယူရပါတယ္။

ဗမာ့သမိုင္းမွာ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးရဲ့ လႈပ္ရွားမႈေနာက္ပိုင္း ေပၚထြန္းလာတဲ့ ႏို္င္ငံေရးမ်ဳိးဆက္/ အုပ္စုေတြကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဖဆပလ တပ္ေပါင္းစုၾကီး၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ၊ တပ္မေတာ္ ဆိုတာေတြ ေတြ႔ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဖဆပလပါတီ၊ တည္ျမဲ၊ သန္႔ရွင္း၊ ပမညတ၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ား စသည္ျဖင့္ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေထြေထြ ျဖစ္ေပၚလာၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ အသြင္ကြဲျပားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြ အုပ္စုေတြ ေပၚထြန္းလာေသာ္လည္းပဲ ဒို႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြကေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ လိုအပ္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသားေရးက႑ေတြမွာ က်ရာ ေရာက္ရာ ကၽြမ္းက်င္ရာ ယုုံၾကည္ျမွတ္ႏွံရာ အလုုပ္ေတြ လုုပ္ကိုုင္ ရပ္တည္ျပီး ဆက္လက္ရွင္သန္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

သမိုုင္းေနာက္ခံရွိတဲ့ ႏိုုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြအေၾကာင္း မ်က္ေျခအျဖတ္ခံခဲ့ရတဲ့ မဆလေခတ္မွာ ေမြးခဲ့ရတဲ့ ယခုုစာေရးသူအဖိုု႔ကေတာ့ ဒိုု႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြရဲ့ အတိတ္ေျခရာေတြထက္ လက္ရွိမ်က္ေမွာက္က သူတိုု႔ရပ္တည္ ရွင္သန္ လုုပ္ကိုုင္ေနတာေတြကိုုပဲ ျမင္ေတြ႔ ရင္းႏွီး သိရွိၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ စာေပ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ စာအုုပ္တိုုက္ ထူေထာင္သူေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာၾကီးေတြ၊ လူမႈေရး ဘာသာသာေရးသမားၾကီးေတြ သူပုုန္ၾကီးေတြ၊ ေတာျပန္ ေထာင္ထြက္ စသည္ျဖင့္ အဖိုုး အဖြားတိုု႔ရဲ့ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာၾကီးေတြအျဖစ္ ျမင္သိ ရင္းႏွီးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္အခ်ိန္အခါက်ေတာ့လည္း အဲသည္ ဒိုု႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြဆိုုတာဟာ အာဏာရွင္စနစ္ကို အစဥ္တစိုက္ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့၊ လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ ဂုုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ ယုုံၾကည္အားကိုုးရတဲ့ လူၾကီးသူမၾကီးေတြအျဖစ္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္က လူငယ္ေတြက လက္ခံၾကရတာပါပဲ။ သည္ေတာ့ သူတိုု႔တေတြဟာ ရာဇ၀င္အထုုပၺတၱိ ရွိသူေတြ၊ ရာဇ၀င္ရိုုင္းေစသူေတြ မဟုုတ္ၾကတာ အထင္အရွားပါပဲ။

အဲသည္ ဒိုု႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြအနက္က သခင္ခင္ညြန္႔ (ေရနံေခ်ာင္း)ကိုုေတာ့ က်ေနာ္တိုု႔က စာေပေလာကစာအုုပ္တိုုက္ ထူေထာင္သူတဦးအျဖစ္ သိရွိေလးစားရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၁၉၈၈ ဒီမိုုကေရစီအေရးေတာ္ပုုံက ေပၚထြန္းလာတဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမုုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ႏိုုင္ငံေရးပါတီမွာ အမႈေဆာင္လူၾကီး၊ ၉၀ခုုႏွစ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္တဦးအျဖစ္ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာကိုု ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒိုု႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြ အေျမာက္အမ်ားဟာ ၀ါရင့္ႏိုုင္ငံေရးသမားၾကီးမ်ားဆိုုတဲ့ အမည္နဲ႔ ထိုုက္တန္စြာ သမိုုင္းက ေတာင္းဆိုုတဲ့ ၀န္ထုုတ္၀န္ပိုုးကိုု မညီးမညဴ မေရွာင္မလြဲ ထမ္းပိုုးတဲ့ ေမာ္ကြန္း၀င္ ႏိုုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြျဖစ္ေနတာကိုု ၾကည္ညိဳ ဂုုဏ္ယူဖြယ္ရာ သိရွိရပါတယ္။ သူတိုု႔တေတြဟာ ေခတ္နဲ႔ ျပည္သူအေပၚမွာ သူတိုု႔ေတြေၾကာင့္ ၀န္ထုုပ္၀န္ပိုုးေတြအျဖစ္ ေလးလံေစသူေတြ မဟုုတ္တာကိုု က်ေနာ္တိုု႔ သင္ခန္းစာယူသင့္ပါတယ္။

တကယ္တန္းကေတာ့ သမိုုင္းေနာက္ခံရွိသူ (ရာဇ၀င္ရွိသူ) ႏိုုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြ ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြ အေၾကာင္းကိုု ပစ္ပယ္ျပီး၊ ေမ့ေဖ်ာက္ျပီး၊ ေခ်ဖ်က္ဖိႏွိပ္ျပီးေတာ့ မ်က္ေမွာက္နဲ႔ အနာဂတ္သမုုိင္းကိုု ဆက္ေရးဖိုု႔ ဆက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ဖိုု႔ လုုပ္ကိုုင္ စဥ္းစား ၾကံစည္ၾကမယ္ဆိုုတာမ်ဳိးဟာ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆ၊ သေဘာထား၊ အေတြးအေခၚေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ရဲ့သမိုုင္းကိုု သူရဲေကာင္းေတြ၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားသူေတြ၊ အနစ္ခံ ကိုုယ္က်ဳိးစြန္႔သူေတြနဲ႔ ေရးခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လူသတ္သမား၊ ရာဇ၀တ္ေကာင္၊ အာဏာရွင္ေတြ၊ သူတိုု႔လက္ပါးေစေတြ အလိုုေတာ္ရိေတြနဲ႔ တိုုင္းျပည္ရဲ့ ရာဇ၀င္ေတြကိုု ေရးခဲ့ၾကတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ သမိုုင္းေနာက္ခံကိုု ေမ့ေလ်ာ့ျပီးေတာ့ မိမိမ်ုဴိးဆက္ကိုု သီးျခားဥပကၡာစိတ္ေတြ အတၱမာန အာဃာတေတြနဲ႔ ထူေထာင္လိုု႔လည္း မရပါဘူး။ သမိုုင္းမွာ အဲသည္လိုု လူမ်ဳိးေတြ မ်ဳိးဆက္ေတြ အုုပ္စုုေတြဟာ သက္ဇိုုးမရွည္ဘဲ ရႈံးနိမ့္ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။

မိမိတိုု႔ ရင္းႏွီး ယုုံၾကည္ ေလးစား ဂုုဏ္ယူတဲ့ လူၾကီးေတြ လူငယ္ေတြဆိုုတာကိုု ေလ့လာအကဲျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ … သမိုုင္းေနာက္ခံရွိတဲ့ ႏိုုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြနဲ႔ သူတိုု႔ေတြ ဘယ္လိုုမ်ဳိး ပတ္သက္မႈေတြ၊ ျဖတ္သန္းမႈေတြ ရွိခဲ့သလဲ ဆိုုတာနဲ႔ တိုုင္းတာၾကည့္ၾကေလ့ရွိတာဟာ မွားယြင္းတဲ့ ေပတံမဟုုတ္ဘူးလိုု႔ က်ေနာ္ကေတာ့ သေဘာတူပါတယ္။ သည္လိုုနည္းနဲ႔ပဲ သခင္ခင္ညြန္႔ရဲ့ စာေပေလာကမ်ဳိးဆက္ သားသမီးေတြ၊ မိတ္ေဆြကိုု က်ေနာ္တိုု႔က ယုုံၾကည္ ခ်စ္ခင္ ေလးစားၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြကလည္း အားကိုုး ၾကည္ညိဳၾကတာျဖစ္တယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာင္တခ်ိန္ခ်ိန္က်ေတာ့ရင္ … က်ေနာ္တုုိ႔မ်ဳိးဆက္ကုုိ ဘယ္လိုု ေခၚၾက ေျပာၾကလိမ့္မလဲလိုု႔ ေတြးေနမိျပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုုိ႔ကေတာ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြလိုု႔ ဆိုုရမွာေပါ့ေနာ္။ ၁၉၈၈ ဒီမုုိကေရစီအေရးေတာ္ပုုံၾကီး သမိုုင္းေနာက္ခံကေန ေမြးဖြားလာၾကတာမိုု႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြလိုု႔ ခံယူၾကမယ္ဆိုုရင္ ဒိုု႔ဗမာသခင္ၾကီးေတြကိုု စံနမူနာယူျပီးေတာ့ ရာဇ၀င္ရွိေအာင္၊ ရာဇ၀င္မရိုုင္းေအာင္ က်ေနာ္တိုု႔တေတြက ဆက္လက္ ၾကိဳးပမ္းၾကရဦးလိမ့္မယ္လိုု႔ ေတြးေနမိပါတယ္။

နိဂုုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ … ကြယ္လြန္သူ သတင္းစာဆရာ ေမာင္၀ံသေရးခဲ့တဲ့ “ဒိုု႔ကိုုယ္က်ဳိးလုုံးလုုံးမပါ …” (အေတြးအျမင္ အမွတ္ ၁၀၆၊ ၉၄ ဒီဇင္ဘာထုုတ္)က စာကိုုကိုုးျပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆရာေမာင္၀ံသက သခင္ခင္ညြန္႔၏ ၈၀ျပည့္ေမြးေန႔မွ အျပန္ ကားၾကဳံတစီးနဲ႔ျပန္လာေတာ့ သူ႔မိတ္ေဆြ ႏိုုင္ငံျခားျပန္က သခင္ခင္ညြန္႔ကိုု မသိတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ထိုုမိတ္ေဆြက “ဒီသခင္နံမယ္တပ္တဲဲ့လူေတြ ရွိတုုန္းပဲလားဗ်၊ က်ေနာ္က သခင္တိုု႔ ဘာတိုု႔ဆိုုတာ ဟိုုေရွးတုုန္းက ေခတ္ေဟာင္းထဲ က်န္ခဲ့ျပီမွတ္တာ” လိုု႔ ေျပာလိုုက္ပါတယ္လိုု႔ ေရးထားပါတယ္။ သမုုိင္းေနာက္ခံကိုု မသိတဲ့သူေတြ၊ သမိုုင္းေနာက္ခံ ႏိုုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ေတြအေပၚ မ်က္ေျချပတ္သြားတဲ့ ေလလြင့္မ်ဳိးဆက္ေတြဆိုုတာ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ရွိေနၾကမွာပါပဲ။ သူတိုု႔တေတြလုုိမ်ဳိး က်ေနာ္တိုု႔ကိုုယ္က်ဳိးမနည္းၾကဘဲ သခင္ခင္ညြန္႔အမွတ္တရစာ ေရးခြင့္ရတာကိုုသာ က်ေနာ္တိုု႔၀မ္းသာဂုုဏ္ယူၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။     ။

ၾသဂုတ္ ၂၉၊ ၂၀၁၄


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား, အေတြးအျမင္, ေမာင္ရစ္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း

By

  မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း ထြက္ေတာ့မယ္ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ...

Read more »

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ

By

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈ စာေရးဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္...

Read more »

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္

By

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ၾသဂုတ္ ၁၇၊ ၂၀၁၈...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments