ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) – တစ္ခ်ိန္က ေရာဟိနီ ယခု ဧရာ၀တီ

December 5, 2014

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) – တစ္ခ်ိန္က ေရာဟိနီ ယခု ဧရာ၀တီ
(မိုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၅၊ ၂၀၁၄

တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ေရာဟိနီ … ။
တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ဧရာ၀တီ … ။

သမိုင္းမွာ အေရးပါလွတဲ့  ျမစ္ႀကီးေတြျဖစ္ေနလို႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်င္တယ္။ ေရာဟိနီျမစ္က နီေပါ ႏိုင္ငံမွာ တည္ရွိေနၿပီး၊ ဧရာ၀တီျမစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တည္ရွိေနတယ္။ ေရာဟီနီျမစ္ကမ္းေပၚမွာ ရပ္ၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းဆီကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့ ျဖဴေဖြးေနတဲ့ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္တန္းႀကီးကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သလို၊ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းေပၚမွာ ရပ္ၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းဆီကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းလွတဲ့ မႈိင္းညဳိ႔ေနတဲ့ ရွမ္းေတာင္တန္းႀကီးကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တယ္။ ျမစ္ႏွစ္စင္းရဲ့ တည္ေနရာေတြဟာ ေ၀းကြာလြန္းေနတာေၾကာင့္ အတူပူးေပါင္းၿပီး မစီးဆင္းႏိုင္ၾကေသာ္လည္း သမုဒၵရာတြင္း တစ္ေနရာရာမွာေတာ့ အတူေပါင္းဆုံမိၾကလိမ့္မယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။
ျမစ္ႀကီးႏွစ္စင္းက တစ္ႏုိင္ငံစီမွာ တည္ရွိေနေပမဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ့ ႏွလုံးသားမွာေတာ့ အတူတူ ေနရာ ယူထားႏိုင္ခဲ့တဲ့ ျမစ္ႀကီးေတြျဖစ္ေနတယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးကို ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းနီးနီး ၾကားဖူးေနသလို၊ ေရာဟိနီျဖစ္ႀကီးကိုလည္း ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းနီးနီး ၾကားဖူးေနတယ္။ သို႔ေသာ္ ထိုျမစ္ႏွစ္စင္းရဲ့ ကမ္းေျခေတြမွာ ျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့တဲ့၊ သို႔မဟုတ္ ထင္က်န္ေနခဲ့တဲ့ သမိုင္းေျခရာမ်ားကိုေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းနီးနီး သိႏုိင္၊ ျမင္ႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။

ထိုအေၾကာင္းေတြကို လူ႔သမိုင္းႏွင့္ စံထားၿပီးေျပာရရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ေရဟာ ျမစ္ကမ္းေန ဌာေနလူတို႔ အတြက္ အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီး ျဖစ္ေနသလို၊ ေရာဟိနီျမစ္ေရဟာလည္း ျမစ္ကမ္းေန ဌာေနလူတို႔ အတြက္ အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ေရာဟိနီျမစ္ကမ္းမွာ ေနသူေတြက ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေသြးသားေတာ္စပ္တဲ့ ေဆြးမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနသလို၊  ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းမွာ ေနသူေတြကလည္း ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဓမၼေသြးေတာ္စပ္တဲ့ ေဆြးမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးက ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ တည္ရွိေနတာမို႔ သမုိင္းေျခရာမ်ားကို ပုံႀကီးခ်ဲ႔၍ တင္ျပရန္ မလိုေပမဲ့၊ ေရာဟိနီျမစ္ႀကီးရဲ့ သမိုင္းေျခရာမ်ားကို ျပန္လည္တင္ျပဖို႔ လိုအပ္လာတယ္လို႔ ထင္ျမင္မိတယ္။

ေရာဟိနီျမစ္ရဲ့ပုံရိပ္၊ ေရာဟိနီျမစ္ရဲ့သမိုင္းေျခရာတို႔ဟာ မည္သို႔ရွိေနပါလိမ့္မလဲဟု ေတြးမိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ အေၾကာင္းအရာေတြႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႔သမိုင္း၊ ေနာက္သမိုင္း မွီလွတဲ့ ဒီျမစ္ႀကီးဟာ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးမ်ားလို သမိုင္း၀င္မွတ္တိုင္ႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ ထင္က်န္ေနခဲ့တယ္။ တမင္တကာ စိုက္ထူထားတဲ့ ေက်ာက္တုိင္မ်ဳိးမဟုတ္ေသာ္လည္း ဘုရားလက္ထက္က ျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့တဲ့ သမိုင္းပုံရိပ္ေတြကို ထင္သာျမင္သာရွိေအာင္ ေဖၚျပေနတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီျမစ္ႀကီးဟာ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးလို ထူထားလို႔ မရေပမဲ့  ထူထားတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးႏွင့္ သႏၱာန္တူလွတယ္။ သမိုင္းသခၤန္းစာမ်ားကို ေကာင္းစြာ မွ်ေ၀ေပးခဲ့တဲ့ ဒီေရာဟိနီျဖစ္ႀကီးကို ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္မိတယ္။

ေရာဟိနီျမစ္ႀကီးရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ထုတ္ေဖၚၾကည့္တဲ့အခါ … ။ စစ္ခ်ီသံေတြ၊ စစ္ခရာသံေတြ၊ ဆင္ေအာ္သံေတြ၊ ျမင္းေအာ္သံေတြ၊ ႏွစ္ဖက္စစ္သည္မ်ားရဲ့ ရဲေသြး၊ ရဲမာန္၊ စိတ္ဓာတ္မ်ားႏွင့္ စစ္ခ်ီတက္္သံေတြဟာ ေရာဟိနီျမစ္ေရေတြကို လႈိင္းထလုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေရာဟိနီျမစ္ရဲ့ ျမစ္ကမ္းႏွစ္ဖက္မွာ သိန္းခ်ီရွိေနတဲ့ ႏွစ္ဖက္စစ္သည္ေတာ္မ်ား ဟိုဖက္ဒီဖက္ ေနရာယူထားခဲ့တာေၾကာင့္ ေရာဟိနီျမစ္ေရတို႔သည္ မၾကာမတင္မွာပဲ ေသြးေရာင္လႊမ္းေတာ့မည့္ အေျခအေနမ်ဳိးသုိ႔ေရာက္ေနတယ္။ ႏွစ္ဖက္စစ္သည္ေတာ္မ်ား ေနရာယူထားၿပီးခ်ိန္တြင္ တစ္ဂ်ိန္းဂ်ိန္းမည္ေနတဲ့မိုးႀကီးဟာ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔သြားသလို ဆူညံသံေတြဟာလည္း ခ်က္ခ်င္းႀကီးဆိုသလို လုံး၀ၿငိမ္သက္သြားခဲ့တယ္။ အထက္ရဲ့ အမိန္႔ကို နာစြင့္ရင္း ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ကံၾကမၼာရဲ့ အေျခအေနကို မည္သူမွ် မခန္႔မွန္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ … ။

သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို လိုလားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုေန႔မနက္ေစာေစာကပင္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သိျမင္ထားၿပီးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သာကီ၀င္မင္းတို႔ရဲ့ ေသြးေတြ ျမစ္ေရႏွင့္အတူ ေရာေႏွာ၍ မစီးဆင္းမီ ထိုေရာဟိနီျမစ္သို႔ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ အလွ်င္အျမန္ ေရာက္ရွိ လာခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ေရာက္ရွိလာတဲ့ ထိုေရာဟိနီျမစ္ဆိုတာ … ။

ေရာဟိနီျမစ္ႀကီးက ကပိလ၀တၳဳႏွင့္ ေကာလိယတို႔ရဲ့ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားမွာတည္ရွိတဲ့ ျမစ္ႀကီးတစ္စင္း ျဖစ္တယ္။ သာကီ၀င္မင္းတို႔ဟာ ေရာဟိနီျမစ္ႀကီးကို ႏွစ္ႏုိင္ငံရဲ့ နယ္နိမိတ္ထားၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားကို တည္ေထာင္ ထားခဲ့ၾကတယ္။ ထိုႏွစ္ျပည္ေထာင္ သာကီ၀င္မင္းတို႔ဟာ ေရာဟိနီျမစ္ေရကို မွ်ေ၀သုံးစြဲၿပီး ႏွစ္ရည္လမ်ားစြာ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ႏွင့္ ေနလာခဲ့ၾကတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ထိုႏွစ္မွာ မိုးအႀကီးအက်ယ္ေခါင္ခဲ့၍ ေရာဟိနီျမစ္ေရမ်ား အလြန္႔အလြန္ကို နည္းပါးသြားခဲ့တယ္။ ဒီအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာရွိေနတဲ့ လယ္ယာေျမမ်ား အတြက္ စုိက္ပ်ဳိးရန္ေရက မလုံမေလာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ျပႆနာျဖစ္ျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။

̏အႀကံဦးသူ သာစတမ္း̋ဆိုတဲ့ သီအိုရီအတိုင္း ျမစ္ညာရဲ့ အထက္ပိုင္းမွာရွိတဲ့လယ္သမားမ်ားက ျမစ္ကို တာတမံသဖြယ္ပိတ္၍ ေရာဟိနီျမစ္ေရကို သူတို႔လယ္ေတြအတြင္း အကုန္သြင္းယူၾကေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ က်န္တဲ့ ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လယ္သမားေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအခါမွာ ႏွစ္ႏုိင္ငံရဲ့ လယ္သမား မ်ားဟာ ျမစ္ေရကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အခ်င္းမ်ားၾကေတာ့တယ္။ ငယ္က်ဳိးငယ္နာေတြကို ထုတ္ေဖၚၿပီး ဆဲေရးတိုင္းတာလာတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေကာလိယႏိုင္ငံက လယ္သမားေတြက ကပိလ၀တ္ႏိုင္ငံသား ေတြကို ̏ မင္းတို႔အမ်ဳိးက ေမာင္ႏွမခ်င္း လက္ထပ္တဲ့ တိရိစၦာန္မ်ဳိးေတြ̋ လို႔ ငယ္က်ဳိးငယ္နာေတြကို ထုတ္ေဖၚ၍ ဆဲေရးတိုင္းတာၾကသလုိ၊ ကပိလ၀တ္ႏိုင္ငံက လယ္သမားေတြကလည္း ေကာလိယႏိုင္ငံသားေတြကို ̏မင္းတို႔အမ်ဳိးက ပုိးဆိုးတယ္ အႏူမ်ဳိးုေတြ̋ လို႔  ငယ္က်ဳိး ငယ္နာေတြကို ထုတ္ေဖၚ၍ ဆဲေရးတိုင္းတာခဲ့ၾကတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္အမ်ဳိးေတြ ဒီလိုဆဲေရးေနၾကသလဲ။ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖၚျပမွ အဓိပၸါယ္ကရွင္းလိမ့္မယ္။  ကပိလ၀တ္တုိင္းႏုိင္ငံကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြဟာ ေမာင္ႏွမမ်ားအရင္း သာကီ၀င္မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ ဖခင္ရွင္ဘုရင္ႀကီးဟာ သားသမီးမ်ား လွတာေၾကာင့္ အငယ္ဆုံးသားကို ထီးေမြ၊ နန္းေမြေပးခ်င္ေတာ့ ေမာင္ႏွမ (၇)ေယာက္ျဖစ္တဲ့ က်န္သားေတာ္၊ သမီးေတာ္မ်ားကို ၿမိဳ႔သစ္၊ နန္းသစ္မ်ား တည္ေထာင္ၾကဖို႔ တိုင္းျပည္မွ ထြက္ခြါၾကရန္ တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ ဖခင္ရဲ့အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြဟာ တုိင္းျပည္မွ ထြက္ခြါလာခဲ့ၾကၿပီး၊ ဟိမ၀ႏၱာအနီးမွာရွိတဲ့ ကၽြန္းေတာႀကီးထဲမွာ ၿမဳိ႔နန္းသစ္ကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထို႔ေနာက္ မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားဟာ စဥ္းစားခဲ့ၾကသည္မွာ တို႔တေတြဟာ ဒီအတိုင္းေနသြားခဲ့ၾကရင္ ထီးေမြနန္းေမြ ဆက္ခံသူမရွိပဲ အမ်ဳိးေပ်ာက္မွာ စုိးရိမ္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမႀကီးကုိ အမိအရာ၊ အႀကီးအကဲအရာမွာ ထား၍ အငယ္ျဖစ္ေသာ မင္းသား၊ မင္းသမီးတို႔ဟာ ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီသမိုင္းေၾကာင္းကို ရည္ရြယ္၍ ရြာသူ၊ ရြာသား လယ္သမားမ်ားက ကပိလ၀တ္တိုင္းသားေတြကို တိရစၦာန္မ်ဳိးေတြလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။

ေကာလိယတိုင္းႏိုင္ငံကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားဟာလည္း သာကီ၀င္ မင္းမ်ဳိး မင္းႏြယ္မွ ဆင္းသက္လာတဲ့ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္က သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးမွ မင္းသား တစ္ပါးဟာ ကု႒ႏူနာစြဲကပ္၍ တိုင္းျပည္မွ ထြက္ခြြါလာခဲ့ၿပီး ကေလာပင္မ်ားေပါက္ေရာက္ရာ ကေလာေတာ ႀကီးထဲ၌ တစ္ေယာက္တည္းေနထိုင္ေနခဲ့တယ္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ကပိလ၀တ္တိုင္းႏိုင္ငံက သာကီ၀င္မင္းသား၊ မင္းသမီး (၆)ေယာက္တို႔ရဲ့ အမႀကီးဟာလည္း ကု႒ႏူနာစြဲကပ္၍ တိုင္းျပည္မွ ထြက္ခြါလာခဲ့ၿပီး၊ ထိုကေလာ ေတာႀကီးထဲမွာပဲ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ ထိုေတာထဲ၌ သစ္ဥသစ္ဖုတို႔ကိုစားရင္း ထိုမင္းသား၊ မင္းသမီး တို႔ဟာ ႏူနာေရာဂါမွ ေပ်ာက္ကင္းခဲ့ၾကတယ္။ ထိုေနာက္ ထိုမင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီးႀကီးတို႔ဟာ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ခဲ့ၾကတဲ့အခါ သားသမီးမ်ား ထြန္းကားလာခဲ့ၾကတယ္။ ထိုေနာက္ၿမဳိ႔သစ္နန္းသစ္ကိုတည္ၿပီး ေကာလိယတိုင္းႏိုင္ငံႀကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထုိသမိုင္းကို ရည္ရြယ္၍ ရြာသူ၊ ရြာသား လယ္သမား မ်ားက ေကာလိယႏိုင္ငံသားေတြကို အႏူမ်ဳိးေတြလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္တယ္။

ေအာက္ေျခလူတန္းစားမ်ားျဖစ္တဲ့ ရြာသူ၊ ရြာသား လယ္သမားမ်ားက တိရစၦာန္မ်ဳိးေတြ၊ အႏူမ်ဳိးေတြလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုလာၾကေတာ့ ႏွစ္ဖက္ႏုိင္ငံရွိ လယ္သမားေတြဟာ ရြာသူႀကီးေတြကို တိုင္ေျပာ၊ ရြာသူႀကီးေတြက ၿမဳိ႔သူႀကီးေတြကို တိုင္ေျပာ၊ ၿမဳိ႔သူႀကီးေတြက ခရုိင္၀န္ႀကီးေတြကို တိုင္ေျပာ၊ ခရုိင္၀န္ႀကီးေတြက ေနျပည္ေတာ္ရွိ ၀န္ႀကီးအဆင့္ဆင့္ကို တိုင္းၾကားတဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္ေတြပါ ထိုအေရးကိစၥမွာ ပါ၀င္လာၿပီး ေနာက္ဆုံး ႏွစ္ႏိုင္ငံ စစ္ခင္းရမဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္။

ထိုအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူလာခဲ့ၿပီး ျမစ္အလယ္ ေကာင္းကင္ယံမွာ ထက္၀က္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူလွ်က္ ႏွစ္ဖက္စစ္သည္မ်ား အျပန္အလွန္ မျမင္ႏိုင္ေအာင္ တန္းခိုးေတာ္ျဖင့္ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အေမွာင္ႀကီးက်ေရာက္ေစခဲ့ၿပီး ျမစ္ႀကီးတစ္ခုလုံးကို အေမွာင္ထုျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းထား လိုက္တယ္။ ထိုေနာက္ အေမွာင္ထုလႊမ္းေနတဲ့ ေကာင္းကင္ယံမွ ကုိယ္ေတာ္ကို ထင္စြာျပလွ်က္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္ပါးကို လႊတ္ေတာ္မူၿပီး ေကာင္းကင္းအရပ္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူခဲ့တယ္။

ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔သည္ ဘုရားကို ထက္သန္ေသာ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာၾကၿပီး ̏တစ္ဖက္ရန္သူက သူတို႔ကို သတ္လိုက သတ္ပါေစ̋ ဆိုတဲ့ စိတ္ထားျဖင့္ လက္နက္မ်ားကို စြန္႔ပစ္ခ်ၾကၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ လက္အုပ္ခ်ီလွ်က္ ေနၾကတယ္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေ၀ဟင္မွ ေျမျပင္သို႔ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ဆင္းသက္လာခဲ့ၿပီး သဲေသာင္ျပင္အရပ္၀ယ္ ခင္းထားေသာေနရာ၌ ထိုင္ေတာ္မူၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။

̏ျမတ္ေသာ မင္းအေပါင္းတို႔ သင္တို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဒီအရပ္ကို လာေရာက္ၾကကုန္သနည္း̋ဟု ေမးေတာ္မူခဲ့တယ္။ ̏ဘုန္းေတာ္ႀကီးမားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ဒီေရာဟိနီျမစ္ေရကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ႏွစ္ဖက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ပဋိပကၡမ်ားအတြက္ ဒီစစ္ပြဲႀကီးကို ဆင္ႏႊဲရန္ ဒီေရာဟိနီျမစ္ရဲ့ သဲေသာင္ျပင္အရပ္၌ ေရာက္ရွိေနၾကပါသည္ဘုရား̋ ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။

̏ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ … ေရာဟိနီျမစ္ေရႏွင့္ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးတို႔ (၏ေသြး)သည္ မည္သည္က ပို၍ တန္ဖိုးႀကီးသနည္း̋ ဟု ေမးျမန္းတဲ့အခါ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းမ်ားက သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးတို႔၏ေသြးက ပို၍ တန္ဖိုးႀကီးေၾကာင္း တညီတညြတ္တည္း  ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။

̏ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ ဒီလိုဆိုလွ်င္ တန္ဖိုးနည္ပါးေသာ ေရာဟိနီျမစ္ေရကို အမွီျပဳ၍ အဘယ္ ေၾကာင့္ တန္ဖိုးထိုက္တန္လွေသာ ခတၱိယမင္း (သာကီ၀င္မင္း) မ်ဳိးတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကံစည္ၾက ကုန္သနည္း̋ဟု ေမးေတာ္မူၿပီး ဇာတ္ေတာ္ငါးခုကို ေရာဟိနီျမစ္ရဲ့ သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။

̏ျမတ္ေသာမင္းအေပါင္းတို႔ … သင္တို႕ကို ‘တိရိစၦာန္မ်ဳိး၊ အႏူမ်ဳိး’ဟု မည္သူက ေျပာၾကားခဲ့သနည္း။ မည္သူမွ်တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မည္သူကေျပာၾကားသည္ဆိုတာကို ဂဃနဏ မေျပာႏုိင္ၾကပဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကတယ္။

̏ျမတ္ေသာ မင္းအေပါင္းတို႔ … သင္တို႕သည္ သူတပါးေျပာၾကားသည့္စကားကို မစဥ္းစားပဲ ယုံၾကည္ ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ယုန္တစ္ေကာင္၏ (ေျမၿပိဳၿပီ ေျမၿပိဳၿပီ ဟူေသာ) စကားကို ယုံၾကည္မိၾက၍ သတၱ၀ါအေပါင္း မဟာသမုျဒာတြင္းသို႔ သက္ဆင္းလုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ၾကရၿပီး၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ တိရိစၦာန္အေပါင္းကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ၾကေပေတာ့မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီး – ဒုဒၵဳဘဇာတ္ေတာ္ကို အက်ယ္ေဟာခဲ့တယ္။

̏အခ်င္းခ်င္းအထင္မွား၍ ျငင္းခုံမႈမ်ား၊ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ႀကိဳ႔ပင္ေအာက္၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ႀကိဳ႔ပင္မွ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္း က်ဳိးက်ခဲ့ၿပီး သူ႔၏ေက်ာကုန္း၌ ဖိမိခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္ကို ရန္ညွဳိးဖြဲ႔ခဲ့ေသာ ၀က္၀ံတစ္ေကာင္ႏွင့္တူေပေတာ့မည္။̋ ဟု အစခ်ီလွ်က္ ဖႏၵနဇာတ္ ေတာ္ကိုလည္း ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။

ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါက … ၀က္၀ံတစ္ေကာင္သည္ ေတာအရပ္၌ အစာရွာမွီးၿပီး ေမာေမာႏွင့္ ႀကိဳ႔ပင္ေအာက္၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ေက်ာက္ကုန္းေပၚ၌ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္းက်ဳိးက်မႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္အား ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ခဲ့တယ္။ ̏တစ္ေန႔ ဒီႀကိဳ႔ပင္ေစာင္နတ္ ဒုကၡေရာက္ေစရမယ္။̋ (အရိပ္ကို နားခိုၿပီး၊ အပင္ကို ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကံစည္တဲ့ ေက်းဇူးုမသိတတ္သူမ်ားအတြက္ သတိမူစရာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္တယ္။)

̏တစ္ေန႔မွာ ၀က္၀ံဟာ သစ္ခုတ္သူ လက္သမားတစ္ေယာက္ကိုေတြ႔လွ်င္ အဘယ္အတြက္ ေတာ အရပ္ကို လာခဲ့သနည္း̋ဟု ေမးျမန္းခဲ့တယ္။ ရထားအကြပ္ျပဳလုပ္ရန္ ေကာင္းမြန္ေသာအသားကို ရႏိုင္ဖို႔ ေတာအရပ္ကို လာခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပေသာအခါ … ။ ̏အေဆြ လက္သမား … ရထားအကြပ္ျပဳလုပ္ရန္ အေကာင္းဆုံးအသားဟာ ႀကဳိ႔သားျဖစ္တယ္၊ ႀကဳိသားကို ရေအာင္ရွာပါ̋ လို႔ တုိက္တြန္းလိုက္တယ္။ ႀကဳိ႔ပင္က ဘယ္အရပ္မွာ ရွိႏိုင္သလဲေမးေတာ့ – ̏အေဆြ … ႀကိဳပင္ကို အေ၀းႀကီးမွာ သြားရွာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဟိုမွာျမင္ေနရတဲ့ အပင္ႀကီးဟာ ႀကိဳ႔ပင္ပဲ̋ လို႔ဆိုၿပီး ႀကိဳ႔ပင္ရွိရာကို လက္ညွဳိးညႊန္ျပလုိက္တယ္။

ထိုလက္သမားဟာ ၀မ္းသာအားရႏွင့္ ႀကိဳ႔ပင္ကုိ ခုတ္လွဲ၍ လိုအပ္ေသာ အပိုင္းအစေလာက္ကိုသာ ျဖစ္ေတာက္ၿပီး အိမ္ကို ျပန္သြားခဲ့တယ္။ ထိုအခါ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္သည္ ၀က္၀ံသည္ ငါ့အား အထင္မွား၍ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ခဲ့ၿပီး ႀကဳိ႔ပင္ႀကီး ခုတ္လွဲေစခဲ့တယ္။ ̏ႀကဳိ႔ပင္ႀကီးလဲ၍ ငါ့ရဲ့ဗိမာန္လဲ ပ်က္စီးခဲ့တယ္။ ငါ့ဗိမာန္ ပ်က္စီးရသလုိ သင္၀က္၀ံလည္း ပ်က္စီးေစရမယ္̋ ရန္ၿငိဳး ျပန္ဖြဲ႔ခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔မွာ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္ဟာ  လုလင္တစ္ေယာက္အသြင္ ဖန္ဆင္းၿပီး ၀က္၀ံအသားေရျဖင့္ ရထားအကြပ္အ၀န္းကို ဖုံးအုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ထိုရထားအကြပ္ဟာ ၾကာရွည္စြာ ခိုင္ခံ့တယ္လို႔ လက္သမားအား တိုက္တြန္းခဲ့ျပန္တယ္။ ထိုအခါ ထိုလက္ သမားသည္ ထို၀က္၀ံကိုသတ္၍ ရထားအကြပ္အဖုံးကို ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။

̏မင္းအေပါင္းတို႔ … အခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္ခဲ့လွ်င္ ၀က္၀ံက ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္ကုိ၊ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္က ၀က္၀ံကို အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ရန္ညွဳိးဖြဲ႔ၾကၿပီး ႏွစ္ဦးစလုံး အက်ဳိးမရွိပဲ ဒုကၡေရာက္ခဲ့့ၾကတယ္။ သင္မင္းအေပါင္းတို႔ဟာလည္း အခ်င္းခ်င္း မသင့္မတင့္ မညီမညြတ္ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကမယ္ဆိုရင္ ၾကားလူမ်ားသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားရၿပီး၊ မင္းအေပါင္းတို႔္ကေတာ့ ဒုကၡေတြ အႀကီးအက်ယ္ေရာက္ၿပီး၊ ပ်က္စီးၾကရလိမ့္မယ္။̋

မင္းအေပါင္းတို႔ … သင္တို႔သည္ ၀က္၀ံႏွင့္ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္တို႔လို အခ်င္းခ်င္း အထင္မမွားၾကကုန္ လင့္။ အခ်င္းခ်င္း ရန္မျဖစ္ၾကပါကုန္လင့္̋ဟု တိုက္တြန္းေတာ္မူၿပီး ညီညြတ္ေရးတရား (ဖႏၵနဇာတ္ေတာ္)ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။

သာကီ၀င္မင္းအေပါင္းတို႔အား အားႀကီးသူ (ဆင္ေျပာင္ႀကီး) က အားနည္းသူ (ဗီလုံးငွက္မေလး)ကို မတရားသျဖင့္ အႏုိင္က်င့္ခဲ့၍ ပညာနည္း၍ အားႀကီးေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီး ဒုကၡေရာက္ သြားခဲ့ရေသာ [လဋဳကိက (ဗီလုံးငွက္မ)]ဇာတ္ေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊ စုစုေပါင္း ဇာတ္ေတာ္ငါးခု (ရုကၡဓမၼဇာတ္၊ ၀ဋၬကဇာတ္)ႏွင့္ အတၳဒ႑သုတၱန္တစ္ခုကိုလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။

ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔သည္ တရားေတာ္ကို နားၾကားရ၍ အခ်င္းခ်င္း နည္းလည္ခြင့္လြတ္ ညီညြတ္ၾကကုန္လွ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါစိတ္ျဖင့္္ တစ္ဖက္လွ်င္ မင္းသားႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္စီကို  ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းၾက၍ အားလုံးကို ရဟန္းျပဳေစခဲ့ၾကတယ္။ ထိုရဟန္းငါးရာစလုံး ေနာင္အခါမွာ  ရဟႏၱာေတြ  ျဖစ္သြားခဲ့ၾကတယ္။

ေရာဟိနီႏွင့္ ဧရာ၀တီ … ။ ထိုျမစ္ကမ္းေန ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ားသည္ ေရေျမသဘာ၀ျခင္း၊ ယုံၾကည္ ခ်က္ျခင္း၊ ဓမၼေသြးသားေတာ္စပ္ျခင္း- စေသာ အေျခခံအေၾကာင္းတရားမ်ား တူညီေနၾက၍ ေရာဟိနီျမစ္ကမ္း၌ ေဟာခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားမ်ားသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္း၌လည္း ေဟာရန္သင့္ေသာ တရားမ်ားျဖစ္ ေနသည္ကုိ ေလ့လာသုံးသပ္မိတယ္။ (ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးစေသာ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍) အေျခအျမစ္ မရွိတဲ့စကား၊ အခ်င္းခ်င္းေသြးကြဲေစတဲ့စကား၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ေစမဲ့စကားမ်ားကို ဘယ္သူ ေျပာေျပာ မယုံစားမိဖို႔ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအၾကား မနာလိုမႈ ၀န္တိုမႈေတြ ျဖစ္ေနၿပီး၊ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း မ်ားကို ႀကံစည္ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္၊ လႈန္႔ေဆာ္ေသြးထိုးေပးေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ တျခားလူမ်ဳိးမ်ားသာ အက်ဳိး အျမတ္ေတြ ရသြားႏိုင္ၿပီး၊ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေတြႏွင့္ က်န္ေနရစ္ခဲ့မွာကို စိုးရိမ္မိတယ္။ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။

တစ္ခ်ိန္က ေရာဟိနီျမစ္ေရသည္ ေသြးရည္မ်ားႏွင့္ စီဆင္းလုနီးပါးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား၏ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးတရားေတာ္ေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ေရၾကည္တြင္ ေသြးရည္ကင္းလွ်က္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနဆဲ ျဖစ္သလို၊ ဧရာ၀တီျမစ္တြင္သို႔လည္း ေသြးရည္မ်ား မစီးဆင္းေစပဲ ေရွးယခင္ကကဲ့သုိ႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းၿမဲ စီးဆင္းေနႏုိင္ေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖုိ႔ လူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိေနျခင္းပါ။

ေအးျမေနဆဲျဖစ္တဲ့ ေရာဟိနီျမစ္ေရကဲ့သုိ႔… ။

ၾကည္လင္ေနဆဲျဖစ္တဲ့ ဧရာ၀တီျမစ္ေရကို … ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ တသြင္သြင္ ထာ၀ရ စီးဆင္းေနႏိုင္ဖို႔။ အို … အမ်ဳိးသားတုိ႔ ႏိုးၾကားၾကေလာ … ။ ေစာင့္ေရွာက္ၾကေလာ … ။  ကာကြယ္ ၾကေလာ … ။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏိုင္ၾကပါေစ…။

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)

Photo credit – commons.wikimedia.org


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:အေတြးအျမင္, ေဒါက္တာဓမၼပီယ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

http://moemaka.com/archives/57845

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ရခိုင္ျပည္ေျမာက္ပိုင္းအေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

  ရခိုင္ျပည္ေျမာက္ပိုင္းအေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၅၊ ၂၀၁၇ ယခုစာအုပ္မွာ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ေနာက္ဆံုးထုတ္ကို WE မွာ ဝယ္ပါ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ေနာက္ဆံုးထုတ္ကို WE မွာ ဝယ္ပါ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခထုတ္ ေမာင္စြမ္းရည္စာအုပ္ WE မွာ ဝယ္ပါ

By

မိုးမခထုတ္ ေမာင္စြမ္းရည္စာအုပ္ WE မွာ ဝယ္ပါ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မုိးမခ ၾသဂတ္စ္ ထြက္ၿပီ

By

မုိးမခ ၾသဂတ္စ္ ထြက္ၿပီ ၾသဂတ္စ္ ၁၅၊ ၂၀၁၇ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကေလာင္ရွင္ေတြရဲ႕...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္