ဆလိုင္းသႊေအာင္ – ေသြးေရာင္သန္းေသာ လေလးလံုး

January 16, 2015

 

ဆလိုင္းသႊေအာင္ – ေသြးေရာင္သန္းေသာ လေလးလံုး
(မိုးမခ) ဇန္နဝါရီ ၁၆၊ ၂၀၁၄

“အခုတေလာ ေရပန္းစားျပီး လူတိုင္း ေျပာေနၾကတဲ့ အရာကေတာ့ ဘလတ္မြန္းသက္ထရက္ အေၾကာင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္… ” ႐ုပ္သံ ေတြ ့ဆံုပြဲ၌ အင္တာဗ်ဴ းလုပ္သူ ဆစ္ေရာ့ က စကားဦးသန္း လိုက္သည္။

ဘလတ္မြန္းသက္ထရက္ ဆိုသည္မွာ တစ္ႏွစ္ႏွင့္ ေျခာက္လ အေတာအတြင္း ေလးၾကိမ္ တိုင္တိုင္ ေသြးေရာင္သန္း လငပုပ္ဖမ္း ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

“ဒီႏွစ္ နဲ ့ေနာက္ႏွစ္ မွာ ဘလတ္မြန္း သက္ထရက္ကို ျမင္ေတြ ့ရ ေတာ့မွာ ျဖစ္ တယ္… ဒီဟာ ျဖစ္ေပၚလာ တိုင္း ကမၻာေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ ထူးကဲတဲ့ ျဖစ္ရပ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာ တတ္ ပါတယ္…” ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ ပရိသတ္မ်ား သည္ ဆစ္ေရာ့ ေျပာလိုက္သည့္ စကား ကို အထူး စိတ္၀င္စား စြာ နားေထာင္ေန ၾကသည္။

“ဒီေန ့က်ေနာ္တို့ရဲ ့ အထူး ဧည့္သည္ကေတာ့ မၾကာခင္ ကမၻာေပၚမွာ ဘာျဖစ္ႏိုင္သလဲ ဆိုတာ ခန္ ့မွန္းႏုိင္ တဲ့လူ ျဖစ္ပါတယ္….”

ထိုကဲ့သို ့ အထူးဧည့္သည္ ကို မိတ္ဆက္ ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ ပရိသတ္ မ်ားထံမွ တခဲနက္ လက္ခုပ္ ၾသဘာေပး သံထြက္ေပၚလာသည္။

“က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကတဲက ေကာင္းကင္ နကၡတၱာရာ အေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္၀င္စား ခဲ့ပါတယ္…”
ဆစ္ေရာ့ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၌ ထိုင္ေနေသာ သက္ၾကီးပိုင္း ရုပ္ေပါက္ေသာ အထူး ဧည့္သည္က ယင္းကဲ့သို ့ စေျပာလိုက္သည္။

“က်ေနာ္ ျမက္ခင္းျပင္ ေပၚမွာ ပက္လက္လွဲရင္းနဲ ့ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ ၾကည္ ့ေန တတ္ တယ္…” ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ႏွင့္ ခ်ီျပီး ဖုန္းကြယ္ေနေသာ ရတနာသိုက္ကို တူးေဖၚေတြ ့ရွိ ရသူအလား စာေရးဆရာ မာခ္ဘလစ္(စ္)၏ မ်က္ႏွာသည္ ၀င္း လက္လာကာ အင္မတန္ စိတ္လႈပ္ရွားေသာ အသံျဖင့္ ျမိန္ရည္ရွက္ရည္ ရွင္းျပ ေန ျခင္းျဖစ္သည္။

“က်ေနာ္ ့မွာ တယ္လီစကုတ္ ေလး ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ေကာင္းကင္ မွာ ရွိတဲ့ ျဂိဳလ္ ေတြ…စေန ျဂိဳဟ္တို႔ ဘာတို႔ေပါ့ဗ်ာ… အဲဒါေတြကို စူးစမ္းေလ့လာ တတ္ခဲ့ပါ တယ္။အင္မတန္မွ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ကေလးဘ၀ ေပါ့ဗ်ာ….”

မာခ္သည္ အသက္ၾကီးလာ ေသာ အခါ သိပံၸႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာကို အထူး စိတ္၀င္စား သူ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ နာဆာ ၀ဘ္က္ဆိုက္ မ်ား၌ အခ်ိန္ျဖိဳန္းေနတတ္သည္။  ထို၀က္ဘ္ဆိုက္ တို ့၌ပင္ ေယရူးရွလင္ျမိဳ ့၏ ဗိမာန္ေတာ္ ေတာင္ကုန္း အထက္၌ ထင္ရွားခဲ့ေသာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ လငပုပ္ဖမ္းသည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ေတြ ့ျမင္ ရ ေသာအခါ အထူး စိတ္လႈပ္ရွား လ်က္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ သူငယ္႐ြယ္စဥ္က က်မ္းစာထဲ၌ ဖတ္ဖူးေသာ… .” ထာ၀ရ ဘုရား၏ ထူးျမတ္ေသာေန ့ၾကီးမတုိင္မီ ေနသည္ ေမွာင္မုိက္အတိ ျဖစ္လိမ့္မည္။ လသည္လည္း ေသြးျဖစ္လိမ့္မည္… ” ဟူေသာက်မ္းပိုဒ္ သည္ သူ၏ ႏွလုံးသား ထဲ၌ အသစ္တဖန္ အသက္ ၀င္လာ ပါေတာ့သည္။

သို႔ႏွင့္ အနာဂတ္ကာလ ၌ လငပုပ္ဖမ္းမည့္ အေျခအေန ရွိမရွိ သိခ်င္လာေသာေၾကာင့့္္ နာဆာ ၀ဘ္က္ဆုိက္၌ စူးစမ္း ေလ့လာ ၾကည့္ေသာအခါ မ်ားမၾကာမွီ တဆယ့္ရွစ္လ အတြင္း ေလးၾကိမ္ တိတိ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား လငပုပ္ဖမ္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လသည္ လည္း ေသြးေရာင္ သန္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူေတြ႕ရွိလာသည္။  ၄င္းတို႔မွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၌ ဧျပီလ ႏွင့္ စက္တင္ဘာလ တို႔၌ျဖစ္ျပီး… ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ၌ လည္း ဧျပီလ ႏွင့္ စက္တင္ဘာလ တို ့၌ ျဖစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ ့ရွိ ရ သည္။

ယင္းေနာက္ အတိတ္၌ ဤကဲ့သို ့ေသာ ေလးၾကိမ္ ဆက္တိုက္ ျဖစ္စဥ္ မ်ိဳး အၾကိမ္ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည္ကို သိခ်င္ လာျပန္ သျဖင့္ ဆက္လက္ သုေတသနျပဳဳ ျပန္ရာ၊ ဤ ျဖစ္စဥ္သည္ ရွားပါးေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ၁၉ ရာစုႏွစ္ မ်ား၌မရွိ၊ ၁၈ ရာစု၌ မရွိ၊ ၁၇ ရာစု၌ လည္း မရွိေၾကာင္း။  ထိုမွ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ကာလ အေတာအတြင္း တြင္ ရွစ္ၾကိမ္ တိတိ သာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ ဘူး ေၾကာင္း။  နာဆာ၀ဘ္က္ဆိုက္၏ မွတ္တမ္းမ်ား အရ ဤျဖစ္စဥ္မ်ဳိး သည္ ဧျပီႏွင့္ စက္တင္ဘာလ သို ့မဟုတ္ ဧျပီႏွင့္ ေအာက္တုိဘာလ တို့၌ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထ ရွိေၾကာင္းကို သူေတြ ့ရွိ လာသည္။

မာခ္က ဆက္လက္၍ “…က်ေနာ္ မနက္ေစာေစာ ေလးနာရီေလာက္ မွာ ထျပီး ဆုေတာင္း ေနတံုး ဒီလငပုပ္ဖမ္း တဲ့ ေန ့ရက္ ေတြကို က်မ္းစာထဲက ပြဲေတာ္ ေန႔ေတြ နဲ႔တိုက္ၾကည့္ပါ ဆိုတဲ့ ႏိႈးေဆာ္သံ ၾကားမိသလို ခံစားလိုက္ ပါတယ္၊ အဲဒါနဲ ့က်ေနာ္ လဲစိတ္လႈပ္ရွားစြာနဲ ့ကြန္ျပဳတာ ရွိရာကို အေျပးအလြား သြားၿပီး ဇယားဆြဲ အကြက္ခ် ၾကည့္လိုက္ တဲ့ခါက်ေတာ့ အဲဒီရက္ေတြဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ ပသာခါပြဲရယ္ တဲေတာ္ပြဲေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတာကို အံ့ၾသဘြယ္ရာေတြ ့ရွိလိုက္ရပါတယ္….။”

နာဆာအဖြဲ ့၏ ေတြ ့ရွိခ်က္ အရ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ အတြင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ား လငပုပ္ဖမ္းမႈ သည္ ပ်မ္္းမွ် ျခင္းအားျဖင့္ တႏွစ္ႏွင့္ေျခာက္လ အတြင္း တၾကိမ္သာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည္။ ယခုမူ တႏွစ္ႏွင့္ေျခာက္လ အတြင္း လငပုပ္ဖမ္းမႈ ေလးၾကိမ္တိတိ ျဖစ္ပ်က္ မည္ျဖစ္သည္ သာမက၊ ျဖစ္ပ်က္သည့္ ေန မ်ားမွာလည္ ပြဲေတာ္ ေန ့ မ်ားႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ေနမည္ျဖစ္သည္။  ယခင္ ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္သည္ ၁၉၆၇-၆၈ ခုႏွစ္၌ ျဖစ္၍ ယင္းႏွစ္မ်ား၌ အီစၥေရး ႏုိင္ငံ က ေယရူးရွလင္ျမိဳ႕အေရွ႕ပုိင္းကို သိမ္္းပိုက္လိုက္ ျခင္းအားျဖင့္ ေရွးျမဳိ့ေတာ္ကို တလံုးတ၀တည္း ေပါင္းစည္းလိုက္သည္ အခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္။

တဖန္ မာခ္သည္ ဆက္လက္၍ ယင္းထက္ ေစာသည့္ ႏွစ္ ကို ေလ့လာျပန္ေသာအခါ ၁၉၄၉-၅၀ ၌ျဖစ္ပ်က္သည္ ကိုေတြ ့ရသည္။ ယင္းႏွစ္မ်ား သည္ အစၥေရး ႏုိင္ငံ တည္ေထာင္သည့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ၏ ေနာက္တႏွစ္ ျဖစ္သည္ကိုေတြ ့ရွိရျပန္သည္။ ထူးျခားေသာ သဲလြန္စ တခုကား သူ ရရွိသြားျပီ ျဖစ္သည္။ ထုိေနာက္ လက္လက္၍စူးစမ္းျပန္ရာ ဘလတ္မြန္း သက္ထရက္ ကာလ ၀န္းက်င္တိုင္း၌ တခုခု ျဖစ္မည္ ဟု မဆိုလိုေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ထိုႏွစ္မ်ားတြင္ သမိုင္း၀င္သည့္ ၾကီးၾကယ္ ေသာ ကမၻာ ့ ျဖစ္ရပ္ မ်ား ျဖစ္ပ်က္တတ္ သည္ ကုိ ေအာက္ပါ အတိုင္း ေတြ ့ရွိရသည္။

၁၄၉၂- ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားသည္ စပိန္ႏိုင္ငံမွ အႏွင္ ထုတ္ခံရ၍ ကိုလန္ဘတ္စ္ သည္ အတၱလန္တိတ္ သမုဒၵရာ ကိုေက်ာ္ျဖတ္ကာ အေမရိကားတိုက္ ကိုေတြ ့ရွိသည္ ( ကိုလန္ဘတ္စ္ ကိုယ္တိုင္ ပင္လွ်င္ ဂ်ဴးးလူမ်ဳီးျဖစ္ႏုိင္ ေခ်ရွိ၍ စပိန္ႏုိင္ငံ၏ ညင္းပန္းႏွိပ္စက္ မွူမွ ေရွာင္ရွားလို ေသာေၾကာင့္ အေမရိကတိုက္ ရွာပံုေတာ္ စြန္ ့စားခန္း၌ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူ သည္ဟု မွတ္ခ်က္ ခ်သူတခ်ဳိ ့ရွိသည္) ယင္းျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေျမာက္ျမားစြာ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသို ့ ေရာက္ ရွိလာၾကသည္။

၇၀ ေအဒီ- အီစၥေရး ႏုိင္ငံ ရွိ ဗိမာန္ေတာ္ အ ဖ်က္ဆီး ခံ ရသည္။

၃၂-၃၃ ေအဒီ – ခရစ္ေတာ္ အသတ္ ခံရသည္။

ထိုသို ့ဆိုေသာ္ ဘလတ္မြန္း သက္ထရက္ သည္ ဂ်ဴးလူမ်ဴ ိး မ်ား ကပ္ဆိုက္ ျခင္းႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ ပတ္သက္ ေန သကဲ့သို ့ ျဖစ္ေနေပသည္။

ဟုတ္ျပီ၊ ပေေရာဖက္ ေယာလ ေဟာ ထား သည့္အတိုင္း၊ “ထာ၀ရဘုရား၏ ထူးျမတ္ ေသာ ေန ့ၾကီး မတုိင္မွီ ေနသည္ ေမွာင္မုိက္အတိ ျဖစ္လိမ့္မည္။ လသည္ လည္းေသြးျဖစ္လိမ့္မည္…. “, ဟူေသာ အဆိုလည္း သိရွိရျပီ၊ ဘလတ္မြန္း သက္ထရက္ သည္ ဂ်ဴးးလူမ်ဴိးးမ်ားႏွင္ တနည္း အားျဖင့္ ပတ္သက္ေနေၾကာင္း လည္း သိရွိရပါျပီ။ သို ့ဆိုလ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပြဲေတာ္ ေန ့ရက္မ်ား၌ က်ေရာက္၍ ပြဲေတာ္ေန ့မ်ားသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အေရးပါ ေနပါ သနည္း၊ ဟူေသာ ေမးစရာ ေမးခြန္းမ်ား တသီ တတန္းၾကီး ထြက္လာပါ ေတာ့သည္။

“က်ေနာ္ ကမၻ၁ဦးက်မ္း အခန္း ၾကီး ၁၊ အငယ္ ၁၄ ကို အၾကိမ္ တရာမက ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္၊…” မာခ္ က ဆိုသည္၊ “….ဒါေပမဲ့ အဓိပၸါယ္ မသိခဲ့ဘူး။ ဒီတေခါက္မွာက် ေတာ့ တမဟုတ္ျခင္း အဓိပၸါယ္ နားလည္လာတယ္။ ”

“ဒါဆိုရင္ ဘုရားက ဘာျဖစ္လို့ ေန နဲ ့ လ ကို ဖန္ဆင္း တာ လဲ…” အင္တာဗ်ဴ းလုပ္ သူ ဆစ္ေရာ့ က ေမးခြန္း ထုတ္လိုက္ရာ မာခ္က၊

“က်ေနာ္ထင္ခဲ့တာ ေတာ့ ဘုရားက အလင္းနဲ ့ အပူအတြက္ ဖန္ဆင္းတယ္ လို့ထင္ခဲ့ဘူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမၻာဦး က်မ္း အခန္း ၾကီး ၁၊ အငယ္ ၁၄ မွာ ဘုရားက ေနနဲ ့လ ကို နိမိတ္လကၡနာ ‘မိုအက္’ အတြက္ဖန္ဆင္းထားတယ္ လို ့ဆိုပါတယ္… ”

အဂၤလိပ္က်မ္းစာမ်ား၌ မုိအက္ ကို ရာသီဟူ၍ ဘာသာျပန္ၾကသည္။ ရာသီဆိုပါက ေႏြ မိုး ေဆာင္း ရာသီ ႏွင့္ ပတ္သက္ ေနမည္…အမွန္မွာ ဟီဘ႐ူး (ဂ်ဴ းလူမ်ဴိ းမ်ားသံုးစြဲသည့္ စကား) စကားလံုး ျဖစ္ေသာ မိုအက္ သည္ ရာသီ ေႏြ မိုး ေဆာင္း မဟုတ္ဘဲ ပြဲေတာ္ (ဖီးစ္) သို့မဟုတ္ ခ်ိန္းခ်က္ ေသာအခ်ိန္ ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ရသည္။ ျမန္မာလို ဘာသာ ျပန္ထားေသာ `ခ်ိန္းခ်က္သည့္အခ်ိန္` ဆိုေသာ စကားလံုးမ်ားသည္ မူလ ဟီဘ႐ူး ဘာသာ၏ ဆိုလိုခ်က္ႏွင့္ လံုး၀ ကိုက္ညီေနသည္ ကိုေတြ ့ရသည္။ အခ်ဴပ္ဆိုရမည္ ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္ သည္ ေနနဲ ့လ ကို နိမိတ္လကၡနာ၊ ပြဲေတာ္ သို ့တည္းမဟုတ္ `ခ်ိန္းခ်က္ ေသာအခ်ိန္` အတြက္ အထူး နက္နဲစြာ ဖန္ဆင္း ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သို ့ျဖစ္ရကား ဂ်ဴးးလူမ်ဴိးးမ်ားသည္ ဥပမာအားျဖင့္ ပသာခါပြဲ ေတာ္ကို ေနာင္လာတတၲံေသာ အရာကို ၾကိဳတင္၍ သူတို့ကိုယ္တိုင္ သတိမျပဳမိ ပါ ဘဲ လ်က္ ဇာတ္တိုက္ထား သကဲ့သို့ က်ဥ္းပခဲ့ၾကသည္။  မူလပထမ က ပသခါ ပြဲေတာ္ပြဲ ကိုက်င္းပရျခင္းမွာ ၁၅ရာစု ေအဒီ ေလာက္ ၌ဂ်ဴးးလူမ်ဴိးးမ်ား အီဂ်စ္ျပည္၌ ကြ်န္ခံရာမွ လြတ္ေျမာက္ ထြက္ခြါျခင္း အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္သည္ ဟု ေယဘုယ် အားျဖင့္ သိရွိရသည္။  သို႔ေသာ္ ယင္းပြဲေတာ္ က်င္းပရျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္၌ ပို၍ နက္ရွိင္းေသာ အေၾကာင္း အရာ၊ ထူးကဲေသာ အဓိပၸာယ္ ရွိေနေၾကာင္း ကို ယေန ့ အထိ ဂ်ဴးးလူမ်ဴိးးမ်ား ကိုယ္တိုင္ ပင္ မသိရွိၾကေသးေခ်။  အမွန္ကား ယင္းပြဲေတာ္ သည္ ေနာင္လာ လတၱံ႕ေသာ ကာလ၌ ခရစ္ေတာ္သည္ လူဇာတိခံယူ၍ အေသ ခံေသာ အခါ ျပဳလုပ္ က်ဥ္းပမည္ ျဖစ္ေသာ ဈာပန အခန္းအနားကို ၾကိဳတင္ သ႐ုပ္ေဖၚ ပံုေဆာင္ ထားျခင္းပင္။

သို႔ျဖစ္၍ ပသခါ ပြဲေတာ္ က်င္းပတိုင္း၊ က်င္းပတိုင္း ဂ်ဴးးလူမ်ဴိးးမ်ားသည္ သိုးသူငယ္ကို ၾကိဳးႏွင့္ခ်ည္၍ သတ္ၾက သည့္နည္းတူ ခရစ္ေတာ္ကိုလည္း ကားတိုင္၌ ၾကိဳးႏွင့္ခ်ည္ကာ သတ္ၾကသည္။  သိုးသူငယ္ကို ၾကိဳးႏွင့္ခ်ည္ သည့္ အခ်ိန္မ်ား၌ ဆာလံက်မ္း ၁၁၃ မွ ၁၁၈ အထိ ရြက္ဖတ္ သီဆိုေလ့ ရွိၾကသည္။ အမွန္ကား ယင္းဆာလံက်မ္းသည္ ဘုရားသခင္က သူ၏သားေတာ္ ခရစ္ေတာ္၏ ဈာပနအခန္းအနား အတြက္ ဆာလံ သီခ်င္းေရးဆရာ ေဒးဗစ္ဘုရင္ကို ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ခန္ ့ၾကဳိတင္၍ ေရးစပ္ခိုင္းထားျခင္း ပင္။

ဥပမာ အားျဖင့္…
ဆာလံ ၁၄-၁၆ ၌ “ထာဝရဘုရား သည္ ငါ၏အစြမ္းသတၱိ၊ ငါသီခ်င္း ဆိုရာ အေၾကာင္း ငါ့ကိုကယ္တင္ ျခင္းအ ေၾကာင္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊၊  ေျဖာင့္မတ္ေသာ သူတို႔၏ ေနရာ၌ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းအသံႏွင့္ ကယ္တင္ျခင္းအသံရွိ၏၊၊ ထာဝရဘုရား၏ လက္်ာေတာ္သည္ ႀကီးေသာ အမႈကိုျပဳ၏၊၊  ထာဝရဘုရား၏ လက္်ာ လက္ေတာ္သည္ ခ်ီးျမွင့္လ်က္ ရွိ၏…” ဟုဆိုရာ၌ ထာဝရဘုရား၏ လက္်ာလက္ေတာ္ ျဖစ္သည့္ သားေတာ္ ေယရႈကို ကားတိုင္ထက္သို ့တင္ေျမွာက္ ထားျခင္းကို ဆိုလို သတည္း၊၊

အထက္က အရာကို ဥပမာကို စံနမူနာ တခု အေနျဖင့္သာ ေဖၚျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ပြဲေတာ္ၾကီး ခုႏွစ္ပါး ရွိသည္ ျဖစ္ရာ ဘုရားသခင္ သည္ တျခားေသာ ပြဲေတာ္မ်ားကိုလည္း ခရစ္ေတာ္အေသခံ ျခင္း၊ ျပန္လည္ ရွင္ျပန္ထ ေျမာက္ျခင္း၊ အဦးသီး ေသာ အသီး ႏွႈင့္ ပင္တိ ကုတ္ေန ့၌ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ဆင္းသက္ျခင္း မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေစခဲ့ သည္။ အနာဂတ္ ကာလ ၌ ျပည့္စံုရန္ ပြဲေတာ္ၾကီး သံုးပါး က်န္ရွိပါ ေသး၏…

ယခုအၾကိမ္ ျဖစ္ပ်က္ေသာ ဘလတ္မြန္းသက္ထရက္ သည္ တမူ ထူးကဲသည္ ဟုဆိုရမည့္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ေနာက္တဖန္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးရာၾကာ မွသာ ဘလတ္မြန္းသက္ထရက္ ေနာက္ တခု ႏွင့္ ၾကဳံေတြ ့ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခု ဤစာ ေရးသား ခ်ိန္၌ ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ လငပုပ္ဖမ္းျပီး သြားျပီ ျဖစ္သည္။ တတိယ ေျမာက္ သည္ ဧျပိလ ၄ ရက္ ပသခါပြဲေတာ္ေန ့ရက္၌ က်ေရာက္ မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းမတိုင္ခင္ မတ္လ ၄ ရက္ေန ့့တြင္ ေနၾကပ္ ေပအံုးမည္။ လ ငပုပ္ဖမ္း ျခင္းသည္ ဂ်ဴးလူမ်ဴိးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္တတ္ သကဲ့သို့ ေန ၾကပ္ျခင္း သည္ ကမၻာလံုး ဆိုင္ရာ ကပ္ဆိုက္ျခင္း ၊စစ္မက္ ျဖစ္ပြားျခင္း မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ တတ္သည္ ဟု ဆိုၾက သည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၈ရက္ေန ့၌ ေလးခါေျမာက္ လငပုပ္ဖမ္းခ်ိန္သည္ လျပည့္္ည ျဖစ္၍ ေယရူရွလင္ျမိဳ႕မွ ေတြ ့ ့ျမင္ႏုိင္ယံုသာမက လကမၻာသည္ စူပါမြန္း ဟုေခၚကာ သာမန္ထက္ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္ ့ ၾကီးမားလာ သေယာင္ ျမင္ေတြ ့ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို ့ျဖစ္ရျခင္းမွာ လသည္ ကမၻာ ေျမၾကီးႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုး ၌ ပတ္ရစ္ သြား မည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။  ထိုအခ်ိန္သည္ တဲေတာ္ပြဲ က်င္းပသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ တုိက္ဆိုင္ေနရုံသာမက ရွမစ္သာ ဟူေသာ ႏွစ္ႏွင့္လည္း ၾကံဳၾကိဳက္ လိုက္ အံုးမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ထူးဆန္းသည္ ဟုဆိုရ မည္ျဖစ္သည္။

သို ့ႏွင့္ ရွမစ္သာႏွစ္ အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ရွင္းျပရန္ လိုလာျပန္ သည္။

ျမန္မာျပည္၏ ျပည္နယ္ အခ်ဳိ႕တုိ ့၌ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေတာင္ယာ စနစ္ကို က်င့္သံုး ၾက သည့္နည္းတူ ေရွးကာလ၌ အစၥေရး တုိင္းျပည္၌လည္း က်မ္းစာ၌ ခြဲခန္ ့ ထားသည့္ အတိုင္း လိုက္နာ ရေသာ လယ္လုပ္ငန္း ဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးစဥ္လာ တခု ရွိခဲ့သည္။  ၎မွာ ခုႏွစ္ႏွစ္ ေျမာက္ေသာႏွစ္၌ လုပ္လက္စ လယ္ကြက္ကို အနား ေပးျပီး လယ္လုပ္ငန္းကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ရပ္ဆုိင္း လိုက္ရ ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို ့အနားေပး ရေသာ သတၱမ ေျမာက္ႏွစ္ကို ရွမစ္သာႏွစ္ ဟု အမည္မွည့္ ေပးထား သည္။

ရွမစ္သာႏွစ္သည္ သာမာန္အားျဖစ္ ဘုရား၏ေကာင္းၾကီးႏွင့္ဆိုင္ႏိုင္သလို စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈႏွင့္လည္း ဆိုင္သည္ ဟုဆိုသည္။

အစၥေရးျပည္ လြတ္လပ္ေရး ရသည့္ေနာက္တြင္ ပထမဆံုးအၾကိမ္ က်ေရာက္သည့္ ရွမစ္သာႏွစ္သည္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။  ထို႔ေနာက္ ၁၉၅၈–၅၉ , ၁၉၆၅–၆၆, ၁၉၇၂–၇၃, ၁၉၇၉–၈၀, ၁၉၈၆–၈၇, ၁၉၉၃–၉၄, ၂၀၀၀–၀၁, ႏွင့္ ၂၀၀၇-၀၈ ခုႏွစ္တို့ ့၌က်ေရာက္ သည္။  အထက္ပါကဲ့သို ့ ႏွစ္ကို အစံုလိုက္ ေဖၚျပရ ျခင္းမွာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ား သံုးေသာျပကၡဒိန္သည္ ေနႏွင့္ အေျခခံျခင္း မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္ ကဲ့သို ့ လကို အေျခခံ ထားေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္၌ ရႈိးမက္ကား ေလးဗီးေခၚ ဥကၠပ်ံ က ဂ်ဴပီတာျဂဳိလ္ကို ၂၁ ၾကိမ္ ထိုးႏွက္တုိက္ခိုက္ သည့္ႏွစ္သည္ ရွမစ္သာႏွစ္ ျဖစ္သည္။  ၂၁ သည္ ၇ * ၃ ျဖစ္သည္။  ထိုရွမစ္သာ မွ ေနာက္ႏွစ္ ၾကိမ္ ဆက္တိုက္ စီးပြားေရး ကပ္ဆိုက္ခဲ့ သည္၊ တစ္ ရွမစ္သာ က်န္ေသး၏။

ဆိုလိုသည္မွာ ေနာက္ ခုႏွစ္အၾကာ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ သည္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံကို ေသာင္းက်န္းသူမ်ား တိုက္ခိုက္ျပီး နယူးေယာက္ျမိဳ ့ရွိ စေတာ့ေစ်းကြက္ တန္ဘုိး တဟုန္တိုး ထိုးဆင္းသြားေသာ ႏွစ္ျဖစ္သည္။  ေနာက္တဖန္၂၀၀၈ တြင္ အိမ္ေစ်းမ်ား က်ဆင္း၍ စေတာ့ ေစ်းကြက္ တန္ဘုိး က်ဆင္း သြားျပန္ သည္။  ေနာက္ ၇ ႏွစ္ၾကာ ၂၀၁၅ သည္ ရွမစ္သာႏွစ္ျဖစ္ ရ ကား စီးပြားေရး ကပ္ဆိုက္ ျပန္အံုးမည္ေလာ … ၉/၁၁ ကဲ့သို ့ေသာ အျဖစ္ အပ်က္မ်ဴိ း ႏွင့္ ၾကံဳေတြ ့ရ မည္ေလာ… စသည္ျဖင့္ စဥ္းစားစရာ ရွိသည္၊ ၾကံဳေတြ ့ရျပီ ဟုလည္း ထင္စရာ ရွိသည္၊ လတ္တေလာ၌ပင္ ျပင္သစ္ျပည္ ပါရိ ျမိဳ ့၌ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ သည္ ကမၻာကို တုန္လႈပ္သြား ေစခဲ့ျပီးျပီ မဟုတ္ ပါေလာ။

ထိုမ်ွႏွင့္မျပီးေသးပါ။

၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုႏွစ္သည္ ၇၀ ၾကိမ္ေျမာက္ ဂ်ဴိဘီလီႏွစ္လည္း ျဖစ္ျပန္သည္။  ဂ်ဴိဘီလီႏွစ္ ဆိုသည္မွာ က်မ္းစာ၌ သတ္မွတ္ထားသည့္ အရာျဖစ္၍ အႏွစ္ငါးဆယ္ေျမာက္ (၇ ႏွစ္ အေျမွာက္ ၇ ႏွစ္ ၏ ေနာက္တႏွစ္) ၌ လူအား လံုးသည္ မိမိတို ့ေပါင္ႏွံထား ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ရွိလ်ွင္ေၾကြးရွင္ ထံမွ ျပန္ရသည့္ႏွစ္၊ ကြ်န္ခံေသာသူမ်ား သည္ ကြ်န္ဘ၀မွ လြတ္ျငိမ္း ခ်မ္းသာ ေပးမွူကို ခံစားရ ေသာ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ဴိဘီလီႏွစ္ ကို ၁၄၁၆ ဘီစီတြင္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ား ခါနန္ျပည္ သို ့၀င္လာသည့္ ႏွစ္ မွ စတင္ခဲ့ရာ ၁၃၆၇ ဘီစီ သည္ ပထမဆံုး ဂ်ဴိဘီလီ ျဖစ္သည္။ ၂၀ ရာစုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ က်ေရာက္သည္ ဂ်ဴိဘီလီႏွစ္မ်ားမွာ ၁၉၁၇၊ ၁၉၆၆၊ ႏွင့္ ၂၀၁၅ တို ့ျဖစ္သည္။

ထိုႏွစ္မ်ားကို ၾကည့္မည္ဆိုပါက ၁၉၁၇ သည္ ပထမကမၻာစစ္ ႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ သည္ သာမက ၁၉၁၇ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂ ရက္ေန ့တြင္ ျဗိတိန္ႏိုင္ငံက ဘဲယ္ဖိုး ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။  ယင္းေၾကညာခ်က္ တြင္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားကို ပါလစ္စတိုင္ႏုိင္ငံ၌ အေျခခ်ပိုင္ခြင့္ ျပဳထားသည္။  ယင္းသည္ ေယဇေက်လ အနာဂတၱိက်မ္း အခန္းၾကီး ၃၇ ၏ ေဟာၾကားခ်က္ ျပည့္စံုေစ ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။  ထုိက်မ္း ၏ အဓိက ဆိုလုိခ်က္မွာ ဘုရား သခင္ သည္ ေနာက္ဆံုးေသာ ကာလ၌ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမွာ ကို ကမၻာ အရပ္ရပ္မွ ေခၚ ေဆာင္၍ မိမိ တို ့ ၏ ေရွးမူလ တိုင္းျပည္ သို႔ ပို႔ေဆာင္လိမ့္မည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။  သို ့ျဖစ္၍ ပထမကမၻာစစ္ သည္ အစၥေရး လူမ်ဴိးမ်ား မိမိတို ့ ႏုိင္ငံသို႔ ျပန္လာႏုိင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာက ပါ၀င္၍ ဆင္ႏႊဲရေသာ ကမၻာ ့ စစ္ပြဲ ျဖစ္ေနသလို ျဖစ္ကာ ထိုႏွစ္မ်ား၌ပင္ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ရာ ၾကီးစိုးလာ ခဲ့ ျပီးျပီ ျဖစ္ေသာ၊ ယေန ့အစၥေရး ႏုိင္ငံ ရွိရာ အရပ္ကို အုပ္စိုး ခဲ့ေသာ အိုတိုမင္ အင္ပါယာ လည္း ဆံုးခန္းတိုင္ ေရာက္ ရပါေတာ့ သည္။

ထို ့အတူ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ သည္ အစၥေရး လူမ်ဴိးတို ့၏ ႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ ေရး ရရန္ ဆင္ႏႊဲေပးရေသာ ကမၻာ့ စစ္ပြဲ ျဖစ္ေန သလို ျဖစ္ ေနျခင္းသည္ ထူးျခား၏။  ထို႔ေနာက္ ၁၉၆၆ ဂ်ဴိဘီလီသည္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ၆ရက္တိုက္ပြဲ၌ အီစၥေရး ႏုိင္ငံ က ေယရူးရွလင္ျမိဳ႕အေရွ႕ပုိင္းကို သိမ္္းပိုက္လိုက္ ျခင္းအားျဖင့္ ေရွးျမဳိ့ေတာ္ကို တလံုးတ၀တည္း ေပါင္းစည္းလိုက္သည္ အခ်ိန္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း ျဖစ္ေန ျပန္ သည္။  ေနာက္ တဖန္က်ေရာက္မည့္ ဂ်ဴိဘီလီႏွစ္သည္ နိမိတ္လကၡဏာ မ်ား အထပ္ထပ္ ေပါင္းစု ေနေသာ ယခုႏွစ္ ၂၀၁၅ ပင္ ျဖစ္ပါ ေတာ့သည္။  အစၥေရး ႏိုင္ငံ ကို အျပတ္ ေခ်မွူန္း လိုသည့္ ႏိုင္ငၤ မ်ား အဖြဲ ့အစည္း မ်ားကို ယခုတေလာ သတိထား မိ ပါ၏ ေလာ။

ဆာလံ ၈၃း၄ ၌ “အစၥေရး နာမကို ေနာက္တဖန္ ေအာက္ေမ့ျခင္း မရွိေစျခင္ငွါ လာၾက သူတို ့ အမ်ဴိး ကို ပယ္ျဖတ္ၾက ကုန္အံ့…” ဟု ပါရွိ သည္။  တခ်ဳိ ့ေသာ ႏိုင္ငံ ႏွင့္ အဖြဲ့ အစည္းတို ့ သည္ ထိုစကားလံုး မ်ားကို တေသြမသိမ္း သံုး၍ အီစၥေရး ကို ၿခိမ္းေျခာက္ သမွူ ျပဳၾက၏။  အင္မတန္ စိတ္လႈပ္ရွား ဘြယ္ရာ ႏွစ္ပါ တကား။

သို႔ျဖစ္ရာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္သည္ ဘလတ္မြန္း သက္ထရက္၊ ရွမစ္သာႏွစ္၊ ဂ်ဴိဘီလီ ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၾကဳံႀကိဳက္ ေနသည္ မွာ အလြန္ဆန္းၾကယ္ လွသည္ျဖစ္ရကား အနာဂတ္ ကာလ ကို စူးစမ္းေလ့လာ ေသာ သူ မ်ား အေနျဖင့္ ယခု အခ်ိန္၌ အထူး စိတ္၀င္ အစားဆံုး အရာ မ်ားမွာ ခရစ္ေတာ္ ၾကြလာ ၍ယံုၾကည္ေသာ သူမ်ားအား သိမ္းဆည္း မည့္အခ်ိန္ ေရာက္ ေတာ့မည္ေလာ၊ သို ့တည္းမဟုတ္ ထာ၀ရဘုရား၏ ထူးျမတ္ေသာေန ့ၾကီးဟု ျမန္မာ က်မ္းစာ၌ ဘာသာျပန္ ထားေသာ ခုႏွစ္ ႏွစ္ ေဘးဒံ ၾကီးကာလ ေရာက္ရွိ လာေတာ့မည္ေလာ၊စသည္ စသည္ မ်ား ျဖစ္သည္။

ကမၻာတခြင္ လံုး၌ ေသာင္းက်န္းသူမ်ား၊ အျပစ္ဒုစရုိက္ မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ ေန သည့္ကာလ ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ကမၻာကို တုန္လႈပ္ေစ ေလာက္သည့္ မည္သည္ ျဖစ္ရပ္ မ်ား ျဖစ္ေပၚ လာမည္နည္း ဆိုသည္ကိုမူ ယေန ့မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရာမ်ား သတင္းမ်ားကို စူေးစမ္းလ့လာ သံုးသတ္ရမည္ သာမက ၀ိညာဥ္ေရးရာ၌ အဆင္အသင့္ မျဖစ္ေသးသူ ျဖစ္ပါက လည္း ေႏွာင့္ေႏွး မေနဘဲ မဆိုင္းမတြ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ရမည့္ အခ်ိန္ ကာလပင္။

ယခု ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ အ ရာမ်ား ႏွင့္ စိမ္းေနေသးေသာ သူ မ်ား အေန ျဖင့္ ထက္ေကာင္း ကင္ရွိ ေန၊လ၊ နကၡတၱာရာ မ်ား ႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ ေသာ အခ်ိန္မ်ားကို ဖန္ဆင္း သတ္မွတ္ေပးေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ အျမန္ႏိုင္ဆံုး ရင္းႏွီး သိၾကြမ္း ရန္ ၾကိဳးစား အားထုတ္ ျခင္းသည္ အေကာင္း ဆံုးေသာ ပထမ ေျခလွမ္း တရပ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ႏုိးေဆာ္ အားေပး အပ္ပါသည္။

ဆလိုင္းသႊေအာင္
ဇန္နဝါရီ ၁၄၊ ၂၀၁၅

Salai Thuah Awng Official YouTube Channel: https://www.youtube.com/user/wb1160
Salai Thuah Awng Official Facebook Page: https://www.facebook.com/salai.thuahawng

××××××

ယခင္ မိုးမခ မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည့္ ဆလိုင္းသႊေအာင္၏ စာမ်ား —

ဆလိုင္းသႊေအာင္ ၏ ခရစၥမတ္ ေတး လက္ေဆာင္ (၂၀၁၄)
http://moemaka.com/archives/41160

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_10.html

သန္းေခါင္ယံ တံခါးေခါက္သံ
http://moemaka.com/archives/1226
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/07/salai-thaw-aung-remembering-saw-bwe-mu.html


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သတင္းေဆာင္းပါး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)