ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – အသံုးလံုး ႏိုင္ငံေရး အဓြန္႔ရွည္ပါေစ

March 5, 2015

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – အသံုးလံုး ႏိုင္ငံေရး အဓြန္႔ရွည္ပါေစ

(မိုးမခ) မတ္ ၀၅၊ ၂၀၁၅

ဝမ္းပ်က္သံမ်ားေၾကာင့္ အန္ခ်ျခင္း (၂)

ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အြန္လိုင္းက လူတန္းစားပ်က္ေတြရဲ႕ အၿငိဳအျငင္နဲ႔ သေရာ္မႈကို အေတာ္ခံေနၾကရတယ္။  အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပတဲ့ ကိစၥကို လူလဲမယ္ ဆိုတာ ေထာက္ျပ ေလွာင္သလို လုပ္ၾကတယ္။

ရဲမိုး၊ ဦးဖာ အစရွိသျဖင့္ စစ္အုပ္စုဘက္က လူေတြ ေျပာတာက ခံသာ နားလည္ေပးလို႔ ရပါေသးတယ္။  ေတာင္လိုလို ေျမာက္လိုလို ဟိုလိုလို ဒီလိုလို ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ စကားႀကီး စကားက်ယ္ေျပာ၊ စစ္အုပ္စု မဟုတ္သလို၊ ဒီမိုကေရစီဘက္လည္း မဟုတ္ဆိုတဲ့ လူေတြ၊ အန္ခ်င္ဖြယ္ အျမင္၊ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ဘက္သား ကိုယ့္ဘာသာ (ကိုယ့္အထင္နဲ႔ကိုယ္) ခံယူထားသူေတြ၊ ကိုယ္ေတြက သာမန္ ျပည္သူပါ အျမဲ ေျပာသူေတြရဲ႕ အေျပာအဆိုေတြကို ျမင္ရတာက် ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖို႔ ေကာင္းလွတယ္။

က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ရန္သူ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးထက္ ပို မုန္းတယ္။  ေအာ့ႏွလံုးနာတယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ အျမင္ အသိ တထြာ တမိုက္ေလာက္နဲ႔ မေလွာင္ခ်င္ပါနဲ႔။

အင္းစိန္ေထာင္တြင္း အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲေတြ၊ ကိုကိုးကၽြန္း အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲေတြ အေၾကာင္း ဖတ္ဖူး ေလ့လာ ဖူးသလား။  တဗိုလ္က် တဗိုလ္တက္ စနစ္၊ တေယာက္က် တေယာက္ကူ အစားထိုး အစီအစဥ္ေတြ အၾကမ္းမဖက္ဘဲ ဖိႏွိပ္သူ အာဏာရွင္ ေတာ္လွန္ေရး မေၾကာက္တရားေမြး တိုက္ပြဲေတြအေၾကာင္း သိမွတ္ဖူးလား။

ဆရာရာဂ်န္၊ ဆရာေကတီဦးေက်ာ္တင့္၊ သခင္ခင္ေအာင္၊ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ျမသန္းတင့္၊ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ အစရွိတဲ့ လူႀကီး၊ လူရြယ္ ႏိုင္ငံေရးေနာက္ခံ အစံု၊ က်န္းမာေရး ဆိုးသူ ေကာင္းသူ အားလံုး ဒီကၽြန္းတိုက္ပြဲေတြမွာ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ေဖးမကူၾက၊ လူငယ္ေတြက က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့သူ လူႀကီးေတြ တိုက္ပြဲမဝင္ရေအာင္ အလုအယက္ ေရွ႕က ဦးေအာင္ အစာငတ္ခံဖို႔ စာရင္းေပးၾကတဲ့ ရာစုဝက္ေက်ာ္ၾကာ စစ္အာဏာရွင္ေတာ္လွန္ေရး ခရီးၾကမ္းသမိုင္းကို ခင္ဗ်ားတို႔ အေရးတယူလုပ္ ေလ့လာဖူးသလား။  ေလ့လာခ်င္စိတ္လည္း မရွိဘူး မဟုတ္လား။

အခု “ပါမစ္ကို ကိုင္၍ က်တ္ေျပးကို ျဖတ္ေသာအခါ” ျဖစ္သြားၿပီလား ေမးေကာင္းေမးရေပမယ့္ တခ်ိန္က ဆရာျမရဲ႕ “ဓားေတာင္..” ထဲက သံေခ်ာင္း ဇာတ္ရုပ္ အေျခတည္ရာ ကၽြန္းျပန္ ရဲေဘာ္ ဖထီးႀကီး စကား ငွား ဆိုရရင္ ကၽြန္းမွာ ငါးကေလး တေကာင္ ဖမ္းမိရင္ အရင္ ေကၽြးဖို႔ စဥ္းစားတာက ဖ်ားနာ ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြ၊ ဒီလို သူမ်ား အတြက္ ဦးစားေပး စဥ္းစားေပးတဲ့၊ တေယာက္ အတြက္ တေယာက္ အနစ္နာခံတဲ့၊ တေယာက္လဲရင္ တေယာက္ ထူတဲ့၊ တေယာက္က်ရင္ တေယာက္အရန္သင့္ အစားထိုးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးရဲ႕ တိုက္ပြဲဝင္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေနာက္ခံ သမိုင္းက ခင္ဗ်ားတို႔ အေနအစား ေခ်ာင္သင့္သေလာက္ ေခ်ာင္ေနလို႔ တံုးေအာက္က ဖားခ်င္းမွာ နည္းနည္းပါးပါး ေဖာင္းေနလို႔ ပ်က္စီးေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ခံယူခ်က္ အသိဦးေႏွာက္ကထြက္တဲ့ အေပါစား သေရာ္စကားလံုးေတြေၾကာင့္ ေတာ္လွန္တန္ဖိုး မယုတ္ေလ်ာ့သြားပါဘူး။

အခုအေရးတယူ လုပ္ ျပန္ေျပာေနလို႔လည္း ဘဝ မကိုင္ခ်င္ပါနဲ႔။  ဗမာျပည္မွာ ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူတန္းစား သီးသန္႔ တည္ရွိေနတယ္ ဆိုတာ အသားေပးေဖာ္ထုတ္ခ်င္လို႔ ဒါမ်ိဳးေတြကို အဖက္ လုပ္ ေရးေနျခင္းပါ။

ေတာ္လွန္ေရး ဆိုတာ စုစည္းတဲ့ ရဲေဘာ္စိတ္ကေန လာတယ္။  ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေတြကေတာင္ တဦးတေယာက္ရဲ႕ ေရးဖြဲ႕မႈ မဟုတ္ဘဲ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ စုစည္းညီညြတ္အားထုတ္မႈေတြကေန ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ေအာင္ပြဲအျမဲ သန္ရမည္၊ ရဲရင့္တဲ့ သႏၷိ႒ာန္ကို ခ်ီ၊

ဓားေတာင္ေတြ ေက်ာ္ႏွင္းမည္၊ မီးပင္လယ္ ျဖတ္သန္းမည္၊

ဗမာျပည္ အနာဂတ္ကို ဒို႔လူငယ္ေတြ ပိုင္ဆိုင္သည္၊

စစ္အာဏာရွင္ကိုတည္ ၿဖိဳဖ်က္ပါလို႔ ေအာင္ပြဲ.. ဒို႔ခံမည္။

ဒါဟာ လူငယ္စိတ္ဓာတ္၊ ေက်ာင္းသား စိတ္ဓာတ္၊ သမဂၢ စိတ္ဓာတ္၊ မတရားမႈ ဖိႏွိပ္မႈကို ေခါင္းမငံု႔၊ ဦးမညြတ္ အာခံ အန္တုတဲ့ ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓာတ္ပါပဲ။

ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ အခု တိုက္ပြဲ ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ ဆိုလိုတာက က်န္းမာေရးအရ တေယာက္လဲသြားရင္ ေဘးက အရန္သင့္္ တေယာက္ရွိ၊ အစားထိုး အၾကမ္းမဖက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အစာငတ္ခံ တိုက္ပြဲကို ဆက္သြားမယ့္ သေဘာကို ေျပာတာပါ။

ဒါေတြက တကယ္ေတာ့ ရွင္းျပစရာကို မလိုပါဘူး။

မတရားမႈ ကို တန္ျပန္တယ္၊ ဖိႏွိပ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူကို ေတာ္လွန္ ဆန္႔က်င္တယ္ ဆိုတဲ့ ‘မူ’ ကို ပဲ အေလးထား ေထာက္ခံရမွာပါ။  လက္ခုပ္လက္ဝါးၿပိဳင္တီး သီခ်င္းေတြ ေအာ္ဆိုေနရင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။  အိုးစည္ ဗံုေမာင္းတီး ကခုန္ေနရင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။

ဟိုးအရင္ စစ္အစိုးရရဲ႕ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ျပားျပားဝပ္ လွိမ့္ခံေနရခ်ိန္တုန္းက “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က်န္းမာပါေစ” သံုးႀကိမ္ ေအာ္ လက္ခုပ္တီးလို႔ အေမႀကီး၊ အဖြားႀကီးေတြ ရဲဖမ္းခံ၊ ေထာင္ခ်ခံထိခဲ့ဖူးတယ္။  အဲဒါ လူထုေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။

လူမႈကြန္ရက္ အြန္လိုင္းမွာက ေခတ္ပညာတတ္ အတန္းပညာ တတ္ဆိုသူ လူလတ္တန္းစားနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ဆီဦးေထာပတ္ကို ေခတ္အဆက္ဆက္ ၿမိဳဆို႔ႏိုင္တဲ့ လူမလိုင္ ေရေပၚဆီေတြသာ အမ်ားစု တြင္က်ယ္ရာဆိုေတာ့ လူတန္းစားပ်က္ အေတြးအေခၚ ေတြ မ်ားတယ္ပဲ ဆိုရပါမယ္။  ဒါေၾကာင့္ ဝမ္းေယာင္၊ ဝမ္းပ်က္သံေတြက အျမဲ ျမင္ေတြ႕ သိၾကားေနရေတာ့ က်ေနာ္လည္း အန္ အန္ ခ်ေနရတယ္။

အြန္လိုင္းက ပညာတတ္ အလယ္အလတ္တန္း ျပဳတ္မႏူး  မက်က္တက်က္ေတြလို႔ ဆိုတိုင္း မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕က ျပန္ေျပာၾကတယ္။  အခု အေျခခံလူတန္းစားေတြလည္း တကုိယ္ေရ လက္ကိုင္မိုဘိုင္း(လ္) ဖုန္း ေက်းဇူးနဲ႔ အြန္လိုင္းေရာက္ေနပါၿပီ တဲ့။

လက္ခံပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ ရပ္ထဲ ရြာထဲက အေျခခံလူတန္းစားက စကားလံုးႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ လူတြင္က်ယ္ မေျပာတတ္ဘူး၊ လူစည္ေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ ေပါက္ပန္းေစ်း မဆိုတတ္၊ မဆိုၾကဘူး။  ဆိုေတာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ မရွိဘူး။  သူမ်ားအတြက္ အႏၱရာယ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

မေန႔က မိတ္ေဆြတေယာက္ဆီမွာ ဗမာျပည္က ေဖာက္ျပန္တဲ့ ပညာရွိ ကဝိဆိုသူေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ အြန္လိုင္းက ရဲထြဋ္၊ ရဲမိုး စတဲ့ ရဲမ်က္မွန္ မိႈင္းမိေနသူေတြ အေၾကာင္း ျပန္လွန္ မွတ္ခ်က္ျပဳမိတယ္။  အြန္လိုင္းက ရဲမ်က္မွန္ေတြထက္ စာနယ္ဇင္းေတြမွာပါ ေနရာရ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ကေလာင္ေတြက ပို ေၾကာက္စရာ၊ စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းပံု ျပန္ေျပာမိခဲ့တယ္။

တတိယအုပ္စု အမည္ခံ နာမည္ရွိ၊ နာမည္ႀကီးၿပီး ကဝိပညာရွင္ စာေရးဆရာႀကီးေတြက ထားပါ။  သူတို႔ အေရာင္ေတြက သူသူကိုယ္ကိုယ္ ရိပ္မိ သိနားလည္ေနပါၿပီ။  ဒါေပမဲ့ အြန္လိုင္းမွာလည္း နာမည္ရွိ ဝါဒျဖန္႔ေနႏိုင္စြမ္းတဲ့ လူငယ္ ကေလာင္ေတြက တကယ့္ အာဏာရွင္မႈိင္းမိ၊ ေဖာက္ျပန္ေရး အေတြးအေခၚေတြကို စာေရးျခင္း အတတ္ပညာ၊ စကားလံုး ဖြဲ႕စည္းမႈေတြနဲ႔ သြတ္သြင္း ထည့္ လူအမ်ား (အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြကို) အညစ္အေၾကး က်ပ္ခိုးစြဲေစတယ္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ တိုင္းျပည္ အနာဂတ္အတြက္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစတယ္။

အြန္လိုင္းမွာ စစ္အုပ္စု ဘက္သားအျဖစ္ ခိုင္ခိုင္မာမာရပ္တည္တဲ့  ရဲထြဋ္၊ ရဲမိုး၊ မွဴးေဇာ္၊ လွေဆြ တို႔ဆီလူစည္တာက တကယ္ေတာ့ သိပ္စိုးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး။  ျမန္မာေတြက ေဟးလားဝါးလား ႀကိဳက္တာမ်ားလို႔ သြားသြားေမာ့၊ ၿပီေတာ့့ျပန္ အတင္းခ်၊ ဟာသလုပ္တဲ့ သေဘာက အမ်ားစုပဲလို႔ ယူဆႏိုင္တယ္။

တကယ္ စိုးရိမ္ဖို႔ ေကာင္းတာက ဆိုခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီေယာင္ေယာင္လူေတြ၊ စစ္တပ္ဘက္လည္း မလိုက္ဘူး၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုဘက္လည္း မပါဘူး ဆိုတဲ့ လူေတြ၊ လူထဲက လူပါ ဆိုတဲ့ တကယ္ေတာ့ လူလို႔ သတ္မွတ္ဖို႔ အေတာ္ခက္တဲ့ လူေတြက ပို ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္။  သူတို႔ မွာ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ တည္ရွိရမယ့္ လူပီသမႈ တရားေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတယ္။  စာနာမႈ၊ နားလည္မႈ၊ လူသားခ်င္း ထားရွိရမယ့္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ၊ အမ်ားအတြက္ အရွည္ ေမွ်ာ္ၾကည့္ ျမင္ရမယ့္ အေျမာ္အျမင္၊ မတရားမႈ အဓမၼကို ဆန္႔က်င္လိုမႈ၊ တရားမႈ ဓမၼအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ တႏိုင္ ပါဝင္ ေျပာဆိုလိုမႈ စတဲ့ လူ႔တရားေတြ ကင္းမဲ့ေနေတာ့ လူျဖစ္တည္မႈကို ဆန္႔က်င္တဲ့ အာဏာရွင္ အေတြးအေခၚေတြကိုသာ ျဖန္႔ျဖဴးရာ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ေနတယ္။  ဒါဟာ တကယ္ စိုးရိမ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ကို စက္ဆုပ္မိေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ၊ အျပဳအမူေတြ၊ စကားလံုးေတြက က်ေနာ့္ ကို ေတြးစရာ၊ ေရးစရာ၊ (မင္တက္ရလြန္းလို႔) ေငးစရာ ေတြေပးလို႔ တကယ္ေတာ့ ေက်းဇူးတင္ေနရပါတယ္။  က်ေနာ့္ကို ကုန္ၾကမ္းေတြေပးေနေတာ့ တမ်ိဳးေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေကာင္းခ်ည္းရဲ႕လည္း မဟုတ္ပါဘူး။  ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ မိႈင္းတိုက္မႈကို က်ပ္ခိုးမစြဲေသးသူ လူတေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ကို အျမင္မွန္၊ အမွန္ျမင္ေကာင္းရဲ႕ ဆိုတဲ့ စိတ္၊ က်င့္ဝတ္ တာဝန္ အသိနဲ႔ တႏိုင္ ျမင္သေလာက္ ျပန္ ဆိုျခင္းသာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ အမွန္ကို အေျခခံက်က် အရွိ ပကတိအတိုင္း ဆိုရရင္ တိုင္းျပည္ႀကီးက ဘယ္ေတာ့မွ အသံုးက်မယ့္ တိုင္းျပည္ မဟုတ္ပါဘူး။  ေဖာက္ျပန္ေရးသမားေတြ၊ လူတြင္က်ယ္ ပညာတတ္ ဆိုတဲ့ လူေတြ၊ သခင္ၿဖိဳးတုတ္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အက်င့္ပ်က္ အႏိုင္က်င့္ လူလည္လုပ္ျခင္း ကို လူထု ငမြဲ နင္းျပား ငဘ ေတြက ေခတ္ အဆက္ဆက္ ခံခဲ့၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ခံေနရဦးမွာပါပဲ။   မခံႏိုင္လို႔ တန္ျပန္ရင္လည္း တိုင္းျပည္ကို ဆူပူေအာင္ လုပ္သူ၊ တည္ၿငိမ္မႈကို ပ်က္ျပားေစသူ၊ ေအးခ်မ္းမႈကို မလိုလားသူ ဆိုၿပီး ေသနတ္ေထာက္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပား ေနခိုင္းတဲ့ “စစ္ ၿငိမ္ပိ” အေတြးအေခၚ မိႈင္း အေျခခံနဲ႔ လူတန္းစားပ်က္ေတြရဲ႕ နင္ပဲငဆဆို လူတြင္က်ယ္လုပ္ ျပက္ရယ္ျပဳျခင္း ခံခဲ့၊ ခံေနရဦးမွာပါပဲ။

ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ႀကီးက လူအမ်ားစု (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္း လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစံု တိုင္းသူျပည္သား လူထု လူအမ်ားကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ လူအဆင့္အတန္းမီ၊ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိ၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနထိုင္ စားေသာက္ စာအုပ္၊ စာေပ၊ ပညာ၊ အႏုသုခုမ ရွာေဖြ ဆည္းပူး မွီဝဲ ခြင့္ မရရွိခဲ့သလို ေနာင္လည္း ရဖို႔ လမ္း မျမင္ပါ။  ဒီလိုပဲ မေသ ထမင္း၊ မေသဟင္း၊ မေသ ပညာနဲ႔ပဲ ဘဝေတြ ခ်နင္းခံရင္း ေပးဆပ္ ကုန္ဆံုးသြားရမွာပါ။

ဒါေပမဲ့ ေက်ာမြဲ လူထုဟာ ဒီလို မေသရံုစား၊ အရွက္လံုရံု ဝတ္ေနရေပမဲ့ သီလ က်င့္ဝတ္ သိကၡာ ကို ထိန္းတန္သေလာက္ ထိန္းႏိုင္သလို ရပ္တည္ခ်က္လည္း အျမဲ မွန္ကန္ခဲ့၊ မွန္ကန္ေနတယ္။  ေအာက္ေျခလူထု ခံစားရမႈ အနာ၊ ဘဝေပးအသိက ေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္၊ အသိ၊ အျမင္နဲ႔ အျပန္တရာေလာက္ မနီးစပ္ ေနႏိုင္စြမ္းသူ လူတန္းစားပ်က္လို မဟုတ္ဘူး။

အနင္းခံ လူထုကေတာ့ အေျခခံ “အသံုးလံုး” ပညာေရးနဲ႔ေပမဲ့ ‘အ’ မဂၤလာ ‘အ’ စိုးရ ကို ‘ေအာ့ေၾကာလန္’ လြန္းလို႔ ျပန္ဆဲ အာခံဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့သလို၊ ေတာ္လွန္သူေတြကိုလည္း ဝိုင္းဝန္း ေဖးမ ကူညီ အတူရပ္တည္ဖို႔လည္း မပ်က္ကြက္ခဲ့ပါဘူး။

အခု ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးနဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ ေက်ာင္းသား ေတာ္လွန္ေရး ခရီးရွည္ လမ္းတေလွ်ာက္က ျပည္သူေတြရဲ႕ ဖရဲသီးေတြ၊ ေမတၱာေရစင္ေတြ၊ ကရုဏာ မ်က္ရည္ေပါက္ေတြက သက္ေသပါပဲ။

ဒီအခ်က္ကပဲ ေရွ႕အနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းေမွ်ာ္လင့္စရာ လို႔ ဆိုရပါမယ္။

လူထုရဲ႕ အသံုးလံုး အသိကေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ ေအာင္ပြဲ ခံရပါမည္။

ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူတန္းစားေတြ က်ဆံုးရပါမည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

မတ္ ၀၅၊ ၂၀၁၅

××××××××××

ဆက္စပ္ ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ရန္

တေမာ့ေမာ့ ေဝေလေလ ဒို႔တေတြ

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152636769678704&l=8ad9cc246f

https://www.facebook.com/News.TheLadies/photos/a.179109772264000.1073741828.178829095625401/309587979216178/?type=1&relevant_count=1

http://moemaka.com/archives/39413

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/08/blog-post_284.html

သမိုင္း လက္ဆင့္ကမ္း

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152658774348704&l=a56fca8d67

တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္တတ္ၾကပါေစ

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153090072338704&l=e6f36ff0df

https://www.facebook.com/News.TheLadies/posts/391288384379470:0

http://gita.cc/archives/42462

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/02/blog-post_924.html

စနစ္ဆိုးရဲ႕ ခ်ိဳးကို ခြာပါ

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153103519288704&l=4dcf1ac564

https://www.facebook.com/News.TheLadies/photos/a.179109772264000.1073741828.178829095625401/394068804101428/?type=1

http://gita.cc/archives/42562

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/03/blog-post_1.html

ဝမ္းပ်က္သံမ်ားေၾကာင့္ အန္ခ်ျခင္း (၁)

http://gita.cc/archives/42366

 

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/02/blog-post_587.html


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေ၀ဖန္ေရးရာ, ျငိမ္းခ်မ္းေအး

4 Responses to ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – အသံုးလံုး ႏိုင္ငံေရး အဓြန္႔ရွည္ပါေစ

  1. htwe on March 6, 2015 at 5:59 am

    Thank you so much for the true and useful article. With Kind Regards
    I hope and wish they understand !

  2. aung that paing on March 7, 2015 at 6:54 pm

    Salut ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
    Si tu veux vomir , comme tu veux et quand tu veux personne t’empeche de vomir.. Mais tu n’insulte pas mon peuple . Tu es omme un Chien . Si tu viens qu’on discute mais tu écris n’importe comment. Je m’appelle AUNG THAT PAING. J’espère te voir un jour pour discuter face à face.;;;

  3. aung that paing on March 7, 2015 at 7:01 pm

    Je m’appelle Aung hat Paing je suis né à Shwe Bo. si tu veux viens discuter avec moi. Tu veras qu’est-ce que ça va donner…………..
    Tu fais pas la voix depuis l’extérieur … Tu peux écrire sans insulter et sans gêner les autres . Je

    • nyeinchanaye81 on March 8, 2015 at 2:27 am

      It doesn’t matter where you were born or where do you live. If you see the wrong and inappropriate things, it is a moral obligation to speak out regardless of your geographical location. I speak out loudly as much as I can (as time permits) not just for Burma but also for the whole world when it comes to Justice Vs Injustice, The Oppressed Vs. The Oppressor.

      Your kind of feedback is same old comments made by some naive or ignorant people or trained blatant online propagandists. Normally I don’t reply suck kind of comment. But I just reply this time because this is public and I need to clarify the matter for the others’ sake.

      Please don’t say I insult to those people. Those people (that kind of people I discussed in this article) have always made insults and offensive words and jokes countless times regarding the current student movement and all previous workers’ strikes and farmers’ demonstration which all are nothing but the basic democratic, civil and born right of a citizen. If someone is allergic about freedom of expression and right to peaceful protests, he/she deserves my kind of criticism because someone has to say something about that and make it right.

      Last but not least, I hope to see you one day too. At least now you’d better come and see me at my Facebook: https://www.facebook.com/nyeinchanaye81 and my Google Account: nyeinchanaye81@gmail.com with true identity rather than using MoeMaKa website.

      My accounts are welcome to anyone and any kind of feedback. You can make all kinds of comments freely as you wish. Please do come.

      In this way, we can see each other who is who and what is what.

      NYEIN CHAN AYE

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း

By

  မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း ထြက္ေတာ့မယ္ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments