ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး) – ဆံပင္ညွပ္တုန္းက

March 27, 2015


– ဆံပင္ညွပ္တုန္းက
(မိုးမခ) မတ္ ၂၇၊ ၂၀၁၅

တလတခါ ဆံပင္ညွပ္ခံဖို႔ အစီအစဥ္မွာ ဟုိးငယ္စဥ္ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကပင္ စခဲ့သည္။ ဆံပင္ကလည္း တလေလာက္ဆိုလွ်င္ အေတာ္ရွည္လာတတ္သည္။ မအားတဲ့အခါမ်ိဳးတြင္ ႏွစ္လသာသာျဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ ဆံပင္မွာ ဂုတ္ေထာက္လ်က္ရွိၿပီး အိမ္သားမ်ားကလည္း ႀကံဳရင္ႀကံဳသလို ဆံပင္ရွည္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်စ္က်စ္သြားတတ္ၾကသည္။ ဟုိေကာင္ ဆံပင္ေတာ္ေတာ္ ရွည္ေနၿပီ ဆိုတာမ်ိဳး။ က်စ္တာ မခံႏိုင္ေတာ့ ဆံသဆိုင္သြားကာ ဆံပင္ညွပ္ခံရသည္။ ဒီေနရာမွာ အသုံးမွားတာေလးရွိသည္။ ဆံပင္ညွပ္ခံမွာကို ဆံပင္သြားညွပ္လိုက္ဦးမယ္ဟု ေျပာေလ့ရွိၾကတာကို ျဖစ္သည္။ ဆံပင္သြားညွပ္မွာလား ဆံပင္ အညွပ္ခံမွာလားဟု ျပန္ေနာက္ေလ့ရွိသည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ဆံပင္သြားညွပ္လိုက္ဦးမယ္ ဆိုတာကို ယဥ္ပါးသြားၿပီး အမွားမွန္းသိေသာ္လည္း ခပ္တည္တည္ပင္ ဆက္သုံးေနလိုက္သည္။ယခုေဆာင္းပါးတြင္လည္း ဆံပင္ညွပ္သည္ဟုသာ သုံးခြင့္ျပဳပါ။

ငယ္ငယ္တုန္းက လူႀကီးေတြ အႀကိဳက္ ညွပ္ခဲ့ရသည့္ ဆံပင္ပုံစံက “ေရွ႕တလက္မ ေနာက္ေျပာင္” ျဖစ္သည္။ ဆံပင္က ေရွ႕ပိုင္းတြင္ တလက္မ သာသာ သာ က်န္ေတာ့သည္။ က်န္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ ဆံပင္ မရွိေတာ့။ ေျပာင္သြားေသာေၾကာင့္ “ေရွ႕တလက္မ ေနာက္ေျပာင္”ဟုေခၚသည္။ ေႏြအခါမ်ိဳးတြင္သာ ထိုပုံစံက အသုံး၀င္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ေရွ႕တလက္မ ကိုလည္း မႀကိဳက္၊ ေနာက္ေျပာင္တာကိုလည္း မႀကိဳက္ေတာ့။ လိုက္လာေသာ လူႀကီးေတြက ဆံသဆိုင္တြင္ ခပ္တိုတိုသာ ညွပ္ေပးလိုက္ပါဗ်ာ ဆိုတာနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ တခါတေလ ဒါမ်ိဳးေျပာကာ ဆံပင္ညွပ္သမားကို ေခါင္းစားေစသည္။ “ခပ္တိုတိုသာ ညွပ္ေပးလိုက္ဗ်ာ၊ အဲ သိပ္လည္း မတိုေစနဲ႔ဗ်ိဳ႕”။

အလယ္တန္းေလာက္ အေရာက္တြင္ ဆံပင္သြားညွပ္ေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ အေတာ္စဥ္းစားရသည္။ ဘာပံုစံညွပ္မွာလည္း၊ ဘယ္လိုေက (ေက ဆိုေသာအေခၚအေ၀ၚမွာ ဆံေကသာ မွ ေက ကို ယူၾကပံုေပၚသည္) ခုတ္မွာလည္း။ ဆံပင္ညွပ္ေသာ ေန႔ေတြက ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာပဲျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စေန တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ အညွပ္မ်ားသည္။ ဆံသဆိုင္တြင္ လူမ်ားပါကလည္း အလွည့္ေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ညွပ္ခဲ့ရတာပဲ ျဖစ္သည္။ ဆံသဆရာ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ညွပ္ေသာဆိုင္တြင္ သြားညွပ္ပါက အေဖျဖစ္သူထံတြင္ အညွပ္ခံမလား၊ သားျဖစ္သူထံတြင္ အညွပ္ခံမလား ဆိုတာ အလွည့္မက်ခင္ ဆုံးျဖတ္ရသည္။ ဆံသသက္ရင့္ေနေသာ အေဖျဖစ္သူက လက္ရာပိရိသည္၊ ေသသပ္သည္။ သားျဖစ္သူ လူငယ္က ေခတ္ဆန္ေသာ ဆံပင္ပုံစံေတြညွပ္ေပးရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သည္။

ဆံပင္ညွပ္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္တက္ရေသာေန႔တြင္ ေက်ာင္းရွိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ယခုလို ႏွဳတ္ဆက္သမွဳျပဳၾကေပသည္။ “ေဟ့ေကာင္ မင္း ေခါင္မိုးလဲလာတာလား” “ေက ခုတ္လာတာ ေရလည္ မိုက္တယ္ကြာ” “မင္း ဆံပင္ကလည္း ပုံတုံးႀကီး ” “ဘယ္ဆိုင္မွာ ညွပ္တာလည္း” ။ သူတုိ႔ပဲလား ဆိုေတာ႔ မဟုတ္၊ စာသင္ခန္းထဲက အတန္းေဖာ္ မိန္းကေလးေတြကလည္း ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္။ ဆရာမေတြကလည္း ဒီလို အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ “ဆံပင္ညွပ္ထားတဲ့ ေကာင္၊ လာ စာလာဆို”။

အသိ ဘႀကီးတေယာက္က တခါသင္ေပးဖူးသည္။ “ဆံပင္ညွပ္ခံေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္လိုပုံစံ ဘယ္လိုေက ညွပ္ပါလို႔ ဆံသဆရာကို သြားမေျပာနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လိုက္တဲ့ ဆံပင္ပုံစံ ညွပ္ေပးပါလို႔ေျပာ။ အဲဒါကို အဲဒီ ဆံသဆရာညွပ္ေပးၿပီးေရာ ကိုယ့္ပုံကိုယ္ျပန္ၾကည့္ၿပီး အဆင္ေျပတယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ဆံသဆရာ လူေတာ္ပါပဲ”။ သူညႊန္ျပတဲ့အတိုင္း ဆံသဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားကို စမ္းၾကည့္ဖူးသည္။ တခ်ိဳ႕က ဘာမွမေျပာဘဲ အညွပ္ခံသူ၏ ဦးေခါင္းပုံစံ၊ မ်က္ႏွာအက်အေပါက္ေပၚမူတည္ၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ညွပ္ေပးတတ္ၾကသည္။ အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ အတတ္ပညာျပည့္၀ေသာ ဆရာမ်ားပင္တည္း။ တခ်ိဳ႕မွာ မညွပ္ခင္ ျပန္ျပန္ေမးတတ္ၾကသည္။ တိုမွာလား၊ ဘယ္ေလာက္တိုမွာလည္း၊ ေဘးဖက္ေတြ တိမွာလား၊ ေဒါက္ျဖတ္မွာလား စသည္ စသည္။ ဒါမ်ိဳးဆိုပါက အေသအခ်ာ ျပန္ေျဖရသည္၊ မဟုတ္က ဆံပင္ညွပ္ၿပီးလွ်င္ ကိုယ့္ပံုကိုယ္ မွတ္မိမွာေတာင္မဟုတ္။

ဆံပင္ညွပ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခုထိ စြဲေနေသာ ေဆာင္းပါးႏွစ္ေစာင္ရွိသည္။ ဆရာသာဂဒိုးေရးေသာ “ကၽြႏု္ပ္ ေခါင္းပုံျဖတ္ခဲ့စဥ္က” ဆိုေသာတပုဒ္တြင္ သူညွပ္ေပးခဲ့ရေသာ ႏုိင္ငံံ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ဆံပင္ညွပ္ခံပုံကို အေသာထည့္ကာ ေရးျပသြားသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဆံပင္ညွပ္ခံလွ်င္ ဆံသခုံတြင္ ၀င္ထုိင္ၿပီး ပါလာေသာ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတတ္သည္။ ေခါင္းကို ဆံသဆရာ သာဂဒိုး အလိုက် လိုက္ကာ မေစာင္းေပး၊ မငိုက္ေပး၊ ဆံသဆရာကသာ ၀ိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ပုံစံလွည့္ကာ တမိ်ဳး၊ ဒူးေကြးကာ တသြယ္ ညွပ္ရေပသည္။ ဦးႏု၏ ဦးေခါင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားမို႔လို႔လားမသိ အဖုအထစ္ေတြ အလြန္မ်ားေသာေၾကာင့္ ညွပ္ရတမ်ိဳးခက္သည္ဟု ေရးထားသည္။

ေနာက္တပုဒ္က ဆရာေသာ္တာေဆြေရးေသာ (ေခါင္းစဥ္မမွတ္မိေတာ့ပါ) ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ဟာသ၀တၳဳတိုဟုလည္းေျပာလို႔ရသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ဆံသဆရာလုပ္ရာ ဂ်ပန္ဗိုလ္တေယာက္ကို မုတ္ဆိတ္ရိတ္ေပးစဥ္တြင္ ဗုံးႀကဲေလယာဥ္လာေသာေၾကာင့္ ထုိဂ်ပန္ ထအေျပး မုတ္ဆိတ္ရိတ္ဓား လည္ပင္းထိကာ ဂ်ပန္ဗိုလ္ ေသသြားပုံကို ေရးထားတာျဖစ္သည္။

ဆံပင္ညွပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္မွတ္ရရျဖစ္မိေသာ၊ ကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းကလည္း ႏွစ္ခုရွိျပန္ပါသည္။

ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ ဇာတိေျမကို ေရာက္ခိုက္ အဖိုးအဖြားေတြက ဆံပင္ရွည္ေနေသာေျမးကို ၾကည့္မရသျဖင့္ ဆံပင္သြားညွပ္ရန္ ဘုိးဘြားသံေပးသည္ (ရာဇသံမဟုတ္)။ ေျမးျဖစ္သူက ပါးသည္၊ အေျပးအလႊားသြားညွပ္ရသည္။ ဖိုးဖြားေတြက သူတို႔သားအငယ္ဆုံး ဆံရွည္ဦးေလးကို ဆံပင္ညွပ္ရန္ ေျပာသည္ကို မလုပ္ေသာေၾကာင့္ အိပ္ေနခိုက္တြင္ ဆံပင္ရွည္ကို ကတ္ေၾကးျဖင့္ တိျဖတ္ေပးဖူးသည္။ ဒါကို သိထားေတာ့ ညွပ္ကို ညွပ္မွျဖစ္သည္ကို အလိုလိုသိေနခဲ့သည္။ နယ္ဆံသဆိုင္ဆိုေတာ့ အထင္က မႀကီး၊ ပုံခပ္တုံးတုံးေတြသာ ညွပ္ေပးတတ္မွာေပါ႔ဟု ေတြးခဲ့သည္။

ဆံသဆိုင္တြင္ ဆံရွည္ဦးေလးကို ေတြ႔ရသည္။သူက ဆံပင္ကို ဂုတ္ေထာက္ေက်ာ္ေအာင္ ထားေလ့ရွိသူျဖစ္သည္။ အိပ္ေနစဥ္ ဆံပင္အျဖတ္ခံရမွာစုိးေသာေၾကာင့္ သတိႏွင့္ အိပ္သူျဖစ္သြားသည္။ အအိပ္ဆတ္သူျဖစ္သြားသည္။ ဆံသဆရာက သူ႕သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည္။
ဦးေလးက “တူႀကီး ဆံပင္လာညွပ္တာလားကြ” ဟု ရယ္က်ဲက်ဲေမးရင္း၊ “ေဘာ္ဒါေရ ငါ႔တူကို တြမ္ခရုေက ညွပ္ေပးလိုက္ပါကြာ” ဟု လွမ္းေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ သူက ဆိုင္မွ ထြက္သြားသည္။ ဆံသဆရာလည္း “ကဲ တူႀကီး လာကြ တြမ္ခရုေကေလး ညွပ္လိုက္ရေအာင္” ဆိုကာ လက္စြမ္းျပပါေတာ့သည္။ ညွပ္ေနရင္းေမးသည္။ မင္းက ဘယ္သူက ေမြးတာလည္း။ ရန္ကုန္မွာေနတာလား။ ဘယ္ႏွတန္းေရာက္ၿပီလည္း။ ရည္းစားရွိၿပီလား စုံလို႔ျဖစ္သည္။

ဒီမွာက တြမ္ခရုေကကို မွန္မွတဆင့္ အကဲခတ္ေနတာ သူမသိ။ တြမ္ခရုက ထိုႏွစ္ေတြမွာ ေရပန္းစားေသာ ႏိုင္ငံျခားရုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္သည္။ “အေမေမြးတာဗ်၊ အေမက ခုနဦးေလးရဲ႕ အမအႀကီးဆုံးပဲ။ ရန္ကုန္မွာေနတာ၊ ေျခာက္တန္းေရာက္ၿပီ။ ႀကိဳက္တာေတြေတာ့ ရွိတာေပါ႔ဗ်ာ။ ဦးေလးေတြက တားထားလို႔” စသည္ျဖင့္ အလိုက္သင့္ေျဖေနရင္း သူညွပ္ေနတာ ပုံစံက် မက်ၾကည့္ေနရျပန္ေသးသည္။ ကဲ ရၿပီ ဆိုေတာ့ ဆံသထိုင္ခုံမွထကာ မွန္ေရွ႕တြင္ ေရွ႕ေနာက္ ၀ဲယာ ဦးေခါင္းလွည့္ကာ တြမ္ခရုေကကို ရွဳစားရသည္။ ညွပ္ခဲ့သမွ်ထဲတြင္ အေတာ္ႏွစ္သက္ခဲ့ရေသာ လက္ရာပင္ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ၿပီး စကားေျပာလွ်င္ပင္ တြမ္ခရု စတိုင္ တခါတေလ ဖမ္းမိသည္အထိ ထိုတြမ္ခရုေက က လႊမ္းမိုးခဲ့သည္။

ေနာက္အေၾကာင္းတခုက ညီအငယ္ႏွင့္ ဆံသဆိုင္တြင္ တနဂၤေႏြတေန႔႔ အားတုန္း အတူတူ ညွပ္စဥ္ကျဖစ္သည္။ ကိုယ္တိုင္က တကၠသိုလ္ သုံးတန္းအေရာက္၊ သူက အလယ္တန္း ငါးတန္းအရြယ္။ ငယ္စဥ္က အျဖစ္ကို တုၿပီး ဆံသဆရာကို “ဒီေကာင့္ကို မိုက္ကယ္အို၀င္ေက ညွပ္ေပးလိုက္ပါဗ်ာ” ဟု ေျပာလိုက္သည္။ ညီလုပ္သူက အေတာ္သေဘာက်ေနသည္။ ထိုတုန္းက မိုက္ကယ္အို၀င္ေခတ္ျဖစ္သည္။ သူက မိုက္ကယ္အို၀င္ ခေရစီျဖစ္သည္၊ ေက်ာင္းမွာလည္း ေဘာလုံးခိုးခိုးကန္ေနသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ခိုးခိုးကန္သည္ဆိုတာက ဆရာ ဆရာမေတြမသိေအာင္ အသင္းေလးေတြဖြဲ႕ၿပီး နီးစပ္ရာ ကြင္းျပင္တြင္ ထမင္းစားခ်ိန္အတြင္း ကန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းအားကစားကြင္းမရွိေသာ ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ဆံသဆရာ ေခၽြးတလုံးလုံးျဖင့္ ညွပ္ပါေလသည္။ က်သင့္ခရွင္းခ်ိန္တြင္ ညီျဖစ္သူ ဆံပင္ကို ၾကည့္ေတာ့ ေနာက္ပုိင္းေျပာင္ေနေလၿပီ။ မ်က္ႏွာက မညွပ္ခင္လို မရႊင္ေတာ့။ ငိုမဲ့မဲ့ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ဒီေကာင္ ဓားထိသြားလို႔မ်ားလားဟု ထင္မိသည္။ အိမ္အျပန္လမ္းတေလွ်ာက္လုံး စကားမေျပာ။ အိမ္ေရာက္မွ အေဖႏွင့္အေမကို ဆံပင္ ျပၿပီး ေစာဒကတက္ပါေတာ့သည္။ မိုက္ကယ္အို၀င္ေကမွာ ဒီေလာက္မတိုေၾကာင္း၊ ဒီေလာက္လည္း ေနာက္မေျပာင္ေၾကာင္း၊ မနက္ျဖန္တြင္ သူေက်ာင္းသို႔ မတက္ခ်င္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ဒီဆံပင္ပုံစံကို မႀကိဳက္ေၾကာင္းေျပာပါေလေတာ့သည္။

အကိုေတြေခတ္တုန္းတြင္ ဒီပုံစံထက္တိုေသာ “ေရွ႕တလက္မ ေနာက္ေျပာင္” ဆိုတာကို ညွပ္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ အခု ညွပ္လာေသာ မိုက္ကယ္အို၀င္ေကမွာ အေတာ္ၾကည့္ေကာင္းပါေၾကာင္း လူႀကီးေတြက လွည့္ပတ္ေျပာဆိုမွ ငါးတန္းေက်ာင္းသား မအီမလည္ျဖင့္ ေက်နပ္သြားသည္။ ညီလုပ္သူကို “ေဟ့ မိုက္ကယ္အို၀င္ေက မညွပ္ေတာ့ဘူးလား” ဟုေျပာတိုင္း အထက္ပါျဖစ္ရပ္ကို ျပန္ေျပာကာ ရယ္ေမာရသည္။ ဗန္ဒိန္းေက၊ ေဒြးေက တို႔မွာလည္း လူငယ္မ်ားၾကား ေခတ္စားခဲ့သည္။

အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆံသဆိုင္မ်ားမွာ ပိုမိုတိုးတက္လာသည္။ ဆံသပညာပါမက ဆံသဆိုင္၀န္ေဆာင္မွဳပါ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာသည္။ ဆံပင္လာညွပ္သူကို ဘယ္လိုဆံပင္ပုံစံထားရင္ ၾကည့္ေကာင္းမည္ဟု အၾကံဥာဏ္ေပးၾကသည္။ ေဖာက္သည္အႀကိဳက္ကို ဦးစားမေပး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဟိုမင္းသားပံုစံ၊ ဟိုေဘာလုံးသမားပံုစံ ညွပ္ေပးပါေျပာေျပာ ထိုသူ၏မ်က္ႏွာႏွင့္ လိုက္မည့္ဆံပင္ပုံစံကိုပဲ ညွပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းကာ အၾကံေပး ေျပာျပၿပီး ႀကိဳက္သည္ဆိုမွ ထိုအတိုင္း ညွပ္သည္။ ဆံသခကလည္း ဆိုင္အလိုက္ ေစ်းရွိသည္။

အရင္က စဥ္းစားမိသလို မိသားစုတစုတြင္ တေယာက္ေလာက္ ဆံပင္ညွပ္တတ္လွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု ေတြးမိသည္။ တခါ ဆံပင္ညွပ္တုန္း စဥ္းစားမိသည္။ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္ပုံစံ အလိုအေလ်ာက္ ဆံပင္ညွပ္စက္ ထြင္ႏိုင္ၾကလွ်င္ေကာင္းမည္ဟု။

ဆံပင္မညွပ္ျဖစ္တာ ၾကာၿပီ။ ဆံပင္ကလည္း ဂုတ္ေထာက္လ်က္ရွိေနသည္။ ဘိုးဘြားသံကလည္း မၾကားရေတာ့ၿပီျဖစ္သည္။ တလတခါ ဆံပင္ညွပ္မည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည္ကလည္း မွန္တခ်က္ မမွန္တခ်က္။ ဒီတခါ ဆံပင္ညွပ္လွ်င္ျဖင့္ ဆံသဆရာ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ တြမ္ခရုေကေလး ညွပ္ေပးပါဟု ေတာင္းဆိုျဖစ္ေကာင္း ေတာင္းဆိုရေပေတာ့မည္။ ။

ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး)
၂၂-မတ္-၂၀၁၅

Photo credit – https://plus.google.com/+RodolfoArpia/posts/1WfamTjFCSd

 Barber shop.
Mingun, Myanmar.
© Rodolfo Arpía. May 2012

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) မတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ)

By

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ) မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္