ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ပီတာေဇာ္ျမင့္ အမ်ဳိးသားေရး အပင္းဆို႔၍ တဒဂၤ႐ူးသြားျခင္း

April 18, 2015

 
 ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ပီတာေဇာ္ျမင့္ အမ်ဳိးသားေရး အပင္းဆို႔၍ တဒဂၤ႐ူးသြားျခင္း
(မိုးမခ) ဧၿပီ ၁၈၊ ၂၀၁၅

ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ရဲ႕ (၂၀၁၃) ခုႏွစ္က ေဆာင္းပါးေဟာင္း “Time မဂၢဇင္းရဲ႕ အဲဒီ အေရးအသားကို ကာမသုခဓာတ္ေခ်ာင္း ထင္တယ္”ကို အြန္လိုင္းလူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ျဖန္႔ေဝၾကလို႔ အခုမွ ဖတ္လိုက္ရတယ္။  ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ဆီက ဒီလိုစာမ်ိဳး ဖတ္ရလို႔ နည္းနည္းေတာ့ တုန္လႈပ္သြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ စာေပၾသဇာကို အရင္ၾကည္ညိဳရင္းစြဲရွိတာေၾကာင့္ ျဖစ္မွာပါ။  ဒါေပမဲ့ ျပန္လည္ ေျပာဆိုစရာရွိတာေတာ့ ေျပာရမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ “ကာမသုခ ဓာတ္ေခ်ာင္း” အသံုးကို ပါးစပ္က အယုတၱအနတၱ အေလဏ ေတာေတြထြက္တတ္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္အတြက္ သံုးႏႈန္းရင္သာ ပိုသင့္ေလ်ာ္မယ္ ထင္ပါတယ္။  ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္က ေျပာင္းျပန္ ေျပာခဲ့တယ္။  အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္သူ ဘာဆိုတာ ပိုမိုသဲကြဲလာၿပီျဖစ္လို႔ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ အျမင္ေတြလည္း ေျပာင္းလဲတန္ပါၿပီ။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေဇာ္ကိုခ်ည္း အျပစ္တင္လို႔ မရဘူး။  အဲဒီ အခ်ိန္ (၂၀၁၃) Hannah Beech ရဲ႕ တိုင္းမ္မဂၢဇင္း ေခါင္းႀကီး မ်က္ႏွာဖံုးေဆာင္းပါးထြက္ခ်ိန္က ျပည္တြင္းစာနယ္ဇင္းႀကီးတခ်ိဳ႕က ေဆာင္းပါးကို တလြဲေတြ ဘာသာျပန္ခဲ့တယ္။  သိသိ သာသာႀကီးကို မေကာင္းပံုေဖာ္တဲ့ ဘာသာျပန္မႈေတြလုပ္ခဲ့တယ္။  ဒါေၾကာင့္ မူရင္းေဆာင္းပါး တမ္းမဖတ္ႏိုုင္၊ မဖတ္ျဖစ္တဲ့ ျပည္တြင္းက နာမည္ႀကီး အဂၤလိပ္စာတတ္မ်ားကိုယ္တိုင္ အေတာ္နာခဲ့ၾကတယ္၊ စိတ္ခံစားမႈအရင္းခံနဲ႔ တုံ႔ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။  ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္စာက အဲဒီလိုအေနအေထားမွာ ေရးခဲ့တဲ့စာတပုဒ္၊ စာၿပီး ေန႔စြဲက ၉ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃။  အဲဒီတုန္းက အြန္လိုင္းေပၚ မေရာက္ေတာ့ လူမသိခဲ့ဘူး။  ပံုႏွိပ္ဂ်ာနယ္ကလည္း လူၾကား သိပ္မျပန္႔ခဲ့ဘူး ထင္ပါတယ္။

အလာတူ သေဘာမ်ိဳး တျခား နာမည္ႀကီးဆရာေတြ အဲဒီတုန္းကေရးခဲ့ပါတယ္။  ဥပမာ – ဆရာ သစၥာနီက ဧရာဝတီမွာ ေရးခဲ့တယ္။ ဆိုေတာ့ အြန္လိုင္းေရာက္တယ္၊ လူသိတယ္၊ က်ေနာ္လည္း ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေကာက္ယူပံုေတြ ဘယ္လိုမွားေနေၾကာင္းေတာင္ တုံ႔ျပန္ခဲ့ဖူးတယ္။  ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္စာကို အဲဒီတုန္းက ဖတ္ခဲ့ရရင္လည္း အလားတူ တုံ႔ျပန္ခ်က္မ်ိဳးပဲ ျပန္ေပးရမွာပါ။

အခု  ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ထုတ္ရမွာ ဘာေၾကာင့္ျပန္ထည့္္ခဲ့သလဲဆိုတာေတာ့ ေမးစရာရွိလာတယ္။ ဆရာေဇာ္ က်န္းမာေရးလည္း သိပ္မေကာင္းဘူးလို႔ ဟိုတေလာကၾကားခဲ့ေတာ့၊ စာအုပ္ျပန္ထုတ္ရာမွာ ျပန္လည္စိစစ္တာေတြ မလုပ္ ႏိုင္ခဲ့ဘူးထင္တယ္။  ထုတ္ေဝသူကပဲ ဂ်ာနယ္မွာေရးခဲ့သမွ်အားလံုးကို စုထုတ္လိုက္ဟန္ ရွိတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီျဖစ္စဥ္က က်ေနာ့္ရဲ႕ သီအိုရီျဖစ္တဲ့ ဘယ္လိုအရင့္အမာပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ိဳးမဆို လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ အထူး သျဖင့္ မြတ္ဆလင္၊ အထူးသျဖင့္ စတဲ့ ဆားတမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔သာ ပက္ေပးလိုက္ ပေရာဂမွန္ေတာ့ အားလံုး တုန္ဆင္း တီေကာင္ဆားပက္ တုံ႔ျပန္ပံုေတြခ်ည္းပဲဆိုတာကို ထပ္မံ ေထာက္ခံေနတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဗမာျပည္က စာေရးဆရာမ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား အမ်ားစု စိတ္ခံစားမႈေတြ၊ အစြဲ စိတ္အခံေတြနဲ႔ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ (subjectivity) သံုးသပ္ေရးသားေျပာဆိုမႈေတြသာ ျပဳၾကတာ မ်ားတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေပၚလြင္တယ္။

ဒီလိုလူထုကို မ်က္စိဖြင့္ေပး၊ ႏွလံုးသားကို ေပ်ာ့ေျပာင္း ႏူးညံ့ ခံစားနားလည္တတ္ေအာင္ သြန္သင္ေပးရမယ့္ ၾသဇာရွိ၊ နာမည္ရွိ ကေလာင္ကိုင္ စာေရးဆရာ ဆိုသူေတြက အစ အစြဲေတြ မကင္းရင္၊ စာတခုခု မေရးခင္ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ၊ ဘာသာျပန္ခ်က္ေတြကို အမွန္ ဟုတ္/မဟုတ္ ေရဆံုးေရဖ်ား လိုက္ၾကည့္လိုစိတ္မရွိရင္ တျခား သာမန္လူေတြ ဘယ္လို ဘာသာ/လူမ်ိဳး အစြဲ စိတ္ေတြ ကင္းပါေတာ့မလဲ၊ အေၾကာင္းအရင္း အမွန္ကို ရွာေဖြလိုစိတ္ရွိတဲ့ “အေၾကာင္းကိုသိေသာ ငါ” ေတြ တိုင္းျပည္မွာ ေပါမ်ားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ႏိုင္ေတာ့မလဲ။

အစြန္းေရာက္ အေတြးအျမင္ အေျခခံတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို အာဇာနည္လို႔ထင္၊ တကယ္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို အဲဒီလို ျပင္းထန္တဲ့သေဘာ၊ နည္းလမ္း၊ အလုပ္ေတြနဲ႔သာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တယ္၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္လို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒါမ်ိဳးလည္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိအပ္တယ္လို႔ ယူဆေနသူေတြဟာ လူၿပိန္း သာမန္ လူအမ်ားတင္ မဟုတ္ဆိုတာ အစကတည္းက က်က္မိလို႔ အခုကိစၥမွာ သိပ္ေတာ့ အံ့အားတႀကီး မရွိလွပါဘူး။  ဒါေပမဲ့ ဘာ သာစံု၊ လူမ်ိဳးစံု မွီတင္းေနထိုင္ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းျပည္ အနာဂတ္ အတြက္ေတာ့ အႏုတ္ လကၡဏာေတြ ပိုမ်ားလာတဲ့ နိမိတ္မို႔ ရတက္မေအးဖြယ္ပါပဲ။

ကိုယ့္ လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ ဘာသာ ကို ေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးျမွင့္လိုတာ နားလည္ႏိုင္စရာပါ။  ဒါေပမဲ့ ဒီအတြက္ တျခား လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ တခုခုကို အျမဲမျပတ္ မေကာင္းပံုေဖာ္ၿပီး ဖိႏွိပ္လိုျခင္း၊ အၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္စဥ္ေတြ အတြက္ တရားေၾကာင္း ျပန္လွန္ အ ေၾကာင္းျပလိုျခင္းေတြ အတြက္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို တည္ေဆာင္မယ့္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းမွာ မလိုလားအပ္ပါဘူး။ ဒီလိုသေဘာေတြ မစည္ပင္္၊ မႀကီးပြား လူရာမဝင္သင့္ပါဘူး။  အစြန္းေရာက္ အမုန္းတရားဟာ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။  အိမ္ဦးခန္းတင္ မထားသင့္ပါဘူး။

ၿပီးခဲ့တဲ့ (၂) ႏွစ္ (၂၀၁၃) က ဆရာ့ေဇာ္စာ၊ ဆရာသစၥာနီစာေတြကို ၾကည့္ရင္ ဒီလူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ျပင္းထန္မႈ အျမင္ေတြ၊ အမုန္းေတြ၊ ပဋိပကၡေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ၊ အာရံုလႊဲမႈ၊ ေနာက္ကြယ္က လက္မည္းႀကီးဆိုတာထက္ အမ်ားႀကီး ပိုေၾကာင္း က်ေနာ္ မျပတ္ေထာက္ျပခဲ့တာေတြကို သက္ေသျပဳ ေထာက္ခံေနသလိုပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ နဲ႔ လူမ်ိဳးစုစံု အနာဂတ္ အတြက္ အမ်ားႀကီး ေျပာဖို႔၊ ဆိုဖို႔၊ အသံထြက္ဖို႔၊ အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။

ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္မွာ ဒီလိုစာမ်ိဳး ေရးရလို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။

ႏွစ္သစ္မွာ အမုန္းတရား၊ အစြန္းေရာက္မႈေတြ က်ဆံုးပါေစ။

ဉာဏ္ပညာ၊ ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔ လူသားဝါဒ ထြန္းကားပါေစ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဧၿပီ ၁၈၊ ၂၀၁၅

(ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)

ရည္ညႊန္းေဆာင္းပါး –

First Music ဂ်ာနယ္ ပါ ၉၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃ ရက္စြဲႏွင့္ ေတြ႔ရေသာ ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ေဆာင္းပါး “Time မဂၢဇင္းရဲ႕ အဲဒီ အေရးအသားကို ကာမသုခဓာတ္ေခ်ာင္း ထင္တယ္”၊ “ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕မွာကို ေၾကာက္ေနလို႔လား” ႏွင့္ အျခား ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ား  ေဆာင္းပါ ေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္။  ဆရာေဇာ္ ေဆာင္းပါး ဓာတ္ပံုေတြကို ဆရာေနာင္ေက်ာ္ လူမႈကြန္ ရက္စာမ်က္ႏွာကတဆင့္ ရရွိပါတယ္။

××××××××××××

××××××××××××

ဆက္စပ္ ေဆာင္းပါး –

၂၀၁၃ ဇြန္လ တုန္းက ဆရာသစၥာနီ ရဲ႕ “တိုင္းမ္မဂၢဇင္း မီးေလာင္ရာ ေလပင့္တာလား”ဧရာဝတီ ေဆာင္းပါးကို တုံ႔ျပန္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္ ရဲ႕ “သစၥာနီ မီးေလာင္ရာ ေလပင့္တာလား”

“…. လူဆိုတာ အတၱစြဲ၊ အုပ္စုစြဲ၊ လူမ်ိဳး ဘာသာစြဲေတြ အနည္း၊ အမ်ား ရွိတတ္ၾကစျမဲမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မျမင္ႏိုင္၊ ကြယ္ေနတဲ့ ဗမာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာမွာ အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာ အရင္းခံ အေျခအေနတခုရဲ႕ အတြင္းသေဘာေတြကို ႏိုင္ငံတကာ အျမင္၊ တတိယ ၾကားေနအုပ္စု သေဘာ၊ လြတ္လပ္တဲ့ စာနယ္ဇင္းတခုရဲ႕ ေထာက္ျပခ်က္အေနနဲ႔ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက ေဖာ္ထုတ္ေရး သားထားျခင္းကို လက္မခံႏိုင္ရင္ေတာင္ အေလးအနက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစား အေရးတယူ ရွိရပါမယ္။  လံုးဝ အသိအမွတ္မျပဳ ဥေပကၡာျပဳ ေနျခင္း၊ ပစ္ပစ္ခါခါ ျပန္လည္ ေဝဖန္ျခင္း၊ မဟုတ္ဘူးဆိုကာ အတြင္တြင္ “ဘူး” ခံျငင္းျခင္း စတဲ့ အျပဳအမူ၊ သေဘာထားေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ စစ္အစိုးရေတြ က်င့္သံုးလာခဲ့ၿပီး ဘာတခုမွ အက်ိဳးရလဒ္မရွိ၊ ကမၻာကလည္း မယံု၊ ျပည္တြင္း ျပႆနာလည္း အမွန္တကယ္ မရွင္းႏိုင္ခဲ့တာ သမိုင္းသက္ေသရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။  အစြဲကင္းတဲ့ ရင္ဘတ္ ႏွလံုးသား စိတ္၊ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ သေဘာထား၊ မွန္ကန္တဲ့  အလုပ္ေတြနဲ႔သာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းမွသာ မိမိလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ စြဲကပ္ေနတဲ့ “အမုန္းတရား” နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေရာဂါစံု နဲ႔ ေရေသာက္ျမစ္ “ဇာစ္ျမစ္” အားလံုး ကို အလံုးစံု ေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္ ေအးခ်မ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း…”

@ http://burma.irrawaddy.org/religious/2013/06/26/43039.html

×××××××


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သူတိုု႔အာေဘာ္, ျငိမ္းခ်မ္းေအး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)