ေမာင္စြမ္းရည္ – ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သပိတ္တရားေတာ္

July 18, 2015

 
ေမာင္စြမ္းရည္ – ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သပိတ္တရားေတာ္
(မိုုးမခ) ဇူလိုုင္ ၁၈၊ ၂၀၁၅
 
တန္ေဆာင္မုန္းလမွာ ပထမေကာလိပ္သပိတ္ႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့တာေၾကာင့္ တန္ေဆာင္မုန္း လကုိ သပိတ္လအျဖစ္ထားၿပီး သပိတ္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေပါင္းစုံ ကၽြန္ေတာ္ေရးမိပါတယ္။ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕သမုိင္းမွာ သူ႔ကၽြန္ဘဝ ေရာက္တာစၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့ကာလကုိ ေခတ္သစ္ ျမန္မာ့သမုိင္းရဲ႕ ပထမပုိင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေရးသားေလ့ရွိၾကတယ္။ ေခတ္သစ္ ျမန္မာ့သမုိင္း ပထမပုိင္းမွာ ပထမေကာလိပ္သပိတ္(၁၉၂၀)၊ ဒုတိယေကာလိပ္သပိတ္(၁၉၃၆)၊ တတိယ ေကာလိပ္ သပိတ္(၁၉၃၈)ဆုိၿပီး ေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ားကုိ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ ေက်ာရုိးထားၿပီး ေရးေလ့ရွိၾကပါတယ္။
 
ပထမရန္ကုန္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးဟာ ၁၂၈၂ (၁၉၂၀)၊ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၈ ရက္ေန႔မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ သပိတ္ေမွာက္စတုန္းက “သပိတ္”ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရဟာ မတြင္က်ယ္ေသးဘူး။ ေႂကြးေက်ာ္သံတုိင္တာေတာင္မွ ဗာစီတီ – ဗာစီတီ … စထရုိက္-စထရုိက္ (Stirke)လုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တကၠသုိလ္ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရကလဲ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ေပၚေပါက္တဲ့ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္က်မွ ယူနီဗာစီတီကုိ ဘာသာျပန္ၿပီး ေခၚခဲ့ၾကတာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲသည္ သပိတ္ႀကီးဟာ “တုိင္းတုန္” သြားခဲ့ပါတယ္။ 
 
အမ်ဳိးသားေကာလိပ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ ေပၚေပါက္ လာၿပီး ႏုိင္ငံေရးေလာက၊ စာေပေလာက၊ တပ္မေတာ္ေလာက၊ ပညာေရးေလာက စသည္တုိ႔မွာ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲဝင္ သူရဲေကာင္းေတြ “ထုနဲ႔ထည္နဲ႔”ျဖစ္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့လုိ႔ အေရး အပါဆုံး လႈပ္ရွားမႈႀကီးတခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚလာၿပီး ေတာ့ ေရနံေျမ သပိတ္ႀကီးနဲ႔ ေပါင္းစည္းမိၿပီး အေထြေထြ သပိတ္ႀကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရာက တုိက္ပြဲ ေရခ်ိန္ အျမင့္ဆုံးကုိ ေရာက္လာခဲ့လုိ႔ “သပိတ္”ဆုိတဲ့ ဥပေဒေဘာင္တြင္းက လူထုဆႏၵျပပြဲမ်ားဟာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းမွာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရး သေဘာတရားအျဖစ္ အသစ္အဆန္း ျဖစ္တည္လာခဲ့ပါ ေတာ့တယ္။
 
သပိတ္ဆုိတာ အထူးစဥ္းစားစရာ မလုိဘဲ သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံတဲ့ အုိးခြက္ဆုိတာ ျမန္မာ တုိင္း သိၾကပါတယ္။ “သပိတ္ေမွာက္”ဆုိတာ ဆြမ္းမခံဘူးလုိ႔ ဆုိတာလဲ အားလုံး သိၾကပါတယ္။ ဒါဟာ တုိက္ရုိက္ အဓိပၸာယ္ပါ။ တဆင့္ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး မလုပ္ဘူးလုိ႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းကေတာ့ “ဘြဳိင္းေကာက္” လုပ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကၿပီး သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားကုိေတာ့ “ဘြိဳင္းေကာက္တာ”လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေခတ္သစ္ ျမန္မာသမုိင္းမွာ “သပိတ္အစ ေက်ာင္းသားက”လုိ႔ ဆုိရုိးရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီေခတ္မွာ သံဃာသပိတ္ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ သံဃာမ်ားက သူတုိ႔ပုိင္ ေဝါဟာရကုိ သူတုိ႔ ျပန္ယူၿပီး အသုံးျပဳလုိက္ၾကတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ကမၻာ့သမုိင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး ေျပာရရင္ေတာင္ “သပိတ္ေမွာက္အစ သံဃာက”လုိ႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ ထက္က ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္တုိင္ သပိတ္ေမွာက္ခုိင္းလုိ႔ သံဃာေတြ ေမွာက္ခဲ့ၾကတဲ့ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကုိ ခုဒၵကနိကာယ္၊ ဝိနည္း ပိဋကတ္၊ စူဠဝဂ္ပါဠိေတာ္မွာ ပါရွိတာကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။
 
တရံေရာအခါက ဝၯလိစၧဝီမင္းသားဟာ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတုိ႔နဲ႔ ဆက္ဆံေပါင္းသင္း မိၾကသတဲ့။ တေန႔သ၌ ဝၯလိစၦဝီမင္းသားဟာ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတုိ႔ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး “အရွင္ တုိ႔ကုို ရွိခုိးပါ၏”လုိ႔ သုံးႀကိမ္တိတိ ေျပာဆုိႏႈတ္ဆက္ေပမဲ့ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတုိ႔က လုံးဝ စကား ျပန္မေျပာဘဲေနသတဲ့။ ဒီေတာ့ မင္းသားက အရွင္တုိ႔ အကၽြႏု္ပ္က သင္တုိ႔ကုိ ဘယ္လုိ ျပစ္မွားမိလုိ႔လဲ၊ ဘာေၾကာင့္ အကၽြႏု္ပ္ကုိ စကားမေျပာၾကတာလဲလုိ႔ ေမးသတဲ့။ ဒီေတာ့ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းမ်ား က “ငါတုိ႔ကုိ မလႅမင္းရဲ႕သား ဒဗၺက ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္တာကုိ မင္းက လစ္လ်ဴရႈေနတာကုိး”လုိ႔ ျပန္ေျဖသတဲ့။ ဒီေတာ့ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားက “ဒီလုိဆုိရင္ ကၽြႏု္ပ္ ဘယ္လုိ ျပန္လုပ္ရမလဲ။ ဘယ္လုိ ျပန္လုပ္ေစခ်င္သလဲ”လုိ႔ ေမးသတဲ့။ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတုိ႔က ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ၿပီး ဒီလုိ ဒီလုိ ေလွ်ာက္ထားေခ်လုိ႔ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားကုိ သင္ေပးလုိက္သတဲ့။ သင္ေပးတဲ့ စကားအတုိ ကေတာ့ “အရွင္ဘုရား ကၽြႏု္ပ္မွာ ေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ မလႅမင္းရဲ႕သား အရွင္ဒဗၺဟာ အကၽြႏု္ပ္ရဲ႕ မယားကုိ မတရားျပဳက်င့္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ပါတယ္ဘုရား”စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ဝၯလိစၧဝီမင္းသားဟာ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတုိ႔ သင္ေပးတဲ့အတုိင္း ဘုရားရွင္ကုိ ခ်ဥ္းကပ္ တုိင္ၾကား ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ထုံးစံအတုိင္း သံဃာအစည္းအေဝးေခၚၿပီး သံဃာမ်ားရဲ႕ မ်က္ေမွာက္မွာ မလႅမင္းရဲ႕သား အရွင္ဒဗၺကုိ စိစစ္ေမးျမန္းေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့ အရွင္ဒဗၺကလည္း အကၽြႏု္ပ္သည္ ေမြးကတည္းကပင္ ေမထုန္အမႈမ်ဳိးကုိ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ မက်ဴးလြန္ဘူးပါဘုရား”လုိ႔ အမွန္အတုိင္း ထြက္ဆုိ ေျဖၾကားသတဲ့။ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ဒီလုိဆုိရင္ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားကုိ သပိတ္ေမွာက္ေလာ့။ သံဃာအမ်ားက သူႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း မျပဳနဲ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ေအာက္ပါ အဂၤါရွစ္ပါးအတုိင္း ျပဳမူတဲ့ ဥပါသကာကုိ သပိတ္ေမွာက္ရမယ္လုိ႔ သပိတ္ ေမွာက္ အဂၤါရွစ္ပါးကုိလည္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာလုိက္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေၾကညာခ်က္ကုိ ရဟန္းတပါးက သံဃာထုကုိ ထပ္ဆင့္ ေၾကျငာ ေျပာဆုိလုိက္ပါတယ္။ “သံဃာအားလုံး သေဘာမတူရင္ ဖြင့္ဟ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကပါ။ သေဘာတူရင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနပါလုိ႔လဲ ထုံးစံအတုိင္း စနစ္တက် ေမးျမန္းပါ တယ္။ သံဃာအားလုံး ဆိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆုံးအျဖတ္အတုိင္း သပိတ္ ေမွာက္ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ မနက္မွာ အရွင္အာနႏၵာကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားရဲ႕ အိမ္ေရွ႕ကုိ သြားၿပီး မင္းကုိ ငါတုိ႔ သပိတ္ေမွာက္လုိက္ၿပီ။ မင္းကုိ ငါတုိ႔ အဆက္အဆံ မလုပ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ေၾကညာ ေျပာဆုိလုိက္ပါတယ္။
 
အရွင္အာနႏၵာရဲ႕ ေၾကညာ ေျပာဆုိတာကုိ ဝၯလိစၧဝီမင္းသား ၾကားတဲ့အခါ စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာျဖစ္ၿပီး လဲက်သြားရွာပါသတဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားရဲ႕ အေဆြခင္ပြန္း ေဆြမ်ဳိး သား ခ်င္းေတြက အရွင္ဝၯလိစၧဝီ မစုိးရိမ္နဲ႔။ မငုိ္ေႂကြးနဲ႔။ ငါတုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားထံ သြားၿပီး ရွင္းလင္းေလွ်ာက္ထားပါမယ္လုိ႔ အားေပးၾကတယ္။ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားလည္း သားမယား ေဆြမ်ဳိး မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္တကြ ျမတ္စြာဘုရားဆီကုိ သြားေရာက္ၿပီး အကၽြႏု္ပ္သည္ မလႅမင္းသား ရဲ႕သား ဒဗၺကုိ သီလပ်က္စီးတယ္လုိ႔ မဟုတ္မမွန္ အေၾကာင္းမဲ့ စြပ္စြဲမိပါတယ္လုိ႔ မိမိအမွားကုိ ဝန္ခံျပဳျပင္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေျပာဆုိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္တာကုိ လက္ခံၿပီး ဝၯလိစၧဝီ မင္းသားကုိ သပိတ္လွန္ေလာ့၊ သံဃာႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္းကုိ ျပဳေလာ့လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး သပိတ္လွန္ အဂၤါရွစ္ပါးကုိ သတ္မွတ္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ သပိတ္ေမွာက္အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ သပိတ္လွန္အဂၤါရွစ္ပါး ကုိ ထင္ရွားသိသာေအာင္ တေနရာတည္း ႏွစ္မ်ဳိးတြဲၿပီး ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
 
သပိတ္ေမွာကအဂၤါရွစ္ပါး
 
၁။ ရဟန္းတုိ႔အား လာဘ္မရစိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။
၂။ ရဟန္းတုိ႔အား အက်ဳိးမဲ့စိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။
၃။ ရဟန္းတုိ႔အား ေနရာမရစိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။
၄။ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ဆဲေရး၏၊ ၿခိမ္းေခ်ာက္၏။
၅။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေစ၏။
၆။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။
၇။ တရား၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။
၈။ သံဃာ၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။
 
ရဟန္းတုိ႔ ဤအဂၤါရွစ္ပါးျပည့္စုံေသာ ဥပါသကာအား သပိတ္ေမွာက္ရာ၏။
 
သပိတ္လွန္အဂၤါရွစ္ပါး
 
၁။ ရဟန္းတုိ႔အား လာဘ္မရစိမ့္ေသာငွာ အားမထုတ္။
၂။ ရဟန္းတုိ႔အား အက်ဳိးမဲ့စိမ့္ေသာငွာ အားမထုတ္။
၃။ ရဟန္းတုိ႔အား ေနရာမရစိမ့္ေသာငွာ အားမထုတ္။
၄။ ရဟန္းတုိ႔ကုိ မဆဲေရး၊ မၿခိမ္းေခ်ာက္။
၅။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း မကြဲျပားေစ။
၆။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ မေျပာ။
၇။ တရား၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ မေျပာ။
၈။ သံဃာ၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ မေျပာ။
 
ရဟန္းတုိ႔ ဤအဂၤါရွစ္ပါးျပည့္စုံေသာ ဥပါသကာအား သပိတ္လွန္ျခင္းကုိ ငါဘုရား ခြင့္ျပဳ၏။ ျမတ္စြာဘုရားက ေတာင္းပန္ ဝန္ခ်ပုံကုိလည္း ပုံစံခ်ၿပီး သင္ၾကားလုိက္ပါတယ္။
 
“ရဟန္းတုိ႔ ဒီလုိ သပိတ္လွန္ရမယ္။ ရဟန္းတုိ႔ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားဟာ သံဃာကုိ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး လက္ဝဲတဖက္ ပခုံးထက္မွာ အေပၚရုံကုိ စမၸယ္တင္၍ ရဟန္းတုိ႔ရဲ႕ ေျခကုိ ရွိခုိးလ်က္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထုိင္ကာ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး –
“အရွင္ဘုရားတုိ႔၊ သံဃာသည္ ကၽြႏု္ပ္အား သပိတ္ေမွာက္ပါ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သံဃာႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ မရွိသူ ျဖစ္ပါ၏။ အရွင္ဘုရားတုိ႔၊ ထုိကၽြႏု္ပ္သည္ ေကာင္းစြာက်င့္ပါ၏။ မာန္တည္းဟူေသာ အေမြးကုိ ခ်ပါ၏။ ကံမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္ပါ၏။ သံဃာအား သပိတ္လွန္ ျခင္းကုိ ေတာင္းပန္ပါ၏။” အဲသလုိ သုံးႀကိမ္ သုံးခါ ေျပာဆုိၿပီး သံဃာကုိ ဝန္ခ် ေတာင္းပန္ရမယ္။ ဝၯလိစၧဝီမင္းသားလည္း သုံးခါသုံးႀကိမ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
 
 ဒီအခါမွာ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာၿပီး စြမ္းရည္နဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ သံဃာတပါးက ခုေခတ္ အခမ္းအနားမွဴးသဖြယ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ဝၯလိစၧဝီမင္းသားကုိ သံဃာ ေတြက သပိတ္ေမွာက္ၿပီး မဆက္မဆံေနခဲ့ေၾကာင္း၊ အခုအခါ သူက ေတာင္းပန္ၿပီး သပိတ္လွန္ အဂၤါ ရွစ္ပါးနဲ႔အညီ က်င့္ႀကံေနထုိင္ၿပီး ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက သပိတ္လွန္ခြင့္ ျပဳၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း၊ သေဘာမက်ရင္ ဖြင့္ဟေျပာဆုိပါ။ သေဘာက်ရင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနပါလုိ႔ ထုံးစံနဲ႔အညီ ေၾကညာ ေျပာဆုိလုိက္ပါတယ္။ 
 
သံဃာမ်ား ဆိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အတြက္ အားလုံး သံဃာမ်ား သပိတ္လွန္တဲ့ သေဘာကုိ ျပဆုိတာေၾကာင့္ ဝၯလိစၧဝီကုိ သပိတ္လွန္ၿပီး သံဃာမ်ားက ျပန္လည္ ဆက္ဆံၾကပါ တယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ သပိတ္သမုိင္းအစနဲ႔ သပိတ္ေမွာက္၊ သပိတ္လွန္ စနစ္ နည္းနား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေရွးႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က ဝတ္စုံဝတ္အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတခုရဲ႕ စည္းစနစ္က်လွတဲ့ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း အစဥ္အလာႀကီးတရပ္အျဖစ္ က်င့္သုံးခဲ့ပုံ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ဒီလုိ စနစ္ နည္းနာနဲ႔အညီ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး အစရွိတဲ့ သံဃာမ်ားက စည္းေဝးတုိင္ပင္ အညီအညြတ္ ဆုံးျဖတ္ၿပီး စစ္အစိုးရကုိ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ၂၀၁၁ ကုန္ေတာ့မယ္။ စစ္အစိုးရက စနစ္တက် ဝန္ခ်ေတာင္းပန္တာကုိ မလုပ္ခဲ့ေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သံဃာသပိတ္ဟာ ယေန႔အထိ မလွန္ရေသးပါဘူး။ မေတာင္းပန္ေသးရင္ ဘာျဖစ္မလဲလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဥပါသကာမ်ားက ေလွ်ာက္ထားေတာ့ မေတာင္းပန္ရင္ ကံႀကီးထုိက္တတ္တယ္။
 
 စစ္အစုိးရသာမက သူတုိ႔နဲ႔ ဆက္ဆံသူ၊ သူတုိ႔ကုိ ေထာက္ခံသူမ်ားလည္း အလားတူ အက်ဳိးေပးလိမ့္မယ္။ ကံႀကီးထုိက္ၾကလိမ့္မယ္တဲ့။ လူ တေယာက္ ကံအဆုိးဆုံး ႀကဳံရတယ္ဆုိတာ အဝီစိငရဲကုိ ေဇာက္ထုိးက်ဆင္းရျခင္းပါပဲ။ 
 
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတာ့ ဒီအစုိးရဟာ ပုဆုိး တုိက္ပုံဝတ္ စစ္အစိုးရျဖစ္တာမုိ႔ မဆက္ဆံရဲေသးပါဘူး။ ကံႀကီးထုိက္မွာ ေၾကာက္လုိ႔ပါ။ 
 
ကဲ … သပိတ္တရားေတာ္ ၿပီးဆုံးပါၿပီ။
အားလုံး သာဓုႏုေမာ္ ေခၚၾကေစသတည္း။

 

ေမာင္စြမ္းရည္

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေ၀ဖန္ေရးရာ, ေမာင္စြမ္းရည္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)