ကိုုသစ္(သီတဂူ) – ျပည္သူကို ေက်ာခိုင္းသြားျပီလား

October 8, 2015

 

– ျပည္သူကို ေက်ာခိုင္းသြားျပီလား

(မိုုးမခ) ေအာက္တိုုဘာ ၈၊ ၂၀၁၅

(က) ေၾကြးေၾကာ္သံမွ်ျဖင့္

အမ်ိဳးသားေရး၊ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး စသည္ျဖင့္ ႏွပ္ေၾကာင္းေပး၍ ေၾကြးေၾကာ္ ခ်ီတက္လာခဲ့ေသာ မ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ႕ကို လူတစ္ခ်ိဳ႕က ႏွစ္ေထာင္းအားရ ေက်နပ္ခဲ့ၾကဘူးပါသည္။ ေၾကာင္ၾကာၾကာ ေရမငုတ္ပါ။ မ်ိဳးခ်စ္တို႔ေအာ္ေနသည့္ အမ်ိဳးသားေရးသည္ တတိုင္းျပည္လုံး၊ တစ္မ်ိဳးသားလုံး တိုးတက္ေရးအတြက္ မဟုတ္၊ ျပည္သူကို ဒုကၡေပးခဲ့ေသာ လူတစ္စုေကာင္းစားေရးၾကီးမွန္း တျဖည္းျဖည္း ရုပ္လုံးေပၚလာေသာအခါ ျပည္သူေတြက ႏွာေခါင္းရႈံ႕သြားၾကပါေတာ့သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က “ထင္သေလာက္လည္း မဟုတ္ပါဘူးကြာ”ဟုဆိုကာ လက္တြန္႔ေနာက္ဆုတ္သြားၾကပါေလေတာ့သည္။  အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအတြက္ အမွန္တကယ္လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွာ အလြန္အင္မတန္ အားနည္းလြန္း သည္ဟု ေ၀ဘန္လာၾကျပီျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားေရးဟု ဘယ္လုိပင္ ေၾကြးေၾကာ္ေၾကြးေၾကာ္ လက္ေတြ႔မပါလွ်င္ ယေန႔ေခတ္ ျပည္သူေတြက သိပ္လက္မခံခ်င္တတ္ၾကေတာ့။ အလုပ္မျဖစ္ေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားၾကားတြင္ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ၾကေသာ ျပည္သူမ်ားပီပီ ေၾကြးေၾကာ္သံမွ်ျဖင့္ လမ္းမဆုံးေစခ်င္ၾကသည္မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵအမွန္ပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

(ခ) မေျပးေသာ္ ကန္ရာရွိ

ျမန္မာစကားပုံမ်ားတြင္ မေျပးေသာ္လည္း ကန္ရာရွိ ဟူေသာ စကားပုံသည္လည္း ထင္ရွားေသာ စကားပုံတစ္ခုပင္ျဖစ္ေၾကာင္း စာဖတ္သူသိျပီးျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပးသည့္အခါ ေျခဖ်ားပိုင္းနဲ႔ ေထာက္ကာ ေနာက္ကိုကန္ျပီး ေျပးရတာျဖစ္လုိ႔ ေျခရာက ေျချပင္တစ္ခုလုံး ေျမမွာ ထင္မေနဘူးေပါ့။ ေျခရာက ေနာက္ကိုကန္ထားတဲ့ ေရွ႕ပိုင္းရာကေလးပဲ ေျမၾကီးမွာ ထင္က်န္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီလူဟာ ေျခကန္ရာၾကီး ရွိေနပါလွ်က္ သူမေျပးပါဘူးလုိ႔ ဇြတ္ျငင္းေနမယ္ဆိုရင္ သူ႔စကားက မခိုင္မာေတာ့ဘူးေပါ့။ သူ႔ေျခရာက အထင္အရွားရွိေနျပီေလ။ ဒါကိုပဲ မေျပးေသာ္ ကန္ရာရွိလုိ႔ ေျပာတတ္ၾကပါသည္။ ထို႔အတူပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြက သူလုပ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေနေပမယ့္ သူမလုပ္ရပါဘူး လုိ႔ တြင္တြင္ၾကီး ဘူးခံျငင္းေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ မေျပးေသာ္လည္း ကန္ရာရွိလုိ႔ ေျပာတတ္ၾကပါသည္။

 ယခုအခါ မ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ႔ကို အစိုးရလက္ကိုင္ဒုတ္အျဖစ္ ျပည္သူမ်ားက ထင္ျမင္လာၾက၊ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေ၀ဘန္လာၾကျပီျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုကို သည္လုိအထင္ခံရျပီဆိုကတည္းက ဘယ္လုိမွ မေကာင္းေတာ့။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ ဘာသာေရးကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ရ၊ မဲမဆြယ္ရ ဟု ပုဒ္မ (၅၈-ဂ) တြင္ ပါရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ ျပည္သူေတြကို ေသြးဆူေစမည့္ ဟိုလူ႔မဲမေပးနဲ႔၊ ဒီလူ႔မဲေပး၊ ဟိုပါတီကို မဲမေပးနဲ႔၊ အဲဒီပါတီကို မဲေပးရင္ ဘာနိုင္ငံ ျဖစ္သြားမယ္၊ ညာႏိုင္ငံျဖစ္သြားမယ္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပည္သူၾကားထဲမွာ ေပၚေပၚတင္တင္ ေျပာေဟာေနၾက၊ ေရးသားေနၾက၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ျဖန္႔ေ၀ေနၾကေသာ  မ်ိဳးခ်စ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေတြ႔ျမင္ၾကားသိခဲ့ၾကျပီးျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕တရားရုံးမ်ားသို႔သြား၍ တရားစီရင္ေရး စနစ္ကို ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္လာသည့္အထိ လက္ရဲလာၾကျပီျဖစ္သည္။ မဘသဆိုတာ အစိုးရရဲ႕ လက္ကိုင္ဒုတ္ မဟုတ္ပါဘူးဟု တြင္တြင္ျငင္းေနေပမယ့္လည္း လုပ္ရပ္မ်ားက သက္ေသခံေနသည္။ မေျပးပါဘူး မ်က္စိမွိတ္ျငင္းေနေပမယ့္လည္း ေျခကန္ရာၾကီးက အထင္သားၾကီး ေပၚလြင္ေနတာကို ျပည္သူေတြက မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ မေျပးပါဟုဆိုေသာ္လည္း ကန္ရာက ရွိေနျပီပဲမဟုတ္လား။

(ဂ) တိုက္ခိုက္ေ၀ဘန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းလား

မဘသပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕သည္ မဘသအဖြဲ႕က ထုတ္ေ၀သည့္ အတုမရွိဂ်ာနယ္ႏွင့္ ေအာင္ေဇယ်တု ဂ်ာနယ္မ်ားကေန ပုဂၢိဳလ္ေရး ေ၀ဘန္ထိုးႏွက္ တိုက္ခုိက္ျခင္းကို အစဥ္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္မွာ အားလုံးအသိပင္ျဖစ္သည္။ စနစ္ကို ေ၀ဘန္တာမ်ိဳး သိပ္မေတြ႔ရ။ စာေပေ၀ဘန္ေရးလည္း မဟုတ္။ ပုဂၢဳိလ္ေရး ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္မႈမ်ားကိုျပဳလုပ္ရာ၌ လိမၼာယဥ္ေက်းေသာ လူသာမာန္တို႔ေတာင္ အသုံးမျပဳၾကသည့္ ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းလွေသာ စကားလုံးမ်ားကို လက္နက္သဖြယ္အသုံးျပဳျပီး လက္ရဲဇက္ရဲ လုပ္ေဆာင္ေန တာကို ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ လူမႈကြန္ယက္မ်ားကဆင့္ မ်ိဳးခ်စ္ေတြကို ခလုတ္တိုက္လုိ႔ပဲ ရမယ္၊ အျပဳတ္တို္က္လုိ႔ မရဘူး၊ အျပဳတ္တိုက္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ညာျဖစ္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၾကိမ္းေမာင္းသံမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ၾကားသိၾကျပီးျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕မွ ဟုတ္ပါရဲ႕လား၊ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ အဖြဲ႕မ်ားလားဟု ျပည္သူေတြက သံသယျဖစ္ေနၾကျပီျဖစ္သည္။ ညင္သာေသာ နည္းစနစ္ကို သုံးသင့္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း..။

(ဃ) ညီညြတ္ေရးႏွင့္ မဘသ

မဘသေပၚလာျပီးေနာက္ တိုင္းျပည္အတြင္း အသံမ်ား ပို၍က်ယ္ေလာင္လာသည္မွာ အားလုံး အသိပင္ျဖစ္ သည္။ လူအခ်င္းခ်င္း ကြဲၾကျပဲၾက။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပဲၾကႏွင့္ ဖရိုဖရဲ ႏိုင္လြန္းလွသည္။ လူအခ်င္းခ်င္း ဆဲၾကဆုိၾက ရန္ျဖစ္ၾက၊ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းေတြ ကြဲလုိက္ၾကသည္မွာ အမ်ားအသိပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအကြဲအျပဲသည္ မဘသေၾကာင့္ဟု ျပည္သူေတြက ထင္ျမင္ယူဆေနၾကသည္။ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခုကို သည္လုိအထင္ခံရျပီဆိုကတည္းက ဘယ္လုိမွ မေကာင္းေတာ့။ ရန္ကိုရန္ခ်င္း မတုံံ႔ႏွင္းၾကဖို႔ ျမတ္ဗုဒၶက ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဘာသာျခားတို႔ အၾကိဳက္ေတြ႔သြားေစမည့္၊ အထင္ေသးသြားနိုင္သည့္ အကြက္မ်ားျဖစ္သည္။ တကယ္ဆိုရင္ အခ်င္းခ်င္း ေ၀ဘန္တိုက္ခိုင္ေနမည့္အစား တျခားသူမ်ားေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ ကိုယ္က ေမတၱာတရား လက္ကိုင္ထားလုိ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေျဖရွင္ေပးရမည္မွာ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္း၏ က်င့္၀တ္တစ္ခု ပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ညီညြတ္ေရးျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပ်က္ျပားေစမည့္ ေသြးဆူေစေသာ ေဟာေျပာမႈမ်ိဳး၊ ေရးသားျဖန္႔ေ၀မႈမ်ိဳးမ်ားကို စိတ္ခံစားခ်က္ေပၚအေျခမခံဘဲ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းမဖက္၊ ဆႏၵာဂတိ၊ ေဒါသာဂတိ၊ ေမာဟာဂတိ၊ ဘယာဂတိတည္းဟူေသာ အဂတိတရားေလးပါးသို႔ မကပ္ေရာက္ဘဲ အထူးသျဖင့္ ေရွာင္ရွားၾကဖို႔လည္း လုိအပ္ပါသည္။

(င) အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေလွ်ာက္လုိေသာ္ 

အမ်ိဳးကိုခ်စ္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အမ်ိဳးသားေရးမွာ ျပည္သူကို ဒုကၡေပးေနေသာ စစ္အာဏာရွင္ သက္စိုးရွည္ေရးအတြက္ ၾကားကန္ေပးရန္ မဟုတ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ တတပ္ တအား ပါ၀င္အားျဖည့္ေပးဖို႔လုိပါသည္။ မဘသအဖြဲ႔သည္ စီးပြါးေရးလုပ္စားေနေသာ အဖြဲ႔အစည္း မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းလည္း မဟုတ္ရ၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းသက္သက္သာျဖစ္သည္ဟု ေၾကျငာထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္သိရွိရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရး၊ က်န္းမားေရး၊ စီပြါးေရး၊ နိုင္ငံေရးမ်ားကို စိတ္၀င္စားလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ထင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအေရးမ်ားကို အေထြအထူး မေျပာလုိပါေတာ့။

သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္အတြက္ ဘာသာသာသနာဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ တာ၀န္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဘာသာေရးသာသနာေရးကိစၥအ၀၀ကို မ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ႔ တစ္ခုတည္းက လုပ္ေပးရမည္ဟု မဆိုလုိပါ။ သည္လုိ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတည္းအေပၚမွာ ပုံအပ္ထား၍လည္း မရ။  ပုံလည္းအပ္မထားခ်င္။ ကိုယ့္ဘာသာသာသနာတိုးတက္ေရးအတြက္ ဘာသာ၀င္ တိုင္း လုပ္ေဆာင္ရ မည္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ဘာသာျခား သာသနာျပဳတို႔သည္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားသို႔ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား သြားေရာက္၍ သာသနာျပဳေနၾကခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္တို႔က ထိုေဒသမ်ားသို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားၾကဖို႔လုိပါသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ သာသနာမျပန္႔ေသးပါ၊ ျပည္နယ္မွာလည္း ဘာသာေရး လုိအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထို႔အတူ ကယားျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ ရွမ္းျပည္နယ္တို႔တြင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ သာသနာ ျပဳလုပ္ငန္းမ်ား မ်ားစြာရွိေနပါသည္။  မဘသအဖြဲ႔သည္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္မည့္ အဖြဲ႔ဟု အျပည့္အ၀ယုံၾကည္ ထားၾကသူေတြလည္း ရွိနိုင္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္အတြက္ ဘာသာ၊သာသနာ မေရာက္ ေသးေသာ အျခားနယ္စြန္နယ္ဖ်ားအရပ္ေဒသမ်ားသို႔ သာသနာ ေရာက္ေစလုိေသာဆႏၵ အမွန္တကယ္ ရွိလိမ့္မည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ထားသူေတြ ရွိနိုင္ပါသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ မဘသ ဆရာေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ လူစည္ကား၍ လာဘ္လာဘေပါမ်ားလွသည့္ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးစသည့္ ျမိဳ႕ၾကီးေတြေပၚမွာ သာ ေနထိုင္သီတင္းသုံးေတာ္မမူပဲ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနေသာ အဆိုပါ ေ၀းလံ ေခါင္သီေသာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားအရပ္ေဒသမ်ားသို႔ သာသနာျပဳၾကြၾကဖို႔ လုိအပ္ပါသည္။

မဘသ အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား…

အမ်ိဳးဘာသာဘာသာသာသနာဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္းေတာစသည့္ ေဒသမ်ားသို႔ ၾကြၾကပါကုန္ဘုရား၊ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္တန္းေတြေပၚသို႔ ၾကြေတာ္မူၾကပါကုန္ဘုရား၊ ကယားျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ စသည္စသည့္ သာသနာအျပည့္အ၀မထြန္းကားေသးေသာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ သာသနာျပဳအရွင္ေကာင္းမ်ားကို ငံ့လင့္ေနၾကျပီျဖစ္၍ ထိုအရပ္ေဒသ မ်ားသို႔ ၾကြေတာ္မူၾကပါကုန္အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား။ ထိုအရပ္ေဒသမ်ားတြင္ သီတင္းသုံး၍ ဗုဒၶတရား အဆီအႏွစ္မ်ားကို တိုက္ေကၽြးေတာ္မူၾကပါကုန္ဘုရား။ ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားရွိ ဘာသာ၀င္တို႔အတြက္ ဗုဒၶစာေပမ်ား အခမဲ့ျဖန္႔ေ၀နိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေတာ္မူၾကပါကုန္ဘုရား။

(စ)  ျပည္သူကို ေက်ာခိုင္းသြားျပီလား

မဘသဟာ ျပည္သူေတြကို ေက်ာခိုင္းသြားျပီလားဟူေသာ သံသယက ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ၾကီးထြားလာေနျပီျဖစ္သည္။ မဘသေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာေျပာေနသည့္ သမၼတၾကီးကို ေထာက္ခံတယ္ ဆိုေသာ စကားလုံးက မဘသက ျပည္သူေတြကို ေက်ာခိုင္းသြားျပီလားဟူေသာ ယုံမွားသံသယကို ျဖစ္ေပၚေစပါေတာ့သည္။ သည္စကားလုံးက ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ကို ေဆာင့္ကန္လုိက္သလုိမ်ိဳး ၾကားရသူ ျပည္သူအေပါင္းကို အင့္ကနဲ၊ ရင္နင့္သြားေစေသာ စကားလုံးပင္ျဖစ္သည္။

ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ေထာက္ခံခြင့္ လူတိုင္းမွာရွိေသာ္လည္း ငါးႏွစ္တာ တာ၀န္ယူသြားေသာ အစိုးရကို ျပည္သူေတြက ႏွစ္လုိဘြယ္မရွိေၾကာင္း၊ အမူအက်င့္ေတြက စနစ္ေဟာင္းၾကီးအတိုင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူေတြက သိရွိျပီးသားျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုကို တိုင္းျပည္ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုေႏွာင့္ေႏွးေစမည့္ အဖြဲ႔အစည္းဟု အထင္ မခံေစလုိပါ။ သမိုင္းတရားခံ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ တိုင္းျပည္ဆင္းရဲလွ်င္ လူမ်ိဳးေတြလည္း ဆင္းရဲပါလိမ့္မည္။ လူမ်ိဳးေတြဆင္းရဲလွ်င္ ဘာသာသာသနာလည္း အေရာင္ေျပာင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။

ယေန႔ ျပည္သူေတြ လုိလားေတာင့္တေနေသာအရာမွာ စစ္မွန္ေသာ ေျပာင္းလဲေရးပင္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူေတြ ဘာလုိခ်င္သည္ ဘာျဖစ္ခ်င္သည္ဆိုတာကို သိေနရပါမည္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္။ ဘာသာျခား ေတြမရွိမွ ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာတိုးတက္မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးကို လြန္လြန္ကဲကဲ လက္ခံယုံၾကည္ ေနတာမ်ိဳးကို ျပည္သူေတြက သိပ္မႏွစ္သက္ၾကေတာ့။ ဘုရားလက္ထက္ကတည္းက ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းအနီး တြင္ ဘာသာျခား ေက်ာင္းမ်ားရွိခဲ့ျပီး ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ ဘာသာျခားေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြား၍ ေဆြးေႏြးခဲ့ ဘူးေၾကာင္း ပိဋကတိစာေပ၌ လာရွိပါသည္။

သတိၾကီးၾကီးထားျပီး ျပည္သူထဲက ျပည္သူေတြကို အခ်င္းခ်င္း အမုန္းမပြါးေစေရးအတြက္ ၾကိဳးစားရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ခံစားခ်က္ကို လြန္ကဲစြာအေလးေပးျပီး ကုိယ့္ရဲ႕ မဆင္မျခင္ေျပာေဟာမႈေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ မညီမညြတ္မျဖစ္ေစလုိသည္မွာ ျပည္သူတို႔၏ စစ္မွန္ေသာ ဆႏၵပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

 ၾသဇာတိကၠမ ၾကီးမားလွသည္ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ စကားေျပာၾကရင္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ဆႏၵကို ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္ၾကီးက

“ဘာမွေတာ့ သိပ္မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူးကြာ၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ႔ထမင္းစားေနတာလဲဆိုတာကိုေတာ့ စဥ္းစားၾကေစခ်င္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ငုံ႔ၾကည့္ပါ။ ကိုယ္တို႔ဘ၀ေတြ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ အညြန္႔က်ိဳးခဲ့ရ သလဲဆိုတာကို။ ျပီးရင္ အမ်ားကိုၾကည့္။ အမ်ားကိုၾကည့္ဆိုတာ သာသနာေတာ္ကိုၾကည့္ရမယ္၊ တိုင္းသူ ျပည္သားေတြကို ၾကည့္ရမယ္ ဆိုတာေလးကို ငါေျပာခ်င္တယ္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကားတြင္ သပ္လ်ိဳေသြးခြဲ ရန္တိုက္ေပးေနၾကသူမ်ား ရွိပါသည္။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္ေနရုံမွ်ျဖင့္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာက တိုးတက္လာမည္မဟုတ္ပါ။ ဘာသာသာသနာကို အေၾကာင္းျပျပီး ျပည္သူကို ေက်ာမခုိင္းသင့္။ မ်ိဳးခ်စ္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ လက္လြတ္စပယ္ ျပဳမူေျပာဆိုေနၾကသည့္ လုပ္ရပ္ေတြကိုၾကည့္ျပီး မဘသဟာ တကယ္ပဲ အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳသြားျပီလား၊ တကယ္ပဲ ျပည္သူေတြကို ေက်ာခုိင္းသြားျပီလား-ဟူေသာ သံသယဆူးၾကီးကေတာ့ျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ၾကီးထြားလာေနပါေတာ့သည္။

ေမတၱာတရားလက္ကိုင္ထားျပီး တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အမုန္းမပြါးျခင္း၊ စာနာနားလည္ျခင္း၊ သည္းခံခြင့္လႊတ္ တတ္ျခင္း၊ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးမားျခင္း၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ညင္သာေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ကိုယ္လုိခ်င္ေသာပန္းတိုင္ကို အေရာက္သြားျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးမုန္းတီးမႈမ်ားကို ေရွ႕တန္းမဆင္ဘဲ လူသား အခ်င္းခ်င္း ျငိမ္းခ်မ္းစြာရွင္သန္ေနထိုင္ျခင္းဆိုသည္မွာ ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ ေသာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ေနမိပါေတာ့သည္။

ကိုသစ္ (သီတဂူ)

10/5/2015

 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Tags: ,

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေ၀ဖန္ေရးရာ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) မတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ)

By

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ) မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္