ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ‘ေခြးေခါင္းေျပာင္းျပန္ကပ္လိုက္သည္’ ေခတ္မွသည္…

October 17, 2015

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ‘ေခြးေခါင္းေျပာင္းျပန္ကပ္လိုက္သည္’ ေခတ္မွသည္…
(သည္ေလဒီးစ္နယူးစ္ / မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၅

အၾကမ္းမဖက္ အာဏာဖီဆန္ေရး လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအန္တုမႈေတြအေၾကာင္းေျပာရင္ မဟတၱမဂႏၵီ (၁၈၆၉ ဖြား – ၁၉၄၈ ဆံုး)  ဝါဒ လက္ကိုင္ထားရတယ္။  ဂႏၵီႀကီးရဲ႕ တရားေတြ၊ အလုပ္ေတြက ကမၻာ့တဝွမ္းက လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲေတြရဲ႕ အားက် အတုယူ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားျဖည့္စရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ အဓိကနည္းလမ္းက အၾကမ္းမဖက္ အလံုးစံု စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈအေျခခံၿပီး လြတ္လပ္ေရးကို ေရရွည္ခံႏိုင္ရည္ရွိမႈ၊ တစိုက္မတ္မတ္ရွိမႈနဲ႔ အန္တုတိုက္ပြဲေဖာ္ ေဆာင္ျခင္း ပါ။

ဂႏၵီႀကီးတေလွ်ာက္လံုး က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ဒီ အၾကမ္းမဖက္ (Non Violence)  လမ္းစဥ္ သစၥာျဂဟမွာ အဟိႎသဝါဒ သူတပါးကို မညွဥ္းဆဲ၊ မသတ္ျဖတ္၊ ထိခိုက္နာၾကင္ေစမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟာ မေျပာင္းမလဲ မယိမ္းမယိုင္ အေျခခံခိုင္မာတဲ့ က်င့္ဝတ္ ျဖစ္တယ္။  လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ ကိုယ္အားျဖင့္ ကာယကံေျမာက္ အၾကမ္းဖက္မႈကို တားျမစ္ခဲ့သလို အတြင္း အဇၥ်တၱသႏၱာန္ (Inner Nature) အားျဖင့္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွးရႈတယ္။  ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ အမူအရာ စိတ္ႏွလံုး အားလံုးကို အမုန္းတရားကင္းကင္း၊ အာဃာတ မရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာက်င့္ၾကံတယ္။  ဒါေပမဲ့ ဖိႏွိပ္သူကို အာခံရမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူကို မေလွ်ာ့သလို တိုက္ပြဲေဖာ္ေဆာင္မႈကလည္း မေလ်ာ့ခဲ့ပါဘူး။

သူ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ အလုပ္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ရာကို သူတပါးေပၚ အၾကမ္းဖက္ျခင္းမျပဳဘဲ မိမိကိုယ္ကိုသာ အနစ္နာခံရင္းနဲ႔ တိုက္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။  လူငယ္ေရွ႕ေနဘဝ ေတာင္အာဖရိကမွာ လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရးတိုက္ပြဲမ်ားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း အိႏၵိ္ယမွာ အၾကမ္းမဖက္ေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အုပ္စိုးသူအဂၤလိပ္က ဂႏၵီႀကီးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ဖမ္းဆီးခဲ့တယ္၊ ဖိႏွိပ္ခဲ့တယ္။  ဒါေပမဲ့ သူဟာ အလံုးစံု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေရွ႕ထား အနာခံတိုက္ေရးမူကို မစြန္႔လႊတ္ဘဲ လြတ္လပ္ေရးပန္းတိုင္အထိ ဒူးမေထာက္ လက္မေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေရာက္ခ်ီတက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။

ဒီလို အနစ္နာခံၿပီး ကိုယ္လိုရာရေအာင္ ေတာင္းဆိုျခင္းကို ဂႏၵီႀကီးဟာ လြတ္လပ္ေရးအတြက္တင္မဟုတ္ တိုင္းျပည္အေရး အရာတိုင္းမွာ သူ႔စကားေအာင္ဖို႔ရာလည္း အၾကမ္းမဖက္စြန္႔လႊတ္မႈေတြနဲ႔ စံျပေနထိုင္က်င့္ၾကံျပခဲ့တယ္။  ဟိႏၵဴ-မြတ္ဆလင္ ခ်စ္ၾကည္စည္းလံုးေရး၊ ဟိႏၵဴမ်ား ဇာတ္နိမ့္-ဇာတ္ျမင့္ ခြဲျခားမႈအယူဝါဒေတြ ပေပ်ာက္ေရး စတဲ့ လူထုကို ဦးေဆာင္ပညာေပးလမ္းညႊန္ေရးအလုပ္ေတြ အားလံုးမွာလည္း သူ႔စကားမတည္မခ်င္း၊ သူ႔ဝါဒကို လူေတြ အသိအမွတ္ မျပဳမခ်င္း အစာငတ္ခံ ေနထိုင္ တိုက္ပြဲဝင္ျပခဲ့တယ္။  ဒါဟာ ဟိႏၵဴဘာသာေရး အစြန္းေရာက္တစ္ဦးရဲ႕ ပစ္သတ္ျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ ၁၉၄၈ ဇန္နဝါရီ ၃၀ သူဆံုးခ်ိန္အထိပါပဲ။

ဂႏၵီႀကီးရဲ႕ အႏုနည္းနဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ ပံုသဏၭာန္ေတြက အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။   ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပြဲေတြ၊ အခြန္မေပးေရး၊ အဂၤလိပ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား တရားရံုးနဲ႔ မတရားတဲ့ ဥပေဒေတြကို အသိအမွတ္မျပဳ မဆက္ဆံ အာဏာဖီဆန္ေရး၊ အဂၤလိပ္အရင္းရွင္ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ပစၥည္းမ်ားကို မသံုစြဲအားမေပးေရးစတဲ့ အၾကမ္းမဖက္ပံုစံ အမ်ိဳးစံုပါပဲ။

ဒီလို ဂႏၵီရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလက္ကိုင္ထားတဲ့ ဝါဒေတြက ဗုဒၶဝါဒနဲ႔လည္း နီးစပ္ေတာ့ ျမန္မာေတြ နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံခဲ့ၾကတယ္။  အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ ကၽြန္သေဘာက္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲေတြမွာ ဂႏၵီလမ္းစဥ္ေတြဟာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။  အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈ အစအဦး ဝိုင္အမ္ဘီေအ၊ ဂ်ီစီဘီေအ ဝံသာႏုေခတ္သာမက ေနာက္ ပိုင္း လြတ္လပ္ေရးကို (၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုႀကီးအၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ေနာက္ခံအေနအထားေၾကာင့္) လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲနဲ႔ တိုက္ယူဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးဝင္ သခင္လူငယ္မ်ားအထိ ကနဦးဝါဒ အေျခခံနဲ႔ ေနာက္ဆံုး လြတ္လပ္ေရးယူခ်ိန္အထိ ယံုၾကည္စြဲကိုင္ က်င့္သံုးခဲ့တာကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေျခခံ အၾကမ္းမဖက္ လႈပ္ရွား၊ လူထုသပိတ္ တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲ ဖိအားေပးရင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး လြတ္လပ္ေရးအရယူျခင္းပါပဲ။

လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲေတြမွာလည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးေတြ ႏွစ္ရွည္ရွိ ခဲ့ၾကေပမယ့္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ၇ ရက္ ဇူလိုင္ လႈပ္ရွားမႈကစ ေနာက္ပိုင္း ၁၉၇၄၊ ၁၉၇၅၊ ၁၉၇၆၊ ၁၉၈၈၊ ၂၀၀၇အလယ္ ၂၀၁၅ မတ္လ ၁၀-၁၀ လႈပ္ရွားမႈအထိ  ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသား အလုပ္သမား လူထုတိုက္ပြဲအားလံုးဟာ အၾကမ္းမဖက္အာဏာဖီဆန္ေရးကိုသာ အေျခခံၾကပါတယ္။  ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲရဲ႕ ျပယုဂ္ ျဖစ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သူဦးေဆာင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ဆိုရင္လည္း စတင္ ဖြဲ႕စည္းခ်ိန္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔ တရားဝင္ ေၾကညာခ်က္ အမွတ္ ၁ ထုတ္စဥ္ကတည္းက ဂႏၵီဝါဒ က်င့္သံုးမယ္၊  မတရားတဲ့အမိန္႔အာဏာေတြ ဖီဆန္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ အၾကမ္းမဖက္ဘဲ လႈပ္ရွားမယ္၊ ေတာမခိုဘူး၊ လက္နက္မကိုင္ဘူး၊ ေျမေအာက္မလွ်ိဳးဘူးဆိုၿပီး အႏုနည္းတိုက္ပြဲဝင္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္ နည္းနာမ်ားကို ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား လက္ကို္င္ထား ေလ့လာသင္ယူက်င့္သံုးေလ့ရွိတဲ့ ႏိုဗယ္လ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ထည့္သြင္းစဥ္းစား နာမည္စာရင္းတင္သြင္းခံခဲ့ရသူ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ ပါေမာကၡ ဂ်င္းရွပ္ (၁၉၂၈ ဖြား) ရဲ႕ “From Dictatorship to Democracy – အာဏာရွင္စနစ္မွသည္ ဒီမိုကေရစီဆီသို႔  (၁၉၉၃) ” လက္ဆြဲက်မ္းစာအုပ္မွာလည္း ဂႏၵီဝါဒအေျခခံ အၾကမ္းမဖက္နည္းနာေတြ ပါတာပါပဲ။

မတရားဥပေဒေတြကို အသံုးခ် တခုခု လႈပ္လိုက္တာနဲ႔ တရားေတြဆြဲ၊ ေထာင္ေတြခ်၊ နံပါတ္တုတ္နဲ႔ ေဆာ္၊ ေသနတ္နဲ႔ပစ္၊ မီးဗံုးခြဲ လုပ္ေနသူ ဖိႏွိပ္ရက္စက္ အုပ္စိုးသူစနစ္ေခတ္မွာ လူအမ်ားကို လမ္းေပၚဆြဲတင္မွ အာဏာဖီဆန္ဆန္႔က်င္တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါ။  ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ အလုပ္မ်ိဳးစံုနဲ႔ လမ္းေပၚမထြက္ဘဲလည္း ဆန္႔က်င္ႏိုင္ပါတယ္။  လက္ရွိအစိုးရသစ္တက္ခါစက လူထုအ မ်ား ႏိုင္ငံအဝွမ္း ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ မီးလင္းေရး ဖေယာင္းတိုင္ထြန္း လႈပ္ရွားမႈလို၊ အခု ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အရပ္ဘက္ အစိုးရဌာနေတြကို စစ္တပ္က အရာရွိမ်ား ဝင္ေရာင္မႈ ဆန္႔က်င္ေရး ဖဲႀကိဳးေရာင္စံုလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးပါ။

လက္မွတ္ေတြေကာက္ႏိုင္တယ္၊ အေရာင္တူညီဝတ္စံုေတြ ဝတ္ႏိုင္တယ္၊ အလံေတြ လႊင့္တင္ႏိုင္တယ္၊ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းပြဲ ေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္၊ မီးထြန္းႏိုင္တယ္၊ ကန္႔ကြက္စာ၊ ေထာက္ခံစာ၊ ေၾကညာစာတမ္းေတြ ထုတ္ႏိုင္တယ္၊ ဓာတ္ပံုျပပြဲ၊ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္၊ ဖိႏွိပ္သူဆန္႔က်င္ေရး သေကၤတ အမွတ္တံဆိပ္မ်ား ရပ္ထဲရြာထဲ ထင္က်န္ေနေအာင္ စြမ္း ေဆာင္ျခင္း စတဲ့ အၾကမ္းမဖက္တဲ့ နည္းအစံုနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဖိႏွိပ္ရက္စက္မတရားမႈကို ထင္တိုင္းၾကဲေနသူမ်ားကို လူပုဂၢိဳလ္ဦးတည္ တိုက္ရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။  မူဝါဒေတြ၊ ဥပေဒဆိုးေတြကို ဆန္႔က်င္ရသလို စနစ္ဆိုးကို ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့၊ က်ားကန္ေနတဲ့ လူေတြကို  ေဝဖန္္ဆန္႔က်င္ နာမည္တပ္ တိုက္ရတဲ့အပိုင္းေတြလည္း ရွိတယ္။  မူဝါဒဆိုး၊ ဥပေဒဆိုးနဲ႔ စနစ္ဆိုးရဲ႕ မတရားမႈေတြကို ေထာက္ျပျခင္း အျပင္မွာ ဒီလို တိုင္းျပည္ဆင္းရဲတြင္းနက္ေစတဲ့ အဆိုးေတြကို ဖန္တီးေနသူ ေခါင္းေဆာင္လူေတြကို ေဝဖန္ျပစ္တင္ရပါတယ္။   အေျပာင္အျပက္ ရုပ္ပံုေတြ သံုး၊ သံခ်ပ္ေတြထိုး သေရာ္ၾက၊ ေဆာ္ၾကရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဖိႏွိပ္သူလူတန္းစားကိုယ္စားျပဳတဲ့ “လူေတြကို” ေဆာ္ရာ၊ သေရာ္ရာမွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီနည္းက် စည္းကမ္း ေလးေတြ၊ ဆင္ျခင္အသိဉာဏ္ ခြၽန္းအုပ္မႈေလးေတြေတာ့ လိုပါတယ္။  ဖိႏွိပ္သူ၊ လက္နက္အားကိုး မင္းမူေနသူ အဓမၼဝါဒီေတြ ကို တိုက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ဓမၼနဲ႔ဆန္႔က်င္တဲ့ အျပဳအေတြ မလုပ္မိဖို႔လည္း လိုပါတယ္။  အထူးသျဖင့္ မသက္ဆိုင္တဲ့ မိသားစုဘဝေတြနဲ႔ အျခား လူမႈအဖိႏွိပ္ခံ ျဖစ္ေနႏိုင္တဲ့ အုပ္စု တစ္ခုခုကို ခ်ိဳးဖဲ့ ေစာ္ကား ထိခိုက္ မိတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရပါမယ္။  က်ား-မ လိင္ခြဲျခားမႈ၊ လိင္တိမ္းညြတ္မႈ၊ လူမ်ိဳ၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္ အေျချပဳ မတူကြဲျပားတဲ့ အုပ္စုတမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆြဲထည့္ ပံုေဖာ္ ဒီမိုကေရစီဝါဒါနဲ႔ ဆင့္က်င္ဘက္ျပဳ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြ မထိခိုက္၊ မတိုက္ခိုက္ဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။

လူထုကို လႊမ္းမိုးသက္ေရာက္မႈႀကီးတဲ့ စာနယ္ဇင္း မီဒီယာနဲ႔ အႏုပညာပစၥည္းမ်ားမွာလည္း မတရားမႈကိုသာ ဆန္႔က်င္လိုစိတ္ လူငယ္စိတ္ အခံအျပည့္ေပမယ့္ အေတြ႕အၾကံဳ အသိအျမင္ မၾကြယ္ဝေသးသူ မသိနားမလည္တဲ့ လူငယ္လူရြယ္မ်ားကို တလြဲဆံပင္ေကာင္းေစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခို္က္မႈေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးႏိွမ္၊ မိန္းမလ်ာႏွိမ္၊ မလိုသူကို ထဘီဝတ္ေပး၊ ထဘီထုပ္ဆင္ေပးတဲ့ က်င့္ဝတ္မဲ့အလုပ္ေတြ ေဖာ္ျပၿပီး လမ္းေၾကာင္းေပးမႈေတြကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါမယ္။

မတရားမႈကို တန္ျပန္တယ္၊ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္သူကို ေတာ္လွန္ဆန္႔က်င္တယ္ ဆိုတဲ့ ‘မူ’  ကိုအေျခခံရင္ လက္ခုပ္လက္ဝါးၿပိဳင္တီး သီခ်င္းေတြ ေအာ္ဆိုေနရင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။  အိုးစည္ ဗံုေမာင္းတီး ကခုန္ေနရင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။  ေအာက္လံုးေတြ၊ က်င့္ဝတ္မဲ့ေတြ လုပ္စရာမလိုပါဘူး။

အာဏာရွင္စနစ္ကို မုန္းသူ အမွန္ျဖစ္ရင္ အာဏာရွင္စနစ္အက်င့္အၾကံ၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္း အေတြးအေခၚေတြကို လိုက္တုတဲ့ အလုပ္ဆိုးေတြကို လက္သင့္မခံ က်င့္ဝတ္သိသိ ျငင္းဆန္ႏိုင္ရပါမယ္။ အာဏာရွင္စိတ္ရွိသူေတြကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြ အဓိက တိုက္ခိုက္မွာပါပဲ။  ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္မီ လိုခ်င္၊ အက်င့္သီလ မွတ္ေက်ာက္တင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒါမ်ိဳး အလုပ္ဆိုးေတြကို အတုခိုး မတန္ျပန္မိဖို႔လိုပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားဟာ ေတာ္လွန္ေရးခရီးၾကမ္းတေလွ်ာက္ ပဋိပကၡေတြမွာ လႈပ္ရွားမႈတခုလံုးကို အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္၊ စည္းစနစ္မူဝါဒေဘာင္ က်င့္ဝတ္ရွိရွိ၊ စည္းကမ္းတက် ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။  ဒါမွသာ အားကိုးအားထိုက္ျပဳေလာက္တဲ့ လူထုအင္အားကို စုစည္းႏိုင္မယ္၊ ေရရွည္ခံမယ္၊ ဒါမွ အင္းအားႀကီးမားတဲ့ လက္နက္ကိုင္ ဖိႏွိပ္အုပ္စုိးေနသူေတြကို တန္ျပန္ႏိုင္မယ္၊ ခရီးေပါက္မယ္၊ ေအာင္ျမင္ပါမယ္။

၂၀ ရာစုေခတ္ေဟာင္း ကၽြန္ျပဳနယ္ခ်ဲ႕အုပ္စိုးသူ အဂၤလိပ္ေခတ္ စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပလွတဲ့ သခင္တိုက္ပြဲဝင္ခ်ိန္မွာ ဖိႏွိပ္ကုတ္ေသြးစုပ္ေနသူ ကိုလိုနီဝါဒစနစ္ဆိုးရဲ႕ အႀကီးအမွဴး ဘုရင္ကို ထိခိုက္ “ေခြးေခါင္းေျပာင္းျပန္ကပ္လိုက္သည္” လိပ္မူ ေဂ်ာ့ဘုရင္တံဆိပ္ေခါင္း ေျပာင္းျပန္ကပ္ စာပို႔ကာ ႏိုင္ငံေရးအန္တု ေတာ္လွန္စိတ္ကို ထက္ထက္သန္သန္ ျပသခဲ့တယ္။  ၂၁ ရာစုေခတ္သစ္မွာေတာ့ လူထုအားလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ပါဝင္ႏိုင္ၿပီး ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ၊ အဆင့္အတန္း ျမင့္ျမင့္၊ က်င့္ဝတ္ သီလ အျပည့္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဖဲျပားဆြဲ လက္ပတ္ဝတ္၊ အက်ၤ ီ အျဖဴဝတ္ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ဆုေတာင္းပြဲေတြ၊ လက္မွတ္ေရးထိုးေတာင္းဆိုပြဲေတြလို အၾကမ္းမဖက္နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ လူေတြကုိ ေဇာင္းမျပဳ၊ မူေတြကို ေဆာ္တဲ့ အက်င့္ေကာင္း အေျခခံ အလုပ္ေကာင္းမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ တိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ လက္နက္ကိုင္ထားသူ အဖြဲ႕အစည္းက တိုင္းျပည္ထိပ္မွာ ‘ေနျမဲ’ ေကာ၊ ‘သက္သာ’ ေကာ အေျခအေနႏွစ္ခုလံုး ဖန္တီးထားႏိုင္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈနဲ႔အတူ စနစ္ဆိုး၊ လူဆိုး၊ မူဆိုး၊ ဝါဒဆိုး၊ လိုတမ်ိဳး မလိုတမ်ိဳး ဥပေဒဆိုးေတြဟာ ၂၀၁၅ အလြန္မွာလည္း ဆက္လက္တည္တံ့မယ့္အေၾကာင္းကို ဖိႏွိပ္မႈအစံု၊ ညစ္နည္းအစံုနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္က ျပသေနပါတယ္။  လူတစု ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္တဲ့ လူအမ်ား ဒီမိုကေရစီအတြက္ လူထုဟာ ဆက္လက္တိုက္ပြဲဝင္ေနရပါဦးမယ္။  အနစ္နာခံေရး၊ စြန္႔လႊတ္ေရး၊ ဂႏၵီဝါဒဟာ တိုင္းျပည္မွာက်င့္သံုးေပးဆပ္ခဲ့ၾကတာ ႏွစ္လၾကာရွည္ရွိပါၿပီကြာ ဆိုတာလည္း မွန္ပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွစြာနဲ႔ပဲ ေရွ႕ဆက္ရပါဦးမယ္။

ဒီလို ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းဦးမယ့္ ေရွ႔ခရီးမွာ မလိုလားအပ္တဲ့ (အထူးသျဖင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား) က်င့္ဝတ္တာဝန္မဲ့မႈေတြ မျဖစ္ေစဘဲ ဂႏၵီႀကီးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒ၊ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ႏွလံုး ထိန္းသိမ္း အမုန္းတရားကင္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္အမွန္ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏို္င္ဖို႔ရာေတာ့ လိုပါတယ္။   ‘ေခြးေခါင္းေျပာင္းျပန္ကပ္လိုက္သည္’ ေခတ္မွသည္ ‘ဖဲႀကိဳးေရာင္စံုေခတ္’ ဆီသုိ႔ တက္လွမ္းကာ စိတ္အသိ၊ ဉာဏ္အသိ၊ ဦးေႏွာက္အသိနဲ႔ယွဥ္ Smart က်က် ႏိုင္ငံေရးအန္တုမႈမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔လိုေၾကာင္း ဖိႏွိပ္အုပ္စိုးသူ အာဏာရွင္မ်ားကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ရာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္မတြန္႔ ဝန္မေလး ရဲရင့္လွသူ၊ ဂုဏ္ျပဳအပ္တဲ့ လူငယ္မ်ားကို အသိ၊ သတိကပ္ႏိုင္ဖို႔ရာ ေဆြးေႏြးေထာက္ျပလိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ေအာက္တိုဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၅ (စာၿပီးရက္စြဲ)
(ဆက္သြယ္ရန္ႏွင့္ျပန္လည္ေဝဖန္ရန္ – nyeinchanaye81@gmail.com)

မွတ္ခ်က္ –  The Ladies News Journal တြင္လည္း ျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။
@ http://www.theladiesnewsjournal.com/
https://www.facebook.com/News.TheLadies/photos/a.179109772264000.1073741828.178829095625401/482541265254181/?type=3


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သူတိုု႔အာေဘာ္, ျငိမ္းခ်မ္းေအး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)