သင္းလဲ့ဝင္း – အမ်ဳိးသမီးေတြၾကား အျငင္းမပြားၾကတဲ့ အျငင္းပြားစရာ တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒ

December 17, 2015

သင္းလဲ့ဝင္း – အမ်ဳိးသမီးေတြၾကား အျငင္းမပြားၾကတဲ့ အျငင္းပြားစရာ တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒ
(မုိးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၅

ယခုအာေဘာ္ဆာင္းပါးအား Myanmar Now မွ ရယူပါသည္။

ရန္ကုန္ (Myanmar Now) −  အဖြင့္မွာပဲ ကြ်န္မ ရွင္းေအာင္ ေျပာပါရေစ။  တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒအေၾကာင္း သတင္းေဆာင္းပါးေရာ၊ ဒီအာေဘာ္ေရာဟာ အေတာ္ကိုအျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတဲ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒမ်ား ဘက္က ေရွ႕ေနလိုက္ေရးျခင္းလို႔မထင္ေစခ်င္ပါဘူး။

ဒီဥပေဒေတြဟာ  နိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ရွိသူေတြေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္မွာ တက္သုတ္ရိုက္အတည္ျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသမီး ေတြကို တကယ္အကာကြယ္အေပးဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ မသက္ဆိုင္ဘူးလို႔ ကြၽန္မက ယူဆပါတယ္။  ကြၽန္မေမးျမန္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဒီလိုပဲ ျမင္တာပါပဲ။

ဒါေပမယ့္လည္း တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းတာကျဖင့္ ဘာမွမၾကာေသးဘူး၊ ဒီဥပေဒနဲ႔အမႈ ေတြ အမ်ားၾကီးဖြင့္ထားၿပီး၊ အမႈဖြင့္သူ တရားလိုအမ်ားစုကလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြပဲဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒဟာ အမ်ဳိးသမီး တခ်ဳိ႕အတြက္ေတာ့ အဓိပၸာယ္ရွိေနေလရဲ႕လို႔ ေတြးမိပါတယ္။

မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ၄ ခုမွာ ဒီဥပေဒက ေနာက္ဆံုးမွအတည္ျပဳတာပါ။ ဒါေပမယ့္ စေပါက္ၿပီး ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္သြားတာ၊ အားလံုးထဲမွာ ဝိဝါဒအကြဲဆံုး၊ အျငင္းအပြားရဆံုးကလည္း ဒီဥပေဒ ပါပဲ။

ဒီဥပေဒမွာအခန္း ၆ ခန္းနွင့္ ပုဒ္မ ၂၁ ခုသာ ပါၿပီး မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ၄ ခုထဲမွာေတာ့ အတိုဆံုးပါ။

ဥပေဒ စတည္တဲ့ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ေနကစၿပီး ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္အထိမွာေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုတည္းမွာပဲ အမႈ ၂၉ မႈထိ ဖြင့္ထားတယ္လို႔ တိုင္းရဲတပ္ဖဲြ႔ဆီက သိရပါတယ္။ ပံုမွန္ဆိုရင္ နည္းဥပေဒေတြမရွိဘဲ ဥပေဒကို စတင္က်င့္သံုးလို႔ မရေသးေပမယ့္ ဒီဥပေဒက်မွ ဘာလို႔ ျခြင္းခ်က္လို ျဖစ္ေနတာလဲဆိုတာကလည္း ေမးစရာအခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။

ဒီဥပေဒအရဆိုရင္ အျပစ္ရွိေၾကာင္း အမိန္႔ခ်မွတ္ခံရသူဟာ အမ်ားဆံုးေထာင္ဒဏ္ ၇ နွစ္အထိ က်ခံရနိုင္ၿပီး အာမခံလည္း မရပါဘူး။

မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒေတြကိုျပ႒ာန္းေပးဖို႔ေတာင္းဆိုစဥ္က လူနည္းစု မြတ္စလင္ ေယာက်ာ္းတခ်ဳိ႕ဟာ မယားတစ္ဦးမက ယူတဲ့ဓ ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုယူၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားလာေစဖို႔ ၾကံစည္လုပ္ေဆာင္ ေနတယ္ ဆိုတဲ့ယူဆခ်က္နဲ႔ ဒီလိုျဖစ္ေနတာကို ကာကြယ္ဖို႔ အဓိက ရည္ရြယ္ၿပီးျပ႒ာန္းဖို႔ တိုက္တြန္းေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာ လည္း အားလံုးမွတ္မိမယ္ ထင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အမႈေတြမွာေတာ့ တရားခံအမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသားေတြသာ ျဖစ္ေန ပါတယ္။

မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေလးခုထဲမွာ အပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ‘ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသမီးမ်ား အထူး ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း ဆိုင္ရာ ဥပေဒ’နဲ႔ ‘ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒ’တို႔အေပၚမွာ အမ်ဳိးသားေတြ ၾကားမွာေရာ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြၾကား မွာပါ ကန္႔ကြက္သံေတြ ညံခဲ့ပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ တစ္လင္တစ္မယား ဥပေဒကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။  အမ်ဳိးသမီးေရးရာအဖဲြ႔ အစည္းေတြ၊ ဥပေဒပညာရွင္ေတြ၊ သာမန္ အိမ္ေထာင္ရွင္မေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းခဲ့တဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို႔ အေတာ္မ်ား မ်ားက ဒီဥပေဒမွာပါတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ၾကီးမားတာ၊ အာမခံ မရတာေတြကို ေဝဖန္ေပမယ့္၊ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကို ဥပေဒနဲ႔ ကာကြယ္ေပးထားတာကိုေတာ့ ေထာက္ခံၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ ဒီဥပေဒကို အမ်ဳိးသမီးေတြၾကားမွာ ေထာက္ခံနႈန္းျမင့္မားရသလဲ ဆိုတာကို သိခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လင္ေယာ က်ာ္းကေရာ၊ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းကပါ သူတို႔ကိုလ်စ္လ်ဴရႈထားၾကတယ္လို႔ ခံစားေနရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရင္နားလည္နိုင္ပါတယ္။

● ပစ္ပယ္ခံရျခင္း
“တစ္ခုလပ္” ဆိုတဲ့အသံုးအနႈန္းဟာ အေကာင္းထက္ အဆိုးအဓိပၸာယ္ဘက္ကို ပိုေရာက္ပါတယ္။ အျပစ္ အနာအဆာရွိေန တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ယူလို႔ရၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရးျပိဳကြဲခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးဟာ စက္ဆုပ္စရာျဖစ္တယ္၊ မိသားစုကိုအရွက္ရေစတယ္ ဆိုတဲ့ေရွးရိုးအေတြးကို အားေပးေနသလိုပါပဲ။

အာဏာနဲ႔ပိုက္ဆံရွိရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့။  ဒါေတြမရွိရင္ေတာ့ အတင္းအဖ်င္းေတြေျပာၾကတဲ့ ပါးစပ္ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ရန္ ကေန အကာအကြယ္ရဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။  တကယ္ဆို အဆင္းရဲဆံုးနဲ႔ ေဘးအဖယ္ခံရဆံုး အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ အကာ အကြယ္ အလိုအပ္ဆံုးျဖစ္ေနတာပါ။

ကြၽန္မေမးျမန္းခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ားေတြထဲက တစ္ေယာက္ဟာဆိုရင္ “တစ္ခုလပ္” ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္း သူ႔ပါးစပ္က ထြက္ လာခ်ိန္မွာ မ်က္ရည္ေတြက်လာပါတယ္။

“ပတ္ဝန္းက်င္ကေျပာၾကတယ္၊ နင္မေကာင္းလို႔တဲ့။ ဒီထက္ေကာင္းေအာင္ ကြၽန္မက ဘယ္လိုေနေပးရမလဲ” လို႔ သူကေမး တယ္။

ေဈးေပါတဲ့ ဖုန္းဆင္းမ္ကဒ္ေတြ ေပၚလာၿပီး မိုဘိုင္းဖုန္းေတြလူတိုင္း ကိုင္နိုင္လာတာေၾကာင့္ သူ႔ကံၾကမၼာ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္လို႔ သူကအျပစ္တင္ပါတယ္။  ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔အမ်ဳိးသားက မိန္းမအသစ္ကို မိုဘိုင္းဖုန္းကတစ္ဆင့္ အင္တာနက္ ကေန ဆက္သြယ္နိုင္တဲ့ ဗိုက္ဘာေဆာ့ဖ္ဝဲကို သံုးရင္းစေတြ႔၊ ခင္မင္ၿပီး ခ်ိန္းေတြ႔ရာကေန ဒီအေျခအေနကို ေရာက္လာတာ မို႔လို႔ပါပဲ။

ကြၽန္မကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္တဲ့၊ ေၾကာင္သူေတာ္ဆန္တဲ့ ျမန္မာ့အသိုင္းအဝိုင္းကိုသာ အျပစ္ေျပာ ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

● ေခါင္းရႈပ္စရာ၊ ကြဲလြဲေနတဲ့ စကားေတြ
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္မတို႔ေနထိုင္ေနတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္း၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊ နိုင္ငံမွာ ကြဲလြဲၿပီး၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု ျဖစ္တဲ့ စကားေတြ ပလူပ်ံေနတဲ့ေနရာမို႔လို႔ပါပဲ။

ဒီဥပေဒေတြကိုအားေပးသူမ်ားက အစၥလာမ္ ဘာသာဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုရွိတဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံကို ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသမီးေတြကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ မယား အမ်ား အျပားယူတာ၊ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္တာေတြဟာ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေပၚလာတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

မနၱေလးနန္းေတာ္ကို သြားေရာက္ဖူးသူတိုင္း မိဖုရားေဆာင္၊ ေမာင္းမေဆာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ ဆိုတာကို ေတြ႔ျမင္နိုင္ပါတယ္။  မ်ားလြန္းလို႔ေတာင္ ျမန္မာဘုရင္တစ္ပါးရဲ႕အၾကီးဆံုး ခံစားခြင့္ဆိုတာဟာ မိန္းမလိုခ်င္သေလာက္ယူ၍ရတာပဲလို႔ေတာင္ ထင္ေရာင္ထင္မွားျဖစ္စရာ။

အဲဒီလို မိဖုရားမ်ားေသာဘုရင္ေတြဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ဗုဒၶဘာသာကိုအလြန္ရိုေသ ကိုင္း႐ႈိင္းတဲ့ သာသနာ့ ဒါယကာ ဘုရင္မင္းျမတ္ေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနနိုင္ပါတယ္။  ဘုရင္အမ်ားစုကေတာ့ မိဖုရားၾကီးငယ္ေတြ ယူတဲ့ေနရာမွာ နန္းတြင္း ထံုးတမ္းစဥ္အတိုင္း ယူခဲ့ၾကေပမယ့္  ကာမပိုင္ ေယာက်ာ္းရွိၿပီးသား မိန္းမကို အတင္းယူခဲ့တဲ့ဘုရင္ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ ေရွးဘုရင္ေတြ အေၾကာင္းကို ေရးတဲ့အခါမွာလည္း  မိန္းမအမ်ားႀကီး ယူတာဟာ သူတို႔ရဲ႕ ကုသိုလ္ကံ၊ ဘုန္းရွိလို႔ ယူနိုင္တာဆိုၿပီး အျပစ္မျမင္ၾကတဲ့အျပင္ သာမန္ ျပည္သူေတြအတြက္အားက်စရာအျဖစ္ေတာင္ ဂုဏ္တင္ခ်ီးေျမွာက္ ေျပာဆိုၾကပါေသးတယ္။  သူတို႔ဟာသူတို႔ ဘုန္းရွိလို႔ပဲ ယူယူ၊ ယူနိုင္တဲ့အစြမ္းရွိလို႔ပဲယူယူ၊ ဒီလို မိဖုရားေတြမ်ားတဲ့အတြက္ ဆိုးက်ဳိးတစ္ခုကေတာ့ ရာဇပလႅင္ေပၚ တက္ရဖို႔အတြက္ ညီအစ္ကိုခ်င္းေတာင္ ျပန္သတ္ၾကတဲ့ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ့ သမိုင္းေတြရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ ဟိုမေဝးလွတဲ့အတိတ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ေတာင္ ျမင္နိုင္ပါတယ္။

ယေန႔အခ်ိန္အထိလည္း ‘ေယာက်ာ္းေကာင္း ေမာင္းမ တစ္ေထာင္’ လိုမ်ဳိး၊ ‘ေမာင္တစ္က်ိပ္ပင္ရွိေသာ္ျငား လင္မရွိက မတင့္တယ္’ လိုမ်ဳိး၊ ‘သားကိုသခင္၊ လင္ကိုဘုရား’ လိုမ်ဳိး ေယာက်ာ္းေတြကို ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ထားတဲ့ စကားပံုေတြ၊ ဆိုရိုးစကား ေတြ အပံုအပင္ပါ။  အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အဲဒီလိုထပ္တူေျပာထားတဲ့ စကားပံုေတြကိုေတာ့ ကြ်န္မအခုထက္ထိရွာ မရေသးပါဘူး။

လင္မယားၾကား၊ မိဘနဲ႔သားသမီးၾကား၊ ေမာင္နွမၾကား၊ ၾကားသံုးၾကား မဝင္သင့္ဘူးဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈကလည္း အခုထက္ထိရွိ ေသးတယ္။  ဒီေတာ့ ျပႆနာ တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ မိဘ အသိုင္းအဝိုင္းကေရာ ရပ္ရြာကပါ လင္မယားျပႆနာၾကား ဝင္မပါ ခ်င္ၾကတဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ မိေအးနွစ္ခါနာရျပန္ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ဳိးဓေလ့ထံုးစံေတြနဲ႔အသားက်လာခဲ့တဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ခုမွာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ ျပ႒ာန္းခဲ့ျပ႒ာန္းခဲ့၊ ဒီ တစ္လင္ တစ္မယားဥပေဒဟာ တစ္ခ်ိန္လံုး ဆူးေပၚဖက္က်က်၊ ဖက္ေပၚဆူးက်က် အခံဘက္ကပဲေနခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ေတြၾကားမွာ ေထာက္ခံမႈျမင့္တက္ခဲ့တာကေတာ့ အံ့ဩစရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။  သူတို႔ရဲ႕ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကိုယ့္လင္ သား ေနာက္မိန္းမယူခဲ့ရင္ ဘာမွမတတ္နိုင္ဘဲ ဒူးနဲ႔မ်က္ရည္သုတ္ၿပီး ကံၾကမၼာကိုသာ ယိုးမယ္ဖဲြ႔လို႔ေနခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိး သမီးေတြအတြက္ ဒီ ဥပေဒေပၚလာျခင္းဟာ ေကာက္ရိုးတစ္မွ်င္လိုျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္လည္း မွားမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဒီဥပေဒဟာ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ အကာအကြယ္ေပးခ်င္လို႔ေပၚလာတာ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာပါ။  တကယ့္လက္ေတြ႔မွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕စိတ္ထဲ သူတို႔အတြက္ ခိုကိုးရာဥပေဒတစ္ခုေတာ့ ေပၚလာခဲ့ၿပီဆိုၿပီး လက္ ခံၾကိဳဆိုၾကတယ္ဆိုတာကေတာ့ မျငင္းနိုင္တဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါေတာ့တယ္။      ။

photo source : CNN


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သူတိုု႔အာေဘာ္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊ အခ်ိန္မီ ထြက္ပါျပီ

By

  မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊...

Read more »

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္