အရွင္ဇဝန (နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) – ယမ္းပုံေပၚက်ေသာမီး

January 22, 2016

 အရွင္ဇဝန (နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) – ယမ္းပုံေပၚက်ေသာမီး
(မုိးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၂၂၊ ၂၀၁၆

ျမန္မာျပည္မွ နရသိန္ခရီးေဖာ္မိတ္ေဆြစာေရးဆရာက ဒီဗီဒီယိုေလးၾကည့္ၿပီးခံစားရသလိုေျပာျပေပးပါလို႔ ေျပာလာလို႔ သူပို႔လာတဲ႔ ေခြကိုေသေသခ်ာခံစားၾကည့္ရွဳမိသည္။ ပထမကေတာ့ ၾကည့္ၿပီးကိုယ္ျမင္သလိုခံစားမိသလိုေလး ႏွဳတ္နဲ႔ အေၾကာင္းျပန္လိုက္ဖို႔သာရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္းသူေပးလာတဲ႔ဇာတ္လမ္းတိုမွတ္တမ္းကားေလးကိုၾကည့္ျပီးႏွဳတ္နဲ႔ ေျပာဖို႔ထက္ စာေရးခ်င္စိတ္ကေစ့ေဆာ္လာသည္။ ဇာတ္ကားကတိုတိုေလးေပမယ့္ ရင္ထဲမွာစကားေတြ အရွည္ႀကီး ေျပာျပေနသည္။ ျပကြက္တခုစီတိုင္းရင္ထဲနင့္နင့္နဲနဲခံစားရသည္။

ဒီဗီဒီယိုေလးကေတာ့ ရန္ကုန္ဖလင္စကူးလ္ကရိုက္ကူးထုတ္လုပ္သည္႔ Missingဆိုေသာ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ တိုေလးျဖစ္ သည္။၂၀၁၅ဝသန္ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွ The best short film ဆု ရရိွထားေသာ ဇာတ္ကားလည္းျဖစ္သည္။ ဒါရိုက္တာခင္ျမန္မာ တြဲဖက္ဒါရိုက္တာနဲ႔ဇာတ္ညႊန္းကခ်ိဳဝတ္ရည္လြင္ တို႔၏ လက္ရာျဖစ္ျပီး ဇာတ္လမ္းက ဇာတ္ညႊန္းေရးသူရဲ႕ မိသားစု ျဖစ္ရပ္မွန္ျဖစ္သည္။

ဒီဇာတ္ကားကိုၾကည့္ျပီးမ်က္ရည္ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်ခဲ႔ရသည္။ ဇာတ္လမ္းကတိုတိုေလးေပမယ့္ တင္ဆက္သူဖန္တီးသူတို႔၏ ဘဝႏွင့္ရင္းႏွီရယူခဲ႔ရေသာမ်က္ရည္ကိုအရင္းအႏွီးျပဳခဲ႔ရေသာဇာတ္လမ္းလည္းျဖစ္သည္။မ်က္ရည္ကိုအရင္အႏွီးျပဳ စိုက္ပ်ိဳးလို႔ မ်ား စားသုံးသူ တို႔ကို မ်က္ရည္အသီးအပြင့္ေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ဖန္တီးေပးလိုက္ေလေရာ့သလားမသိ။ ၾကည့္သူတိုင္းက ရင္နင့္ရ သည္ဟုတညီတညြတ္တည္းအတည္ျပဳသည္။

မိမိကို္ယ္တိုင္ကေတာ့ ဒီထက္ပိုလို႔ေျပာခ်င္သည္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီထက္မကေျပာခ်င္ရသလဲဟု ေမးလာပါက ဒီ ဇာတ္ကားေလးကိုၾကည့္ျပီး ရင္ထဲမွာမီးေတာက္မီးလွ်ံႏွင့္ မ်က္ဝန္းမွာမိုးေတြျပိဳဆင္းကုန္သည္မွာ သာမန္ ၾကည့္ရွဳသူ ထက္ပိုေန သည္ဟု ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိေန၍ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လိုဘဝႏွင့္ တထပ္တည္းက်ေနေသာဒီအျဖစ္အပ်က္သည္ ဖန္တီးသူတို႔မိသားစုလို ေက်ာႏွင့္ရင္မွာဒဏ္ရာရခဲ႔သူမ်ားအတြက္ ပင္ကိုယ္ အခံကကို မီးေတာက္ႀကီးျဖစ္ဖို႔ ေလာင္စာေတြ ပုံေပးျပီး သား ျဖစ္ေနတာလည္းပါမည္။

တခါကေမတၲာႏွင့္ခတ္ထားေသာေသာ့ခေလာက္ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ေထာင္ထဲခံစားမႉ စာတပုဒ္ကိုေရးခဲ႔ဖူးသည္။ ထိုစာပါ အေၾကာင္းအရာမွာေထာင္ထဲေနသူေတြ၏ ကာယိကဒုကၡကိုထပ္ဆင့္၍ ေစတသိကဒုကၡမပိေစလိုေသာအျပင္ေလာကမွ မိသားစု၏ ေစတနာ ႏွင့္ေထာင္က်ေနသူအေပၚ ထားေသာမိသားစု၏ ေမတၲာေၾကာင့္ သတင္းစကားတခ်ိဳ႔ကို ေထာင္က်ေနရသူဆီမေရာက္ေစပဲထိမ္ခ်န္ဖုံးအုပ္ထားၾကေသာတကယ့္အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုေရးဖြဲ႔ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုဒီဇာတ္လမ္း ဗီဒီယိုေလးက ေထာင္အျပင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ႔သူ မိသားစုအဖြဲ႔ဝင္ တေယာက္ကိုသတင္းအမွန္မသိေစပဲထိမ္ခ်န္ ထားသည့္ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္။ ေထာင္ထဲမွလူကိုသတင္းအမွန္ မသိေစတာေရာေထာင္ျပင္မွလူကိုသတင္းအမွန္ ထိမ္ခ်န္ တာေရာ ႏွစ္ခုလုံးမွာေမတၲာေတြကိုေတြ႔ျမင္ရသည္။

ေထာင္က်စာေရးဆရာမိသားစု၏ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ကို ဇာတ္လမ္းဖြဲ႔ထားသည္။ နရသိန္စံ စာေရးဆရာမွာ အတူတူ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသူမို႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္အျဖစ္ရွိေနသလို မိသားစုဝင္ အားလုံးႏွင့္ တရင္းတႏွီးရွိေနမႉေၾကာင့္ ဒီဗီဒီယို မၾကည့္ခင္ ကတည္းက သူတို႔ အေၾကာင္းကို သိႏွင့္ေနျပီးသားျဖစ္သည္။ ဇာတ္ညႊန္းေရးသူ တြဲဖက္ဒါရိုက္တာ ခ်ိဳဝတ္ရည္လြင္မွာ သူ႔ဘဝထဲကဆြဲထုတ္၍ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ ဖန္တီးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေထာင္ထဲမွာစကားတခြန္းရွိသည္။ ေနသာ ထိုင္သာရွိေသာ ေထာင္ထဲျဖစ္တည္မွႉတခုခုေတြ႔တိုင္းဒါအလကားရခဲ႔တာမဟုတ္ ေက်ာနဲ႔ရင္းထားရတာဟုေျပာဆို ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ရည္ျဖင့္ ထုံမႊန္းထားေသာမိမိတို႔မိသားစုဘဝကိုအေကာင္းဆုံးအနုပညာထုတ္ကုန္အျဖစ္ ဖန္တီးသူ ခ်ိဳဝတ္ရည္လြင္.(စာေရးဆရာမစုသဲမြန္ )ကိုလည္း ေထာင္ထဲကလူေတြေျပာသလို ေက်ာနဲ႔ရင္းျပီးရယူခဲ႔ရတာဆိုသည္ထက္ ဘဝနဲ႔ရင္းၿပီးရယူခဲ႔ရတာဟုဆိုရမည္ျဖစ္သည္။

ဇာတ္ကားတိုေလးမို႔ ျပကြက္တိုင္းစကားလုံးတိုင္းမွာဟာကြက္မရွိဖို႔ အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝေနဖို႔ အားထုတ္ရသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ အနုပညာခြန္အား ျပည့္ေဝေသာစြမ္းအင္ကိုပါ ေတြ႔ျမင္လိုက္ရသည္။ ဘုရားဖူးေတာ့ အာဠာဝက ခ်ြတ္ခန္းကိုေရြးခ်ယ္ျပီး ျပလိုက္တာ.ေနာက္ ေနရာအတြက္ မာန္တက္ေနေသာအစြယ္ျပဴးျပဴး အာဠာဝကပုံကိုျပကြက္ တခုအျဖစ္ ရုိက္ျပတာမွာ ရာထူးေနရာႏွင့္ပတ္သက္ေသာအျမင္ကိုဖန္တီးသူကသူ႔အတတ္ပညာျဖင့္ ဖြင့္ထုတ္ျပလိုက္သည္ကို လွစ္ကနဲ ျမင္ေတြ႔ လိုက္ရသလို ရွိသည္။

မိသာစု၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္က မိသားစုတာဝန္ တခဏနားျပီး သမိုင္းတာဝန္ကို ထမ္းေနရခ်ိန္သည္ က်န္ရွိခဲ႔ေသာ မိသားစု၏ မိသားစုတာဝန္ေရာ သမိုင္းခရီးထြက္ေနသူဆီ ပုံမွန္ အားျဖည့္ေပးမႉေရာ တာဝန္ႏွစ္ခုလုံးကိုထမ္းရြက္ရသူ၏ ၾကီးမားေသာ ဝန္ထုတ္ကိုပါ ဇာတ္လမ္းတိုေလးထဲေတြ႔ျမင္လိုက္ရသည္။ ဒါတင္မကနုနုနယ္နယ္ ခေလးငယ္၏ ႏွလုံးသားထဲ ၾကမ္းတမ္း ေသာ အမွတ္အသားတခုထင္မက်န္ရစ္ေစရန္ နိုင္သမွ် ၾကိဳးစားရျခင္းမွာ မိခင္၏ေမတၲာပါမက သမီးငယ္ေလး၏ အနာဂါတ္ တနံတလွ်ားကိုပါ တည္ေဆာက္ျပေသာဗိသုကာတေယာက္၏ ပညာတပ္ဆင္ထားေသာ ႏွလုံးသားကိုပါ ဒီဇာတ္လမ္းေလးမွာ ျမင္လိုက္ရျပန္သည္။

ေထာင္က်ေနသူသားအတြက္ တေကာက္ေကာက္လုိက္ေနေသာမိခင္ႏွင့္ လင္သားအတြက္မညည္းမညဴ စိတ္ဓာတ္ေကာ အစားပါ အားျဖည့္ေပးေသာ ဇနီးသည္ ဒီလိုဒီလိုအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အားမာန္ကိုခ်ီးက်ဴးေသာစကားသူတို႔၏ ေခတ္သမိုင္းမွာ တာဝန္ေက်မႉေတြကိုပါေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကခ်ီးမြမ္းစကားကိုဆိုခဲ႔ဖူးသည္။ေထာင္ထဲေနရသူမွာကိုယ့္ကိုအက်ဥ္းခ်ထား ေသာ ေနရာမွ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲေနေနရေသာ္လည္းတေခါက္တခါ လာလာေတြ႔ရသူမွာအနီးဆုံးဆိုလွ်င္ေတာင္အင္းစိန္၊ သာယာဝတီလိုေထာင္မ်ိဳးကိုလာရသည္။ခရီးကတေနကုန္။ေတြ႔ရေတာ့လည္း ၁၅မိနစ္။ ဒီ၁၅မိနစ္ေတြ႔ရဖို႔ ျပင္ဆင္ရသည္က တရက္ထဲမဟုတ္ ။ ေရာက္ေအာင္လာရသည္ကမိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ။ ဒီေတာ့ က်န္ရစ္သူတို႔ဆီမွာအားမာန္ႏွင့္ ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္ေသာ သတၲိတို႔ ျပည့္လွ်ံေနသည္ကိုေတြ႔ၾကရမည္။ သူတို႔ကားေထာင္က်သူထက္ မေလွ်ာ့ေသာ သမိုင္းခရီးထက္က တာဝန္ေက်သူ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ဇာတ္ကားစာတမ္းထိုးရာတြင္ စာေရးဆရာႏွင့္ သူ႕မိသားစု ဘ၀ပံုရိပ္မ်ားကို ျပန္လည္ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ယင္းမွာ ယခုဇာတ္လမ္းကို ေရးသားသူ ခ်ိဳ၀တ္ရည္လြင္၏ ဘ၀ပံုရိပ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခု ဇာတ္ကား၏ သမီးႀကီးေနရာမွာ စာေရးသူက တကယ့္ဘ၀ထဲမွာ ကျပခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ယခု ဇာတ္ကားတြင္  မေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ဇာတ္ကားထဲမွ စာေရးသူ၏ ဖခင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမွာလည္း ျပင္ပဘ၀တြင္ စာေရးဆရာတစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ဇာတ္ကားထဲမွာ စာေရးဆရာ၏ တကယ့္ဘဝ အစုံမပါေသာ္လည္း ေပးဆပ္မႉေတြျဖင့္ဘဝ ၾကမ္းတမ္းခဲ႔သည္။ ေထာင္က်တေယာက္ရင္ဆိုင္ရေသာအခက္ခဲေလာကဓံကိုသူလည္းျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္မွာအထူးေျပာဖို႔မလို။ သို႔ေသာ္ေျပာဖို႔လိုသည္မွာသူ႔သမီးႏွစ္ေယာက္၏ေအာင္ျမင္မႉျဖစ္သည္။ ေထာင္က်မိသားစုဘဝေတြသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ တစစီေက်မြကုန္သည္။ ဒီလိုအခက္အခဲၾကားမွာ ဘဝကို အျမင့္မားဆုံးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ႔ၾကေသာ အျဖစ္ကို မုဒိတာျဖစ္စြာ ဂုဏ္ျပဳ မိသည္။
မိမိ ေတာင္ငူေထာင္ထဲတုန္းက အျဖစ္အပ်က္တခုကို အမွတ္ရေနသည္။ ေရွ႕ေနၾကီးဦးခင္ေမာင္ျငိမ္းက ဒါ ကိုတင့္လြင္ သမီးေလးေရးထားတာ ဟုေျပာျပီး မဂၢဇင္းပါ ဝတၳဳတိုေလးတပုဒ္ကိုဖတ္ဖို႔လာေပးသည္။  စာေရးဆရာေမာင္လြင္မြန္ဟု သိထားေသာ အင္းစိန္သုံးတိုက္ အတူတူေနခဲ႔ဖူးသူကိုတင့္လြင္မွာ သူကိုယ္တိုင္စာေရးဆရာ ျဖစ္သည္မဟုတ္ သူ႔သမီးကို လည္း စာေရးဆရာျဖစ္ေအာင္ ေမြးထုတ္လိုက္ျပီဟုအားရဝမ္းသာျဖစ္ခဲ႔ဖူးသည္။ အခုစာေရးဆရာတင္မက ဇာတ္ညႊန္းေရး ဆရာမ ပါျဖစ္ေနေပျပီ။

ယခုမွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ကို အနုပညာရသအျပည့္ထပ္ျဖည့္နိုင္ေအာင္ စြမ္းရည္သည္ ဘဝတိုက္ပြဲၾကားကရယူခဲ႔ေသာခြန္အားႏွင့္ ပညာမ်ားဟု ေထာမနာ ျပဳ မိသည္။

တကယ့္ဘဝထဲမွ ကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ႔သည္တိုင္းကို အနုပညာအျဖစ္ ျပန္လည္ခ်ယ္မွဳန္းတိုင္း ခံစားရၾကသည္ေတာ့မဟုတ္။ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ေသာ အနုပညာအားေကာင္းမွ ပိုမိုေတာက္ပေသာအနုပညာပစၥည္း ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။ တီထြင္တတ္ေသာ အေနထားကလည္းဇာတ္လမ္းကိုပိုၾကြလာေစျပန္သည္။ရင္ထဲညွိေသာျပကြက္တခုအျဖစ္ ခံစားရမိသည္ကိုေျပာရမည္ ဆိုလွ်င္ မ်က္မွန္ႏွင့္ေဘာ့လ္ပင္ျဖစ္သည္။ ညအိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေျပာအျပီး ဖခင္သိမ္းခိုင္းထားေသာ မ်က္မွန္ႏွင့္ေဘာ့လ္ပင္ကို စားပြဲေပၚတင္လိုက္သည့္ ျပကြက္။ မနက္မိုးလင္းလင္းျခင္း အနားမွာရွာမေတြ႕ေသာဖခင္ကို တေၾကာ္ေၾကာ္ေခၚၿပီး မ်က္မွန္ႏွင့္ေဘာ့လ္ပင္ကို ကိုင္ကာဖခင္ကိုလိုက္ရွာေနေသာပန္းနုေလး။ ၾကည့္ရွဳေနသူ၏ စိတ္မွာမဆြက ျပထားႏွင့္ေသာ ဘုရားဖူးစဥ္ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာေထာက္လွမ္းေရးေရဒီယိုသတင္းေၾကျငာခ်က္ စသည္ျပကြက္မ်ား ေၾကာင့္သူ႕ဖခင္ကို လည္း ေထာက္လွမ္းေရးကဖမ္းသြားျပီဆိုတာကိုသိေနသည္ ။ မသိေသးသည္မွာ ပန္းနုေလး ျဖစ္သည္။ အခုပန္းနုကဖခင္ သိမ္းခိုင္း ထားေသာမ်က္မွန္ႏွင့္ေဘာ့လ္ပင္ကို ကိုင္ရင္း ဖခင္ကိုေခၚ လိုက္တိုင္း ၾကည့္ေနေသာ မိမိမ်က္ဝန္းထ ဲစို႔လာေသာ မ်က္ရည္သည္ ေထာင္ဝင္စာေတ႔ြစဥ္ ဖခင္လက္ထဲမ်က္မွန္ကိုထည့့္ေပးလိုက္သည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ မ်က္ဝန္းတခုလုံး အိုင္ထြန္းေနပါျပီ။

ပန္းနုေလး ျပဳစုပ်ိဳူးေထာင္သည့္ စာေရးဆရာကေတာ္ ေရြးခ်ယ္ခ်မွတ္ခဲ႔ေသာ လမ္းေၾကာင္းမွန္သည္ဆိုတာ အခ်ိန္က အေျဖေပး လိုက္ျပီ ျဖစ္သည္။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာအဓိကသရုပ္ေဆာင္ခေလးေလးပန္းနုမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု မြန္တားနားျပည္နယ္ မွ ဦေဏွာက္နဲ႔ အာရံုေၾကာဆိုင္ရာသိပၸံ ဘြဲ႔တခုကိုရယူခဲ႔ျပီး ယခုအခါ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔ဟာဗက္တကၠသိုလ္ သင္ၾကားေရး ေဆးရံုျဖစ္တဲ႔ မတ္တလိန္းေဆးရံုမွာ စိတ္က်န္းမာေရးပညာရွင္ အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ပညာေရးခရီးအတြက္ ခရီးဆက္ေန ေပျပီ။ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ခေလးရင္ထဲ တန္ဖိုး ရွိေသာ ရပ္တည္မႉတို႔ကို ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ ေပးခဲ႔ေသာ ဗိသုကာမွာ ကန္႔လန္႔ကေနာက္ကြယ္ကအဓိကက်သူ ျဖစ္ေနပါ ေတာ့ သည္။

ဒီဇာတ္တခုလုံးကိုၾကည့္ရွဳျပီးမ်က္ရည္ျဖိဳျဖိဳင္က်ရသည္ဟုေျပာလာသူကို ဒီဇာတ္လမ္းထဲက ဘယ္သူရဲ႕သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေၾကာင့္ ယခုလိုမ်က္ရည္ေတြက်ရသလဲဆိုတာကိုေမးလွ်င္ ပန္းနုေလးကိုသာေျပာၾကလိမ့္မည္ထင္သည္။ ဇာတ္လမ္းထဲက ပန္းနုကိုခ်ီမြမ္းလွ်င္ လူမမယ္ခေလးပန္းနု၏ ဇာတ္ရုပ္ကိုၾကြေနေအာင္ဖန္တီးလိုက္ေသာဒါရိုက္တာေတြႏွင့္ ဒီဇာတ္လမ္းကို ဖန္တီးေသာဆရာ့သမီးႀကီးခ်ိဳဝတ္ရည္လြင္ကိုသာအဓိကထားေျပာၾကားရမည္ျဖစ္သည္။

ပင္ကိုယ္အရွိကိုက ရင္ထဲထိထိရွရွ ခံစားရတဲ႔ တကယ့္အျဖစ္မွန္ အေၾကာင္းအရာ။ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာ အမွန္ကိုထပ္မံ ျပဳျပင္ မြမ္းမံျပီးအနုပညာတခုအေနနဲ႔ခ်ျပလိုက္ေတာ့ ဆရာဦးေအာင္သင္းစကားနဲ႔ေျပာရရင္ လူ႔စိတ္အခံရွိျပီး သား ရင္ထဲမွ ဒဏ္ရာကိုိုအနုပညာဖန္တီးသူကဖန္တီးထုတ္လုပ္လိုက္ေသာအခါ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ငါးၾကင္ေၾကာ္ သလို ယမ္းပုံမီးက် ျဖစ္သြားရေတာ့သည္။

အရွင္ဇဝန (နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ရသေဆာင္းပါးစုံ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ

By

 မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ (မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၇ ကမၻာဟာအၾကမ္းပညာနဲ႔...

Read more »

မိုုးမခ မတ္၊ ၂၀၁၇ ထြက္ပါျပီ

By

  မိုုးမခ မတ္၊ ၂၀၁၇ ထြက္ပါျပီ (မတ္ ၉ ၊ ၂၀၁၇)...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး ခ်မ္းျမ စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္