ခင္ေအာင္ေအး – ခင္၀မ္းသို႔

February 4, 2016

 

– ခင္၀မ္းသို႔

(မိုးမခ မဂၢဇင္း၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၂၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ လထုတ္ ပါ ခင္ဝမ္းအမွတ္တရ)

နံပါတ္ ၁ ထိပ္ဆံုးက ေျပာရမွာကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ ေရွ႕မွာေရာ ကြယ္ရာမွာေရာ လို႔ မေခၚဖူးတာကို ခု ခင္၀မ္းသို႔ လို႔ေခါင္းစဥ္တပ္မိတဲ့ ကိစၥ။ ကိုခင္၀မ္းကို ေလးစားသမႈနဲ႕ အျမဲ ‘ကို’ တပ္ေခၚတဲ့အတိုင္း ကိုခင္၀မ္းသို႔လို႔ ေရးၾကည့္ပါတယ္။ ဓာတ္ကို ‘ကို’ က ကြယ္ေနသလို ခံစားရတယ္။ နည္းနည္းေတာ့ ေၾကာင္မလားမေတာ့ မသိဘူး။ မတတ္ႏိုင္ဘူ။ ဒါနဲ႕ ‘ဒီတခါေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ’ လို႔ စိတ္ထဲက ေျပာျပီး ခုလိုပဲ ေခါင္းစဥ္ တပ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ကတ္သီးကတ္သတ္စိတ္ေပ့ါေလ။ အထိမ္းအမွတ္တခုေန႔က်မွ သူ႕အေၾကာင္းေရးရတာမ်ိဳး သူ႔ကို အခ်ိန္ကိုက္လြမ္းရတာမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္တာ။

(မေန႔ကေတာ့ စိတ္ေပါက္ကြဲ လြတ္ထြက္ရင္း ေရးမိတဲ့ ကဗ်ာတို စာတိုစ ေတြကိုေတာ့ ကဗ်ာအေနနဲ႔ ထည့္မေရတြက္ပါဘူး။)

ဒီေတာ့ ဒီေန႔မွာ ကိုခင္၀မ္း အေၾကာင္း အလြမ္းစာ ကဗ်ာေရးဖို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လိုမွ သိမ္းသြင္း စည္းရံုးလို႔ မရခဲ့ဘူး။ အဲဒီမွာ မင္းနဒီခတို႔ ကဗ်ာရြတ္ပြဲအတြက္ အေရးတၾကီး ကဗ်ာေပးရမယ္ဆိုေတာ့ ဖိုင္အေဟာင္းေတြ ျပန္လွန္ရင္း ဒီကဗ်ာေလး ကိုျပန္ေတြ႕၊ ေရးတဲ့ ေန႕စြဲကလည္း ၂၀၁၀ ဇူလိုင္တုန္းက ဆိုေတာ့ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္၊ ကဗ်ာကလည္း ကိုခင္၀မ္း ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္လို႔ ပတ္ခၽြဲနပ္ခၽြဲေတြ မပါေတာ့ ဒါေလး ေတာ့ တင္မယ္လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။

 

ခင္ဝမ္း ၁၆ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ပန္းခ်ီျပပြဲတြင္ ျပသထားသည့္ ခင္ေမာင္ရင္၏ ခင္ဝမ္းပန္းခ်ီကားႏွင့္ ခင္ဝမ္းအမွတ္တရ စာအုပ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၃၁ လမ္း အလယ္ဘေလာက္ရွိ Cloud31 Gallery (၀၃၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၁ ၆၊ ဓာတ္ပံု – ခင္ေလး / မိုးမခ)

ကိုခင္၀မ္းဆိုတာ ကိုဒီ ေျပာသလိုပဲ တကယ့္ ဝိဇၨာ ၾကီးပါ။ ဒီကေန႔ ေရးရင္ တမင္ ဇာတ္လမ္းလုပ္ျပီး ေရးတယ္လို႔ မျဖစ္ခ်င္တာ တေၾကာင္း၊ ေသေသခ်ာခ်ာေရးခ်င္တာ တေၾကာင္းမို႔လို႔၊ ဒီေန႔လည္ (၃ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၄) က ကိုခင္၀မ္း ကုိယ့္အခန္းထဲ ေရာက္လာျပီး ကိုယ့္ကို လာက်ီစယ္သြားလို႔ ကိုယ့္မွာ ရင္တုန္ပန္းတုန္ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲတဲ့အေၾကာင္းကို (ခုေရးေနရင္ေတာင္ ရင္တုန္မျပယ္ေသးဘူး)

၂၀၀၁ ကိုခင္၀မ္း ကြယ္လြန္ျခင္း ၁ ႏွစ္ျပည့္မွာ ကိုဒီ ဦးစီးျပီး ၃၅ လမ္း ရွမ္းရိုးရာဆိုင္ ေျမၾကီးထပ္ထဲမွာ လုပ္တဲ့ပြဲအေၾကာင္းရယ္။ ၂၀၀၂ မွာ ကိုယ္ ပီနန္ကို ေရာက္ေနတုန္း ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ပီနန္တကၠသိုလ္က Theater Art Professor Jennet နဲ႔ သြားထိုင္ရင္းက သူ႕ ကို “ငါ သီခ်င္းဆိုခ်င္တယ္ကြာ၊ အက်ယ္ၾကီးေအာ္ဆိုခ်င္တာ: ဆိုေတာ့ သူက ဆိုေလေျပာလို႕ ကိုခင္၀မ္းရဲ႕ “ျပည္မွာေဆာင္း” သီခ်င္းကို ေအာ္ဆိုရင္းက သူ႕အေၾကာင္းေျပာျဖစ္ရင္း ေန႕စြဲကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မယံုႏိုင္စရာ အဲဒီေန႔ဟာ ၃ ရက္ေန႕ ေဖေဖာ္၀ါရီတည့္တည့္ၾကီး ျဖစ္ေနတာရယ္နဲ႕ေပါင္းျပီး စာတပုဒ္ေရးပါဦးမယ္။ ေရးျဖစ္ေအာင္လို႔ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ခ်ဳပ္လိုက္တဲ့ အေနနဲ႔တမင္ေျပာလိုက္တာပါ။

“ဒီဘက္ကမၻာမွာ မရွိေတာ့ေပမယ့္၊ ရွိေနတယ္လို႕ အျမဲခံစား၊ ခ်စ္ခင္၊ ရိုေသလ်က္ပါ ကိုခင္၀မ္း.. ”

ခင္ေအာင္ေအး
၃ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၁၄

 

 

ခင္ဝမ္း ၁၆ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ခင္ဝမ္းေန႔တြင္ ခင္ဝမ္း ကဗ်ာ တပုဒ္ကို ကဗ်ာဆရာ ခင္ေအာင္ေအးက ရြတ္ဆိုေနစဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၃၁ လမ္း အလယ္ဘေလာက္ရွိ Cloud31 Gallery (၀၃၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၁၆၊ ဓာတ္ပံု – ခင္ေလး / မိုးမခ)

အဲ့ဒီအေပၚတည့္တည့္က မီးဆိုင္း နံရံမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနတဲ့ ခင္ဝမ္း

လွ်ာဖ်ားေလးတင္ ေလးသေခ်ၤကမၻာတသိန္းမက ေျပာလို႕ရတယ္

အႏႈတ္ခံလိုက္ရတဲ့ လိပ္ျပာမွာ ဘားကုတ္အမွတ္အသား ပါမလာဘူး

၁၄ ကေန ၃၉ ကိုေပးတယ္ အသည္းယားစရာ ဂိုးေပါက္ထဲ ျပင္းျပင္း

ျမက္ခင္းစိမ္းမွာ ေဝါခနဲ အာေမဋိတ္သံေတြ ပြင့္အန္က်သြားတယ္

ပင့္သက္ အေရာင္ ၂ ေရာင္ဟာ အရံႈးနဲ႔အႏိုင္အေၾကာင္း ခေရေစ့တြင္းက် ေျပာျပႏိုင္မလား

တိမ္ေပၚထိုးတက္သြားတဲ့ သိမ္ေမြ႕ေလွခါး တေလ်ာက္

စာေပအႏုပညာခါထြက္သြားပံု ေနာက္ အလံုးစံု ပံုျပင္ ဂူနံရံ ေက်ာက္စာ လက္ဆင့္ကမ္းလာပံု

စာဆိုေတာ္ စာေတာ္ဖတ္ သူ႔အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္က ေျပာျပတဲ့ မွတ္သားစရာပါလာပံု

ညေနခင္းေတြမွာ ကတၱရာလမ္းမေပၚ ရုပ္သံစီးရီး မကၠဆီကိုမွာ ကမ္းထရီးဂီတ ဝွက္စာ

ကိုယ္တို႔လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တုန္းကလို ကိုေအာင္ရင္ ဦးခ်စ္ လွည္းတန္း ျဖိဳးေဝ

မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ပိဋကတ္တိုက္မွာလို အားကိုးအားထား ျပဳေလာက္မယ္ မဟုတ္ႏိုင္

စိတ္ေက်နပ္မႈ သို႕မဟုတ္ စိတ္ေၾကကြဲမႈ ဒိုင္း ျမား ဓား လွံ လက္နက္ ဘဝ တခုစီ အတြက္

အႏႈတ္လကၡဏာ တခုစီ လံုးဝ ပ်ံ႕လြင့္ေနျခင္း လံုးဝ ေဆာက္တည္မိေနျခင္း

အသြားအျပန္ အလ်ားအနံ သေဘာေပါက္မႈ အရွိကို ကုပ္ထားႏိုင္ျခင္း ေဖာင္းပိန္ ေနျခင္း

အိပ္ယာခင္းေပၚမွာ ပန္းခင္း အဲ့ဒီအေပၚတည့္တည့္က မီးဆိုင္း နံရံမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနတဲ့ ခင္ဝမ္း

သီခ်င္း ‘က်ေနာ္ လျပည့္ညေတြကို ေၾကာက္တယ္’ စီးက်လာတဲ့ ေသြးလို ေစးပ်စ္နီရဲ ဟိုက္လ်

ထင္းရွဴးပင္တန္းေတြၾကားထဲ ေဆာင္းရာသီကို အင္တာဗ်ဴးေမးခြန္း ဒရစပ္ ႏွင္းဖတ္ေတြ ေပက်ံ ကုန္မလား

မင္းသားေခါင္းေဆာင္းထားတဲ့ ဘီလူးက… “စင္ေအာက္္က ဘီလူးဆိုင္း တီးေစ…”

ဇာတ္ညႊန္းစာရြက္ေပၚက စာသား ရြက္က်ပင္ေပါက္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာအဆင့္

ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာရဲ႕တင္ပါးေပၚ ဒစၥကိုမီး စေပါ့လုိက္မ်ား မီးခိုးေငြ႕အတု စင္တင္ ရင္္နင့္ျပဇာတ္

လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၅၀ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၈၀ ေလာက္က ေခတ္ ေနာက္ခံ သမိုင္းေၾကာင္း (အဲဒီ တုန္းက

ေမွ်ာ္ၾကည့္ခဲ့တဲ့ အနာဂတ္မ်ိဳး လံုးဝ မဟုတ္တဲ့ ခုေခတ္ ကေန ျပန္ေျပာျပတဲ့) အတိုင္း တေထရာတည္း တူေအာင္ ဆက္တင္က အစ အက္တင္ေကာ ျပည့္စံုေအာင္ ဒါရိုက္တာ ကင္မရာမင္း မီးထိုး မွန္ထိုး ပါမက်န္ မခိုမကပ္ တတ္သည့္ပညာ မေနသာ

ေနသာတာက ကိုယ္တေယာက္တည္း ငါ့ေလွငါထိုးေနတာ ပဲခူးေရာက္လုမွ သတိလည္လာေပမယ့္ ဘာမွ မျဖစ္သလို ခပ္တည္တည္ ။ ။

ခင္ေအာင္ေအး
၁၁၊ ဇြန္၊ ၂၀၁၀ စင္ကာပူ စံေတာ္ခ်ိန္ ၂၁း၄၅ နာရီ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags: ,

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

Junior Win ၏ My Life will go on (အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ရုပ္စုံ) စာအုပ္ ထြက္ပါျပီ

By

  Junior Win ၏ My Life will go on...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ

By

  ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ဇူလိုင္...

Read more »

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္