“အေရာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ဖန္တီးမႈမ်ားတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနတယ္”

July 12, 2016

“အေရာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ဖန္တီးမႈမ်ားတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနတယ္”
သန္႔သန္႔သူ/ Myanmar Now  – တင္မိုးလြင္ အင္တာဗ်ဴး

(မိုးမခ) ဇူလိုင္ ၁၂၊ ၂၀၁၆

ယေန႔ေခတ္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဆိုင္ရာ အေျပာင္းအလဲ၊ ျဖစ္ထြန္းမႈမ်ားအေၾကာင္း ေဒၚတင္မိုးလြင္က ေျပာျပထားသည္။

ၿမိဳ႕ျပေဒသမွ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေဘာင္းဘီ၊ စကတ္ ဝတ္ဆင္မႈ မ်ားေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာဝတ္စံုကို ခံုမင္လာၾကသည္ဟု ရန္ကုန္အေျခစိုက္ Talents & Models Agency တည္ေထာင္သူ ေဒၚတင္မိုးလြင္က ေျပာသည္။

ေမာ္ဒယ္၊ အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူ၊ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနသူတို႔ကို သင္တန္းေပးျခင္း ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးမ်ား၊ ပရဟိတလုပ္ငန္း စသည္တို႔ကို အခ်ိန္လုၿပီး လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ မတင္မိုးလြင္က ၿပီးခဲ့သည့္ရက္ပိုင္းအတြင္း သူ၏ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရံုးခန္းသို႔ေရာက္လာသည့္ Myanmar Now အလုပ္သင္သတင္းေထာက္ သန္႔သန္႔သူကို အခ်ိန္ေပးေျပာျပထားသည္မ်ားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ေမး – ဒီေန႔ေခတ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ – ေခတ္နဲ႔အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြ ေျပာင္းလဲလာတာ လက္ခံႏိုင္ေလာက္ဖြယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္သံပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စာနယ္ဇင္းမီဒီယာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖက္ရွင္က႑ ဆိုၿပီး ဦးစားေပး ေဖာ္ျပလာၾကတယ္။ အဲဒီက႑မွာ သင့္၏ မသင့္၏ တဲြဖက္ ဝတ္ဆင္ရမယ့္ဟာေတြကို နည္းနာယူလို႔ ရတယ္။ ကုန္တိုက္ေတြ ေပၚလာေတာ့ လူေတြျဖတ္သြားၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီမွာ ခ်ိတ္ထားတာေတြ၊ အရုပ္မွာ ဝတ္ထားတာေတြကို ေတြ႔လိုက္ရင္ “ဒီလိုေလး ဝတ္လို႔ရတာပဲ” ဆိုၿပီး ေတာ္ေတာ္ သိလာေတာ့ ယေန႔ေခတ္ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကေတာ့ ဖက္ရွင္ပိုက်လာတယ္၊ အတဲြအဆက္ပိုညီလာတယ္။ လြတ္လပ္လာတဲ့ေခတ္၊ ကမၻာမႈျပဳလာတဲ့ေခတ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မသင့္ေတာ္တဲ့ အဝတ္အစားေတြ ကူးစက္ ဝတ္ဆင္လာတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဖယ္ရွားဖို႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္တာေပါ့၊ ဥပမာ … ေဘာင္းဘီတို ေခတ္စားတယ္ဆိုတာ မွန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္တိုသင့္လဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ဝတ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ကူးေလးေတြေတာ့ ရိွၾကပါတယ္။

ေမး – လူငယ္ေတြ ဆံပင္ပံုစံ အထူးအဆန္းေတြ၊ ေဆးေရာင္စံု ဆိုးတာေတြအေၾကာင္း သံုးသပ္ေပးပါဦး။

ေျဖ – အေရာင္ကို ဦးစားေပးတဲ့ေခတ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။ အေရာင္ေပါင္းစပ္တာကို ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားလာၾကတယ္။ ဆံပင္အနက္ကုိ ပ်င္းစရာႀကီး၊ ရိုးတယ္ ဆိုၿပီး ၾကက္တူေရြးအေရာင္ေတြ၊ ဘာေတြ ေျပာင္းၾကတာေပါ့။ ကာယကံရွင္ရဲ႕ စိတ္ေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုလည္း အညဳိပုပ္ ဆိုးၾကတယ္၊ လက္သည္းဆိုလည္း အေရာင္စံု ေဖာ္ၾကတယ္။ အေရာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ဖန္တီးမႈမ်ားတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရိုးေပၚ အရြက္မဖံုးေစနဲ႔ ဆိုတ့ဲအတိုင္း ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပ တင့္တယ္ေစမယ့္ သဘာဝအေရာင္ေလးေတြက အေကာင္းဆံုး ဆိုတာကို အားလံုးက လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းရိွေနတဲ့အခ်ိန္ ၿပီးသြားရင္ အားလံုးက ျပန္ေျပာင္းၾကတာပါပဲ။ ေနာင္ဆိုရင္ေတာ့ အေရာင္ေတြ ပိုၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရိွၿပီး နားလည္လာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ စကၤာပူလို ႏိုင္ငံမ်ဳိး ဆိုရင္ အမ်ားစုက အေျခခံအေရာင္ေတြကိုပဲ သံုးၾကတယ္။ အျဖဴ၊ အနက္၊ မီးခိုး စတာေတြပဲ သံုးၾကတယ္၊ လူဝင္ဆံ့မႈနဲ႔ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာ အဆင္ေျပဖို႔အတြက္ အေရာင္ေတြကို သိပ္အေၾကာင္ေတြ မေရြးၾကေတာ့ဘူး၊ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကလူငယ္ေတြလည္း ဒီလိုျဖစ္လာမွာပါ။

ေမး – ၿမိဳ႕ျပေဒသ အမ်ဳိးသမီးေတြ ျမန္မာဝတ္စံုဝတ္တာ ပိုနည္းလာတယ္လို႔ ထင္သလား။

ေျဖ – ပိုမ်ားလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အရြယ္စံုက ျမန္မာဝတ္စံုကို ခုံမင္ႏွစ္သက္စြာ ဝတ္ဆင္လာၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့လည္း ႏွစ္ေထာင္းအားရဖြယ္ရာ၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလတစ္ခုမွာ ေဘာင္းဘီေတြ၊ စကတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ဝင္လာၿပီး မိန္းကေလးေတြက လံုခ်ည္ မဝတ္တတ္သေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကဆို ျမန္မာဝတ္စံုလို႔ ေျပာရင္ ကေလးေတြက ေျပးဝယ္ရတာမ်ဳိးတို႔၊ အေဒၚေတြ အစ္မေတြဆီက ငွားဝတ္ရတာမ်ဳိးတို႔ လုပ္ရတယ္။ အခုက်ေတာ့ လူတိုင္းမွာ ျမန္မာဝတ္စံု သံုးေလးငါးစံု ရိွလာတယ္။ ခံုခံုမင္မင္ ဝတ္ဆင္တာေရာ၊ ဝယ္ယူထားၾကတာေရာ၊ ဝတ္ဖို႔ အဆင္သင့္ လုပ္ထားၾကတာေရာ ပိုမ်ားလာတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာလည္း ျမန္မာဝတ္စံုဆိုင္ေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။

ေမး – ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုကိုလည္း သံုးသပ္ေပးပါဦးရွင့္။

ေျဖ – သူက ဉာဏ္ပညာနဲ႔ျပည့္စံုျပည့္ဝတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေကာင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘယ္လိုေနရာမွာ ဘယ္လိုဝတ္ရမယ္ ဆိုတာကို သူေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူက ျမန္မာဝတ္စံုကို အဓိကထားၿပီး ဝတ္ဆင္တာ အလြန္ပဲ လိုက္ဖက္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာဝ၊ ေန႔စဥ္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ သူ႔အသက္အရြယ္နဲ႔ေရာ အလြန္ လိုက္ဖက္ပါတယ္။ ျမန္မာဝတ္စံုမွ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္ဝတ္စံုကိုမဆို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ၿပီး ဝတ္ဆင္တတ္တဲ့ ေလးစားဖြယ္ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္တဲ့အတြက္ သေဘာက်ပါတယ္။

ေမး – လႊတ္ေတာ္ေတြထဲမွာေတာ့ အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ ေခါင္းေပါင္းအေရာင္က အေတာ္ေလး စံုလင္တယ္ေနာ္။

ေျဖ – ဆင္တူျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတ့ဲ အခမ္းအနား၊ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ ဆင္တူ ဝတ္ေစခ်င္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကိုယ့္စိတ္တိုင္းက် ဝတ္ဆင္လို႔ရတယ္ ဆိုတ့ဲ အခမ္းအနား၊ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာလည္း ကုိယ့္စိတ္တိုင္းက် ဝတ္ဆင္တာကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာတရား ဘယ္လိုရိွတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ တိတိက်က် မသိပါဘူး၊ ဖက္ရွင္သမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေတာ့ ဆင္တူဝတ္တာကို ႀကိဳက္သလို၊ တစ္ခါတေလ မတူညီဘဲ ကိုယ့္အိုင္ဒီယာအတိုင္း ဝတ္စားဆင္ယင္တာကိုလည္း သေဘာက်ပါတယ္။

ေမး – ပုဆိုး၊ တိုက္ပံုနဲ႔ ရွဴးဖိနပ္ တဲြစပ္ ဝတ္စားဆင္ယင္တာကိုေရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ – ဒါက ေရွ႕ကရိွခဲ့တ့ဲဖက္ရွင္ေတြေလ။ အျမင္မေတာ္တဲ့ဖက္ရွင္မ်ဳိးမဟုတ္တဲ့အတြက္ ၾကည့္ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဒီလိုဝတ္တာလည္း ဓာတ္ပံုထဲ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဘယ္သူကစၿပီး ဘယ္လို တဲြစပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကို မသိေပမဲ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ေရပန္းစားၿပီး သင့္ေတာ္တဲ့ ဖက္ရွင္ေတြ ထြက္ခဲ့တာပဲ။ ဟိုးေရွးေခတ္ကဖက္ရွင္ေတြကို ဒီေခတ္က်ေတာ့ မလုပ္သင့္တာလုပ္တယ္လို႔ ေျပာဖို႔စိတ္ကူး မရိွပါဘူး။ သေဘာက်တယ္၊ ႀကိဳက္တယ္။

ေမး – အမ်ဳိးသားေတြကေရာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကို ဘယ္လုိ ျပင္ဆင္ထားသင့္သလဲ။

ေျဖ – အမ်ဳိးသားေတြအတြက္ေတာ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ပံုစံ သံုးမ်ဳိးရိွတယ္။ Formal Style က တိတိက်က် ဝတ္ဆင္ရတာ၊ လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ရဲ႕အဆင့္အတန္းနဲ ကိုယ့္ရဲ႕သိကၡာကို အျပည့္ဝဆံုး ေဖာ္ညႊန္းႏိုင္တဲ့ ဝတ္စံု တစ္စံု ေကာင္းေကာင္း လိုပါတယ္။ ပဲြေတြ အခမ္းအနားေတြ တက္မယ္ဆိုရင္ နည္းနည္းေလးမွ မေလ်ာ့တဲ့၊ တိက်ၿပီး တန္းဝင္ေနတဲ့ စတိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ Informal Style ကေတာ့ အရမ္းႀကီး တိတိက်က်ႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ သူ႔ဟာသူ တန္းဝင္ေနတုန္းပဲ၊ ပဲြလယ္တင့္ေနတုန္းပဲ။ Casual ဆိုတာက စြပ္က်ယ္ခ်ဳိင္းျပတ္၊ ေဘာင္းဘီတုိနဲ႔ သြားတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ ထသြားထလာေလးလည္း တင့္တယ္ ေနတယ္ ဆိုတဲ့ စမတ္က်က်ပံုစံေလးကို ေျပာတာပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္မယ့္သူ၊ လူမႈဘဝထဲမွာ သြားလာလႈပ္ရွား ဝင္ဆံ့ေအာင္ ရပ္တည္မယ့္သူဆိုရင္ ဒီသံုးမ်ဳိးကုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမ်ဳိး ဝတ္တတ္တဲ့သူေတြကိုလည္း ဖက္ရွင္ပိုင္းဆိုင္ရာအားျဖင့္ သေဘာက်ပါတယ္။

ေမး – ႏိုင္ငံေရးမွာ အမ်ဳိးသမီးတခ်ဳိ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ – အမ်ဳိးသမီးေတြ ေရွ႕တန္းေရာက္လာတာ၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းေတြ မ်ားလာတာ၊ ေလာကဓံသာမက အလုပ္ရဲ႕ဒဏ္၊ ဘဝရဲ႕ဒဏ္ေတြကို ပိုမိုႀကံ့ႀကံ့ခံလာႏိုင္တာကို အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေရာ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပါ အရမ္း ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါေစ၊ ေနရာရပါေစ၊ ကမၻာတလႊားမွာလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မားမားမတ္မတ္၊ စြမ္းစြမ္းတမံ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္မယ့္ အမ်ဳိးသမီး စြမ္းေဆာင္ရွင္ေတြ ျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးကိုလည္း ပိုျမင္ခ်င္တယ္။ ကိုယ္တုိင္လည္း ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြအားလံုးလည္း တတ္အားသေရြ႕ ႀကဳိးစားဖို႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:အင္တာဗ်ဴး

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မုိးမခ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း ၾသဂတ္စ္ ၂၀၁၇ ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္