ေနေန ● က်ေနာ့္မွတ္စု

September 4, 2016

● က်ေနာ့္မွတ္စု
(မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၄၊ ၂၀၁၆

(၁)
ကမၻာႀကီးမွာ အစီအစဥ္ေတြရွိေနတယ္၊ အကန္႔အသတ္ေတြရွိေနတယ္၊ တစ္စကၠန္႔ေတာင္ မယြင္းတဲ့ တိက်မႈမ်ဳိးေတြ။ တစ္လက္မေတာင္မယြင္းတဲ့ ေသခ်ာမႈေတြရွိေနတယ္၊ နားလည္ ရခက္တယ္၊ အတိအက်လြဲတဲ့အခါ ဘယ္လိုမွညိႇလို႔ မရသလိုပဲ အၿမီးအေမာက္တည့္သြားျပန္ ရင္လည္း ဘာမွမဟုတ္ျပန္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အရာရာကို တန္းခိုးရွင္တေယာက္ေယာက္ ဖန္ဆင္း ေနတာဆိုရင္ ဒီတန္ခိုးရွင္ဟာ သခ်ၤာေတာ္တဲ့လူ (သို႔မဟုတ္) သခ်ာၤည့ံလြန္းတဲ့သူပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆက္စပ္ၾကည့္ ဖူးတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့ တန္းခိုးရွင္ပဲ၊

(၂)
အလြဲထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တခုလြဲၿပီးဆိုတာနဲ႔ အကုန္လြဲကုန္ေတာ့တာပဲလို႔ေျပာမိတယ္၊ လိုအပ္ ခ်က္အရ လုပ္ေနရတာပါလို႔ ဆင္ေျခေပးၾကတဲ့ေခတ္မွာ လူတုိင္းတခုတည္းနီးပါး လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ျမင္တယ္၊ ဘဲအုပ္ထဲကို ခဲပစ္ေနၾကတယ္လို႔ ထင္ တယ္၊ ထိသူေကာင္း၊ မထိသူ ေဂ်ာင္းပဲ၊ တခါတေလ Presentation ေခတ္ႀကီးပါကြာ၊ အလကားေတြပါကြာလို႔ စိတ္အခ်ဥ္ ေပါက္မိတယ္၊  က်ေနာ္မွားၿပီလို႔ေရရြတ္မိတဲ့ေန႔က ခင္ဗ်ားမွားရင္ အားလံုးမွားမယ္၊ ခင္ဗ်ား မွန္ရင္လည္းအားလံုးမွန္တယ္လို႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ေအးေအးလူလူေျပာတယ္၊ ဆရာ ႏွင္းခါးမိုးရဲ့ “လြမ္းလိုက္တာ စိတၱရေလခါ” ဆိုတဲ့ကဗ်ာတပိုဒ္ကို သြားသတိရတယ္၊ အမွန္က ေခတ္Bကီးကိုက ခပ္၀ါး၀ါးပဲထင္ပါရဲ့၊

(၃)
ဥၾသဆိုတဲ့ငွက္မ်ဳိးဟာ ဥကေပါက္တာနဲ႔ သူအနားကအျခားမေပါက္ေသးတဲ့ဥေတြကို အသိုက္ေပၚကေန အျပင္ကို တြန္းခ် ေဖာက္ခြဲပစ္တယ္လို႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကေျပာတယ္။ အံၾသစရာပဲ၊ အျခာၿပိဳင္ဖက္ေတြမရွိေအာင္ အျပတ္ရွင္းတဲ့ေနရာ မွာေတာ့ သိပ္လ်င္တဲ့ငွက္ပဲလို႔ သူက မွတ္ခ်က္ေပးတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ အတၱႀကီးလိုက္တာလို႔ စိတ္ထဲက အျပစ္တင္မိတယ္၊ ဒီလို မေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္ပဲ အသက္အရြယ္ရလာတဲ့ ဥၾသတိုင္း အေဖာ္မဲ့ျဖစ္ၾကတာထင္ပါရဲ႕၊ ဒီငွက္ေတြရဲ႕အသံကို ကဗ်ာဆရာေတြက လြမ္းဆြတ္ဖြယ္တခုအျဖစ္ တင္စားတယ္၊ ကိုယ္က ေတာ့ တျခားအဓိပၸာယ္ေတြ ထပ္ဆင့္ေတြးေနမိတယ္။ သူ ဘာကို လြမ္းဆြတ္ေနတာလဲေပါ့။ မသိနားမလည္တဲ့အရြယ္မွာ မိုက္မဲခဲ့တာေတြအတြက္ ေနာင္တရေနတာမ်ားလား…။

(၄)
ကိုယ္တို႔ေခတ္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔လူငယ္ေတြကင္းကြာလာလို႔ ျမန္မာ့ေတြရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ဓေလ့တခ်ဳိ႕ ဆံုးရႈံးသြားတယ္လို႔ ကိုယ့္အေဖက ခဏခဏ ႏွေျမာတယ္။ “နင္တို႔ကိုစာသင္ေပးထားတာ ငါတို႔ကို ျပန္ခံေျပာဖို႔မဟုတ္ဘူး” လို႔ အေမကလည္း ေျပာတယ္။ မူလတန္းမွာေက်ာင္းအုပ္ဆရာမလုပ္ေနတဲ့ ကိုယ့္အမက အေမ့ကို ခဏခဏ ခံေျပာတာကိုး။ ကိုယ္အစ္ကိုက်ေတာ့ တမ်ဳိး၊ အေမ့ကို ေရွ႕မွာကပ္ခၽြဲၿပီး ကြယ္ရာမွာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္တယ္။ ေျပာရရင္ ရုံးေရာက္ဂါတ္ေရာက္ပဲ။ အေမကေတာ့ သူ႔သားေနာက္က တေကာက္ေကာက္၊ တခါတေလ ေငြကုန္လူပမ္းျဖစ္လာတဲ့ အေမက “လူေတြက ပညာပိုတတ္လာရင္ ပိုမိုက္မဲသြားၾကတယ္၊ နင္တို႔ကို ပညာမသင္ေပးရင္ ေကာင္းမယ္” လို႔ ေျပာတယ္။ ျပန္မေျပာ နားမ ေထာင္ ကိုယ္က်ေတာ့ ဘြဲလည္းရေရာ အစအန ေပ်ာက္သြားျပန္တယ္။ အေမကေတာ့ “ပညာတတ္ေလ ပိုမိုက္ေလ” ဆိုတဲ့ သူ႔အယူအဆကို ေသတဲ့အထိ ယံုၾကည္သြားေတာ့မယ္။

(၅)
ဒီရက္ေတြမွာ မလြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာကို ပိုမိုခံစားမိလာတယ္။ ေသကြဲရွင္ကြဲ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြ၊ မိသားစုေတြ၊ ေသကြဲ ရွင္ ကြဲခ်စ္သူေတြကို စာနာမိလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တုိင္က ကုကၠိဳလ္ပင္ေတြ႔ရင္ ေရွာင္ေရွာင္ေျပးေနရတဲ့စိတၱဇေရာဂါသည္ေတြေလ။ ကေလးဘ၀ ခပ္ငယ္ငယ္က သူငယ္ခ်င္းတသိုက္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆာ့ကစားရင္း ႏွီးခဲ့ဖူးတဲ့ ကုကၠိဳလ္ ပင္အရိပ္ေတြကို ေနာင္ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာမွာ ေငြေတာင္းတတ္တဲ့ ရဲစားက်က္အျဖစ္ ျမင္လာတယ္။ ရဲ၀တ္စံုျမင္ရင္ လန္႔တယ္။ ကုကိၠဳလ္ပင္ျမင္ရင္ လန္႔တယ္ ကုကိၠဳလ္ပင္အရိပ္ေတြ အရင္လိုေအးခ်မ္းေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ရင္ ထဲမွာ အေအးခ်မ္းေတာ့၊ ၾကာေတာ့ စိတၱဇလိုေတာင္ ျဖစ္လာတယ္။

(၆)
ေကာ္ပိုေရးရွင္းေတြမေကာင္းဘူးလို႔ ဂြၽန္ကေျပာတယ္။ ငါတို႔လို မယဥ္ေက်းတဲ့အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံက လူေတြအတြက္ ေတာ့ ကမၻာႀကီးပူးေႏြးလာတဲ့ကိစၥကို အခုခ်ိန္္မွာ အေလးအနက္ မထားမိေသးပါဘူးလို႔ ရိုးရိုးသားသား ေျပာလိုက္တယ္။  ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ထပ္မလိုေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ကိုယ့္အျမင္ကိုလည္း ေျပာျပတယ္။ အမ်ဳိးသားေၾကးရတတ္ေတြ မရွိခင္မွာ အိႏိၵယလိုေခတ္ပညာတတ္ေတြနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိအလုပ္လုပ္တဲ့ ျမန္မာပညာရွင္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးဖို႔ ပိုလိုလားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ မ်က္စိထဲမွာ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္နဲ႔ စက္ရုံအလုပ္သမေလးေတြရဲ႕ေသြးေဖ်ာေနတဲ့မ်က္ႏွာကို ျမင္တယ္။ ေနပူထဲမွာ ေခြၽးသံရြဲရြဲနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္သားေတြကို သတိရတယ္။ အေျဖမထြက္ေပမယ့္ ရင္းႏွီးတဲ့ စိတ္နဲ႔ပဲ စိတ္အားထက္သန္စြာျငင္းခံုခဲ့ၾကတဲ့ ေနပူပူေန႔တေန႔ပါပဲ။ ဒီေန႔ ေန႔လည္စာကိုေတာ့ သက္သက္လြတ္ဆိုင္မွာ ဂြၽန္ကပဲ ေကြၽးတယ္။

(၇)
အတန္ၾကာအဆက္အသြယ္ျပတ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ အေ၀းေျမက ဖုန္းဆက္လာတယ္။ တိုင္းျပည္ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရးဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကို စကားစပ္မိၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက လက္ေတြ႔သမား။ ကိုယ္က အေတြးသမား၊ မတူေပမယ့္ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ စကားေတြက ျမစ္တစင္းလို ညင္ညင္သာသာ၊ က်ေနာ့္အမွားေတြကိုေထာက္ျပပါလို႔ သူေျပာ လာေတာ့ ေလာေလာဆယ္စကားရွာမရေသး။  ဥပေဒေလ့လာဖို႔ သူက အႀကံေပးတယ္။ တကယ့္တကယ္မွာ တာ၀န္ႀကီးႀကီး မယူႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္းအႀကံေပးခ်င္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ တကယ့္အေရးပါတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္တဲ့အခါ ကြက္ကြက္ကေလးကိုျမင္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တစံုလံုးကိုျမင္တတ္ဖို႔ အတြက္လည္း သူက အႀကံေပးတယ္။ အဂၤလိပ္စကားကို မိခင္ဘာသာစကားလိုေျပာတဲ့ သူက “ျမန္မာစကားလံုးေတြ ရွား တယ္ဗ်ာ၊ က်ေနာ္အခုမွ ျမန္မာစကားလံုးေတြ ျပန္ေလ့လာေနတယ္” တဲ့။ ကိုယ္ရယ္ေနလိုက္တယ္၊ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြ စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ္အျမင္ကို ေျပာျပေတာ့ သူလည္း လက္ခံသြားပါတယ္။

(၈)
ေခတ္စမ္းစာေပ (ကဗ်ာ) ကို အသစ္တီထြင္ခဲ့သူတဦးျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ အႏွစ္တရာေလာက္ အသက္ကြာတဲ့ မ်ဳိးဆက္ အသစ္တခုကို ေဇာ္ဂ်ီရာျပည့္အခမ္းအနားမွာ ခ်ိတ္ဆက္ေပးၾကည့္တယ္၊ ႏိုင္ငံတိုင္းေခတ္တိုင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုၿပီး ရွိၾကတယ္လို႔ မွတ္သားဖူးတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဘက္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း၊ ယဥ္ေက်းမႈဘက္မွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကိုလည္း သူတို႔ေခတ္ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈေခါင္းေဆာင္တဦးအျဖစ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကဗ်ာေတြကို က်ေနာ္ သိပ္မဖတ္ဖူးဘူးဗ်ာလို႔ ဒီဘက္ေခတ္ရဲ႕လူငယ္ကဗ်ာဆရာေယာက္ ေျပာတာနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ေဇာ္ဂ်ီ႕ကဗ်ာေတြမဖတ္ဘူးဘဲနဲ႔ ကဗ်ာဆရာလုပ္လို႔မရဘူးဆိုတဲ့ ၀ါရင့္စာေရးဆရာေယာက္ရဲ႕ အျမင္တခုကိုဖတ္ရတာ တိုက္ဆုိင္လြန္းတယ္။ စာေပသည္ ဘာအတြက္ညာအတြက္ ဆိုတာေတြကို ျငင္းခံုရင္း ဇာတ္လမ္း မဆံုးဘဲ ဂုိဏ္းေတြသာ တရုန္းရုန္းေပၚခဲ့တာလည္း ၾကားဖူတယ္။  ဒါေပမဲ့ ေတာင္ထိပ္တုိင္းက အလင္းေရာင္အားလံုးမွာ အလွတမ်ဳိးစီရွိတာပဲလို႔ ခံစားမိတယ္။ ေစတနာအေရာင္ေတြ အေ၀းေတာင္ကုန္းေတြဆီကပ်ံႏွံ႔လာတယ္။

(၉)
ဒီတေလာမွာခံစားမိတာက က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ က်ေနာ္တို႔ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ ရြက္ႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္း မရိွဘူး ဆိုတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အားႀကီးတဲ့လူတေယာက္ဆီ အဆံုးအျဖတ္ေတြအားလံုး ပံုေရာက္သြားတယ္။ ၾကာေတာ့ လူေတာ္ႀကီး လည္း အာဏာရွင္ျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ဘက္ (ဒီမုိကေရစီဘက္) မွာလည္း အာဏာရွင္ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေပၚေန တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔လူမ်ဳိးေတြ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ အက်င့္ကိုေမြးျမဴဖို႔ လိုေနတယ္၊ အေသခ်ၿပီးသားအစီ အစဥ္ေတြမွာ တေယာက္ေယာက္က တမ်ဳိး၀င္ေျပာလုိက္ရင္ လက္ခံေလ့မရွိဘူး၊ ဖ်က္မ်ဥ္းတခုလို႔ျမင္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ အေသဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့အတြက္ တိုးသာ ဆုတ္သာမလုပ္ႏိုင္တဲ့ ျပႆနာျဖစ္တယ္၊

(၁၀)
သားကိုသတိရတယ္လို႔ အေမက အေ၀းကလွမ္းေျပာတယ္။ အားလံုးက်န္းမာပါတယ္၊ ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္သြားတဲ့  (၃-၄) ႏွစ္အတြင္း မွာ အေမ့အသံေတြ အိုစာသြားသလိုပဲ။ က်ေနာ္သိတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ကြယ္လြန္ကုန္တာကို ေျပာျပတယ္။ ဆန္ေစ်း၊ ဆီေဆး၊ စပါးေစ်း၊ ေရႊေစ်း၊ အေမက ပိုက္ဆံ အေရအတြက္ေတြ အေၾကာင္း ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က ေငြေၾကးတန္ဖိုးေတြအေၾကာင္းျပန္ေျပာျပေတာ့ အေမ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး နားေထာင္ေနတယ္။ ေခတ္ကိုက ဒီလုိပဲ။  ေနထိုင္ေကာင္းေအာင္ေနပါအေမ။

(၁၁)
မိတ္ေဆြႀကီးတေယာက္ဆီက စာလာတယ္။ မိုးဦးက်မွာ ေခါင္မွာမိုးယိုေနတာျပင္ရလို႔ စာမေရးအားဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ စိတ္ ေတြတည္လို႔မရဘူးတဲ့၊  က်ေနာ္မွာေတာ့ ျပင္စရာေခါင္မိုးလည္း မရွိဘူး၊ အဲ့လိုပဲ လြတ္လပ္တဲ့ေျခေထာက္တစံုလည္း မရွိဘူးလို႔ စာျပန္လိုက္တယ္။ သူ မ်ားတကာလို အေတာင္တစံု မေတာင့္တပါဘူး၊ မိုးယိုတတ္တဲ့ေခါင္းမိုး တစံုနဲ႔၊  လြတ္လပ္တဲ့ ေျခေထာက္တစံုကိုပဲ ကိုယ္ပုိင္ျဖစ္ခ်င္တာပါ။

ေနေန


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:စာစုတုိ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္း (သခၤ်ာ) – သခၤ်ာအေတြးအေခၚသမိုင္း ၊ ဂိမ္းသီအိုရီႏွင့္ အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ား

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ

By

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္၏ သတင္းစာေလာက ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈ စာေရးဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္...

Read more »

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္

By

ဂီတအႏုပညာရွင္ၾကီး မာမာေအး စိန္ရတုေမြးေန႔ အမွတ္တရ မိုးမခစာအုပ္ထုတ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ၾသဂုတ္ ၁၇၊ ၂၀၁၈...

Read more »

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ (မိုးမခ)...

Read more »

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္