ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္ (Nyein Chan Aye)

October 11, 2013

ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး၊ ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၃
Photo by Hong Sar Subnaen
ဓာတ္ပုံကေန ျမင္ေစခ်င္
“Photography helps people to see” ဆိုတဲ့ အေမရိကန္ နာမည္ႀကီး ဓာတ္ပံုဆရာမ တေယာက္ စကားကို ဓာတ္ပံုေကာင္းေကာင္းေလးေတြ ေတြ႕တိုင္း မၾကာခဏ ထုတ္ႏႈတ္ေျပာမိတယ္။  တကယ္ေတာ့ ဓာတ္ပံုရယ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။  ကဗ်ာ တပုဒ္၊ စာ တပုဒ္၊ သီခ်င္း တပုဒ္၊ ရုပ္ရွင္ကားေကာင္း တခု စတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ တခုခု ဟာ လူေတြကို သိေစ၊ ျမင္ေစတယ္။  ျမင္ႏိုင္တဲ့ မ်က္လံုးမ်ား ရွိပါလ်က္၊ ခံစားနားလည္ႏိုင္တဲ့ ႏွလံုးသား ရွိပါလ်က္၊ ေတြးေတာဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ ဦးေႏွာက္ ရွိပါလ်က္ မျမင္ႏိုင္၊ မခံစားႏိုင္၊ မဆင္ျခင္ ႏိုင္ အမိုက္ဖံုးေနတဲ့ မ်က္စိ၊ မာေက်ာေနတဲ့ ႏွလံုးသား၊ ေခါင္းပါးေနတဲ့ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ ကို ရသ နဲ႔ အတတ္ပညာ ေပါင္းစပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ အႏုပညာ ၾကားခံပစၥည္း အကူအညီ ယူ ဖြင့္ေပးလိုက္တဲ့အခါမွာ သိျမင္ ခံစား နားလည္ ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္း ျဖစ္ေပၚေစတယ္။  ဒါဟာ အႏုပညာ ပစၥည္းတခု က လူသားေတြကို ေပးႏိုင္တဲ့ အား၊ ရသ အစြမ္းပဲ ျဖစ္တယ္။
ဗမာ့လူမႈအသိုင္းအဝန္း အေနနဲ႔ ယခင္ ကထက္ Online Social Media ေတြကို ပိုမို အသံုးျပဳလာတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ “Photography helps people to see.” စကားေလး အစား “Photography helps people to be seen.” ဆိုတဲ့ စကားေလးကိုပဲ အျမဲလိုလို စိတ္ထဲမွာ တီးတိုး ေရရြတ္ ေျပာဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတယ္။
“Photography helps people to be seen.” သေဘာ နီးစပ္ က တကယ္ေတာ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အေနနဲ႔ တည္ရွိခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။
ေခတ္သစ္ ဆယ္သြယ္ေရး စနစ္ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာ Online Social Media မ်ား စတင္ ထြန္းကားလာခ်ိန္၊ Web နည္းပညာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္လာခဲ့မႈ သမိုင္း နဲ႔ ဆိုရရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ အခ်ိန္ က စလို႔ စတင္ တည္ရွိလာခဲ့တဲ့ သမားရိုးက် သတင္းအခ်က္အလက္ကိုသာ အေသ Static ေဖာ္ျပေပးတဲ့ Web ပထမမ်ိဳးဆက္။ ေနာက္ေတာ့ နည္းပညာေခတ္အလြန္ Web ဒုတိယမ်ိဳးဆက္အစ။ ျပီးေတာ့ Online ဖန္တီးသူ Creators မ်ားသာမက အသံုးျပဳသူ (Web နည္းပညာ၊ ပညာရွင္ ျဖစ္စရာ မလိုတဲ့ သာမန္) Users မ်ားပါ အလြယ္တကူ အျပန္အလွန္ ပါဝင္ လႈပ္ရွားႏိုင္တဲ့ Web နည္းပညာ ေတြ ျဖစ္တဲ့ Blogs, Wikis, Social Networking Sites ေတြ၊ YouTube လို ဗြီဒီယိုဖိုင္ ျဖန္႔ေဝလို႔ရတဲ့ နည္းပညာ ကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
အဲသည္လို ေခတ္အဆင့္ဆင့္ထြန္းကား လာခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့လူမႈဆက္သြယ္ေရးသေဘာ ကို ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ရာမွာ “to see and be seen.” ဆိုတဲ့ က႑ တခုလည္း ပါခဲ့တယ္။
သူမ်ားကို ျမင္ေစခ်င္တာနဲ႔ ကိုယ့္ကို ျမင္ေစခ်င္တာ
ဆိုလိုခ်င္တဲ့ သေဘာ က ဆိုခဲ့တဲ့ ဒုတိယ မ်ိဳးဆက္ Web နည္းပညာကို အသံုးခ်ၿပီး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား ထင္ရွားသူ Celebrities မ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား ဟာ မိမိတို႔ ရဲ႕ ပံုရိပ္ Image ကို ျမွင့္တင္ရာမွာ အသံုးျပဳႏိုင္တယ္၊ မိမိ ပရိသတ္ရဲ႕ အင္အားကို သိႏိုင္၊ ျမင္ႏိုင္၊ ခန္႔မွန္းႏိုင္တယ္၊ လူအမ်ား နဲ႔ ထိေတြ႕ႏိုင္တယ္၊ မိမိ ကိုယ္ မိမိ ျမင္သာေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။  ဥပမာ – နာမည္ႀကီး Celebrities မ်ား  မိမိတို႔ရဲ႕ ပရဟိတ လူမႈေရး အလုပ္ေတြ အေၾကာင္း ဓာတ္ပံုေတြကို ကုိယ္ပိုင္ Socia Media တခုခု မွာ တင္ လူထု၊ ပရိသတ္ ကို အသိေပးရင္းနဲ႔ မိမိ နာမည္ကို ျမွင့္တင္တာမ်ိဳး ေပါ့။
ဗမာျပည္ လူမႈအသိုင္းအဝန္းက Online အသံုးျပဳသူ လူအမ်ား (Netizens မ်ား အားလံုး၊ Celebrities ခ်ည္းပဲ မဟုတ္) လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔  သံုးလာတဲ့ လက္ရွိေခတ္မွာေတာ့ ဆိုခဲ့သလိုပဲ “Photography helps people to see.” စကားေလး ေနရာမွာ “Photography helps people to be seen.” ဆိုတဲ့ စကားကိုပဲ အျမဲလိုလို ရြတ္ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတယ္။
အေၾကာင္းက လူသာမန္ အမ်ား ဟာ မိမိ ပံုရိပ္ ကို ျမွင့္တင္ဖို႔ ဆိုတဲ့ သေဘာ မလိုေတာ့ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြကို ပုဂၢလိက Personal အေနနဲ႔ အသံုးျပဳရာမွာ ဓာတ္ပံုေတြကို အသံုးျပဳရင္းနဲ႔ မထင္မွတ္ဘဲ (မရည္ရြယ္ဘဲ) မိမိရဲ႕ “ပကတိ သေဘာ” ေတြကို လွစ္ဟ ျပသလို ျဖစ္သြားတတ္တယ္။  အဲဒီအခါမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ “Photography helps people to be seen.” ဆိုတဲ့ စကား ကို တီးတိုး ရြတ္ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။
(စကားခ်ပ္ – အခုေတာ့ တီးတိုး မဟုတ္ဘဲ အားလံုး သိနားလည္၊ ျမင္ႏိုင္ေအာင္၊ သတိျပဳႏိုင္ေအာင္ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ရြတ္၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးလိုက္ပါတယ္။  စာဖတ္သူမ်ား အျပဳသေဘာ ဆိုလိုခ်င္တာကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။)
Facebook လို လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ ကို မိတ္ေဆြ အေဟာင္း၊ အသစ္ မ်ား နဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔၊ ဝါသနာပါ ရာ အေၾကာင္း ကိစၥ ေတြကို ရင္ဘတ္တူ မိတ္ေဆြမ်ား နဲ႔ ေဆြးေႏြးဖလွယ္ဖို႔၊ မ်က္ေမွာက္ ေရးရာ သတင္းမ်ားကို လက္လွမ္းမီဖို႔၊ ဖလွယ္ဖို႔ စတဲ့ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ လူအမ်ား ဟာ တကိုယ္ေရ တကာယ သေဘာ အသံုးျပဳၾကတယ္။  ဓာတ္ပံု အသားေပး မီဒီယာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဓာတ္ပံု တင္ျခင္း၊ ျပန္လည္ မွ်ေဝျခင္းဟာ Facebook မွာ လူအမ်ားအတြက္ နိစၥဓူဝ ကိစၥ ျဖစ္လာတယ္။
ဒီေနရာမွာ ပုဂၢလ သေဘာေဆာင္တဲ့ Personal ဓာတ္ပံု မ်ားအျပင္ လူအမ်ားဟာ မိမိ စူးနစ္ စိတ္ဝင္စားရာ သတင္း၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ ပညာေရး၊ စာေပ၊ အႏုပညာ၊ က်န္းမာေရး၊ အစားအစာ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ဖက္ရွင္၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး၊ ဟာသ အစရွိတဲ့ က႑ေပါင္းစံု နဲ႔ ဆက္စပ္ရာ၊ ကိုယ္ သန္ရာ သန္ရာ ဓာတ္ပံု မ်ား တင္ၾက၊ ျပန္လည္ မွ်ေဝ ၾကတယ္။  ဒီလိုတင္ရင္းနဲ႔ပဲ တပါတည္း တြဲလ်က္ တင္သူရဲ႕ သေဘာ သဘာဝ၊ စရိုက္ လကၡဏာ၊ အမူအက်င့္၊ ဝါသနာ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ကို ပုဂၢိဳလ္ေရး မရင္းႏွီးသူ တစိမ္းမ်ား၊ အြန္လိုင္းမိတ္ေဆြမ်ား က သိလာႏိုင္၊ ခန္႔မွန္းလာႏိုင္ပါေတာ့တယ္။  အဲဒီမွာ “Photography helps people to be seen.” ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။  
တင္သူက အေၾကာင္းအရာ တခု ကို အမ်ား သိေစခ်င္၊ ျမင္ေစခ်င္ “to see” ျဖစ္ေစခ်င္ လို႔ တင္ရင္းနဲ႔မွာ မရည္ရြယ္ဘဲ တပါတည္း တြဲလ်က္ အေၾကာင္းအရာ နဲ႔ တင္ျပပံု ေၾကာင့္ တင္သူ ဟာ မိမိ ကိုယ္ မိမိ ဖြင့္ဟ ျပျခင္း “to be seen” လည္း ျဖစ္ခံရပါတယ္။  အဲဒီ အခါမွာ “ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္” ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ဒီအခ်က္ကို Facebook လုိ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမ်ား သံုးစြဲသူ လူအမ်ားစု သတိထားမိႏိုင္ပါတယ္။ အလြယ္ သတိထားမိႏိုင္တာတခုက အျမဲမျပတ္ (သို႔မဟုတ္) အမ်ားစု တင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကို ၾကည့္ၿပီး ဒီလူက စာသမား၊ ဒီလူက ရုပ္ရွင္သမား၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္သူ စသလို တင္သူရဲ႕ ဝါသနာကို ခန္႔မွန္းႏိုင္၊ ျမင္ႏိုင္တာ ပါပဲ။
သူမ်ားကို ေဖာ္ရင္း ကိုယ့္သေဘာထားေတြ ေပၚ
ဒါေပမယ့္ ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနတဲ့ အသံ မပါတဲ့ စကားလံုးေတြ၊ စာ မပါ တဲ့ စာေၾကာင္းေတြဟာ သိျမင္၊ ခံစား၊ ဆင္ျခင္ ႏိုင္သူအတြက္ေတာ့ ဒီသေဘာ ထက္ပိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္ ရဲ႕ သီလက်င့္ဝတ္ စရိုက္ လကၡဏာ နဲ႔ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ အေတြးအေခၚ ေရခ်ိန္ကိုလည္း ျမင္ေစ၊ ေပၚေစပါတယ္။  (သည္းခံေပးပါ) အဂၤလိပ္စကားလံုး အကူအညီ ယူ ဆိုရရင္ “Character and Personality Traits” ကို ထင္းကနဲ ျမင္ေနရတတ္ပါတယ္။
ဒီသေဘာကိုေတာ့ လူအမ်ား သတိမမူမိတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူေတြဟာ အေလးဂရုမျပဳ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လက္လြတ္စပယ္ ကိုယ္ပိုင္ Personal မဟုတ္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ အထူးသျဖင့္ အျခား လူပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္ ပါတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ အထူး အထူးသျဖင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားၿပီးသူမ်ား မဟုတ္တဲ့ သာမန္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြကို လြယ္လင့္တကူ တင္ေန၊ ျဖန္႔ေန၊ အသံုးျပဳေန ၾကတာေပါ့။  သိပ္မၾကာခင္ က Facebook က အသစ္ထည့္လိုက္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ Feature တခုျဖစ္တဲ့ မွတ္ခ်က္ ျပဳရာမွာပါ ဓာတ္ပံု တြဲလ်က္ ေဖာ္ျပလို႔ ရလာျခင္းဟာ ဒီသေဘာကို ပို ထင္ရွားလာေစတယ္။
လူအမ်ား ၾကား ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားၿပီး “Public Figures” “Celebrities” ဓာတ္ပံုမ်ားကို အသံုးခ် မႈမွာ တလြဲ အသံုးခ်မႈ၊ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစမႈ၊ မလိုလားအပ္တဲ့ အဓိပၸာယ္ ေပၚေစမႈ စတာေတြ အတြက္ ေဆြးေႏြး စရာ အေၾကာင္းတခ်ိဳ႕ ရွိေပမယ့္ အတိုင္းအတာ တခုအထိ လက္ခံနားလည္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။  ဒါေပမယ့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို အေျပာင္အျပက္ (သို႔မဟုတ္) တလြဲ အသံုးခ် မႈ ရဲ႕ သားေကာင္ ဓားစာခံ ေတြမွာ လူသာမန္ ေတြရဲ႕ပံုေတြလည္း ပါေနတယ္။ 
အထူးသျဖင့္ အသားအေရာင္၊ သြင္ျပင္လကၡဏာ၊ ရုပ္ရည္ အေပၚ ကိုမူၿပီး တလြဲ အသံုးခ်ၾကတယ္။  ဥပမာ – အသားအေရာင္ မည္းတဲ့ လူမ်ိဳး အႏြယ္ ေတြရဲ႕ ပံုေတြ ကို ဟာသ သေဘာလုပ္ျခင္း၊ ရုပ္ဆင္း အဂၤါ၊ ခႏၶာကိုယ္ နဲ႔ က်ား/မ လိင္ ကြဲျပားမႈ၊ လိင္တိမ္းညြတ္မႈ မတူညီမႈ အစရွိတဲ့ မတူကြဲျပားျခားနားမႈေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီး ျပက္ရယ္ ျပဳျခင္း၊ မေကာင္းတဲ့ ပံုေပၚေစျခင္း၊ ပံုေဖာ္ျခင္း စတာေတြပါ။  ဒါေတြဟာ က်င့္ဝတ္ အသိ “Moral Conscience” အရ ဘယ္လို သေဘာ၊ ဘာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ိဳး နဲ႔မွ မလုပ္အပ္ပါဘူး။
အသံုးျပဳသူ၊ တင္သူ၊ ျပန္လည္ မွ်ေဝသူ ဟာ မေကာင္းတဲ့ သေဘာ၊ နစ္နာေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ဒီလို လြယ္လြယ္ကူကူ မဆင္မျခင္ အသံုးခ်ျခင္း ကိုက အသံုးခ်သူရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ ႏုနယ္သိမ္ေမြ႕၊ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ အေလးထား ဆင္ျခင္ သတိျပဳရမယ့္ က်င့္ဝတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြ အေပၚကို အေလးဂရုမျပဳတတ္ဘူး၊ မဆင္ျခင္တတ္ဘူး၊ မေတြးေတာတတ္ဘူး ဆိုတဲ့ စရိုက္ လကၡဏာ က အထင္အရွား ေဖာ္ျပေနတယ္။  မိမိ ခလုတ္ကေလး တခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ႏွိပ္ရင္း ျပဳမူလိုက္တဲ့ အျပဳအမူတခုဟာ (ဓာတ္ပံုပါ) သူတပါး (အုပ္စု) ကို မရည္ရြယ္သည့္တိုင္ေအာင္ ႏွိမ္ခ်သလို၊ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေစရံုသာမက မိမိကိုယ္မိမိလည္း က်င့္ဝတ္မဲ့ေၾကာင္း၊ ဆင္ျခင္ဉာဏ္နည္းေၾကာင္း အထုပ္ ေျဖ ျပသလို ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါ့အျပင္ အရႊန္းမေဖာက္သင့္၊ မေဖာက္အပ္တဲ့ လက္ေတြ႕ ဘဝထဲက ဘဝတူ လူသားေတြရဲ႕ အတိ ဒုကၡေရာက္ ဆင္းရဲေနမႈေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာႏိုင္ဖို႔ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေကာင္းေလးေတြကို ပါ ဖ်က္ဆီးတတ္ၾကေသးတယ္။
လူအမ်ား ရဲ႕ အေတြးအေခၚ၊ ပညာ၊ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ နည္းပါးမႈ နဲ႔ လူသားရင္းျမစ္ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းမႈ အေၾကာင္း ကို စနစ္ကို ဗဟိုျပဳ အေၾကာင္းရင္းခံ ရွာ စာ ေတြ ေရးဖူးခဲ့တယ္။  က်င့္ဝတ္၊ သီလ နဲ႔ စာရိတၱ မ႑ိဳင္ ေလ်ာ့ရိေလ်ာ့ရဲ ျဖစ္မႈ က႑ အတြက္လည္း အလားတူ အက်ိဳး၊ အေၾကာင္းျပ အေျဖရွာတဲ့ စာေတြ ေရးဖူးခဲ့တယ္။  ဒါေပမယ့္ စနစ္ဆိုး ဘယ္ေလာက္ပင္ ႀကီးစိုး က်ယ္ျပန္႔ အသားက် ေနခဲ့ ေနခဲ့ လူသားရဲ႕ ပင္ကိုယ္ စိတ္ရင္း စာနာမႈ သေဘာ၊ ေမတၱာတရား နဲ႔ ဘာသာတရား က သြန္သင္ေပးမႈေၾကာင့္ က်င့္ဝတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စာရိတၱ တရား စံႏႈန္း ဟာ စနစ္ဆိုးဒဏ္ခံ ပညာ၊ အေတြးအေခၚ စံႏႈန္း ထက္ေတာ့ (နည္းနည္းျဖစ္ျဖစ္) သာမွာပါပဲေလလို႔ “လြဲမွားစြာ” ေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့တယ္။  လူ “တခ်ိဳ႕” ရဲ႕ လူသားပီသမႈ နဲ႔ သီလ က်င့္ဝတ္ ေရခ်ိန္ ဟာလည္း အသိဉာဏ္ ေရခ်ိန္နဲ႔ “ထူးမျခားနား” ဆိုတဲ့ သေဘာကို အခုလို အြန္လိုင္းေခတ္မွာ ဓာတ္ပံုတခ်ိဳ႕က က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ လွစ္ဟ ျပေတာ့မွပဲ “အမွန္” သိခြင့္ ရေတာ့တယ္။
ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ႏႈိင္းေတာ့ မရိုင္းဟု အထင္ေရာက္
လူတခ်ိဳ႕ တင္ၾက၊ ျဖန္႔ၾကတဲ့ ပံုတပံု ကို ဥပမာ ျပဳျပခ်င္တယ္။  (ေဆာင္းပါး ေခါင္းႀကီး ဓာတ္ပံုကို ရႈပါ။)
ဓာတ္ပံုကေလးက လူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ ကို ကိုင္လႈပ္၊ အသိ၊ အျမင္ ကို အလင္းဖြင့္ေပးစြမ္းတဲ့ ဓာတ္ပံုေကာင္းေလးတခုပါ။  နာမည္လည္း ႀကီးခဲ့ပါတယ္။  မႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းေလာက္က ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ မွာ ဓာတ္ပံု ျပပြဲ က်င္းပ သြားတဲ့ မြန္လူမ်ိဳး ဓာတ္ပံု ဆရာ တေယာက္ ရဲ႕ စနစ္ဆိုးရဲ႕ ျပယုဂ္ လူမႈ၊ စီးပြား၊ က်န္းမာ၊ ပညာ ႏံုျခာ ခ်ိဳ႕ငဲ့၊ ဆင္းရဲတြင္းနက္ လွတဲ့ ဗမာကေလးငယ္ အမ်ားစု ရဲ႕ ပကတိ လက္ေတြ႕ ဘဝကို အတိုင္းသား ျမင္ေစတဲ့ တကယ့္ ပံုေကာင္းေလးပါ။ 
ပံုမွာ မဲေဆာက္ ၿမိဳ႕ အမိႈက္ပံုေဘး မွာ ဗမာ ကေလးငယ္ တဦး ထမင္းစားေနတဲ့ ခ်စ္စဖြယ္၊ သနားစဖြယ္၊ ကရုဏာ သက္ဖြယ္ ျမင္ကြင္းကေလး ကို ျမင္ရတယ္။  ေန႔စဥ္ မိမိ က်င္လည္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ျမင္ေတြ႕ေနရတတ္တဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ဆိုး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ရဲ႕ သားေကာင္ ေျမစာပင္ ဗမာျပည္က အေျခခံလူတန္းစား ကေလးသူငယ္မ်ား ရဲ႕ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ဘဝကို ဓာတ္ပံု ဆရာ ရဲ႕ ပညာစြမ္း နဲ႔ မွတ္တမ္းျပဳ ထုတ္ႏႈတ္ျပလိုက္ေတာ့ မွ ရင္ထဲ ‘လိႈက္’ ခနဲျဖစ္ကာ စနစ္ဆိုး ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိျမင္၊ ခံစား၊ နားလည္ေစတယ္။  ဒါေၾကာင့္လည္း ဓာတ္ပံုပညာရပ္ဟာ လူေတြကို ျမင္ေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳတယ္ လို႔ဆိုၾကတာေပါ့။
ဒီလို အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝ လွတဲ့ အႏုပညာ နဲ႔ အတတ္ပညာ ေပါင္းစပ္မႈ တန္ဖိုးရွိ ပစၥည္းေလး တခုကို လူတခ်ိဳ႕က အႏွစ္မပါတဲ့ မဟုတ္ကဟုတ္က စကားလံုး တခ်ိဳ႕ ျဖည့္စြက္ ဖ်က္ဆီးၾကတယ္။  ဒါကို ျပန္လည္ မွ်ေဝတဲ့ သူကလည္း ျပန္လည္ မွ်ေဝၾကတယ္။
သူတို႔ စကားက ဘာတဲ့ “လကုန္ရက္အထိေတာ့ ေအာင့္အည္းသည္းခံၿပီး ျဖစ္သလို စားရဦးမွာပဲ” တဲ့..။  ထမင္းဝ ေနတဲ့ ကိုယ့္ ဗိုက္ကိုမွ အားမနာ၊ သံုးေနတဲ့ အဆင္ျမင့္ နည္းပညာ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ Internet, Computer, Mobile Phone ကို အားမနာ အလဇီၨ အေလဏေတာ ေျပာထြက္ၾကတယ္ (ေရးၾကတယ္)။  အားမနာ စတမ္း  ဆိုရရင္ က်င့္ဝတ္ သီလ နဲ႔ စာရိတၱ ပိုင္းဆိုင္ရာ ေထာက္ျပစရာ အျပင္ ပညာ အရည္အေသြး က်ဆင္းမႈ ျပယုဂ္ မိခင္ဘာသာစကား ျမန္မာစာလံုးေပါင္း သတ္ပံုကပါ မွားေနျပန္ေသးတယ္။  သူတို႔ ဖ်က္ဆီးထားတဲ့ ဓာတ္ပံု မွာ အမွန္တကယ္ ေရးထားတာက “ေအာင့္အီးသီးခံ” ပါတဲ့။  ဒါကို စာတတ္တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ လူတခ်ိဳ႕ကလည္း အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့၊ အဆင္အျခင္မဲ့၊ အေလးအနက္မထား လြယ္လြယ္ပဲ ျပန္လည္ ျဖန္႔ေဝၾကေသးတယ္။
လူေတြရဲ႕ မိုက္မဲမႈ ကို အံ့ၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္၊ ျဖစ္စဥ္ ေတြ မၾကာခဏ ျမင္ရေနလည္းပဲ အသစ္၊ အသစ္ ျမင္ရ၊ ေတြ႕ရ၊ ၾကားရတာေတြက အျမဲလိုလို စိတ္ကို တုန္လႈပ္ျဖစ္ေစ ႏိုင္စြမ္းေသးတယ္။  ဓာတ္ပံု ပိုင္ရွင္ ဓာတ္ပံုဆရာ သာ ဖ်က္ဆီးခံထားရတဲ့ သူ႔ ဓာတ္ပံု ကို ျမင္ရင္ ငိုမယ္။  ဓာတ္ပံု ပါ ကေလးငယ္သာ ဒီ အေၾကာင္းေတြ သိႏိုင္ခဲ့ရင္ ပိုလို႔ ငိုမယ္။  ဒါမွဟုတ္ ကေလးငယ္သာ ပံုဖ်က္သူမ်ားေလာက္ အေျခအေန အခြင့္အေရး ရခဲ့လို႔ရွိရင္ သိမႈစြမ္းႏိုင္ၿပီး ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ရဲ႕ “မၾကားဝံ့မနာသာ ေျပာသြားၾကမယ္၊ ေရႊလင္ဗန္းနဲ႔ အခ်င္းေဆးသူ လူမႈေရး ညံ့တတ္တယ္” ဆိုတဲ့ “ဆင္းရဲသားအေတြး” သီခ်င္း ဆိုျပလိမ့္မယ္။
ဒါက ဥပမာအေနနဲ႔ တခုသာ ထုတ္ျပတာပါ။
သူမ်ားအျမင္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားဖို႔
လူအမ်ား ဓာတ္ပံုေတြကို ဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့ အသံုးျပဳေနၾကတာေတြက အမ်ားႀကီးပါပဲ။  ဆိုခဲ့တဲ့ သေဘာေတြ အျပင္ လူအမ်ားစု မွာ ကို သိမွတ္မႈ မရွိဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္တာ တခုက ဓာတ္ပံု ပါ လူေတြကို “လူသား” ရယ္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳမႈ အားနည္းမႈပါ။  ဓာတ္ပံုေတြထဲမွာ ျမင္ေနရတဲ့ ကေလးျဖစ္ျဖစ္၊ လူႀကီး ျဖစ္ျဖစ္၊ ျဖဴျဖဴ၊ မည္းမည္း၊ ညိညိဳ၊ ပုပု၊ ရွည္ရွည္၊ ဝဝ၊ ပိန္ပိန္ အားလံုးဟာ လူသားေတြပါ။  သူတို႔မွာ အျပင္က သူလို၊ ကိုယ္လို အမ်ားတန္းတူ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာ အျပည့္ ရွိတယ္။  လူသိမ်ားသူ Celebrity မဟုတ္ရင္ သူ႔မွာ ပုဂၢလိက တကိုယ္ေရ လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္အဝ ရွိတယ္။  အဲဒီလို ဓာတ္ပံုမ်ိဳးကို ဓာတ္ပံု ျပန္လည္ အသံုးျပဳမႈ မွာ (ဖ်က္ဆီးမႈ မပါ ရိုးရိုးျပန္လည္ အသံုးျပဳမွာကို) ျမင္သာတဲ့ လူအမ်ားလည္း အမ်ားစု အျမဲ က်ဴးလြန္ ေနက် ဓာတ္ပံု ဆရာ (သို႔မဟုတ္) ဓာတ္ပံုရရွိရာ ေနရာ Source အသိအမွတ္ျပဳမႈ Credit မပါမႈ အျပင္ က်င့္ဝတ္ ပိုင္းဆိုင္ရာ အရ အျမင့္မားဆံုး၊ အေရးႀကီးဆံုး နဲ႔ အခ်ိဳးေဖာက္ဆံုးက လူသားတဦးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ နဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ ကို ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း၊ အလြဲသံုးစား ျပဳလုပ္ျခင္း ကိစၥ ပါပဲ။
(စကားခ်ပ္ – ဓာတ္ပံု မူပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈ ကိုေတာ့ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာသာ အသံုးျပဳျခင္း သေဘာ၊ အခေၾကးေငြ အလို႔ငွာ လူအမ်ား သံုးၾကတာ မဟုတ္ျခင္း သေဘာေၾကာင့္ ခ်န္လွပ္၊ ျခြင္းခ်က္ ျပဳႏိုင္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ အေျခခံသေဘာအားျဖင့္ေတာ့ မူရင္း ဓာတ္ပံု ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရွိသူ ကို ခြင့္ေတာင္ဖို႔က လိုတာပါပဲ။)
အမ်ားပိုင္၊ ပရိသတ္ပိုင္၊ ျပည္သူပိုင္ လို႔ ဆိုခ်င္ရင္ ဆိုႏိုင္တဲ့ လူသိမ်ား ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဓာတ္ပံု ကို အသံုးျပဳရမွာလည္း ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ လူ႔ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းေတြ ရွိပါေသးတယ္။  ဥပမာ – ဓာတ္ပံုဆရာ၊ ဓာတ္ပံု ရရွိခဲ့ရာ ေနရာ ကို အသိအမွတ္ျပဳ ေဖာ္ျပတာမ်ိဳး မပ်က္မကြက္ ျပဳဖို႔ လိုအပ္သလို ပုဂၢလိက ဘဝ လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရး ကို တရားမဲ့ က်ဴးလြန္တာမ်ိဳး၊ သတင္း (သို႔မဟုတ္) မိမိ ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ ျဖစ္စဥ္တခု ကို ေဖာ္ျပရမွာ ျဖစ္စဥ္ မွာ မပါတဲ့ နာမည္ႀကီး တေယာက္ ရဲ႕ ပံု ကို ေခါင္းႀကီးမွာ ေဖာ္ျပတာမ်ိဳး မျပဳလုပ္ဖို႔ ဆင္ျခင္တာမ်ိဳးေတြပါ။
အလြဲသုံးစားခံရတဲ့  ဓားစာခံပုံရိပ္မ်ား
ေနာက္တမ်ိဳး ဆင္ျခင္စရာ ဓာတ္ပံု ကိစၥတခုက ႏိုင္ငံေရး အေရာင္ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အသံုးခ်ၾကေနၾကတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြထဲက သေဘာတခုပါ။  စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ မုန္းတီးေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြ၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြကို အမ်ိဳးသမီး အဝတ္အစား ဝတ္ေပးတာ၊ မိန္းမလ်ာ လိုပံုေဖာ္တာမ်ိဳးရဲ႕ က်င့္ဝတ္ သိကၡာ မဲ့မႈ နဲ႔ ခုတ္ရာ တျခား ရွရာ တလြဲ ျဖစ္မႈပါ။
ဒါဟာ က်ား/မ လိင္ ခြဲျခားမႈ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ လိင္တိမ္းညႊတ္မႈ မတူကြဲျပားတဲ့ လိင္တူခ်စ္သူေတြကို ခ်ိဳးႏွိမ္မႈ၊ ဖိႏွိပ္လိုမႈ က်ား ဗဟိုျပဳ၊ ေယာက္်ားႀကီး ဝါဒ ရလဒ္ ေယာက္်ား မဟုတ္တဲ့ တျခားသူ အားလံုးကို အဆင့္နိမ့္သူ၊ ယုတ္ညံ့သူ လို႔ အက်ိဳး၊ အေၾကာင္း ဆင္ျခင္မဲ့ မတရား သတ္မွတ္မႈ၊ ခြဲျခားမႈ သက္သက္ ပဲ ျဖစ္တယ္။  အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ေနလို႔ အမ်ိဳးသား ထက္ ထူးျခား အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြး၊ စာရိတၱ ဘာမွ နိမ့္က် ယုတ္ေလ်ာ့ မသြားသလို ေယာက္်ားစစ္စစ္ တေယာက္ နဲ႔ မိန္းမလ်ာ တေယာက္ ရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး နဲ႔ အက်င့္သီလ ဟာလည္း တန္းတူပဲ ျဖစ္တယ္။  အားလံုးဟာ လူသား သာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းသူ၊ ဆိုးသူ၊ ေတာ္သူ၊ ညံ့သူ၊ အက်င့္သီလ စင္ၾကယ္သူ၊ ပ်က္ယြင္းသူ အမ်ိဳးမ်ိဳး က်ား၊ မ၊ မိန္းမလ်ာ အားလံုးမွာ တဦးခ်င္း အလိုက္ ရွိတာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီလို သေဘာ မွာ စစ္အာဏာရွင္ေတြ၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြကို ဆိုခဲ့သလို မိန္းမ အဝတ္အစား ဝတ္ေပး၊ မိန္းမလ်ာ လိုပံုေဖာ္ လို႔ သူတို႔ အေပၚ ဘာမွ ထိခိုက္နစ္နာမႈ မျဖစ္သလို ဘယ္သူ႔ အတြက္မွလည္း အက်ိဳးမရွိတဲ့ အျပင္ အလကားသက္သက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား နဲ႔ မိန္းမလ်ာ အုပ္စု ႏွစ္စု သာ တလြဲ အသံုးခ်ခံ၊ ဓားစာခံ ျဖစ္ရတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ အုပ္စု ဟာ ျပည္သူျပည္သား အမ်ားရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ၊ အသက္၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္ နဲ႔ ဓန အင္အား ကို နင္းေခ် အသံုးခ်ၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာ အာဏာ တည္တံ့ ရွင္သန္ ရပ္တည္ ေနသူမ်ား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပကတိ နဂို မူလ အတြင္း အႏွစ္ သေဘာမွာကိုက စာရိတၱ၊ က်င့္ဝတ္၊ သီလ၊ တရား မဲ့ ယုတ္ညံ့ၿပီး ျဖစ္တယ္။  ဒီထက္ ပို စာရိတၱ ေဖာက္ျပန္မႈ၊ ယုတ္ညံ့တဲ့ သေဘာ၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ မရွိ ပံုေဖာ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းကို မရွိပါ။  သူတို႔ ကို အဟိတ္ တိရစာၦန္ “ေခြး” နဲ႔ ႏိႈင္း ဓာတ္ပံု ျပဳရင္ကို သခင္ အေပၚ ေက်းဇူးသိတတ္၊ သစၥာ ရွိ၊ တာဝန္ေက် တဲ့ “ေခြး” က နစ္နာဖို႔ ရွိတယ္။  အေၾကာင္းက စစ္အုပ္စု ဟာ အရွင္သခင္၊ အမိ၊ အဖ ျဖစ္တဲ့ ျပည္သူျပည္သား လူထု အေပၚ ေက်းဇူးမသိ၊ သစၥာ မရွိ၊ တာဝန္မဲ့ တဲ့ အျပင္ အႏိုင့္အထက္ ျပဳ ဖိႏွိပ္ သတ္ျဖတ္၊ ႏွိပ္စက္ေနလို႔ ျဖစ္တယ္။
ဆိုေတာ့ ဒီလို ဓာတ္ပံုေတြ ဖန္တီးသူ၊ တင္သူ၊ မွ်ေဝသူ ေတြရဲ႕ က်င့္ဝတ္ နဲ႔ အေတြးအေခၚ ေရခ်ိန္ဟာလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။  ဒီလို ဓာတ္ပံုေတြကလည္း စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာေနပါတယ္။
စာနယ္ဇင္းေၾကးမုံျပင္က သတင္းသမားစရိုက္ ေရာင္ျပန္
ေကာင္းၿပီ။  ဒါက လူသာမန္ေတြ အသံုးျပဳေန၊ တင္ေန၊ မွ်ေဝ ေနၾကတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြက ေျပာေနတဲ့ အေၾကာင္းေတြ၊ ဖြင့္ဟ ျပေနတဲ့ သူတို႔ ရဲ႕ စရိုက္ လကၡဏာ နဲ႔ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ေတြပါ။  သတင္းလုပ္ငန္း ကို အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း အေနနဲ႔ လုပ္ေနတဲ့ ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း Professional Media ေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြက ဘယ္လို စကားေတြ ေျပာ၊ ဘယ္လို စရိုက္ေတြကို လွစ္ဟ ျပေနပါသလဲ။ သိပ္ ထူးမျခားနားလို႔ပဲ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ဆိုရပါမယ္။
သိပ္မၾကာေသးခင္ကတင္ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ ရင္းၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ရွာေနရရွာသူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေရးထားတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါး တခု မွာ မသက္ဆိုင္တဲ့ သာမန္ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား ပါဝင္တဲ့ ဓာတ္ပံု ကို သတင္းေဆာင္းပါး ေခါင္းႀကီး ပံု အျဖစ္ စာနယ္ဇင္း တေစာင္ က အသံုျပဳလိုက္လို႔ ဓာတ္ပံု ပါ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ သက္သက္မဲ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ထိခိုက္၊ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်ဆင္း ပ်က္ျပား၊ လူမႈ-စီးပြား ဒုကၡ၊ သုကၡ အဖံုဖံု ၾကံဳေတြ နစ္နာ ခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ တခု ျဖစ္သြားခဲ့ပါေသးတယ္။
ဒါမ်ိဳး ျဖစ္စဥ္ေတြ အျပင္ ဗမာ့ စာနယ္ဇင္းေလာက မွာ အျမဲ ၾကံဳေတြ႕ ျမင္ေနရတဲ့ ဓာတ္ပံု ျပႆနာေတြကေတာ့ အမ်ားလည္း သတိျပဳမိတဲ့ မူပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း၊ ခိုးယူ အသံုးျပဳျခင္း၊ ဓာတ္ပံုဆရာ ရဲ႕ အတတ္ပညာ၊ အသိ ဉာဏ္ ပညာ ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရး နဲ႔ ရပိုင္ခြင့္ ကို အေလးဂရုမျပဳျခင္း၊ ပုဂၢလိက တကိုယ္ေရ လြတ္လပ္ခြင့္ နဲ႔ အခြင့္အေရး ကို က်ဴးလြန္ ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး လို အထိအခိုက္ မခံတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးေတြမွာ သတင္း ျဖစ္စဥ္ နဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ ဓာတ္ပံုမ်ိဳးကို စာနယ္ဇင္း ေစာင္ေရ တက္ေရး၊ ေရာင္းေကာင္းေရ အလို႔ငွာ အျပင္ အုပ္စု တခုခု ကို ပင္းခ်င္၊ တို႔မီး ရိႈ႕မီး လုပ္ခ်င္၊ မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ ခ်င္၊တဲ့ သေဘာ နဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ တလြဲ ေဖာ္ျပ အသံုးခ်ျခင္း အစရွိတဲ့ သေဘာေတြပါပဲ။ 
ဥပမာ ျပစရာ ဒုနဲ႔ေဒး အမ်ားႀကီး ရွိသလို ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း (Oneline နဲ႔ Print မီဒီယာ ႏွစ္ခုစလံုး) ရဲ႕ က်င့္ဝတ္ သိကၡာ ပိုင္းဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ၊ ေထာက္ျပစရာ၊ ဆင္ျခင္ ေဆြးေႏြး စရာေတြ အျပည့္ပါပဲ။  ဆိုေတာ့ Professional ဗမာ့စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြကလည္း စကားေတြ အက်ယ္ႀကီး ေျပာ၊ အဆင့္အတန္း နဲ႔ က်င့္ဝတ္၊ စရိုက္၊ လကၡဏာေတြ ကို လွစ္ဟ ျပေနပါေတာ့တယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း သေဘာျဖစ္ေစ၊ တကိုယ္ေရ တကာယ ဝါသနာ ပါလို႔ ျပဳလုပ္တဲ့ အေပ်ာ္တမ္း သေဘာျဖစ္ေစ ဓာတ္ပံုေတြကို အသံုးျပဳ၊ အသံုးခ်ရာမွာ အသံုးျပဳသူ ရဲ႕ အေၾကာင္းအရာ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ ဓာတ္ပံုေရြးခ်ယ္မႈ၊ ျပဳလုပ္မႈ၊ တင္ဆင္မႈ ပံုစံေတြကေန တဆင့္ ဓာတ္ပံုမ်ား ဟာ အသံေတြထြက္၊ စကားေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ဆိုကာ အသံုးျပဳသူ၊ တင္ဆက္သူရဲ႕ ကိုယ္က်င့္ စရိုက္ နဲ႔ အရည္အေသြး ကို ေရာင္ျပန္ ထင္ဟပ္ ျပသေနတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာကို လူအမ်ား သေဘာေပါက္ ဆင္ျခင္သင့္လွပါတယ္။  ဓာတ္ပံု ကို အသံုးမခ်ခင္ စိတ္ႏွလံုးသား က ခံစား မႈ နဲ႔ ဦးေႏွာက္က ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ ဆင္ျခင္ မႈ ျဖစ္စဥ္ အလုပ္ ႏွစ္ခု ကို အရင္ အခ်ိန္ေပး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။  မိုးမခ စာဖတ္ပရိသတ္၊ အထူးသျဖင့္ လူငယ္မ်ား နားလည္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ “ဓာတ္ပံုမ်ားက စကားေျပာေနတဲ့ အေၾကာင္း” ကို သိျမင္သေလာက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၂၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၃

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:News Features, Nyein Chan Aye

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)