တူေမာင္ညိဳ ျမင္တဲ့ အရွိတရား နဲ႔ အသိတရား

November 7, 2016

Senior General Min Aung Hlaing who is on the goodwill visit to China paid homage to the sacred tooth relic of Buddha at Ling Guang Si Buddhist Temple in Beijing, the People’s Republic of China, 30th OCT 2016


တူေမာင္ညိဳ ျမင္တဲ့ အရွိတရား နဲ႔ အသိတရား
(တူေမာင္ညိဳ) မိုုးမခ၊ ႏိုု၀င္ဘာ ၇၊ ၂၀၁၆

“တပ္မေတာ္ရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူဝါဒ ၆ ရပ္ဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမုိင္းေတြကရရွိလာတဲ့ တပ္မေတာ္ ရဲ႕ ‘ အသိတရား’ ျဖစ္သလို လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈကို ခုိင္ၿမဲေစဖို႔ ‘အရွိတရား’ လည္းျဖစ္တယ္ ”

၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔၊ (NCA) စာခ်ဳပ္ႏွစ္ပတ္လည္ အခမ္းအနားမွာ ေျပာတဲ့ ကာခ်ဳပ္ ဗိုလ္မင္းေအာင္ လိႈင္ရဲ႕ေျပာစကားထဲမွာ ေဖာ္ျပပါ စကားရပ္ပါရွိပါတယ္။ ဒီ ေဆာင္းပါးမွာ အထက္ပါေျပာၾကားခ်က္ကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ပါ့မယ္။

အျပည့္အစံုက “တပ္မေတာ္ရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူဝါဒ ၆ ရပ္” ။

(တပ္/ၿငိမ္းမူ ၆ ရပ္) လို႔ပဲ လြယ္လြယ္ေခၚၿပီး တိုတုိေရးပါရေစ။

ပထမဆံုးအေနနဲ႔ (တပ္/ၿငိမ္းမူ ၆ ရပ္)ဆုိတာဘာေတြလဲ။ ဘယ္ကာလမွာ ဘယ္လို စတင္ေပၚလာသလဲဆုိတာေလးကို ေျခဆင္း ပ်ိဳးခြင့္ျပဳပါ။ (တပ္/ၿငိမ္းမူ ၆ ရပ္) ဆုိတာ

၁။ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရယူရန္အတြက္ အမွန္တကယ္ ဆႏၵရွိရန္၊

၂။ သေဘာတူစာခ်ဳပ္မ်ားအတုိင္း ကတိတည္ရန္၊

၃။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအေပၚ အျမတ္မထုတ္ရန္၊

၄။ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအေပၚ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မျဖစ္ေစရန္၊

၅။ ႏိုင္ငံေတာ္က ထုတ္ျပန္ထားသည့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို တိတိက်က် လိုက္နာရန္၊

၆။ ဒို႔တာဝန္ အေရးသုံးပါးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအႏွစ္သာရကို လက္ခံၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ ေလွ်ာက္လွမ္းမႈကို လိုက္ပါေဆာင္႐ြက္ရန္ —- ဟူ၍ျဖစ္ပါတယ္။

“တပ္/ၿငိမ္းမူ ၆ ရပ္” ကို စစ္တပ္ပိုင္ျမဝတီသတင္းစာမွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၂၃ ရက္မွ စတင္ၿပီး၊ ၾသဂုတ္က စလုိ႔ (တနလၤာေန႔တုိင္း) ေဖာ္ျပလာတာသတိျပဳမိပါတယ္။

ဘယ္လိုစတင္ေပၚလာသလဲဆုိတာေလး သတိျပဳမိတာကို တင္ျပပါ့မယ္။ အစုိးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ (NCCT) တုိ႔ ပထမအႀကိမ္ (single text) ျပဳစုေရးသားတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲ (၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ ၅ ရက္မွ ၈ ရက္) မွာ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသက္ႏုိင္ဝင္း ေျပာတဲ့စကားထဲမွာ ပါဝင္လာတာပါ။ အဲဒီတုန္းက အမည္က အခုလို “တပ္မေတာ္ရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူဝါဒ ၆ ရပ္” ရယ္လုိ႔ မဟုတ္ေသး ပါဘူး။ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ မူဝါဒ ၆ ရပ္ ” ဆုိၿပီး သံုးစြဲခဲ့တာပါ။

အသံုးအႏႈန္းေတြပဲၾကည့္ပါ။ တစ္ဖက္သတ္ အေပၚစီးယူၿပီးေရးထားတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အခ်က္ ၅ နဲ႔ ၆ က အခရာပါပဲ။

ကာခ်ဳပ္ေျပာစကားထဲမွာပါတဲ့ “အသိတရား နဲ႔ အရွိတရား” အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္။

ကာခ်ဳပ္က“အသိတရား” ဆိုတာ ဘဝလက္ေတြ႔ထဲကလာတယ္ ဆုိတဲ့ အမွန္တရားရဲ႕စံထားခ်က္ကို သူ႔နည္းသူဟန္နဲ႔ လက္ခံ ထားပံုပဲ။

“ တူေမာင္ညိဳ” ျမင္တဲ့ “ အရွိတရားနဲ႔အသိတရား” က အခုလိုျဖစ္ပါတယ္။

တုိင္းျပည္သမုိင္းကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၁၉၄၈ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ေပါက္ဖြားလာၿပီး၊ ဒီကေန႔အထိ မရပ္စဲႏုိင္ေသးပဲ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားတည္ရွိေနတာ ပထမဆံုးေျပာခ်င္တဲ့ တကယ့္အရွိတရားျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္၊ ဒုတိယအခ်က္အားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳထားရအံုးမယ့္ အရွိတရားတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ကို အဆက္ဆက္ေသာ အုပ္စိုးသူေတြ မရပ္စဲႏုိင္ခဲ့ၾကဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

တတိယအခ်က္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားရမယ့္ အရွိတရားတစ္ခုက်န္ပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို မရပ္စဲ ႏုိင္တဲ့အုပ္စိုးသူေတြဟာ ကုေဋႂကြယ္သူေ႒းႀကီးေတြျဖစ္ေနၿပီး၊ တုိင္းျပည္္နဲ႔လူထုကေတာ့ ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ဆင္းရဲမြဲျပာက်ေန ရတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအရွိတရားသံုးပါးကို “ကာခ်ဳပ္ႀကီး” လက္ခံ အသိအမွတ္ျပဳဝ့ံပါ့မလား။

အဲဒီလို ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယအခ်က္ေတြအျဖစ္တင္ျပခဲ့တဲ့ “အရွိတရား” ေတြက ဆင္းရဲတြင္းထဲက အဖိႏွိပ္ခံလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေအာက္ပါ “အသိတရား” ကို အေလးအနက္နဲ႔ အခုိင္အမာရရွိေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို ခ်က္ျခင္း ရပ္စဲေစၿပီး အရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲတဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျမန္ဆံုးတည္ေဆာက္ၾကဖို႔ပါပဲ။ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူမ်ားရဲ႕အင္အားနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္စဲျပစ္ဖို႔ပဲ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္းကိုေျပာၿပီဆုိေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္အေၾကာင္းက မပါလို႔မျဖစ္၊ မေျပာလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ စစ္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး။ ျပည္တြင္းစစ္အေၾကာင္းကိုေျပာၿပီဆုိေတာ့ ေအာက္ပါကိစၥသံုးခုရဲ႕ဆက္ႏြယ္မႈကို အခုိင္အမာေျပာရပါလိမ့္မယ္။

“ ျပည္တြင္းစစ္ – စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ – စစ္အုပ္စု ” ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ ၃ ခုပါပဲ။

ဘယ္သူမဆို၊ ဘယ္ပါတီအဖြဲ႔အစည္းမဆုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာကို ကိုင္တြယ္မယ္၊ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ ဒီ ၃ ခုကို မျဖစ္မေန ကုိင္တြယ္ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အုပ္စု (သို႔မဟုတ္) စစ္အုပ္စုတည္ရွိေနရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို ေျပာတဲ့အခါ ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔ စစ္တပ္(ဝါ) တပ္မေတာ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္အေပၚကေနမလြဲမေသြမအေျဖေပးရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။စစ္အုပ္စုရဲ႕အရွည္တည္တံ့မႈကစစ္တပ္(ဝါ)တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္တြင္း စစ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမရွိဘဲ ဘယ္လုိမွ မတည္ရွိႏုိင္ဘူး/မတည္တံ့ႏုိင္ဘူးဆုိတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ဆိုလိုခ်င္တာက စစ္တပ္(ဝါ) တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ စစ္အုပ္စု အရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္တဲ့ လုိအပ္ ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

အလြယ္ျမင္သာေအာင္ ပံုေဆာင္ျပရရင္ စစ္အုပ္စုဆုိတာကို ဒဂၤါးျပားတစ္ခုအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ၾကပါစုိ႔။

စစ္အုပ္စုဆုိတဲ့ ဒဂၤါးမွာ စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ဆုိတဲ့မ်က္ႏွာစာနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာစာ ႏွစ္ဖက္ပါရွိေနပါတယ္။ စစ္အုပ္စုဆုိတဲ့ ဒဂၤါးျပားဟာ အဲဒီမ်က္ႏွာစာႏွစ္ဖက္နဲ႔ မကြဲမကြာတည္ရွိျခင္းအားျဖင့္ သူတုိ႔ရဲ႕အာဏာနဲ႔ အုပ္စိုးမႈကို ဆြဲဆန္႔ထားျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ ရွည္ၾကာေနေစျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ စစ္အုပ္စုဟာ ျပည္တြင္းစစ္ကေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ ေသြးစုတ္ဖုတ္ေကာင္ႀကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္ႀကီးဟာ စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ကို ဂုတ္ခြစီးထားပါတယ္။ စစ္တပ္(ဝါ) တပ္မေတာ္ကို တစ္လက္ ကိုင္တပ္၊ ခါးပုိက္ေဆာင္တပ္အျဖစ္ လုပ္ထားပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္ထားႏုိင္တဲ့အေျခခံေပၚကေန ျပည္တြင္းစစ္ကိုထိန္းသိမ္းေမႊးျမဴထားၿပီး သူ႔ရဲ႕ဖုတ္သက္ကိုရွည္ၾကာေအာင္ဆြဲဆန္႔ထားခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ျပည္တြင္းစစ္ဟာရွည္ၾကာခဲ့ရသလိုအျပန္အလွန္အားျဖင့္ စစ္အုပ္စု ဆုိတဲ့ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္ႀကီးဟာလည္း တစထက္ တစ အစြယ္နဲ႔ခ်ိဳ(ဂ်ိဳ) သာမက အေတာင္ပံပ ါေပါက္လာခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

တုိင္းျပည္ရဲ႕ စစ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဘက္ေပါင္းစံုကို ခ်ဳပ္ကိုင္ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ထားေတာ့ တာပါပဲ။

ဒီလိုအခြင့္သာခ်က္ေတြ ရရွိေနခဲ့တဲ့၊ စားသာေနတဲ့ စစ္အုပ္စုဟာ ျပည္တြင္းစစ္ကို မရပ္စဲႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ရပ္စဲလုိက္လုိ႔မျဖစ္ပါဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကို အၿပီးသတ္ ရပ္စဲလိုက္မယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ေသေၾကာင္းႀကံသလို၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သတ္ေသလိုက္သလိုျဖစ္သြားမွာ ပါ။ ဒီေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို တယုတယနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေမြးျမဴထားခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိလုပ္ခဲ့ၾကသလဲ။ “ တပ္မေတာ္ အင္အားရွိမွ တုိင္းျပည္အင္အားရွိမယ္” လုိ႔ေတာင္ ေဇာက္ထိေဇာက္ထိုးလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္လည္း ေဇာက္ထုိးေျပာင္းျပန္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းျပည္နဲ႔လူထုက ဆင္းရဲမြဲေတၿပီးခ်ိနဲ႔သြားရတယ္။ စစ္အုပ္စုဝင္ေတြ၊ မိသားစုေတြ ထားစရာမရွိေအာင္ခ်မ္းသာခဲ့ၾကတယ္မဟုတ္လား။

ျပည္တြင္းစစ္ကို ထိန္းသိမ္းေမြးျမဴရာမွာ“ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး”ကိုလည္း နည္းနာတစ္ခု၊လွည့္ကြက္တစ္ခုအျဖစ္ ေခတ္ကာလ အေနအထားကိုလိုက္ၿပီး အသံုးခ်ဖုိ႔ သူတုိ႔လက္မေႏွးခဲ့ၾကပါဘူး။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္မတ္လ ၂ ရက္ေန႔ ကေန ဒီကေန႔အထိ ပံုစံေပါင္းစံု၊ နာမည္မ်ိဳးစံုနဲ႔ လက္နက္ခ်ပြဲေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလိုလက္နက္ခ်ပြဲေတြကို အုပ္စိုးသူစစ္အုပ္စုက “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ဆုိတဲ့ မ်က္ႏွာလွလွ တပ္ဆင္ေပးၿပီး လူမ်ိုးေပါင္းစံု ျပည္သူမ်ားရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵကို လမ္းလႊဲပစ္ခဲ့တာပါ။ ေသာင္းက်န္းသူေတြရဲ႕“အျမတ္ထုတ္မႈေတြ၊မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ေတာင္းဆိုမႈေတြ၊ အၾကပ္ကုိင္မႈ ေတြ ေၾကာင့္” ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားခဲ့ရပါတယ္ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခလိမ္နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ လိမ္ညာမႈကို ဖုံးကြယ္မႈိင္းတိုက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ (တပ္/ၿငိမ္းမူ ၆ ရပ္) ဆုိတာလည္း ေရွ႕မွာေပါက္ေပါက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးစံုလက္နက္ခ်ေရးေတြထဲက ဒီကေန႔ ေခတ္ကာလအတြက္ လက္နက္ခ်ေရးပရိယာယ္တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ (NCA) စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးရမယ္၊ (NCA) ေဘာင္ထဲကပဲ သြားရမယ္ဆုိတာဟာ လက္နက္ခ်ရမယ္ဆုိတာကို ဝါက်ဖြဲ႔စည္းမႈေျပာင္းၿပီးေျပာတဲ့စကားသာျဖစ္ၿပီး အႏွစ္သာရက လက္နက္ခ်ၾကဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အတိတ္နဲ႔မ်က္ေမွာက္ကာလေတြမွာ လက္နက္ကုိင္ၿပီး အာဏာသိမ္းခဲ့၊ အာဏာထိန္းခဲ့၊အေျခခံဥပေဒဖ်က္ခဲ့၊ အေျခခံဥပေဒ စိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲအတည္ျပဳခဲ့၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵနင္းေျခဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကသူေတြက “လက္နက္ကုိင္ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔အခြင့္အေရး ရယူလုိျခင္းဟာ ျပည္သူ႔ ဆႏၵနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနတယ္/လက္နက္စြဲကုိင္ အခြင့္ေရးေတာင္းဆုိျခင္းဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ပါတယ္ ” လို႔ ေျပာေနတာ လွ်ာအရိုးမရွိတဲ့ေျပာေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အရွက္ကင္းမဲ့လြန္းလွပါတယ္။

တူေမာင္ညိဳ ျမင္တဲ့ “အရွိတရားနဲ႔အသိတရား” ကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္တင္ျပခဲ့ပါၿပီ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ၾကပါစုိ႔။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာကို ကိုင္တြယ္မယ္၊ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ “စစ္အုပ္စု – စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ – ျပည္တြင္းစစ္ ”ဆုိတဲ့ ကိစၥ သံုးခု ကို မျဖစ္မေနကုိင္တြယ္ရမွာျဖစ္တယ္လို႔ အထက္မွာတင္ျပခဲ့ပါၿပီ။ ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္စဲမယ္ဆုိရင္ စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ရဲ႕ ဂုတ္ေပၚခြစီးထားတဲ့ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ စစ္အုပ္စုကို အကုန္အစင္ဖယ္ရွားပစ္ရပါလိမ့္မယ္။

တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္မရွိလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ရွိရမယ့္တပ္မေတာ္က စစ္အုပ္စု တစ္စုစုက လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ ကိုင္ထားျခင္းခံရတဲ့၊ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္သဖြယ္ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္မ်ိဳးေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။

စစ္တပ္ (ဝါ)တပ္မေတာ္ဟာ အစိုးရ လက္ေအာက္မွာ စည္းကမ္းေသဝတ္စြာရွိရမယ္။ အမ်ိဳးအစားေကာင္းမြန္ၿပီး ေခတ္မီတဲ့ တပ္ျဖစ္ရမယ္။ အဓိကအခ်က္က ျပည္သူကို ဖိႏွိပ္ၿပီး၊ လက္တစ္ဆုပ္စာလူတစ္စုကို အလုပ္အေကၽြးျပဳတဲ့တပ္ လံုးဝ မျဖစ္ေစရဘူး။

ဒါ့အျပင္ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ စိတ္ႀကိဳက္အေပၚစီးယူထားတဲ့ ပုဒ္မေတြ ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းကာ “ဥပေဒအရ” ဆိုၿပီးစကားေတြ တြင္တြင္ေျပာေနတဲ့ စစ္တပ္(ဝါ) တပ္မေတာ္မ်ဳိးလည္း မျဖစ္ေစရဘူး။

စစ္အုပ္စုရွိေနသမွ်၊ စစ္အုပ္စုက စစ္တပ္(ဝါ) တပ္မေတာ္ကို ဂုတ္ခြစီးထားသမွ်၊ ျပည္တြင္းစစ္မီးၿငိမ္းဖို႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ျပည္တြင္းစစ္ရွိေနရင္ တုိင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုဘယ္လိုမွ ဦးတည္ႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေပါက္နဲ႔ဖားေကာက္သလိုပဲျဖစ္ေနမွာပါ။ ကာခ်ဳပ္ႀကီးစကားထဲမွာပါသလို “အဆိုးေက်ာ႔ သံသရာ” ဟာ တေက်ာ႔ႏွစ္ေက်ာ႔မကဘဲ၊ အေက်ာ႔ေက်ာ႔လည္ၿမဲလည္ေနပါလိမ့္မယ္။

လူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူမ်ားဟာ ဒီ အရွိတရားကို ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ ဘဝေတြအသက္ေတြနဲ႔ရင္းၿပီးသိရွိနားလည္ခဲ့ၾကပါၿပီ၊ သူတုိ႔ ခုိင္ခုိင္မာမာရရွိထားတဲ့ အသိတရားက ျပည္တြင္းစစ္ကို မျဖစ္မေနရပ္ဆုိင္းပစ္ဖို႔မွာ ေသာ့ခ်က္တာဝန္က စစ္အုပ္စုက စစ္တပ္ (ဝါ) တပ္မေတာ္ကို ဂုတ္ခြစီးၿပီးတလက္ကုိင္တပ္လုပ္ထားတာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးျခယ္လွယ္ေနတာေတြကို အကုန္အစင္ ဖယ္ရွား လြတ္ျမတ္ေစဖို႔ဆုိတဲ့ အသိတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။

ညြန္း

(၁၆-၁၀-၂၀၁၆) ေၾကးမုံသတင္းစာ၊ စာမ်က္ႏွာ ၆၊ “ ကာခ်ဳပ္ႏႈတ္ဆက္စကား”

(၆-၄-၂၀၁၄) ေၾကးမံုသတင္းစာ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ မူဝါဒ (၆) ရပ္၊ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသက္ႏုိင္ဝင္းေျပာၾကားခ်က္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:တူေမာင္ညိဳ, သူတိုု႔အာေဘာ္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

MoeMaKa Monthly July 2017 ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္