အိခ်ယ္ရီေအာင္၊ ေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ● ဆက္လက္ထြန္းကားေနေသာ အမ်ဳိးသမီးတားျမစ္နယ္ေျမယဥ္ေက်းမႈ

November 16, 2016

အိခ်ယ္ရီေအာင္၊ ● ဆက္လက္ထြန္းကားေနေသာ အမ်ဳိးသမီးတားျမစ္နယ္ေျမယဥ္ေက်းမႈ
(မုိးမခ) ႏုိဝင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၆

ေစတီပုထိုးမ်ားရိွ ေနရာတခ်ဳိ႕ကို အမ်ဳိးသမီးတို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ပိတ္ပင္ခံေနရျခင္းမွာ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေသာ္ လည္း အထင္ကရ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားအျပားက ထိုအကန္႔အသတ္ ဖယ္ရွားေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုလိုစိတ္ မရိွွၾကေပ။


ရန္ကုန္ (Myanmar Now)  – မၾကာေသးမီက သီလရွင္ႀကီးတစ္ပါး ေရႊတိဂံုဘုရား ေဂါပကအဖဲြ႔ရံုးသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေလွ်ာက္လႊာတစ္ေစာင္ တင္လိုက္သည္။

ေရႊျပားအမ်ားအျပား ကပ္လွဴတပ္ဆင္ထားေသာ ေရႊတိဂံုေစတီ ထိပ္ပိုင္းေနရာႏွင့္နီးစပ္သည့္ အထက္ပစၥယံသို႔    ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းထဲမွ အမ်ိဳးသားတခ်ဳိ႕ တက္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္အတြက္ ေဒၚရူပသီရိက ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ကန္႔သတ္နယ္ေျမျဖစ္ေသာ အထက္ပစၥယံသို႔ အမ်ဳိးသားတို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ကို စိစစ္ခြင့္ျပဳေနေသာ္လည္း အမ်ဳိးသမီးတို႔ကိုမူ ပိတ္ပင္ထားသည္။

“ဘုရားရဲ ႔ဓာတ္ေတာ္၊ ဆံေတာ္ေတြက ေစတီထဲမွာရိွတာ။  အထက္ပစၥယံကိုတက္မယ္ဆိုရင္ ဆရာေလးတို႔လည္း အမ်ား ႀကီး ငရဲႀကီးမွာေပါ့။ ဆရာေလးတို႔ေတြလို သီလရွင္အမ်ိဳးသမီးေတြတက္ရင္ ယုတ္ညံ့သြားမွာေပါ့” ဟု သက္ေတာ္ ၅၇ ႏွစ္အ ရြယ္ ေဒၚရူပသီရိက မိန္႔ၾကားသည္။ 

“မိန္းကေလးေတြက ေယာက္်ားေလးေတြေလာက္ ဘုန္းကံမရိွေတာ့ မတက္ရဘူး” ဟု ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေဒၚရူပသီရိက ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားသည္။

ကမၻာသိေရႊတိဂံုတြင္ အထက္ပစၥယံသာမက ဘုရားဆင္းတုတခ်ဳိ႕၊ ေနရာတခ်ဳိ႕ကိုလည္း အမ်ဳိးသမီး ခ်ည္းကပ္ခြင့္၊ ဝင္ ေရာက္ခြင့္တားျမစ္ေၾကာင္း ဆိုင္းဘုတ္ေရးသားထားည္။ ျမန္မာျပည္တဝန္းရိွ ေစတီပုထိုး အမ်ားအျပားတြင္လည္း အလား တူပင္ ျဖစ္သည္။

မၾကာေသးမီက သံဃာမ်ား၊ ထင္ရွားသူမ်ား၊ ေစတီပုထိုးမ်ားသို႔ ပံုမွန္ သြားေရာက္ေနသူမ်ားကုိ ခ်ည္းကပ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ အမ်ားအျပားက ဤကန္႔သတ္ခ်က္မွာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္မသက္ဆိုင္ဘဲ အစဥ္အလာ၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္သာ ဆက္ႏြယ္ေန သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၎တို႔က ထိုအကန္႔အသတ္မ်ား ဖယ္ရွားေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုလံႈ႔ေဆာ္လိုျခင္း မရိွၾကေပ။

● ေဂါပကအဖဲြ႔မ်ား
ေရႊတိဂံုအထက္ပစၥယံသို႔  တက္ေရာက္ခြင့္ကတ္ျပား ရရိွလိုပါက ဘုရားေဂါပကအဖဲြ႔ထံ ေလွ်ာက္လႊာတင္သည့္နည္းျဖင့္ အ စျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။


ေရႊတိဂံု ေစတီ လွ်ပ္စစ္လုပ္ငန္းဌာနစုမွဴး ဦးသီတာက  အထက္ပစၥယံသည္ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ဆံေတာ္မ်ားကိန္းဝတ္သည့္ေနရာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို တက္ခြင့္မျပဳျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“အမ်ိဳးသမီးတက္ေတာ့ ငရဲႀကီးမွာ၊ မျဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။ ပညတ္ခ်က္ဆိုတာကေတာ့ အစဥ္အလာပါ။   ဗုဒၶဘာ သာဝင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းရမွာေတြပါပဲ” ဟု ၎က ဆိုသည္။ 
ေရႊတိဂံုေဂါပကအဖြဲ႔တြင္ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လာသည့္ ေဒၚဝါဝါျမင့္ကလည္း အလားတူ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

“အထက္ပစၥယံေအာက္မွာ ဘုရားေတြရိွတယ္ေလ။ ဘုရားမုခ္ဦးေတြေပၚမွာ လုပ္ထားတာမို႔လို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တက္ခြင့္မ ေပးတာပါ” ဟု ေဒၚဝါဝါျမင့္က ေျပာသည္။

အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ ကန္႔သတ္ျခင္းမွာ ေဂါပကအဖဲြ႔ႏွင့္သာသက္ဆိုင္သည္ဟု ေရႊတိဂံုေစတီ ဗုဒၶဟူးအသင္းဓမၼာရံုတြင္   ဥပုသ္ ေန႔တိုင္း တရားေဟာေနသည့္ ေရႊမန္း ဦးသူရိယက  မိန္႔သည္။

“ေဂါပကအဖဲြ႔ကသာ ခြင့္ျပဳရင္ အထက္ပစၥယံကိုလည္း တက္ခြင့္ရိွသလို ဘုရားကိုလည္း ေရႊခ်ခြင့္ ရိွပါတယ္။ အနိမ့္နဲ႔အျမင့္ပဲ ကြာတာပါ။ အထက္ပစၥယံဆိုတာလည္း ဘုရားပါပဲ။ ရင္ျပင္ေပၚဆိုတာလည္း ဘုရားပါပဲ။ ငရဲႀကီးေအာင္ေနရင္ ရင္ျပင္ ေတာ္ေပၚမွာပဲ ထုိင္ေနရင္ေတာင္ ငရဲႀကီးမွာပါ”  ဟု ဝါေတာ္ ၄၉၊ သက္ေတာ္ ၆၉ ရိွၿပီျဖစ္သည့္ ေရႊမန္း ဦးသူရိယက  မိန္႔ ၾကားသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထက္ပစၥယံသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္   ေရႊခ်ခြင့္ ပိတ္ပင္ရန္၊ ကန္႔သတ္ရန္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီး ဌာနက ညႊန္ၾကားထားျခင္းမရိွေၾကာင္း ထိုဌာနမွ အရာရိွႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

“တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြက်ေတာ့ေဂါပက အစီအစဥ္နဲ႔၊ တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြက်ေတာ့လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ ႔ မိန္႔မွာခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္တာ ရိွပါတယ္။ ဒါက ဟိုးအစဥ္အဆက္တည္းက  ယဥ္ေက်းမႈအတုိင္း သြားေနတာလို႔ ျမင္ပါတယ္” ဟု ျပည္တြင္း/ျပည္ပ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ သတင္းျပန္ၾကားေရးဌာနခြဲ (သာသနာေရး) မွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္ဆန္းဝင္းက ေျပာသည္။

တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးရန္ကိုမူ သူက ျငင္းဆန္သည္။

● လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနထိုင္ျခင္း
ဥပုသ္ေန႔မ်ား၊ လျပည့္ လကြယ္ ရက္မ်ားေရာက္တိုင္း ေရႊတိဂံုရိွ တန္ေဆာင္းမ်ားတြင္ တရားေဟာသူတို႔မွာ သံဃာမ်ား ျဖစ္ၿပီး နာရီစင္တန္ေဆာင္းတြင္ ေဟာၾကားသူမွာ ဝါေတာ္ ၃၇၊ သက္ေတာ္ ၄၆ ရိွၿပီျဖစ္သည့္  သီလရွင္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

“အဲ့ဒီအေပၚတက္ရင္ ငရဲႀကီးမယ္၊ မႀကီးဘူးဆိုတာကလည္း သတ္မွတ္သူနဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ငရဲႀကီးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရ တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဗုဒၶရဲ ႔အဆံုးအမ စာေတြထဲမွာ တိုက္ရုိက္ မပါပါဘူး”  ဟု ေရႊတိဂံုတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂ဝ ခန္႔က စၿပီး တရားေဟာေနသည့္  ဓမၼာစရိယ ေဒၚယုဇနသိဂႌက မိန္႔ၾကားသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ ဥတုပန္းပြင့္သည့္သဘာဝေၾကာင့္ ထိုသို႔ တားျမစ္ခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္မည္ဟု သူက ယူဆ သည္။

“ကန္႔သတ္ထားတဲ့ေနရာကို တက္တာနဲ႔ ဘုရားရဲက လာမွာဘဲ။ အမ်ိဳးသမီးမတက္ရလို႔ ေရးထားတာ စာမေတြ႔ဘူးလား ဆိုၿပီး ဆြဲခ်ေတာ့မွာပဲ။ အညစ္အေၾကး ရိွပါတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက တက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မသင့္ေတာ္ ဘူး၊ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္” ဟု သူက ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားသည္။

အစဥ္အလာအရ တားျမစ္ထားျခင္းကို လက္ခံသူ အမ်ားအျပားရိွရာ လျပည့္၊ လကြယ္၊ ဥပုသ္ေန႔မ်ားတြင္ ေရႊတိဂံုသို႔ သြားေရာက္ ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ေလ့ရိွသည့္ ေဒၚတင္အုန္းလည္း တစ္ဦး အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။

“အထက္ပစၥယံကို တက္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ တက္ၿပီး ဘုရားကို ေရႊခ်ခ်င္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေဂါပက အဖြဲ႔က တက္ခြင့္ျပဳလိုက္ ရင္ေတာင္ မတက္ရဲေတာ့ဘူး၊ ေၾကာက္တယ္။ ဘုရားက မေဟာထားခဲ့ဘူးဆိုတာ သိေပမယ့္ ပညတ္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ ေၾကာက္တယ္” ဟု ၆၄ ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚတင္အုန္းက ဆိုသည္။

● ကန္႔သတ္မႈကို လက္မခံသူမ်ား
ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ အဟန္႔အတားတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာ္ လည္း ေနအိမ္ရိွဘုရားစင္တြင္မူ ပန္း၊ ဆီမီးကပ္ျခင္း၊ သန္႔ရွင္္းေရးလုပ္ျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

မိုးသု-မႏ ၱေလး  ကေလာင္အမည္ျဖင့္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ေဆာင္းပါးအမ်ားအျပား ေရးသားေနသူ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ အရွင္ေခ မာနႏၵက ဘာသာေရးအေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသမီးတို႔ ကန္႔သတ္ခံေနရျခင္းကို လက္မခံသည့္ သံဃာတစ္ပါး ျဖစ္ သည္။

“တခ်ိဳ ႔ခြဲျခားမႈေတြက မေကာင္းပါဘူး။ ဥပမာ – အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ေယာက္်ားေလး တူတူသြားရင္ ေလးတဲ့အရာေတြကို ေယာက္်ား ေလးကပဲ တာဝန္ယူကိုင္ရမယ္၊ အဲ့ဒီလိုဟာမ်ိဳး ခြဲျခားမႈက ေကာင္းတယ္။  အမ်ိဳးသမီးမို႔လို႔ ရာထူးႀကီးေတြ မယူရဘူး၊ ဘုရား အထက္ပစၥယံကို မတက္ရဘူး၊ ဘုရားကို ေရႊမခ်ရဘူးဆိုတဲ့ ခြဲျခားမႈကက်ေတာ့ မေကာင္းဘူး” ဟု ဝါေတာ္ ၇၊ သက္ေတာ္ ၂၇ ရိွၿပီျဖစ္သည့္ အရွင္ေခမာနႏၵက မိန္႔ၾကားသည္။

မြန္ျပည္နယ္၊ ကိ်ဳက္ခမီေရလယ္ဘုရား ပရဝုဏ္အတြင္း ေနရာတခ်ဳိ႕ကို အမ်ိဳးသမီးတို႔ သြားေရာက္မိပါက ေရႀကီးေရ လွ်ံျဖစ္တတ္သည္ဟု ေဒသခံတို႔က ယူဆတတ္ေၾကာင္း၊  ေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္မ်ားကလည္း ထိုေဒသခံမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္  အမ်ိဳးသမီးမဝင္ရ၊ အမ်ိဳးသမီးမတက္ရဟူေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ေရလယ္ဘုရားတြင္ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း   အရွင္ေခမာနႏၵက မိန္႔ၾကားသည္။

“လွဴစရာလည္းရိွတယ္။ အလွဴခံမယ္သူလည္း ရိွတယ္၊ လွဴႏိုင္ေနတဲ့အခြင့္အေရးလည္း ရိွေနလ်က္သားနဲ႔ ဒါကို လွဴခြင့္မရ ေအာင္ ကန္႔သတ္တာက ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ ပိတ္ပင္တဲ့သူက အကုသိုလ္ ရပါတယ္”  ဟု သူက သံုးသပ္သည္။

ေရွးေခတ္ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း ပို႔ခ်ေသာ ေလာကနီတိစာေပမ်ားတြင္  အမ်ိဳးသမီးတို႔   ယုတ္ညံ့ၿပီး၊ ေယာက္်ားတို႔ ျမင့္ ျမတ္သည္ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သူက ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားသည္။

“ေရွးလူႀကီးေတြက သူတို႔အယူအဆေတြကို ကေလးေတြေခါင္းထဲ ရိုက္သြင္းတာပါ။ တကယ္က ဘာသာေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို လူေတြက ေရာေနတာပါ” ဟု ၎က မိန္႔ၾကားသည္။

က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ထိုကန္႔သတ္မႈ အေၾကာင္း ယေန႔ေခတ္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားျခင္း မရိွသကဲ့သို႔ အိမ္တြင္လည္း မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔က ကေလးမ်ားကို တိတိက်က် ရွင္းျပျခင္း မရိွေပ။ ျမန္မာ့လူအဖဲြ႔အစည္း အတြင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး ေဝဖန္ေလ့ရိွသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ရိွေသာ္လည္း အမ်ဳိးသမီးတို႔ကို ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုမ်ားအတြင္း ကန္႔သတ္ထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး  မ်ားစြာ ျငင္းခံုေလ့ မရိွေသးေပ။

အထင္ကရ စာေရးဆရာမဂ်ဴးက   အမ်ိဳးသမီးတို႔ ကန္႔သတ္ခံရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ျငင္းခုန္လိုျခင္းမရိွဟု ဆိုသည္။

“အဲဒီ အမ်ဳိးသမီးမသြားရဆိုတ့ဲေနရာ ငါသြားလုိက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ ဆိုတာမ်ဳိး ကြ်န္မ ငယ္ငယ္တုန္းက စဥ္းစားမိဖူးတယ္။ အခုက်ေတာ့ မသြားရလို႔လည္း ကြ်န္မ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ သြားရင္ေကာ ဘာထူးျခားလာမွာမို႔လို႔လဲ။ ျမတ္စြာဘုရားကို ဒီကေနဖူးရတာလည္း အဆင္ေျပတယ္” ဟု မၾကာေသးမီက Myanmar Now ကို ေျပာသည္။

“အမ်ဳိးသားေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ရမယ္ဆုိေသာ္လည္း ဒီ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ႀကီး တစ္ခုလံုးက တအားႀကီး ဆန္႔က်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာက္ ကြ်န္မတုိ႔ကို ႏိွပ္ကြပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မရင္ထဲမွာ အခုခ်ိန္ အထိေတာ့ မ်က္တက္မ်က္တက္နဲ႔ေတာ့ ရိွေနတုန္းပါပဲ”

ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ားအတြင္း ကန္႔သတ္ထားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လူထက္နိမ့္က်သည္ဟု အမ်ားအျပား က သတ္မွတ္ထားေသာ လမ္းေဘးေခြးမ်ားဝင္ေရာက္ျခင္း၊ အိပ္စက္ျခင္းမ်ား ရိွေနသည္ကို မၾကာခဏ ေတြ႔ေနရသည္။ ဤအခ်က္ကို ေထာက္ျပသူမွာ မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ ႔နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ျဖစ္သည္။

“သိပ္ၿပီးေတာ့သေဘာမက်ဘူး။ အမ်ိဳးသမီးတက္လို႔မရဘူး ေရးထားေပမယ့္ ေခြးေတြေတာ့ တက္ေနၾကတာပဲေလ” ဟု ဘာသာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အေသးစိတ္ မွတ္ခ်က္ ေပးရန္ ဝန္ေလးေသာ  ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက ေျပာသည္။

အမ်ဳိးသမီးတားျမစ္နယ္ေျမ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ အေရးဆိုလိုသူ၊ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ကန္႔ကြက္လုိသူမွာ မရိွသေလာက္ နည္းပါးေနေသးသည္။

စာေရးဆရာမ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း) က ဓေလ့ထံုးစံတို႔ကို ဘာသာတရား အဆံုးအမအျဖစ္ ယူဆခ်က္၊ ခံစားခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီဟု ေဝဖန္လိုက္သည္။

“ဘာသာေရးနဲ႔ ဓေလ့ထံုးစံေတြက ေရာယွက္ေနတာ၊ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြကို လူတိုင္း ရုန္းထြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တကယ္ ႏွလံုးသားမွာ ဘုရားတည္ထားႏိုင္တဲ့သူက အထက္ပစၥယံကို ေရာက္စရာမလိုဘူး၊ ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲကုိ ဘုရားေရာက္ေနဖို႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္” ဟု မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း) က ေျပာသည္။      ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags: ,

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သတင္းေဆာင္းပါး

2 Responses to အိခ်ယ္ရီေအာင္၊ ေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ● ဆက္လက္ထြန္းကားေနေသာ အမ်ဳိးသမီးတားျမစ္နယ္ေျမယဥ္ေက်းမႈ

  1. Ba Ba Gyi on November 16, 2016 at 7:48 pm

    တခ်ိဳ႔မိန္းမေတြဟာ ေယာက္်ားထက္ ဘုန္းက်သေရရွိေၾကာင္း ဘုရားေဟာရွိပါတယ္။ မေဟာသဓဇာတ္ေတာ္ႀကီးပါ ဥဒုမၻရေဒဝီနဲ႔ပႎဂုတၱရလုလင္အေၾကာင္းကိုၾကည့္ပါ။

  2. Ba Ba Gyi on November 16, 2016 at 8:41 pm

    က်ိဳက္အိစၥိရုိး(က်ိဳက္ထီးရုိး)၊ က်ိဳကၡမီ၊ ေရႊတိဂုံစတဲ့ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကဘုရားေတြဟာ မြန္ေတြတည္ခဲ့တာမို႔ မြန္ယဥ္ေက်းမႈမွာ အိႏၵိယ ေတာင္ပိုင္းက ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈလႊမ္းမိုးခ်က္ ဗမာထက္ပိုမ်ားတာ နဲ႔ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အထက္ျမန္မာျပည္ကဘုရားေတြမွာေတာ့ အဲဒီလို ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြမရွိပါဘူး။

    မိန္းမေတြကို ဓမၼတာလာေနခ်ိန္မွာ ညစ္ပတ္တယ္လို႔ ေရွးေခတ္က ယူဆခဲ့တာကေတာ့ အကာအကြယ္ပစၥည္းေကာင္းေကာင္းမရိွခဲ့လို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဓမၼတာလာေနခ်ိန္မွာ ေရကူးႏိုင္၊ ျမင္းစီးႏိုင္၊ တင္းနစ္ရိုက္ႏိုင္တဲ့ အကာအကြယ္ပစၥည္းေကာင္းေကာင္းေတြရွိေနလို႔ ကာယကံရွင္ကဖြင့္မေျပာရင္ တျခားသူမသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခ ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၈၊ တြဲ ၅ မွတ္ ၄ ထြက္ျပီ (မိုးမခ)...

Read more »

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

Junior Win ၏ My Life will go on (အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ရုပ္စုံ) စာအုပ္ ထြက္ပါျပီ

By

  Junior Win ၏ My Life will go on...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ

By

  ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ဇူလိုင္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္