ဖြတ္ကေလး၊ အီႀကာေအာ္ႏွင့္ ခက္ေသးရြာမွ တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္

May 24, 2017


ဖြတ္ကေလး၊ အီႀကာေအာ္ႏွင့္ ခက္ေသးရြာမွ တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္
အီၾကာေအာ္ (မိုးမခ) ေမ ၂၄၊ ၂၀၁၇

ခက္ေသးရြာတလႊားတြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ႀကား လူသိအမ်ားဆံုးေသာ ဆရာေတာ္မွာ တိပ္ပတ္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ႀကြက္နီတို႔လို ကေလးကအစ တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္ဆိုလွ်င္ ခက္ေသးတရြာလံုး သိႀကေပသည္။ ကေလးကအစ ေခြးကအစ သိႀကေပသည္ဟုပင္ ဆိုရေပျခိမ့္မည္။ တေလာကလည္း ႀကြက္နီတို႔ ခက္ေသးရြာသား ကေလးတသိုက္ ပါးစပ္ကို တိပ္ပတ္ျပီး တရားေဟာတန္းကစားျပီး ”ဖ်ာသည္မ ဖ်ာသည္မ” လုပ္ေနႀကသျဖင့္ ကေလးမ်ားကို အီႀကာေအာ္တေယာက္ အရဲစြန္႔ျပီး အဲသည္လိုေတာ့ မလုပ္ႀကပါရန္ ေတာင္းပန္လိုက္ရသည္။ ေခတ္ကာလ ခက္ေသးရြာမွကေလးမ်ားကား အရင္ေခတ္လို လူႀကီးမ်ားကို မေႀကာက္ လူႀကီးမ်ားက ျပန္ေႀကာက္ေနရသည္ မဟုတ္ပါလား….၊ ကေလးဆိုသည္မွာကလည္း အတုျမင္ အတတ္သင္ဆိုသည့္အတိုင္း မခက္လွ်င္ မေနႏိုင္ေသာ ခက္ေသးရြာဓေလ႔အတိုင္း ခက္ကို ခက္ေတာ့သည္။

”ေဟ႔ေကာင္ ဖြတ္ကေလး… မင္းေကာ တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္တရားကို နာျပီးျပီလား” အီႀကာေအာ္က ယပ္ေတာင္ကေလးႏွင့္ ယပ္ခတ္ရင္း အလည္ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္ေတာ္ ဖြတ္ကေလးကို ေမးလိုက္ေလသည္။

ေႏြရာသီကလည္း ကုန္ကို မကုန္ႏိုင္ေသး။ ခက္ေသးရြာႀကီးကား ဒီအခ်ိန္ေရာက္လာလွ်င္ ခက္ေသးဓာတ္ေတြ ေဖာက္ ေဖာက္လာတယ္ ဟု ဆိုရေအာင္ပင္။ အေမပုတို႔ တက္လာလွ်င္ ယပ္ေတာင္ မခပ္ရေလာက္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ႔ေသာ္လည္း ေႏြရာသီဆိုလွ်င္ ခက္ေသးရြာကား မီးပ်က္ဆဲ။

”ဘယ္တရားလည္း ဆရာေအာ္ရဲ႕” 
ဖြတ္ကေလးက အီႀကာေအာ္ ေမးသည္ကို နားမလည္ဟန္ျဖင့္ ျပန္၍ ေမးလိုက္ေလသည္။

”မင္းကလည္းကြာ အမ်ိဳးေဆာင့္ အဲ မ်ိဳးေစာင့္ တရားေလကြာ”

အီႀကာေအာ္က ဖြတ္ကေလးကို ဒါေလးေတာင္ မသိရေကာင္းလား ဟူေသာ ေလသံျဖင့္ ေျပာလိုက္ေလသည္။

”ေအာ္….သိျပီ သိျပီ ဆရာေအာ္….ဟိုေလ ေခြးတရားလား”

”မင္းကလည္း တိပ္ပတ္တရားလို႔ ေျပာခ်င္ရင္ ေျပာကြာ၊ 
ေခြးတရားဆိုေတာ့ မင္းေျပာတာက မဟုတ္ေသးပါဘူး”

”သိဘူးေလ ဆရာေအာ္ရဲ႕ ဟိုတေလာက တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္က ခက္ေသးသူေတြကို ေခြးၿမီးျဖတ္ယူဆိုလား ေဟာေသးတယ္ မဟုတ္လား”

”ဟုတ္ပါ့ကြာ
တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္က ေခေတာ့ မေခဘူး
သူ႔ဆီမွာ ေဖာ္လိုးဝါးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားသား”

”ေဖာလိုး လုပ္ျပီး ဝါးႀကတာ ထင္တယ္ေနာ္ ဆရာေအာ္”

”တို႔ ခက္ေသးရြာမွာက ေဖာလိုးမလုပ္ရင္ ဝါးစရာမရွိတဲ႔သူေတြက အမ်ားသား…၊ ခက္တာက ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ ဘမသ ေဖာလိုးျဖစ္ေနတာေတြပဲ”
ခက္ေသးရြာႀကီးတြင္ကား အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးလွေသာေႀကာင့္ ခက္ေသးရြာသားအမ်ားစုမွာ ႀကံဳရာက်ပမ္းအလုပ္ကို လုပ္ႀကရေပသည္။ တန္းစီတိုးစားေခတ္မွ တေခတ္ေျပာင္းျပီး တန္းစီဆႏၵျပေန႔စားဘဝျဖင့္ အသက္ေမြးရသူမ်ားကလည္း မနည္းလွေခ်။

”ေအးေပါ့ကြာ
လူေတြခမ်ာလည္း ဝါးရဖို႔ စားရဖို႔ ေဖာလိုး လုပ္ရေပတာကိုး…၊ ဒီဆရာေတာ္္ကေတာ့ ပါးစပ္ကို တိပ္ပတ္ထားလို႔ ဝါးလို႔ မရေလာက္ဘူး”

”ငါေတာင္ တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္ဆီက တိပ္ငွားျပီးေတာ့ တို႔ခက္ေသးရြာလူႀကီးေတြကို ကပ္ထားရင္ ေကာင္းမလားလို႔”

”ဘာလို႔လည္း ဆရာေအာ္…၊ 
ပိုးစိုးပက္စက္ ဝါးထားဖာထီလူႀကီးေတြကို ဝါးေႀကာ ပိတ္ရေအာင္လား”

”ေအးေပါ့ကြ မင္းလည္း ေတာ္ေတာ္ ေတာ္လာျပီပဲ”

”ဒါနဲ႔
ဲ႔ ပါးစပ္တိပ္ကပ္တာ ဘာလုပ္တာလည္း 
မင္း သိလား”

”ဝဇီပိတ္ က်င့္တာေနမွာေပါ့ ဆရာေအာ္ရဲ႕…၊အဲဒီတိပ္ႀကီးနဲ႔ ဆြမ္းစားေတာ့ ဘယ္လို စားသလည္း မသိဘူးေနာ္”

”မင္းကလည္းကြာ တိပ္ျဖဳတ္ျပီး စားမွာေပါ့ကြ”

”မသိပါဘူး ဆရာေအာ္ရယ္ ၂၄ နာရီလံုးမ်ား ပတ္ထားတာလားလို႔”

”အဲလို ပိတ္ထားရင္ေတာ့ မဆိုးဘူးကြ
အေတာ္ ခ်ီးႀကဴးစရာပဲ” အဆင္းကို ဘီးတပ္ေပးေလ႔ရွိေသာ ခက္ေသးရြာသားတို႔ထံုးစံအတိုင္း အီႀကာေအာ္က ေျပာလိုက္ေလသည္။

”တိပ္ပတ္တယ္ ဆိုတာ တပ္ပိတ္
တပ္ပိတ္တယ္ဆိုေတာ့ တပ္က စားေပါက္ပိတ္ေနတာကို ေျပာတာမ်ားလား ဆရာေအာ္”

”ေဟ႔ေကာင္ တပ္ကို ေျပာတာ ငါမပါဘူးေနာ္”
 တပ္ကိုထိ ဖြႀကည့္ ဆိုေသာ ခက္ေသးဖြသူရဲမ်ား၏ ဖြေသနတ္ေႀကာင့္ လူပင္ ေသေလာက္ေပသည္။ တပ္ ဆိုသည္ႏွင္႔ ခက္ေသးရြာသားတို႔ထံုးႏွလံုးမူျပီး အီႀကာေအာ္လည္း အီေႀကာက္ေအာ္ ျဖစ္ေတာ႔သည္။

”မသိပါဘူး ဆရာေအာ္ရယ္ တိပ္ပတ္တာ တခုခုေတာ့ ရွိရမယ္ဆို္ျပီး အေျဖရွာေနတာ”

”ပိတ္တာကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ကြာ…၊
 ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္က ေလာ္သမားေတြလည္း ဒီကိုယ္ေတာ့ဆီက တိပ္ငွားျပီး ပိတ္ရမယ္ စဥ္းစားေနတာကြ…၊
ဆူလြန္းလို႔”

ခက္ေသးရြာတြင္ကား ထံုးစံမပ်က္ အလွဴခံ အသံမစဲ တရားပြဲမ်ားက ၂၄ နာရီပတ္လံုး စည္းပ်က္ကမ္းပ်က္ မတရား ဆူညံေလ႔ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ခက္ေသးသား မိုက္ခဲတို႔ကား မိုက္ကေလးမ်ား လက္ထဲေရာက္လာလွ်င္ မလႊတ္ေတာ့ေခ်။ ခက္ေသးရြာ၏ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ ဘာအလုပ္မွ မယ္မယ္႐ရ မရွိႀကသည္မို႔ အလွဴခံအလုပ္ကို ရလွ်င္ေတာ့ ၇ ရက္သားသမီးအေပါင္းကို ”ႏိြဳက္စ္ေပၚလူးရွင္း”ျဖင့္ အားပါးတရ ႏွိပ္စက္ႀကေလံရွိသည္။

”ဒီဆရာေတာ္လို ပိတ္တာေတြမ်ားရင္ တို႔ ခက္ေသးရြာႀကီးလည္း နားေအးပါးေအး ျဖစ္ကုန္မယ္”

”က်ဳပ္ႀကားဘူးတာေတာ့ ျပိတၱာဘဝက မေကာင္းဘူးဆို”

”ေဟ႔ေကာင္ ဖြတ္ကေလး ပိတ္တာနဲ႔ ၿပိတၱာက အသံထြက္ေတာ့ တူတယ္ အဓိပၸာယ္က မတူဘူးကြ”

”ဆရာေအာ္ကလည္း ပိတ္တာဆိုရင္စားမရေတာ့ ျပိတၱာ အတူတူပဲထင္ပါတယ္”

”ပိတ္တာဆိုေတာ့ ပါတိပ္ေပါ့ကြာ”

”ပါတိပ္ဆိုတာ ဟိုတေလာက ေရပန္းစားတဲ႔ ပါတိပ္ဖိလစ္ နာရီကို ေျပာတာလား ဆရာေအာ္”

”ေအးကြ…၊
မင္းေျပာမွ ပါတိပ္ဖိလစ္နာရီလိုပဲ ရြာလူႀကီးေတြက ဖိျပီး လစ္သလို သုတ္ေနႀကတာကိုး…၊
ခက္ေသးရြာလူႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခိုးျဖီးပဲ လုပ္ေနႀကတာကိုးကြ”

ခက္ေသးရြာတြင္ ရြာလူႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကား ဘယ္သူတက္တက္ တို႔အတြက္ ေပၚလစီျဖင့္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ညႊန္ႀကား ျဖည့္ဆည္းႀကဆဲ။ အေမပု အေမပု ဟူ၍ အေမပုနာမည္ကို အသံုးခ်ေနသူမ်ားကလည္း မနည္းလွ။ ခက္ေသးသားတခ်ိဳ႕ အေမပုကို ခ်စ္ျပပံုမွာ ဖြဘုတ္တခြင္တြင္ ျပဲျပဲစင္ေပသည္။ အေမပု၏ သားမ်ားေတာင္ အေမပုကို အဲဒီေလာက္ အခ်စ္ပို ျပႏိုင္မည္ မထင္ေခ်။ဤသည္ကား အာဂခက္ေသးရြာသားမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

”ဝါးထားတဲ႔ ရြြာလူႀကီးေတြကို ပါးစပ္တိပ္ပတ္ျပီးေတာ့ ”ငါတို႔သည္လည္း ခိုးျဖီးမ်ားသာ”ဆိုတဲ႔ စာတမ္း လည္ပင္းခ်ိတ္႐ရင္ မေကာင္းဘူးလားကြ”

”ခိုးျဖီး”ဆိုေတာ့ ”ခြီးျဖိဳး”

”ပိတ္တာ”က ”ပါတိပ္” ေပါ့ ေနာ္..ဆရာေအာ္”

”ေဟ့ေကာင္ ဖြတ္ကေလး ၆၆ဃ ဆိုရင္ ငါမပါဘူးေနာ္
မင္းပါးစပ္ကိုပါ တိပ္ပိတ္လိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္”

ခက္ေသးရြာသားျပီျပီ ေႀကာက္တတ္လွေသာ အီႀကာေအာ္က တိုးတိုးေလး ေျပာလိုက္ေလသည္။

ထိုစဥ္အခါတြင္ မီးဖိုေခ်ာင္မွ ထြက္လာေသာ ေဒၚအြန္ေမးက

”ကိုေအာ္ေရ
တိပ္ပတ္ဆရာေတာ္က အခ်ိန္တန္ရင္ ဆြမ္းကပ္မယ့္၊ မာစီးဒီးကပ္မယ့္ ေဖာလိုးဝါးရြာလူႀကီးေတြကအဆင္သင့္…၊  ဘုန္းႀကီးက အခ်ိန္တန္ရင္ တိပ္ကေလးျဖဳတ္ ဆြမ္းကေလးဘုဥ္းေပးလိုက္ရံုပဲ…၊
 က်ဳပ္တို႔လို သာမန္အရပ္သားေတြက လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္လို႔ရတာ…၊
အခု ဆီနဲ႔ဆန္နဲ႔က ျပတ္သြားျပန္ျပီ
”ယဘဆ”စီးျပီး ကိုခိုနီ႔ဆိုင္မွာ အေႀကြးနဲ႔ သြားဝယ္ေပးပါဦး…၊

အရင္တခါလို ဘတ္စ္ကားလိုင္းမမွားေစနဲ႔ေနာ္
ဆန္ဘိုးက “ယဘဆ”စာ ျဖစ္သြားဦးမယ္”

ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ခက္ေသးရြာ လူႀကီးမ်ားကဲ႔သို႔ ေဖာလိုးလုပ္ျပီး မဝါးႏိုင္ေသာ အီႀကာေအာ္လည္း မေနသာေတာ့ပဲ အေႀကြးဝယ္၍ ဝါးရန္ “ ယဘဆ“ စီးျပီးအဝယ္ေတာ္ ထြက္ရေလသည္။

ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္တြင္ ႀကြက္နီတို႔ကေလးတသိုက္ ပါးစပ္တိပ္ပတ္၍ ကစားေကာင္းေနႀကဆဲ

”ဖ်ာသည္မ
ဖ်ာသည္မ
ဖ်ာသည္မ”

ေတာ္ေတာ္ ခက္ေသာ ခက္ေသးရြာႀကီးေပတကားဟု အီႀကာေအာ္တေယာက္ မွတ္ခ်က္ ခ်လိုက္မိေလသတည္း။ ။

သေဗၺသတၱာကမၼသကာ
အီႀကာေအာ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa
No tags for this post.

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:သေရာ္စာ, အီၾကာေအာ္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

MoeMaKa Monthly July 2017 ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ

By

 မိုးမခ ဧၿပီ ရန္ကုန္ဆိုင္ေတြ ျဖန္႔ခ်ိၿပီးပါၿပီ (မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၇ ကမၻာဟာအၾကမ္းပညာနဲ႔...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္