ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း) ● အုတ္​နီေရာင္ ခပ္​ညံ့ညံ့ လက္​ဖက္​ရည္​မ်ား

August 2, 2017

ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း) ● အုတ္​နီေရာင္ ခပ္​ညံ့ညံ့ လက္​ဖက္​ရည္​မ်ား

(မုိးမခ) ၾသဂတ္စ္ ၂၊ ၂ဝ၁၇

 

လမ္​းထိပ္​လက္ဖက​​​္​ရည္​ဆိုင္​​ေလးသို႔ က်​ေနာ္​​ေရာက္​သြား​ေသာ​အခါ စားပြဲသံုးေလးဝိုင္​းတြင္​ လက္ဖက္ရည္​​ေသာက္​သူမ်ား ​ေရာက္​​ေနၾကၿပီျဖစ္​သည္​။ ပလာတာ၊ ထပ္​တရာ​ေၾကာ္​သည္​့ တာဝါးဟု ေခၚၾက​ေသာ သံျပားႀကီးမွ​ေညႇာ္​နံ႔သည္​ ​ေမႊးသည္​လား၊ နံသည္​လား ​ေဝခြဲရခက္​လွသည္​။ သို႔​ေသာ္​ ထိုအနံ႔ကို က်​ေနာ္​ မနက္​ခင္​းတိုင္​း ရွဴ႐ႈိက္​​ေနရပါသည္​။

လြန္​ခဲ့​ေသာ ကာလမ်ားကလည္​း ထိုအနံ႔ကို ရင္​းႏွီးကြၽမ္​းဝင္​စြာ ​ေန႔စဥ္​ႏွင္​့အမွ် ရွဴ႐ိႈက္​ခဲ့ရဖူးသည္​။ ထိုစဥ္​က​ေတာ့လက္ ဖက္ရည္​​​ဆိုင္​က​ေလးတဆိုင္​၏ ပိုင္​ရွင္​ျဖစ္​ခဲ့ဖူးသည္​။

ပိုင္​ရွင္​ျဖစ္​သည္​ဟုဆိုျခင္​းမွာ ႂကြားဝါလို​ေသာ​ေၾကာင္​့ သံုးႏႈန္​းျခင္​းမဟုတ္​ပါ။ ၿမိဳ႕နယ္​စည္​ပင္ဌာနမွ ​ေခါင္​းစဥ္​အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္​၍ ​ေကာက္​ခံ​ေသာ အခြန္​​ေျပစာမ်ား၊ ရပ္​ကြက္​လူႀကီးမ်ား၏ အလွဴခံျဖတ္​ပိုင္​းစာရြက္​မ်ားတြင္​ ဆိုင္​ပိုင္​ရွင္​အမည္​ဟူ၍ ႐ိုက္ ႏွိပ္ထားေ​​သာ စာသားႏွင္​့ က်​ေနာ္​့နာမည္​အား ညီမွ်ျခင္​းထိုးထား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ဆိုရျခင္​းျဖစ္​ပါသည္​။ တႏိုင္​တပိုင္​မွ်သာ ​ေရာင္​းခ်​ေသာဆိုင္​​ေလးျဖစ္​၍ လက္ဖက္​​ရည္​​ေဖ်ာ္​ျခင္​းမွစ၍ စားပြဲထိုးသည္​့ကိစၥမ်ား၊ အမိႈက္​ပစ္​၊ ပန္​းကန္​​ေဆးသည္​့ ကိစၥ မ်ားအဆံုး က်​ေနာ္​ကိုယ္​တိုင္​ လုပ္​ကိုင္​ခဲ့ဖူးပါသည္​။

ဆယ္​စုႏွစ္​တခုနီးနီး ထိုလုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္​​​​ကာ မိသားစုဝမ္​း​ေရး ရွာ​ေဖြခဲ့​ေသာ က်​ေနာ္​့အဖို႔ မနက္​လင္​းလွ်င္​ လက္ဖက္​​ရည္​​ေကာင္​း​ေကာင္​း​ေလးတခြက္​ကို​ေတာ့ ​ေသာက္​လိုက္​ရမွ ဘဝင္​က်သည္​။​ ကိုယ္​တိုင္​​ေဖ်ာ္​​ၿပီးေသာက္ရ​ေ​သာ လက္ဖက္​​​ရည္​ကိုသာ စိတ္​တိုင္​းက်ေသာ္လည္း​​ ျဖစ္​ျခင္​း ၊ပ်က္​ျခင္​းမ်ားျဖင္​့ သံသရာလည္​​ေန​ေသာ ​ေလာကသဘာဝကို   အ​ေလးအျမတ္​ျပဳ​ေသာအားျဖင္​့ စိတ္​တိုင္​းက်ျခင္​း၊ မက်ျခင္​းမ်ားကို  အ​ေသးအဖြဲကိစၥရပ္​မ်ားထဲသို႔ ထည္​့ထားလိုက္​သည္​မွာ ၾကာပါၿပီ။​​

ယခုအခ်ိန္တြင္ ​​က်​ေနာ္လည္း လက္ဖက္​​္ရည္မ​ေ​​​​ရာင္း​တာၾကာ​ေ​လၿပီ။ ​​​​​ေကာင္း​​ေ​ကာင္းဆိုးဆိုး ​လက္ဖက္​​ရည္​သည္​ လက္ ဖက္​​ရည္​သာျဖစ္​၏ဟူ၍ သ​ေဘာထားကာ ဝတၱရား​ေက် အာသာ​ေျပ​ေသာက္​​ေနမိသည္​မွာ​ေတာ့​ ေန႔စဥ္​ႏွင္​့အမွ်။

လက္ဖ​က္​ရည္​​ေကာင္​း​ေကာင္​း​ေလးတခြက္​​ေဖ်ာ္​ဖို႔ကိစၥသည္​  ဖုတ္​ပူမီးတိုက္​လုပ္​၍ မရစ​ေကာင္​းပင္​။  မည္​မွ် သန္​႔ရွင္​း​ေသာ ကရားအိုးႀကီးျဖစ္​လင္​့ကစား ည့ံဖ်င္​း​ေသာ အခ်ဳိ​ေျခာက္​မ်ားထည္​့ၿပီး ပြက္​ပြက္​မဆူ​ေသး​ေသာ ​ေရ​ေႏြးျဖင္​့  ႏွပ္​​ေသာႏွပ္​ရည္​သည္​ အခ်ိန္​မည္​မွ်​ေပး​ေပး စံခ်ိန္​မီလာသည္​ မရွိ​ေတာ့။ အ​ေကာင္​းဆံုးအၾကံ​ေပးလိုသည္​မွာ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္​ စားသံုးသူကို ​ေလးစား​ေသာအားျဖင္​့ ႏွပ္​ရည္​အသစ္​​ေဖာက္​မည္​့အ​ေၾကာင္​း ပြင္​့ပြင္​့လင္​းလင္​း ေျပာျပၿပီး မ်က္​ျမင္​တြင္​ သြန္​ခ်ပစ္​ျခင္​းမွာ အ​ေကာင္​းဆံုးလုပ္​​ေဆာင္​မႈတခုျဖစ္​​ေပမည္​။ စားသံုးသူကို​​​ေတာ့ ​အား​ေပးလာခဲ့ၾက​ေသာ ​ေက်းဇူးတရားမ်ားကို အသိအမွတ္​ျပဳ​ေသာအားျဖင္​့ လက္​ဖက္​ရည္​​ေကာင္​း​ေကာင္​းတခြက္​ရရွိႏိုင္​ရန္​ ​ေစာင္​့ဆိုင္​းရမည္​့အခ်ိန္​ကို ႀကိဳတင္​​ေျပာထားရပါမည္​။ က်​ေနာ္​့အ​ေတြ႔အၾကံဳအရ အစြန္​း​ေရာက္​အရြဲ႕တိုက္​တတ္​သူမ်ားမွအပ လူ​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားမ်ားသည္​ ​ေကာင္​း​ေကာင္​း​ေသာက္​ရ မည္​ဆုုိပါလွ်င္​ ​ေက်​ေက်နပ္​နပ္​ပင္​ ​ေစာင္​့ဆိုင္​း​ေပးတတ္​ၾကပါသည္​။ ​ေျပာထားသည္​့အခ်ိန္​ကို လိုနည္​းနည္​း၊ ပိုနည္​းနည္​းျဖင့္ လြဲ​ေခ်ာ္​ခဲ့လွ်င္​လည္​း ကိစၥမရွိ​ေသး။ ​ေစာင္​့ဆိုင္​းခဲ့ရၿပီးသည္​့အတူတူ၊ အစြန္​းထြက္​ စကၠန္​႔​ေလးမ်ားအတြက္​ ​ေစာဒကမတက္​ၾကရွာပါ။ အခ်ိန္​အၾကာႀကီး​ေစာင္​့ဆိုင္​းသည္​့တိုင္​ ​ေျပာထားသလို လုပ္​မ​ေပးႏိုင္​လွ်င္​​ေတာ့ စားသံုးသူ၏ ျငဴစူအျပစ္​တင္​မႈကို ခံရ​ေပမည္​။ တကယ္​​ေတာ့ ကတိမတည္​မႈအတြက္​ အျပစ္​တင္​စကားကို သည္​းခံႏိုင္​ရ​ေပမည္​။

လက္ဖက္​​ရည္​​ေကာင္​း​ေကာင္​းတခြက္​ဆိုသည္​မွာ ပန္​းကန္​​ေလး လွပသန္​႔ရွင္​း​ေန႐ံုႏွင္​့ ၿပီးျပည္​့စံုသည္​ဟု ဆိုႏိုင္​မည္​မထင္​။ ပန္​းကန္​ဆိုသည္​မွာ လက္ဖက​္​ရည္​ကို ထည္​့ထား၍သာ လက္ဖက​္​ရည္​ပန္​းကန္​ျဖစ္​​ေနရသည္​။ ​ေဆးခါးႀကီးမ်ားထည္​့ထားခဲ့ သည္​ရွိ​ေသာ္​ ​ေဆးခါးႀကီးပန္​းကန္​လွလွ​ေလးသာ ျဖစ္​​ေပမည္​။

လက္ဖက​္​ရည္​​ေဖ်ာ္​ျခင္​းသည္​ အႏုပညာကိစၥတရပ္​လည္​း ျဖစ္​​ေနႏိုင္​​ေသးသည္​။ လက္ဖက္​​ရည္​ခြက္​​ေလးကို  လက္​ညိႇဳးႏွင္​့ လက္​မအားကိုအသံုးျပဳ၍ ကိုင္​းက​ေလးမွ ကိုင္​လိုက္​မည္​။ လက္​ခလယ္​​ေလးသည္​ ကိုင္​းက​ေလးကိုပင္​့ထား​ေသးသည္​။ ညာဘက္​လက္​သည္​ ႏို႔ဆီမႈတ္​ျဖင္​့ ႏို႔ဆီကို ​ေကာ္​ခပ္​လိုက္​မည္​။ ဘယ္​ဘက္​လက္​တြင္​ပါလာ​ေသာ လက္ဖက္​​​​ရည္​ခြက္​​ေလး ထဲသို႔ ႏို႔ဆီမ်ားကို ဆတ္​ခနဲထည္​့လိုက္​မည္​။ ထိုအခိုက္​ ဘယ္​ႏွင္​့ညာ လက္​​ေကာက္​ဝတ္​ႏွစ္​ခုစလံုးသည္​ ဟန္​ခ်က္​ညီစြာ ကစားသြားၾကပါသည္​။ တဖက္​ဖက္​ ဟန္​ခ်က္​ပ်က္​ခဲ့​ေသာ္​ လက္ဖက​္​ရည္​ပန္​းကန္​​ေလးပင္​ ​ေပပြသြားႏိုင္​​ေသးသည္​။ ဘယ္​ညာၿပိဳင္​တူ​ေလာင္​းထည္​့လိုက္​​ေသာ ႏို႔စိမ္​းႏွင္​့ ႏွပ္​ရည္​သည္​  လက္ဖက္​​ရည္​တခြက္​၏ ​ေကာင္​းျခင္​း၊ သင္​့ျခင္​းႏွင္​့ ညံ့ဖ်င္​း ျခင္​းတို႔ကိုျဖစ္​​ေပၚ​ေစ​ေသာ အ​ေၾကာင္​းအရာမ်ားစြာထဲမွ တခုအပါအဝင္​လည္​း ျဖစ္​​ေနႏိုင္​​ေသးသည္​။ စိတ္​ကူးယဥ္​လြန္​း သည္​ပဲဆိုဆို  လက္ဖက​္​ရည္​တခြက္​​ေဖ်ာ္​ရျခင္​းကို​ ပန္​းခ်ီကား​ေလးတခ်ပ္​​ေရးရသလို၊ ကဗ်ာ​ေလးတပုဒ္​​ေရးရသလို  ထင္​မိခဲ့ ဖူးသည္​။

‘လက္ဖက​္​​​ေကာင္​းစားခ်င္​လွ်င္​ ပ​ေလာင္​​ေတာင္​တက္​​ေႏွးရသည္​’ ဟူ​ေသာစကားပံုကို ငယ္​စဥ္​ထဲက သင္​ၾကားခဲ့ရဖူးပါ သည္​။ သို႔​ေသာ္​  က်​ေနာ္​​အသံုးျပဳခဲ့​ေသာ လက္ဖက္​​ေျခာက္​မ်ားအ​ေၾကာင္​းကို ကိုယ္​စားလွယ္​ထံ စပ္​စုမိ​ေလတိုင္​း တ႐ုတ္​ျပည္​မွ ပီနန္အိတ္ႀကီးမ်ားျဖင့္​​​လာ​ေသာ လက္ဖက္​​္​​ေျခာက္​မ်ားကို  ျပင္​ဆင္​ထုပ္​ပိုးၿပီး တံဆိပ္​ကပ္​ထား​ေၾကာင္​းသာ သူ႔ထံမွ အ​ေျဖရ၏။ သူ၏ အ​ေျဖသည္​ ​ေသ​ေသခ်ာခ်ာ ​ေတြး​ေတာၾကည္​့ပါက ရာႏႈန္​းျပည္​့နီးပါး မွန္​ကန္​လိမ္​့မည္​ ထင္​ပါ၏။ ပ​ေလာင္​​ေတာင္​သူမ်ား၏ လက္ဖက္​​စိုက္​ခင္​းမ်ားသည္​ တိုးတက္​လာသည္​လား၊ ဆုတ္​ယုတ္​သြားၿပီလားဆိုသည္​ကို မ်က္​ျမင္​ကိုယ္​​ေတြ႔ပင္​ သြားၾကည္​့ခ်င္​လွပါသည္​။ သို႔​ေသာ္​ အသြားမ​ေတာ္​တလွမ္​း၊ အစားမ​ေတာ္​တလုတ္​ဟူသည္​့ ​ေရွး႐ိုးစြဲစကားပံုသည္​ ယ​ေန႔တိုင္​ ဒက္​ထိမွန္​ကန္​​ေနသျဖင္​့ အ​ေဝးခရီးကိုျဖင္​့ မလွမ္​းဝံ့ပါ။ တ႐ုတ္​ျပည္​မွ ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ အခ်ဳိ​ေျခာက္​မ်ား၏ ဝင္​းပ​ေနသည္​့ အ​ေရာင္​ရဲရဲကိုသာ အားကိုး​ေနခဲ့ရဖူးသည္​။ အ​ေရာင္​သည္​ က်​ေနာ္​့လက္ဖက္​​ရည္​ဆိုင္​​ေလးတြင္​ ပါဝါတခုအ​ေနျဖင္​့  မားမားမတ္​မတ္​ရပ္​ၿပီး အခ်ိန္​ကာလတခုအထိ အ​ေထာက္​အပံ့​ေပးခဲ့ဖူးသည္​။

လက္ဖက္​​ရည္​အ​ေရာင္​လွလွကို တပ္​မက္​သူမ်ားႏွင္​့လည္​း ဆံုခဲ့ ၾကံဳခဲ့ရဖူးသည္​။ သူတို႔သည္​ အဖန္​ဓာတ္​၏ အႏွစ္​အရသာ ကို မသိၾက။ အ​ေရာင္​ကိုသာ ၾကည္​့ၾကသည္​။ နီရဲသည္​့ဖက္​သို႔လု​ေန​ေသာ အဖန္​ရည္​​ေရာင္​ကိုမွ ပိုမိုႏွစ္​သက္​ၾကသည္​။ လွ်ာျဖင္​့အရသာမခံဘဲ မ်က္​စိျဖင္​့သာ အရသာခံၾကသည္​လား မ​ေျပာတတ္​ပါ။ တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္​ ​ေအာက္​ခံပန္​းကန္​ျပား​ေလး ထဲသို႔ အဖန္​ရည္​ကို ငဲွ႔ၿပီး လက္​ညႇိဳးဖ်ား​ေလးႏွင္​့ တို႔ထိၾကည္​့​ေသးသည္​။ ပနး္​ကန္​ျပားျဖဴျဖဴ​ေပၚ အဖန္​ရည္​​ေရာင္​ထင္​းထင္​း​ေလးစြန္​းက်န္​မွ ​ေက်နပ္​ၾကသည္​။

အႏွစ္​သာရ မပါဝင္​​ေသာ ထိုအ​ေရာင္​သည္​ လုပ္​ၾကံဖန္​တီးထား​ေသာအရာမွန္​း သူတို႔မသိၾက။ ​ေရရွည္​တြင္​ ​ေဘးဥပါဒ္​ ​ေပးမည္​့အရာမွန္​း သူတို႔မစဥ္​းစားမိၾက။

ထိုႏွပ္​ရည္​အနီရဲကို ​ေန႔စဥ္​အသံုးျပဳရ​ေသာအခါ က်​ေနာ္​့လက္​သည္​း​ေလးမ်ား၌ပင္​ အ​ေရာင္​မ်ားစြဲထင္​ခဲ့ဖူးသည္​။ အက်ႌျဖဴ တြင္​ စြန္​းကြက္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ အစြန္​းခြၽတ္​​ေဆးႏွင္​့ ခြာခ်ရ​ေသာ အႀကိမ္​အဖန္​မ်ားလည္​း မနည္​းလွ။ ထိုသို႔​ေသာကိစၥရပ္​မ်ား​ေၾကာင္​့ စားသံုးသူအ​ေပၚစာနာစိတ္​ဝင္​ၿပီး  သဘာဝစစ္​စစ္​အခ်ဳိ​ေျခာက္​ကို အသံုးျပဳခဲ့ရသည္​။ အသံုးျပဳခဲ့သည္​ဆိုျခင္​း၌ ကံ အလ်ဥ္းသင္​့ကာ အသံုးျပဳခြင္​့ရခဲ့ျခင္​းလည္​း ျဖစ္​ပါသည္​။

တခု​ေသာမနက္​ခင္​းတြင္​ တိုင္​းရင္​းသားဝတ္​စံုမ်ားဆင္​ျမန္​းထားၾက​ေသာ ပ​ေလာင္​အမ်ဳိးသမီးတစု၊ ပလိုင္​းမ်ားျဖင္​့ က်​ေနာ့္ လက္ဖက္​​ရည္​ဆိုင္​​ေလးထဲ ဝင္​​ေရာက္​လာၾကကာ သူတို႔ထံပါလာ​ေသာ လက္ဖက္​​္​​ေျခာက္​မ်ားဝယ္​ရန္​ စပ္​ဟပ္​ၾကသည္​။ လက္​ဟန္​၊ ေျခဟန္​ျဖင္​့ စကား​ေျပာၾကသည္​။ ​ေစ်းႏႈန္​းကို​ေတာ့ ဂဏန္​း​ေပါင္​းစက္​​ေလး ႏွိပ္​ျပရွာသည္​။ သူတို႔ထံတြင္​ပါလာ​ေသာ အခ်ဳိ​ေျခာက္​မ်ားကို စမ္​းသပ္​စစ္​​ေဆးၾကည္​့ၿပီး ဝယ္​ယူထားဖို႔ ဆံုးျဖတ္​လိုက္​သည္​။ ဧည္​့ဝတ္​ျပဳရန္​အတြက္​ သူတို႔ကို လက္ဖက္​​္​ရည္​တိုက္​ရာ သူတို႔မ​​ေသာက္​ၾက။ ရဲရဲနီ​ေန​ေသာ လက္ဖက္​​ရည္​​ေရာင္​ကို သူတို႔​ေၾကာက္​​ေနၾကပံုမွာ အထင္​း သားႀကီး​ေပၚ​ေန၏။ သူတို႔​ေဒသတြင္​ အ​ေရာင္​းအဝယ္​ ​ေကာင္​းသလားဟု လက္​ဟန္​ျပ၍ က်​ေနာ္​​ေမး​ေလ​ေသာအခါ၌လည္​း သူတို႔​ေရွ႕မွ လက္ဖက္​​္​ရည္​ခြက္​ကိုသာ ​ေမး​ေငါ့ျပၾကသည္​။​ ခြက္​​ေလးထဲမွ လက္ဖက​္​ရည္​တစက္​၊ ႏွစ္​စက္​ကို လက္​ညႇိဳးႏွင္​့ တို႔ျပၿပီး ​ေၾကာက္​လန္​႔သည္​့ဟန္​ လုပ္​ျပၾကသည္​။ ဘာကို​ေၾကာက္​ၾကသနည္​းဟူ၍ ​ေတြးမရ။ လက္​ညႇိဳးထိပ္​ဖ်ား​ေလးမ်ား နီရဲ​ေနသည္​ကိုသာ က်​ေနာ္​ၾကည္​့​ေနမိသည္​။

လက္​ဟန္​​ေျခဟန္​ျပၿပီး စကား​ေျပာဆိုၾကသည္​့ နည္​းစနစ္​သည္​ ႏွစ္​ဦး ႏွစ္​ဘက္​အတြက္​ သိပ္​အခက္​ႀကီး​ေတာ့ မဟုတ္​လွပါ။ အခ်ိန္​တိုအတြင္​းပင္​ သူတို႔မိသားစုဘဝမ်ားကိုပါ သိခဲ့ရသည္​။ သူတို႔သည္​ မုဆိုးမမ်ားသာ ျဖစ္​ၾကသည္​။ သူတို႔၏ ခင္​ပြန္​း သည္​မ်ားျဖစ္​ၾက​ေသာ အိမ္​​ေထာင္​ဦးစီးမ်ားသည္​ ယံုၾကည္​ရာလုပ္​​ေဆာင္​ၾကရင္​း အခ်ိန္​မတိုင္​မီ ​ေလသရမ္​း​ေၾကာင္​့ ၿငိမ္​း ရရွာ​ေသာ ဆီမီးတိုင္​​ေလး ဟုတ္​ခနဲၿငိမ္​းသလို၊ ျဖဳတ္​ခနဲ​ေႂကြသြားခဲ့ၾကသည္​့အ​ေၾကာင္​းကိုပါ စိတ္​မ​ေကာင္​းစရာ​ေနာက္​ဆက္​တြဲဇာတ္​လမ္​းအျဖစ္​ သိခဲ့ရ​ေသးသည္​။

ပ​ေလာင္​အမ်ဳိးသမီးမ်ားထံမွ ဝယ္​ယူထား​ေသာ လက္ဖက္​​ရည္​အခ်ဳိ​ေျခာက္​မ်ားသည္​ အဆင္​းအားျဖင္​့ ရဲရဲမနီ၊ အ​ေရာင္​မလွ​ေသာ္​လည္​း သဘာဝအရသာကို​ေတာ့ အျပည္​့အဝ​ေပးသည္​ဟု က်​ေနာ္​ယံုၾကည္​ပါသည္​။ လက္ဖက​္​ရည္​ဆိုင္​လုပ္​ငန္​း ရပ္​နားသည္​့အခ်ိန္​အထိ ထိုအခ်ဳိ​ေျခာက္​ကို စြဲစြဲျမဲျမဲ သံုးခဲ့ဖူးသည္​့အျပင္​၊ သူတို႔ႏွင္​့​ေတြ႔ၿပီးမွ စိတ္​ကူးရ၍ က်​ေနာ္​ႏွစ္​သက္​​ေသာ ကဗ်ာဆရာ ​ေမာင္​​ေလး​ေအာင္​၏ ကဗ်ာ​ေလးတပုဒ္​ကိုပါ ဆိုင္​နံရံတြင္​ ​ေရးထားခဲ့ဖူး​ေသးသည္​။

အဂၤလိပ္​ဘာသာစကားျဖင္​့ ကာလာဟု​ေခၚဆို​ေသာ အ​ေရာင္​သည္​ ​ေနရာတကာတြင္​ အ​ေရးပါအရာ​ေရာက္​သည္​ အဓိက က်သည္​ဆိုျငားအံ့ က်​ေနာ္​့အတြက္​​ေတာ့ မျဖစ္​ႏိုင္​ပါ။ လက္ဖ​က္​ရည္​ဆိုလွ်င္​ အ​ေရာင္​လွလွမွ နီနီရဲရဲ​ေလးမွ ​ေကာင္​းသည္​ဆိုျငားအံ့၊ က်​ေနာ္​က​ေတာ့ ျငင္​းမိမည္​။ လက္ဖ​က္​ရည္​ကို မ်က္​စိျဖင္​့​ေသာက္​​ေသာကာလမ်ားကို ေက်ာ္​လြန္​ျဖတ္​သန္​း ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ သူ၏ အရသာစစ္​စစ္​ကို လွ်ာဖ်ား​ေလးျဖင္​့ အရသာခံကာ ႏွလံုးသားျဖင္​့​ေသာက္​မွသာ သိႏိုင္​မည္​ဟု ယံုၾကည္​ထား သည္​။ ထို္​နီနီရဲရဲကာလာကို   ဆြဲ​ေဆာင္မႈတခုအျဖစ္​အသံုးခ်ကာ လူသူပရိတ္​သတ္​ကို အတင္​းႀကိဳက္​ခိုင္​းလ​ွ်င္​ျဖင္​့ လူၿပိန္​း မ်ားသာ ​ေသာက္​ၾကမည္​။ က်​ေနာ္​အ​ေနျဖင္​့မူ အတင္​းတိုက္​လွ်င္​ပင္​ ျငင္​းဆန္​မိ​ေပမည္​။  အမွန္​စင္​စစ္​​ေသာက္​သံုးမည္​့သူ မ်ား၊ အႏွစ္​သာရစစ္​စစ္​ကို လိုခ်င္​သူမ်ားအတြက္​ အနီရဲရဲကာလာသည္​ ပါဝါတခုမျဖစ္​ႏိုင္​ပါ။

တကယ္​​ေတာ့လည္​း တျခား​ေသာအရာမ်ားတြင္​ နီရဲျခင္​းသည္​ အျပင္​ပန္​း၊ အ​ေပၚယံသာ အ​ေရးပါအရာ​ေရာက္​​ေပလိမ္​့မည္​။ လူသားႏွင္​့သက္​ရွိသတၱဝါမ်ားအတြက္​ အ​ေရးႀကီးသည္​မွာ ​ေသြးသည္​ ​ေသြးပီသစြာ ရဲရဲနီ​ေနရန္​သာ အ​ေရးႀကီးလိမ္​့မည္​ဟု က်​ေနာ္​ထင္​ပါသည္​။

အလယ္​တန္​း​ေက်ာင္​းသားဘဝ၊ အထက္​တန္​း​ေက်ာင္​းသားဘဝမ်ားတြင္​၊ ႏွစ္​စဥ္​ ဇႏၷဝါရီႏွင္​့​ ေဖ​ေဖာ္​ဝါရီလမ်ား၌ ​ေက်ာင္​း တြင္​းစာစီစာကံုးၿပိဳင္​ပြဲ က်င္​းပ​ေလ့ရွိရာ က်​ေနာ္​တို႔ ေျဖဆိုရ​ေသာ ေခါင္​းစဥ္​မွာ၊ အ​ေျပာင္​းအလဲသိပ္​မရွိလွ။ “အ​ေျခခံဥပ​ေဒ သည္​ ​ေသြး၊ လြတ္​လပ္​​ေရးသည္​ အသက္​” ဟူ၏။ မွန္​ရာဝန္​ခံရလွ်င္​ အလယ္​တန္​း​ေက်ာင္​းသားဘဝတြင္​​ေတာ့ ​ေန႔ထူး​ေန႔ ျမတ္​ အထိမ္​းအမွတ္​စာစီစာကံုးၿပိဳင္​ပြဲမ်ားတြင္​ က်က္​​ေျဖသည္​သာမ်ား​၏။

အထက္​တန္​း​ေက်ာင္​းသားဘဝတြင္​​ေတာ့ အနည္​းငယ္​စဥ္​းစားမိသည္​မွာ “အ​ေျခခံဥပ​ေဒသည္​​ ေသြး၊ လြတ္​လပ္​​ေရးသည္​အသက္​” ဟူသည္​့ ႏွစ္​စဥ္​​ႏွစ္​တိုင္​း ၿပိဳင္​ပြဲဝင္​ခိုင္​း​ေသာ ​ေခါင္​းစဥ္​အ​ေၾကာင္​းပင္​ျဖစ္​​ေလသည္​။ အဂၤလိပ္​စာ သင္​ခန္​းစာတြင္​လည္​း ​ေသြးလွည္​့ပတ္​ပံုအ​ေၾကာင္​းကို အ​ေျခခံအားျဖင္​့ သင္​ၾကားရ​ေသးရာ ​ဆက္​စပ္​​ေတြး​ေတာစရာမ်ား ရွိလာပါသည္​။ ႏိႈင္း ယွဥ္​စရာမ်ားကို ျမင္​တတ္​လာပါသည္​။

ရဲရဲ​ေတြးၿပီး၊ ရဲရဲျမင္​တတ္​ၾက​ေသာ္​လည္​း ရဲရဲ​ေတာ့ မဆိုသာခဲ့ၾကပါ။​ ေသြးလႊတ္​​ေၾကာ၊​ ေသြးျပန္​​ေၾကာမ်ားသာမက ႏွလံုး သားကိုပင္​ ဒုကၡအ​ေပးခံထားရ​ေသာ ျဖဴ​ေဖ်ာ့ႏံုး​ခ်ည္​့​ေနသည္​့ နာတာရွည္​လူမမာတ​ေယာက္​၏ အသက္​ရွင္​မႈအ​ေနအထားကို​​ေတာ့ျဖင္​့ တီးတိုး​ေျပာဆိုခဲ့ၾကဖူးပါသည္​။ Assembly ျပဳလုပ္​သည္​့ တနလၤာ​ေန႔မ်ားတြင္​ ​ေက်ာင္​းအုပ္​ဆရာႀကီးမိန္​႔ၾကားသည့္ မၾကားတခ်က္​၊ ၾကားတခ်က္​သာျဖစ္​​ေသာ မိန္​႔ခြန္​းမ်ားကို ဟုတ္​ပါတယ္​ဗ်။ မွန္​ပါတယ္​ခင္​ဗ်။​ ေခါင္​းညိတ္​နာခံရင္​းျဖင္​့့သာ ​ေအးခ်မ္​းစြာ ​ေက်ာ္​ျဖတ္​ရပါသည္​။ တန္​းျဖဳတ္​ကာနီးတြင္​ ​ေက်ာင္​းသား​ေခါင္​း​ေဆာင္​မွ တိုင္​​ေပးသည္​့ ​ေလးခ်က္​၊ ငါးခ်က္​ခန္​႔ ရွိမည္​ထင္​​ေသာ သစၥာအဓိဌာန္​ဟူ၍ ​ေခါင္​းစဥ္​​တပ္​ထား​ေသာ အခ်က္​တို႔ကို လိုက္​ဆိုၾကရပါသည္​။ ထို႔​ေနာက္​ စာစီစာကံုးဆုရ သည္​့ သူငယ္​ခ်င္​းမ်ားကို လက္​ခုပ္​ၾသဘာ​ေပးၿပီး ​ေက်ာင္​းစိမ္​းပုဆိုး အ​ေရာင္​မြဲမြဲ​ေလးမ်ားကိုယ္​စီႏွင္​့ စာသင္​ခန္​းသို႔ ​ေအးခ်မ္း စြာျပန္​ခဲ့ၾကရပါသည္​။

က်​ေနာ္​့အ​ေတြးမ်ား ဟိုတစသည္​တစ လႊင္​့​ေမ်ာ​ေနခ်ိန္​တြင္​ စားပြဲထိုးက​ေလးငယ္​မွ လက္​ဖက္​ရည္​ခြက္​​ေလး လာခ်သည္​။ က်​ေနာ္​အံ့ၾသတႀကီးျဖစ္​ခဲ့ရၿပီ။ ​ေႂကြရည္​သုတ္​ လက္​ဖက္​ရည္​ပန္​းကန္​လွလွ​ေလးထဲမွာ နီနီရဲရဲလက္​ဖက္​ရည္​မ်ား။ ခြက္​က​ေလးကိုမၿပီး   ႏႈတ္​ခမ္​းဝကပ္​ကာ လွ်ာဖ်ားစြတ္​ရံုျမည္​းစမ္​းမိသည္​။ ထို႔​ေနာက္​ အသာအယာျပန္​ခ်ထားလိုက္​သည္​။ ​ေျပာင္​း လဲသြားပံုသည္​ လ်င္​​ျမန္​လြန္​းသျဖင္​့ မယံုၾကည္​ႏိုင္​စြာျဖင္​့ ဆိုင္​ရွင္​ျဖစ္​သူကို လွမ္​းၾကည္​့မိသည္​။ သူသည္​ က်​ေနာ့္​ကို တည္​့ တည္​့ႀကီးထိုင္​​ေနပါ​ေသာ္​လည္​း ျမင္​ဟန္​မတူ။ လူတစုႏွင္​့သာ အားပါးတရစကား​ေျပာ​ေနသည္​။ ထိုလူမ်ားသည္​ လက္​ဖက္​ရည္​ႏွစ္​ၿခိဳက္​သူမ်ား မျဖစ္​ႏိုင္​ပါ။ မနက္​​ေစာ​ေစာစီးစီး ျဖစ္​လင္​့ကစား သူတို႔​ေရွ႕၌ ဘလက္​​ေကာ္​ဖီခြက္​မ်ားခ်ထားၾကသည္​။

ထိုလက္​ဖက္​ရည္​ကို က်​ေနာ္​မ​ေသာက္​​ေတာ့ဘဲ ပိုက္​ဆံရွင္​းကာ ထျပန္​လာခဲ့သည္​။ ဆိုင္​ရွင္​ျဖစ္​သူ၏ အ​ေျပာတမ်ဳိး၊ အလုပ္​တမ်ဳိးစကားကို ဆႏၵျပသည္​့အ​ေနအထားမ်ဳိးျဖစ္​သြား​ေသာ္​လည္​း မတတ္​ႏိုင္​​ေတာ့။ သူသည္​ ဆိုင္​ဖြင္​့့့စက ​ေဆးဆိုးလက္​ဖက္​​ေျခာက္​မ်ားကို ၎တို႔၏ အႏၱရာယ္​​ေၾကာင္​့ ဘယ္​​ေသာအခါမွမသံုးပါဟု ကတိစကား​ေျပာခဲ့ဖူးသည္​။ က်​ေနာ္​ကလည္​း ႏွစ္​ရွည္​လမ်ား လက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​ဖြင္​့ခဲ့ဖူးသူျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ တတ္​သိသမွ် ဗဟုသုတ​ေလးမ်ားကို  ​ေစတနာအျပည္​့ျဖင္​့ ​ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္​။ ႏွပ္​ရည္​မ​ေဖာက္​ခင္​ ကရားအိုးႀကီးကို မီးအပူ​ေပးရပံုမွအစျပဳ၍၊ အခ်ဳိ​ေျခာက္​က​ေလးမ်ား လြတ္​လပ္​စြာ ​ေျပးလႊားႏိုင္​​ေစရန္​ အိုးထဲသို႔ က်စစ္​အိတ္​မသံုးပဲ ထည္​့ရန္​၊ ထို႔​ေနာက္​မွ အနီးအနားမွာ အရွိန္​ျပင္​းျပင္​းႏွင္​့ ဆူပြက္​​ေန​ေသာ ​ေရ​ေႏြးကို အခ်ိန္​မဆိုင္​းဘဲ ​ေလာင္​းထည္​့ရန္​ကိစၥမ်ဳိးအထိ ​အ​ေသးစိတ္​ကာ ​ေျပာျပခဲ့ျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​။

ကိုးတန္​း၊ ဆယ္​တန္​း​ေက်ာင္​းသားဘဝက ​ေက်ာင္​းမွ​ေက်ာင္​းအုပ္​ႀကီးအပါအဝင္​ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ​ေျပာသမွ် ဆိုသမွ်တို႔ကို မွားသည္​ျဖစ္​​ေစ မွန္​သည္​ျဖစ္​​ေစ ညာဝါးျဖန္​းသန္​းကာ အလိုလိုက္​အႀကိဳက္​​ေဆာင္​ခဲ့ရ​ေသာ္​လည္​း ​အခ်ိန္​ကာလ​ေရြ႕လ်ား ျခင္​းႏွင္​့အတူ ​ေခတ္​သည္​လည္​း ​ေျပာင္​းလဲ​ေနခဲ့ၿပီ။ ဟိုး.. က်​ေနာ္​ ကိုးတန္​း၊ ဆယ္​တန္​းဘဝက အစိုးရကိုျဖစ္​​ေစ၊ အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေနသူလူတန္​းစားမ်ားကိုျဖစ္​​ေစ ​ေဝဖန္​အျပစ္​တင္​၍ မရ​ေသာ​ေခတ္​။ ​ေဝဖန္​အျပစ္​​ေျပာမိပါက မိသားစုလိုက္​ အႏွိပ္​ကြပ္​ခံ​ရ​ေသာ အ​ေမွာင္​​ေခတ္​။ ယခုမူ လင္​းလာၿပီဟု တခ်ဳိ႕ကဆိုၾကသည္​့ ပြင္​့လင္​းျမင္​သာ​ေသာ ဒီမိုက​ေရစီအစိုးရ​ေခတ္​။ အခ်ဳိ႕က​ေတာ့ မင္​းလိုလိုက္​၊ မင္​းႀကိဳက္​​ေဆာင္​ျခင္​းသည္​ ​ေဆြစဥ္​မ်ဳိးဆက္​ ​ေဘးဥပါဒ္​ကင္​းပသည္​ဟူ​ေသာ ​ေရွး႐ိုးစြဲျဖစ္​သည္​့ အာဏာ ရွင္​​ေခတ္​က ထံုးကို ႏွလံုးမူထားၾကဆဲပင္​ျဖစ္​၏။ သူတို႔အသိတရားသည္​လည္​း မွားသည္​ဟု မဆိုသာ။ ထို​ေခတ္​အခါက လူ တို႔၏ ​ေမြးရာပါအခြင္​့အ​ေရးျဖစ္​​ေသာ လြတ္​လပ္​စြာ​ေျပာဆိုခြင္​့၊ လြတ္​လပ္​စြာ​ေရးသားခြင္​့ အပါအဝင္​ ကိုယ္​၊ စိတ္​၊ ႏွလံုး၊ သံုးပါးစလံုးကို အက်ဥ္​းခ်ျခင္​းခံခဲ့ရသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ မင္​းအလိုလိုက္​၍၊ မင္​းအႀကိဳက္​​ေဆာင္​ျခင္းပညာရပ္​ကို ​ေဆြစဥ္​မ်ဳိး ဆက္​ လက္​ဆင္​့ကမ္​းသယ္​​ေဆာင္​လာၾကျခင္​းသာ ျဖစ္​ခ်ိမ္​့မည္​။ ယခု​ေခတ္​ကာလသည္​ကား   ျပည္​သူတို႔တင္​​ေျမႇာက္​ထား​ ေသာ ဒီမိုက​ေရစီအစိုးရ ေခတ္​ျဖစ္​သည္​။ ဒီမိုက​ေရစီ၏ အႏွစ္​သာရျပည္​့ဝ​ေအာင္​​ေတာ့ က်​ေနာ္​တို႔​ေဖာ္​​ေဆာင္​​ေပးရမည္​ျဖစ္​သည္​။

လက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​က​ေလးမွ အိမ္​သို႔ျပန္​လာရာ လမ္​းတ​ေလွ်ာက္​လံုးတြင္ က်​ေနာ္​့အ​ေတြးမ်ား လူးလြန္​႔​ေနၾကပံုမွာ ​ေျပာပင္​မျပတတ္​​ေတာ့။ ​ေနာက္​တ​ေန႔ျဖစ္​​ေသာ မနက္​ျဖန္​တြင္​လည္​း ထိုလက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​က​ေလးသို႔သြားကာ  လက္​ဖက္​ရည္​တ ခြက္​မွာဦးမည္​။ စားပြဲထိုး​ေလးက ​ေဆးဆိုးႏွပ္​ရည္​ အနီရဲျဖင္​့ ​ေဖ်ာ္​ထား​ေသာ လက္​ဖက္​ရည္​တခြက္​ကို လာခ်​ေပးလိမ္​့ဦး မည္။ ထိုအခါ က်​ေနာ္​က မ​ေသာက္​ပဲ ထျပန္​လာခဲ့မည္​။ အသိႏွင္​့သတိကပ္​​ေသာ ဆိုင္​ရွင္​ျဖစ္​ပါက က်​ေနာ္​့အား အ​ေၾကာင္း တစံုတရာ​ေတာ့ ​ေမးျမန္​းလိမ္​့မည္​ျဖစ္​သည္​။ ထိုအခါ က်​ေနာ္​မွ​ေန၍ နီရဲရဲႏွပ္​ရည္​မ်ား၏ အဆင္​းသာရွိၿပီး အနံ႔ႏွင္​့အရသာ ကင္​းမဲ့ပံုကို ​ေျပာျပမည္​။ သူ႔ ဆိုင္​က​ေလး ​ေရရွည္​ရပ္​တည္​ႏိုင္​ဖို႔ ထိုကဲ့သို႔ အခ်ဳိးမ​ေျပာင္​းသင္​့​ေၾကာင္​း အၾကံျပဳမည္​။ က်​ေနာ္​ေပးသည္​့အၾကံကို သူလက္​မခံပါက သူ႔ဆိုင္​သို႔ ထပ္​မံ၍ က်​ေနာ္​မသြား​ေတာ့ပါ။ က်​ေနာ္​​ေတြးသလိုမဟုတ္​ပဲ သူ႔အ​ေနျဖင္​့ က်​ေနာ္​့ကို ဥပ​ကၡာျပဳသလိုလို၊ လ်စ္​လ်ဴ႐ႈသလိုလို ပံုစံမ်ဳိးလည္​း ရွိ​ေနႏိုင္​​ေသးသည္​။ ကိစၥမရွိပါ။ က်​ေနာ္​က သူ႔​ေရွ႕သို႔ မား မားရပ္​၍ပင္​ လက္​ဖက္​ရည္​၏ အျပစ္​အနာအဆာမ်ားအ​ေၾကာင္​း အားမနားတမ္​း​ေျပာမည္​့သူျဖစ္​၏။ လက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​က​ေလးကို ​ေရရွည္​တည္​တံ့​ေစရန္​ အၾကံျပဳခဲ့၊ အား​ေပးခဲ့သလိုပင္​ သူ႔ ရပ္​တည္​မႈပံုစံမွားယြင္​းလာပါက ​ေဝဖန္​မည္​ဟု ​ေရွးမဆြ ကတည္​းက ရည္​ရြယ္​ထားခဲ့ဖူးပါသည္​။

အဓိကအားျဖင္​့ ဆိုင္​ဖြင္​့စအခ်ိန္​က သူ​ေျပာခဲ့သည္​့စကားမ်ားျဖစ္​​ေသာ အ​ေရာင္​အဆင္​းကိုအားမကိုးဘဲ အရည္​အခ်င္​းျဖင့္ သာ ရပ္​တည္​ႏိုင္​​ေအာင္​ႀကိဳးစားပါမည္​ဟူ​ေသာစကားကို ​ေမ့​ေနၿပီလားဟု က်​ေနာ္​​ေမးမည္​။ သူ ​ေမ့ခ်င္​​ေယာင္​​ေဆာင္​​ေနပါ က ထို​ေန႔က သူ႔စကားကို ၾကားခဲ့ၾကသည္​့သူမ်ားကိုပါ သက္​​ေသအျဖစ္​ တင္​သင္​့လွ်င္​လည္​း တင္​ရ​ေပလိမ္​့မည္​။ အုတ္​နီခဲ​ေရာင္​ ခပ္​ညံ့ညံ့ လက္​ဖက္​ရည္​တခြက္​သည္​ အရည္​အခ်င္​းစစ္​စစ္​ႏွင္​့ အႏွစ္​သာရျပည္​့ျပည္​့ကို စားသံုးသူအ​ေပၚ မ​ေပးစြမ္​း ႏိုင္​​ေၾကာင္​းကို​ေတာ့ျဖင္​့ စိတ္​ရွည္​လက္​ရွည္​ ရွင္​းျပျဖစ္​မည္​ ထင္​ပါသည္​။

အနီရဲရဲကာလာကို ​ေနရာတကာ အားမကိုးသင္​့​ေၾကာင္​းလည္​း ​ေျပာျပမည္​။ က်​ေနာ္​့လက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​​ေလးသို႔ ပ​ေလာင္​အမ်ဳိးသမီးမ်ား လက္​ဖက္​​ေျခာက္​လာ​ေရာင္​းၾကသည္​့​ေန႔က ဆိုင္​နံရံတြင္​​ေရးထိုးခဲ့​ေသာ ကဗ်ာ​ေလးကိုလည္​း ရြတ္​ဖတ္​ျပ ခ်င္​​ေသးသည္​။ ထိုကဗ်ာ​ေလးသည္​ က်​ေနာ္​မ​ေမြးဖြားမီ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္​ စက္​တင္​ဘာလကတည္​းက မိုး​ေဝမဂၢဇင္​း ​ေဖာ္​ျပခဲ့​ေသာ ကဗ်ာဆရာ​ေမာင္​​ေလး​ေအာင္​၏ကဗ်ာတပုဒ္​ ျဖစ္​သည္​။ “နီရဲျခင္​း၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္”​​ ဟူ​ေသာ ကဗ်ာ​ေခါင္​းစည္​းသည္​ ယခု​ေခတ္​တိုင္​ ​ေလးနက္​​ေသာအဓိပၸါယ္​ကို ​ေဆာင္​​ေနသည္​။ စိတ္​အားငယ္​တတ္​သူတို႔အတြက္​ တက္​ႂကြအားျဖစ္​စရာ၊ အ​ေရာင္​အဆင္​းကို တလႊဲအားကိုးသူမ်ားအတြက္​ ရွက္​တတ္​လွ်င္​ ရွက္​ခ်င္​စရာဟု က်​ေနာ္​ခံစားရသည္​။

 

”နီရဲျခင္း၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္”

နီတယ္ဆိုတာ  ဒါပါဘဲ။
မင္နီအိုးကို
ဂြ်မ္းထိုးလန္က် ေမွာက္ခ်စရာ
မလိုပါေခ်။
ႏႈတ္ခမ္းနီဗူး
ျခယ္သလူး၍  နီဖူးစရာ
မလိုပါေခ်။
အုတ္နီခဲကို
႐ိုက္ခြဲမြေၾက  အမႈန္႔ေခ်၍
ေရေဖ်ာ္စရာ  မလိုပါေခ်။
ပန္းနီသီးကို
ခူးျပီးလက္ထဲ  ဆုတ္ကိုင္ခြဲ၍
နီရဲစရာ  မလိုပါေခ်။
လက္ေမာင္းေသြးကို
ဓားေရးဟန္ျပ  မာန္ႂကြႂကြႏွင့္
ေဖါက္ျပစရာ  မလိုပါေခ်။

ဒါမွအနီ
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ခုခံရမည္
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ေတာ္လွန္ရမည္
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ရဲရင့္ရမည္
ဒါမွ တကယ့္အနီ
နီ နီ နီ နီ  နီေသာအနီ။
ေအး နီတယ္ဆိုတာ ဒါဘဲေဟ့။


ထိုကဗ်ာ​ေလးကို သူ႔အ​ေနျဖင္​့ ျပက္​ရယ္​ျပဳခဲ့ပါမူ အ​ေလးမထားခဲ့ပါမူ သူႏွင္​့က်​ေနာ္​ ရာသက္​ပန္​လမ္​းခြဲရန္​သာ ျဖစ္​​ေတာ့ သည္​။

 

​ေက်ာ္​​ေက်ာ္​ (ျမရည္​စမ္​း)
ဇူလိုင္​ ၂၊ ၂ဝ၁၇
ညဥ္​့သန္​း​ေခါင္​ယံ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:၀တၳဳတို

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကပါေစ …

မုိးမခ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း ၾသဂတ္စ္ ၂၀၁၇ ထြက္ၿပီ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

မိုုးမခကိုု အိမ္အေရာက္ ပိုု႔ေပးမည္

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ …

By

မုိးမခ ဇူလုိင္ ထြက္ပါၿပီ … (မုိးမခ) ဇူလုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၇ မုိးမခ...

Read more »

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ

By

မိုးမခမဂၢဇင္း ဇြန္လထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းမွာ ဝယ္ယူႏိုင္ပါၿပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၇...

Read more »

မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ

By

    မိုးမခ မဂၢဇင္း ေမလထုတ္ အသစ္ ဝန္ဇင္းတြင္ ရၿပီ (မိုုးမခ) ေမ...

Read more »

စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဘဝလမ္းမ်ား” စာအုပ္

By

  စိုးလြင္ (၂၁၁) (ဝမ္ခ) ရဲ့ “ဝမ္ခ (ေဟာင္း) တိုက္ပြဲ ႏွင့္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

က႑မ်ားအလိုက္

Maung Swan Yi Myanmar Now ကခ်င္ ကမ္လူေဝး ကာတြန္း Joker ကာတြန္း OKKW ကာတြန္း ကုိေခတ္ ကာတြန္း ဇာနည္ေဇာ္၀င္း ကာတြန္း ညီပုေခ် ကာတြန္း ညီေထြး ကာတြန္း မုိးသြင္ ကာတြန္း သြန္းခ ကာတြန္း ေဆြသား ကာတြန္း ေရႊဗုိလ္ ကာတြန္း ေရႊလူ ခက္ဦး စုိးေနလင္း ဆန္ဖရန္ ဇင္လင္း ဇာနီၾကီး ထက္ေခါင္လင္း (Myanmar Now) ထင္ေအာင္ ဒီလူည နရီမင္း မင္းကုိႏုိင္ မာမာေအး မိုးသြင္ ရခိုုင္ လင္းခါး လင္းသက္ၿငိမ္ သြန္းခ အင္တာဗ်ဴး အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) အိခ်ယ္ရီေအာင္ (Myanmar Now) ဦးကိုနီ ေက်ာ္ေမာင္ (တုိင္းတာေရး) ေဆာင္းျဖဴ ေန၀န္းနီ (မႏၱေလး) ေမာင္စုိးခ်ိန္ ေမာင္ဥကၠလာ ေမာင္ေမာင္လတ္ (ေရႊအင္းေလးစာေပ) ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျပည္တြင္းစစ္ ၂၁ ရာစု ပင္လံု ၿဖိဳးသီဟခ်ဳိ (Myanmar Now)
က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္