ကိုေဂ် – ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္းက စာေရးဆရာၾကီး နတ္ႏြယ္

January 13, 2018

– ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္းက စာေရးဆရာၾကီး နတ္ႏြယ္
(မိုးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၁၃၊ ၂၀၁၈

“ခင္ဗ်ားကုိ ဆရာနတ္က ေတြ႔ခ်င္တယ္ေျပာတယ္… ဒီညေန လာေတြ႔လုိက္ပါလား”လုိ႔ ထုိစဥ္က ဘဝတကၠသုိလ္စာေပမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကုိရဲျမင့္(သရဖူမဂၢဇင္း)က ေျပာတယ္။ ဆရာနတ္ႏြယ္ အေနနဲ႔ ႏြယ္နီမဂၢဇင္းကုိ ဘဝတကၠသုိလ္စာေပကေန ထုတ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ကုိရဲျမင့္က အနည္းအက်ဥ္း ေျပာျပတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ဆရာနတ္ႏြယ္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တယ္။

ဆရာနတ္ႏြယ္ဆုိတာက ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ အသားလတ္လတ္၊ မ်က္ႏွာသြယ္သြယ္၊ မပြင့္တပြင့္ အျပံဳး ျပံဳးတတ္သူ။ စကားမ်ားမ်ား မေျပာသလုိ၊ စကားေျပာတဲ့အခါမွာလဲ အသံကုိ တုိးတုိးေလး ေျပာတတ္သူ။ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခါ ေျခဖဝါးကုိ ဖြဖြေလးနင္းၿပီး ေခါင္းငုိက္စုိက္ခ် ေလွ်ာက္တတ္သူ။ လမ္းမွာ သူနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါ ႏႈတ္ဆက္ရင္လဲ၊ ‘ဘယ္သြားမလုိ႔လဲ’ ‘မေတြ႔တာၾကာၿပီ’ ‘က်ေနာ္ျပန္ေတာ့မယ္’ ဆိုတဲ့ စကားကလြဲၿပီး အပုိမေျပာတတ္သူ ျဖစ္တယ္။

စာေရးဆရာနတ္ႏြယ္ရဲ႕ နာမည္ကုိ ၾကားလုိက္တာနဲ႔ စာေပေလာကသားေတြက ‘ေန၊ နတ္၊ မင္း’ ဂုိဏ္း ဆုိတဲ့ အသုံးကုိ သတိရၾကလိမ့္မယ္။ ဆရာေမာင္ေနဝင္း၊ဆရာနတ္ႏြယ္နဲ႔ ဆရာမင္းေက်ာ္တုိ႔ အတြဲကုိ သမုတ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ သုံးဦး ေပါင္းၿပီး ‘ေတာ္လွန္စာေပ၊ ေတာ္လွန္ အေတြးအျမင္’ စာအုပ္ ေရးသားခဲ့တာေၾကာင့္ ေနနတ္မင္းဂိုဏ္းလုိ႔ ေခၚေဝၚခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြကေတာ့ ဆရာနတ္ႏြယ္ ေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ‘ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္း’ စာအုပ္ကို အေကာင္းဆုံး စာအုပ္အျဖစ္ သတိထားမိၾကမွာပါ။ ဆရာနတ္ႏြယ္ (ဦးလွျမင့္)ကုိ စာေပေလာကသား အမ်ားစုက ဆရာနတ္လုိ႔ ခ်စ္စႏုိး ေခၚေဝၚၾကပါတယ္။ သူဟာ ျမစ္ၾကီးနား ဇာတိျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၅ဝ ဝန္းက်င္ကစၿပီး စာေပေရးသားတာနဲ႔ ဘဝကုိ ရပ္တည္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ပင္ကုိေရးဝတၱဳေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ၊ ဘာသာျပန္ဝတၳဳတုိ၊ ဝတၳဳရွည္ေတြလဲ ေရးခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။


၁၉၇၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ဆရာနတ္ႏြယ္ရဲ႕ ‘ေမာင္ႏွင့္သာအတူ ကမၻာေျမအႏ႔ွံ’ လုံးခ်င္းဝတၳဳနဲ႔ ‘အျပာ အဝါ’ ဆုိတဲ့ စာအုပ္ႏွစ္ကုိ ကုိေဂ်႕အဘြားရဲ႕ ေဆးလိပ္ခုံ စာအုပ္ပုံေတြထဲမွာ စေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ကုိ တရက္ထဲ မထတမ္း ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာနတ္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ဆက္ဖတ္ခ်င္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕ စစ္ကဲလမ္းက ‘အလကၤာစာေပ’ စာအုပ္အငွားဆုိင္မွာ သြားငွားခဲ့တယ္။ စာအုပ္အငွားဆုိင္ပုိင္ရွင္ ကုိေအာင္ကုိးက ‘တခြန္တုိင္ေမာင္ႏွမ’ စာအုပ္ကို ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါလုိ႔ေျပာတယ္။ စြဲသြားပါၿပီ…အဲဒီေနာက္ေတာ့ ‘တေကြ႔ေတာ့ ေတြ႔ၾကဦးမည္’ နဲ႔ ‘ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္း’ စာအုပ္ေတြကုိ ဆက္တုိက္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ေလာက္က ဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာမင္းေက်ာ္၊ ဆရာေမာင္ေနဝင္းနဲ႔ ဆရာနတ္ႏြယ္တုိ႔ ထုိင္တတ္တဲ့ ၃၇ လမ္းက ‘ခရားၾကီး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္’ မွာ က်ေနာ္က ေျပာျပေတာ့ ဆရာနတ္ႏြယ္က ျပံဳးၿပီးနားေထာင္တယ္။ အဲဒီကတည္းက  ဆရာနတ္နဲ႔ က်ေနာ္ ရင္းႏွီးခြင့္ရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

xxxxxx

ဘဝတကၠသုိလ္စာေပ တုိက္ခန္းဝကုိ ဝင္လုိက္တာနဲ႔ ဆရာနတ္က ‘လာ အေပၚကုိ သြားရေအာင္’ဆုိၿပီး၊ ဘဝတကၠသုိလ္ စာေပတုိက္ရဲ႕ ထပ္ခုိးေလးေပၚကုိေခၚသြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ‘ႏြယ္နီမဂၢဇင္း’မွာ လစဥ္ ေရးေပးဖုိ႔ ေျပာလာတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ထီေပါက္သလုိ ခံစားရတယ္။ ကုိယ္ သိပ္ၾကိဳက္ခဲ့တဲ့၊ ေလးစာခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာၾကီးက သူ႔မဂၢဇင္းမွာ လစဥ္ အခန္းတခန္းဖြင့္ေပးၿပီး ေရးဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့တဲ့ ဆုလာဒ္ေလာက္ ၾကီးမားတဲ့ ရလဒ္ ဘယ္မွာ ရွိဦးမွာလဲ…။

ဆရာနတ္ရဲ႕ ႏြယ္နီမဂၢဇင္းမွာ လစဥ္ေရးခဲ့တာ၊ တႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာလာေတာ့…ဆရာနတ္က ‘ခင္ဗ်ားေရးတာေတြ စာအုပ္ျပန္ထုတ္ပါလား’လုိ႔ ေျပာလာတယ္။ ထုတ္ခ်င္တဲ့သူ ရွိတယ္လုိ႔လဲ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ ‘ျမန္မာျပည္ ရိႈးေဂ်ာ့’ ဆုိတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ ရသဟန္ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ ထြက္ခဲ့တယ္။ ဒီစာအုပ္မွာပဲ ဆရာနတ္ႏြယ္က ‘သတင္းရသ’ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အမွာစာေရးေပးခဲ့တယ္။

အဲဒီအမွာစာမွာ သတင္းေဆာင္းပါး ေရးသားမႈ ပုံစံေတြေျပာင္းလာတဲ့ အေၾကာင္း၊ သတင္းကုိ သမားရုိးက် သုတေရးနည္းထက္ စာေရးသူရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳ၊ အေတြးအျမင္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ေရးလာၾကေၾကာင္း၊ ဒီလုိေရးတဲ့ သူေတြထဲမွာ ကုိေဂ် ပါဝင္တဲ့အေၾကာင္း…..စသျဖင့္ ေရးခဲ့သလုိ…..

“သူစာေရးပုံက ဝတၳဳဆန္သည္။ သူ႔အေရးအသားက ညက္သည္။ သူက ယေန႔ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ စီးပြားေရးေလာက အေျခအေနမ်ားကုိ ေျပာရာတြင္ ရုပ္ဝတၳဳ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အေၾကာင္းကုိသာမက ယင္းတုိ႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ လူသားတုိ႔၏ အတြင္းစိတ္ ျဖစ္ေပၚပုံမ်ား၊ ရင္ဝယ္ခံစာမႈမ်ားကုိ ေဖာ္ျပသည္။ သူ၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ သေဘာထားအျမင္ႏွင့္ ခံစားမႈပါရွိေသာ သတင္းရသစာတမ္းမ်ားဟု ေခၚဆုိႏုိင္ေပသည္” လုိ႔ ဆရာနတ္ႏြယ္က က်ေနာ့္အတြက္ အမွာစာေရးေပးခဲ့တယ္။ ေပ်ာ္လုိက္တာေလ။ အဲဒီအမွာစာေလးကုိ တကုိင္ကုိင္ တျပံဳးျပံဳး ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ေက်နပ္ပီတိကုိ အခုထိ သတိရေနဆဲပါပဲ။

xxxxxx

က်ေနာ္ ျပည္ပေရာက္ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ ဆရာနတ္ႏြယ္ဆီ ဖုန္းေခၚခဲ့တယ္။ ႏြယ္နီအေၾကာင္း ဆရာ့ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေၾကာင္း သတင္းေမးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာက စကားနည္းသူ ျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏြယ္နီမဂၢဇင္း ဆက္ထြက္ မထြက္၊ ဆရာနတ္ ဘာေတြ ေရးေနသလဲ ဆုိတာကုိေတာ့ မိတ္ေဆြေတြကတဆင့္ ေမးခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လဆန္းပုိင္းက ေျမာက္ဥကၠလာပ ေဆးရုံၾကီးမွာ ဆရာနတ္ ေဆးရုံတက္ေနတဲ့ ဓာတ္ပုံပါလာတယ္။ သူ႔ဓာတ္ပုံကုိ ျမင္ရေတာ့ အရမ္းကုိ စုိးရိမ္သြားတယ္။ အေတာ့္ကုိ မမာမက်န္း ျဖစ္ေနတာက သိသာေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သူ႔အသက္ ၇၈ ႏွစ္၊ တကယ္လုိ႔သာ ျပန္က်န္းမာလာရင္ စာေတြ ဆက္ေရးႏုိင္ေသးတဲ့ အရြယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာနတ္အတြက္ ေမတၱာပုိ႔ ဆုေတာင္းေပးခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆုေတာင္းမျပည့္ခဲ့ပါဘူး။ ေမလ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ ဆရာနတ္ႏြယ္ ကြယ္လြန္သြားၿပီဆုိတဲ့ သတင္းၾကားရတယ္။ ႏွေျမာလုိက္တာေလ…။

နတ္ႏြယ္၊ ျမသန္းတင့္၊ မင္းေက်ာ္

xxxxxxx

ဆရာနတ္ႏြယ္ ကြယ္လြန္သြားတာဟာ စာေပေလာကအတြက္ ၾကီးမားတဲ့ ဆုံးရႈံးမႈတခုျဖစ္ပါတယ္။ သူေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြ။ သူ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ‘မုိးေဝမဂၢဇင္း’ ကေန ကဗ်ာဆရာေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားအျပား ေပၚထြက္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ဆရာနတ္ႏြယ္ဟာ ၁၉၅ဝ ဝန္းက်င္က ထုတ္ေဝတဲ့ ‘ဟံသာတီ သတင္းစာ’ မွာ ‘ေက်ာင္းသူမ’ ကဗ်ာကုိ စတင္ေရးသားခဲ့ၿပီး စာေပေလာကထဲကုိဝင္လာခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ ဆရာရဲ႕ ‘ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္း’ နဲ႔ ‘တေကြ႔ေတာ့ ေတြ႔ၾကဦးမည္’ စာအုပ္ေတြဟာ ‘၂ဝ ရာစု အထူးျခားဆုံး ျမန္မာစာအုပ္မ်ား’ စာရင္းမွာ ပါဝင္ခဲ့သလုိ၊ ‘၂ဝ ရာစု ျမန္မာ ဂႏၳဝင္စာအုပ္ ၁ဝဝ’ စာရင္းမွာလဲ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ စာေရးဆရာမင္းေက်ာ္ (၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကုိအံ့ဘြယ္ေက်ာ္ရဲ႕ Ant Bwe Kyaw အေဖ) နဲ႔ တြဲၿပီး ‘မလိခ’ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ‘ျမန္မာတၱဳ အညြန္း’ ကုိေရးသားခဲ့ပါတယ္။ မလိခ ဆုိတဲ့ ကေလာင္ အမည္ဟာ ဘယ္သူလဲ ဆုိတဲ့ သိခ်င္စိတ္ဟာ တခ်ိန္က စာေပေလာကမွာ ေပၚခဲ့ဖူးပါတယ္။ မလိခ ဆုိတဲ့ ကေလာင္သုံးတုိင္း ဆရာမင္းေက်ာ္နဲ႔ ဆရာနတ္ႏြယ္တြဲေရးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဆရာနတ္ႏြယ္ကုိယ္တုိင္ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ မလိခ ကေလာင္ အမည္ကုိ ဆရာမင္းေက်ာ္က ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မလိခ ကေလာင္နဲ႔ ေရးခဲ့တဲ့ ‘ျမန္မာစာေပအဘိဓာန္’ ကုိ ဆရာမင္းေက်ာ္ တေယာက္ထဲ ျပဳစုခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး၊ ‘ျမန္မာဝတၳဳအညႊန္း’ ကုိေတာ့ ဆရာနတ္ႏြယ္နဲ႔ ဆရာမင္းေက်ာ္တုိ႔ ပူးတြဲေရးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ‘ျမန္မာဝတၳဳအညႊန္း’ အမွာစာမွာ ဆရာနတ္ႏြယ္က ရွင္းလင္းေရးသားခဲ့ပါတယ္။

xxxxx

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပုိင္း ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ဖဆပလေခတ္တုန္းက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္နဲ႔ မႏၲေလးတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတြမွာ ဆရာနတ္ႏြယ္ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းမွာလည္း ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ားသမဂၢရဲ႕ ဆုိင္းဘုတ္ေအာက္မွာ လြယ္အိမ္တလုံးကုိ ပခုံးထက္မွာ လြယ္ရင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဆရာနတ္ႏြယ္ကုိ ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိတယ္။ ဆရာ ေကာင္းရာဘုံဘဝမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့စာေတြ ဆက္လက္ေရးသားႏုိင္ပါေစ။

ကုိေဂ်
ဇန္၊ ၁၁၊ ၂ဝ၁၈
မနက္ ၄း၃ဝ နာရီ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊ အခ်ိန္မီ ထြက္ပါျပီ

By

  မုိးမခလစဥ္မဂၢဇင္း ဇြန္ ၂၀၁၈ ၊ တြဲ ၅၊ မွတ္ ၂၊...

Read more »

ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ

By

  ရဲေဘာ္ ေမာင္တူးရဲ့ သက္ရွိပန္းခ်ီ  (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၃၊ ၂၀၁၈ ေခါင္းစဥ္...

Read more »

မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ

By

  မိုုးမခမဂၢဇင္း ေမ ၂၀၁၈၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁ ထြက္ျပီ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္