အမၺနဒီေက်ာ္စြာ ● အ႐ူးမ်ားႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္

April 9, 2018

● အ႐ူးမ်ားႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၉၊ ၂၀၁၈

အ႐ူးဟုဆိုလွ်င္ အဝတ္အစား စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ႏွင္႔ လမ္းတကာေလွ်ာက္သြားကာ ဟိုဟာေကာက္စား သည္ဟာေကာက္ စား၊ ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္၊ မိုးရြာလွ်င္စို ေနပူလွ်င္ေျခာက္၊ ေနထိုင္ရာ အတည္တက်မရွိ၊ ေစာင့္ေလွ်ာက္သူမရွိ၊ ဗိုက္ဆာ မွန္း မဆာမွန္းမသိ၊ တစ္ေယာက္တည္းစကားေတြေျပာကာ ေနခ်င္သလိုေန ထိုင္ခ်င္သလိုထိုင္၊ မည္သူ႔ကိုမွ် ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ လုပ္ခ်င္ ရာလုပ္ေနတတ္ၾကေသာသူမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးၾကသည္မဟုတ္ပါလား။

ယခုမူ ထိုသို႔ မဟုတ္ေတာ႔ေပ။ အ႐ူးမ်ားသည္လည္း ေခတ္မီလာၾကေခ်ၿပီ။ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ေနတတ္လာၾကၿပီး လူရာဝင္ခ်င္ နာမည္ႀကီးခ်င္ ဆယ္လီျဖစ္ခ်င္ ဂုဏ္သတင္း ေမႊးသည္ နံသည္ မသိ၊ ေက်ာ္ေဇာဖို႔သာသိေသာ လိုခ်င္တာတစ္ခုရမည္ဆို လွ်င္ ခိုင္းသမွ် အကုန္လုပ္တတ္ေသာအ႐ူးမ်ား ေပၚေပါက္လာေလၿပီ။ အမွန္တကယ္ သြက္သြက္ခါေအာင္႐ူးေသာ အ႐ူး အစစ္မ်ားမွာကား ဘာမွ်လိုခ်င္တပ္မက္စိတ္ သိပ္မရွိၾကေတာ့။ ကေလးစိတ္ ဆူပူမည္ ေအာ္ဟစ္မည္ ဆဲဆိုမည္ ေငါက္ငမ္း မည္ လိုခ်င္လွ်င္ လုမည္ ေျပာခ်င္ရာေျပာေနမည္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနမည္ အိပ္ခ်င္သည့္ေနရာတြင္ လွဲအိပ္လိုက္မည္ စားခ်င္ သည့္အခ်ိန္မွ ရွာစားလိုက္မည္။ အ႐ူးအယဥ္မ်ားကေတာ႔ လူကိုဒုကၡမေပးတတ္ၾကပါ။ အ႐ူးအ႐ိုင္းမ်ားကေတာ႔ အနည္းငယ္ စိတ္အလိုမက်လွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရန္ရွာတတ္ပါသည္။ ယခုမူ မ႐ူးမေကာင္းမ်ားကား အလြန္မ်ားျပားစြာ ထုႏွင္႔ေဒး ေပၚ ေပါက္လာသည္မွာ အ႐ူးသင္တန္းေပးကာ ဘြဲ႔လက္မွတ္မ်ားေပး၍ ေမြးထုတ္ေနသည္လား ေအာက္ေမ႔ရသည္။ တစ္ခုခုျဖစ္ လွ်င္ စီကနဲဆို ၾကည့္လိုက္ အ႐ူးလက္မွတ္ရ။ ျပႆနာႀကီးႀကီးတစ္ခုျဖစ္ျပီေဟ့ဆို ၾကည့္လိုက္ အ႐ူးလက္မွတ္ရ။ အမ်ား သူငါႏွင္႔ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနလွ်င္ ၾကည့္လိုက္ အ႐ူးလက္မွတ္ရ။ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ၾကည့္လိုက္ အ႐ူးလက္မွတ္ရ စသည္ျဖင္႔ အ႐ူးလက္မွတ္ရေတြ မ်ားစြာေပၚထြက္လာသည္။ သာမာန္႐ူးျခင္းမ်ားတြင္ေတာ့ စီးပြားေရး ပ်က္၍ ႐ူးျခင္း၊ မိသားစုအေရးကိစၥမ်ားေၾကာင္႔ ႐ူးျခင္း၊ မနာလို႐ႈစိမ္႔သူမ်ားက မႏၱာန္ ယၾတာေဆး အစီရင္မ်ားအသံုးခ်ကာ ယုတ္မာသျဖင္႔ ႐ူးျခင္း၊ ရာသီဥတုဒဏ္ သဘာဝေဘးဒဏ္မ်ားေၾကာင္႔ ႐ူးျခင္း၊ ေလာကီအပူမ်ားေၾကာင္႔ ႐ူးျခင္း၊ ရန္သူမ်ိဳး ငါးပါးေၾကာင္႔ ႐ူးျခင္း၊ အက္စီးဒင္႔မ်ားေၾကာင္႔ ႐ူးျခင္း စသည္ျဖင္႔ ႐ူးျခင္းအေထြေထြ ႐ူးနည္းအဖံုဖံု ရွိတတ္ၾကေလသည္။ ယခုေခတ္စားကာ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနေသာ႐ူးျခင္းမွာကား ထိုသို႔မဟုတ္။ ထို႐ူးနည္းမ်ားထဲတြင္မပါ ႐ူးခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ ႐ူးကာ မ႐ူးျခင္သည့္အခ်ိန္တြင္ မ႐ူးေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ႐ူးနည္းအသစ္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ လူသူငါးပါးၾကားတြင္ အလုပ္ လုပ္ႏိုင္ၾကသည္ သာမာန္လူမ်ားကဲ႔သို႔ပင္ ေနထိုင္သြားလာစားေသာက္ကာ သူလိုငါလိုပင္ အ႐ူးလား အေကာင္းလားဆို သည္ကို စိတ္အထူးကုဆရာဝန္ၾကီးမ်ားပင္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရခက္ကာ အမ်ိဳးအမည္ခြဲျခားရခက္ေသာ ႐ူးနည္းမ်ား ျဖစ္ေနေလ ေတာ့သည္။

ေခတ္သစ္အ႐ူးမ်ားကလည္း စီးပြားေရးလူမႈေရး ႏိုင္ငံေရးကို အလြန္အမင္းစိတ္ဝင္စားေသာ အ႐ူးပါးမ်ားျဖစ္ေနၾကေလ သည္။ မည္မွ်ေလာက္ပင္ စိတ္ဝင္စားသနည္းဆိုရာတြင္ ေတြ႔သမွ်လူတိုင္းကို ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းကာ လူမ်ိဳးေရးျပႆနာ ရွာေနလွ်င္ အ႐ူးျဖစ္ေနျပန္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္လူႀကီးမ်ားကို ယုတ္ယုတ္မာမာ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းေျပာေနဆိုေနေရးေနသည္ကို ၾကည့္လို္က္ပါက အ႐ူးျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဟိုအိမ္မီး႐ႈိ႕ သည္အိမ္မီးကြင္းပစ္လုပ္သူမ်ားကိုၾကည့္လိုက္အ႐ူးျဖစ္ေနျပန္သည္။ ၁၉၈၈ ႏွင့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ၾကားကာလမ်ားတုန္းကလည္း အ႐ူးမ်ား အလြန္ေခတ္စားကာ အ႐ူးတစ္ေခတ္ ထခဲ့ၿပီး အ႐ူးမ်ားစန္းပြင္႔ကာ အ႐ူးနကၡပင္ေကာင္းေသာႏွစ္ကာလမ်ားျဖစ္ခဲ႔ဖူးေလသည္။ ထိုေခတ္ကအ႐ူးမ်ားကေတာ႔ ယခု လို ေပၚေပၚတင္တင္ ႐ူးျခင္းမဟုတ္။ လူကြယ္ရာေရာက္လွ်င္ အ႐ူးစိတ္ေပါက္ အ႐ူးရုပ္ေပ်ာက္ကာ ေဆးေသာက္စရာမလိုပဲေကာင္းခဲ႔ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕အ႐ူးမ်ားဆိုလွ်င္ အလြန္ခ်မ္းသာကာ ကားတဝီဝီႏွင္႔ပင္ လုပ္ငန္းခြင္ဆင္းသလို ႐ူးခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ကားအမည္းႀကီးႏွင့္ လာခ်လိုက္ အ႐ူးခ်ိန္ ဂ်ဴတီျပည့္လွ်င္ ကားျပာႀကီးႏွင္႔လာျပန္ေခၚသြားလိုက္ႏွင္႔ အ႐ူးလုပ္ငန္းမ်ား အ႐ူး စီမံကိန္းမ်ားခ်မွတ္ကာ အ႐ူးျပန္႔ပြားေရးေမြးျမဴေရးကုမၸဏီမ်ားက ဝန္ထမ္းမ်ားဟု အထင္မွားရေလာက္ေအာင္ အ႐ူးတစ္ ေခတ္ ရွိခဲ႔ဖူးသည္။ ယခုေခတ္မွာေတာ႔ ထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့။ အရင္ကလို ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ႐ူးစရာမလိုေတာ့ေပ။ လူၾကားသူ ၾကားလမ္းေပၚ လမ္းၾကားလူစည္ကားရာပန္းျခံကဲ႔သို႔ အမ်ားျပည္သူႏွင္႔ဆိုင္ေသာေနရာမ်ားအထိပါ တရားဝင္ ေပၚေပၚထင္ ထင္ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္အရ ႐ူးခြင့္ရလာၾကေလၿပီ။ ေရွးကလိုသာမန္ ၾကားဖူးေနၾက မယားတ႐ူး၊ လင္တ႐ူး၊ အရက္႐ူး၊ ဖဲ႐ူးဂိမ္း႐ူး၊ ပြဲ႐ူး၊ အျငိမ္႔႐ူး၊ စတိတ္ရႈိး႐ူး၊ အစား႐ူး၊ အဝတ္အစား႐ူး၊ မ်က္ႏွာ႐ူး အသိုင္းအဝိုင္း႐ူးမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့။ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာကာ ေက်ာင္းဆရာ႐ူး၊ အင္ဂ်င္နီယာ႐ူး၊ သေဘၤာသား႐ူး၊ ဆရာဝန္႐ူး၊ အဆိုေတာ္႐ူး၊ မင္းသား႐ူး၊ မင္းသမီး႐ူး၊ ေမာ္လ္ဒယ္လ္႐ူး၊ ဗိုလ္႐ူး စသည္မ ွထပ္မံတိုးတက္ကာ ေငြ႐ူး၊ ဂုဏ္႐ူး၊ တဏွာ႐ူး၊ အာဏာ႐ူး ႐ူးနည္း အသစ္အဆန္းေပါင္းစံုျဖင္႔ အ႐ူးကင္ဆာမ်ားသည္ ေနရာအႏွံ႔ ပ်ံႏွံလ်က္ရွိေလၿပီ။ မသိမသာ႐ူးသူမ်ားရွိသလို သိသိသာ႐ူး သူမ်ားလည္းရွိသည္။ ထို႔ျပင္ အ႐ူးမ်ားကို ဘံုေျမႇာက္ၾကသူမ်ားကလည္းရွိသည္။ အ႐ူးမ်ားကလည္း အ႐ူးထန္းလ်က္အိုး ေတြ႔ဆိုသလို အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေနၾကေလသည္။ အ႐ူးလင္လုပ္ရသလိုဟူေသာ စကားပံုသည္လည္း အျမဲမွန္ေနေလေတာ့ သည္။ အ႐ူးေတြ အ႐ူးမေတြကလည္းမ်ားလာသည္ကိုး။ အ႐ူးအ႐ူးျခင္း ပနာသင္႔ေနၾကပံုမွာ အ႐ူးက အ႐ူးထက္ တစ္မူး ပို႐ွဴခ်င္ေသာ အ႐ူူးမ်ားသည္ပင္လ်င္ တစ္ပံုတေခါင္းျဖစ္ကာ ဘိုးဘိုးေအာင္၏ ဝိဇၨာဝလံုးလို တစ္လံုးဖ်က္လွ်င္ ႏွစ္လံုးေပၚ ႏွစ္လံုးဖ်က္လွ်င္ ေလးလံုးေပၚလာသကဲ႔သို႔ အ႐ူးမ်ားဆတိုးႏွင္႔ ေပၚလာၾကသည္မွာ အံ့ဖြယ္မကုန္ႏိုင္ေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တြင္ အ႐ူးထိန္းသိမ္းေရးေက်ာင္း (သို႔မဟုတ္) အ႐ူးထိန္းသိမ္းေရးေဂဟာ အ႐ူးသင္တန္းမ်ားဖြင္႔လ်င္ အလြယ္တကူအလွ်င္ အျမန္ စီးပြားေရးေျပလည္ႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ေတာ္ရုံတန္ရုံ႐ူးလွ်င္ေကာင္းသည္ အတန္အသင္႔႐ူးလွ်င္ ေတာ္ ေသးသည္။ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး႐ူးမိလွ်င္ကား မေကာင္းေတာ့။ ႐ူးရင္းႏွင္႔ပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုအက်ိဳးျပဳလွ်င္ ေတာ္ေသးသည္ ဆရာေအာင္သင္းကေတာ႔ စာ႐ူးေပ႐ူးမ်ားကိုခ်စ္သည္။ အာဏာ႐ူးမ်ားကိုေတာ႔ မႏွစ္သက္ေၾကာင္း ေျပာသြားခဲ့ဖူးပါသည္။သဘာဝႏွင္႔လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကိုအက်ိဳးျပဳေသာ႐ူးျခင္းမ်ားကေတာ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူခ်စ္လူခင္မ်ားကာ ပညာရွင္အ႐ူးမ်ားပင္ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ် အက်ိဳးမျပဳ အက်ိဳးယုတ္ကာပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈမ်ားကာ ေလာကသဘာဝႏွင္႔ သက္ရွိ သက္မဲ႔မ်ားကို ထိခိုက္ေစေသာ႐ူးျခင္းမ်ားကေတာ႔ နာမည္ပ်က္ကာ ကမာၻ႔သမိုင္း ျမန္႔မာသမိုင္းမ်ားတြင္ လူမုန္း စုန္းမုန္း နတ္မုန္း အားလံုးမုန္းကာ လူလံုးမလွ ေအာ႔ႏွလံုးနာၾက ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရန္ လက္တြန္႔ကာေရွာင္ၾက ရွားၾကဖယ္က်ဥ္ၾက ေလသည္။ မ႐ူးတ႐ူးျဖစ္ေသာ ယဥ္ယဥ္ေလး႐ူးသူမ်ားကေတာ႔ နာမည္ေျပာင္ကေလးမ်ားႏွင့္ ခ်စ္စရာပင္ေကာင္းေနေသး ေတာ့သည္။ မ်က္ႏွာ႐ူး၊ ဝမ္းတြင္း႐ူး၊ အခ်စ္႐ူး၊ ကဗ်ာ႐ူး စသည္ျဖင္႔ အမည္ေျပာင္ကေလးမ်ားႏွင္႔ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အ႐ူးကေလးမ်ားကေတာ့ ေခတ္အဆက္ ဆက္ရွင္သန္ေနဦးမည္သာ။

႐ူးတာကေတာ႔ ေလာကသစၥာအရ သဘာဝဓမၼသေဘာအရ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါအားလံုး အဆံုးစြန္ေသာ နိဗၺာန္သို႔မ ေရာက္ေသးသည္အထိ ႐ူးႏွမ္းေနၾကရဦးမွာျဖစ္ပါသည္။ သာမာန္အ႐ူး၊ အယဥ္႐ူး၊ အရိုင္း႐ူး မည္သို႔႐ူးမည္ကိုသာ မသိႏိုင္ ၾကေသာအ႐ူးေလာက အ႐ူးကမၻာႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ လူမွန္လွ်င္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ႐ူးေနၾကရေသာပုထုဇဥ္ လူသားအ႐ူး မ်ားထဲတြင္ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးေပးျခင္းျဖင္႔ မ်က္ႏွာ႐ူးလုပ္မည္လား၊ မည္သူႏွင္႔မွ်မပတ္သက္ဘဲ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အထီး က်န္ ကာဝမ္းတြင္း႐ူးလုပ္မည္လား၊ အမ်ားကိုဒုကၡေပါင္းစံုအကုန္ေပးေသာ အတၱေဘာ႐ူးလုပ္မည္လားဆိုတာကိုေတာ့ ေသခ်ာစဥ္း စားၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ တစ္ရက္တစ္မ်ဳိး၊ တစ္နာရီတစ္မ်ဳိး၊ တစ္မိနစ္ တစ္မ်ဳိး မရိုးရေအာင္ ကိုယ္႔႐ူးနည္းကို ကိုယ္တိုင္သံုးသပ္ကာ ႐ူးနည္းမ်ားကို ႐ူးသြပ္စြာေရးသားမိေျပာဆိုမိေသာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သည္လည္း ယခုစာကိုေရးခဲ့ မိသလား မေရးမိခဲ့သလားကိုပင္ ေဝခြဲမရေတာ႔ေအာင္ ႐ူး႐ူးမိုက္မိုက္ျဖင္႔ ေရးသားမိပါသည္။

ေလးစားစြာျဖင္႔
အမၺနဒီေက်ာ္စြာ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:စာစုတုိ

စာဖတ္သူေတြရဲ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္း (သခၤ်ာ) – သခၤ်ာအေတြးအေခၚသမိုင္း ၊ ဂိမ္းသီအိုရီႏွင့္ အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ား

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခမာတိကာစဥ္

%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ ျမန္မာေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ပန္းမ်ား စာအုပ္ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) မတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ)

By

ေဇာ္ေအာင္(မုံရြာ) ၏ ျပည္ျမန္မာ မီးထိန္ထိန္သာဖို႔အေရး မိုးမခေဆာင္းပါးမ်ား (ထြက္ျပီ) မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈၊...

Read more »

 ဦးခင္ေမာင္လတ္(MA) နဲ႔ ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္ – အဂၤလိပ္စာတတ္လိုုေသာ္ စာအုုပ္ ထြက္ျပီ

By

ဦးခင္ေမာင္လတ္(MA) နဲ႔ ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္ – အဂၤလိပ္စာတတ္လိုုေသာ္ စာအုုပ္ ထြက္ျပီ (မိုုးမခ) ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅၊...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္း (သခၤ်ာ) – သခၤ်ာအေတြးအေခၚသမိုင္း ၊ ဂိမ္းသီအိုရီႏွင့္ အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ား 

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္း (သခၤ်ာ) – သခၤ်ာအေတြးအေခၚသမိုင္း ၊ ဂိမ္းသီအိုရီႏွင့္ အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ား  မိုးမခစာေပက ထြက္ပါျပီ။...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္