fbpx

ေမာင္ေအာင္မြန္ ● လွေသာပို၍လွေသာႏွင့္ ခင္သန္းႏု

April 15, 2018

ေမာင္ေအာင္ ● လွေသာပို၍လွေသာႏွင့္ ခင္သန္းႏု
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၁၅၊ ၂ဝ၁၈

(၁)
၁၉၅၉ ခု၊ ျမန္မာ့အသံသို႔ ကြၽန္ေတာ္မေရာက္မီကတည္း စာေရးဆရာျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာ တာဝန္ခံ စႏၵရားေအာင္ခင္ႏွင့္ ေမာင္ေအာင္မြန္၏ဝတၳဳတိုမ်ားကလည္း လူခ်င္းမဆံုမီကပင္ ရင္းႏွီးေနႏွင့္၏။ ကြၽန္ေတာ္ပထမဆံုး ေရးေသာ သိဂႌရယ္ေမ့ပါႏိုင္ကိုေတာင္ ရွာေတြ႕ၿပီး ဇာတ္လမ္းလုပ္ကာ သူထုတ္လႊင့္ခဲ့သည္ကုိသာ ၾကည့္ၾကပါ။

၁၉၆၈ ခုတြင္ ျမန္မာပိုင္းသို႔ ေျပာင္းရေသာ္လည္း လုပ္ေဆာင္ရမည့္တာဝန္ေတြထဲ အသံလႊင့္ဇာတ္ေရးဖို႔မပါ၊ စိတ္ကူးရ ႀကိဳးစားၾကည့္ရင္း ေအာင္ျမင္သြားသည္။ အသံလႊင့္ဇာတ္တြင္ Narator မပါ၊ ဇာတ္ေကာင္တို႔ ေျပာဆိုၾကရင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ ၾကရ၏။

စာေရးဆရာ မင္းရွင္ထြက္သြားကတည္းက အသံလႊင့္ဇာတ္ညႊန္းေကာင္းမရဟု ပင္တိုင္ Producer ကို သစၥာဆို၏။ အမ်ား ဆံုးလာေရာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးသူ ဝင္းဦးက ကြၽန္ေတာ္သည္ ေဘာလံုးပြဲကို ေရဒီယိုနားေထာင္သူ မ်က္စိထဲျမင္လာေအာင္ တိုက္႐ိုက္အသံလႊင့္ေနသူမို႔ ဇာတ္ညႊန္းအေရးေကာင္းတာဟု ေထာက္ျပဖူးသည္။ ပင္ပန္းလက္ဝင္သည္မို႔ ေမာင္ေအာင္မြန္ က စိတ္ပါမွေရးသည္၊ ေရးခ်င္မွ ေရးသည္။

(၂)
ယခု ေရးေပးဖို႔ ပူဆာလာသူက စႏၵရားေအာင္ခင္။

၁၉၇၃ ခု၊ ဇူလိုင္လထုတ္ ေငြတာရီမဂၢဇင္းထဲက ေမာင္ေအာင္မြန္၏ လွေသာပို၍လွေသာကို အသံလႊင့္ဇာတ္အျဖစ္ သူ Producer လုပ္ခ်င္သည္ဟု ေျပာ၏။ သီခ်င္းစပ္ဖို႔ေတာင္ စိတ္ကူးေနၿပီတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ၾကား လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၊ မိတ္ေဆြ အျပင္ ပညာသည္ အျပန္အလွန္ေလးစာမႈကလည္းရွိ၏။ မင္းသားေနရာမွာ လင္းထင္ကိုထားရင္ ေရးေပးမည္ဟု ဆို လိုက္သည္။

ႀကိဳက္တဲ့မင္းသားေျပာ ရတယ္၊ ကိုရင္ ဝင္မလုပ္ရင္ၿပီးေရာဟု ေနာက္ၾကရင္း သေဘာတူလိုက္၏။ ဇာတ္ညႊန္းေရးလိုက္၏။ အဆင့္ဆင့္တက္သြားၿပီးေနာက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလိုက္၏။ ျမဴးေနေသာ စႏၵရားေအာင္ခင္၊ သီခ်င္းစပ္–အဆိုေတာ္ ႏဲြ႕ယဥ္ဝင္း ျမန္မာ့အသံတီးဝိုင္းႏွင့္ အသံသြင္းရာ၌ စႏၵရားကို သူမတီးပဲ ကိုလွထြဋ္ကို တီးေစသည္ကိုသာၾကည့္။

ကိုသစၥာကလည္း စိတ္အားထက္သန္ေန၏။

ျပႆနာတက္လာသည္က မင္းသမီးေနရာ၌ ခင္းသန္းႏုအား ေရြးထားျခင္းတည္း။ လင္းထင္ယွဥ္ႏိုင္ပါ့မလား။ မင္းသား မင္းသမီးေတြပဲ–အဆင္ေျပသြားမွာပါဟု စႏၵရားေအာင္ခင္ေျပာေသာ္လည္းကြၽန္ေတာ္က ႐ႈမဝတိုက္၌ ေတြ႕ဆံုခင္မင္ခဲ့သူ တက္သစ္စမင္းသားေလးအတြက္ ပူေနမိဆဲ။

အသံသြင္းဖို႔ ေရာက္လာၾကၿပီ။

လင္းထင္အား ပခံုးဖက္က ျဖစ္သြား–အဆင္ေျပသြားမွာပါကြာဟု ခပ္တိုးတိုး အားေပးစကားဆိုရာ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္၊ ဒါကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အခြင့္ေကာင္းပဲဟု ျပန္ေျဖသည္။ Studio C ၌ ထံုးစံအတိုင္း အဆင္ေျပလြယ္ကူေသာ အခန္းမ်ားစ၍ အသံသြင္းၾကသည္။ Producer စႏၵရားေအာင္ခင္ အလုပ္မ်ားေနၿပီး ကိုသစၥာႏွင့္ကြၽန္ေတာ္က ဝင္ကူေနၾက၏။

ဝါရင့္ အကယ္ဒမီခင္သန္းႏုက ေဖးမလမ္းခင္းေပး၍ လင္းထင္လည္း အားတက္ပံုရ အဆင္ေျပ၏။ တခန္းၿပီး တခန္း အသံ သြင္းၿပီးသြားေလၿပီ။
(၃)
ဇာတ္လမ္းက အလြန္အမင္း အလွႀကိဳက္ေသာ လွပသူ ပပသည္၊ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာႀကီးႏွင့္ ၾကမ္းတိုက္၏။ ေျပာင္ေခ်ာ ေနၾကမ္းျပင္ေပၚ ေခ်ာ္လဲရာ ဗိုက္ကိုမထိေအာင္ မ်က္ႏွာႏွင့္အက်ခံလိုက္၍ သြားေတြက်ိဳးေနသည္ကို နယ္မွျပန္လာေသာ ခင္ပြန္းသည္အား ရွင္းျပပံုႏွင့္ အဆံုးသတ္ထား၏။

ဇာတ္ရွိန္အျမင့္ဆံုး Climax ေရာက္ခ်ိန္၌ အဆံုးသတ္ျခင္းကို ႀကိဳက္သူမို႔ ယခုဇာတ္ညႊန္းတြင္လည္း ထိုနည္းကိုသံုးထား၏။ ဇာတ္သိမ္းခန္းအသံသြင္းရာ ခင္သန္းႏုက မူလစကားလံုးမ်ားအတိုင္းမဟုတ္ပဲ အဆင္ေျပသလို ေျပာသြားသည္ကို ကြၽန္ ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္စလံုး သတိထားမိလိုက္၏။

ကြၽန္ေတာ္က မေက်နပ္ႏိုင္၊ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ ျဖစ္သြားၿပီေလ။

ဇာတ္ညႊန္းတြင္ ေရးထာသည္ကား– ေမာင္ေရ–ၾကည့္ပါဦး– ေမာင့္မယား သြားက်ိဳးမကို- အ႐ုပ္ဆိုးသြားၿပီ— — ေခ်ာ္လဲ ေတာ့– မ်က္ႏွာနဲ႔အက်ခံလိုက္တယ္-ဗိုက္ထဲက ေမာင့္ရင္ေသြးကို ထိမွာစိုးလို႔-ပါ– မလွေတာ့ဘူးေနာ္ေမာင္– ဟူ၍ျဖစ္ၿပီး၊ လင္းထင္၏– လွပါတယ္ကြယ္၊ အဲဒီစိတ္ထားက – ပို၍ေတာင္လွေသးဟုေျပာကာ ဇာတ္သိမ္းထားသည္။

ကိုသစၥာႏွင့္ Studio ထဲဝင္ကာ ခင္သန္းႏုအား ကြၽန္ေတာ္ရွင္းျပရ၏။

ဇာတ္ညႊန္းတပုဒ္လံုး မယားဆိုတာ ဒီတႀကိမ္သာသံုးထားတယ္–လင္ရယ္ မယားရယ္ ဗိုက္ႀကီးတာရယ္ စတာေတြကို ဒီ စကားလံုးနဲ႔ အားယူထားပံုေျပာျပေတာ့ ဘာမွမေျပာပဲ နားေထာင္ေန၏။ Producer စႏၵရားေအာင္ခင္က Second Cut ယူ မယ္–Ready ဆိုကာေနာက္ထပ္ အသံသြင္းၾကရာ–ခင္သန္းႏုက အသံေနအသံထား အနိမ့္အျမင့္ အျဖတ္အေတာက္ႏွင့္ သရုပ္ေဆာင္လိုက္ပံုမွာ ၾကက္သီးေမြးညင္းထေလာက္ပါရဲ႕။

သည္လိုႏွင့္ အသံသြင္းၿပီးသြားၿပီ။

(၄)
သို႔ေသာ္လည္း မျပတ္ေသးပါ။

လိုအပ္သလို တည္းျဖတ္၊ အခန္းေျပာင္းတီးလံုးမ်ားထည့္အၿပီး ဇာတ္သိမ္းခန္း ဘယ္ Cut ယူမလဲဟု ၃ ေယာက္သား နား ေထာင္တိုင္ပင္ၾကသည္။ Producer က Second Cut ကိုဖြင့္ျပၿပီး ခင္သန္းႏုကေတာ့ ကေဝပဲဟုဆို၏။ နားေထာင္သူတို႔အား ဖမ္းစားလိုက္ပံုကို တင္စားေျပာဆိုျခင္းပါ။ လင္းထင္ခမ်ာ မယွဥ္သာ ျပတ္က်န္ေန၍ကြၽန္ေတာ္မ်က္ႏွာပ်က္ေနၿပီ။

Editing ၌ လက္ရဲေသာ ကိုသစၥာက ဒီလိုလုပ္ၾကည့္ရေအာင္ဆိုကာ First Cut က လင္းထင္အသံကို ျဖတ္ယူကာ Second Cut ၌လဲထည့္လိုက္ရာ အေတာ္ဟန္က်လာ၏။ သို႔ေသာ္ ခင္သန္းႏုအသံအဆံုးႏွင့္ ေတ့ဆက္မို႔ မေခ်ာေမြ႕–ဒုတ္ ဆိုေသာ အသံေလးလည္းပါေနသည္ကို အသံဖမ္းအင္ဂ်င္နီယာ (၇) ႏွစ္တာ လုပ္ခဲ့သူမို႔ ကြၽန္ေတာ့္နားက လက္မခံခ်င္ ျဖစ္ရျပန္၏။

ဇာတ္သိမ္းသီခ်င္း အပါအဝင္ တိပ္ေခြအားလံုးယူၿပီး ၃ ေယာက္သား Studio C သို႔သြားၾက၏။ Stop Watch ႏွင့္ တိုင္းတာ ၾကည့္ရာ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဇာတ္သိမ္းသီခ်င္း Intro ကိုလွထြဋ္စႏၵရားသံက လင္းထင္အသံထက္ (၄) စကၠန္႔ပိုၾကာေန သည္။

ကၽြန္ေတာ္ Sub Control (Mixer) ၌ ထိုင္ၿပီး– ကိုသစၥာဆက္ထားေသာ တိပ္ေခြကိုဖြင့္ထားရင္း ခင္သန္းႏုအသံဆံုးဖို႔ (၃) စကၠန္႔အလို၌ သီခ်င္းေခြကိုဖြင့္ စႏၵရားသံမွ်ဥ္းမွ်ဥ္းေလးေရာထားၿပီး လင္းထင္အသံ အဝင္တြင္ စပ္ကနဲတင္လိုက္၏။ စႏၵရားေခါက္သံ ႏွစ္ခ်က္ျမည္အၿပီး Fade out လုပ္ကာ လင္းထင္အသံကို Under tone ေပးထား၏။ စကားဆံုခ်င္း ျပန္ ျမႇင့္လိုက္ေတာ့ ႏြဲ႕ယဥ္ဝင္း၏သီခ်င္းသံက–
—လွေသာ ပို၍လွေသာ လွေသာ ပို၍ ပို၍ လွေသာ– ဟု တန္းထြက္လာ၏။ ဒုတ္ဆိုေသာအသံေလး ေပ်ာက္သြားၿပီ၊ စႏၵရားေနာက္္ခံသံက အားျဖည့္ေပး၍ လင္းထင္လည္း ႐ုပ္မပ်က္ေတာ့။

၃ ေယာက္သား ေက်နပ္သြားၾကေလၿပီ။

(၅)
အမွန္မွာေတာ့ အသံလႊင့္ဇာတိုင္း ယခုလို ခက္ခဲလက္ဝင္သည္မဟုတ္၊ ျဖစ္ေအာင္ ရေအာင္လုပ္ခ်င္သည့္ ပိုးဝင္ကာ ႀကိဳး စားၾကျခင္းပါ။ ေသာတရွင္မ်ားအေပၚ ေစတနာထားသည္ ဘာညာႏွင့္ စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြလည္း မေျပာလိုပါ။

လွေသာပို၍လွေသာ အသံလႊင့္ဇာတ္ ေအာင္ျမင္သြားေလၿပီ။

လူႀကိဳက္မ်ားလွပါ၏။ ႒ာနတြင္းမွ စႏၵရားေအာင္ခင္ႏွင့္ ၿပိဳင္ဘက္တေယာက္က ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိန္းမေခ်ာ္လဲလွ်င္ မ်က္ႏွာ ႏွင့္မက် ဗိုက္ႏွင့္သာက်၍ ယုတၱိမရွိေသာ ဇာတ္လမ္းပါဟု ပစ္စာေရးသည္အထိျဖစ္ခဲ့၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သံုးေယာက္လည္း ၿပံဳးရင္း ႀကိဳးပမ္းရက်ိဳး နပ္ေလစြဟု သေဘာထားလိုက္ၾကသည္။ အကယ္ဒမီခင္သန္းႏုႏွင့္ ယွဥ္ၿပီးသရုပ္ေဆာင္ႏိုင္၍ တက္ သစ္စ မင္းသားလင္းထင္ နာမည္ႀကီးလာဟုုဆို၏။ ဟုတ္လွ်င္ ဝမ္းသာရပါမည္။

လင္းထင္ပါေသာ ဇာတ္ကားေတြေတာ့ မ်ားလာသည္။

လင္းထင္ဖိတ္၍ အင္းယားလိပ္မွ သူ႕မဂၤလာေဆာင္သို႔ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြား၏။ ခုလုိလာတဲ့အတြက္ အစ္ကို႔ကို ေနာက္ တႀကိမ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု မွတ္မွတ္ရရေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ လင္းထင္ႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ လူခ်င္းမဆံုၾကေတာ့။

ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္လုပ္ႏွင့္မို႔ကြၽန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္လည္း လွေသာပို၍လွေသာ အသံလႊင့္ဇာတ္ ကိုေမ့သေလာက္ ျဖစ္ သြားၿပီ။

(၆)
စိတ္ထင္ ၄ ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ။

ကိုသစၥာက ဧည့္သည္တေယာက္ ေရာက္ေနတယ္–ကိုေအာင္မြန္ကိုေတြ႕ခ်င္တယ္တဲ့–ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခန္းဘက္ဆီ ေလွ်ာက္ခဲ့ပါလားဟု တယ္လီဖုန္းဆက္၍ ေရာက္သြားေတာ့ ဗိုက္ဖံုးအက်ႌဝတ္ထားသည့္ ခင္သန္းႏုျဖစ္ေန၏။ မထူးဆန္းပါ၊ သူ႔အိမ္ေထာင္ေရးအေၾကာင္း အမ်ားအသိကိုး။

ထူးဆန္းသည္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္ပံုပါ။

နားေထာင္ၾကည့္–၊ ခင္သန္းႏုကို ၾကည့္စမ္းပါ–ကိုေအာင္မြန္ေရ–လွေသာပို၍လွေသာျဖစ္ေနၿပီဟု ရင္းႏွီးစြာ ၿပံဳးၿပီးေျပာ သည္။ ကိုယ့္နားကို ကိုယ္မယံုႏိုင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္အံ့ၾသေန၏။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ မ်ားစြာရိုက္ေနရသည့္ၾကား– ျမန္မာ့ အသံမွာပင္ ေနာက္ထပ္ အသံလႊင့္ဇာတ္မ်ားစြာမွာ လာသ႐ုပ္ေဆာင္ေပးသူက မွတ္မိေနသကိုး။

နာမည္ႀကီး အကယ္ဒမီ မင္းသမီးက ဝတၳဳတိုေရးသမားအား အေလးထား တေလးတစားေျပာပံုက ခင္သန္းႏု၏ ႐ုပ္ရည္ ထက္ပင္ ပို၍လွေသးဟု ေမာင္ေအာင္မြန္ ျပန္မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။

(၇)
ႏွစ္ေတြမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။

အေတာ္မ်ားလည္း မရွိၾကေတာ့၊ စႏၵရားေအာင္ခင္ႏွင့္ ကိုသစၥာတို႔လည္း ကြယ္လြန္ကုန္ၾကၿပီ။ ဟိုတေလာတုန္းက ခင္သန္းႏု သမီး မဂၤလာေဆာင္ သတင္းႏွင့္ဓာပံုမ်ားျမင္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ့္ကိုႏႈတ္ဆက္တုန္း ဗိုက္ထဲက ကေလးလားဟု ေတြးမိ၍ ဤ ေဆာင္းပါးေရးဖို႔ သတိရေသာ္လည္း မေရးျဖစ္ခဲ့ပါ။

မင္းသားလင္းထင္ မနာမက်န္း ျဖစ္ေနရွာပံု သတင္းႏွင့္ဓာပံုမ်ားျမင္ရျပန္ေတာ့မွ ေရးျဖစ္ေတာ့၏။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags: , ,

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား, ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ, ေမာင္ေအာင္မြန္

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)