ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း) ● ​ေတြးမိ​ေသာ ​ေန႔တစ္​​ေန႔

April 27, 2018

● ​ေတြးမိ​ေသာ ​ေန႔တစ္​​ေန႔
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၇၊ ၂၀၁၈

၁။
ကြၽန္​​ေတာ္၏ အ​ေတြးမ်ားသည္​ စာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲအတြက္​ ျပင္​ဆင္​​ေနၾကသူမ်ားကို ၾကည္​့​ေနရင္​း အတိတ္​သို႔ေရာက္​သြားမိသည္​။ စာ​ေရးဆရာဒါရိုက္​တာ႐ုပ္​ရွင္​မင္​းသားဗိုလ္​ဗကိုသည္​္​ ​ပုဆိုးအနီရဲရဲ၊ တက္​ထရက္​တိုက္​ပံု အျဖဴဆြတ္​ဆြတ္နွင္​့ျဖစ္​ၿပီး စာ​ေရးဆရာႀကီးစိ္​န္​ခင္​​ေမာင္​ရီက ​ေနမ​ေကာင္​း​ေပ်ာက္​စဟုဆိုကာ ​ေလာင္​းကုတ္​ရွည္​ႀကီးဝတ္​ဆင္​ထား သည္​။  စာ​ေရးဆရာႀကီးဦး​ေအာင္​သင္​းက​ေတာ့ တိုက္​ပံုအက်ႌအညိဳ​ေရာင္​​ေလးႏွင္​့ျဖစ္​ၿပီး ပုဆိုးအ​ေရာင္​ကိုမူ မမွတ္​မိ​ေတာ့ ပါ။

အထိမ္​းအမွတ္​အျဖစ္​က်င္​းပသည္​့ စာ​ေပၿပိဳင္​ပြဲမ်ားမွ ဆုရရွိသူမ်ားကို စာ​ေရးဆရာႀကီးမ်ားကိုယ္​တိုင္​ ​ေပးအပ္​ခ်ီးျမႇင္​့သည္​။  ဆု​ေပးပြဲၿပီး​ေတာ့ ​ေဟာ​ေျပာပြဲအခမ္​းအနားစတင္​သည္​။

စာ​ေရးဆရာဗိုလ္​ဗကို ​ေျပာ​ေဟာ​ေနသည္​့ ​႐ုပ္​ရွင္​မင္​းသား​ေက်ာ္​ဟိန္​းနွင္​့ မင္​းသမီးစႏၵာအ​ေၾကာင္​းကို ပရိသတ္​က စိတ္​၀င္​တစားနား​ေထာင္​​ေနၾကသည္​။  ​ေက်ာ္​ဟိန္​းလမ္​း​ေလွ်ာက္​ပံုကို ‘​ေပါင္​ၾကားထဲ အုန္​းသီးႀကီးညႇပ္​ထားသလိုပဲ’ ဟုျမင္​သာ​ေအာင္​​ေျပာ​ေသာအခါ တဝါးဝါးနွင္​့ ၾသဘာ​ေပးၾကသည္​။ မင္​းသမီးစႏၵာအ​ေၾကာင္​း ေျပာျပ​ေသာအခါ သနားဂ႐ုဏာသက္​ၾကျပန္​သည္​။ ဆရာစိန္​ခင္​​ေမာင္​ရီက​ေတာ့ ဘာသာျပန္​ရသစာ​ေပအ​ေၾကာင္​း ေျပာၿပီး သူဘာသာျပန္​ခဲ့ဖူးသည္​့ အနာတဟန္​ ဝတၴုရွည္​အ​ေၾကာင္​းကို စကားဆက္​သည္​။  ပရိသတ္​က တိတ္​ဆိတ္​ၿငိမ္​သက္​စြာ ရသ​ေရလ်ဥ္​မွာ ​ေမွ်ာ​ေနၾကသည္​။  ဆရာဦး​ေအာင္​သင္​း က​ေတာ့ လူငယ္​​ေတြကို ဦးတည္​ခ်က္​ထားၿပီး ​ေဟာ​ေျပာသြားပါသည္​။

“တစ္​ဆင္​့ထက္​တစ္​ဆင္​့ ျမင္​့မလာဘဲ နိမ္​့သြားၾကရင္​ ​ေျမႀကီးထဲ​ေရာက္​ကုန္​မွာ​ေပါ့” ဟူသည္​့ စကားကို ယ​ေန႔ထက္​တိုင္​ မွတ္​မိ​ေနပါသည္​။  ဆယ္​့နွစ္​ပြဲ​ေစ်းသည္​မ်ားကဲ့သို႔ ဆယ္​့နွစ္​လရာသီလွည္​့ပတ္​​ေဟာ​ေျပာ​မေနၾကသျဖင္​့ ရံဖန္​ရံခါမွ ၾကားရ​ေသာ စကားမ်ားသည္​ နား​ေထာင္​သူပရိသတ္​အတြက္​ မွတ္​သားစရာမ်ားသလို တန္​ဘိုးလည္​း ႀကီးလွပါသည္​။

၂။
‘စာစီစာကံုးကို ဘယ္​အခ်ိန္​မွာ စ​ၿပီး​ေရးဖူးခဲ့သလဲ’ ဟု ျပန္​စဥ္​းစားၾကည္​့မိလွ်င္​ စာဆို​ေတာ္​​ရာသီ ဟူ၍ သတ္​မွတ္​ထား​ေသာ နတ္​​ေတာ္​လထဲတြင္​ ​ေရးခဲ့ဖူးသည္ကို ျပန္​အမွတ္​ရမိသည္​။  ​ေဆာင္​း၏  အ​ေအးဓာတ္​​ေၾကာင္​့ ​ေဖာင္​တိန္​ကိုင္​ရတာ လက္​​ေတြက်ဥ္​​ေနသည္​ကိုလည္​း ျပန္​သတိရမိသည္​။  ၾကာ​ေတာ့ အ​ေတာ္​့ကို ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္​ပါသည္​။  နွစ္​​ေပါင္​းသံုးဆယ္​ပင္​ ​ေက်ာ္​​ေရာ႕မည္​။

ထိုစဥ္​က စာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲ ဟူသည္​ ၿမိဳ႕တိုင္​း၊ ႐ြာတိုင္​းအတြက္​ တကယ္​့ကိုထြတ္​ထြတ္​ျမတ္​ျမတ္​ဒုလႅဘတရားတစ္​ခုျဖစ္​ခဲ့ဖူးပါသည္​။  ယ​ေန႔အခ်ိန္​အခါလို ဆယ္​့နွစ္​လရာသီစာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲ​ေခတ္​မဟုတ္​ပါ။ စာ​ေရးဆရာႀကီး၊ စာ​ေရးဆရာမႀကီး မ်ားကို ထိုအခ်ိန္​အခါ၌သာ ခရီးတြင္​တြင္​သြားၾကသည္​ကို ​ေတြ႕ျမင္​ရသည္​။  စကား​ေဖာင္​​ေဖာင္​​ေျပာသည္​ကို ၾကားၾကရသည္​။ က်န္​အခ်ိန္​မ်ားတြင္​​ေတာ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးတို႔သည္​ အဖိုးတန္​စာ​ေကာင္​း​ေပမြန္​မ်ားကို ​ေရးသားသီဖြဲ႕​ေနၾကဟန္​တူပါ သည္​။

ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ၿမိဳ႕​ေလးတြင္​ရွိ​ေသာ စာ​ေပခ်စ္​ျမတ္​နိုးသူမ်ားသည္​ ထိုကာလသို႔​ေရာက္​လွ်င္​ စာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲက်င္​းပမည့္ ရက္​မတိုင္​မီ ငါးရက္​တပတ္​ခန္​႔​ေစာ၍ စာ​ေပၿပိဳင္​ပြဲမ်ား က်င္​းပ​ေပးၾကသည္​။  ဝတၳဳ၊ ​ေဆာင္​းပါး၊ ကဗ်ာ၊ စသည္​့ ၿပိဳင္​ပြဲမ်ား အျပင္​ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔လို ပဥၥမတန္​း​ေက်ာင္​းသား​ေလးမ်ားအတြက္​ စာစီစာကံုးၿပိဳင္​ပြဲကိုပါ ထည္​့​သြင္​းက်င္​းပ​ေပးခဲ့သည္​။  ၀တၳဳတို၊ ​ေဆာင္​းပါး၊ ကဗ်ာစသည္​့ စာမူမ်ားကို မိမိ​ေနအိမ္​တြင္​​ေရးသားနိုင္​ၾက​ေသာ္​လည္​း  စာစီစာကံုးကိုမူ ​ေရးသားခ်ိန္​တစ္​နာရီသတ္​မွတ္​​ေပးကာ စာသင္​ခန္​းအတြင္​း ​ေျဖဆိုၾကရသည္​။  ​ေျဖဆိုရမည္​့ ​ေခါင္​းစဥ္​ကို ႀကိဳမသိရပါ။  အခန္​းအတြင္​းရွိ သင္​ပုန္​းႀကီး​ေပၚတြင္​ ​ေရးျပလိုက္​မွသာ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔သိခဲ့ၾကရသည္​။  စာဆို​ေတာ္​​ေန႔အထိမ္​းအမွတ္​  စာစီစာကံုးၿပိဳင္​ပြဲ ျဖစ္​​ေသာ္​လည္​း ​ေခါင္​းစဥ္​သည္​ ‘တို႔​ေဖ​ေဖ’ လည္​း ျဖစ္​ခ်င္​​ျဖစ္​တတ္​သလို၊ ‘ဆိပ္​ကမ္​းသာ’ လည္​း ျဖစ္​​ေနတတ္​ပါသည္​။

ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ငါးတန္​း​ေက်ာင္​းသားမ်ားအတြက္​နွင္​့​ေျခာက္​တန္​း၊ ခုနွစ္​တန္​းမ်ားအတြက္​လည္​း ​ေခါင္​းစဥ္​က တစ္​ခါတရံ အတူတူပင္​ျဖစ္​​ေနတတ္​​ေသးသည္​။  မည္​သို႔ဆို​ေစ ထိုကာလ​ေလးသည္​ ျပန္​​ေတြးလွ်င္​ လြမ္​းဆြတ္​ဖြယ္​အျပည္​့။ အခန္​းထဲ​ေရာက္​မွသိရမည္​့ စာစီစာကံုး​ေခါင္​းစဥ္​ျဖစ္​​ေန၍ လည္​း​ေကာင္​းကိစၥအတြက္​ ႀကိဳတင္​က်က္​မွတ္​ထား၍လည္​း မရနိုင္​ပါ။  အႏုပညာခံစားတတ္​၍စိတ္​ကူး႐ြက္​လႊင္​့တတ္​​ေစရန္​ ​ေလ့က်င္​့​ေပးခဲ့သည္​့ထိုစဥ္​ကလူႀကီးမ်ားကို ကြၽန္​​ေတာ္​​ေက်းဇူးတင္​​ေနမိပါသည္​။

‘တို႔​ေဖ​ေဖ’စာစီစာကံုး​ကို ​ေရးသားသည့္​ ငါးတန္​း​ေက်ာင္​းသား ကြၽန္​​ေတာ္​သည္​ က​ေလးအ​ေတြးထက္​​ေတာ့ ​ေက်ာ္​လြန္​၍ မရခဲ့ပါ။  ကြၽန္​​ေတာ္​သာ နတ္​သား​ေလးျဖစ္​ပါက ​တာဝတၲံသာနတ္​ျပည္​သို႔ ပန္​းရထား​ေလးျဖင္​့တင္​ၿပီး ​ေဖ​ေဖ့ကို ​ေခၚသြားခ်င္​ပါသည္​ဟူ၍ ကြၽန္​​ေတာ္​​ေရးမိလွ်င္​ ဆု​ေ႐ြးခ်ယ္​​ေသာအဖြဲ႕က  လူးလြန္​႔​ေလ​ေသာ စိတ္​ကူးကို က​ေလးအ႐ြယ္​နွင္​့မတန္​ဘူး ဟူ၍ အကဲျဖတ္​ၾက​ေပမည္​။

‘ဆိပ္​ကမ္​းသာ’ စာစီစာကံုး၌
ဆ္ိပ္​ကမ္​းရယ္​သာ
အိပ္​တန္​းကိုယ္​စီရွာၾက
​ေသာင္​ဖီလာသီတာဦးမွာ
လင္​းျပာကျမဴး …

ဟူ၍ ကဗ်ာ​ေလးထည္​့​ေရးလိုက္​ပါက ငါးတန္​း​ေက်ာင္​းသား ကြၽန္​​ေတာ္​၏ စာကြန္​႔မႈကို အတြန္​႔တက္​​ေကာင္​း တက္​ၾက​ေပမည္​။ ယခုအ႐ြယ္​မွသာ ထိုအ​ေတြး၀င္​ခဲ့ရျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​။ အစြန္​းအထင္​းနည္​းပါးလွ​ေသာ ထိုအ႐ြယ္​က ရိုးသားစြာ မ​ေတြးမိခဲ့ပါ။  စာဆို​ေတာ္​​ေန႔အထိမ္​းအမွတ္​ ၿပိဳင္​ပြဲတိုင္​း၌ ​ေရးခဲ့ဖူးသမွ် စာစီစာကံုးတိုင္​းသည္​ ရိုးသားမႈအျပည္​့ပါခဲ့သည္​။ ယခုအ႐ြယ္​ညစ္​က်ယ္​က်ယ္​အ​ေနအထားျဖင္​့ ထိုစာစီစာကံုး​ေလးမ်ားကို ​ေရးသားရန္​မစြမ္​းသာ​ေတာ့ပါ။

၃။
ငယ္​စဥ္​အခါက စာစီစာကံုး တစ္​ပုဒ္​​ေရးသားရာတြင္​ နိဒါန္​း၊ စာကိုယ္​၊ နိဂံုး စလယ္​ဆံုး သံုးပါးစလံုး ညီၫႊတ္​မွ်တ​ေစရန္​ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါသည္​။ အမ်ား​ေသာအားျဖင္​့ နိဒါန္​းတြင္​ အစပ်ိဳးထားခဲ့သည္​မ်ားကို စာကိုယ္​တြင္​ တစ္​ဆင္​့ၿပီးတစ္​ဆင္​့ အ​ေကာင္​အထည္​​ေဖာ္​ ႐ုပ္​လံုးသြင္​းရင္​း နိဂံုးတြင္​ အ​ေခ်ာသတ္​ၿပီးစီးနိုင္​ရန္​ ႀကိဳးစားအားထုတ္​ရပါသည္​။ ထိုသို႔ ျဖစ္​မွသာ ဆု​ေ႐ြးခ်ယ္​​ေရးအဖြဲ႕က နွစ္​သက္​​ေသာ စာစီစာကံုးတစ္​ပုဒ္​အျဖစ္​ သတ္​မွတ္​ခံရပါသည္​။

ငယ္​စဥ္​ဘဝက စာစီစာကံုးနွင္​့ယဥ္​ပါးခဲ့​ေသာကြၽန္​​ေတာ္​သည္​  တစ္​ခါတရံ၌ ရသစာတမ္​းငယ္​​ေလးမ်ားကို ​ေရးသားခ်င္​လာမိသည္​။  လူမႈဘဝထဲ သြားလာ​ေနထိုင္​ရင္​း  ​ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္​မ်ားကိုရင္​းနွီးခင္​မင္​စြာ ​ေဖာက္​သည္​ခ်ခ်င္​လာသည္​။  နာခဲ့ ရျခင္​းမ်ား သာခဲ့ရျခင္​းမ်ား၏ အက်ိဳးအျပစ္​တို႔ကိုသံ​ေဝဂယူရင္​း အရာရာကို ကတၲားခ်မိလာပါသည္​။ ငယ္​စဥ္​က​ေလးဘဝ စာစီစာကံုး​ေရးသားရာ၌ ဆရာဗန္​း​ေမာ္​တင္​​ေအာင္​ကဲ့သို႔၊  ဆရာႀကီးဒဂုန္​တာရာကဲ့သို႔  ရဲရင္​့ခြင္​့မရ၊  ႏုထြတ္ဆန္​း သစ္​ခြင္​့ မရသည္​မ်ားကို ယခုအခ်ိန္​မွာ အတိုးခ်​ေရးခ်င္​မိ​ေတာ့သည္​။

ဆရာသိန္​း​ေဖျမင္​့သည္​လည္​း ‘​ေက်ာင္​းစာစီစာကံုးမွ ရသစာ​ေပဆီသို႔’ ဟူ​ေသာ​ေခါင္​းစဥ္​ျဖင္​့ သူ႔​ေက်ာင္​းသားဘဝအ​ေတြ႕အႀကံဳကို ​ေဖာ္​ျပခဲ့ဖူးသည္​။  ကြၽန္​​ေတာ္​သည္​လည္​း ငယ္​စဥ္​က​ေလးဘဝက ​ေရးသားခဲ့ဖူးသည္​့ ‘တို႔​ေဖ​ေဖ’ စာစီစာကံုးကို ဆရာသိန္​း​ေဖျမင္​့ ​ေရးသားသည္​့ ‘အ​ေမ’ စာတမ္​းငယ္​ကဲ့သို႔ က​ေလာင္​လူးလြန္​႔ခ်င္​လာမိသည္​။  ငယ္​စဥ္​က​ေလးဘဝက ​ေရးသားခဲ့​ေသာ အ​ေဖ့အ​ေၾကာင္​း စာစီစာကံုးတြင္​ အ​ေဖ့ကိုသာ ျမင္​ၾကရသည္​။  ကြၽန္​​ေတာ္​့ကို ျမင္​ၾကရမည္​မဟုတ္​ပါ။  ကြၽန္​​ေတာ္​့ရင္​ဘတ္​ထဲသို႔ ျမင္​ဖို႔ဆိုသည္​မွာ သာ၍​ေဝးလြန္​းလွပါ၏။

အလားတူပင္​ ‘ဆိပ္​ကမ္​းသာ’ စာစီစာကံုးကို ယ​ခုအခ်ိန္​တြင္​ ရသစာတမ္​းငယ္​အျဖစ္​ ​ေရးခြင္​့ရပါက ငယ္​ဘ၀စာစီစာကံုး​ေရးသားသကဲ့သို႔ ဆိပ္​ကမ္​း၏ သာယာပံု​ေလးနွင္​့ တင္​းတိမ္​မ​ေနနိုင္​​ေတာ့ပဲ ဧရာဝတီျမစ္​​ေရမ်ား ​ေနာက္​က်ိသြားပံု၊ ထိုသို႔ျဖစ္​ရသည္​မွာ ​ေမခနွင္​့မလိချမစ္​နွစ္​သြယ္​မွ ​ေရအားလွ်ပ္​စစ္​ထုတ္​ယူရန္​ႀကံစည္​​ေနၾကသည္​့ ​ေလာဘသမားမ်ား​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​ရပံု၊  ျမစ္​၏ အထက္​ပိုင္​းမွ ​ေ႐ႊ​ေဖာင္​မ်ားျဖင္​့ ​ေ႐ႊရွာ​ေနၾက​ေသာ ​ေလာဘသမားမ်ားမ​ေတာမသတ္​နိုင္​ၾကပံု၊ စသျဖင္​့..​ေသာ
အ​ေတြးမ်ားကိုပါ ထည္​့သြင္​း​ေရးသားမိ​ေလမည္​လား စဥ္​းစားမိပါသည္​။

ထိုသို႔စဥ္​းစား​ေနမိရင္​း ကြၽန္​​ေတာ့အ​ေတြးမ်ား ထက္​ျမက္​လာၾကသည္​မွာ နိုင္​ငံ​ေတာ္​အစိုးရတစ္​ရပ္​ဆီသို႔ပင္​ ​ေပါက္​​ေရာက္​သြားပါသည္​။  သူတို႔သည္​ အစိုးရမျဖစ္​မီ နိုင္​ငံ​ေရးပါတီအျဖစ္​ မဲဆြယ္​စဥ္​က အစိုးရျဖစ္​လွ်င္​  ျပည္​သူလူထုအား ဘာ​ေတြလုပ္​​ေပးၾကမည္​။ ညာ​ေတြလုပ္​​ေပးၾကမည္​။  ၿငိမ္​းခ်မ္​း​ေရးရ​ေအာင္​ ဘယ္​နည္​းဘယ္​ပံု ႀကိဳးစားပါမည္​။  ပညာ​ေရး၊ က်န္​းမာ​ေရး၊ စီးပြား​ေရး​ေတြကို ဘယ္​လိုဝန္​​ေဆာင္​​ေပးပါမည္​။  ျပည္​သူလူထု၏ သားသမီးသဖြယ္​က်င္​့ႀကံ​ေနထိုင္​ၾကပါမည္​။  စသျဖင္​့​ေသာ ကတိကဝတ္​​ေပါင္​းမ်ားစြာကို ​ေပး၍စည္​းရံုးခဲ့ၾကပါသည္​။  ထိုကာလမ်ားကို စာစီစာကံုးတစ္​ပုဒ္​နွင္​့ ယွဥ္​ထိုးၾကည္​့ၿပီး နိဒါန္​းအစဟု ကြၽန္​​ေတာ္​သ​ေဘာထားၾကည္​့သည္​။  ​အစိုးရျဖစ္​လာၿပီးကာလမ်ားကို​ေတာ့ စာကို္​ယ္​ဟု ​ေတြးထား၊ ​ေတးထား လိုက္​သည္​။  ကြၽန္​​ေတာ္တို႔က​ေတာ့ ဆု​ေ႐ြးခ်ယ္​​ေရး အဖြဲ႕ဝင္​မ်ား ျဖစ္​ၾကသည္​ဟု ဘာသာမွတ္​ယူထားလိုက္​သည္​။

အစိုးရတစ္​ရပ္​၏ ၄င္​းတို႔သက္​တမ္​းအတြင္​း  လုပ္​ကိုင္​​ေဆာင္​႐ြက္​ၾကသည္​့ ​ေကာင္​းျခင္​း၊ သင္​့ျခင္​း၊ ညံ့ျခင္​းမ်ားကို သက္​တမ္​းအလိုက္​စိစစ္​တိုင္​းတာၿပီး စာစီစာကံုးတစ္​ပုဒ္​အျဖစ္​ စိတ္​ကူးယဥ္​ၾကည္​့​ေနမိ​​ေသာ ကြၽန္​​ေတာ္​့အ​ေတြးမ်ားသည္​ ရသမ်ားျဖင္​့ ႏြယ္​ယွက္​ကာႏုရာမွရင္​့လာခဲ့ရပါသည္​။

ဆရာမ်ား၏ အဆိုအရ ​ေဆာင္​းပါးသည္​ စာ​ေရးသူ၏ ဦး​ေနွာက္​မွလာ၍ ရသစာတမ္​းငယ္​သည္​ စာ​ေရးသူ၏နွလံုးသားမွ လာသည္​ဟု  မွတ္​သားခဲ့ရဖူးပါသည္​။  ​ေဆာင္​းပါးသည္​ အခ်က္​အလက္​အားကိုးကာ​ေရးဖြဲ႕​ေသာ​ေၾကာင္​့တစိမ္​းဆန္​ၿပီး သိစ ရာ၊ မွတ္​စရာ သုတမ်ားသည္​ဟုလည္​းသိရပါသည္​။  ရသစာတမ္​းငယ္​မွာ​ေတာ့ ၾကမ္​းတ​စ္​ေျပးတည္​း ထိုင္​ၿပီးစကား​ေျပာၾက သလို ရင္​းနွီး​ေႏြး​ေထြးစြာ ထဲထဲဝင္​ဝင္​ ရွိသည္​ဟု သိရပါသည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​့အ​ေနျဖင့္​ သုတသာ​ေပး​ေသာ ​ေအးစက္​စက္​နိုင္​လြန္​းသည္​့ ​ေဆာင္​းပါးထက္​ ရသ​ေပး​ေသာ စာတမ္​းငယ္​ကို ပိုမိုနွစ္​သက္​စြာ ခံစားတတ္​ပါသည္​။ ဦး​ေနွာက္​မွလာ​ေသာ သိစရာ၊ မွတ္​စရာဗဟုသုတမ်ားထက္​ နွလံုးသားမွ ​ေသြးခုန္​နႈန္​းနွင္​့အၿပိဳင္​ ယိုစိမ့္​့လာ​ေသာ အ​ေတြးအျမင္​​ေၾကာင္​့ ​ေပါက္​ဖြားလာ​သည္​့ စကားမ်ားကို ပိုမို​ေတာင္​့တမိပါသည္​။

အစိုးရတစ္​ရပ္​သည္​လည္​း ​ေဆာင္​းပါး​ေရးသကဲ့သို႔  ဦး​ေနွာက္​မွလာ​ေသာ အခ်က္​အလက္​မ်ားအားကိုးျဖင္​့သာ ​ေအးစက္​စက္​မ​ေနပဲ နွလံုးသားမွ​ေပါက္​ဖြားလာ​ေသာ ဆင္​ျခင္​​ေတြးဆမႈမ်ားျဖင္​့ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔အား ရင္​းနွီး​ေႏြး​ေထြးစြာ စကားစျမည္​​ေျပာပါလွ်င္​ မည္​မ်​ေကာင္​း​ေလမည္​နည္​း  ဟု ​ေတြးမိျပန္​​ေလသည္​။  ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ကိုယ္​တိုင္​သည္​လည္​း စာစီစာကံုးအကဲျဖတ္​သည္​့ ဆု​ေ႐ြးခ်ယ္​​ေရး အဖြဲ႕ဝင္​မ်ား မဟုတ္​ၾကဘဲ  ​ နွလံုးသားျဖင္​့​ေရးထားသည္​ကိုနွလံုးသားျဖင္​့ ဖတ္​ရႈ​ေနသည္​့ ရသစာတမ္​းငယ္​​ေ႐ြးခ်ယ္​မည္​့  စာ​ေပဝမ္​းစာျပည္​့၊ အယ္​ဒီတာႀကီး​ေတြ ျဖစ္​ခ်င္​လာပါသည္​။

စာစီစာကံုးသည္​ နိဒါန္​း၊ စာကိုယ္​၊ နိဂံုး စလယ္​ဆံုး သံုးပါးစလံုး မညီၫႊတ္​ပါလွ်င္​ အကဲျဖတ္​အမွတ္​​ေပးရန္​ ခက္​ခဲသည္​ဟု သိမွတ္​ခဲ့ရဖူးပါသည္​။  ရသစာတမ္​းငယ္​ ဟူသည္​ကား စလယ္​ဆံုး သံုးပါးလံုးမညီၫႊတ္ခဲ့လွ်င္​လည္​း အမွတ္​​ေပး၍ ျဖစ္​နိုင္​မည္​ ထင္​ပါ၏။  ခ်က္​​ေကာ့၏ ဝတၳဳမဟုတ္​၍  ​ေျပာသလို မျဖစ္​ခဲ့လွ်င္​လည္​း ခြင္​့လြတ္​နိုင္​မည္​ ထင္​ပါ၏။  အ​ေရးႀကီးသည္​မွာ ခပ္​မာမာဆင္​​ေျခမ်ားမဟုတ္​ပဲ နိဝါတတရားမ်ားပါ​ေသာ ​ေႏြး​ေထြးမႈသာ ျဖစ္​ရ​ေပလိမ္​့မည္​။

၄။
စာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲမ်ားကို ႀကံဳဆံုရ​ေလတိုင္​းငယ္​စဥ္​က​ေလးဘ၀က စာ​ေရးဆရာႀကီးမ်ဳား ​ေဟာ​ေျပာခဲ့ၾကသည္​ကို ျပန္​သတိရမိသည္​။ ​ေရးသူဖတ္​သူ ​ေဆြး​ေႏြးၾကသည္​မ်ားကို ျပန္​ျမင္​မိသည္​။  အ​ေတြးမ်ား ကြန္​႔မိသည္​။  သတိအရဆံုးနွင္​့ ယူႀကံဳးမရအျဖစ္​ဆံုးမွာ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ၿမိဳ႕​ေလးမွ ဆရာဗိုလ္​ဗကို ျပန္​သြားၿပီး မၾကာမီအခ်ိန္​​ေလးမွာ ကြယ္​လြန္​ခဲ့ျခင္​းပင္​။

၅။
က​ေလးဘ၀တြင္​ အ​ေတြးမ်ား လြန္​႔လူးခြင္​့မရခဲ့ပါ။ ​ေရးသူဖတ္​သူ ​ေဆြး​ေႏြးပြဲမ်ားတြင္​လည္​း အသက္​အ႐ြယ္​အရ မပါ၀င္​ခဲ့ရ။  စာ​ေရးဆရာႀကီးဗိုလ္​ဗကိုသာ သက္​ရွိထင္​ရွားရွိ​ေန​ေသး၍ စာ​ေပ​ေဟာ​ေျပာပြဲလာ​ေရာက္​မည္​ဆိုလွ်င္​္​။ “ဆရာႀကီး ခင္​ဗ်ာ…၊ ဆရာႀကီးအ​ေနနဲ႔ လူထု​ေအာင္​သံဇာတ္​လမ္​းမွာ ရဲ​ေဘာ္​​ေအာင္​ဝင္​းအျဖစ္​ သ႐ုပ္​​ေဆာင္​စဥ္​က ဘယ္​လိုခံစားခဲ့ရပါသလဲခင္​ဗ်ာ”  ဟု ​ေမးမိ​မည္​လားဟု အ​ေတြးကြန္​႔မိျပန္​ပါသည္​။

​ေက်ာ္​​ေက်ာ္​ (ျမရည္​စမ္​း)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags: , , ,

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:စာစုတုိ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

Twitter: moemaka


%d bloggers like this:

ေၾကာ္ျငာရန္ …

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ

By

မုိးမခ ဇူလိုုင္ ၂၀၁၈ – အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃ တကယ္ထြက္ျပီ...

Read more »

Junior Win ၏ My Life will go on (အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ရုပ္စုံ) စာအုပ္ ထြက္ပါျပီ

By

  Junior Win ၏ My Life will go on...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ

By

  ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ဂိမ္းသီအိုရီ – ၂ ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ဇူလိုင္...

Read more »

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္ ထြက္ျပီ

By

မိုးမခရဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္း – Gmail နဲ႔ Google Application အသုံးခ် လမ္းညႊန္စာအုပ္...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

က႑မ်ားအလိုက္

က႑မ်ားအလိုက္ မာတိကာစဥ္