fbpx

သန္းဝင္းလိႈင္ – ပန္းပုဆရာႄကီးဦးဟန္တင္၏ ပန္းပုလက္ရာမ်ား

December 5, 2018

 

သန္းဝင္းလိႈင္ – ပန္းပုဆရာႄကီးဦးဟန္တင္၏ ပန္းပုလက္ရာမ်ား

(မိုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၄၊ ၂၀၁၈

ရန္ကုန္ႃမိဳ႕ ဒဂံုႃမိဳ႕နယ္ရွိ အမ်ိဳးသားႁပတိုက္ေရွ႕တြင္ စိုက္ထူးထားေသာ အေလာင္းမင္းတရားႄကီး၊ ဘုရင့္ေနာင္မင္း တရားႄကီးႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္းေစာတို႔၏ ႐ုပ္တုမ်ားမွာ အသက္ ဝင္၍ အလြန္လက္ရာေႁမာက္ကာ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္အႁပည့္ ႁဖင့္ ကမၻာတြင္ ႁမန္မာဟု ဝင့္ျြကားႏိုင္ေသာ၊ ပထမႁမန္မာ ႏိုင္ငံ၊ ဒုတိယႁမန္မာႏိုင္ငံ၊ တတိယႁမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႄကီးကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ လက္႐ံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ႁပည့္ဝသည့္ မင္း ေကာင္းမင္းႁမတ္မ်ားသံုးပါးတို႔၏ ႂကန္အင္လကၡဏာမ်ား ေပၚ လြင္ေနေသာ ႐ုပ္တုမ်ားပင္ ႁဖစ္သည္။ အဆိုပါ ႐ုပ္တုမ်ားကို ပံုစံထုတ္၍ ထုလုပ္ေပးခဲ့သူကား အႁခားသူ မဟုတ္။ ပန္းပုဆရာႄကီးဦးဟန္တင္ပင္ ႁဖစ္သည္။

ပန္းပုဆရာႄကီးဦးဟန္တင္သည္ ထားဝယ္သား ႁဖစ္ သည္။ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္၊ ဧႃပီလ ၃၀ ရက္၊ ေသာႂကာေန႔တြင္ ထားဝယ္ႃမိဳ႕၊ ေလာင္းလံုႃမိဳ႕နယ္၊ ညင္းေမာ္အေနာက္ကမ္းရြာ တြင္ ဖြားႁမင္ခဲ့ႃပီး ဗိသုကာပညာရွင္ႄကီးဦးႃငိမ္းသြင္၊ ေဒၚမင္း ထိုက္တို႔၏ သားသမီးခုနစ္ေယာက္အနက္ အငယ္ဆံုးသားေထြး ႁဖစ္သည္။

ဆရာသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ အစ္ကိုအစ္မမ်ားႏွင့္မတူ သူ႕ ဗီဇႏွင့္သူ တစ္မူထူးႁခားသူ ႁဖစ္သည္။ စကားမ်ားမ်ားေႁပာေလ့ မရွိ။ တစ္ကိုယ္တည္း ေအးေအးလူလူ ေနထိုင္တတ္သည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ ပံုဆြဲဝါသနာထံုခဲ့ရာ ေက်ာင္းမေနခင္ကပင္ အရြယ္ႏွင့္မမွ်ေအာင္ အ႐ုပ္မ်ား ေရးဆြဲတတ္ေနႃပီ ႁဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ အရြယ္ေရာက္ေသာ္ မိဘမ်ားက ဆရာ့အား ညင္းေမာ္ကုန္း ရြာဘုန္းေတာ္ႄကီးေက်ာင္းတြင္ စတင္ပညာ ဆည္းပူးေစခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ရန္ကုန္ႃမိဳ႕ ဗဟန္းႃမိဳ႕နယ္ရွိ ႁပည္သူ႕အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းသို႔ ေႁပာင္းေရႊ႕ပညာဆည္းပူး သည္။ ေက်ာင္းေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းစာကို သိပ္ စိတ္မဝင္ စား။ အားလွ်င္ ပံုဆြဲရန္ကိုသာ အာ႐ံုစိုက္ေလသည္။ စာမရ၍ အ႐ိုက္ခံရသည့္ႂကားမွပင္ ဆရာသည္ ဝါသနာပါသည့္ ပံုဆြဲ ႁခင္းကို လက္မေလွ်ာ့ခဲ့ေပ။ အ႐ုပ္ေရးေနလွ်င္ သူ ေပ်ာ္ေန သည္။ အနီးပတ္ဝန္းက်င္မွ ႁမင္သမွ်ကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း၊ စာအုပ္တစ္အုပ္ႁဖင့္ အခ်ိန္ရသမွ် ပံုဆြဲေလ့က်င့္ခဲ့ရာ မ်ားမႂကာ မီအတြင္း ဘယ္အရာကိုမဆို တူေအာင္ဆြဲႏိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။


ထိုႄကိဳးပမ္းမႈအဝ၀သည္ ေနာင္တြင္ ဆရာ့အဖို႔ ပံုဆြဲ အေႁခခံပညာကို ခိုင္ခံ့ေစခဲ့သည္။ အဆိုပါေက်ာင္း၌ သတၲမ တန္းအထိသာ ပညာဆည္းပူးႃပီးလွ်င္ ေက်ာင္းမွ ထြက္လိုက္ သည္။ ေက်ာင္းမွ ထြက္လိုက္ႃပီးေနာက္ မည္သည့္လခစား အလုပ္ကိုမွ် မလုပ္ဘဲ အႏုပညာေလာကသို႔ ေႁခစံုပစ္ဝင္ေရာက္ ကာ ပန္းခ်ီဆရာအႁဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းႁပဳခဲ့သည္။ ဆရာသည္ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး၊ ေခါင္းစီးေႂကာ္ႁငာဒီဇိုင္း၊ ပိုစတာ၊ ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ပံု၊ မ်ဴရယ္ (Mural ) ေခၚ နံရံကပ္ပန္းခ်ီ၊ ပံုတူ၊ ႐ႈခင္း၊ သက္ႃငိမ္၊ ေတာေတာင္ေရေႁမ သဘာဝ ပန္းခ်ီ ကားမ်ားႏွင့္ ရာဇဝင္ေနာက္ခံကားမ်ားကို ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေရး ဆြဲေပးခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က ပန္းခ်ီဆရာဘဝမွာ ယခုေခတ္ႏွင့္မတူ ဝင္ေငြ မေကာင္းလွသႁဖင့္ ေငြေႂကးဘက္တြင္ အေတာ္ကသီလင္တ ႁဖစ္ခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ပင္ႁဖစ္ေစ ဆရာသည္ ဝင္ေငြ နည္းသည္ မ်ားသည္ကို ပဓာနမထား၊ ဆင္းရဲသည္ကိုလည္း မတုန္လႈပ္၊ သူ႕အႏုပညာလက္ရာမ်ား ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ႏွင့္ သူ႕လက္ရာမ်ား အစဥ္တိုးတက္ဖို႔ကိုသာ အဓိကထား၍ ဒုကၡကို ခါးစည္းခံကာ ႄကိဳးစားေရးဆြဲခဲ့သည္။ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ သူ႕ဘဝကို သူရသမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ ေလသည္။
ဆရာႄကီးဦးဟန္တင္သည္ ပန္းခ်ီကို ေရေဆးေရာ၊ ဆီ ေဆးပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို ကြ်မ္းက်င္စြာ ေရးဆြဲႏိုင္သူ ႁဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီပညာအေႁခခံကို ဖခင္ႁဖစ္သူထံမွ အေမြရခဲ့သည္ဟု ဆို သည္။ ထင္ရွားခဲ့ႂကေသာ ပန္းခ်ီဆရာႄကီးႁဖစ္သည့္ ဦးေငြကိုင္၊ ဦးသိန္းညႊန္႔၊ ဦးစံဝင္းတို႔မွ ဆီေဆးေရးဆြဲနည္းကို သင္ယူခဲ့ သလို ေရေဆးပန္ခ်ီကို ဆရာႁမ၊ ဆရာေဆာင္ (ေရေဆး မင္းသား)တို႔ထံမွ ေလ့လာသဆည္းပူးခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီဆရာႄကီးမ်ားထံတြင္ အစအဆံုး စနစ္ တက် လက္ထပ္သင္ယူခဲ့ရသူ မဟုတ္ေခ်။

ပန္းခ်ီပညာအေႁခခံ ကို ဝါသနာဘာဂီထံုသည္ႏွင့္အညီ ငယ္စဥ္မွစ၍ ပန္းခ်ီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို ဝယ္စုေဆာင္းကာ ေလ့ က်င့္ေရးဆြဲႁခင္း၊ စုတ္ေရးႁခင္းအတတ္ကို မိမိဘာသာ မႁပတ္ မလပ္ ေလ့က်င့္ခဲ့ႃပီးေနာက္ ပံုဆြဲနိႆရည္းကို အေတာ္ကေလး ပိုင္ႏိုင္မွ ဆရာႄကီးထံ ဝင္ထြက္သြားလာရင္း အတုယူကာ တစ္စြန္းတစ္စ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ႁခင္း ႁဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီပညာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ မသိေသးသည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း မရွက္မရြံ႕ က်ိဳးႏြံ႕စြာေမးႁမန္း ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီ ပညာရွင္ဆရာႄကီးမ်ား အလ်ဥ္းသင့္ႂကံဳသလို ေႁပာဆိုခ်က္ မ်ားကိုလည္း က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ ေလ့လာမွတ္သားခဲ့သည္။

ဤသို႔ႁဖင့္ ဆရာသည္ ပန္းခ်ီဆရာႄကီးမ်ားထံမွ ေဆးစပ္ နည္း၊ အေရာင္သံုးစြဲနည္းႏွင့္ အနီးအေဝး၊ အလင္းအေမွာင္ သံုးစြဲနည္းတို႔ကို ရရွိခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ ဆည္းပူးရရွိခဲ့ေသာ နည္းစနစ္မ်ားႁဖင့္ ပန္းခ်ီကားေပါင္း ေႁမာက္မ်ားစြာကို ေလ့ က်င့္ေရးဆြဲခဲ့ေသာေႂကာင့္ ပန္းခ်ီပညာကို ဆရာထံတြင္ စနစ္ တက် လက္ထပ္မသင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ဆရာ၏လက္ရာမ်ား သည္ စနစ္တက် ရွိလွသည္ဟု ပန္းခ်ီဆရာႄကီးဦးေငြကိုင္က ခ်ီးက်ဴးခဲ့ဖူးေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆရာသည္ ပန္းခ်ီဆရာႄကီးဦးေငြကိုင္ႏွင့္တြဲ၍ လက္ေထာက္ပန္းခ်ီဆရာအႁဖစ္ ႏွစ္အတန္ႂကာေအာင္ လုပ္ကိုင္ ခဲ့သည္။ ဤသို႔ ဦးေငြကိုင္ႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ရခဲ့သည္မွာ သူ႕ဖို႔ မ်ားစြာ ကုသိုလ္ကံေကာင္းခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ အဘယ့္ေႂကာင့္ဆိုေသာ္ ႃပိဳင္စံဘက္ရွားေသာ ပန္းခ်ီဆရာႄကီး ဦးေငြကိုင္ထံမွ ေခတ္သစ္ဆီးေဆး ေရးဆြဲနည္းႏွင့္ ပန္းပုကို အနီးကပ္ ဆည္းပူးခြင့္ရခဲ့ေသာေႂကာင့္ ႁဖစ္သည္။ ဤသို႔ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္းကို အေတာ္ကေလး တီးေခါက္မိေတာ့မွ ပန္းပု ပညာကို ေလ့လာလိုက္စားခဲ့သည္မွာ ကြယ္လြန္သည့္တိုင္ ေအာင္ ႁဖစ္သည္။

ယင္းေနာက္ ဒဂံုႃမိဳ႕နယ္၊ ေရႊတိဂံုဘုရားလမ္း၊ ဂ်ဴဗလီ ေဟာ (ေနာင္ တပ္မေတာ္စစ္သမိုင္းႁပတိုက္ ရွိရာေနရာ) တြင္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ အႏုပညာေက်ာင္း၌ ပန္းခ်ီဆရာနည္းႁပအႁဖစ္ ဝင္ ေရာက္ အမႈထမ္းခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီသင္တန္းတြင္ ဆရာသည္ မိမိေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီအေတြ႕အႂကံဳမ်ားကို အခါ အခြင့္သင့္သလို ေဟာေႁပာပို႔ခ်ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာ၏ သေဘာတရား၊ ပန္းခ်ီ၏အရသာ၊ ပန္းခ်ီ၏တန္ဖိုးႏွင့္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာ၏ အသံုးဝင္ပံုႏွင့္ ပန္းခ်ီပညာႁပန္႔ပြားေရးကိုပါ ပို႔ခ် ေပးခဲ့သည္။ သင္တန္းတြင္ ဆရာသည္ လူငယ္မ်ားအား ပန္းခ်ီ ပညာတြင္ ဝါသနာထံုေစလိုေသာ စိတ္၊ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ႁဖစ္ေစလိုေသာ ေစတနာႁဖင့္ ဆရာစားမခ်န္ သင္ႂကားႁပသေလ ခဲ့ရာ တစ္စတစ္စႁဖင့္ အႏုပညာေလာကတြင္ လူသိထင္ရွားခဲ့ ေလသည္။

သို႔ေသာ္ ဆရာသည္ မိမိကိုယ္ကို ဘဝင္မႁမင့္၊ စိတ္ႄကီး မဝင္၊ မိမိပညာကို အားမရ၊ မိမိသည္ ပန္းခ်ီေလာကတြင္ ေလ့လာဆည္းပူးသင္ယူစရာ တစ္ပံုႄကီး ရွိေနေသးသည္ဟု ခံယူကာ ခံယူထားသည့္အတိုင္း ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ေလ့လာ ဆည္းပူးသြားေလသည္။

သို႔ကလို ႏိုင္ငံေတာ္အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ ပန္းခ်ီနည္းႁပ အႁဖစ္ အမႈထမ္းေနစဥ္အတြင္း ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၏စီမံမႈႁဖင့္ တ႐ုတ္ႁပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ အႏုပညာသိပၸံ ေက်ာင္းသို႔ တစ္ႏွစ္ခန္႔ သြားေရာက္ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရခဲ့ သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ပန္းခ်ီအႏုပညာေလ့လာဆည္းပူးေနစဥ္ အတြင္း ပန္းခ်ီ ပန္းပုႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား စြာကိုလည္း မိမိအား ႏိုင္ငံေတာ္က ေထာက္ပံ့ထားေသာ ေထာက္ပံ့ေငြထဲမွ ႃခိဳးႁခံကာ ဝယ္ခဲ့သည္။’

ႏိုင္ငံေတာ္အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ ၇ ႏွစ္ခန္႔ အမႈထမ္းခဲ့ ႃပီးေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ေကာ္ပိုးေရးရွင္း ဗိသုကာဌာန အႏုပညာဌာနစိတ္တြင္ ဌာနစိတ္မွဴးအႁဖစ္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္အတြင္း သဘာဝသမိုင္းႁပတိုက္၊ ေႁမပေဒသာ ကြ်န္းရွိ စိုက္ပ်ိဳးေရးႁပတိုက္မ်ားအတြက္ ႐ုပ္တု႐ုပ္လံုးေပါင္း ေႁမာက္မ်ားစြာကို ထုလုပ္ခဲ့သည္။


ကန္ေတာ္ႄကီးေရႁပင္ေပၚရွိ ကရဝိတ္အေဆာက္အဦကို လည္း ဆရာဦးဟန္တင္က ပံုစံထုတ္လုပ္ေပးခဲ့သည္။ ဆရာႄကီး ၏ ထင္ရွားေသာလက္ရာမ်ားမွာ သန္လ်က္စြန္းရတနာပံု ေရ တပ္စခန္းရွိ အႁမင့္ ၉ ေပရွိေသာ လွံစြပ္ထိုးေနဟန္ ေရတပ္ သား႐ုပ္တုႄကီး၊ ဒလႃမိဳ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အထိမ္းအမွတ္ ပန္းႁခံအတြင္း ရွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ခါးေထာက္မတ္တတ္ရပ္ေနဟန္႐ုပ္တု၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးႁပတိုက္ရွိ အလုပ္သမားမ်ား ခ်ီတက္ေနဟန္႐ုပ္တု၊ နတ္ေမာက္စက္မႈလက္မႈေက်ာင္းေရွ႕တြင္ စိုက္ထူထားေသာ အဂၤေတပလာစတာ႐ုပ္တု၊ ရန္ကုန္ဘူတာႄကီးေရွ႕ရွိ ႁမန္မာ့ သႄကၤန္သ႐ုပ္ေဖာ္႐ုပ္တု၊ ေရႊတိဂံုဘုရားေႁမာက္ဘက္မုခ္အနီးရွိ ေသြးေဆးကန္တြင္ ေရွးေခတ္စစ္သည္တစ္ဦး ဓားေဆးေနဟန္ ႐ုပ္တု၊ ေတာ္လွန္ေရးပန္းႁခံအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မတ္ တတ္ရပ္ေနဟန္႐ုပ္တု၊ မေကြးႏွင့္ႁပည္ႃမိဳ႕ရွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႁမင္းစီးေနဟန္႐ုပ္တု၊ မေကြးႃမိဳ႕ ယင္းေခ်ာင္းတံတားထိပ္၌ စိုက္ထူထားေသာ သခင္ဖိုးလွႄကီးႏွင့္ဆရာစံ႐ုပ္တု၊ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မ်ား ေလွေလွာ္အသင္းေရွ႕၌ စိုက္ထူထားေသာ ေလွ ေလွာ္အသင္းတည္ေထာင္ခဲ့သူမ်ားႁဖစ္ေသာ ဆာေအအဂၢါစႏိုး ႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္သန္းေဖ(ေရတပ္)တို႔၏ ကိုယ္တစ္ပိုင္းေႂကး႐ုပ္ တုမ်ားႏွင့္ သက္ႄကီးတကၠသိုလ္ အေဆာက္အဦအတြင္း၌ တည္ ေဆာက္ထားေသာ သက္ႄကီးတကၠသိုလ္ဖခင္ႄကီးဦးစံေရႊ႐ုပ္တု၊ ႁပည္သူ႕ဥယ်ာဥ္အတြင္းရွိ ေအးရိပ္ႃငိမ္အေဆာက္အဦေရွ႕၌ စိုက္ ထူထားေသည ထင္းစည္းခ်ိဳးေနဟန္ သ႐ုပ္ေဖာ္႐ုပ္တု၊ ရန္ကုန္ ႃမိဳ႕ ႃမိဳ႕မေက်ာင္း (ယခု အထက ၂ ဒဂံု) ကို တည္ေထာင္ ခဲ့ေသာ ႃမိဳ႕မဦးဘလြင္႐ုပ္တု၊ တာခ်ီလိတ္၊ လာ႐ိႈးႃမိဳ႕၌ ဘုရင့္ ေနာင္မင္းတရားႄကီး႐ုပ္တု အပါအဝင္ ႐ုပ္တုအေႁမာက္အမ်ား ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္။

ဆရာႄကီးဦးဟန္တင္သည္ ကန္ေတာ္မဂၤလာပန္းႁခံအနီးရွိ ဆရာႄကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဂူဗိမာန္အတြင္းရွိ ေဖာင္းၾကြ ႐ုပ္တုမ်ားအႁပင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဥကၠ႒ႏွင့္ မဆလပါတီ ဥကၠ႒ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႄကီးေနဝင္း၏ဖခင္ ဦးဖိုးခ၊ စာေရးဆရာမႄကီး လူထုေဒၚအမာ၊ စာေရးဆရာႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာႄကီး ဦးသုခ တို႔၏ ပံုတူ႐ုပ္တုမ်ားကိုလည္း ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္။

ပန္းပုပညာသည္ အလ်င္စလိုလုပ္မရေသာပညာ၊ မွား လွ်င္ ႁပင္ရခက္ေသာပညာဟူ၍ ဆရာႄကီးက စာေရးသူအား ေႁပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ထို႔အႁပင္ ပန္းပုပညာလက္ရာ ေႁပာင္ေႁမာက္ ရန္အတြက္ ပန္းပုပညာရွင္သည္ သူ မတူေသာ စိတ္ကူးစိတ္ သန္းမ်ား၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား၊ သုတအႂကားအႁမင္ ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႕ေလ့လာဆည္းပူးထားေသာ မုတပညာႁပည့္စံုရန္ လိုႃပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ထား၍ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ထုပ္လုပ္ႏိုင္ မွ လက္ရာေကာင္း ရႏိုင္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
ပန္းပုဆရာသည္ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ မကင္းကြာစေကာင္းေပ။ ပန္းခ်ီပညာအေႁခခံရွိမွသာ မိမိထုလုပ္ေသာ ပန္းပုလက္ရာသည္ လက္ရာေကာင္း ႁဖစ္ေပၚႏိုင္သည္ဟုလည္း ႁဖည့္စြက္ေႁပာႂကား သည္။ ပန္းခ်ီပညာသည္ သံုးဖက္သံုးတန္ ႁမင္ေတြ႕ရေသာအရာ ကို အခ်ိဳးအစားမပ်က္ ဖန္တီးရသလို ပန္းပုပညာသည္ ေလး ဖက္ေလးတန္ အထက္ေအာက္ ႁမင္ရေသာ ႐ႈေထာင့္ ၁၀မ်ိဳး ႁမင္ကြင္းအား အခ်ိဳးက်စြာ သ႐ုပ္ေဖာ္ရေသာ ပညာ ႁဖစ္သည္။

ပန္းခ်ီ၏ ျခံ၀င္းထဲမွာ ေတြ႔ရေသာ အရွင္ဦးဥတၱမ၏ ပန္းပု၊ မူလက ရန္ကုန္ ကန္ေတာ္မင္ဥယ်ာဥ္တြင္ စိုက္ထူရန္ ရည္ရြယ္ဟန္ တူသည္

ႁမန္မာ့ပန္းပုအႏုပညာတြင္ ေပးသူႏွင့္ယူသူႏွစ္ဦးအနက္ တူညီေသာ အာ႐ံုခံစားမႈ ရရွိမွသာ ဖန္းတီးသူ၏ လက္ရာကို အရသာအႁပည့္အဝ ခံစားႏိုင္ေပသည္။ ရသခံစားရာတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တူညီရန္ ခဲယဥ္းလွသည္။ အႏုပညာပါရမီ ဓာတ္ခံအႏုအရင့္ကို လိုက္၍လည္းေကာင္း၊ အေတြ႕အႂကံဳ အနည္းအမ်ားအရလည္းေကာင္း ကြဲႁပားႁခားနားႏိုင္ေလသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ … … ဆရာ့လက္ရာမ်ားကို ေလ့လာႂကည့္ ေသာအခါ ပန္းပုေဝါဟာရ ”ေဆာက္ခ်က္နာေသာလက္ရာ” ဟူ၍ ေခၚရေလာက္ေအာင္ အသက္ဝင္၍ လက္ရာေႁမာက္ေန ေပသည္။

ႏိုင္ငံႏွင့္ႁပည္သူတို႔အတြက္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ အႏုပညာ လက္ရာမ်ား ေႁမာက္မ်ားစြာ ဆရာႄကီးဦးဟန္တင္သည္ ၂၀ဝ၀ ႁပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္ ညေန ၄ နာရီ မိနစ္ ၄၀ တြင္ ရန္ကုန္ႃမိဳ႕ မရမ္းကုန္းႃမိဳ႕နယ္ ၄၁၄/က ေနအိမ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေလသည္။ ကြယ္လန္ခ်ိန္၌ ဇနီးေဒၚဖြားရွင္ႏွင့္ သားသမီး ၉ ေယာက္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Related posts

Tags:

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:မွတ္စုုမွတ္တမ္း, သန္း၀င္းလႈိင္

စာဖတ္သူေတြရဲ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags

(all tags)