Nay Linn Nyi – My respectable Islam Friends

September 23, 2013

ကၩန္ေတာ္ ခင္မင္ေလးစားရေသာ အစၥလာမ္မ်ား
ေနလင္းညီ၊ စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၁၃
          ၁၉၇၀ ျပည္႔လြန္ႏွစ္မ်ားက ျဖစ္၏။
          လူေထြး၏ အကုိႀကီးက ေမာ္လၿမိဳင္ ဒီဂရီေကာလိပ္(ယခုတကၠသိုလ္) တက္ေရာက္ ေနသည္႔တိုင္ အရပ္က ၅-ေပပဲရွိသည္။ သူႏွင့္ သြားအတူ လာအတူ တပူးတြဲတြဲ မခြဲမခြာ ရွိေနသူ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ကိုေက်ာ္ထြန္းေမာင္က အရပ္ ၆ ေပေက်ာ္သည္။ထို.ေၾကာင္. သူတို. ၂-ဦးကို it (အစ္ထ္)အတြဲဟု အမည္သညာ ျပဳၾက၏။(i)ကပု၏။(t)က ရွည္သည္ေပါ.။
              ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ လူေထြး၏ အကိုၾကီးက၊ ကိုေက်ာ္ထြန္းေမာင္တို.အိမ္ ေရာက္ေနတတ္သလို၊ကိုေက်ာ္ထြန္းေမာင္ကလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေနတတ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးက ခင္ခင္မင္မင္ ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ပါပဲ။ ကုိေက်ာ္ထြန္းေမာင္တို႔တစ္အိမ္သားလံုးက လူေထြး၏ အကိုႀကီးကို ခင္မင္ ေဖာ္ေရြၾကသလုိ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကလည္း ကိုေက်ာ္ထြန္းေမာင္ကို လုိလုိလားလားစကားေျပာခဲ့သည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါသည္။
          ကိုေက်ာ္ထြန္းေမာင္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ လာလွ်င္ ဖိနပ္ခၩတ္ၿပီး၊ လူေထြးတို႔ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားႏွင့္ အတူ လုပ္စရာရွိတာလုပ္ေပးသြားတတ္သည္။ ကုိေက်ာ္ထြန္းေမာင္တို႔မွာ ညီအကို ေမာင္ႏွမ ၅-ဦးဆိုလားရွိသည္။ သူ႔မိဘေတြက တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ဘဲ က်င့္သံုးၾကသည္။ သူ႔အေဖက မိန္းမေတြ တစ္ေလွႀကီးယူ၊ ကေလးေတြအမ်ားႀကီးရ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မသင့္မျမတ္ေန………..၊ ဒါမ်ိဳးေတြ လံုးဝမရွိပါ။
          အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ေတြးလွ်င္ လူေထြးက ကုိေက်ာ္ထြန္းေမာင္ကုိ ဦးစြာ သြား၍ သတိရသည္။ ၂၀၀၁-ခုႏွစ္က လူေထြး၏ အစီစဥ္ျဖင့္ အကိုႀကီးုႏွင့္ ကုိေက်ာ္ထြန္းေမာင္တို႔ ရန္ကုန္မွာ ျပန္ဆံုၾကသည္။ မေတြ႔ရတာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ သူတို႔ုႏွစ္ဦး ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြေျပာလိုက္ၾကပံုမ်ား၊ လူေထြးက ေဘးမွာေန၍ ပီတိေတြ ျဖစ္ရ၏။ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ မတူေသာ္လည္း ေမတၱာတရား ရွိၾကပံုခ်င္းက တူသည္။
                                     x                 x                       x
          ၁၉၉၇-တြင္ ျဖစ္သည္။
          လူေထြးတုိ႔ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ လုပ္ဖို႔ စိုင္းျပင္းေနၾကသည္။ ေမာင္ႀကီးႏွင့္ ေမာင္ေလးတို႔ ညီအကိုက အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြျဖစ္ေသာ္လည္း ေရွ႕ဆုံးမွ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္ၾက၏။ သူတို႔ေတြက လူေထြးထက္ ၁၀-ႏွစ္ခန္႔ ငယ္ေသာ္လည္း သူတုိ္႔ေက်ာင္းေနဖက္အားလံုးႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးေနၾကသျဖင့္ အလွဴခံထြက္ေသာအခါ အဆင္ကို ေျပေနပါေတာ့သည္။
          ‘ေဟ့ေကာင္ မင္းအလုပ္အကိုင္ ဒီေလာက္ေကာင္းေနတာ။ အခုထည္႔တာ နည္းတယ္။ ကန္ေတာ့ခံမယ့္ ဆရာေတြက ငါတို႔ က်ဴရွင္ယူစရာ မလုိေလာက္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ သူေတြကြ။’
          သူတို႔ ႏွစ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာဝင္ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားကို ဤသို႔ဤႏွယ္တရားေဟာသည္။ သူတို႔ ေဟာလို႔ ေက်ာင္းသားေတြက စိတ္မဆိုး၊ ေအးပါကြာ ဟုဆိုၿပီး ထည္႔ဝင္သြားတာခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ ကိစၥတြင္ သူတို႔က အခ်ိန္ေပးသည္။ လူပင္ပန္းခံသည္။ စာရင္းဇယားတိက်သည္။
          လူေထြးက သူတို႔ကုိ ခ်ီးက်ဴးေသာအခါ သူတို႔ျပန္ေျပာသည္။ ( အကို၊ ကၩန္ေတာ္တို႔့က ဒီလိုမွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္မွ အစၥလာမ္တရားေတာ္နဲ႔ ညီမယ္။ မမွန္မကန္ လုပ္ရင္ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာကို ထိခိုက္မယ္။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ေတာ့ မထိခိုက္ေစရဘူး။ )
          သူတို႔ေတြေရာ သူတို႔မိဘေတြပါ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကိုသာ က်င့္သံုးၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။ ကေလးယူေတာ့လည္း ၃ ဦးထက္ ပိုယူတာမေတြ႕ရ။ ကေလးထပ္မယူေတာ့ဘူးလား၊ မင္းတို႔က အမ်ားၾကီးယူရမွာဆို….ဟု သူငယ္ခ်င္းေတြက ေနာက္ေျပာင္ေသာအခါ ပညာတတ္ဘြဲ႕ရဆိုတာ စဥ္းစားရမယ္ေလ၊ အခုေတာင္ ရန္ကုန္ရဲ႕စရိတ္က နည္းလား၊ ခ်ိဳ႕ခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့ေတာ့ ကေလးေတြကို မျဖစ္္ေစခ်ငဘူးဟု ျပန္ေျဖတတ္ၾကသည္။
                          x                                         x                                            x
          ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွစ၍ ဘယ္သူကမွ မထုတ္ေပးေသာစာအုပ္ေတြကို လူေထြးကိုယ္တိုင္ ထုတ္သည္။ ကိုယ္ေရး၊ ကိုယ္ထုတ္၊ ကိုယ္ျဖန္႕၊ ကိုယ္႐ႈံးေသာစာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာစာစီစာ႐ိုက္ကိစၥျဖင့္ ဆိုင္မ်ိဳးစံု၊ လူမ်ိဳးစံုႏွင့္ ဆက္ဆံရမည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေသာ္ေသာ္ဆိုေသာ မိန္းကေလး၏ စာစီစာ႐ိုက္တြင္ ပင္တိုင္ျဖစ္သြား၏
          လူေထြး၏စာအုပ္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္စာစီစာ႐ိုက္သူမ်ားပင္ ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက် စီေပးဖို႔ို႔ပင္ ဝန္ေလးေသာစာမ်ားကို အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ေသာ္ေသာ္က စနစ္တက် စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ စီေပးသည္။ ရက္ခ်ိန္းမွန္သည္။ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာသည္။ ဆက္ဆံေရးေျပျပစ္သည္။
          ေနာက္ေတာ့ ေသာ္ေသာ္၏မိသားစုႏွင့္လည္း လူေထြးခင္သြားသည္။ ေသာ္ေသာ္မွာ ေမြးခ်င္းေမာင္ေလးတစ္ေယာက္ပဲရွိ၏။ ေမာင္ႏွမႏွစ္ဦးထဲသာျဖစ္သည္။ သူတို႔မိဘေတြကလည္း တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကိုသာ က်င့္သံုးၾကသူမ်ားျဖစ္၏။
          လူေထြးသည္ ေသာ္ေသာ္၏အေဖႏွင့္ ဗဟုသုတမ်ား ေဆြးေႏြးဖလွယ္ေလ့ရိွသည္။ ေသာ္ေသာ္အေဖ၏ေျပာစကားမ်ား၌ လူေထြးမၾကားဖူးတာပါသျဖင့္ အ့ံၾသရတာေတြပင္ရိွသည္။
                ‘‘ကၩန္ေတာ္တို႔ဘာသာမွာ မိန္းမ ၄ ေယာက္အထိ ယူလို႔ရတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယူထားတဲ့မိန္းမေတြအေပၚမွာ ညီတူညီမွ် ခ်စ္ရမယ္ဆိုတာ ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ ညီတူညီမွ် ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလဲ၊ ကၩန္ေတာ္ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးထင္တယ္။ ညီတူညီမွ်မခ်စ္ႏိုင္ရင္ မယူနဲ့ေပါ့၊ ရာဂစိတ္ အမ်ားၾကီးမထားနဲ႔ေပါ့လို႔ ဘုရားက ေျပာခ်င္တာလို႔ယူဆတယ္။ မုဆိုးမေတြ ခိုကိုးရာမဲ့ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္လို႔ယူတာက တစ္မ်ိဳးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ရာဂစိတ္ၾကီးလို႔ယူခ်င္တာေတာ့ အစၥလာမ္ရဲ႕တရားေတာ္နဲ႔မညီဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၩန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ပဲ က်င့္သံုးတယ္။ ကိုယ္ေကၩးေမြးေစာင့္ေ႐ွာက္ႏိုင္သေလာက္ပဲ ကေလးေမြးတယ္။ သားေရာသမီးပါ ဆယ္တန္းေအာင္ၾကျပီေလ’’ ဟုေသာ္ေသာ့္အေဖက ေျပာဖူးသည္။
          သူတို႔ ဝတ္ျပဳေသာ ဗလီသုိ႔ လူေထြးလည္း ဝင္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဝတ္္ျပဳသူမ်ားကိုလည္း ႏွစ္သက္ရာ ဝတ္စံုမ်ား ဝတ္ဆင္ခြင့္ေပးထားေၾကာင္း၊ တရားေဟာရာတြင္လည္း ဗမာလိုခ်ည္း ေဟာေသာ အစီအစဥ္ ရွိပါေၾကာင္း၊ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ထား၍ အလႅာကို ယံုၾကည္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေသာ္ေသာ့္ အေဖက ေျပာျပသည္။ လူေထြးတစ္ေယာက္ သူတို႔ႏွင့္ ခင္မင္သိကၩမ္းရတာ ကံေကာင္းေလျခင္းဟု ခံစားရသည္။ သူတို႔လို အစၥလာမ္ေတြခ်ည္းဆိုလွ်င္ လူေထြးတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြနဲ႔ အတူယဥ္တြဲ ေနထိုင္ဖို႔ မခက္ပါ။ ပိုၿပီးေတာင္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလိမ့္ဦးမည္။
          ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္၊ က်ားဘၿငိမ္း၊ စာေရးဆရာေမာင္ေသာ္က၊ ကိုျမေအး၊ ကိုဝင္းၿငိမ္း … … … … … … စသည္ျဖင့္ ၾကည္ညိွေလးစားဖြယ္ အစၥလာမ္ေတြကိုလဲ လူေထြး သိပါသည္။
                                     x                 x                       x
          ကမာၻေပၚတြင္ အစၥလမ္ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္္၍ အျခားဘာသာဝင္မ်ားက ေျပာၾက၊ဆိုၾက၊သံုးသပ္ၾကတာ အမ်ားႀကီးၾကားဖူးသည္။
          ဆိုဗီယက္ၿပိဳကြဲမႈႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အထူးျပဳေလ့လာေသာ ႏိုင္ငံေရးသုေတသီတစ္ဦးက RFA အစီစဥ္တြင္ ေျပာသြားတာ ၾကားလိုက္ရ၏။ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုတြင္ မၿပိဳကြဲမီ ႏွစ္ ၃၀-ေလာက္က အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ား၌ အစၥလာမ္မူဦးေရမွာ အနည္းစုေလးသာ ရွိခဲ့သည္။ ၁၀-ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္သာ ရွိေသာ ေဒသလည္း ရွိသည္။ ႏွစ္ ၃၀-တြင္း လူဦးေရတိုးပြားမႈ ျပင္းထန္လြန္းသျဖင့္ ထိုေဒသမ်ားတြင္ အစၥလာမ္လူဦးေရက အမ်ားစု ျဖစ္သြားတာပင္ရွိပါသတဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေဒသမ်ားသည္ ဆိုဗီယက္မွ ခြဲထြက္လိုေသာ အဓိကေဒသမ်ား ျဖစ္လာေၾကာင္း သံုးသပ္ထားသည္။ စဥ္းစားဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။
          ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခုလည္း ေျပာၾကတာရွိပါသည္။ ရြာေလးတစ္ရြာတြင္ အိမ္ေျခေပါင္း ၁၀၀ ရွိသည္။ ၁၀-အိမ္က ဘာသာျခားေတြေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-တြင္း ဘာသာျခားမ်ား၏ ေမြးဖြားႏႈန္းက ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ျမင့္တက္လာခဲ့ရာ အိမ္ေျခေပါင္း ၃၀၀တြင္ ဘာသာျခားက ၂၅၀ ျဖစ္သြားပါသတဲ့။ လူဦးေရ ဝါးၿမိဳမႈႏွင့္ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ သိမ္းပိုက္မႈမ်ိဳးကို မည္သူမဆို ပူပန္မည္မွာ သဘာဝက်ပါသည္။ မိမိတို႔အမ်ိဳးဘာသာ၏ ရပ္တည္ရွင္သန္ေရးကို လူတိုင္းထည္႔တြက္ စဥ္းစားခြင္.ရွိ့္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဤျပႆနာမ်ိဳးကို ေျဖရွင္းၾကရာ၌ အၾကမ္းဖက္နည္းလမ္းကိုမူ လံုးဝကုိင္စြဲက်င့္သုံးဖို႔မသင့္ဟု လူေထြးက ယူဆသည္။
          အၾကမ္းဖက္နည္းလမ္းသည္ လက္ျဖင့္ မီးက်ီးခဲကို (သို႔မဟုတ္) မစင္ဖတ္ကို ကိုင္၍ အျခားသူတို႔အား ပစ္ေပါက္ျခင္းႏွင့္တူပါသည္။ အျခားသူကို ပူေလာင္ေစျခင္း (သို႔မဟုတ္) ညစ္ေပေစျခင္း မျဖစ္မီကပင္ ကာယကံရွင္ကို္ယ္္တိုင္ ပူေလာင္ေနပါျပီ။ ညစ္ေပေနပါျပီ။ မိမိ မလိုလားေသာအိမ္ကို မီးသြား႐ိႈ႕ေတာ့ ထိုမီးက မိမိအိမ္သို႔ပါကူးစက္ေလာင္ကၩမ္းလာမွာကို သိႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူအမ်ားစုကေတာ့ ထိုသိ္ု႔ေသာလုပ္ရပ္မ်ားကို လိုလားၾက၊ ေဆာင္႐ြက္ၾကသည္ဟု လူေထြးမထင္ေပ။
          လူေထြး သိကၩမ္းပတ္သက္ခဲ့ရေသာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားက ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္၍ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကိုသာက်င့္သံုး၍ သားသမီးလည္း အမ်ားၾကီးမယူၾကပါ။ သူတို႔လိုလူေတြသာ ရိွလွ်င္ ဘာျပႆနာမွ်ျဖစ္မည္ဟု လူေထြးမထင္ပါ။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တိုင္းက အၾကမ္းဖက္ေတြ မဟုတ္ေသာ္လည္း အၾကမ္းဖက္သူေတြကေတာ့ အစၥလာမ္ေတြ ျဖစ္ေနတာ စဥ္းစားစရာဟု Facebook မွာ ေရးထားတာကိ္ုလည္း ဖတ္ဖူးသည္။
          လူေထြးကေတာ့ သူခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ ၾကည္ညိဳေလးစားခဲ့ရေသာ အစၥလာမ္ေတြလိုပဲ ကမာၻေပၚ႐ိွ အစၥလာမ္အားလံုးကို ေမွ်ာ္လင့္ေနမိပါသည္။
(Photo credit – http://www.themuslimtimes.org/2013/03/countries/israel/peace-follow-the-children )


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
No tags for this post.

Related posts

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

စာအုပ္ျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

%d bloggers like this:

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ

By

ေမာင္ေမာင္စိုး၏ ႏွင္းဆီနီနီအိပ္မက္မ်ား(၁၉၇၅-၈၀) ထြက္ပါျပီ (မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက ထုတ္ေ၀ျပီး...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္းရဲ့ မိုနာလီဇာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာပန္းခ်ီမ်ား ခံစားမႈေဆာင္းပါး ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ေအာက္တိုဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ) ၏ ေခတ္သစ္အတြက္ပညာေရး ထြက္ျပီ (မိုးမခ) ေအာက္တိုဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈ မိုးမခစာေပက...

Read more »

မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း

By

  မုိးမခမဂၢဇင္း စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ နဲ႔ ကာတြန္းေရစီးေၾကာင္း ထြက္ေတာ့မယ္ (မုိးမခ) စက္တင္ဘာ...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments